Visa fullständig version : Måste man träna hårt under deffen?
Börjar min deff 1 jan och undar om man verkligen måste fortsätta att träna så hårt som under bulken? Jag är trött på att träna tungt hela tiden varje pass och vill ta det lite lugnare under deffen. Köra lättare med fler reps och kanske ta bort några övningar. Vill ge min kropp en chans att vila ut också ett tag. Kommer jag förlora mycket massa om jag gör så?
under deff är det viktigt att träna för att öka så maninte förlorar muskelmassa.
ta istället en månads kaloribalans där du tränar som du vill
Sheogorath
2011-12-23, 23:32
Börjar min deff 1 jan och undar om man verkligen måste fortsätta att träna så hårt som under bulken? Jag är trött på att träna tungt hela tiden varje pass och vill ta det lite lugnare under deffen. Köra lättare med fler reps och kanske ta bort några övningar. Vill ge min kropp en chans att vila ut också ett tag. Kommer jag förlora mycket massa om jag gör så?
Ska du vila ut ett tag med lättare träning görs det bättre på överskott eller kring nollan. Att softa till det på gymmet samtidigt som man lägger sig på ett underskott är ett säkert sätt att förlora mer muskler än nödvändigt.
Maverick
2011-12-24, 09:47
Under deffen är det viktigt att du tränar på bra för att undvika att du tappar mer muskler än nödvändigt.
Fishtank
2011-12-24, 10:13
Träna som du vill men du lär få en större förlust av muskler om du softar iaf.
Ganymedes
2011-12-24, 10:28
Det är ju nu du ska slita för att behålla så mycket som möjligt av det du byggt upp! Min egen erfarenhet säger dock att man inte behöver köra tungt 1-3 reps under deff. Men man ska absolut belasta musklerna hårt. Jag brukar köra runt 6-8 tunga med ordentliga reps normalt sett.
Fishtank
2011-12-24, 10:53
Det är ju nu du ska slita för att behålla så mycket som möjligt av det du byggt upp! Min egen erfarenhet säger dock att man inte behöver köra tungt 1-3 reps under deff. Men man ska absolut belasta musklerna hårt. Jag brukar köra runt 6-8 tunga med ordentliga reps normalt sett.
This
1-3 blir för lite faktiskt
kettlebellGuden
2011-12-24, 11:17
Hur har du planerat din deff? Är själv rätt förtjust till att gå ner till 2 30-45-minuters pass när jag ligger på minus. Men det valet är lite en funktion av att det rör sig om hyfsat kort period och rätt så ordentligt tilltaget kcal-underskott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.