Visa fullständig version : Vi som spelar League of Legends eller tänker börja göra det
lirade heimer 2 gånger, helt keff hero ju!
Legenden Stig Heimer från Sällskapslaget?
Sitter o testar Orianna nu, riktigt rolig hero med sjukt unik mekanik på sina spells. Man märker verkligen hur folk inte är vana att möta henne. Min Build just nu är otroligt AP inriktad men tror man kommer tjäna på o gå mer ap+ad.
Lychgate
2011-07-19, 17:21
Server split inatt. Nu vet jag inte om jag ska stanna på East eller byta till West. Alla tryhards kommer iaf sitta på west för att det är mer "engelskt". Vad ska kollos LoL spelare göra?
Server split inatt. Nu vet jag inte om jag ska stanna på East eller byta till West. Alla tryhards kommer iaf sitta på west för att det är mer "engelskt". Vad ska kollos LoL spelare göra?
Beror på hur chatten ser ut. Är det bara massa ryssar byter jag. Är det ok spelare och engelsk chat stannar jag nog.
2timmars köande...
... server is busy
fffuuuuuu *cry*
Själv stannar jag på east och ger det en vettig chans iallafall. Min högst personliga gissning är att mycket ragekids gnäller och flyttar över till west pga diverse fördomar, om det stämmer märks väl efter ett tag.
Gabriel174
2011-07-19, 19:34
Tror att jag byter till West, men jag får se.
Hur tror ni det kommer fungera efter spliten? Jag har inte ens orkat försöka komma in de senaste veckorna då man bara hamnar i kö och sedan blir servern busy.
Är servern transferad nu? Hur switchar man isf?
Såg nu att det kommer göras ikväll. Och just nu tycker jag de funkar bra visst 30min kö men annars så funkar servrarna bra.
Många här med elo över 1800?
Lychgate
2011-07-20, 09:21
Jag ligger oftast runt 1300 Elo, inte orkat köra upp helt pga idiotiska team's större delen av tiden. Folk som tar idiot champs konstant och liknande. *gah!*
aahhh nere till 12:30. föööööööööööck
Kollar ni inte RIOT streamen? :D
http://solomid.net/livestream.php?s=8624
Kollar ni inte RIOT streamen? :D
http://solomid.net/livestream.php?s=8624
Ganska sjukt med över 50 000 tittare över en så här lång period.
LoL måste vara det mest populära spelet inom genren?
Ingen aning... 70 000+ tittare nu :Virro
vilken region kommer ni köra på?
Servern uppe nu.
Ingen aning vad jag kommer köra i slutändan, men ska börja med standard servern.
Ah... körde på US servern tills nu, så jäkla hemskt med 350ms lagg
Neej vad fan, 20 min kö på EU Nordic... det ska inte vara nån kö alls :D
Första gamet efter splitten - 2 russians, en finländare och en från litauen. De instalockar teemo, pantheon, katarina och nocturne (som inte junglar). Jag dodgar såklart i tron om att jag inte får någon queue (vilket var meningen med spliten?). Men nejdå, 3h queue.
Haha, fan vad fail.
Iofs blir det så klart kö när alla tiotusentals loggar in samtidigt nu när de öppnar servern. Kom själv in nu, tog 10 min typ.
Gabriel174
2011-07-20, 14:54
Tog en kvart för mig.
Första gamet efter splitten - 2 russians, en finländare och en från litauen. De instalockar teemo, pantheon, katarina och nocturne (som inte junglar). Jag dodgar såklart i tron om att jag inte får någon queue (vilket var meningen med spliten?). Men nejdå, 3h queue.
Jo, det blir en ovanligt snabb tillströmning direkt efter nystarten såklart. Nu tog det en kvart för mig ungefär.
http://pastebin.com/eUUATH2x
0 min kö :)
fast smått laggigt ist
Fan, bahnhof-skiten är tillbaka. 300-500 ms :(
Hoppas verkligen de fixar det snart.
http://eune.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=331910
Riktigt nöjd med serverspliten faktiskt. Loggade in två gånger igår och ingen kö någon av gångerna, äntligen!
Lychgate
2011-07-21, 10:31
Fullständigt avskyr personer som spelar Carrys och skyller precis allt på tanken. Jag har lirat Leona dom senaste gångerna, brukar skaffa en tidig Trinity Force för lite mer skada och sen skaffa tank items. Iaf så blir det självklart "You are tank, lolololol" såfort man inte vaktar dom 24/7 och går man iväg och dom tower divar 3 min senare så skyller dom iaf på tanken. *gah!*
Fullständigt avskyr personer som spelar Carrys och skyller precis allt på tanken. Jag har lirat Leona dom senaste gångerna, brukar skaffa en tidig Trinity Force för lite mer skada och sen skaffa tank items. Iaf så blir det självklart "You are tank, lolololol" såfort man inte vaktar dom 24/7 och går man iväg och dom tower divar 3 min senare så skyller dom iaf på tanken. *gah!*
Någon måste ju skyllas på :D
Lychgate
2011-07-21, 11:34
2 leavers i ranked precis. Skitroligt när det händer 5 min in så man måste vänta 15 min till innan surrender. -.-
Lychgate på EU Nordic/East är mitt namn.
Bara lirat 2 games sen splitten men funkat finfint, redan stött på den nyklassiska dissen om "east players" ... inte helt otippat :p Det är den sortens spelare jag hoppas flyttar server.
Ingen kö nu heller iaf, wohoo!
Kör West nu i väntan på att Bahnhof ska fixa sina servrar, går inte att lira med laggen.
Bara folk som talar engelska hittils, sjukt nice.
Gabriel174
2011-07-21, 15:12
En match till lvl 30 :D
Fuuuu... så mycket troll när man kör låg level.
Får nog köpa mig en XP boost tror jag, lol.
Folk måste ha något att skylla på, spelade precis ett game där fiddle ultade rakt in i 5pers när vi andra var 2tornslängder bort och sen börjar han skylla på oss:D
Gabriel174
2011-07-21, 21:11
Ingen chans att jag stannar kvar på East. Mina fördomar mot öststatare har hittills visat sig vara korrekta.
Har någon haft lagkamrater som man kan kommunicera med?
Ingen chans att jag stannar kvar på East. Mina fördomar mot öststatare har hittills visat sig vara korrekta.
Har någon haft lagkamrater som man kan kommunicera med?
Jo då fick ett game med bara svenskar tom :) Så ibland har man tur... men ja det är lite surt när man hamnar me 4 östeuropeer och ingen snackar engelska.
Hoppas de fixar in free transfer snart, som man utlovades.
Jag vill minnas att jag redan sett funktionen?
Inga problem med kommunikationen än iallafall, sen att det är många nötter är bara som vanligt.
dom snackade ryska i mitt senaste game. :(
snart har man råd med malzahar! då jeflar blir det o nöta
Gabriel174
2011-07-21, 23:10
Bara förståndshandikappade i mitt lag. Dom borde starta nya servrar för såna människor
Gabriel174
2011-07-21, 23:56
Ranked för första gången. Spelade Nunu, 3 1 8 stats
Hur spelar man ranked? :confused:
Man ser till att bli lvl30 först, sen e det bara att köra
Man ser till att bli lvl30 först, sen e det bara att köra
Anade detta. Taxi.
beckman88
2011-07-22, 06:26
Har inte spelat på ca 2 månader nu, hur har spelet ändrats? Har Leblanc och Teemo Som mains. Är Leblanc fortfarande lika OP med spellpower runes? =) Dödade allt på 3 spells. Gillade att få 30-0, 40-0, 49-0 på samma kväll!
Har inte spelat på ca 2 månader nu, hur har spelet ändrats? Har Leblanc och Teemo Som mains. Är Leblanc fortfarande lika OP med spellpower runes? =) Dödade allt på 3 spells. Gillade att få 30-0, 40-0, 49-0 på samma kväll!
Vilken lvl var du när du fick såna stats egentligen? Leblanc är en glasscannon men vet inte om hon blivit nerfad men ja hon gör bra mycket dmg iaf.
Är det inte gratis nu då? Finns en "change region" knapp i launchern iallafall, men inget jag har provat.
Lychgate
2011-07-22, 09:17
Känns inte som det är någon skillnad på spelare efter splitten. Tror dom flesta tittar på det mycket mer än innan. Fortfarande idioter som spelar på båda sidorna. ;)
Lychgate
2011-07-26, 09:21
Wukongs nya spotlight är ute: http://www.youtube.com/watch?v=k1zAhC5aeQs&feature=player_embedded
Visst för att Phreak har blivit matad ordentligt i tidigare spotlights men detta var fjantigt. Att sätta en melee fighter mot Veigar på top... Konstigt att han lyckas tvinga honom till tornet? *gah!* Sen på slutet är han 17-2, lv 18 och nitar lv 13 Ezreals. Dryg champion förövrigt, enda som saknas är "DEMACIAAAA" när man använder ultimate.
Någon som vill köra seriös ranked duo queue? Är runt 1300 elo med är fast pga korkade team mates.
Hatar att det ska gå hur bra som helst 4 games på raken sen helt plötsligt ska det gå åt fanders på femte. WHY!
Wukongs nya spotlight är ute: http://www.youtube.com/watch?v=k1zAhC5aeQs&feature=player_embedded
Visst för att Phreak har blivit matad ordentligt i tidigare spotlights men detta var fjantigt. Att sätta en melee fighter mot Veigar på top... Konstigt att han lyckas tvinga honom till tornet? *gah!* Sen på slutet är han 17-2, lv 18 och nitar lv 13 Ezreals. Dryg champion förövrigt, enda som saknas är "DEMACIAAAA" när man använder ultimate.
Någon som vill köra seriös ranked duo queue? Är runt 1300 elo med är fast pga korkade team mates.
Han verkar lite cool faktiskt men väldigt simpel kan nog bli tråkig att spela ganska fort... Typ som Garen.
Sitter o funderar på runor just nu, lyssnat på guides för mycket känner jag... T.ex. denna som vill att jag ska köra ap/lvl på blå vilket ger mig 18 AP p på lvl 18?? Varför har jag haft det för det hjälper mig ingenting. Antingen blir det mana regen early game eller cooldown.. Cooldown känns som det självklara för typ alla heroes.
Tänkte även på att typ inga guider för 4.5% movement speed quint. För mig är movement speed typ det viktigaste i spelet. Du kan döda folk lättare och du kan rymma lättare. Men då vill dom att man ska typ ta ap lr nå sånt skit.
Suck, 3st i laget spenderade halva matchen med att prata ryska/polska eller nåt annat hittepåspråk och vägrade prata engelska...
Hoppas dom inför transfers snart.
Sitter o funderar på runor just nu, lyssnat på guides för mycket känner jag... T.ex. denna som vill att jag ska köra ap/lvl på blå vilket ger mig 18 AP p på lvl 18?? Varför har jag haft det för det hjälper mig ingenting. Antingen blir det mana regen early game eller cooldown.. Cooldown känns som det självklara för typ alla heroes.
Tänkte även på att typ inga guider för 4.5% movement speed quint. För mig är movement speed typ det viktigaste i spelet. Du kan döda folk lättare och du kan rymma lättare. Men då vill dom att man ska typ ta ap lr nå sånt skit.
MS-quints är riktigt mysiga ja.
Flat magic-res är fina på blå med.
Lychgate
2011-07-27, 09:21
Jag brukar använda Mr/Ar pen röda, health quints, manap5 gula och cdr per level blå. Funkar för dom flesta champs. :)
beckman88
2011-07-27, 09:23
Vilken lvl var du när du fick såna stats egentligen? Leblanc är en glasscannon men vet inte om hon blivit nerfad men ja hon gör bra mycket dmg iaf.
Lvl 30 ofc, var nog lvl 30 iaf 95% av speltiden. Gick snabbt upp!
Jag brukar använda Mr/Ar pen röda, health quints, manap5 gula och cdr per level blå. Funkar för dom flesta champs. :)
mm CDR per lvl eller flat CDR känns bäst. Osäker på vilken av dom dock.
Mp5 tycker jag är rätt kasst det är så otroligt lite regen man får av det. Just nu kör jag på armor på gula men får se om det byts ut.
:cryout: Känner mig sjukt besegrad! Det var en oärlig fight med lagg och p12er som lagmedlemmar sittandes i skype. Ashe... Jag hatar Ashe. That dere arrow. 0 kills, 5 deaths och 11 assists mot motståndare utan talang. Spelade med den jag spelar bäst med, Miss Fortune. Men ändå... :cryout:
Gabriel174
2011-07-28, 01:58
Fyfan vad få det finns som snackar engelska.
Har 4-2 i ranked hittills... Båda gångerna jag torskat har varit pga troll som feedat
Gabriel174
2011-07-28, 22:32
Finns det bara idioter i ranked? Två i mitt lag hade 0 8 efter 20 minuter
Lychgate
2011-07-29, 08:19
Finns det bara idioter i ranked? Två i mitt lag hade 0 8 efter 20 minuter
Mestadels. Jag brukar carry'a med tanks på elo 1300. :(
Gabriel174
2011-08-04, 20:57
Alltså det finns såna idioter som spelar det här spelet.
Jag kör Amumu-jungle och jag har en Olaf i mitt lag som tar min jungle. Vad i helvete?
Nån som ligger mellan 1500 och 2000 i rating, skicka mig ett PM så kan vi lira duo. Spelar bara ranked. Låg topp 20 på EU i betan (då de släppte top 250-listorna) men tog ett års pause och kom tillbaka i slutet på s01.
Lychgate
2011-08-05, 14:51
Nån som ligger mellan 1500 och 2000 i rating, skicka mig ett PM så kan vi lira duo. Spelar bara ranked. Låg topp 20 på EU i betan (då de släppte top 250-listorna) men tog ett års pause och kom tillbaka i slutet på s01.
Är svårt att komma upp i hög rating, speciellt i solo queue. Lyckats buffa upp till 1375 nu från 1230 i förregår. Jävla troll/leavers som dunkar ELO'n i botten.
Ligger just nu på 1300, men spelar gärna med dig - helst om du har skype. Du kan alltid kolla mina stats så ser du att även om jag inte alltid vinner så slutar jag nästan alltid med positiva stats (över 5 kda med anivia t.ex). Jag och lychgate har duo-queat sen igår med viss framgång :)
Heter Vazev.
För att rensa bort slumpfaktorn bör man ju ha kört iaf 100+ ranked games innan din ELO säger nånting om din skill.
Har någon av er testat Miss Fortune med AP? Råkade ha en i laget som var OP. Testade två botrundor med AP på MF, det var ju sjukt nice. Alltid kört AD annars.
För att rensa bort slumpfaktorn bör man ju ha kört iaf 100+ ranked games innan din ELO säger nånting om din skill.
Nja, är nog inte så mycket slump om du kör duo och har 40-5.
Fast jag kan ju hålla med om att elo inte alltid är någon bra måttstock :)
Behöver fler att duo queuea med, lychgate pratar om sömn och såna där konstigheter :P
Söker någon att köra ranked med - rating över 1200 (och att du behärskar spelet relativt bra) och skype är det jag söker. Men jag spelar gärna solo queue med alla här på kolo :)
Adda Vazev :)
fan, måste dinga lvl 30 snart. tar åratal.
fan, måste dinga lvl 30 snart. tar åratal.
Det skulle vara kul :) Du behöver ca. 150 matcher till utan boost skulle jag gissa.
Asåååååååååååååå jävla ryssar överallt som spelar.
5 mille dollar i prispengar till säsong 2. http://rakaka.se/?newsID=17505
mattilainen
2011-08-15, 22:42
haha trodde tråden handlade om hon.. sorr
Inte illa med den största potten jag någonsin hört talas om i eSports :D
mattilainen
2011-08-16, 14:01
Ni får ju tänka att det är 5 milj dollar på HELA säsong 2. Visst det är fortfarande mycket men man vet ju inte hur mycket valve pumpar in totalt i dota2 under en säsong heller. Så förhoppningsvis kan vi se mer otroliga siffror i framtiden :)
skönt med lite pubstomp ibland
http://img23.imageshack.us/img23/7482/pubstomp.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/23/pubstomp.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
En liten turnering på gång, de stora matcherna har inte startat än så det är bara 90 000 tittare just nu.
http://www.solomid.net/livestream.php?s=10953#27904:esl.tv
:D
Gabriel174
2011-08-18, 16:27
TSM är grymma. Fast fan vad dom blev överkörda av CLG för några dagar sen.
Gabriel174
2011-08-18, 16:43
Jag körde nyss Amumu jungle och hade en renekton i mitt lag som snodde halva min bluebuff-xp när jag bad honom att leasha. Han sa att jag borde tacka honom för att att han hjälpte mig att döda den (??). Sen så hade jag en caitlyn i laget som snodde min blue buff. Denna person hade tre deaths efter 5 minuter. Herregud
Ifall det är någon som vill lira, så adda gärna! :)
"r3mpuh"
Gabriel174
2011-08-22, 16:28
http://i.imgur.com/CoyNC.png
hahahaha det är jävligt svårt att bära ett helt lag själv...
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e53b4145cf30_baaera.JPG
Lär dig nån annan än Veigar ceejay, du kommer bli slaktad när du börjar spela ranked :)
Lär dig nån annan än Veigar ceejay, du kommer bli slaktad när du börjar spela ranked :)
pft, typ första gången på en vecka jag lirar veigar. :D
kör annars typ singed, annie och försöker lära mig ryze bra.
Servers ligger nere !? Jag som nyss tänkte testa lira på EU west:(
Lychgate
2011-08-24, 17:38
Jag som ville tränat på Twisted Fate efter gymmet. :(
Gabriel174
2011-08-24, 17:42
Är det fler som har skype?
Är det fler som har skype?Ja.
Tänk vad mycket lättare det vore, om alla hade samma skype nick, som kolo nick, som LoL nick~
r3mpuh, r3mpuh, r3mpuh. :thumbup:
hahahaha det är jävligt svårt att bära ett helt lag själv...
Själv drog jag en match som slutade med typ 36 - 16 - 10 för mig.
:D
pft, typ första gången på en vecka jag lirar veigar. :D
kör annars typ singed, annie och försöker lära mig ryze bra.
Du kommer bli slaktad som Ryze med ;) Dock kommer du slakta med Annie!
Gabriel174
2011-08-24, 17:55
Ja.
Tänk vad mycket lättare det vore, om alla hade samma skype nick, som kolo nick, som LoL nick~
r3mpuh, r3mpuh, r3mpuh. :thumbup:
Addar dig på skype (och LoL när servrarna är tillbaka).
Du kommer bli slaktad som Ryze med ;) Dock kommer du slakta med Annie!
äger redan som annie, och lirade rätt bra med ryze sist. Kan dela ut skapligt med skada... mindre squishy än vad annie är ffs
äger redan som annie, och lirade rätt bra med ryze sist. Kan dela ut skapligt med skada... mindre squishy än vad annie är ffs
Det är skillnad på ranked och unranked, bara så du är medveten. Du kan inte börja spela ranked och tro att alla chars du totalägt med på unranked är viable där.
mjo d e klart.
Förslag på champs som är grymma ranked? är malz bra ranked?
Malz är bra i mid ja. Spelas ofta i ranked. Om du vill spela AP mid så kör Malz, Brand, Anivia, Annie, Akali. Veigar ser jag inte ofta i ranked.
Är det någon annan som har problem att patcha? Det verkar inte hända så mycket, eller så går det bara sjukt segt.
håller på o ladda patchen, går typ 200 kb/s ... typ mindre t.o.m
Jag gillar AP :)
håller på o ladda patchen, går typ 200 kb/s ... typ mindre t.o.m
Jag gillar AP :)
AP-morde är kul att stompa noobs med men han funkar inte lika bra mot folk som kan spela.
Time remaining: -40:-28
Vafan är det som händer? Minus 40 minuter kvar på patchen?
hehe, någon gång blir det nog klart...
Här är det Tristana, för hela slanten som gäller! :D
http://img542.imageshack.us/img542/9681/3332.png
Haha vafan har ni gjort med Ez!?
Eller hur, som om han inte var fjollig nog innan
Eller hur, som om han inte var fjollig nog innan
The king of fjolls
Haha vafan har ni gjort med Ez!?
Han var väl lika manlig som vanligt? ;)
ja det går ju inte fort o patcha iaf
ja det går ju inte fort o patcha iaf
Stadiga 60KBps/s här.. *cry*
Men om 2,5 timmar så!:
KYgR6n_7isY
Med risk för att huvuden kanske börjar rulla har jag i nuläget 500kb/s och uppe i 57%.
Började patcha för 15 minuter sen...YEEEEEEAH
Cleant.
http://img836.imageshack.us/img836/5320/lolnrq.jpg
föredrar original :P
Hehe, själv vill man se så mycket som möjligt när man lirar P;
8smbp5hHfQk
patchat klart! men nu ska jag till gymmet typ :(
Varit fast på 98% i en halvtimme nu :(
Stadiga 60KBps/s här.. *cry*
Men om 2,5 timmar så!:
KYgR6n_7isY
Underbar :D:D
http://img823.imageshack.us/img823/8020/tristc.jpg
Lychgate
2011-08-26, 06:45
Kört Twisted fate dom senaste dagarna, brutalt svårt early game med tanke på att han har noll escape. Såfort man får lite items blir han gudomlig dock. :hbang:
Körde mestadels support innan patchen, dock lagt av nu med alla nerfs. Hade en Taric i skogen igår, gick åt helvete den gången.
ZILk8xlihVc&feature=related
Hm. Kö. Det var då inte igår!
Känns som att folk spelar väldigt annorlunda på EU west i jämförelse med Nordic & east. Skit att jag bytte till west då -.-'
Känns som att folk spelar väldigt annorlunda på EU west i jämförelse med Nordic & east. Skit att jag bytte till west då -.-'Explain more? ;p
Explain more? ;p
Det känns mer som att folk satsar mer och kör aggressivt. I förrgår körde jag ett game som på 20 minuter redan hade resulterat i totalt 40 deaths! Det brukar jag inte vara med om. Sen har jag upplevt att de inte är lika skillade som på Nordic & east.
Det känns mer som att folk satsar mer och kör aggressivt. I förrgår körde jag ett game som på 20 minuter redan hade resulterat i totalt 40 deaths! Det brukar jag inte vara med om. Sen har jag upplevt att de inte är lika skillade som på Nordic & east.
Låter snarare som att du hamnat på en lägre elo, på högre elo händer det aldrig - oavsett server.
mjo d e klart.
Förslag på champs som är grymma ranked? är malz bra ranked?
Bli bara inte en av de där personerna som är sist att välja och sen säger "I'm sorry guys, I can only play ap-carry so I guess we get no support/jungle/tank/ad". ;)
Annars skulle jag säga att de karaktärerna som är bäst är de du bemästrar bäst, då vinner man även över hyfsat välspelade op-champs.
måste hitta någon skön AD jag kan lira med
Gabriel174
2011-08-26, 15:36
Alltså. Man börjar väl på typ 1200 ELO? Folket där är shit. Inte så stor skillnad jämfört med normal games alls.
Alltså. Man börjar väl på typ 1200 ELO? Folket där är shit. Inte så stor skillnad jämfört med normal games alls.
Stämmer, men normal games har också en "dold" elo. Så det går inte riktigt att jämföra.
http://img27.imageshack.us/img27/3094/761exp.jpg
semst! Jag har haft 27/0!
semst! Jag har haft 27/0!
lol, är du inte viking eller?
Fight to the death! BerZerk!
Jag gillar å dö, det är kul. :)
Rumpis var ju bäst på laget den matchen
Jösses, hur kan ni tycka att det här spelet är kul? :<
Provade spelet med en kompis och efter två matcher satt vi och bashade spelet totalt på skype och då kom en tredje in och sa att sååå dåligt kunde det ju inte va, då garvade vi bara. Men på riktigt, vad är tjusningen i det här spelet?
Notera att jag är gammal dota-spelare av hög rang samt spelat lite HoN med kompisar då och då så genren är inte ny för mig men LoL var verkligen inte vad jag hade hoppats på.
Provade spelet med en kompis och efter två matcher satt vi och bashade spelet totalt på skype
Tuffingar!
Någon annan än jag som spelar på west?
Tuffingar!
absolut, men det var fortfarande en seriöst ställd fråga.
absolut, men det var fortfarande en seriöst ställd fråga.
Jag tycker spelet är kul, det är väldigt likt dota så vet inte vad so mfår dig att hata det. Jag kommer gå över till dota2 när det kommer (gammal dota spelare). Vissa saker är bra mycket sämre i lol så som inga denies eller tappa guld när man dör. Men dom har även lagt in lite coola saker så som blå och röd buffarna. Samt att dom är bra mycket bättre på o komma på nya heroes än vad noob HoN är.
Någon annan än jag som spelar på west?Har en användare där med, dock runt level 14~
Adda vett jah, "SLyna" :)
Jag tycker spelet är kul, det är väldigt likt dota så vet inte vad so mfår dig att hata det. Jag kommer gå över till dota2 när det kommer (gammal dota spelare). Vissa saker är bra mycket sämre i lol så som inga denies eller tappa guld när man dör. Men dom har även lagt in lite coola saker så som blå och röd buffarna. Samt att dom är bra mycket bättre på o komma på nya heroes än vad noob HoN är.Vem i hela fridens namn, bryr sig om nya champions?
Tristana finns, behövs ingen mer. *cupid*
Musiken börjar vid 0:20, lyricsen börjar runt 0:37 :):
mkfWygLOK_s
Rätt härligt att ha gått upp till 1400 idag. Inte mycket men jag har bara spelat 30 rankade spel....Tänkte gå upp till 1500 så man blir guld innan helgen är slut :D
http://img706.imageshack.us/img706/7180/baruz.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/7180/baruz.jpg
Vilka är dom här gubbarna?
Vars e Cho gath?
Vilka är dom här gubbarna?
Vars e Cho gath?Champions från LoL, kan namnge alla strax. [;
Gentlemannen Mr. Cho'Gath, är tyvärr inte med. =/
Som tröst:
X6hI3ybxObo
Vilka är dom här gubbarna?http://img535.imageshack.us/img535/7180/baruz.jpg
Så den enda som inte fick vara med var Cho Gath?
Så den enda som inte fick vara med var Cho Gath?Detta är vad alla champions gör en lördagskväll, när de inte ställer upp i the League of Legends.
Cho'Gath är en alien, he eat brains for living. ;)
Diskriminering!
Han är en Gentleman av högre klass & håller sig endast till finare klubbar? :MrT:
Gissar att han hade inte tillräckligt med feromoner för att få komma in i Bar Rumpus
Gissar att han hade inte tillräckligt med feromoner för att få komma in i Bar RumpusTrue True *slap*
Gabriel174
2011-08-27, 22:42
Vill någon lira nu?
pubstomping är bra för själen
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5e089d85570_pubst%E5mp.JPG
Möter du alltid n00bs? =)
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e5e089d85570_pubst%E5mp.JPG
143-130 verkar som att du blir pubstompad ibland?;)
ju mer man vinner desto sämre spelare spelar man ju med :P man kan inte bära ett helt lag själv :O
2/1/15 Djungelsoraka precis :D
Gabriel174
2011-09-02, 20:49
Ska ngn lira nu?
så awesome, vi låg under hela matchen men till slut lyckades vi typ acea och vinna :D
http://data.fuskbugg.se/skalman02/2f1ae6c3_pwnranked.JPG
Lychgate
2011-09-24, 18:53
Köpte Kog'maw idag, totalt ägt allting änsålänge. Hans skada och range är helt störd. :hbang:
Har börjat spela jag också, rätt skoj faktiskt :) Kör mest med morgana, lvl 28, heter Fjunas.
Köpte Kog'maw idag, totalt ägt allting änsålänge. Hans skada och range är helt störd. :hbang:
Akta dig, när man börjar lira kog så blir allt annat tråkigt :D
Skickat med mikrovågor för färgens skull
Adda mig de som vill så kan vi ta en match tsm nångång :) fishey1 heter jag
Tråkigt att det är så mycket idioter som spelar bara, är rätt trött på att höra om noobs hit och noobs dit varje game, fokusera på att spela istället plz! (de gnäller (oftast) inte på mig såklart :p)
Börja jungla om du vill uppleva flaming var och vartannat game
Alltid nån lane som failar efter 2 minuter varpå NOOB JUNGLER WTF NO GANKING OMG OMG
Gabriel174
2011-11-07, 20:07
Alltid nån lane som failar efter 2 minuter varpå NOOB JUNGLER WTF NO GANKING OMG OMG
Haha mm.. Körde nocturne senast, hade 4 0 2 i stats, bot lane hade typ 0 3 (x2) och skyllde på att jag inte gankade. Fast när jag var där och gankade klistrade han sig vid turreten. Jag frågade vad fan han höll på med
"-I don't want to die"
haha??
Adda "Metal Crue" om någon vill lira!!!!!
Gabriel174
2011-11-22, 17:14
Gick bra till en början, kom upp till 1550~ELO. Sedan har jag raaaaaaasat något ofantligt. Senaste matchen körde jag tryndamere. Aldrig torskat lane, och gjorde inte det den här gången heller. 7 0 2 hade jag i stats och hade tagit båda turretsen i min lane. Håller på att ta sista turreten för att ta en inhib, eftersom att alla 5 fiender är i botlane. Mina fyra lagkamrater har ett säkert avstånd från dom och jag skriver flera gången i chatten "b, b,b, DONT ENGAGE", pingar att dom ska gå bakåt så jag kan backdoora.
Vad gör dom?
Min käre Nocturne drar en DAAAARKNESSS, hoppar in, ALLA FYRA DÖR, ingen fiende dog. Tack och godnatt. Samma jävla visa varje match.
Gabriel174
2011-11-22, 17:15
Läser ni ^ förstår ni varför jag slutat köra ranked i ett tag nu.
Börjat spela Akali, fan vilken rolig gubbe trots alla nerfs.
http://i44.tinypic.com/rh6amw.jpg
Självklart! Har spelat det sen BETAn typ ! Ligger för närvarande på 1740 ELO på EuW. Adda IGN- Tjulu
Bot lane feeding? Blame jungler.
Mid lane disconnected? Blame jungler.
Your mom is a biatch? Blame jungler
Your dad is an alcoholic? Blame jungler.
Your life is so pathetic you fail even at video games? Blame jungler.
Can't find a girfriend? Blame jungler.
Akali is OP? Blame jungler.
Blindan66
2011-12-17, 12:59
Är LoL-communityn den sämsta communityn någonsin? Ja, det är den. Stämningen blir fan sämre +1900 rating också. Som jag upplever det så är det fler trolls, fler fransmän som inte kommunicerar, trollpicks av ryssar, larvigt dåliga trollbuilds av tyskar osv. För många 12-åringar som alltid vill spela det dom vill, blir fallet inte så, ja..leave/afk. Händer allt för ofta, tyvärr. Ibland om man har haft fullt upp hela dagen, äntligen kan man sätta sig ner och spela en match. Ja tjena hej, då är det någon som säger: "OMFG NOT THAT GUY, HE TROLLED ME SO HARD LAST GAME, SOME1 DODGE PLZ!!!" Det hela slutar med att 3 personer trollar en helt plötsligt. Där sitter jag och junglaren helt oförstående. Så tröttsamt att jag inte orkar spela nå mer.
Är LoL-communityn den sämsta communityn någonsin? Ja, det är den. Stämningen blir fan sämre +1900 rating också. Som jag upplever det så är det fler trolls, fler fransmän som inte kommunicerar, trollpicks av ryssar, larvigt dåliga trollbuilds av tyskar osv. För många 12-åringar som alltid vill spela det dom vill, blir fallet inte så, ja..leave/afk. Händer allt för ofta, tyvärr. Ibland om man har haft fullt upp hela dagen, äntligen kan man sätta sig ner och spela en match. Ja tjena hej, då är det någon som säger: "OMFG NOT THAT GUY, HE TROLLED ME SO HARD LAST GAME, SOME1 DODGE PLZ!!!" Det hela slutar med att 3 personer trollar en helt plötsligt. Där sitter jag och junglaren helt oförstående. Så tröttsamt att jag inte orkar spela nå mer.
Det som är ännu roligare är när man blir lastpick tvingas spela support, och man ser ALLA lanes bara förmultnar, junglern försöker sig på något ninja trick han sett på youtube. Ingen har någon som helst mapawareness och dör hela tiden, även om man påminner dom om de små gröna ögonen i shopen även kända som wards lyckas dom glömma av det och bli konstant gankade.
Jag har aldrig upplevt era problem, jävla n00bs.
Jag har aldrig upplevt era problem, jävla n00bs.
Du har aldrig upplevt problemen säger du? Det kan inte vara så att du är ett utav alla problem i sånt fall?
Det ultima teamet vore 5st Tristanas.
Tank/support champs gör ingen nytta.
prOtotype
2011-12-21, 11:21
Kog'Maw är så saaatans bra. Jag älskar verkligen den karaktären i dominion.
Shaco i den nya junglen <3
prOtotype
2011-12-21, 11:31
Shaco i den nya junglen <3
Dom nerfade honom för en patch eller två sedan, men han är underbar som AP på dominion. Hur är omgjorda summoners rift?
Gabriel174
2011-12-21, 11:53
Flyttade till EU West för att komma undan polackerna/ryssarna. Hittills känns nivån högre.
prOtotype
2011-12-21, 11:56
Flyttade till EU West för att komma undan polackerna/ryssarna. Hittills känns nivån högre.
Jag lirar US :D
Gabriel174
2011-12-21, 12:32
Jag lirar US :D
Laggar det inte?
Jag och några polare gjorde lika dant, skulle nog säga att kvalitén är ganska lik, dock så slipper man ryskan och polskan vilket är ett stort plus :)
Du har aldrig upplevt problemen säger du? Det kan inte vara så att du är ett utav alla problem i sånt fall?
Nej, jag är en exemplarisk old-school-spelare med högsta prioritet på känsla, grammatik och utförande. Så där sket du i det blå skåpet.
prOtotype
2011-12-21, 13:23
Laggar det inte?
Nope.
Jag tycker att man ofta kan styra upp ett lag och få en bra match. Jag brukar försöka chatta en hel del och ge komplimanger när någon lyckas med något snyggt. Det blir så mycket roligare då än när en spelare börjar ragea på någon annan efter 3 minuter och sen vägrar spela med laget.
Nej, jag är en exemplarisk old-school-spelare med högsta prioritet på känsla, grammatik och utförande. Så där sket du i det blå skåpet.
Hahaha xd +1
Tycker alla som ligger på EuW kan lägga upp sinna In-Game names så kanske vi kan lira :P
Nope.
Jag tycker att man ofta kan styra upp ett lag och få en bra match. Jag brukar försöka chatta en hel del och ge komplimanger när någon lyckas med något snyggt. Det blir så mycket roligare då än när en spelare börjar ragea på någon annan efter 3 minuter och sen vägrar spela med laget.
+1, 2 pers som ragear mot varandra leder aldrig till något bra. Det bästa är att få sitt lag att om dom nu ska ragea så ska det vara på andra laget. Då ökar ens teamkänsla lite mer när man kan skriva retards i grupp till andra laget!
Men det är svårt att hitta roliga matcher i random games på lol, hon och dota eftersom det ofta slutar med någon som grinar och säger att sitt lag suger.
Gabriel174
2011-12-21, 13:49
Försöker också göra så, ocelote-style, men ibland vill fingrarna annat :D
Gabriel174
2011-12-21, 13:50
Tycker alla som ligger på EuW kan lägga upp sinna In-Game names så kanske vi kan lira :P
EvilSnape @EuW
r3mpuh @EuNordic
SLyna @EuWest
Krysset @ EuWest, transferrade just och har inte lirat sen S1 slutade.
Gabriel174
2012-01-19, 14:30
http://sv.twitch.tv/esltv_event?utm_campaign=live_embed_click&utm_source=iemkiev.leagueoflegends.com
http://www.mmoculture.com/2012/02/taiwanese-man-dies-after-23-hours-of.html
Snubbe som spelat lol i 23timmar och dog, OBS bild på kroppen på siten dock inget äckligt.
Självklart är det inte LoLs fel han hade tydligen ett hjärtproblem enligt familjen och dom skyller heller inte på spelet eller spelandet. Dom vill bara att folk ska tänka på sin hälsa. Fortfarande rätt sjukt och hur kroppen fortfarande sträcker sig efter mus o tbord är riktigt skumt.
Gabriel174
2012-03-05, 20:44
Missa inte IEM Hannover imorgon kl 9:10
Några som spelar fortfarande?
Letar desperat en bra medlem till ett ranked team :)
Eu-west!
Jag spelar, atm 1700 rating i solo q och har deltagit i go4lol. Där kom jag till omgång 4.
IGN: Tjulu
Jag spelar, atm 1700 rating i solo q och har deltagit i go4lol. Där kom jag till omgång 4.
IGN: Tjulu
Nice med 1700 ju!
hänger du på eu-west?
börjat spela lite igen, har ingen hög elo direkt
http://img26.imageshack.us/img26/1720/lolegends.jpg
men kul att döda många :D
ingen som lirar längrE? :p
Mitt account verkar ha blivit snott. Jag förstår inte hur. Kan ej recovera mitt acc då det står att min mail inte är associerat till accountet :/ Dat dere trojan?
real men play dat dere dota2
älskarcola
2012-07-29, 00:19
Sökte på en sånhär tråd för några dagar sen men hittade inte..well jag spelar iaf!
Fyra matcher förlorade i rad idag dock. Fml
Såklart man köttar LoL! Jag och många polare kör det.. just nu ska vi försöka bli lvl 30 på WEST eftersom alla spelar där typ. Hade ett acc på north från 2010 som jag spelat som fan på... men nej! Alla spelar ju tydligen på west.
Alexton, dota 2 floppar totalt.
älskarcola
2012-07-29, 00:24
Såklart man köttar LoL! Jag och många polare kör det.. just nu ska vi försöka bli lvl 30 på WEST eftersom alla spelar där typ. Hade ett acc på north från 2010 som jag spelat som fan på... men nej! Alla spelar ju tydligen på west.
Man kan ju flytta över sitt konto gratis från nordic till west annars. Det gick iallafall för några månader sen :o
Man kan ju flytta över sitt konto gratis från nordic till west annars. Det gick iallafall för några månader sen :o
Kostar ca 2600 rp nu...
älskarcola
2012-07-29, 00:26
Kostar ca 2600 rp nu...
aha okej..jo det stämmer
Tvivlar på att det floppar när det sitter på mest prispengar och störst turneringar med pros redan innan spelet är släppt...
LoL har sina stunder, det är lättare och mer carebear vilket kan vara skönt. Spelet är väldigt olika i meta förstås
Tvivlar på att det floppar när det sitter på mest prispengar och störst turneringar med pros redan innan spelet är släppt...
Dota2 är mindre carebear än lol vilket är skönt.
Mannen det är HoN som gäller!
Spelen är väldigt olika ja, bara det att LoL har växt som fasen och tror de flesta lär hålla fast vid spelet.
HoN dör ut snart, höhö.. :)
jag vill liiiira men supporten vill inte svara på min ticket. Antar att jag får vänta tills imorrn.
Nån runt 1400 1500 som vill dua?
Lychgate
2012-07-29, 06:09
Jag lirar fortfarande. Ligger och drygar runt 1300 elo eftersom folk alltid failar sina lanes. Jungle för det mesta.
Lägg till Lychgate på Nordic/East. ;)
liggar också kring 1300 elo, lägger till imorrn om jag nu får mitt account tillbaka...
Har vi några LoL-lirare som är riktigt, riktigt bra här?
Vore roligt att lira lite public och spränga lite noobs för och se om man kan lira ranked duo! Hojta till :-)
Har vi några LoL-lirare som är riktigt, riktigt bra här?
Vore roligt att lira lite public och spränga lite noobs för och se om man kan lira ranked duo! Hojta till :-)
Jag kör på allvarligt! Kämpar nu för att bli 30 på WEST som sagt. Hade ett innan på nordic med 850 normal wins, 300 ranked games kanske?
tysk med 2900elo ska lira lite
http://sv.twitch.tv/forellenlord
rätt kul :) vi var något tankiga och hade mycket cc.
http://img35.imageshack.us/img35/4493/skapligt.jpg
Lägg till Perssa på EU Nodric ligger på 1400 elo atm så hör av er om ni vill duo ranked ;)
Latissimus Dorsi
2012-08-09, 00:47
Har slutat lira, elo hell.
Har slutat lira, elo hell.
Haha jag var faktist också nära på att sluta spela, lirade lite på en kompis acc som ligger på 1200 typ, afk's på lanes osv, förlorar nästan alltid pga någon retard eller så :)
Latissimus Dorsi
2012-08-09, 00:50
Haha jag var faktist också nära på att sluta spela, lirade lite på en kompis acc som ligger på 1200 typ, afk's på lanes osv, förlorar nästan alltid pga någon retard eller så :)
Folk säger att elo hell inte existerar, men när två personer kör duo queue bot och varenda game har corki minst 15 kills med låg deathantal, och man ÄNDÅ förlorar pga att folk är så tröga då är det elo hell. Man kan inte caryya någon som vägrar bli carryiad....
är rätt nära 1400 elo nu, någon som lirar mycket och har hög elo här elleh? :)
Latissimus Dorsi
2012-08-09, 20:54
är rätt nära 1400 elo nu, någon som lirar mycket och har hög elo här elleh? :)
Jag ligger vid 1100, liraru på west eller? :D
Har precis börjat och är nog lvl15 eller16. Är runes viktigt och vad bör man satsa på isf?
Latissimus Dorsi
2012-08-09, 22:35
Har precis börjat och är nog lvl15 eller16. Är runes viktigt och vad bör man satsa på isf?
Skit i runor så länge, det är när man är level 20 som man kan använda tier 3 runor. Men helst bör du börja köpa runor vid level 25-26 så du har minst 2 fyllda rune pages vid level 30. Populära runor är blåa magic resist/lvl och gula flat armor/lvl medans quints och marks brukar man variera efter gubben. Ska du jungla t.e.x eller köra en ad gubbe är AD marks med armor pen quints nice att ha. Annars finns det rune-setups på alla guides!
prOtotype
2012-08-09, 23:10
Det är slöseri att köpa runes innan du kan köpa tier3, då du bara kommer kassera dom så fort du kan köpa bättre. Satsa på att köpa heroes och spela med många olika karaktärer medans du lvlar istället.
LD har sin ide om att köra improvment/lvl på runes, men själv föredrar jag att använda såna som ger så mycket fördel som möjligt vid lvl 1 för att få ett övertag tidigt som jag försöker förvalta. armor är alltid ett bra val som gula, +ap eller +ad på marks beroende hero och mana regen eller attackspeed på blåa beroende på om det är en caster eller AD hero. Quints finns många varianter men beroende på hero så kan movementspeed, health, attack damage och ability power täcka de flesta behov.
dock är tier1 runes väldigt billiga. lika bra att köpa.
Latissimus Dorsi
2012-08-10, 00:21
dock är tier1 runes väldigt billiga. lika bra att köpa.
Är du på ett game duo queue, liraru west?
jag lirar nordic east :(:( bara massa polacker....
jag lirar nordic east :(:( bara massa polacker....
I DOTA2 har dom förpassat den ryska servern på svenskt territorium. Känns som man håller sig borta därifrån, trots fin latency. :D
Uff, lirade precis ett game på 1h 2min. Vi var typ i underläge hela tiden men vi kom tillbaks starkt på slutet. Ali+blitzcrank = awesome CC + en ezreal som var grym som fan
fantastiskt rolig video
Cm7GHWOWiDk
Vill byta server från nordic & east till west. Tycker ni det är värt att betala 2600 RP för det eller bör jag helt enkelt starta en ny användare? Känns så drygt att börja om från början, kräver så mycket tid att fixa ihop nog med ip för champs/runes, lvla etc. Men känns rätt värdelöst att betala 2600 RP samtidigt. Vad skulle ni gjort?
Jaså visste inte att folk fortfarande lirade detta spelet, sämsta communityn jag har stött på genom 10 år av "computorgamez", omognare och tråkigare människor får man leta efter.
stolpskott
2012-10-05, 20:59
Någon som kollar på kvartsfinalen?
HMS Laestander
2012-11-22, 20:13
Bump.
Dags att reviva tråden?
Folks inställning till s3 (eller pågående preseason?)? Hur har det gått hittills?
Någon som kollar DHW.lol? Fnatic går på i B-gruppen nu om någon minut bara. Kul att se dem tillbaka på DH där de började för 1½ år sen (:
Jag kan sammanfatta det såhär: Jag å en polare kör en 3v3. Den tredje i vårt lag dör och quittar efter två minuter.
Jag spelar 5v5 med fyra okända. Minst en går afk eller quittar.
Jag spelar 5v5 med en polare. Minst en av dom tre andra går afk.
Jag spelar 5v5 med två andra polare. En av dom två okända i vårt lag är afk.
...osv.
Och till sist.. I 99% av alla games är det minst en som är extreeeeemt otrevlig/whinig i chatten.
True story. LoL har lätt den mest omogna communityn.
Gabriel Forslund
2012-11-22, 20:34
Jag kan sammanfatta det såhär: Jag å en polare kör en 3v3. Den tredje i vårt lag dör och quittar efter två minuter.
Jag spelar 5v5 med fyra okända. Minst en går afk eller quittar.
Jag spelar 5v5 med en polare. Minst en av dom tre andra går afk.
Jag spelar 5v5 med två andra polare. En av dom två okända i vårt lag är afk.
...osv.
Och till sist.. I 99% av alla games är det minst en som är extreeeeemt otrevlig/whinig i chatten.
True story. LoL har lätt den mest omogna communityn.
Det låter likadant från alla. Jag kallar det selektivt minne eftersom det är lika stor chans att dina motståndare får idioter i sitt lag.
HMS Laestander
2012-11-22, 20:43
Vad ligger du på för ELO då Jarod? Har du leavat/afk:at någonting förut? Sånt påverkar ju helt klart upplevelsen..
Vad ligger du på för ELO då Jarod? Har du leavat/afk:at någonting förut? Sånt påverkar ju helt klart upplevelsen..
Bara spelat en eller två ranked denna säsongen så jag har ingen elo än. Ett game har jag quittat men inte frivilligt utan för att mitt internet pajjade i fyra timmar (förra säsongen).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.