Visa fullständig version : Vi som spelar League of Legends eller tänker börja göra det
Singed är otroligt bra hero, jag är själv inte bra på att spela honom men man såg från matcherna på DH att han kan vara grymt bra.
Grabbarna på DH spelar grymt bra med alla champs ;)
vem har gjort en simbassäng i serverrummet? :MrT:
Gabriel174
2011-06-29, 16:16
lira om ngn/några timmar?
Gabriel174
2011-06-29, 16:21
server status busy :furious:
bah vänta tills det står online :) tog inte så lång tid för mig
bah vänta tills det står online :) tog inte så lång tid för mig
Och sen se fram emot 2.5h kö...
min kö va 15min
hur längesen var det du loggade in?
Gabriel174
2011-06-29, 16:39
fortf busy -.-
Grabbarna på DH spelar grymt bra med alla champs ;)
Jo men dom spelar ju inte heroes som inte är dåliga:)
Jo men dom spelar ju inte heroes som inte är dåliga:)
Dom spelar bara dåliga heroes...? :confused:
Gabriel174
2011-06-29, 16:51
20 min kö, inte så stor fara :)
De borde göra en långhårig skäggig göbbe som lyfter alla som Ultimate!
Kan kalla den Jawazar
Tankar gejmet nu en polare sa att de va nice. Har spelat både HoN och DotA förr men aldrig vart inbiten bara lirat på skoj, hur är LoL? Värt att spela?
Lychgate
2011-06-29, 17:10
Jag tycker det är bättre än Dota, men just nu är servrarna skit. Överbelastat efter DH och deras kodning suger för att orka av det.
Lirar själv Fallen Earth just nu, Fallout mmorpg typ. :thumbup:
Spelar Krampus lol tro..? Oo
Hittade en Ryze här som nickar precis så. :D
Vänd på dygnet och lira mellan typ 2-6 på natten så slipper ni alla köer på EU :D
LoL > Dota > HoN
LoL > Skyrim > Custer's Revenge > Boon Ga Boon Ga > HoN > DotA > SC2
uff
1 tim 3min game. Men vi vann till slut!
wut, sen när fick jag 550 riot points
Gabriel174
2011-06-29, 17:41
pga servrarna eller ngt tror jag
Dude, you're a riot! :D
Jupp, alla som spelat på EU servrarna mellan 1-23 juni eller nåt får riot points som kompensation för allt strul den senaste tiden.
nice o få kompensation i ett gratisspel
43 minuters kö fan vad kul!
Varför i helvete kan man inte trycka på PLAY i launchern? Lirade ett game asså sen råkade jag fucka ur nåt på datorn så LoL stängdes ner och nu kan jag inte trycka på PLAY, fml.
på min kötid har det stått calculating.... i typ 30 min.
på min kötid har det stått calculating.... i typ 30 min.
Jag kan logga ut Ceejayen. För din skull! :)
äh, servrarna har varit nere sen senaste posten :(
Lira på US-servrarna istället vetja, lite högre ping men det funkar iaf nästan alltid
jag kommer inte förbi Launchern :(
Ni kan läsa om detta på deras hemsida men jag kan ju berätta det här också...
De ska nu splitta servers i EU Nordic och East och EU West. Därför har serverna varit busy i princip hela dagen.
Ska bli kul att se hur detta blir...Man får för övrigt IP Boost i 14 dagar.
I need exp boost. :) Tar 100 år att ta sig till lvl 30 ffs
What Superm said
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=281831
What Superm said
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=281831
Crap att dom gör nordic+east istället för nordic+west.
Hade varit gött att slippa alla spammande ryssar...
Lychgate
2011-06-30, 08:47
Detta kommer gå åt helvete för dom. Är så irriterad att jag inte vet vart jag ska börja.
EU West kommer bli överbelastad så fort dom tillåter transfer. Alla som spelat med östeuroper som knappt kan engelska drar omedelbart.
West side för mig iaf.
men blä
lol va mycket hat det var i den där tråden
Hur vet ni att det är just det de håller på med nu och att det inte bara är servrarna som är kaputt igen?
Men jag håller med Lychgate, det lät som en skitdålig lösning.
Tricklew
2011-06-30, 14:07
Haha ja, hoppas man lyckas komma över till VästEuropa direkt, östeuropeerna är omöjliga att spela onlinespel med.
jäla ryssar. dom kör sin egen grej i spelet och pratar ryska med sig själva i chatten
http://static.images.memegenerator.net/Instances400/8/8328/8528595.jpg
Ryssarna tar över! Snart snackar Ceejay och Lynchgate ryska! :D
Ja detta var ju en nitlott för oss skandinaver, blir troligtvis en flytt till west här med.
Om nån är sugen på lite game ikväll så nickar jag "krysset", helst runt lvl30 för normal eller vettig nivå i ranked.
när ska det funka? det står busy på launchern
Gabriel174
2011-06-30, 19:37
funkat ett tag nu?
förresten när man köper items, finns det hotkeys för dom? alltså förutom q w e r f och g?
funkat ett tag nu?
förresten när man köper items, finns det hotkeys för dom? alltså förutom q w e r f och g?
Items går på 1-6
Lychgate
2011-06-30, 19:45
Nu ligger Fallen Earth nere för maintenence och jag vågar inte ens försöka med lol. Räcker att titta in på forumet här och deras egna för att slå ner ens drömmar om ett lagfritt game. :(
Jag kom precis in med 10min kö iaf
Gabriel174
2011-06-30, 20:10
Items går på 1-6
tackar
Allt går att rebinda också:)
Fattar inte vad är detta "busy" trodde dom redan hade en kö?
busybusybusy
Fattar inte vad är detta "busy" trodde dom redan hade en kö?
Hm. Intressant när jag fick logga in med en gång så fort jag försökte starta. Och det vara ~10 minuters kö bara eller nå'.
Däremot är det typ lika lång för att komma in i ett spel nu när jag väl är inne. Klurigt! Men dom flyttar och krånglar väl på nå' vis antar jag.
så, nu kunde jag trycka mig vidare o logga in.
De begränsade antalet folk som kan vara i kö samtidigt för att folk som står i kö drar bandbredd osv. Så nu ser man "busy" istället och får inte ens komma in i kö och måste istället sitta och stänga av och starta om launchern tills det står "online".
Good shit! :D
Det roliga är att de kom med den lösningen för att göra spelet mer stabilt för de som faktiskt är online, men jag är online nu och jag kan inte ens spela.
det räckte att sätta på launchern och vänta tills det stod play mjeuu
Har fastnat för detta game. Bara lirat Nasus än så länge men köpte Sivir nu :>
Nu har jag väntat i 20 minuter. Jag tänker känna mig lurad.
Vad äre för skit att man inte kan joina games? Satt i kö med polarn i 12 min i approx 5 min kö så när vi disconnecta o satte oss i kö på nytt kan vi inte joina någon? Någon fler som har samma problem?
"some games may not be starting properly. We are currently working to resolve the issue." Dom... jobbar på det *rolleyes*
Jag har samma problem =p
Knas. Vill ju lira typ 2 games till innan man ska sova. Har utvecklat något av ett smärre beroende som jag brukar göra när jag börjar spela nya spel. Hoppas dom får igång skiten snart.
Btw när ska dom "släppa" spelet, eller kommer dom göra så som HoN gjprde?
Knas. Vill ju lira typ 2 games till innan man ska sova. Har utvecklat något av ett smärre beroende som jag brukar göra när jag börjar spela nya spel. Hoppas dom får igång skiten snart.
Spelet är släppt, dom får in pengar genom att sälja RiotPoints som du kan använda till att köpa heroes,skins ip/xp-boosts, dock ej runes.
Vadå släppa? spelet är live, det är gratis och det har varit så rätt länge.
Vadå släppa? spelet är live, det är gratis och det har varit så rätt länge.
Aight mate, nyinsatt i spelet "fann" det igår. Trodde de va en beta som HoN var i början (eftersom det är så jävla mycket problem med spelet) - trodde de körde på samma koncept.
Jahapp vad ska man spela nu då...?
Lychgate
2011-06-30, 21:52
al3ks, spela inte Sivir. Folk kommer hårdklaga ingame på högre levels då hon är väldigt dålig i teamfights. :(
al3ks, spela inte Sivir. Folk kommer hårdklaga ingame på högre levels då hon är väldigt dålig i teamfights. :(
Han började precis spela, chansar på att han inte är över lvl 15 iaf. Då kan man äga med vilken hero som helst låt han testa runt lite:)
160 minuter har jag väntat nu utan att få leka. Dags att ge upp tror jag *rolleyes*
Sådär. Nu är det 0 minuters kö att komma in på EU.
Gäller bara att va inne rätt tid på dygnet ;)
:O Skitsamma, har bara lirat nåra lir och hon va inte så dyr :)
Han började precis spela, chansar på att han inte är över lvl 15 iaf. Då kan man äga med vilken hero som helst låt han testa runt lite:)
Aight sweet, då slipper jag oroa mig att de skulle vara ett "dåligt" köp :cool:
har dom splittat europa nu då? vad görs?
har dom splittat europa nu då? vad görs?
Då borde man väl ha fått reda på vilken man hamnade i? *jorgen*
I can haz 1337(6) IPpoints! =d
fan va less jag e o spela med sopor
Pressarn
2011-07-01, 12:45
Jag är 25 år gammal, lvl 30 och föredrar ranked games med voip (helst mumble).
Lägg till "tarmdjur"!
Och förresten, kan inte trådskaparen snabbt gå igenom tråden och lägga alla nicks i första inlägget i tråden? Annars kan vi alltid skapa en ny tråd och samla ihop alla så att det blir överskådligt.
hur lång tid tar det att bli lvl 30 egentligen? Ska man behöva lägga 100 timmar innan man kan börja köra ranked gameS?
hur lång tid tar det att bli lvl 30 egentligen? Ska man behöva lägga 100 timmar innan man kan börja köra ranked gameS?
100 wins kanske...Men gör oss alla en tjänst och spela inte ranked direkt!
100 wins kanske...Men gör oss alla en tjänst och spela inte ranked direkt!
hah, vad menar du?
Och förresten, kan inte trådskaparen snabbt gå igenom tråden och lägga alla nicks i första inlägget i tråden? Annars kan vi alltid skapa en ny tråd och samla ihop alla så att det blir överskådligt.
Man får be en moderator editera första inlägget i så fall, det går bara att editera sina egna en liten stund.
Ha kul när du spelar spelet istället imo och sträva inte bara efter att bli lvl 30 =p Det blir nog roligare då.
hah, vad menar du?
Att han inte vill ha noobs som spelar ranked *rolleyes*
Blindan66
2011-07-01, 14:43
Har kunnat spelat 1 match senaste dagarna, serverstrul i förbannelse. Börjar få upp ratingen nu igen. 1522 efter dagens game nyss med Nocturne, 15-3-18 blev mina stats. Solo Queue är lite...knasig ibland. Främst pga matchmaking-systemet som är åt helvete dåligt tyvärr. Hoppas på en fix i Season 2.
Servern nere igen, ja....
herrelol vad kassadin suger. Vad är han bra på? Dör fort som fan, gör 0 skada och har ingen cc i princip
Gabriel174
2011-07-01, 18:50
ceejay är inte noob någonstans, speciellt inte med veigar. jag e lvl 25 o lychgate e 30 o carcer e också 30, han körde med oss och mötte högre lvls än vad han själv är och krossade dom
Precis börjat spela, finns det någon hemsida som tipsar om vilka gear man ska ha till vilka heros eller ska man bara köra med det som är rekommenderat?
Gabriel174
2011-07-01, 18:58
Precis börjat spela, finns det någon hemsida som tipsar om vilka gear man ska ha till vilka heros eller ska man bara köra med det som är rekommenderat?
in i google sök på "*din heros namn* build solomid"
ceejay är inte noob någonstans, speciellt inte med veigar. jag e lvl 25 o lychgate e 30 o carcer e också 30, han körde med oss och mötte högre lvls än vad han själv är och krossade dom
naaw :) <3
veigar är den ende jag vet hur jag ska lira med just nu. Måste hitta någon till hero jag kan nöta nu. Tips? Jag gillar många kills och schysst burst dmg. Annie har jag lirat lite redan
Gabriel174
2011-07-01, 20:43
pisspel
Tediiieee
2011-07-01, 20:52
herrelol vad kassadin suger. Vad är han bra på? Dör fort som fan, gör 0 skada och har ingen cc i princip
Hoppas du skojar nu, Kassadin är helt jävla sjuk i huvudet med farm, runt 3 sec cd på blink som skadar. Men utan farm suger han såklart, samma sak med veigar, utan farm skrattar man åt han.
naaw :) <3
veigar är den ende jag vet hur jag ska lira med just nu. Måste hitta någon till hero jag kan nöta nu. Tips? Jag gillar många kills och schysst burst dmg. Annie har jag lirat lite redan
Testat Leblanc och Anivia?
nä men har funderat på att köpa leblanc. funderar på att spara till kennen också, men fan tar ju 100 år o skaffa ip
hah, vad menar du?
Du anar inte vilken rage du möter om du inte spelar 100% perfekt i ranked. Fast när du väl gör det så kommer dit lag vara värdelöst och då är det din tur att få rage.
i ranked ska man alltså vara ännu mer försiktigare men man ska samtidigt alltid vara på rätt ställe :p
leblanc var rätt rolig, går lite smådåligt nu första gången bah :P
leblanc var rätt rolig, går lite smådåligt nu första gången bah :P
Hehe, Anivia är dock ännu roligare - och dessutom mer användbar!
anivia kostar 6300 ip :(:(
anivia kostar 6300 ip :(:(
Köp en hero som är motsatsen till vad du är bra på, det kommer du ha mycket mer nytta av i ranked. Sjukt jobbigt med folk som bara kan köra en sorts champion där.
Jag skulle rekommendera Sion - han har bra burst och är väldigt lättspelad, flexibel och billig. Eller kanske någon jungler, amumu, warwick, udyr, nunu.
Edit: Jungler kan nog vara bra att vänta med tills du är minst lvl 20 eller högre, det krävs ofta hyfsade runor för att kunna jungla bra.
Köat i 10 min totalt nu utan att komma in på nåt game, vad fan är de här?
Edit: Nu äntligen.
Köp en hero som är motsatsen till vad du är bra på, det kommer du ha mycket mer nytta av i ranked. Sjukt jobbigt med folk som bara kan köra en sorts champion där.
Jag skulle rekommendera Sion - han har bra burst och är väldigt lättspelad, flexibel och billig. Eller kanske någon jungler, amumu, warwick, udyr, nunu.
Edit: Jungler kan nog vara bra att vänta med tills du är minst lvl 20 eller högre, det krävs ofta hyfsade runor för att kunna jungla bra.
ska nöta leblanc en del nu. Sen tar jag nog inte en till magechampion..
Runor har jag inte ens börjat köpa.
Ne0phyte
2011-07-02, 11:10
Sitter själv och spelar nu, hinner inte oftast men idag är man sjuk så. né0 heter jag (osäker om det är en nolla i slutet så testa båda) så adda på om någon vill spela lite.
"Game starting soon"
Jomenvisst, det tror jag när jag ser det...
börjar komma in lite i leblanc nu
börjar komma in lite i leblanc nu
Graaur. :naughty:
Gabriel174
2011-07-02, 13:13
amumu e NIceeeeeEeEeEeEEEEEEEeeee
Leblanc är inte jättebra i high level games....Skulle säga att Malzahar och Rumble är de bästa ap carrys just nu.
i senaste gamet var den en malzahar som ägde på rätt hårt. Jag har funderat på att köra med rumble.
Kul när det går bra, 13-0-12 med morde ^^
i senaste gamet var den en malzahar som ägde på rätt hårt. Jag har funderat på att köra med rumble.
Köp inte runor förens du är lvl 20 minst, Runor innan 20 är värdelöst och du kan inte köpa dom bästa innan 20 heller. Så köp heroes istället.
Angående heroes så skulle jag nog rekommendera alla att köpa en av "varje", alltså en bra tank, en bra support en bra AP en bra AD. Så man lär sig hur man ska spela allt. Sitter man o nöter hög lvl o bara kan köra burst AP (som veigar o leblanc är riktiga glasscannons) så kommer man inte så långt.
Men köp spelet ha alla heroes och lägg ip på runes :D
va kostar spelet om man köpere? :p
Köp inte runor förens du är lvl 20 minst, Runor innan 20 är värdelöst och du kan inte köpa dom bästa innan 20 heller. Så köp heroes istället.
Angående heroes så skulle jag nog rekommendera alla att köpa en av "varje", alltså en bra tank, en bra support en bra AP en bra AD. Så man lär sig hur man ska spela allt. Sitter man o nöter hög lvl o bara kan köra burst AP (som veigar o leblanc är riktiga glasscannons) så kommer man inte så långt.
Lvl 1 runor är faktiskt värda att köpa, då de är sjukt prisvärda. Sen skippar man lvl 2 runor och går på lvl 3 direkt när man har råd.
Det tar nämligen LÅNG tid innan man har flera fulla uppsättningar med lvl 3 runor, därför är det väldigt bra att ha lvl 1 som utfyllnad så länge.
Lvl 1 runor är faktiskt värda att köpa, då de är sjukt prisvärda. Sen skippar man lvl 2 runor och går på lvl 3 direkt när man har råd.
Det tar nämligen LÅNG tid innan man har flera fulla uppsättningar med lvl 3 runor, därför är det väldigt bra att ha lvl 1 som utfyllnad så länge.
+1. kör på level 1 runor tills vidare och sen köper du lvl3 allt eftersom
Gabriel174
2011-07-02, 17:21
jag har 0 runor... e lvl 25, borde jag köpa?
jag har 0 runor... e lvl 25, borde jag köpa?
Du borde helt klart satsa på att köpa runor imo ja
Gabriel174
2011-07-02, 17:23
vettefan vilka jag ska ha dock
vettefan vilka jag ska ha dock
Vilken champ. brukar du spela?
Gabriel174
2011-07-02, 17:25
lite olika. blivit amumu dom senaste rundorna
lite olika. blivit amumu dom senaste rundorna
hmm har inte lirat honom så jättemkt
skulle iaf säga MPen på marks
hp eller MS på quints
resten vettefan
Gabriel174
2011-07-02, 17:27
ty=)
kolla guider på mobafire för att se vilka runor du ska ha till olika heroes. jag hade dock satsat på att välja en specifik hero att lira först och som du trivs med. annars kanske du tröttnar och då kan runorna vara totalt onödiga
kolla guider på mobafire för att se vilka runor du ska ha till olika heroes. jag hade dock satsat på att välja en specifik hero att lira först och som du trivs med. annars kanske du tröttnar och då kan runorna vara totalt onödiga
fast Mpen/ArP är i princip de enda marks som är värda att köpa så där kan man inte gå fel.
HP/MS-quints funkar till de flesta heroes med.
va kostar spelet om man köpere? :p
Kolla in de olika hero bundels som finns i shoppen. Kostar RP blir nog ett par hundra för packen med grund gubbarna värt det ifall man tänker lira ranked när man tagit sig till 30. Annars tar det tok långt tid innan du har både runor och gubbar så att du är nöjd.
fast Mpen/ArP är i princip de enda marks som är värda att köpa så där kan man inte gå fel.
HP/MS-quints funkar till de flesta heroes med.
Dmg marks är också viable.
Ceejay till veigar skulle ajg rekommendera. Magic penetration i röda. Mana regen per level på gula. Ability power per level på blå och flat health på quint.
Gabriel174
2011-07-02, 19:11
har alltid värdelösa teammates fattar inte
Är det värt att dra igång LoL igen?
Det verkar löjligt mainstream nu och skit, har inte lirat på typ 1år.
Gabriel174
2011-07-02, 19:54
ja
Är det värt att dra igång LoL igen?
Det verkar löjligt mainstream nu och skit, har inte lirat på typ 1år.
Ajdå, då blir det ju töntigt o spela istället... problematiskt :D
Angående guides för runor etc så rekommenderar jag solomid.net, mycket duktiga spelare som skriver guider där (TSM själva bl.a.)
Ajdå, då blir det ju töntigt o spela istället... problematiskt :D
Angående guides för runor etc så rekommenderar jag solomid.net, mycket duktiga spelare som skriver guider där (TSM själva bl.a.)
Ja och jobbigt som fan om det ska vara kö och annat.
Blä, tråkigt med guider. Folk vågar inte prova sig fram längre och alla blir typ jämnbra (med undantag.)
Ja och jobbigt som fan om det ska vara kö och annat.
Blä, tråkigt med guider. Folk vågar inte prova sig fram längre och alla blir typ jämnbra (med undantag.)
Jämnbra? Knappast. En guide kan vara hjälpfull att peka personer i rätt riktning vad gäller runor och masteries, att bli duktig på spelet är en helt annan femma.
Gabriel174
2011-07-02, 23:08
amumu e nice untz untz
Okej, jag kunde inte motstå att återvända. Dock är mitt gamla konto konstigt nog borta och jag måste börja om från början, så jag försöker att inte dö för mycket med Kassadin. :(
Alla som lagt in sina nicks hittills
Carcer:Hyzentlay
Lynchgate:Lynchgate
Gabriel174:EvilSnape
Rabi:FriendlySnape
Tendiiieee:ComeAtMeBroUmad
Ceejay:dustylove
Nils.R:Sidgrane
Zakath:Vazev
Grapeman: DETÄRFÄGEL
minsky: Mickey Atlas
den som lägger in efter kan ju citera detta och lägga in sig själv i listan
uppdatera
Tricklew
2011-07-02, 23:27
Hur ser åsikterna ut på Kassadin nuförtiden? När jag spelar han mot andra nybörjare känns han för bra, men mina motståndare kanske helt enkelt är väldigt dåliga?
Gabriel174
2011-07-02, 23:28
Okej, jag kunde inte motstå att återvända. Dock är mitt gamla konto konstigt nog borta och jag måste börja om från början, så jag försöker att inte dö för mycket med Kassadin. :(
vad heter du i spelet :d
Gabriel174
2011-07-02, 23:29
Hur ser åsikterna ut på Kassadin nuförtiden? När jag spelar han mot andra nybörjare känns han för bra, men mina motståndare kanske helt enkelt är väldigt dåliga?
ganska squishy
vad heter du i spelet :d
Gabriel174
Nä, okej. Ska man ange kontonamn eller summoner name?
summoner name
Kadaverbengt bist meine name.
i use dat dere celltech.
Gabriel174
2011-07-03, 00:10
liraliraliralira?
liraliraliralira?
Why notz. Men suwger med Kassadin.
Gabriel174
2011-07-03, 00:24
we'll see 'bout datttt
we'll see 'bout datttt
Kör nu då.
Gabriel174
2011-07-03, 00:37
Addade "Kadaverbengt" och väntar på att du ska acceptera...
whuuuut, 3h kö!?
jag satt i 4 timmar igår och när jag väl kom in sa den "server busy. Please try again" >.<
fan va sugigt
http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2010/325/1/c/let__s_kill_baron_nashor_by_cacti-d33crav.jpg
whuuuut, 3h kö!?
jag satt i 4 timmar igår och när jag väl kom in sa den "server busy. Please try again" >.<
Hur lyckas ni? Har väntat max 10min och fungerar klockrent.
Jag känner mig kränkt och diskriminerad som behövde vänta så länge isf. :(
Gråtesk har 666 inlägg =d
jag reloggade och kötiden blev då 10min :)
jag reloggade och kötiden blev då 10min :)
du behöver inte ens relogga, räcker att klicka på cancel och skriva in lösenordet igen
annie är mion nya favorit :)
11-0-6 i senaste gamet
annie är mion nya favorit :)
11-0-6 i senaste gamet
Börja tänk i "vilken hero gör så man vinner games" inte vilken hero ger mig mest kills. :)
Jag känner mig kränkt och diskriminerad som behövde vänta så länge isf. :(
Gråtesk har 666 inlägg =d
Och jag har inte ens skrivit så många! Slump? Moahahah...haha...haha...ha!
Börja tänk i "vilken hero gör så man vinner games" inte vilken hero ger mig mest kills. :)
dödar man så vinner man. :)
Inte alltid, ofta kan man se hur nybörjarlag fokuserar på kills och helt skiter i torn, men proffsen ser till att ta tornen - då det är dem som gör att man verkligen vinner.
Gabriel174
2011-07-03, 13:27
varför funkar det inte att invita folk......
Nej du vinner genom att ta ner den saken i fiendensbas.
Någon mer som inte kan starta klienten, trots att denne är "Up-to-date"?
http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=31310&page=1
vänta till att det inte står busy och du kan trycka dig vidare.
Ne0phyte
2011-07-03, 15:00
Bara lirat Ashe i två dar, verkar ju gå bra det här.
Jävligt kul att man har köpt xp-boost och skitservrarna strular hela tiden, går ju inte att joina games nu.
Bara lirat Ashe i två dar, verkar ju gå bra det här.
Jävligt kul att man har köpt xp-boost och skitservrarna strular hela tiden, går ju inte att joina games nu.
Det förlängs ju dock ändå, spela roll?
Ne0phyte
2011-07-03, 16:56
Det förlängs ju dock ändå, spela roll?
Det är snarare det att jag knappt har tid att spela som är problemet, men just idag hade jag det.
Det är snarare det att jag knappt har tid att spela som är problemet, men just idag hade jag det.
Då är det såklart värre. Bara strul med klienten idag.
beckman88
2011-07-03, 17:07
Slutade spela efter att jag hade köpt 3 dagar IP boost och blev disconnectad och utkickad från servern och inte kunde logga in på 1 timme. Boom sa det så blev man bannad i 3 dagar och förlorade i och med det boosten.
Ne0phyte
2011-07-03, 17:26
Då är det såklart värre. Bara strul med klienten idag.
Ja det är ju lite halvkul sådär.. Menmen :)
Blindan66
2011-07-03, 18:05
Möjligt att det är på gång med att splitta EU i 2 delar. Tyvärr hamnar vi med länder som har lite alltför negativ attityd rent generellt (Fransmännen framstår som supertrevliga) och dessutom inte kan nåt ord på engelska. Jo, 2 ord; fuck off! :/ Skandinavien skulle fått en egen server tycker jag.
Slutade spela efter att jag hade köpt 3 dagar IP boost och blev disconnectad och utkickad från servern och inte kunde logga in på 1 timme. Boom sa det så blev man bannad i 3 dagar och förlorade i och med det boosten.
Boosts förlängs med den tiden som servern är otillgänglig. Tror nog du har kvar boosten efter bannen. Förresten borde du skylla dig själv för att du blir bannad, då lär ha leavat många matcher.
Möjligt att det är på gång med att splitta EU i 2 delar. Tyvärr hamnar vi med länder som har lite alltför negativ attityd rent generellt (Fransmännen framstår som supertrevliga) och dessutom inte kan nåt ord på engelska. Jo, 2 ord; fuck off! :/ Skandinavien skulle fått en egen server tycker jag.
Njae nordic och öst hamnar tillsammans så vi lär inte spela med fransmän, jag kommer dock flytta till west. Känns bättre o spela med folk som faktiskt kan engelska...
Blindan66
2011-07-03, 19:15
Nu missförstod du mig :p Menar att länderna vi klumpats ihop med (östländerna) har lite tråkig attityd rent generellt. Fransmännen framstår som hyvens i jämförelse, och det säger lite grann faktiskt.
Bannad för vadå? Låter ju rimligt om du nu gjort något dumt, för inte blir man bannad av en disconnect.
Blindan66
2011-07-03, 20:36
Servern uppe nu!
Gabriel174
2011-07-03, 20:42
inte här :/
Ni som börjar närma er 30 ifall ni har lust så är jag gärna med och kör ranked 5vs5 tillsammans med er.
Gabriel174
2011-07-03, 20:50
bara 25½ här :'((((((((
Gabriel174
2011-07-03, 22:08
3 min sen är det slaktdags hehehehehehehehehehehehe
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e10f4ee2bbbc_anniieee.JPG
lirade som annie
Försökte inte ge motståndarna en gratis kill, jag var aggressiv ofta och hade lite flyt några gånger att jag kom undan. fokuserade på att stunna och hjälpa teammates, gick bra som fan.
Bring back the good ol' LoL.
Då var man runt level 30 summoner och ägde varje match med fina champions. Dessutom funkade det uteslutande alltid.
Det är nåt fel på min dator, jag får bluescreen ungefär var tredje match :( Tror den blir överhettad. Så nu vågar jag inte köra ranked.
Inte så kul heller när jag försöker gå in i spelet igen och det står "server busy" så att jag inte kan reconnecta.
Hoppas verkligen servrarna fixas snarast!
3 h kö wtf!
Skulle satt mig i kö innan gymmet damn.
tryck cancel och logga in med lösenordet igen
Eh. Är dom sånna nu igen? Min säger busy nu. Jobbigt. Hade ju varit trevligt att komma hem från jobbet o bara leka spel istället för att sitta och vänta hela kvällen :s
går rätt fort innan du kan trycka play
annie<3 0 deaths
Gabriel174
2011-07-05, 11:42
carcer e pro!
+1 haha helt vild
funderar på att köpa en bundle hmmm. Det är inte direkt superbilligt om man bestämt sig för att köpa lite grejer
Gabriel174
2011-07-05, 11:44
vad för bundle vill du ha ?
Jag har problem med köpa RP. Någon mer som råkat ut för det?
Får detta felmeddelande ""We apologize, but our store has encountered an error. Please contact us at http://support.leagueoflegends.com/ for additional support."
Jag har problem med köpa RP. Någon mer som råkat ut för det?
Får detta felmeddelande ""We apologize, but our store has encountered an error. Please contact us at http://support.leagueoflegends.com/ for additional support."
japp
Ta bort alla å,ä och ö från namn och adress etc så kommer det att fungera
köpte en jävla bundle nu, orkar inte grinda ihop IP till massa heroes.
drog en exp boost på 10wins också :D
Testade Karthus för första gången igår och körde på en riktig flum-build.
sorc-shoes
2xArch-angels staff
3xRabadons deathcap
Slutade på runt 1050 AP :D
Var ett ganska långt game som kanske kan anas.
Blev extremt ömtålig men jävlar vad skada jag gjorde :D
sorc-shoes
2xArch-angels staff
3xRabadons deathcap
Varför?:o Vet inte vilken level du är men du lär haft 0 hp o massa AP, samt att deathcappen inte stackar sin passiva... du får ju mer AP per guld via andra items.
Varför?:o Vet inte vilken level du är men du lär haft 0 hp o massa AP, samt att deathcappen inte stackar sin passiva... du får ju mer AP per guld via andra items.
Var trött och ville flumma loss bara.
Tålde ingenting mer eller mindre ja men kul var det :D
sorc-shoes
2xArch-angels staff
3xRabadons deathcap
Samma build - 2 rabadons + fullt med archangels landar väl på typ samma APmängd..?
Samma build - 2 rabadons + fullt med archangels landar väl på typ samma APmängd..?
Antagligen, var som sagt dock inte det minsta seriös med den builden.
Hade varit ett mkt bättre val t.ex att köra en rod of ages och rylai eller nåt som start.
Antagligen, var som sagt dock inte det minsta seriös med den builden.
Hade varit ett mkt bättre val t.ex att köra en rod of ages och rylai eller nåt som start.
Om man vill ha hp ja. Men hp dödar man ingen med! :D
"The ability power per mana passive is NOT unique. As such, with 6 Staves, it is possible to reach 18% mana conversion, for a grand total of 1 AP every ~6 mana. This makes 5 Archangel's Staves and a Rabadon's Deathcap the build with the highest amount of ability power currently possible in the game. "
- http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Archangel's_Staff
Om man vill ha hp ja. Men hp dödar man ingen med! :D
"The ability power per mana passive is NOT unique. As such, with 6 Staves, it is possible to reach 18% mana conversion, for a grand total of 1 AP every ~6 mana. This makes 5 Archangel's Staves and a Rabadon's Deathcap the build with the highest amount of ability power currently possible in the game. "
- http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Archangel's_Staff
Slow på defile med rylai lär dock vara mumma
Kan välja helt andra heroes nu att lira med som "free heroes" vad beror det på? Att man kommit till en speciell level elelr ändras de bara ibland?
Gabriel174
2011-07-06, 14:52
Kan välja helt andra heroes nu att lira med som "free heroes" vad beror det på? Att man kommit till en speciell level elelr ändras de bara ibland?
ändras varje tisdag så man ska kunna pröva på alla champs :) om du gillar någon kan du köpa den, så att du alltid kan använda den
ändras varje tisdag så man ska kunna pröva på alla champs :) om du gillar någon kan du köpa den, så att du alltid kan använda den
sweet d vet jag :)
Nån som vet varför när man ska välja skins för köpa så dyker inte alla upp? Vill köpa skin till poppy men där dyker bara upp 3 st i shopen.
det finns väl inte mer än 3 skins extra till poppy?
det finns väl inte mer än 3 skins extra till poppy?
men om man kollar på heron så finns där en 5-6 st. men man kan bara köpa 3 av de.
Vissa skins är limited editions, eller belöningar för olika saker (friend referals, att man deltog i betan osv).
Så dingade man 30 igår då :D
16!
lirar så jävla dåligt just nu
Jag köpte Vayne. Hon är skitskoj att spela men det går åt helvete. När det går bra får jag stats som 5-7.
Jag måste fortsätta tills det går bättre, annars har jag slösat 6,3k IP. :(
jag då, jag köpte en bundle för 185 kr!!! :O :D
måste ligga på förstasidan! bümp
Lychgate
2011-07-08, 21:25
Lite drygt hur dom säger att dom släpper tanks när i spotlighten så är dom mer dps än något annat. *screwy*
Längtar tills heimerdinger buffas (hörde på RIOTs stream att så skulle ske). Även om jag spelar bäst i mitt lag och vann all tidiga teamfights så går det inte att carrya med honom. En av mina favorithjältar ändock :)
försökte lira med heimer, gjorde fan 0 skada efter midgame, helt värdelöst.
Har försökt bli bra med några champions, gått åt helvete typ 2-10 score etc.
Går tillbaka till min kära veigar, vi vinner matcherna och ajg scorar typ 14-1
Gabriel174
2011-07-09, 21:31
lol var ett tag sen jag körde med trynd... testade den idag och fick 17-3-8 typ, trots att jag mest lallade när jag dog
Katarina är grym att spela mid-lane
4 senaste matcher:
6 6 5
19 2 19
13 4 17
11 0 1
börja med dorian shield för att sedan köpa hextech revolver (?), sen sparar du till crystal scepter.
Heimer är ju grym. Gäller att ha lagkamrater som tar all stryk dock :D
Fast det var bättre när han hade 3 turrets...
Gabriel174
2011-07-12, 23:00
jungle nunu e nice :D 5 0 12 senste rundan
försöker lära mig nya heroes, går åt helvete och blä.
kommer tillbaka till veigar, går skitbra.
Heimerdinger är rätt kass jo :P
Börjat lira amumu nu då jag behövde en junglare sen nunu-nerfen, helsike så bra den hjälten är sålänge man sätter bandagen och ställer till med lite bra oreda med ganks.
Baler Evans
2011-07-12, 23:41
Heimerdinger är rätt kass jo :P
Börjat lira amumu nu då jag behövde en junglare sen nunu-nerfen, helsike så bra den hjälten är sålänge man sätter bandagen och ställer till med lite bra oreda med ganks.
Heimer är inte alls kass Kryss :P pusha med heimer är det fetaste, men jag spelar helst tank eller support.. Jungla kan vara ganska kul med :)
vilket gym tränar du på i Växjö btw?
Måste bara flasha lite:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e1cd562cfb2c_Annie%202.bmp
Gabriel174
2011-07-13, 00:36
nice :d
btw ska ngn lira nu
Gabriel174
2011-07-13, 01:08
funkar det ej? wtf
Server split och patch på G tror jag.
Heimer är inte alls kass Kryss :P pusha med heimer är det fetaste, men jag spelar helst tank eller support.. Jungla kan vara ganska kul med :)
vilket gym tränar du på i Växjö btw?
Har inte sett röken av den hjälten annan än bland troll i lite högre rating games, han är alldeles för lätt att kontra.
Är borta från Växjö över sommarn och hösten, har tränat på complett (isfitness) innan men det blir nog BK eller olympen när jag kommer tillbaks.
Måste bara flasha lite:
[.IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e1cd562cfb2c_Annie%202.bmp[/IMG]
jag flashar mer!
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e09faf1775f6_awesome%20possum.JPG
jag flashar mer!
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e09faf1775f6_awesome%20possum.JPG
Jaaajaa, men du var/är i lvl 13 ;)
Vad är nytt i dagens patch?
Hittade inget på hemsidan.
Blindan66
2011-07-13, 16:48
There you go, son; http://eu.leagueoflegends.com/news/release-notes-v100121
Heimer är skitbra early och midgame pga hans pushing ability. Utnyttjar man detta väl som lag så slutar det ofta med vinst, enligt min erfarenhet. Såg senast Dan Dinh köra med Heim inatt och mkt riktigt blev det en vinst midgame.
There you go, son; http://eu.leagueoflegends.com/news/release-notes-v100121
Jaha det var den, den postades ju för flera dagar sen, trodde den var gammal.
Leona släpptes idag. Inte imponerad än så länge!
Leona släpptes idag. Inte imponerad än så länge!
Är ju knappast fler heroes det spelet behöver. Men dom vill ju sälja såklart.
Lychgate
2011-07-14, 08:50
Ibland undrar jag om Champion spotlighten är riggade. I dom verkar champen totalt galen. ;)
Försöker patcha nu, fungerar inte direkt..
Ibland undrar jag om Champion spotlighten är riggade. I dom verkar champen totalt galen. ;)
Det är knappast svårt att få en champion att se bra ut när man klipper alla kills och gör det till en film, Phreak ksar och om man kollar noga så brukar man märka att det egentligen är andra spelare som gör "grovjobbet". Bästa exemplet är yoricks spotlight. :D
Leona är viable drog ett ranked med henne slutade med vinst och episka 7-0-18 i stats. rekommenderar dock trinityforce som andra eller tredje item för dmg.
Leona är viable drog ett ranked med henne slutade med vinst och episka 7-0-18 i stats. rekommenderar dock trinityforce som andra eller tredje item för dmg.
Hur är hennes tankning om du kör trinityforce? Jag har testat henne lite tycker hon har sjukt dålig survivability jämnfört med andra tanks. Man måste farma ihop rätt bra items för att kunna tanka som hon "ska" göra.
Hur är hennes tankning om du kör trinityforce? Jag har testat henne lite tycker hon har sjukt dålig survivability jämnfört med andra tanks. Man måste farma ihop rätt bra items för att kunna tanka som hon "ska" göra.
Hmm jag dog ju inte :P Körde på exhauste och flash. Började med dorians shield följde upp med mercery threads sedan sunfire cape sen så köpte jag en shen därefter så blev det en quicksilver sash och sen fortsatte jag på triforcen.
Tycker att hon är väldigt bra på att kontrollera dvs stunna ifall hon blir fokusad så går hon väl ner men det gör alla utom Alistar, singed och rammus iaf.
Hittils har jag inte sett någon lyckas med Leona och hjälten är en man bara ignorerar i fights, riktigt menlös :D
Leonan i mitt senaste game var grym! Jag spelade som Annie och carryade, och hon skyddade mig rikigt bra.
Äntligen lyckats carrya mitt lag som heimer!
4v5 efter 15 minuter
8/4/17 var mina stats, med 6 tower kills!
WIIIHOOO!
Sköt mina raketer vid ett tillfälle och fick en triple kill på det :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.