handdator

Visa fullständig version : Fryser vid deff

OneManArmy
2011-02-19, 10:51
Har legat i deff sen nyår och OKEJ att det är -20c ute men jag fryser enormt även innomhus runt +20-25c.

Speciellt om händer/fötter. Känner mig stelfrysen som fan, är som om det inte finns nå smörjmedel kvar runt fingrarna om man ska försöka beskriva det på nåt vis.

Är detta normalt? eller kan det vara någon vitaminbrist eller så tro?
ligger på ett underskott av 500-1000kcal per dag

eriksvensson
2011-02-19, 10:55
Körde du enl. LCHF? (har för mig att jag sett dig på KiF) Jag har också märkt det oavsett om jag äter mycket eller lite att man får kalla händer. Kanske kan du prova att aktivera dig mer? Det har iallafall verkat positivt på mina händer även om det bara är för en kort stund.. :)

OneManArmy
2011-02-19, 10:59
Kör lowcarb iallfall, typ 50/40/10 prot/fett/kol.
Aktiverar mig rätt mycket faktiskt, brukar bli en 5-6km promenad per dag och 4-5 pass styrketräning per vecka.

Fryser konstant typ :P

eriksvensson
2011-02-19, 11:10
Käkar du stora/små mål? Ibland kan det hjälpa o käka ett riktigt stort mål mat på morgonen om man sitter och fryser. Alt. gå ut på en långpromenad det första du gör när du vaknar. Jäkligt irriterande är det iallafall!

Lifeless
2011-02-19, 11:33
http://www.lisaprojektet.nu/wp-content/uploads/2009/03/chili_stor.jpg

Säg hej till dina nya kompisar ;)

Yeahvlen
2011-02-19, 11:38
Mer sömn och mat ;)

Sniggel
2011-02-19, 12:55
http://www.lisaprojektet.nu/wp-content/uploads/2009/03/chili_stor.jpg

Säg hej till dina nya kompisar ;)

+ varmt kaffe eller té :)

OneManArmy
2011-02-19, 12:58
Starkare mat med andra ord :)
Får shoppa lite chilifrukter nästa sväng så får vi se.

StampChamp
2011-02-19, 13:28
Om du börjar med PF och lite mer kolhydrater slipper du gå runt och frysa i alla fall.

vicarious
2011-02-19, 13:31
Om du börjar med PF och lite mer kolhydrater slipper du gå runt och frysa i alla fall.

öh va..

OneManArmy
2011-02-19, 13:46

Faktiskt funderat på PF lite. Men kolhydraterna håller jag nere iallfall

Shark
2011-02-19, 15:34
Att börja med PF kommer troligen inte att ändra någonting.

Jag fryser också och jag äter inte speciellt mycket kolhydrater. Drick en kopp kaffe, det brukar göra susen. Använd vantar inomhus om det inte går över ;)

Crocker
2011-02-19, 15:38
Faktiskt funderat på PF lite. Men kolhydraterna håller jag nere iallfall
Fryser mer av PF vid deff, det enda jag tycker hjälper är filtar/täcken och varm dryck.

vicarious
2011-02-19, 15:38
PF kommer inte göra något. Börjar bli tröttsamt med folk som ger PF som svar på allt.

Jag ökar inte längre på gymmet
- Prova PF

Jag får ingen kontakt i bröstmusklerna
- Prova PF

Jag går inte längre ner i vikt
- Prova PF

Skärpning.

Fryser gör man när man underäter. Om det är något du borde äta mer av så är det protein då det har högst TEF av alla makronutrienter.

Halice
2011-10-31, 21:15
*bumpar i gammal tråd*

Men jag har en fråga:
Jag har deffat i flera veckor nu, och är det inte meningen att man ska bli lite frysen av sig ?

Jag har istället blivit varmare än vad jag var innan, svettas lättare o får ibland svallningar. Detta börjar bli ganska återkommande. Jag hittar verkligen ingen orsak till det, som tex efter man ätit eller svettningar efter dusch osv.

Kan det bli så här under deff ? eller är det jag som har kommit i klimakteriet ?

Inte för att det gör mig så mycket, men blev bara lite fundersam ;)

vicarious
2011-10-31, 21:55
Äter du mer protein nu än tidigare?

begt
2011-10-31, 22:03
Fryser som bara den vid stadigt kaloriunderskott. Kalla händer är standard.

Halice
2011-10-31, 22:04
Äter du mer protein nu än tidigare?

Hmm, neeej, det kan jag inte påstå att jag gör.

Åt ca 1,5 g/kg innan deffen också, så nu är det kanske en shake mer per dag.

Sniggel
2011-10-31, 22:36
Hmm, neeej, det kan jag inte påstå att jag gör.

Åt ca 1,5 g/kg innan deffen också, så nu är det kanske en shake mer per dag.

Fettförbränningspiller?
Mer aktivitet än tidigare?

Halice
2011-11-01, 07:31
Fettförbränningspiller?

Jag äter Diablo ibland, först var jag övertygad om det var tabletterna som gjorde det. Men jag är ju varmare även de dagar jag INTE tagit nån tablett och på förmiddagarna innan jag tar nån tablett.

Skillnaden i aktiviteten är att jag har slängt in ett cardio-pass och ligger tyngre på styrketräningspassen, 5-6 reps istället för 8-10.

:confused:

Wormzie
2011-11-01, 07:57
*bumpar i gammal tråd*

Men jag har en fråga:
Jag har deffat i flera veckor nu, och är det inte meningen att man ska bli lite frysen av sig ?

Jag har istället blivit varmare än vad jag var innan, svettas lättare o får ibland svallningar. Detta börjar bli ganska återkommande. Jag hittar verkligen ingen orsak till det, som tex efter man ätit eller svettningar efter dusch osv.

Kan det bli så här under deff ? eller är det jag som har kommit i klimakteriet ?

Inte för att det gör mig så mycket, men blev bara lite fundersam ;)

Efter träning brukade jag ibland bli varm och få svallningar även under deff, för mig var det bara ett tecken på att jag hade ansträngt mig riktigt hårt. Annars så är jag också oftast frusen under kcal-.

Halice
2011-11-01, 08:23
Efter träning brukade jag ibland bli varm och få svallningar även under deff, för mig var det bara ett tecken på att jag hade ansträngt mig riktigt hårt. Annars så är jag också oftast frusen under kcal-.

Ja, att man får svallningar efter träning/dusch o sånt är ju inget konstigt. Jag är mer fundersam på när man sitter på en föreläsning, alla andra sitter o fryser när de tjocktröjor på. Där sitter jag i en tunn tröja/linne och tycker det är varmt och är tvungen att vifta med pappersblocket. *screwy*

Langster
2011-11-01, 08:44
Fettförbränningspiller?

Fettförbränningspiller blir jag helt klart mer frusen av än när jag inte tar sådana.

Aktivitet är det enda som verkligen hjälper när man är frusen. En varm dusch är skönt, men man svalnar snabbt efteråt.

För övrigt så tycker jag det är först när man börjar komma långt ner i fettprocent som man verkligen blir frusen, innan dess är man nog lite varmare än normalt/ingen skillnad.