Visa fullständig version : går inte ner pga kreatin?
Storoxen
2011-02-12, 08:38
Har deffat två veckor, första veckan ner 1 kg men denna vecka 0,1 kg upp!
Har inte fuskat eller så men har börjat en kreatin kur, kan den vätskan man lägger på sig av det ha hindrat viktnedgången ? då jag tycker jag ser smalare ut....
Du vill gå ned i vikt och då antar jag att du vill minska på underhudsfettet.
Kreatin lagrar in vatten i musklerna och ger dig större muskler som kan arbeta lite extra i träningen.
Kasta alltså ut vågen och använd spegeln.
cakehole
2011-02-12, 10:03
Precis som Sverker skriver så bör du kasta ut vågen om du ska behöva noja över 100g hit eller dit. Väg dig MAX en gång i veckan, vid samma tidpunkt (innan dagens första måltid). Anteckna sedan din vikt veckovis och följ på så sätt din progression.
Kunde inte säga det bättre än Sverker, du har gått upp 100 gram? Big deal, du tycker ju själv du ser smalare ut, en vanlig våg visar inte din fettförlust utan bara vad din vikt är.
Sheogorath
2011-02-12, 11:42
Jag laddar alltid in kreatin innan jag börjar deffa för att slippa detta du nojjar över. Då bär man redan på allt extravatten när man kör igång. Jag tycker absolut inte att man behöver (eller ens bör) slänga ut vågen, inte heller bara väga sig en gång i veckan. Jag väger mig samma tid under samma förutsättningar varje dag, sen utvärderar jag huruvida jag behöver lägga till eller dra ifrån kalorier med medianvikten för varje vecka, samt kastar ett getöga på om jag kan se en trend under veckan som gått. Alltså: vägning varje dag, men justeringar en gång i veckan.
collieweed
2011-02-12, 15:26
Lånar tråden lite!
Sverker, alltså om jag förstår dig rätt så sätter sig inte kreatin alls på på det fläsk man redan har och man kommer inte bli pluffsigare/mjukare?
Mvh Martin
Finns säkert några på Kolozzeum som tycker att de blir lite vattniga/pluffsig i huden av kreatin. Men jag tror de flesta är rätt nöjda med resultatet.
Jag laddar alltid in kreatin innan jag börjar deffa för att slippa detta du nojjar över. Då bär man redan på allt extravatten när man kör igång. Jag tycker absolut inte att man behöver (eller ens bör) slänga ut vågen, inte heller bara väga sig en gång i veckan. Jag väger mig samma tid under samma förutsättningar varje dag, sen utvärderar jag huruvida jag behöver lägga till eller dra ifrån kalorier med medianvikten för varje vecka, samt kastar ett getöga på om jag kan se en trend under veckan som gått. Alltså: vägning varje dag, men justeringar en gång i veckan.
Jag gör exakt likadant, det är ju roligt och se trender över dagar ! Det sporrar iaf. mig,
AlmostRipped
2011-02-13, 14:12
Jag deffar också och kör kreatin denna gång, skiter fullständigt i vågen för tillfället och äter det jag ska, tränar som jag ska och låter spegeln avgöra om jag bättrar mig eller inte! Känner mig bra mycket mer deffad nu på 1 månad och gått ner ca 2kg...
"Sålänge det funkar" tycker jag är ett bra uttryck, kör på vågen och fortsätt med din kreatinkur om det funkar för dig, känner man inte att det fungerar så tappar man lätt motivation!
dennipavlovic
2011-02-13, 18:06
Kreatin innehåller ju också kalorier, kolhydrater och socker. När jag bulkade körde jag med kreatin och kre-alkalyn.. nu har jag slutat med både(är inne i en deff) men funderar endå att börja med kre-alkalyn igen, då den inte binder vatten och man behåller styrkan mer(enligt mig)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.