Visa fullständig version : Problem med mitt ex
MarkusLindell
2011-01-05, 16:09
blev lämnad för två månader sedan av den jag älskar. den jag älskar mest av allt. vi hade det skit bra men hon kände tydligen att hon behövde komma vidare. jag träffade hennes polare på krogen, dom pratade om att hon redan höll på med andra osv. så jag knäckte ur mig att jag hade haft sex med två tjejer (vilket jag inte haft) -_-
hon ville ha tillbaka mig, men nu tycker hon bara att jag är ett äckel..
hur ska jag kontakta henne och lägga fram att jag stod och ljög?! känner mig rätt patetiskt, förstår inte varför jag sa som jag sa. kände mig väll lite trängd och bara knäckte ur mig något.
tack så jätte mycket! btw så har vi inte haft kontakt på 2 månader, fick höra det här av en polare precis (som hon pratat med)
vi var tillsammans nästan två år btw, min första kärlek. mår fortfarande piss.
EDIT:
vill även ta kontakt och försöka få med henne på en fika eller något, men det känns som att hon kommer stöta mig ännu längre bort :/
AngryFinnishGuy
2011-01-05, 16:12
Ring henne och var 100% ärlig.
young_george
2011-01-05, 16:15
Ge upp grabben. Förra gången undrade du hur man skickar ett god jul-sms som gör att man vinner tillbaka sitt ex.
Du ryker av desperation. Det är dags att försöka gå vidare.
Ge upp grabben. Förra gången undrade du hur man skickar ett god jul-sms som gör att man vinner tillbaka sitt ex.
Du ryker av desperation. Det är dags att försöka gå vidare.
+1.
Att ljuga för hennes kompisar för att verka som att du går vidare, ja, det finns inget bra att se i det. Om hon nu ens ville ha tillbaka dig pga ditt god jul sms innan så är det nog över nu. Dags att gå vidare.
Gå ut och fixa 2 ligg. Lögnen = Sanning. Problem solved?
Rikard Jansson
2011-01-05, 16:19
Gå ut och fixa 2 ligg. Lögnen = Sanning. Problem solved?
Han är ju då fortfarande ett äckel enligt vem det nu var ^^
@TS: sluta vara en sån kärring
Nja, är du säker på att hon ville ha tillbaks dig? Låter som ett rätt skönt svepskäl för henne för att döva samvetet med: "Ja, jag vet att det var jag som gjorde slut men han var ju ett äckel och låg runt efteråt, klart man inte vill vara ihop med en sådan" *alla vänner nickar medlidande*.
Har man gjort slut så har man gjort slut. Att försöka förklara att du ljög gör ju bara att du ser tragisk ut i vilket fall som helst.
Varför vill du vara ihop med en sådan inkonsekvent person? Hon tycker det är äckligt (?) att du har haft det ihop med två tjejer. Men hon har själv strulat runt:
jag träffade hennes polare på krogen, dom pratade om att hon redan höll på med andra osv.
Varför blir du inte förbannad för att hon tycker att du är ett äckel? Det är du som borde bli förbannad på henne för att hon tycker att du är ett äckel. Du har inget att be om ursäkt för. Det är det hon som ska göra.
Det fanns en anledning till at det inte funkade...Kom ihåg var det var.
Det fanns en anledning till at det inte funkade...Kom ihåg var det var.
mm kom ihåg! ;)
Många bra tips här, jag instämmer i kören och säger att du ska gå vidare.
DarcyGrahn
2011-01-05, 18:15
Varför vill du vara ihop med en sådan inkonsekvent person? Hon tycker det är äckligt (?) att du har haft det ihop med två tjejer. Men hon har själv strulat runt:
Varför blir du inte förbannad för att hon tycker att du är ett äckel? Det är du som borde bli förbannad på henne för att hon tycker att du är ett äckel. Du har inget att be om ursäkt för. Det är det hon som ska göra.
Håller med om allt! Vilken jävla dubbelmoral från hennes sida.
Gjort samma "misstag", dock tyckte en dubbelt så snygg och skön brud att jag verkade vara en lirare då så jag bytte upp mig, men om du vill ha henne så säg bara att du ljög och varför, svårare än så är det inte :)
elBjurro
2011-01-05, 19:38
sluta krypa förfan..
fruntimmer ställer bara till massa kaoz i skallen, köp en darttavla å några flaskor whisky så ska du se de blir karl av dig med!
Det finns en relationstråd på brädan som jag aldrig besöker just för att slippa sånna här sob trådar. Testat skriva där?
Har du pratat med henne och hon sagt tydligt att hon vill ha dig tillbaka? I den vevan sa hon att du är ett äckel för att du sa till någon på krogen att du legat med två.
Jag tror du grubblar lite väl mycket, du vet man övertolkar tills man tolkar så att det matchar en själv.
Ibland vet man inte helt enkelt och man kanske inte får svar helt enkelt, utan man får gå vidare trots bristen på svar eller med sorg.
Om du är realistisk, vad är chansen att hon vill ha tillbaka dig?
Är chansen stor nog för att du helt och hållet ska skämma ut dig genom att ringa henne, säga att du ljög och hoppas på att hon vill ha tillbaka dig. Du kommer verkligen lägga dig på ryggen som en försvarslös chiwuawua och visa din hals.
Jag säger som de flesta andra här, skit i henne. Eller lova dig själv att ignorera henne i minst ett halvår, tänk på allt som du SLIPPER med henne, alla gånger du inte orkade med henne, hon var, garanterat inte, perfekt.
Vet att det är svårt i början, men kör en fet ignore på henne bara. Och om du kommer på dig själv tänka på henne, tänk på nått annan eller tänk på allt irriterande med henne
Varför skulle du vara ett äckel för att du tryck 2 brudar sen du gjorde slut med henne?
Droppa henne. Ibland kan man inte känslorna låta styra en, utan snarare hjärncellerna :)
Hur gamla är ni förresten?
Gav dig en käftsmäll i förra tråden. Här kommer nästa, antar jag.
Tycker de flesta i den här tråden är jävligt taskiga mot TS. Vet inte om ni någon gång blivit dumpade men man mår fkt piss och gör i princip vad som helst för att få tillbaka den person man älskar över allt annat. Så om ni inte har något bra att skriva, ge då fan i att göra det.
Jag vet inte vad jag hade gjort... Kanske tagit kontakt med "Kompisen" som berättade för dig och sen säger du sanningen till denne först som kanske sprider det vidare, eller så drar du iväg ett sms/samtal och säger som det är. Men gör inte upp fler lögner!
Tycker de flesta i den här tråden är jävligt taskiga mot TS. Vet inte om ni någon gång blivit dumpade men man mår fkt piss och gör i princip vad som helst för att få tillbaka den person man älskar över allt annat. Så om ni inte har något bra att skriva, ge då fan i att göra det.
Jag vet inte vad jag hade gjort... Kanske tagit kontakt med "Kompisen" som berättade för dig och sen säger du sanningen till denne först som kanske sprider det vidare, eller så drar du iväg ett sms/samtal och säger som det är. Men gör inte upp fler lögner!
Är det elakt att säga att han borde, för sin egen skull, försöka lämna henne?
Bara för att det är svårt att göra betyder det inte att det är fel.
Glöm henne, såvitt jag förstod sa hennes kompis att hon strulat runt med andra medans ni fortfarande var ihop ?
Om du kommer krypande tillbaka och hon kanske vill ha dig igen, vad säger då att hon inte gör samma sak en gång till ?
En "nystart" skulle bara leda till skev maktfördelning i förhållandet med mer lögner och svek.
(Detta är förutsatt att du är en person som inte tolererar sådant beteende.)
Är det elakt att säga att han borde, för sin egen skull, försöka lämna henne?
Bara för att det är svårt att göra betyder det inte att det är fel.Att snacka om käftsmällar hit och dit lär inte trösta särskilt bra.
Hon gör slut, ligger själv runt. Men när du gör det så är du ett äckel? Tror inte hon vill ha tillbaka dig, hon vill nog bara veta att du fortfarande vill ha henne. Att du gått vidare gör henne orolig.
Stefan J
2011-01-06, 11:18
blev lämnad för två månader sedan av den jag älskar. den jag älskar mest av allt. vi hade det skit bra men hon kände tydligen att hon behövde komma vidare. jag träffade hennes polare på krogen, dom pratade om att hon redan höll på med andra osv. så jag knäckte ur mig att jag hade haft sex med två tjejer (vilket jag inte haft) -_-
hon ville ha tillbaka mig, men nu tycker hon bara att jag är ett äckel..
hur ska jag kontakta henne och lägga fram att jag stod och ljög?! känner mig rätt patetiskt, förstår inte varför jag sa som jag sa. kände mig väll lite trängd och bara knäckte ur mig något.
tack så jätte mycket! btw så har vi inte haft kontakt på 2 månader, fick höra det här av en polare precis (som hon pratat med)
vi var tillsammans nästan två år btw, min första kärlek. mår fortfarande piss.
EDIT:
vill även ta kontakt och försöka få med henne på en fika eller något, men det känns som att hon kommer stöta mig ännu längre bort :/
För din egen skull borde du aldrig prata med henne igen. Det känns hårt att bli dumpad, speciellt av sin första kärlek. Men i längden tror jag att du kommer må bättre av att ha en ryggrad än att patetiskt krypa efter henne och bli pissad på igen.
Det finns ingen tröst att få i det här läget. Det är bara att härda ut, för hjärtesorg går över. Och du kommer må bättre i efterhand om du betedde dig som en man och inte en amöba :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.