handdator

Visa fullständig version : Går jag upp i vikt för fort?

Fishey
2010-09-28, 20:01
Jag har bulkat i 50 dagar nu och jag har ökat från 79 till 85.5 kg
Jag ser stora ökningar i musklerna men även mycket fett... Är det hälsosamt att öka så fort eller ska ja försöka minska överskottet med några hundra kalorier och bulka långsammare?

blondyz
2010-09-28, 20:04
Beror väl på vad du vill uppnå. Är det optimal muskeltillväxt utan att lägga på dig onödigt fett hade jag sagt att det är för snabbt ja. Men allt är individuellt, själv kör jag mer på spegeln än på vågen, smaksak.

SiSenior
2010-09-28, 20:07
Ett långvarigt kaloriöverskott är aldrig hälsosamt oavsett storlek. Dina ökningar kan bero på mycket mer än bara fett- och muskelökningar men upplever du att du går upp för fort för din egen smak hade jag minskat överskottet.

vicarious
2010-09-28, 20:13
Det finns inget "för fort". Det är du som bestämmer hur snabbt och hur mycket du vill gå upp och hur mycket fett du är villig att lägga på dig.

Fishey
2010-09-28, 20:29
Beror väl på vad du vill uppnå. Är det optimal muskeltillväxt utan att lägga på dig onödigt fett hade jag sagt att det är för snabbt ja. Men allt är individuellt, själv kör jag mer på spegeln än på vågen, smaksak.
Okej men det jag tänker mest på är fettcellerna som aldrig går bort...*cry*

Ett långvarigt kaloriöverskott är aldrig hälsosamt oavsett storlek. Dina ökningar kan bero på mycket mer än bara fett- och muskelökningar men upplever du att du går upp för fort för din egen smak hade jag minskat överskottet. Hur länge bör ett kaloriöverskott vara da? Vad menar du me det fetstilta?

Det finns inget "för fort". Det är du som bestämmer hur snabbt och hur mycket du vill gå upp och hur mycket fett du är villig att lägga på dig.
Jo ja vet det men är det hälsosamt att gå upp så mycket på så kort tid?

Eddie Vedder
2010-09-28, 20:45
Hur länge bör ett kaloriöverskott vara da? Vad menar du me det fetstilta?

Så länge du vill. Det är din kropp. Det fetstilta gäller mer vätska mer mat i mag- och tarmsystemet t.ex.

Jo ja vet det men är det hälsosamt att gå upp så mycket på så kort tid?

Nej

Fishey
2010-09-28, 20:50
Okej tack för era snabba svar