Visa fullständig version : Hjälp mig överleva som maskinoperatör! (Saker man kan lyssna på när man jobbartråden)
Rubriken säger väl det mesta, jag arbetar som maskinoperatör på industri just nu och det är väl ett okej arbete, om man bortser från ett par saker: det är extremt repetitivt, enkelt och outvecklande. Långtråkigt, helt enkelt. Så för att överleva brukar jag lyssna på radio och ljudböcker osv.
Jag börjar dock få slut på intressanta saker och lyssna på nu, tips? Kan vara allt från intressant föreläsningar till debatter till böcker till språkkurser osv. Rädda Hampfuz livsglädje, snälla? =)
P1 har sommarprat, jag tror att det är tillbaka till 2005, att ladda ner.
Kanske kan du hitta något intressant där.
Bodyradio? Finns att ladda ner på deras forum!
Annars som üsten skrev, sommar!
Samtliga podcast med Ricky Gervais/Stephen Merchant/Karl Pilkington. Finns åtminstone 100 timmar, och det är helt sinnessjukt roligt.
Sommar i P1 med personer du tycker om, som någon skrev.
Om du gillar bodybuilding så finns det rätt många podcasts varje/varannan vecka. Pro bodybuilding weekly, Heavy Muscle Radio, Off-Topic Radio, After Hours Radio etc etc
Pinturicchio
2010-09-28, 19:32
Ricky Gervais - Guide to .....
10 "episoder"ca 40 min långa var, om diverse saker så som guide to law and order, guide to medicine...iaf i programmet är det en rolig kille med Karl Pelkington(stavning?) som gör det hörvärt. Om du nu gillar den typen av humor :D
Pinturicchio
2010-09-28, 19:33
Samtliga podcast med Ricky Gervais/Stephen Merchant/Karl Pilkington. Finns åtminstone 100 timmar, och det är helt sinnessjukt roligt.
Sommar i P1 med personer du tycker om, som någon skrev.
Om du gillar bodybuilding så finns det rätt många podcasts varje/varannan vecka. Pro bodybuilding weekly, Heavy Muscle Radio, Off-Topic Radio, After Hours Radio etc etc
Haha samtidigt :P finns d mer podcasts med dom d måste jag fanimej höra på :D
Ricky Gervais - Guide to .....
10 "episoder"ca 40 min långa var, om diverse saker så som guide to law and order, guide to medicine...iaf i programmet är det en rolig kille med Karl Pelkington(stavning?) som gör det hörvärt. Om du nu gillar den typen av humor :D
Det finns MYCKET mer. :D
Programmen från XFM, "Ricky Gervais Show" samt lite olika podcasts, inför Fotbolls-VM t.ex. Mycket finns nog på iTunes, annars hittar du garanterat allt om du söker på google...
Liftarens Guide till Galaxen!
Rekommenderar starkt p3 dokumentär. Har själv lyssnat igenom varenda en under liknande arbeten. Finns att ladda ner gratis.
Storytel.se
eller p3 dokumentär.
Rubriken säger väl det mesta, jag arbetar som maskinoperatör på industri just nu och det är väl ett okej arbete, om man bortser från ett par saker: det är extremt repetitivt, enkelt och outvecklande. Långtråkigt, helt enkelt. Så för att överleva brukar jag lyssna på radio och ljudböcker osv.
Jag börjar dock få slut på intressanta saker och lyssna på nu, tips? Kan vara allt från intressant föreläsningar till debatter till böcker till språkkurser osv. Rädda Hampfuz livsglädje, snälla? =)
Pallar du engelska så finns det helt ofattbart många ljudböcker att lyssna på.
fiskebulle
2010-09-29, 08:54
P3 Christer Måndag till torsdag.
Rekommenderar starkt p3 dokumentär. Har själv lyssnat igenom varenda en under liknande arbeten. Finns att ladda ner gratis.
P3 dokumentär rekommenderas starkt!
Andra podcaster jag kör:
This week in photography - fotopodcast
Martini Hour - Digital bildbehandling
Macradion - svensk podcast om Apples produkter
Lyssnade tidigare också på Lugradio, men den har tyvärr lagts ner. Fruktansvärt rolig podcast om linux och open source.
Rent allmänt rekommenderar jag dig att ta en titt i itunes store när det gäller podcasts. Det är lätt att hitta något intressant inom de mest varierande ämnen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.