Visa fullständig version : Fråga till er som dricker gainer efter träningen.
chedlund
2010-09-22, 22:25
Hej!
Hur länge väntar ni med att äta riktig mat efter att ni fått i er eran gainer efter träningen?
Nu var det ett tag sen jag drack gainer, men svaret är väl som vanligt att du bör äta så snart som möjligt, för de flesta innebär det 20 - 60min efter avslutat pass.
hejhopp79
2010-09-22, 23:39
Själv käkar jag 0-2 timmar efter träning.
Ungefär när jag kommer hem från gymmet. Jag dricker gainern under passet, och när jag sätter mig för att äta är jag i princip tom i magen.
BengtBurk
2010-09-23, 08:56
Väntar väl cirka en timme.
Brukar dricka den efter passet, duscha, byta om, cykla hem, laga/värma mat. Brukar bli mellan 1 - 2 timmar. Tycker att jag ibland kan bli illamående om jag äter mat direkt när jag kommer hem och har tagit gainern typ en 20 min tidigare.
JJOHANSSON
2010-09-23, 14:13
bor 300 meter från gymmet, så när jag kör gainer blandar jag den under dom 3 sista seten, dricker direkt efter sista setet och pinnar hemåt, och trycker i mig maten :)
Ganymedes
2010-09-23, 14:36
Väntar inte för väntandets skull. Dricker min postworkout shake direkt efter passet. Duschar, bastar och åker hem. Äter direkt när jag kommer hem. Kanske tar 2 timmar efter avslutat pass tills jag börjar skyfflar in mat i kakhålet.
Lillleif
2010-09-23, 14:50
1-2h. Har svårt att få upp ngn aptit tidigare än så. Stör mig även på folk som säger att det är bättre äta riktig mat omedelbart efter träning. Vafan, kunde jag så skulle jag ha med mig en 3-rätters middag och duka upp i bastun istället för proteinshake/gainomax/gainer/whatever.
Ganymedes
2010-09-23, 14:52
1-2h. Har svårt att få upp ngn aptit tidigare än så. Stör mig även på folk som säger att det är bättre äta riktig mat omedelbart efter träning. Vafan, kunde jag så skulle jag ha med mig en 3-rätters middag och duka upp i bastun istället för proteinshake/gainomax/gainer/whatever.
Finns mycket som är "bättre" men som knappast är rimligt att genomföra. Det hindrar det ju ändå inte från att vara just bättre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.