Visa fullständig version : Behöver jag proteinpulver, och isåfall vilket?
hej,
Är helt bortappad i kostillskottdjungeln !
Jag, 21 år 180 lång ca 73 kilo, rätt vältränad och gymmar 3-4dagar i veckan men även en del kampsport från och till. Tycker själv att jag äter rätt bra, så lite skräpmat som möjligt, försöker hålla mig ifrån vitt bröd osv osv.:smash:
Men tror att jag får i mig för lite protein och då speciellt efter träningen.
Mitt mål är att kanske gå ner lite i kroppsfett men bibehålla,/bygga muskler.
Men finns det något proteinpulver där jag inte får i mig hejdlöst mkt kalorier utan "rent" protein som jag antar att jag behöver efter ett hårt träningspass?, Oavsett om det är gym, kampsport eller hockey. !
Tack på förhand ni Kostkunniga!:hbang:
Vill du ha ett mycket prisvärt vassleprotein har Kolozzeum det i sin webshop http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
ok, och det funkar för mig som inte vill typ ersätta nån måltid utan bara proppa i mig extra protin utan att öka mitt kaloriintag nämnvärt?
engdahl_86
2010-06-10, 17:53
de funkar bra!
ok, och det funkar för mig som inte vill typ ersätta nån måltid utan bara proppa i mig extra protin utan att öka mitt kaloriintag nämnvärt?
Det finns kalorier i allt du äter, och kalorier från proteinpulver bör räknas in i dagens intag.
Om jag inte kommer ihåg fel så är det 350-410kcal per 100g whey80.
hertzman
2010-06-10, 20:26
Ja, du kan köpa ett vassleprotein. Det är bra att ta innan och efter träning. Vill du vara optimal så kör EAA före.
karlingen
2010-06-11, 10:45
Dahlblads Whey Class+
Banan-choklad <3
Vill du ha ett mycket prisvärt vassleprotein har Kolozzeum det i sin webshop http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
är det inte billigare från GG nu? om man köper mycke?
Kan hända, var länge sedan jag handlade från GG. Vet bara att kolo har billigt, nog är det troligt att det finns billigare någonstans :)
är det inte billigare från GG nu? om man köper mycke? Mitt tips är att undvika GG, GV eller Kolo ftw. Blir inte billigare än GV, vill man stödja kolo vilket man bör så köper man härifrån.
Fast det är bara vad jag tycker :cool:
internethjälten
2010-06-11, 14:04
frågan är om det är värt det, magen slås ut och gör den inte det nu så gör den det på sikt av allt mjölksocker de har i... rent skit mao
hertzman
2010-06-11, 14:13
frågan är om det är värt det, magen slås ut och gör den inte det nu så gör den det på sikt av allt mjölksocker de har i... rent skit mao
Har de i extra mjölksocker i sitt vassleprotein? Det verkar rätt underligt. Vart har du fått den informationen? Enligt innehållsförteckningen verkar deras vassleprotein har samma sammansättning som vilket som helst.
5 gram kolhydrater per 100 gram. Är det mycket tycker du?
Jag skulle nog satsat på sloowprotein från fairing finns ju här och är prisvärt.
Sen ev kombinera det med EAA (skall självbörja med EAA nu)
då var proteinet inhandlat, body science dietfule 80% protein 3 kolhydrater och 1% fett. har fått rådet att ta det efter träningen och eventuellt innan jag går och lägger mig eller mitt på dagen.. vad tycker ni ? Räcker det att jag äter det efter träningen dvs runt 19.00 varje dag eller ska jag ta en portion till innan sängen eller en mitt på dagen?:)
Mycket frågor men känns som om jag vill göra rätt och optimera från början. (utan massa andra tillskott, änsålänge)
King Grub
2010-06-14, 19:55
Det är bara vanligt mjölkprotein. Används som vilken proteinkälla som helst. Det räknas till ditt dagligt proteinintag, varken mer eller mindre. Hur mycket av det du vill skall utgöras av pulver är upp till dig. Det blir ingen skillnad på 150 gram protein från mat + 50 gram protein från pulvret jämfört med 200 gram protein från mat eller 100+100 eller någon annan kombination.
Grub säger det perfekt faktiskt då det är samma betydelse som om du äter kycklingfile´motsvarande samma mängd protein. Det hade varit annat om det t ex varit vassleisolat med 88-90% renhet:cool:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.