Visa fullständig version : BCAA vs BCAA
macsacre
2010-06-01, 19:18
Jag undrar ifall någon vet varför en del BCAA innehåller Vitamin B6 och en del inte som t.ex. BCAA FX Powder är ju bara BCAA utan något annat men Xtends BCAA har ju tom Glutamin i.
Har jag mer fördel av en BCAA produkt som har annat i eller kan jag ta vanlig BCAA utan något annat i?
Alltså jag är grymt förvirrad här. Tänkte köpa BCAA FX då den är billig men nu vet jag inte...
WHITEFOLKS
2010-06-01, 19:39
Hela FXlinjen är ju menad som "billiga produkter" (utan för att den skull vara dålig kvalitet).
BCAA FX är inte smaksatt utan är bara rent BCAA. Du får nog lika bra "effekt" med det som med Xtends produkt.
bodyscience har smaksatt BCAA om du vill ha billigt och bra
vitamin B6 är absolut inget du behöver i detta tillskott även om det antagligen inte är negativt
B6 deltar när aminosyror ombildas till energi, sk transanimering. Visst ökar behovet av B6 med ökat proteinintag men vi pratar fortfarande några få mg varje dag.
macsacre
2010-06-01, 19:56
ok, så då kan jag alltså köpa BCAA FX och få samma effekt som med vilken annan BCAA som helst alltså?
ok, så då kan jag alltså köpa BCAA FX och få samma effekt som med vilken annan BCAA som helst alltså?
garanterat
hejhopp79
2010-06-01, 20:07
B6 deltar när aminosyror ombildas till energi, sk transanimering. Visst ökar behovet av B6 med ökat proteinintag men vi pratar fortfarande några få mg varje dag.
Exakt. Att kalla vitaminer för onödiga som någon ovan tyder på okunskap alternativt ignorans. Men det är inga enorma mängder vi pratar om. Att B6 också hjälper till att syntetisera serotonin och andra godsaker är en bonus. Det skadar aldrig att fylla på med lite B-vitaminer inom rimliga gränser och särskilt B6 och B12 motverkar dessutom homocystein tillsammans med folsyra.
Exakt. Att kalla vitaminer för onödiga som någon ovan tyder på okunskap alternativt ignorans..
antar att du menar mig.
läs igen vad jag skrev
hejhopp79
2010-06-01, 20:10
antar att du menar mig.
läs igen vad jag skrev
Jag såg vad du skrev. Läs också vad Sverker skrev och vad jag skrev om B6 positiva effekter oavsett varifrån intaget kommer.
Att det sedan inte nödvändigtvis behövs i just BCAA-produkten är en annan femma.
Jag såg vad du skrev. Läs också vad Sverker skrev och vad jag skrev om B6 positiva effekter oavsett varifrån intaget kommer.
Att det sedan inte nödvändigtvis behövs i just BCAA-produkten är en annan femma.
och det var ju det jag påstod.
vitamin B6 är absolut inget du behöver i detta tillskott även om det antagligen inte är negativt
förstår inte hur du får det här till att jag tycker att vitamin b6 är onödigt...
macsacre
2010-06-01, 20:17
ok, jag tar multivitamin tabletter och där ser jag att jag har Vitamin B6 1.4mg per tablett och B12 2ug vad det nu betyder. Är det ok eller ska jag köpa BCAA med B6 ändå för att få full effekt?
EDIT* Glömde fråga om jag då ska ta multivitamin tabletten tsm med BCAA eller spelar de någon roll när jag tar min multivitamin? Jag har iaf tänkt att ta 5g innan träning 5g under och 5g efter.
hejhopp79
2010-06-01, 20:20
och det var ju det jag påstod.
förstår inte hur du får det här till att jag tycker att vitamin b6 är onödigt...
Då så, tänkte bara förklara lite.
Anders The Peak
2010-06-01, 20:25
Jag undrar ifall någon vet varför en del BCAA innehåller Vitamin B6 och en del inte som t.ex. BCAA FX Powder är ju bara BCAA utan något annat men Xtends BCAA har ju tom Glutamin i.
Har jag mer fördel av en BCAA produkt som har annat i eller kan jag ta vanlig BCAA utan något annat i?
Alltså jag är grymt förvirrad här. Tänkte köpa BCAA FX då den är billig men nu vet jag inte...
Köp BCAA FX, Citrulline Fx, AAKG FX, CREA FX samt någon form av B-vitamin tex B-50 så har du vad du behöver.
Om du vill ta i ordentligt så kan du även köpa Whey FX som du kan ta mellan måltiderna.
Bara ett förslag på ett ekonomiskt koncept.
macsacre
2010-06-01, 20:42
Köp BCAA FX, Citrulline Fx, AAKG FX, CREA FX samt någon form av B-vitamin tex B-50 så har du vad du behöver.
Om du vill ta i ordentligt så kan du även köpa Whey FX som du kan ta mellan måltiderna.
Bara ett förslag på ett ekonomiskt koncept.
Hade gärna köpt Whey FX men är laktos intolerant så det går inte. Men AAKG FX? Vad gör det?
EDIT* Men jäklar!!!! Jag viste inte att det fanns grejer så man kunde blanda en egen "före träning" drink! Frågan är om det blir billigare att göra egen eller om man nu hellre ska fortsätta köpa NO Xplode.
Hade gärna köpt Whey FX men är laktos intolerant så det går inte. Men AAKG FX? Vad gör det?
EDIT* Men jäklar!!!! Jag viste inte att det fanns grejer så man kunde blanda en egen "före träning" drink! Frågan är om det blir billigare att göra egen eller om man nu hellre ska fortsätta köpa NO Xplode.
Det brukar nästan alltid bli billigare att blanda själv om man vet vilka ingredienser man kan ha nytta av.
Företagen som säljer preworkouts tar självklart betalt för att blanda åt dig, samt lägger på en slant för den coola designen på burken, en slant för marknadsföring, samt ytterligare en slant för att öka profiten.
macsacre
2010-06-02, 13:53
Tror ändå jag ska fortsätta köpa det för det är inte så dyrt om man handlar från rätt butik.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.