handdator

Visa fullständig version : Politiskt Inkorrekt - Nyheterna gammelmedia inte vill du ska läsa

Sidor : 1 [2]

hejhopp79
2010-07-13, 13:52
PI är bra på det sättet att de skriver ut nationalitet osv, men samtidigt känns det som att sidan har en agenda

stafh
2010-07-13, 14:47
Religiös sexualundervisning skrämmer mig.

På vilket sätt är bilden religiös?

Tolkia
2010-07-13, 14:49
Här har vi resultatet på svenska friskolor:

http://politisktinkorrekt.info/wp-content/uploads/2010/07/BB-3.jpg
Förklara för mig problemet med det som visas på bilden (undervisning på två språk).

stevebc
2010-07-13, 14:50
På vilket sätt är bilden religiös?Det är en legitim misstanke, om det är en religiös friskola som åsyftas.

Tolkia
2010-07-13, 14:51
Det är en legitim misstanke.
Misstanke om vad?

stafh
2010-07-13, 14:51
Det är en legitim misstanke.

Förvisso. Själv kan jag inte komma ihåg att man lärde sig sånt i grundskolan eller gymnasiet.

stevebc
2010-07-13, 14:54
Haha, jaha. Nu var ju inte bilden ens från en religiös friskola utan från Malmö BB, luskade jag fram. Bättre bildtext nästa gång, Porja.

Stoltz
2010-07-13, 14:58
Alltså, jag blir fan lite åksjuk av de senaste inläggen. Kollade ni ens på vad fan bilden faktiskt visar?

Edit: SteveBc: Från Malmö BB?? Hur fan hittade du detta? :)

WHITEFOLKS
2010-07-13, 15:07
Det var inte direkt jättesvårt...

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/13/talande-bilder-fran-malmo-bb/

Stoltz
2010-07-13, 15:24
aah, läste inte på sidan. Förstod det som att lurendrejaren som postade bilderna i tråden quotade från sidan och att Stevebc sedan gjort detektivarbete och använt typ google för att hitta exakt samma bilder i annan kontext :)

Oxe
2010-07-13, 15:30
Tycker inte om PI, stor del är det personligt då dom hängt ut goda vänner till mig på sin sida.

Ignatius72
2010-07-13, 15:31
Tycker inte om PI, stor del är det personligt då dom hängt ut goda vänner till mig på sin sida.

Med tanke på vad de brukar skriva om så kan man misstänka att du inte har så trevliga polare?!?

Oxe
2010-07-13, 15:37
Med tanke på vad de brukar skriva om så kan man misstänka att du inte har så trevliga polare?!?

Har mycket vänner alla är kanon trevliga killar ifall man tar dom på rätt sätt.
Sen att vissa har gjort lite tid är en annan sak.
Jag dömer inte folk för vad domstolen dömt dom till då domstolar och åklagare inte är dom vassaste svensk rättsäkerhet är ett skämt.

hejhopp79
2010-07-13, 15:39
Förklara för mig problemet med det som visas på bilden (undervisning på två språk).

Ja, jag fattade inte heller poängen med bilden faktiskt.

hejhopp79
2010-07-13, 15:40
Jag dömer inte folk för vad domstolen dömt dom till då domstolar och åklagare inte är dom vassaste svensk rättsäkerhet är ett skämt.

Folk som begår brott och åker fast brukar säga så.

Chances are att det är de kriminella som inte är de skarpaste knivarna i lådan.

Tolkia
2010-07-13, 16:12
Ja, jag fattade inte heller poängen med bilden faktiskt.
PI:s poäng med bilden är vad jag förstår att visa det hemska att det finns så många i Malmö som inte talar/läser svenska att BB bedriver undervisning på flera språk. Det får man väl tycka om man vill. Jag fattar dock inte kommentarerna i tråden som anspelar på religiösa friskolor, då bilden a) inte har något med friskolor att göra, b) inte visar något som man som svensk borde tycka att det är problematiskt att kvinnor (och män) får lära sig.

Stoltz
2010-07-13, 16:16
Problemet i tråden som jag förstod det, är att en del inte förstod vad bilden visade, utan snarare fattade det som en sorts "Håll er borta från allt sexuellt"-propaganda.

Tolkia
2010-07-13, 16:23
Problemet i tråden som jag förstod det, är att en del inte förstod vad bilden visade, utan snarare fattade det som en sorts "Håll er borta från allt sexuellt"-propaganda.
Jo, det är väl även min gissning. Vi kan konstatera att det är bra att veta vad man kritiserar. (Om någon fortfarande tror att bilden visar "aja baja, gud gillar inte sex" kan jag upplysa om att den visar att man inte bör ha vaginalt samlag, använda tampong etc. under perioden närmast efter förlossningen p.g.a. risken för infektion i livmodern, något som kan vara riktigt nasty.)

hejhopp79
2010-07-13, 16:25
Jag tror det var en kombination av arabiska och misstanke om en förlegad sexualundervisning. Hursomhelst är det skrämmande att så många människor inte kan svenska i t ex Malmö.

Tolkia
2010-07-13, 16:34
Jag tror det var en kombination av arabiska och misstanke om en förlegad sexualundervisning. Hursomhelst är det skrämmande att så många människor inte kan svenska i t ex Malmö.
Den notis där bilden förekommer säger iofs ingenting om hur många malmöbor som inte kan svenska. Bilden i sig säger endast att den avdelning där den är tagen har resurser för att bedriva undervisning på annat språk än svenska. Det kan betyda tio icke svensktalande kvinnor i den föräldragrupp från vilkens lektionstimme bilden är tagen, det kan betyda en. Det kan betyda att man använde tolk, det kan betyda att avdelningen har en barnmorska/sjuksköterska/undersköterska/läkare som själv skriver vilket språk det nu är.

Om vi skall snacka integration tycker jag att det är positivt att invandrarkvinnor som inte snackar svenska kommer till föräldragrupperna; man vill väl att de skall integreras, eller hur var det nu?

Morty
2010-07-13, 17:20
Tolkia <3

Hade jag flyttat - väntandes barn - till ett annat land så hade det varit nice att få undervisning även på mitt hemspråk. Även om jag är ok på det nya språket så är det lätt att man missförstår och det vore tråkigt att missförstå viktiga saker som de lär ut på BB.

Bilden visar att Sverige är ett bra land. Inte mycket mer.
Tydligen ska man undvika tampong, sex och bad efter något som jag inte vet vad det är också.

Stoltz
2010-07-13, 17:25
Den notis där bilden förekommer säger iofs ingenting om hur många malmöbor som inte kan svenska. Bilden i sig säger endast att den avdelning där den är tagen har resurser för att bedriva undervisning på annat språk än svenska. Det kan betyda tio icke svensktalande kvinnor i den föräldragrupp från vilkens lektionstimme bilden är tagen, det kan betyda en. Det kan betyda att man använde tolk, det kan betyda att avdelningen har en barnmorska/sjuksköterska/undersköterska/läkare som själv skriver vilket språk det nu är.

Om vi skall snacka integration tycker jag att det är positivt att invandrarkvinnor som inte snackar svenska kommer till föräldragrupperna; man vill väl att de skall integreras, eller hur var det nu?

Klart de inte ska. Försök inte vända det här till något positivt nu när Porja försökt så hårt att vrida BB till en religiös friskola, och PI försökt få dig att känna vrede mot denna multispråkighet som man utövas, i kunskapsökandets namn!

Ge nu fan i det Tolkia!!!1

porja
2010-07-13, 17:29
PI:s poäng med bilden är vad jag förstår att visa det hemska att det finns så många i Malmö som inte talar/läser svenska att BB bedriver undervisning på flera språk. Det får man väl tycka om man vill. Jag fattar dock inte kommentarerna i tråden som anspelar på religiösa friskolor, då bilden a) inte har något med friskolor att göra, b) inte visar något som man som svensk borde tycka att det är problematiskt att kvinnor (och män) får lära sig.

förlåt det var mitt fel, bilden har inte med skolor att göra. Helt fel ute.

Hoppas bara att ffriskolor följer demokrati, jämställdhet och människans rättigheter...

Ignatius72
2010-07-13, 19:20

Folk är ju sällan idioter 24 timmar om dygnet. Men hamnar man på PI:s sida så har man gjort mer än att fått en p-bot och det kan ju knappast lastas domstolsväsendet. Om man dessutom har flera vänner som blivit "uthängda" så borde man nog se över sin vänkrets. Fast du kanske själv tillhör de som drabbats av "otur" ett antal gånger?

Stoltz
2010-07-13, 19:32
Folk är ju sällan idioter 24 timmar om dygnet. Men hamnar man på PI:s sida så har man gjort mer än att fått en p-bot och det kan ju knappast lastas domstolsväsendet. Om man dessutom har flera vänner som blivit "uthängda" så borde man nog se över sin vänkrets. Fast du kanske själv tillhör de som drabbats av "otur" ett antal gånger?

Citat från en som snodde från mitt jobb en gång:

"Jag lovar, filmen måste ha ramlat ner i min väska!"

Life sucks when you got bad luck.

porja
2010-07-15, 21:21
Den Nya Sverige

Knivstaden Göteborg

http://knivstaden.wordpress.com/2010/07/12/den-zoologiska-tradgarden-hjallbo/

porja
2010-10-01, 17:10
En reportage av PK media:

http://www.expressen.se/resor/1.2155613/kuala-lumpur-hetast-i-asien

Här är utländska om läget:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8505724.stm

http://www.voanews.com/english/news/Three-More-Churches-Catholic-School-Attacked-in-Malaysia-81093382.html

http://www.asiaone.com/News/AsiaOne+News/Malaysia/Story/A1Story20100305-202687.html

http://economictimes.indiatimes.com/infotech/internet/Malaysia-to-monitor-Internet-for-harmful-blogs/articleshow/6485561.cms

http://hd.se/sport/2010/07/21/muslimer-forbjuds-bara-uniteds/

jannejak den 1 okt 2010 kl 15:47
kommenterade Expresens artikeln:

Vilket fruktansvärt naivt och dåligt reportage. Malaysia är så långt ifrån tolerant man kan komma. Expressen bör plocka bort denna artikel som ger en fruktansvärt skev bild av landet. Till exempel är det förbjudet att konvertera från islam till en annan religion, detta ger mycket hårda straff och tortyr förekommer. Den blodbesudlade regimen stöttar dessutom den muslimska gerillarörelsen i södra Thailand.
För inte så länge sedan pískades en kvinna för att hon hade druckit en öl. Möjligt att landet uppfattas trevligt när man kommer som turist, men man ska komma ihåg att man stöttar en avskyvärd islamistisk och även rasistisk regim med sina turistpengar. Sök på nätet så kommer du att finna vilka övergrepp som pågår i landet mot bland annat kristna och buddister. Åk till Thailand istället, Thailand är inte perfekt men har frihet för sin befolkning och toleransen för olikheter är cirka 100 gånger större än i Malaysia, där till exempel homosexualitet och annat avvikande är förbjudet.

Crocker
2010-10-01, 18:55
brukar kolla ibland för att läsa det som utlämnas i vanliga media.. Men man får ha lite källkritik.
+1

Scorpionida
2010-10-02, 22:11
Är fortfarande smått chockad över omröstningens resultat. Är ni verkligen seriösa? Skulle vara kul att höra 46 motiveringar.

I dagsläget 101 motiveringar.

Är inte alls överraskad över pollens resultat. SD:s kärnväljare är en ung arbetslös man. Kolos genomsnittlige användare är en ung man och med tanke på all tid som går åt att hålla koll på proteindrycken, kvargen, whey:en, EAA, bulken, deffen, och ja, träningen då givetvis, är han nödvändigtvis även arbetslös:D

stevebc
2010-10-03, 00:29
I dagsläget 101 motiveringar.Jag är idel öra. Då menar jag i jämförelse med DN, SvD, SR osv. Det är att göra det lite väl lätt för sig att framstå som bra jämfört med kvällstidningarna.

edit: ja, det verkar visst som det framför allt är Aftonbladet och liknande de kritiserar. Oh, the revelation.

shadowfire
2011-07-12, 14:19
Vad fan vilken smörja som står på den där siten.

Nu är det värsta upphaussade grejjen runt SD-snubben som fotade tonårstjejer och skulle lägga ut bilder... å "politiskt inkorrekt" inriktar sig mer på att skjuta andra massmedia (AB) i sank genom ordbajseri utan att gå till botten med det faktum att en sverigedemokrat fotar människor som andra "får tagga".

Sedan när man läser kommentarerna på de olika artiklarna så är det ju en bedrövlig nivå på dem. Det bara lyser "jaaa nu ska vi hata aftonbladet, ut med packet, ut med packet".

Herr Oberst
2011-07-12, 18:25
Vad är felet med att en Sverigedemokrat fotograferar under Sverigedemokraternas Almedals-dag?

kettlebellGuden
2011-07-12, 18:26
PI är skrattretande i sin marknadsföring. Kan någon på fullaste allvar tro att det de skriver om är något som mörkas? Mest är det bara helt jäkla ointressant och därför bryr sig annan media inte om att skriva om det.

312
2011-07-12, 18:30
PI är skrattretande i sin marknadsföring. Kan någon på fullaste allvar tro att det de skriver om är något som mörkas? Mest är det bara helt jäkla ointressant och därför bryr sig annan media inte om att skriva om det.

Öum, håller verkligen inte med om det. Okej, lite verkar vara så, men i det stora hela? Nej.

Ignatius72
2011-07-12, 18:33

Det är klart att det mörkas om det råder ju ingen tveksamhet. Man (media) är övertygad om att svenska folket inte kan hantera fakta. Att PI i sig själv håller en låg nivå är en annan sak.

Herr Oberst
2011-07-12, 18:38
PI är skrattretande i sin marknadsföring.

Vilken marknadsföring?

shadowfire
2011-07-12, 19:09
PI bygger bara på en enda sak; att smutskasta vanlig media och försöka påvisa att alla annan media suger förutom den egna siten. Sedan bygger vi in lite främlingsfientliga budskap också. Perfa, en stor andel människor slutar titta på annan media och lyssnar enbart till vad Farbror Barbro skriver.

Många äro de ledare i världen som nyttjat detta knep. Det som är trist är att jag trodde att svenska folket var lite klyftigare än så, men få saker har så gott utrymme som "missnöje" samt "konspiration" i människors liv. Det är ingen större skillnad på PI och Knutbypastorns mindset.

Flera av artiklarna är verkligen skrivna på så otroligt låg nivå så kasta spaden på polarn i sandlådan känns mer överraskande än innehållet i artikeln.

En site som hade granskat all media och varit politiskt oberoende hade fått min fulla respekt.
Den här siten skriver inte "sanningen". Den här siten skriver information vinklad för ett syfte.

Trance
2011-07-12, 19:31
PI bygger bara på en enda sak; att smutskasta vanlig media och försöka påvisa att alla annan media suger förutom den egna siten. Sedan bygger vi in lite främlingsfientliga budskap också. Perfa, en stor andel människor slutar titta på annan media och lyssnar enbart till vad Farbror Barbro skriver.

Många äro de ledare i världen som nyttjat detta knep. Det som är trist är att jag trodde att svenska folket var lite klyftigare än så, men få saker har så gott utrymme som "missnöje" samt "konspiration" i människors liv. Det är ingen större skillnad på PI och Knutbypastorns mindset.

Flera av artiklarna är verkligen skrivna på så otroligt låg nivå så kasta spaden på polarn i sandlådan känns mer överraskande än innehållet i artikeln.

En site som hade granskat all media och varit politiskt oberoende hade fått min fulla respekt.
Den här siten skriver inte "sanningen". Den här siten skriver information vinklad för ett syfte.

Nu läser jag så gott som aldrig sidan förutom när den blir länkad härifrån men att den skriver vinklad information försöker den inte gömma utan dess åsikter är väldigt tydliga.

Men att de är vinklade betyder inte att de inte ibland har bra inlägg i debatten där man ser svenska medias och debattklimatets enorma brister.

shadowfire
2011-07-12, 19:40
Nu läser jag så gott som aldrig sidan förutom när den blir länkad härifrån men att den skriver vinklad information försöker den inte gömma utan dess åsikter är väldigt tydliga.

Men att de är vinklade betyder inte att de inte ibland har bra inlägg i debatten där man ser svenska medias och debattklimatets enorma brister.

Nu var det sverigedemokraten vad han nu hette som fotade folk som enligt AB hade motsatt åsikt o skulle registreras. OK, AB hade inte helt rätt där, å det tycker jag är bra att det framkommer. Däremot så publicerar inte denna sida en neutral granskning av vad som försigick, utan går enbart till attack mot AB och att de undanhöll information.

Inget skrevs om vad fotografen faktiskt pysslade med eller varför man i huvudtaget lägger ner energi på att ta sådana kort och lägga upp dem på facebook. I efterhand skrivs en förklaring om att aftonbladets fotograf hade gjort samma sak om han kunnat.

Jag stödjer till fullo att det faktiskt avslöjas vad som sades och hur det vinklades av aftonbladet. Jag hade hyllat det om det hade varit neutralt. Nu blir det bara patetiskt åt andra hållet då ingen som helst ifrågasättande av fotograferingen som sådan sker. Jag håller med dig, men hade uppskattat ett "oberoende". Inte ett "dolt" budskap som inte är så dolt direkt.