Logga in

Visa fullständig version : Optinojjan made me do it

Sidor : [1] 2

Tonto
2010-05-01, 11:48
Ihopp om att få känna sig mindre speciell (läs efterbliven) än andra tycker jag alla ska avslöja vad optinojjan fått er att göra.

Kanske tagit med er en egen potion mat till en väns middagsbjudning?
Kanske gått ut i köket under en bortamatch och halsat några tonfiskburkar när man egentligen bara skulle på toa?
Kanske proteinet tagit slut så du rånar en kiosk på tre gainomax?

Som vanligt måste OP börja för det ska bli något drag.

Optinojjan får mig att varje dag tacka nej till 10krs lunch för jag vill veta värden på det jag äter.

inb4SläppOptinojjanEtcEtc

din tur!

Nelson81
2010-05-01, 11:53
Ihopp om att få känna sig mindre speciell (läs efterbliven) än andra tycker jag alla ska avslöja vad optinojjan fått er att göra.

Kanske tagit med er en egen potion mat till en väns middagsbjudning?
Kanske gått ut i köket under en bortamatch och halsat några tonfiskburkar när man egentligen bara skulle på toa?
Kanske proteinet tagit slut så du rånar en kiosk på tre gainomax?

Som vanligt måste OP börja för det ska bli något drag.

Optinojjan får mig att varje dag tacka nej till 10krs lunch för jag vill veta värden på det jag äter.

inb4SläppOptinojjanEtcEtc

din tur!

Är man en räka och inte dietar inför en bodybuilding tävling så är det där bara muppigt, tyvärr...så frågan är : är du en räka =)

tsp
2010-05-01, 11:54
Känt mig sjukt mätt efter att ha käkat typ en godispåse, men ändå ställt mig över vasken och slevat i mig en burk tonfisk för att få i mig protein.

Grotesk
2010-05-01, 11:59
Optinoja vet jag inte men däremot lite perfektionist och matglad.

Nu under deff så bestämmer jag vad jag ska käka under dagen, bortsett från middagen (oftast), redan på morgonen. Mestadels för att det är i stora drag samma käk varje dag - bortsett från just middagen.
När man var hos exet på helgerna så tog jag alltid med diverse ägg, makrill, Kvarg etc. Mestadels för att dem sällan hade någon vidare mat hemma hos hennes far och en skev syn på näringsintag som gick ut på att dem åt i snitt 2ggr om dagen - fan inte stora portioner heller.
Väger maten gör jag såklart nu. Tar med mat till polare, släkt osv.
Hmm.. Har ätit ½kg Milbona Kvarg innan läggdags i typ 12veckor, varje
kväll/natt.

Så ja, lite av det där vanliga.

ryss
2010-05-01, 11:59
Känt mig sjukt mätt efter att ha käkat typ en godispåse, men ändå ställt mig över vasken och slevat i mig en burk tonfisk för att få i mig protein.

Brukar du vaska din tonfisk? :PpPpPpPpPpp

Tonto
2010-05-01, 12:01
Är man en räka och inte dietar inför en bodybuilding tävling så är det där bara muppigt, tyvärr...så frågan är : är du en räka =)

ett inlägg tog det för tråden skulle gå offtopic. Som sagt jag är ingen riktig nojjare jag käkar flera mål mat jag inte vet vad dom innerhåller. men OP måste ju börja för annars skriver ingen. 180cm 90kg

tsp
2010-05-01, 12:01

Nej

ryss
2010-05-01, 12:04
Nej

Har du inte råd? :PppppPpPp

Prankie
2010-05-01, 12:17
Jag har tackat nej till godis med det dummaste svar någonsin, ville inte gå in på att jag var på diet.

Kompis: Hej, vill du ha lite godis?
Jag: Nej, jag har just borstat tänderna. :smash:

Tricce
2010-05-01, 12:22
Jag är räka.

http://www.fanzinet.nu/r%C3%A4ka.jpg

chrilledude
2010-05-01, 12:24

Om du fått ":PpPpP" från fragbite så är det okej, om du fått det från facebook så bör du brännas på bål.

Tack för mig!

tp_88
2010-05-01, 12:32
För några år sedan var jag helt skadad, kunde inte gå 3 timmar utan och äta. Även när jag var skulle till kompisars kompisar, som jag knappt kände, så hade jag kvarg och bröd (eller motsvarande) med mig varje gång.

Nu inser jag hur dryg jag var. :D

von huff
2010-05-01, 12:34
Har ätit tonfisk från burken på skolans wc

tsp
2010-05-01, 12:38

hahahaha :D:laugh:

filmjölk
2010-05-01, 12:39
Kosten har jag aldrig vart anal med, däremot träningen i perioder. 2 veckors bröllopsresa och letade upp ett gym:) (Tur att man har en fru som gillar att lyfta skrot)

Allan
2010-05-01, 17:41
Tackat nej till att "sova över" hos vacker kvinna för att kunna köra ett rejält benpass dagen efter...

snej
2010-05-01, 17:52
Tackat nej till att "sova över" hos vacker kvinna för att kunna köra ett rejält benpass dagen efter...

*gah!*:smash:*mini:laugh:

ryss
2010-05-01, 18:02

hahaha det där var det värsta :D

rbs
2010-05-01, 18:04
Gått runt med huvudvärk pga alvedons "katabola effekter"

Gabriel174
2010-05-01, 18:13

:laugh::laugh:

Tackat nej till att "sova över" hos vacker kvinna för att kunna köra ett rejält benpass dagen efter...*slap*

Mats J
2010-05-01, 18:15
Jag har nog gjort det mesta under mina 20 år av att vara "opti".
Ätigt tonfisk direkt ur burken eller annan mat på en nyss nerskiten toa (typ hänt 40 ggr).
Ej haft vatten med mig och i panik tagigt det jag hittat - typ sunkigt sjövatten, ur en tunna etc. till proteindrinken.
Haft med mig mat som intagits i kyrkan på begravning.
Tackat nej till sex ett antal ggr för att jag ska ta morgonpromenad dagen efter.
Ätigt tonfisk och ris på bio.
Tackat nej till julbord, bjudmiddagar och luncher för jag ska ha min mat.
Ställt in möten/myglat/ spelat sjuk för att kunnat träna.
Tränat med 39 graders feber..

.. kan forsätta hur länge som helst..

:smash:

rbs
2010-05-01, 18:20
Ej haft vatten med mig och i panik tagigt det jag hittat - typ sunkigt sjövatten, ur en tunna etc. till proteindrinken.

Hänt mig med. Jag hade nyss handlat efter gymmet och skulle ta drink nummer två fylld med aminosyror. Problemet var att jag inte hade något vatten med mig från gymmet. Vad gjorde jag? Tog Coca Cola Zero jag nyss inhandlat och börjar skaka shakern. Kolsyran gör självklart sitt. Öppnar korken och aminosyrorna sprutar in i käften på mig. Rätt kul när jag tänker på det.

nmanradnävna
2010-05-01, 18:23
Jag har nog gjort det mesta under mina 20 år av att vara "opti".
Ätigt tonfisk direkt ur burken eller annan mat på en nyss nerskiten toa (typ hänt 40 ggr).
Haft med mig mat som intagits i kyrkan på begravning.
Tackat nej till sex ett antal ggr för att jag ska ta morgonpromenad dagen efter.
Ätigt tonfisk och ris på bio.
Tackat nej till julbord, bjudmiddagar och luncher för jag ska ha min mat.
Ställt in möten/myglat/ spelat sjuk för att kunnat träna.
Tränat med 39 graders feber..

.. kan forsätta hur länge som helst..

Vet inte om det går under opti precis :D

Mats J
2010-05-01, 18:26
Vet inte om det går under opti precis :D

Nej men det tror jag inte flera av grejerna "man" gör för att vara opti är, trots det gör man det för att vara just opti. Kan tillägga att det var tunga marklyft på schemat också.. :Virro

Ristretto
2010-05-01, 18:51
Jag äter tonfisk varje dag nästan, tagit med proteindrink till bion, inte ätit chips i helgen trots att det hela tiden legat 4-5 påsar på bordet där vi firade valborg... osv. Och antagligen blir inte resultaten särskilt mycket bättre.

Apjavel
2010-05-01, 18:51
Jag brukar köpa en kebabrulle när jag går på bio och äta den där inne.

von huff
2010-05-01, 18:53
Jag brukar köpa en kebabrulle när jag går på bio och äta den där inne.

Värst härtills:thumbup:

Eddie Vedder
2010-05-01, 18:53
Varför går man in på en toalett för att äta tonfisk? Låter som om det vore jämförbart med att sniffa kokain. Stureplansbyggarna går in på toaletterna, polisen finner tomma burkar med tonfisk.:D

von huff
2010-05-01, 18:55
Varför går man in på en toalett för att äta tonfisk? Låter som om det vore jämförbart med att sniffa kokain. Stureplansbyggarna går in på toaletterna, polisen finner tomma burkar med tonfisk.:D

Klasskompisarna skulle ha trott att man är slut i huvudet om man sitter i skolkorridoren och äter tonfisk,på wc:n slipper man förklarar sig:)

1911
2010-05-01, 19:05
Jag har vid några tillfällen valt att ta med proteinpulver och slow-carbs till skolan då jag ansåg att cafeterians lunch innehöll för lite högkvalitativ näring. Men det är kanske inte så onormalt?

Eddie Vedder
2010-05-01, 19:09
Klasskompisarna skulle ha trott att man är slut i huvudet om man sitter i skolkorridoren och äter tonfisk,på wc:n slipper man förklarar sig:)

Vi var flera som åt tonfisk i gymnasiet. Ingen som tyckte det var konstigt, bara lite problem med lukten för en del.

Där ser man hur olika det kan vara.:)

stevebc
2010-05-01, 19:09
hahahaha :D:laugh:Ibland gör jag samma sak. Typ lämnar klassrummet och går in på toaletten för att halsa en liter mjölk. Orka äta var 5:e timme liksom. Känns för dumt att bara dra upp en mjölk mitt i klassen och halsa. Jag heter inte Göran Persson direkt.

Tackat nej till att "sova över" hos vacker kvinna för att kunna köra ett rejält benpass dagen efter...Haha.

1911
2010-05-01, 19:14
Jag har förresten en vän som alltid dricker större mängder EAA när han har varit på krogen.

KRILLE!
2010-05-01, 19:19
Åkte på partykryssning. Tog med mig EAA, funkade dock inte att dricka när man var bakis. Värst var nog en tjej jag festade med på krogen som drog upp en liten burk ur handväskan med vassle vilket hon blanda med rom+cola, föga lyckat resultat men hon drack det :D

Joe Hardgainer
2010-05-01, 19:38
Polare köpte med sig BCAA som han skulle ha i Thailand i två veckor med argumentet att han inte skulle bli katabol.

nmanradnävna
2010-05-01, 19:45
Vi var flera som åt tonfisk i gymnasiet. Ingen som tyckte det var konstigt, bara lite problem med lukten för en del.

Idrottsgymnasium kanske? :cool:

von huff
2010-05-01, 19:46

Här var det Red Bull och godis

Timme
2010-05-01, 19:56
Senast 500g kvarg på Ironman 2

Som tur var såg jag en annan kille käka fruktkesella så så kände jag mig inte lika mobbad längre.

Onigiri
2010-05-01, 20:04
:bow:

Om min farmor bjuder på mat händer det att jag tar med 500g lidlkvarg dit och har i maten och skyller på "den går ut nu idag så det vore ju dumt att kasta den... (fet lögn)" Fan vad usel man är egentligen...

ARMSTARK
2010-05-01, 20:04
Har alltid sagt till mina flickvänner att "Be mig aldrig välja mellan dig och träningen för jag väljer träningen." De flesta har förstått och accepterat, några inte och då var det slut.

ceejay
2010-05-01, 20:06
Är förmodligen allt förutom opti. bryr mig inte omdet jag äter, hur mycket eller när. Just do it.

MAXX
2010-05-01, 20:16
Senast 500g kvarg på Ironman 2

Som tur var såg jag en annan kille käka fruktkesella så så kände jag mig inte lika mobbad längre.

Hur lång är en bio, 2 timmar högst?

Äter du ett rejält mål innan du går på bion så lär du inte smält all den maten ens efter 4 timmar...

för att citera herk; mupp!

emi23j
2010-05-01, 20:33
Ja du. Jag vet inte ens i vilken ända man ska börja...

Det är många galna saker man gjort genom åren för att vara opti. Fast nu känns det ju givetvis inte galet nå mer, känns vardagligt.

J.V
2010-05-01, 20:55

Äter du ett rejält mål innan du går på bion så lär du inte smält all den maten ens efter 4 timmar...Men vissa gillar att tugga på något när man kollar på film, då kanske man sparar kvargen till under filmen.

n1tro
2010-05-01, 21:05
tryckte 3 tonfiskburkar under min mönstring på toa, glömde ju såklart konservburksöppnaren, fick upp skiten med en gaffel och tålamod

mvh

ViktorLarsson
2010-05-01, 21:34

Om min farmor bjuder på mat händer det att jag tar med 500g lidlkvarg dit och har i maten och skyller på "den går ut nu idag så det vore ju dumt att kasta den... (fet lögn)" Fan vad usel man är egentligen...

:laugh: :laugh:

Ser det framför mig. En hemsk burk med kvarg mitt upp i en vacker middag. :Virro

spoon
2010-05-01, 21:44

Haha :laugh: Jag ser det framför mig.

Är förmodligen allt förutom opti. bryr mig inte omdet jag äter, hur mycket eller när. Just do it.

Vad duktig du är. Vill du ha en guldstjärna?

spoon
2010-05-01, 21:45
Själv så sitter jag här framför datorn och ugglar istället för att njuta av helgen.

ceejay
2010-05-01, 21:46
Haha :laugh: Jag ser det framför mig.

Vad duktig du är. Vill du ha en guldstjärna?

Problem officer?

Unsub
2010-05-01, 22:07
Själv har man hällt i sig 1l mini mjölk vid "rätt" tidpunkt, så man inte blir katabol :smash:, eller ätit ÖB tonfisk (utan att ha haft vett nog att gå på wc som vissa tidigare skribenter utan varit stolt över hur "smart/välinformerad" jag är, retard?.

mjeuuu
2010-05-01, 22:09
Ingenting som inte redan nämnts här. Kesella på grill/filmkväll, tonfisk/wäj-åtti/kesella/keso när jag har varit proppmätt eller vid skumma tillfällen. Förra nyårsafton kom jag hem runt 9 på morgonen och frös som bara den,men kände ändå att en liter mjölk följt av en brain freeze skulle sitta fint. :)

Yes
2010-05-01, 22:16
Grabbar, ni skrämmer mig.

L-Sami
2010-05-01, 22:39
Tur att man har kommit ur det där med att vara opti jämnt och förstått att det kan bli bra utan att vara så jefla opti jämnt. Så länge man inte slarvar för ofta under längre perioder så går det nog bra ändå.

G_lund
2010-05-01, 22:41
Tur att man har kommit ur det där med att vara opti jämnt och förstått att det kan bli bra utan att vara så jefla opti jämnt.

Men nånstans i bakhuvudet gömmer sig tanken:
"Det kanske skulle gå liiiite bättre nästa pass om jag.."

L-Sami
2010-05-01, 22:48
Men nånstans i bakhuvudet gömmer sig tanken:
"Det kanske skulle gå liiiite bättre nästa pass om jag.."

Det har blivit så automatiserad, så jag tänker väl inte så längre. Totalt konverterad till optimalitet 4 ever, finns ingen risk att det kan gå fel. Det är en naturlig del inom mig att sköta kosten och träningen på bästa möjliga sätt :D

Fast ändå har jag mer distans till allt än förut...Man lär sig när man blir äldre ;)

BobaFett
2010-05-01, 22:50
Hahaha grabbar ni är lite för nojiga alltså, jag slår vad om att 90% av er är spinks ändå :D

Psyla
2010-05-01, 23:44
Har tagit med mig EAA i Zip - påsar när jag skulle till min ex flickvän. Hon hittade en i min byxficka och undrade vad fan jag sysslade med :D

LinusM
2010-05-02, 01:04
Jag har dragit i mig minst 1 burk tonfisk/dag under tiden jag har tränat.
Något billigt skit är det också så lär väl bli sjuk av tungmetallerna, men jag får ju i mig proteinet iallafall! :thumbup:

andnel
2010-05-02, 01:42
Har tagit med mig EAA i Zip - påsar när jag skulle till min ex flickvän. Hon hittade en i min byxficka och undrade vad fan jag sysslade med :D

Haha! Det kan nog se aningen suspekt ut ;)

snej
2010-05-02, 08:40

Haha jag skulle vilja se dig förklarat dig ur den knipan :)

Eddie Vedder
2010-05-02, 09:02
Idrottsgymnasium kanske? :cool:

Jag gick fotbollsinriktning men det har inget med saken att göra. Fotbollen var som ett "elevens val" i princip och förutom det var det helt vanliga klasser.

Och det var inte med fotbollsklassen jag åt tonfisk utan med min "riktiga" klass, dvs Sam. Och faktum är att ingen direkt reagerade särskilt kraftigt på det.

saab900
2010-05-02, 10:55
Jag gick fotbollsinriktning men det har inget med saken att göra. Fotbollen var som ett "elevens val" i princip och förutom det var det helt vanliga klasser.

Och det var inte med fotbollsklassen jag åt tonfisk utan med min "riktiga" klass, dvs Sam. Och faktum är att ingen direkt reagerade särskilt kraftigt på det.

Nä, dom visste ju redan att du var lite tokig, bäst att inte lägga sig i :D

Wao
2010-05-02, 11:39
Om du fått ":PpPpP" från fragbite så är det okej, om du fått det från facebook så bör du brännas på bål.

Tack för mig!

Vadå, är man inte lika cool om man såg det första gången på facebook?

Inronegro
2010-05-02, 13:17

En annan undrar huruvida det verkligen är okej att hänga på fragbite.

kaer
2010-05-02, 13:25
Haha jag skulle vilja se dig förklarat dig ur den knipan :)

Jag skulle hellre sett flickvännen bli skitnöjd och försöka snorta det =)

hahavaffan
2010-05-02, 13:27

Tack för mig!Fragbite :(

Osten80
2010-05-02, 13:30
Haha, så mycket skit GymTT fick ta för sin optinoja. Han hade inte ens varit en bubblare i den här tråden.

svennebanan
2010-05-02, 13:33
Haha, så mycket skit GymTT fick ta för sin optinoja. Han hade inte ens varit en bubblare i den här tråden.

Länge sedan man såg eller hörde något från honom. Han var rolig med sin optinoja. Den avtog väl med tiden i alla fall.

Buck
2010-05-02, 13:45
Deffnoja - tackar generellt nej till mat jag inte vet näringsvärden / vikt på <_<

(Och inte fan hjälper det just nu heller :/)

chrilledude
2010-05-02, 14:10

Nej, då är man töntig och wannabe. Tyvärr! :(

ProteinKreatin
2010-05-02, 14:25

Haha!!

Sen "armstark" eller vem det var som skrev;

"Be mig aldrig välja mellan dig och träningen för jag väljer träningen."

Håller med dig :) :hbang:

ryss
2010-05-02, 14:35
Nej, då är man töntig och wannabe. Tyvärr! :(

Jag såg det på fragbite för några år sedan när jag hände där... i samband med:

|fEsT|:pPpPPPpp

Ashenshugar777
2010-05-02, 15:45
Det enda jag kan minnas på rak arm är att jag (under bulken) ätit så mycket så jag har mått illa & i några fall spytt. Allt för att gå upp i vikt :)

chrilledude
2010-05-02, 15:55
Jag såg det på fragbite för några år sedan när jag hände där... i samband med:

|fEsT|:pPpPPPpp

Då är du cool! :thumbup:

Nog med offtopic nu!

Har tyvärr inget att bidra med.. :/

Scratch89
2010-05-02, 16:15
Ingenting/aldrig, vad jag kan komma ihåg. Men jag är inte direkt grov heller.

cero
2010-05-02, 16:22
Sjukt klockren tråd!

kalaskonrad
2010-05-02, 17:03
Ta med matlådor till skolan efter idrottslektioner pga det var lite för lång tid emellan idrotten och lunchen, kvarg på filmkvällar med polarna, svept 1l rödmjölk på toan i skolan, tackat nej till att göra saker med folk för att få dra och träna, listan kan göras ganska lång :smash:

Petoria
2010-05-02, 17:11
Blandat sprit med mjölk för att få i mig lite protein (var mest som skämt med en polare iofs)

Anton Fräs
2010-05-02, 17:16
Jag har tagit med mig matlådor till skoluncher x antal ggr då vi hade matkort och kunde käka på riktiga restauranger/pizzerior.

Jag har köpt X antal pisstillskott då man ändå ville vara opti!!!!1111

Jag har skippat dejter/fester/middagsbjudningar för jag skulle träna och/eller var tvungen att ha egen mat.

Som tur är man normalt funtad nuförtiden :D

EkarN
2010-05-02, 17:21
Dricka mjölk tills man mår dåligt varpå man öppnar ett nytt paket:D

cero
2010-05-02, 17:21
Blandat sprit med mjölk för att få i mig lite protein (var mest som skämt med en polare iofs)

Finns sanning i varje skämt. :D

Tricce
2010-05-02, 17:24

Finns ju goda romdrinkar/groggar man kan göra med mjölk!

nmanradnävna
2010-05-02, 17:32
Kahluaaaa :D

Annars, ta med sig egen mat som de flesta andra sagt, skippa sociala tilställningar m.m

stevebc
2010-05-02, 17:36
Haha, så mycket skit GymTT fick ta för sin optinoja. Han hade inte ens varit en bubblare i den här tråden.Jag kan fortfarande inte förstå varför folk reagerar så mycket på den tråden. Pommes Frites under deff är det nog snarare en majoritet som skulle undvika. Trots det blev det en massiv utskrattning, när jag helt tveklöst läser "värre" grejer här och ser det hos bekanta varje dag.

Scratch89
2010-05-02, 17:38
Jag kan fortfarande inte förstå varför folk reagerar så mycket på den tråden. Pommes Frites under deff är det nog snarare en majoritet som skulle undvika. Trots det blev det en massiv utskrattning, när jag helt tveklöst läser "värre" grejer här och ser det hos bekanta varje dag.

Det var ju tiden innan det här stället blev Lunarstorm, så det var inte riktigt samma nojighetsstandard då. Sen handlade ju tråden för sjutton om nyårsafton.

Ristretto
2010-05-02, 17:39
Angående strips så brukar jag beställa utan det oavsett diet eller bulk, trots att jag tycker det är grymt gott.

stevebc
2010-05-02, 17:42
Ja, men det tycker jag spelar sekundär roll. Lite som om jag skulle fråga "hur mkt muskelmassa tappar jag om jag super nu på fredag?" jämfört med "hu mkt muskelmassa tappar jag om jag super på midsommar?". Alltså min oro är ju lika befogad, även fast man i regel bör slappna av mer under högtider.

Läser man EAA-tråden ser man ju inlägg av GymTT:s karaktär sida upp och sida ner. Du fick ju även ett PM av mig med lite frågor, även om de snarare var av informativ än paranoid karaktär.

Lasse Kongo
2010-05-02, 17:44
Jag och en polare följde med 2 donnor hem en gång, de låg klara för att belägras i sovrummet, jag och min kompis gick ut i köket innan och gjorde armhävningar med varandra på ryggen, bra pump.

Sen gled vi in i sovrummet, kanske inte direkt så mycket som rör "optinojja"

Snarare, fan va blåst man var, vi var ju redan så grova och hårda så varför pumpa upp innan :smash:

Tricce
2010-05-02, 17:50
Jag och en polare följde med 2 donnor hem en gång, de låg klara för att belägras i sovrummet, jag och min kompis gick ut i köket innan och gjorde armhävningar med varandra på ryggen, bra pump.

Sen gled vi in i sovrummet, kanske inte direkt så mycket som rör "optinojja"

Snarare, fan va blåst man var, vi var ju redan så grova och hårda så varför pumpa upp innan :smash:

Antagligen fick ni inte pump i ballen utan lite manlig kroppskontakt innan! :D

Lallle
2010-05-02, 17:52
Är rätt så optinojig av mig. Det mest skamsna på länge var när vi hade fest här och jag gick in i köket och svulstade i mig 250 g kesella.

Osten80
2010-05-02, 18:15
Jag kan fortfarande inte förstå varför folk reagerar så mycket på den tråden. Pommes Frites under deff är det nog snarare en majoritet som skulle undvika. Trots det blev det en massiv utskrattning, när jag helt tveklöst läser "värre" grejer här och ser det hos bekanta varje dag.

Det var en annan tid då kolo var mycket mindre och mer familjärt, och TT var i övrigt en ganska rolig, aktiv och "känd" användare som postade en del andra lustiga inlägg, så det blev väl mer ett helhetsintryck av en person än bara en kommentar i mängden. Jag skrattade då i alla fall, medan jag idag tycker att det mest är lite sorgligt med all denna optinoja.

Petoria
2010-05-02, 18:26
Finns ju goda romdrinkar/groggar man kan göra med mjölk!

Zaranoff och lättmjölk är inte en av dem!

Lellan
2010-05-02, 18:43
Som newbie medlem dejtade jag ett träningsfreak och vi ställde klockan på natten och blandade till protec. :D

Lika newbie åt jag kokt torsk ur sån där lösgodispapperspåse på morgonpromenad (lååångprommis, ni vet, bränner fett, nojjig att bli för katabol dock).. Tyckte det var ett bra tips, har för mig att jag delade med mig här på kolo.. :laugh: (kändes inte så pinsamt om man mötte ngn att gå och mumsa ur en godispåse som det hade varit att ha firren i nåt annat).

Har även setat på skoltoaletter och mumsat tonfisk, eller ägg, mkt tvål i toan för att dölja lukten, mkt papper i papperspåsen för att dölja resterna (burk, skal). Ja jösses..

Apropå tonfisk bad jag om en burk sånt när jag var på dejt hos en kille jag var intresserad av när han på kvällen erbjud macka utifall att jag var hungrig, jag tyckte inte det var ngt märkligt. Han sa att han vägrade bjuda mig på en burk tonfisk, jag var väl ingen katt heller..

Under ketodiet minns jag ett arbetspass som jag ägnade mer åt att lukta på ett äpple än att jobba. Åhhh! Vad jag ville äta det, men var övertygad om att jag skulle kissa "fel" på stickan sen.. Köpte en bit gurka, vågade inte smaka den heller, stört. Drack olja och åt döda djur, bara. Utan salt, salt var inte heller nyttigt.. fatta vad äckligt. Urk! Minns dock att jag kände att det var pinsamt optinojjigt så jag hade aldrig erkännt då om ngn frågat.

Det roliga är att jag då precis upptäckt styrketräning, vägde väl typ 60-70 kg, tränade konstant (fast tror faktiskt jag tyckte det var kul hela tiden, men smart var det ju inte, gymets pt försökte hindra mig men man kan sällan hindra korkade människor), fick aldrig några muskler.. Var nog pommesfrittsmal deluxe. Dåvarande killen hade hängt upp sig på min totala avsaknad av baksida axlar, gissa vilken liten muskelgrupp jag så här 8 år senare sett till att jag har? :D

Iaf, det allra värsta som kanske delvis, någon procent iaf, har grund i optinoja är att jag inte tränade el skötte kosten alls till slut om det inte var "opti" = bmi 42. *rolleyes* Inte hela sanningen, men kände mig för tjock för att visa mig på gymet, och kunde jag inte träna så var det inte värt att äta vettigt (trotsunge), måste vara höjden av idioti. Lärde mig hur korkat det var iaf, alltid nåt!

Nu är jag väl lite tjock, men har mkt mer muskler än under optiåren, mår sjukt bra i kroppen även om huvudet ibland är korkat. Men optinojj är det färdigt med, njuta av livet är optimalaste optit och har insett the hard way att det är prio ett.

Minns ångesten när jag insåg att fiberberikade havregryn (hate it! *spy*) inte var ngt magiskt man måste peta i sig. Eller att fett inte var av ondo. Sicken fettbrist jag måste ha haft, sanerade verkligen kosten på fett.. (bl a så kokade jag köttfärsen, lät den svalna, och lyfte bort fettet, skulle jag köpa havgregryn kikade jag vilken som innehöll minst gram fett/100 gram etc..!!). Sen åt jag piller med nåt fett som senare visade sig inte så nyttigt.. minns inte vad det hette, ngn bokstavskombination?

Antingen äter man god havre-, råg- el whatever-gröt, eller så äter man inte gröt. Man äter tamsjutton inte NÅT som ger kväljningar, hyser övertro till piller etc, det är fasen misshandel av sig själv och skymf mot vad mat (o tillskott) ska vara i ens liv.

Måste säga att det är skönt att man hängde här istället för att bara förlita sig på kost och träningsböcker, här uppmärksammas ju optinojjor, man inser att det finns många bra val, och att det som anses optimalt idag inte är skrivet i sten.. så att det man väljer ska kännas "värt" det. Kunskapen man får kan ju dock göra att man inser just detta, att det verkligen finns många bra val, dvs en bot mot optinojja.

Visstja, har tackat nej till resor, nakenbad osv med intressanta (heh..) personer pga kroppsnoj, men hör kanske inte till opti utan mer "korkat". Dock aldrig nobbat sex pga ngn slags nojja, alltid nåt! Haha!

Eddie Vedder
2010-05-02, 19:00
Lite lustigt är det ändå att många saker som här tillskrivs "optinojja" är saker som ofta är fullt acceptabelt om man är tävlingsidrottare.

Att strunta i viss typ av mat och vissa typer av aktiviteter för att man har fotbollsmatch dagen efter är betydligt mer accepterat och "normalt" än att göra det dagen innan ett pass man tycker är viktigt. Även om fotbollen kanske känns oseriös men styrketräningen superseriöst.

Joe Hardgainer
2010-05-02, 19:08
Lite lustigt är det ändå att många saker som här tillskrivs "optinojja" är saker som ofta är fullt acceptabelt om man är tävlingsidrottare.

Att strunta i viss typ av mat och vissa typer av aktiviteter för att man har fotbollsmatch dagen efter är betydligt mer accepterat och "normalt" än att göra det dagen innan ett pass man tycker är viktigt. Även om fotbollen kanske känns oseriös men styrketräningen superseriöst.

Att man inte ska ligga nära inpå en match :D

EkarN
2010-05-02, 19:12

Haha jag får höra att jag är löjlig när jag inte dricker alkohol 3 dagar innan tävling ibland:D

rolf
2010-05-02, 19:35
Varit nykter alldeles för mycket pga träningen. :(

Tolkia
2010-05-02, 19:58
Lite lustigt är det ändå att många saker som här tillskrivs "optinoja" är saker som ofta är fullt acceptabelt om man är tävlingsidrottare.

Till det första stycket så handlar det ju till viss del om just förhållandet mellan var man ligger på skalan och de åtgärder man vidtar för att inte risker att vara mindre än opti. "Nödvändiga uppoffringar" för att ha en chans att uppnå sitt mål är inte samma sak om man är Linda Fodor-Egelstig som om man är Tolkia, t.ex. Det som gör "optinojan" lite tragisk är, tycker jag, att den ganska ofta verkar inte bara inte föra personen närmare sitt mål, utan snarast vara kontraproduktiv (tid och energi går till att fundera på saker som är av marginell betydelse, och tas därmed från saker som man skulle haft mer nytta av att fundera på; saker som är av marginell betydelse orsakar personen en massa oro och ångest).

Till det andra stycket handlar det väl till viss del om att det ena är en tävling (dessutom en där man sätter sina lagkamrater i skiten om man inte sköter sig så att man är människa på matchdagen) och det andra inte. Även om jag har FULL förståelse (verkligen inte ironi) för folk som tycker att det känns halvjobbigt när de prioriterar träningen och andra tycker att de är knepa.

cyclist_90
2010-05-02, 20:00
Varit nykter alldeles för mycket pga träningen. :(

en dold nykteriströrelse det här ;)

Allan
2010-05-02, 20:25
en dold nykteriströrelse det här ;)

Japp. Men ni vet de säger - ett aktivt sexualliv håller ungdomen borta från de farliga idrottsplatserna...

Arf Pingvin
2010-05-02, 20:36
Haha jag får höra att jag är löjlig när jag inte dricker alkohol 3 dagar innan tävling ibland:D

Så du menar att du för det mesta dricker alkohol 3 dagar innan tävling :Virro

Larsa_wee
2010-05-02, 20:46
har alltid sagt till mina flickvänner att "be mig aldrig välja mellan dig och träningen för jag väljer träningen." de flesta har förstått och accepterat, några inte och då var det slut.

+1

EkarN
2010-05-02, 20:50
Så du menar att du för det mesta dricker alkohol 3 dagar innan tävling :Virro

Haha det sa jag inte:D Aldrig hänt såklart. Men kommer särskilt ihåg förra Valborg, några dagar innan serie II:

-Du dricker inget?

-Nä har tävling på söndag.

-Vafan, 3 dagar dit ju!

Ungefär så:D

Larsa_wee
2010-05-02, 20:58
Här kommer några av mina bidrag till tråden.

Kycklingshakes vid lite olämpliga tider/platser.

Haft med mig pulver osv i fickan till diverse ställen.

tagit med kycklingfilé i bröstfickan när jag åkte på bal. (käkade upp den på toan så inte folk skulle tycka jag var helt från vettet).

Sprungit ut tidigt som fan på morgon och handlat proteinrik mat under "bortamatch" för att sen gå tillbaka och lägga mig igen och låtsas att jag bara var borta 5min på toa typ.. hon sov så hon märkte inget.
Sen är det nog en jädrans massa mer saker som jag inte kommer på just nu. dom kommer väl :D

stevebc
2010-05-02, 21:10
Lite lustigt är det ändå att många saker som här tillskrivs "optinojja" är saker som ofta är fullt acceptabelt om man är tävlingsidrottare.Jo men det är väl det som är grejen. När man som smalfet på 75 kg försöker leva som ett IFBB-proffs efter att ha sett Ronnie Colemans tränings/diet-film.

Får ibland frågor på msn där folk frågar "vilket pulver är det Ronnie Coleman tar?", "var kan man få den där fettsprayen/äggviteburken som Ronnie använder" och "är det bra att äta bakad potatis om man ska bygga muskler?". Jag är för snäll för att ignorera/blocka sådana människor på msn.

Tolkia
2010-05-02, 21:36
tagit med kycklingfilé i bröstfickan när jag åkte på bal. (käkade upp den på toan så inte folk skulle tycka jag var helt från vettet).
Den där hamnar nog på topplistan.

Osten80
2010-05-02, 21:38
Den där hamnar nog på topplistan.

Ja, herrejävlar. :laugh:

Ignatius72
2010-05-02, 21:42
Det som gör "optinojan" lite tragisk är, tycker jag, att den ganska ofta verkar inte bara inte föra personen närmare sitt mål, utan snarast vara kontraproduktiv (tid och energi går till att fundera på saker som är av marginell betydelse, och tas därmed från saker som man skulle haft mer nytta av att fundera på; saker som är av marginell betydelse orsakar personen en massa oro och ångest).

.

:thumbup:

cero
2010-05-02, 22:38
Tänk er någon som sitter inträngt i ett hörn i en liten toalett och smeker en silvrig tonfiskburk medan han sitter och viskar "my precious" för sig själv med värsta Gollumuttrycket i ansiktet. Någon som känner igen sig kanske? :laugh:

Larsa_wee
2010-05-02, 22:46
Visste ju att maten skulle vara halvdan på balen så lika bra att rusta upp sig med kycklingfile. folie+ plastpåse. packade det fint som fan. sen efter man käkat middagen så "gick man på toa". Mums mums *drool*

cero
2010-05-02, 22:47
Visste ju att maten skulle vara halvdan på balen så lika bra att rusta upp sig med kycklingfile. folie+ plastpåse. packade det fint som fan. sen efter man käkat middagen så "gick man på toa". Mums mums *drool*

Förvarade du den i kostymen?

Larsa_wee
2010-05-02, 22:50
Förvarade du den i kostymen?

Japp. bröstfickan. Frågade flickvännen om hon kunde ta med i handväskan men hon sa att jag var knäpp och massa mer sånt så då gömde jag den i kavajen.

Stoltz
2010-05-02, 22:51

:laugh::laugh:

cero
2010-05-02, 22:53
Japp. bröstfickan. Frågade flickvännen om hon kunde ta med i handväskan men hon sa att jag var knäpp och massa mer sånt så då gömde jag den i kavajen.

Vad var opti-tanken bakom det? Att inte bli katabol under de 4 timmarna man är på balen?

Larsa_wee
2010-05-02, 22:54
Vad var opti-tanken bakom det? Att inte bli katabol under de 4 timmarna man är på balen?

Nått sånt.

stevebc
2010-05-02, 23:11
1 liter mjölk -> antikatabol i 10 timmar.

FyllSkalle
2010-05-03, 00:43
Länge sen jag garva så mycket som när jag läste den här tråden :laugh:

Kycklignfilén i bröstfickan hamnar nog på första plats.

Själv har man lugnat sig något med åren men en del grejer har man gjort.

- Skulle kolla på film med kompisar och vill alltid äta nåt när jag kollar på film men hade kommit upp i min kalorimängd den dagen så jag åt en gurka och drack ett glas vatten, min mentala hälsostatus ifrågasattes (kanske med all rätt)
- Åkte färja till finland för att hälsa på släktingar, fick ingen hytt. Tokhungrig och med lågt blodsocker smög jag ut på däck(vinter) satt där och åt grovt bröd utan pålägg och drack proteindrink.

-Väger nästan alltid maten när jag äter hemma, proteindrink med på bio om jag går med nån jag känner.

-Äter en burk kesella mixad med bär och lite mjölk ALLTID före läggdags. Om jag sover borta dricker jag kasein protein.

-När det var fest drack jag oftast whiterussian med MYCKET mjölk för att få i mig lite protein.

Men som sagt det hela har mildrats med åren.

Raschmus
2010-05-03, 07:36
Åkte med en vän till två tjejer för att basta direkt efter ett träningspass. Fick lätt panik i bastun efter en stund och springer upp för att leta efter något med vettigt näringsvärde. Hittade till slut en burk i tjejens lägenhet det stod aminosyror på - YES!

Yes var nog vad det var. Märkte efter jag druckit att det var diskmedel i aminosyroburk. Fick dricka 2 råa ägg ist..

rooz
2010-05-03, 08:26
-Kvarg på fest: Check
- Lagade Lasange, åt själv kyckling och Broccoli: Check
- Käkat mat efter träningen i gymmet: check
- Undvikit alkohol i dryga halvåret: Check
- Klagat på mor när det serverats pannkakor till middag: Check

Proteinshake på bion ska testas:D

spoon
2010-05-03, 09:18
Bra där Rooz. Keep the spirit going! :D

mangs
2010-05-03, 10:02
Jag som för länge sedan släppt optinojan sitter och småskrattar åt alla tokigheter. Delvis för att jag känner igen mig själv med att smyga med proteindrinkar etc. på toaletter.

Det verkar som de värsta nojorna håller sig kring kosten och att man måste äta proteinrikt var tredje timme?

Oavsett vilket så finns det kanske en poän i att vara nojig då man är koncentrerad på uppgiften. Många med mig har ganska lätt att bli insnöade på en hobby och då kanske det är lätt att man känner att man tappar greppet om man inte ger allt.

Jag tror det handlar mest om en inställningsfråga för den där proteindrinken eller tonfiskburken extra gör varken från eller till i längden.

Mitt värsta exempel var när jag ätit halvt ihjäl mig på en buffé och var proppmätt. När jag kom hem och skulle sova tänkte jag vara crazy och strunta i min kaseinproteindrink som jag tog varje kväll. Efter att ha legat sömnlös en stund smög jag ned i köket och tog en drink för att säkerställa att jag hade protein under natten. Kan ju nämna att jag var äckligt mätt även när jag vaknade på morgonen.

Å andra sidan, börjar man tumma på sina principer kan det gå käpprätt...

1911
2010-05-07, 11:06
Mitt värsta exempel var när jag ätit halvt ihjäl mig på en buffé och var proppmätt. När jag kom hem och skulle sova tänkte jag vara crazy och strunta i min kaseinproteindrink som jag tog varje kväll. Efter att ha legat sömnlös en stund smög jag ned i köket och tog en drink för att säkerställa att jag hade protein under natten. Kan ju nämna att jag var äckligt mätt även när jag vaknade på morgonen.

Hahaha! :D

Jag vaknade inatt kl 03.30 och istället för att lägga mig på andra hållet och somna om så tvingade jag mig upp till köket och drack en liter mjölk för att få in högvärdigt protein under natten. I mitt förvirrade tillstånd inbillade jag mig att kroppen väckt mig p.ga. proteinbrist och katabolism.

edit:
Ingen som torskat dit på en nattklubb för att ha pulver med i kavajen? Vore ju rätt klockrent att bli gripen för innehav som visar sig vara Whey! Hahaha!

Morty
2010-05-07, 12:05
Protteshake på bion är en klassiker. Börja räkna proteingram efter träningen på kvällen när man borde sova för att sedan märka att man ligger efter, och måste kompensera med ost och proteinpulver. Så står man där i kylen, nyborstade tänder men skiter i, hyvlar ost som man äter från hyveln och en protteshake i andra handen.

mikaelj
2010-05-07, 12:21

Äter du ett rejält mål innan du går på bion så lär du inte smält all den maten ens efter 4 timmar...

Jag åt 1 kg mozzarella och 500g keso när jag såg Iron Man 2 i onsdags. Å andra sidan hade jag precis tränat innan, och det var min första måltid den dagen...

Haha!!

Sen "armstark" eller vem det var som skrev;

"Be mig aldrig välja mellan dig och träningen för jag väljer träningen."

Håller med dig :) :hbang:

Tragiskt. Jag tränar två gånger i veckan. Bor du på gymmet?

Å andra sidan, börjar man tumma på sina principer kan det gå käpprätt...

Det gäller att veta vilka principer man kan tumma på!

----

Äta lite extra protein de dagar jag inte kommer upp i en vettig mängd, Förr. Nu har jag insett att kroppen är smartare än så, och dessutom gör så att jag blir hungrigare dagen efter.

mikaelj
2010-05-07, 12:25
Får ibland frågor på msn där folk frågar "vilket pulver är det Ronnie Coleman tar?", "var kan man få den där fettsprayen/äggviteburken som Ronnie använder" och "är det bra att äta bakad potatis om man ska bygga muskler?". Jag är för snäll för att ignorera/blocka sådana människor på msn.

Kan jag få ditt MSN-id? Jag har lite kostfrågor...

Medusa
2010-05-07, 12:32
Tragiskt. Jag tränar två gånger i veckan. Bor du på gymmet?

tragiskt på vilket sätt? innan man kan älska någon annan eller bli älskad måste man kunna stå stabilt på sina egna två ben och även först då är det obra att hänge sig själv helt åt en annan människa eller människor och sätta personliga intressen i andra hand, träningen kan för många vara en trygghet i tillvaron, någonting man alltid kan komma tillbaka till oavsett vad som händer, just därför bör träningen alltid finnas där och inte behöva ge vika om någon ställer ett löjligt ultimatum som det du citerade.. kan man inte balansera detta bör man kanske inte vara i ett förhållande överhuvudtaget då det är sådana människor som tenderar att bli klängiga och beroende av sin partner..

och för övrigt, att träna två ggr i veckan är väl knappast något anmärkningsvärt på något sätt, träningen blir inte så bra som den kan bli..

mikaelj
2010-05-07, 12:38
tragiskt på vilket sätt? innan man kan älska någon annan eller bli älskad måste man kunna stå stabilt på sina egna två ben och även först då är det obra att hänge sig själv helt åt en annan människa eller människor och sätta personliga intressen i andra hand, träningen kan för många vara en trygghet i tillvaron, någonting man alltid kan komma tillbaka till oavsett vad som händer, just därför bör träningen alltid finnas där och inte behöva ge vika om någon ställer ett löjligt ultimatum som det du citerade.. kan man inte balansera detta bör man kanske inte vara i ett förhållande överhuvudtaget då det är sådana människor som tenderar att bli klängiga och beroende av sin partner..

Visst har du rätt. Jag tänkte mig det ur ett optinojaperspektiv. Naturligtvis måste man älska sig själv för att kunna älska andra, men det finns samtidigt de som riskerar att låta träningen ta över ens liv till den grad att det inte längre finns utrymme för andra.

och för övrigt, att träna två ggr i veckan är väl knappast något anmärkningsvärt på något sätt, träningen blir inte så bra som den kan bli..

Visst skulle jag kunna träna tre eller fyra dagar i veckan, men då hade mina ökningar blivit lidande.

Medusa
2010-05-07, 12:43
Visst skulle jag kunna träna tre eller fyra dagar i veckan, men då hade mina ökningar blivit lidande.

inte om du dränker dig i sockerlösning och trycker protein intravenöst tills det sprutar ur öronen på dig :D påskmust och gifflar är dopingklassat, om du börjar med den skiten så kommer du kunna träna 6 dgr i veckan och öka massivt!! :naughty:

edit: dock är påskmusten en raritet i dagarna *cry* det finns dock några runtom i landet som har bunkrat upp så med rätt kontakter så :cool:

mikaelj
2010-05-07, 12:47
inte om du dränker dig i sockerlösning och trycker protein intravenöst tills det sprutar ur öronen på dig :D

Men jag vill inte bli hård i byxan. Är så omständligt att böja då. :-/

påskmust och gifflar är dopingklassat, om du börjar med den skiten så kommer du kunna träna 6 dgr i veckan och öka massivt!! :naughty:

"Påskmust och gifflar: hur jag blev proBB"?

edit: dock är påskmusten en raritet i dagarna *cry* det finns dock några runtom i landet som har bunkrat upp så med rätt kontakter så :cool:

Mm, det är ett aber. Jag köpte på mig ett jättelager julmust [light], men jag var alldeles för frikostig.

Nitrometan
2010-05-07, 12:52
Men jag vill inte bli hård i byxan. Är så omständligt att böja då. :-/
Gissa varför finnar och amerikaner står så brett när de böjer? :)

Timme
2010-05-07, 13:10

Jag kör Preiodisk fasta och äter endast efter träningen.

Så är det någon som är mupp så är det du :)

Timme
2010-05-07, 13:14
och jag hade tränat precis innan bion.

Timme
2010-05-07, 13:27

Det tror jag inte :)

davvvan
2010-05-07, 13:28
Närmast jag kommer optinoja är när jag helt allvarligt funderade på att köpa lightglass förra veckan... det kändes hemskt.

mikaelj
2010-05-07, 13:30
Det tror jag inte :)

OK, jag kan gå med på att de kanske inte hade blivit sämre, men jag har svårt att se att det skulle gå snabbare av att träna oftare.

Timme
2010-05-07, 13:37
OK, jag kan gå med på att de kanske inte hade blivit sämre, men jag har svårt att se att det skulle gå snabbare av att träna oftare.

Du kör 2 helkroppspass?

Fördelen med med fler pass är att du kan få både högre frekvens och högre volym på träningen och jag lovar dig, det ger bättre resultat. Kolla tex random elittyngdlyftare och de bästa inom styrkelyft. De tränar vansinnigt mycket.

Brian Siders tränar tex genom samma muskler minst 3-4gånger i veckan.

mikaelj
2010-05-07, 13:50
Du kör 2 helkroppspass?

Nix, två halvkropp på 5x5 plus något/några set 1-3RM.

* böj, bänk, viktade barrsänkningar
* mark, militärpress, viktade räckhävningar

Det kanske ger mer att träna annorlunda än vad jag gör när man är lite mer avancerad? Vore väldigt bussigt av dig om du ville titta igenom mina två senaste pass (2010-05-02 (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4337469&postcount=1079) och 2010-05-05 (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4344837&postcount=1097)) och ge kommentarer (i journalen så att den här inte blir helt nedskräpad).

Fördelen med med fler pass är att du kan få både högre frekvens och högre volym på träningen och jag lovar dig, det ger bättre resultat.

Jag vet inte riktigt var & hur jag skulle knö in det bara.

Kolla tex random elittyngdlyftare och de bästa inom styrkelyft. De tränar vansinnigt mycket.

Japp, jag har gått igenom en cykel Korte 3x3! Det var kul. 120 reps per vecka i böj och mark, 140 i bänk och militärpress.

cero
2010-06-30, 21:33
Bumpar denna episka tråd om ingen misstycker.

chrilledude
2010-06-30, 22:39
Jisses alltså, känns som att ni är heroinmissbrukare.

(Går in på skoltoaletten och sprutar in tonfiskvatten i armväcket.)

shadowfire
2010-06-30, 22:43
Jisses alltså, känns som att ni är heroinmissbrukare.

(Går in på skoltoaletten och sprutar in tonfiskvatten i armväcket.)

heh jag vet fanemig en snubbe här på forumet/i omgivningarna som hade kunnat bli ertappad med något liknande :D

cero
2010-06-30, 23:00
heh jag vet fanemig en snubbe här på forumet/i omgivningarna som hade kunnat bli ertappad med något liknande :D

Låt han berätta om hans mest opti-nojjiga historier här i tråden! :cool:

bear.flowertwig
2010-07-01, 00:33
Rätt skönt att vara långt ifrån det där nu för tiden. Så här i efterhand får jag ju konstatera att det inte var långt ifrån att man klev över gränser som inte är hälsosamma, framför allt psykiskt. Då (bort)förklarade/ursäktade man det som hängivenhet.

Ett kul minne som jag tror handlar om optinojja är när jag och en kompis står i omklädningsrummet efter passet och han undrar vad det är som luktar. Han säger något till om det och då kan killen som står ett par meter bort inte hålla sig längre utan vänder sig om och säger att "Det är nog jag". Generat visar han att han står och äter ur en burk kattmat med en gaffel :D

Åkte på en spontansemester till Dominikanska Republiken från Chicago (avslutade jobb där) för ett antal år sen. Skickade hem större delen av packningen till Sverige för att få med med mig mer proteinpulver på semestern. Tre veckor utan shakes fanns inte på kartan, hehe.

cero
2010-07-01, 00:53
Det var en ganska lätt opti-nojja du hade bear, ska du vara glad för! :)

cero
2010-07-01, 01:11
äter ur en burk kattmat med en gaffel

Någon som vet protein / 100g?

bear.flowertwig
2010-07-01, 01:16
Det var en ganska lätt opti-nojja du hade bear, ska du vara glad för! :)

Nja, det där var ett par saker jag kom på bara så där. Det var betydligt värre men det mesta är ju redan taget här innan så... :)

Librish
2010-07-01, 09:41
Råkade svälja ett knott under en cykeltur och första tanken var "näringsvärde?".

shut teh face
2010-07-01, 10:04
Det värsta är väl att man avstått från fina middagar/bjudningar för att man går på diet. Det känns lite tråkigt men det är alltid en psykestärkare när man tar det beslutit. Har man bestämt sig för något så har man bestämt sig!

Jag måste följa min beslut 100% annars går det åt pipan, skulle jag skita i min planerade middag och gå på middag (även om jag ätit nyttigt där) så skulle jag dagen efter troligtvis sitta och äta kakor till frukost. Psykiska problem. :P

ARMSTARK
2010-07-01, 10:05
Jag käkar som fan för att optimera styrke/muskelutvecklingen, sen känner jag att jag behöver få bort några kilo döfläsk inför sommare. Börjar deffa och då får jag ågren för att jag inte optimerar födointaget. osv. osv. Till slut blir det varken hackat eller malet. *screwy*

cero
2010-07-01, 15:10
Nja, det där var ett par saker jag kom på bara så där. Det var betydligt värre men det mesta är ju redan taget här innan så... :)

Extra erfarenheter skadar inte, även om dom redan har blivit tagna. :D

MrBoris
2010-07-01, 16:07
Första året var jag ganska optinojig av mig, sen började jag dricka sprit varje helg...inte direkt opti, men det är väl _kanske_ en anledning till att jag har nada muskelmassa också

Bubban
2010-07-01, 16:53
Inte tycka maten var tillräckligt rik på protein och halsar två Nutridrink direkt efter maten i skolan.

Onigiri
2010-07-26, 05:18
Bump.

Senast igår satt jag och kisade och försökte läsa kcal/protein-mängd på en Läkerol ask (deffar, vågar man äta sånt!?) medans jag körde bil (jobbets bil) och höll på att köra rejält av vägen två gånger och ena gången frontalkrockade jag nästan.

r3mpuh
2010-07-26, 06:04
Skippat skollunchen i 3 månader och istället ätit skalat/käkat 4 ägg på Wc'n varje dag för att sedan gå till matsalen och dricka ett 3dl mjölk.

Mats J
2010-07-26, 07:03
I går drog jag en proteindrink + 1 dl havregryn + 1 msk olja + en tomat på en toalett samtidigt som min fru sket på samma toalett. ha ha - ingen av oss reagerade ens (så van) innan vår dotter (som var inne på samma toalett) på 3 år sa "pappa äter bajs".

Ha ha!

rooz
2010-07-26, 08:36
Japp då har jag hunnit med lite mer!

Ätit I gymmet efter träning

Lade på när mamma vill prata om sin semester, jag var ju föfan och tränade

Träningsabstinens, gjorde chins,bicepscurls med gasoltank och lite roddar när jag var på sommarjobbet.

Har egen nyckel till gymmet, kan träna hur jag vill och när jag vill:D

Klarar inte att avbryta pass, värsta som finns:(

Men jag har bättrat mig! (Eller...näe, Jag har blivit lat*cry*)

Eddie Vedder
2010-07-26, 08:42
Träningsabstinens, gjorde chins,bicepscurls med gasoltank och lite roddar när jag var på sommarjobbet.

Har egen nyckel till gymmet, kan träna hur jag vill och när jag vill:D

Inget av det här skulle jag kalla optinojja faktiskt. Just en av fördelarna med att alltid kunna träna på egen vald tid tycker jag är just möjligheten att anpassa efter annat, mindre optinojjigt med andra ord.

Om du inte hade möjlighet att träna på valfri tid så skulle ju t.ex. "Nej jag kan inte komma på förmiddagen för då måste jag träna på eftermiddagen när bänken alltid är upptaget":D

Och angående telefonsamtalet är det ju inget konstigt i att inte vilja snacka under träningen. Särskilt inte om man pratar massa bland annat folk som inte vill höra på det (hemska erfarenheter från buss- och tågresor kommer fram)

martikainen
2010-07-26, 08:46
Tagit med mig proteindrink till filmkväll istället för vanlig dricka, flertalet gånger :D

rooz
2010-07-26, 08:47
Inget av det här skulle jag kalla optinojja faktiskt. Just en av fördelarna med att alltid kunna träna på egen vald tid tycker jag är just möjligheten att anpassa efter annat, mindre optinojjigt med andra ord.

Om du inte hade möjlighet att träna på valfri tid så skulle ju t.ex. "Nej jag kan inte komma på förmiddagen för då måste jag träna på eftermiddagen när bänken alltid är upptaget":D

Och angående telefonsamtalet är det ju inget konstigt i att inte vilja snacka under träningen. Särskilt inte om man pratar massa bland annat folk som inte vill höra på det (hemska erfarenheter från buss- och tågresor kommer fram)
Precis, och just nu byggs det ut, och det är lite trångt. Så rätt skönt att få gå ner och klicka på lite högre musik och vara sig själv en stund. Får träna i bar överkropp och låta lite som jag vill:D

Att jag inte har tid att prata med min egna mor beror också på att hon är en jobbig en;)

Mats J
2010-07-26, 09:46
Lade på när mamma vill prata om sin semester, jag var ju föfan och tränade

Klarar inte att avbryta pass, värsta som finns:(

Optinojja?

Det där är ju bara normalt beteende. Skulle därimot din mamma ringt och sagt att hon hade svårt att andas och ville du skulle komma och köra henne till akuten och du la på och först körde klart ditt pass, kan det kallas optinojja.

Min fru ringde och sa att det var dax (när hon var gravid) när jag var på gymmet, givetvis körde jag klart passet först. Dock var det endast 10-15 min kvar.

Vunnis
2010-07-26, 10:20
Min fru ringde och sa att det var dax (när hon var gravid) när jag var på gymmet, givetvis körde jag klart passet först. Dock var det endast 10-15 min kvar.

Det kanske du inte behöver säga till henne...? *rolleyes*

Mats J
2010-07-26, 12:30
Det kanske du inte behöver säga till henne...? *rolleyes*

Givetvis inte, sa att jag åker direkt. Sedan någon bortförklaring av mycket trafik.

cero
2010-07-26, 12:53
Tagit med mig proteindrink till filmkväll istället för vanlig dricka, flertalet gånger :D

Undrar fan hur dina kompisar reagerade på detta. :D

Dr Jones
2010-07-26, 13:07

Då är du inte ensam :hbang:

ceejay
2010-07-26, 13:09
En kompis gjorde såhär iaf

Var på hemmafest och körde lite drickalekar, han satt med en gainer i handen istället för alkohol!

cero
2010-07-26, 13:22
Var på hemmafest och körde lite drickalekar, han satt med en gainer i handen istället för alkohol!

HALSA, HALSA, HALSA! :hbang:

Status Quo
2010-07-26, 22:48
Köpte en burk kreatin en gång.

cero
2010-07-27, 13:13
Köpte en burk kreatin en gång.

Det var ju nojjigt!

benya
2010-07-27, 14:29
Har tackat nej till fikabröd och dylikt det senaste året på arbetsplatsen (minst 2-3ggr i veckan och ibland riktiga schysst fika). Folk tror jag är knäpp när jag deffar samtidigt som jag är deffad. Men ibland får man höra att man har karaktär och disciplin, en del får dåligt samvete av mig hihi

cero
2010-07-27, 14:30
Har tackat nej till fikabröd och dylikt det senaste året på arbetsplatsen (minst 2-3ggr i veckan och ibland riktiga schysst fika). Folk tror jag är knäpp när jag deffar samtidigt som jag är deffad. Men ibland får man höra att man har karaktär och disciplin, en del får dåligt samvete av mig hihi

"Nämen vafan, du är ju redan smal?!"

benya
2010-07-27, 14:38
Men jag har inte ådror på magen ÄN!!
XD

Fransisco
2010-07-27, 14:50
En kompis gjorde såhär iaf

Låter lite psykos och icke-opti att dricka rent socker plus lite protein på en fest...

Eddie Vedder
2010-07-27, 14:53
Låter lite psykos och icke-opti att dricka rent socker plus lite protein på en fest...

Även om jag ville vara opti på en fest skulle jag aldrig dricka gainer. Ett eller två glas rödvin tror jag är bra mycket nyttigare. Och ja, jag är fullt allvarlig. :)

Stoltz
2010-07-27, 14:55
Lagt min telefon i pant vid ett ICA för att få en liter mjölk efter träningen för att inte bli katabol.

Ung och löjlig :D

cero
2010-07-27, 15:29
Även om jag ville vara opti på en fest skulle jag aldrig dricka gainer. Ett eller två glas rödvin tror jag är bra mycket nyttigare. Och ja, jag är fullt allvarlig. :)

Nyttigare på vilket sätt? :)

G_lund
2010-07-27, 15:34

Han kanske sprang till festen och gjorde burpees på trappan innan festvärden öppnade dörren?

Fransisco
2010-07-27, 16:48

Samma här.

tigerofsweden
2010-07-27, 17:15
För några år sen funderade jag på allvar att avboka en semesterresa eftersom jag inte kunde hitta ett gym där jag skulle bo. Och ja, jag är lika klen och lika liten som då :D

Nitrometan
2010-07-28, 08:39
Lagt min telefon i pant vid ett ICA för att få en liter mjölk efter träningen för att inte bli katabol.
Nu har du mjölk i kylen på jobbet? :thumbup:

KaptenKnäsvag
2010-07-28, 09:36
Jag har ätit kanske 600-700 paket kvarg trots att jag inte gillar smaken. Jag steker 7-8 ägg trots att det hade varit godare med 2.

Mats J
2010-07-28, 11:03
För några år sen funderade jag på allvar att avboka en semesterresa eftersom jag inte kunde hitta ett gym där jag skulle bo. Och ja, jag är lika klen och lika liten som då :D

Inte Optinojja - du avbokade ej.

Mer exempel (3 av 10000)

* Kört med punka 1 mil i 120 km/h för att inte förlora dyrbara minuter, måste äta, 3 timmars gränsen skulle passeras om 5 min. (däcket och fäljen blev total förstörda)

* Avbrutigt en tenta halvägs in för att proteindrinken hade läckt ut = måste äta. Var 5 frågor kvar av 11 och jag missade godkänt med 2 p.

* Inte ätigt/drukigt skräpmat, godis, alkohol på 18 års tid. Trots att jag har varit grymt sugen.

Eddie Vedder
2010-07-28, 11:18
Enda sedan den här tråden kom igång har jag försökt komma på något kul att bidra med. Men faktum är att alla saker jag kommer på är grejer jag egentligen tycker känns tragiska och skäms över.

När jag började intressera mig för kost och kunde skippa potatisgratäng för tonfisksallad och såna grejer. Står valet mellan 100 kcal från en god och kryddig salamikorv eller torr kvarg idag så finns inte ens en sekunds fundering där, körv körv körv!

Skjaves
2010-07-28, 11:41
Nyttigare på vilket sätt? :)
Rödvin har positiva effekter, som antioxidativa egenskaper.

Gainer är massa snabba kolhydrater och bör endast tas i samband med träningen.

Mats J
2010-07-28, 12:22
Enda sedan den här tråden kom igång har jag försökt komma på något kul att bidra med. Men faktum är att alla saker jag kommer på är grejer jag egentligen tycker känns tragiska och skäms över.

Skärp dig, jag har ju bjudigt på grejer som lätt kan framstå som störda.

bear.flowertwig
2010-07-28, 12:56
Står valet mellan 100 kcal från en god och kryddig salamikorv eller torr kvarg idag så finns inte ens en sekunds fundering där, körv körv körv!

Körv med alla tillbehör är fantastiskt *cupid*

http://blogg.passagen.se/chakula/resource/sausagesBig.jpg

Neuwb
2010-07-28, 13:11
När jag jobbade på dagis snodde jag nåns tonfiskburk från kylen och smög in på toaletten och slukade efter dagislunchen som jag knappt rörde. Har givetvis varit nykter ett antal fler kvällar än mina vänner, avstått donken, kebab och liknande. Har tre ggr i mitt liv spytt med flit efter att tryckt i mig nåt (vansinniga mängder) onyttigt.

cero
2010-07-28, 16:04
* Kört med punka 1 mil i 120 km/h för att inte förlora dyrbara minuter, måste äta, 3 timmars gränsen skulle passeras om 5 min. (däcket och fäljen blev total förstörda)

* Avbrutigt en tenta halvägs in för att proteindrinken hade läckt ut = måste äta. Var 5 frågor kvar av 11 och jag missade godkänt med 2 p.

Domma var fan guld! :hbang:

Fransisco
2010-07-29, 09:46
Domma var fan guld! :hbang:

"domma"?

rooz
2010-07-29, 09:55
"domma"?

Dessa, dem. Ett resultat av skånsk inavel;)

Att Mats_j äger tråden håller jag med om:D

saab900
2010-07-29, 12:17
"Nämen vafan, du är ju redan smal?!"

Så kul när någon på 100 kg+/170 cm otränad säger så. Gärna samtidigt som man uppmanas att fika som folk. Nästan så att man tror att någon får dåligt samvete.

saab900
2010-07-29, 12:19
. Har tre ggr i mitt liv spytt med flit efter att tryckt i mig nåt (vansinniga mängder) onyttigt.

Där ska man nog börja fundera lite. Det kan knappast avfärdas som optinojja med ett leende och en lätt huvudskakning. Det är en ätstörning.

powderdog
2010-07-29, 15:12
Hmm, värsta jag gjort är nog att ätit några hundra gram råa fläskkotletter som fylle käk för att inte bli katabol.

cero
2010-07-29, 15:48
Hmm, värsta jag gjort är nog att ätit några hundra gram råa fläskkotletter som fylle käk för att inte bli katabol.

Varför inte steka dom?

"domma"?

:D

powderdog
2010-07-30, 00:48
Varför inte steka dom?

På den tiden trodde jag att kroppen gick in i katabolt tillstånd om man inte åt inom ett visst tidsintervall. Så det fanns helt enkelt inte tid för att de skulle stekas.

Viktor_Balck
2010-07-30, 01:46

Det kanske är just därför, om du haft tillgång till ett gym på semestern då jävlar! :)

Oxe
2010-07-30, 08:19
För engångs skull så var det en gammal vän till mig som tog sin träning lite seriösare än oss andra, var en kväll han var ute som det blir lite strul, timmarna börjar bli långa sen sista målet, det var på tiden man minst skulle äta var 3dje timme helst varannan.

Det är ju nattetid och alla ställen har stängt, så han gör inbrott i en liten butik för att få sin näring, tror tom han lämnade pengar på disken för det han tog...

Där börjar vi snacka OPTI-nojja

Alfred Nobel
2010-07-30, 10:28
Drack en mjölkdrink på krogen för proteinernas skull men kom på mig själv när jag drack att den innehöll alkohol ju alkohol så det blev liksom +/- 0!

martikainen
2010-07-30, 10:32
Drack en mjölkdrink på krogen för proteinernas skull men kom på mig själv när jag drack att den innehöll alkohol ju alkohol så det blev liksom +/- 0!

homer *DOH*

Jhe
2010-07-30, 10:35
Drar ofta i mig 10g EAA när ja kommer hem från en natt på stan :) Måste ju tänka på proteinsyntesen!

Blir även irriterad om jag måste vänta längre än "rekomenderad" tid på att träna om jag tagit nån slags pwo.
Sen stör jag mig på folk som vill gå och äta rätt innan träning (gäller ju såklart bara när dom ska med mig och träna), speciellt då jag själv är lite hungrig, men man ska ju ta en stor måltid efter, inte precis innan!

(Man blir bra dum i huvet av att läsa på forum för mycket)

cero
2010-07-30, 13:02
Det är ju nattetid och alla ställen har stängt, så han gör inbrott i en liten butik för att få sin näring, tror tom han lämnade pengar på disken för det han tog...

Där börjar vi snacka OPTI-nojja

Låter som något påhittat men fan vad roligt. :laugh:

(Man blir bra dum i huvet av att läsa på forum för mycket)

Håller nog dom flesta med om!

shut teh face
2010-07-30, 13:04
En gång åt jag grönsaker :(

Vunnis
2010-07-30, 16:54
INTE opti shut teh face! *mini

elo_
2010-08-03, 08:55
- tackat nej till umgänge med dam p.g.a. tävling nästa dag
- räknat kalorier och mikronutrienter under tre månaders tid och aldrig mått så djävla taskigt psykiskt
- käkat tills jag har varit spyfärdig och kallsvettats under frukostsessionerna

Nu för tiden är jag lite mer lattjo. Lyfter skrot och käkar burgare.

Floddan
2010-08-03, 09:09
Ätit helt orimliga mängder mat i perioder trots att jag tränat som en pensionär.

Fabritzio
2010-08-03, 14:45
En polare till mig var spiknykter på studenten eftersom att han hade paitballtävling dagen efter..

Mats J
2010-08-03, 18:33
- tackat nej till umgänge med dam p.g.a. tävling nästa dag

- räknat kalorier och mikronutrienter under tre månaders tid och aldrig mått så djävla taskigt psykiskt

- Tackat nej till umgänge med en dam p.g.a jag skulle ta en morgonpromenad dagen efter.

- Räknat kalorier och mikronutrienter 18 år i sträck nu.

Gurra med O
2010-08-03, 19:43
ända noja jag har är träningen stenhård på den tis,tors,sön får lite ångest om jag måste flytta runt dagarna. maten är si och så med får inte ångest för att jag drar i mig en pizza direkt. vet att jag äter som jag ska ändå aldrig räknat kalorier eller proteiner. ökar jag inget ja då äter man lite mer helt enkelt. det viktiga för mig är att vikterna på stången blir högre :D och magen inte blir allt för stor och i vägen.

Slartibartfast
2010-08-03, 19:56
Knäckebröd och vassle/tonfisk har man ju haft med sig till skolan nångång när det begav sig. Tretimmarsregeln!1 :D

joasimo
2010-08-03, 20:09
Knäckebröd och vassle/tonfisk har man ju haft med sig till skolan nångång när det begav sig. Tretimmarsregeln!1 :D

Skönt att det inte gäller längre med tretimmarsregeln, utan periodiska fasta verkligen fungerar lika bra om inte bättre. Så det problemet har jag aldrig haft. :D

Jag var på en hemmafest en gång och hade med mig en proteindrink, kände mig som värsta tönten. Men det kommer inte hända igen (var 2år sen), när man ändå partajar så kan man lika gärna ta en öl i stället.

Bubban
2010-08-03, 20:14
När jag på fyllan käkade 8-9 äpplen för att fylla på med kolhydrater och höll på att säga "det är nyttigt med äpplen" hela tiden.
Spydde ner bilen, mitt sängbord och en rubiks kub...

hidden
2010-08-03, 20:20
* Inte ätigt/drukigt skräpmat, godis, alkohol på 18 års tid. Trots att jag har varit grymt sugen.

Helt sinnes. Jag har inte gjort det på en vecka och jag håller på o spricka.

rolf
2010-08-03, 23:59
Proteinshake på stranden drar tydligen blickar till sig. :D

cero
2010-08-04, 00:20
När jag på fyllan käkade 8-9 äpplen för att fylla på med kolhydrater och höll på att säga "det är nyttigt med äpplen" hela tiden.
Spydde ner bilen, mitt sängbord och en rubiks kub...

En redan farligt störd optinojja måste ju fan bli kritisk med lite alkohol i blodet. :laugh:

VoDaresVins
2010-08-04, 16:53
För x antal år sen ville ja inte kroppen skulle gå i kataboltläge under natten. Hade väckarklockan på 03:00 för att klämma proteindrinken ja ställt i ordning före läggdags.

saab900
2010-08-04, 17:16
För x antal år sen ville ja inte kroppen skulle gå i kataboltläge under natten. Hade väckarklockan på 03:00 för att klämma proteindrinken ja ställt i ordning före läggdags.

Det där gör nog mer skada än nytta :laugh:

Mats J
2010-08-05, 07:17

Jag körde ungefär detsamma under några år, tyvärr var det inte en proteindrink jag drack utan gick upp och åt mat, efter det låg jag vaken i flera timmar. Fick bestående sömnproblem flera år efter jag slutat med detta.

1911
2010-09-16, 00:52
Jag fick nyss min polare att köra mig till en 24/7-statoil för att köpa 2 liter mjölk då jag ville ha långsamt protein inför natten snarare än vassle.

South Samton
2011-02-06, 15:46
1.
Hjälp med detta?

Körde ett riktigt grymt triceps/bröst pass igår, gick verkligen underbart bra...

Är just nu på en bulk, typ. Sitter nu och nojjar över att jag inte åt så mycket som jag borde gjort under dagen som jag körde min vansinnespass, och känner att nu växer kanske inte armarna och pattarna så bra som de borde ha gjort om jag ätit mer. Vad ska man göra åt det?

Det jag åt:

Frukost: musli med yogurt, några mackor och juice

Lunch/efter träning: 1 banan, 1 burk tonfisk blandad med 3 matskedar majonäs dijonsenap och en del skvättar olivolja upplagt på 4 rostade fullkornsmackor, 3 stora kokta ägg

Middag: 14-16 bitar sushi

filmsnacks: ca 2-2,5 hg nötter och lite russin

Sedan dricker jag väl ungefär 1,5-2,5 liter mjölk per dag

Vet att det låter dumt, men jag har metabolism som en elefant och ibland äter jag en del mer en såhär på träningsdagar. Är en extrem perfektionist och stressar mig ofta över sånt här, hur illa kan det vara, förutom att spola tillbaka tiden, finns det något man kan göra.

2, Ok jag och några polare käkade kesella förra fredagen på min polares 18-årsfest. Sen fick vi alla tjejerna att tröttna så de drog, då körde vi lite triceps och drog varins kesella till, men detta är jag rätt stolt över....

Joe Hardgainer
2011-02-06, 16:04
1.
Hjälp med detta?

Körde ett riktigt grymt triceps/bröst pass igår, gick verkligen underbart bra...

Är just nu på en bulk, typ. Sitter nu och nojjar över att jag inte åt så mycket som jag borde gjort under dagen som jag körde min vansinnespass, och känner att nu växer kanske inte armarna och pattarna så bra som de borde ha gjort om jag ätit mer. Vad ska man göra åt det?

Det jag åt:

Frukost: musli med yogurt, några mackor och juice

Lunch/efter träning: 1 banan, 1 burk tonfisk blandad med 3 matskedar majonäs dijonsenap och en del skvättar olivolja upplagt på 4 rostade fullkornsmackor, 3 stora kokta ägg

Middag: 14-16 bitar sushi

filmsnacks: ca 2-2,5 hg nötter och lite russin

Sedan dricker jag väl ungefär 1,5-2,5 liter mjölk per dag

Vet att det låter dumt, men jag har metabolism som en elefant och ibland äter jag en del mer en såhär på träningsdagar. Är en extrem perfektionist och stressar mig ofta över sånt här, hur illa kan det vara, förutom att spola tillbaka tiden, finns det något man kan göra.

2, Ok jag och några polare käkade kesella förra fredagen på min polares 18-årsfest. Sen fick vi alla tjejerna att tröttna så de drog, då körde vi lite triceps och drog varins kesella till, men detta är jag rätt stolt över....

Haha vafan!? Inte ätit tillräckligt !?!? Du skulle nog kunna halvera det kaloriintaget och fortfarande öka. Det luktar grisbulk det här. Räkna lite på ditt intag och lägg dig på ett moderat överskott. Fortsätter du med det här intaget kommer du utöver muskelökningarna att lägga på dig en hel del onödigt fläsk.

2. Vad finns det att vara stolt över i det sammanhanget?

babidi
2011-02-06, 16:30
Halvera? Väger du under 50kg joe hardgainer?

rooz
2011-02-06, 16:33
Gillar att folket som ska "nojja" är så precisa med sitt intag som "några mackor":thumbup:

Proteinpulver på skidsemester var väl det senaste. Dock ekonomiskt och bra då jag sparade in på matkostnader:)

South Samton
2011-02-06, 16:33
1, du lugna ner mig lite iaf, men jag hållt på med detta ett litet tag nu och än har jag inte blivit grisbulk...

2, Den lilla opti-perfektionsisten inom mig får en rejäl boost av det. Ju mer jag kan priotera bort saker till fördel för träning(viktigt) desto bättre mår jag. Typ som man sitter och slöar en söndag men bestämmer sig tar fram en skolbok och gör något produktivt. Att indirekt låta kvällsraggen lämna festen för att kunna ta fram lite stolar och köra dips var en härlig känsla....

p.s. Jag vet att jag är en mycket skadad människa, klandra mig inte ;)

South Samton
2011-02-06, 16:34
1, du lugna ner mig lite iaf, men jag hållt på med detta ett litet tag nu och än har jag inte blivit grisbulk...

2, Den lilla opti-perfektionsisten inom mig får en rejäl boost av det. Ju mer jag kan priotera bort saker till fördel för träning(viktigt) desto bättre mår jag. Typ som man sitter och slöar en söndag men bestämmer sig tar fram en skolbok och gör något produktivt. Att indirekt låta kvällsraggen lämna festen för att kunna ta fram lite stolar och köra dips var en härlig känsla....

Joe Hardgainer
2011-02-06, 16:41
Vet inget BMR på personen i fråga, men uppskattar det intaget han skrev till ungefär 5000 kcal eller mer.
Tror inte du att en normalstor person utan leprasgener skulle kunna kunna åstadkomma en mer kvalitiativ viktökning på ett intag av 2500-3000 kcal / dag? Jag tror att han skulle det. Hur många % mer muskler han skulle få av att bibehålla ovanstående överskott vet man ju aldrig, men han skulle bli bra mycket fetare i längden. Elefantmetabolism eller inte.

hugok
2011-02-09, 19:52
För rätt länge sedan när jag nojade mycket:
Jag hade precis klivit på bussen hem från gymmet när jag kommer på att jag glömt att ta min proteinshake! Det hade gått ungefär 20 minuter sedan jag avslutat passet och jag tänker att jag inte kommer vara hemma förrän om ytterligare 20 minuter. Så jag åste ju ta mitt protein innan jag kommer hem för att inte bli katabol direkt efter ett pass. Men jag har inget vatten på bussen så ni kna ju gissa hur jag intar mitt protein :D

Idag:
Jag lurade farsan efter ett pass med honom i hemmagymmet. Han blev klar lite tidigare och sitter vid datorn när jag kommer ut ur duschen. Jag går fram till honom och säger:
-Jag läste för ett tag sedan att det är dåligt för muskelbyggandet med värme efter passes.
-Jasså, vilken tur att jag inte bastade idag då, haha (säger han lite skämtsamt)
-Ja verkligen! Jag hade tänkt gå ut och sätta mej ett tag nu i kylan för att få bättre effekt, det borde ge extra mycket bonus nu när jag är blöt efter duschen också så det blir extra kallt.
-...........VA?!
-Hahahaha, jag skojade bara klart jag inte ska :D

Sedan förklarar han att inget numera förvånar honom vad gäller min träning.

von huff
2011-02-09, 20:05
Jag skulle deffa och tänkte börja med morgonpromenader kl 6 på morgonen...Jag tror det blev 2 promenader:DDet sjukaste jag har gjort var nog när jag åt tonfisk på skolans wc:laugh::laugh::laugh:

hariiis
2011-02-09, 20:29
Jag hade tränat, jag behövde 30g för att uppnå mina 2g/kroppsvikt. Fisken var slut och vi hade ingen annan proteinrik mat, affären var stängd. Jag tänkte eftersom jag inte uppnåt 2g/kroppsvikt var träningen bortkastad, så jag gick och tränade samma sak dagen efter :D

redbrigade
2011-02-09, 20:40

Om några år kommer ni se tillbaka på detta och ångra er.

Sarwien
2011-02-09, 20:50
Jag hade tränat, jag behövde 30g för att uppnå mina 2g/kroppsvikt. Fisken var slut och vi hade ingen annan proteinrik mat, affären var stängd. Jag tänkte eftersom jag inte uppnåt 2g/kroppsvikt var träningen bortkastad, så jag gick och tränade samma sak dagen efter :D

lol

snatch914
2011-02-09, 20:56
Klassiker såsom ägg, tonfisk, protteshake på skolans toa. Har även en förmåga att hetsäta saker som är "nyttiga" för träningen.. vilket nu efter reflektion har fört med sig både positiva & negativa konsekvenser. :)

SiSenior
2011-02-09, 21:14

*gapskrattar IRL*

jimmyboy
2011-02-09, 21:45
Vissa av er är ju bara helt sjuka...-.-'

Men vad har man inte gjort för att vara "snäll" mot kroppen? Tar med en burk kvarg om man ska bort på kvällen, varesig det är LAN, hem till flickvännen eller festtillfälle. Blanda fest och proteinpulver för att få i sig sista delen av dagens proteinintag samtidigt är ingen höjdare :smash: "två flugor i en smäll" tänker man.

Pirko
2011-02-09, 21:53
Oftast när jag stött på folk som t.ex. groggat på kosttillskott eller druckit proteinshakes på fester/förkrök så har dom inte ens varit grova. Inte ens i närheten. Verkar bara varit folk som tränat ett tag, och trott dom var vältränade, fastän dom oftast bara varit spetor. Oftast yngre killar också.

Annars har man själv varit som dom flesta. Tagit med sig kvarg lite varstans, haft med sig proteinpulver på utlandsresor, haft ångest om man inte ätit på några timmar osv.

r3mpuh
2011-02-09, 21:56
Oftast när jag stött på folk som t.ex. groggat på kosttillskott eller druckit proteinshakes på fester/förkrök så har dom inte ens varit grova. Inte ens i närheten. Verkar bara varit folk som tränat ett tag, och trott dom var vältränade, fastän dom oftast bara varit spetor. Oftast yngre killar också.

Annars har man själv varit som dom flesta. Tagit med sig kvarg lite varstans, haft med sig proteinpulver på utlandsresor, haft ångest om man inte ätit på några timmar osv.De som kanske inte har så bra gener, måste vara extra opti. :L

jimmyboy
2011-02-09, 22:14
De som kanske inte har så bra gener, måste vara extra opti. :L

Eller så är vi bara rent ut sagt dumma i hövve? *screwy*

Zibbe
2011-02-09, 22:22
Ställer in mig i skaran som har prottesvullat på fest. Tog med mig keso och kvarg som jag smög undan och åt. Sen var det bara att festa vidare :D Lite motsägelsefullt att man vill vara såpass opti att man tajmar in keso och kvarg även när man är borta men samtidigt dricker alkohol. Antar att det är bättre än att bara dricka alkohol i varje fall :)

vrok
2011-02-09, 22:33
Sjukskrivit mig från jobbet för att slippa undan den ständiga övertiden (var brevbärare) och ta mig tid att träna och äta ordentligt en vecka istället.

Hade arbetsplatsträff i 2 timmar en dag efter ordinarie arbetstid. Det bjöds på "mackor" och läsk, också känt som skräpmat, för att kompensera. Jag hade planerat i förväg och åt istället en påse riven gratängost (150g) medan alla satt och tittade på mig istället för chefen under träffen och undrade om jag var sjuk i huvet. Och jag var grymt nöjd med mig själv.

n1tro
2011-02-09, 23:40
prottepulvret va slut, tryckte tonfisk på mönstringen, på toa typ vid 7 på morgonen ungefär då jag åt frukost vid 4 på morgonen, långt att åka..

haha jesus alltså, seriöst..

Sarwien
2011-02-09, 23:51
Jag hade planerat i förväg och åt istället en påse riven gratängost (150g) medan alla satt och tittade på mig istället för chefen under träffen och undrade om jag var sjuk i huvet. Och jag var grymt nöjd med mig själv.

LMFAO! :laugh::thumbup:

Grotesk
2011-02-10, 11:47
Varför dricker/äter alla i smyg på fester och i skolan? Inget att skämmas för. :confused:

Giljotinen
2011-02-10, 12:18
Det jag inte förstår är varför folk käkar tonfisk och ägg på toan i skolan? Varför inte bara ta med en proteinshake och dricka under lektionen tex?

Mats J
2011-02-10, 16:53
Det jag inte förstår är varför folk käkar tonfisk och ägg på toan i skolan? Varför inte bara ta med en proteinshake och dricka under lektionen tex?

För att inte framstå som "udda", i alla fall jag smyger till max med min skruvade kostnoja.

McLR
2011-02-20, 14:45

Ser larvigt ut:)

Tricce
2011-02-20, 14:46
Ser larvigt ut:)

Hmm undrar vilket som är larvigast, äta ägg på toan eller dricka en prottedrink.

hugok
2011-02-20, 14:51
Protein på toan är väl inget konstigt. Till lunch om jg har något käk som inte innehåller alltför mycket protei med mej så brukar jag gå till närmaste handfat (oftast toan) och blanda ihop en proteindrink. Sen är det ju lika bra att ta den på plats, det känns lite drygt att skylta runt med sina drinkar.

cero
2011-02-20, 15:04
Hmm undrar vilket som är larvigast, äta ägg på toan eller dricka en prottedrink.

Jag skulle tycka det var väldigt awkward att dra fram en 500 ml RAGE-shaker fylld med proteinpulver och börja dricka på en lektion. Speciellt om man är en speta på 70 KG. Är ju ett jävla nojjande att behöva ta med sig pulver till skolan. Ät lunchen där, och när man kommer hem.

McLR
2011-02-20, 15:07
Jag skulle tycka det var väldigt awkward att dra fram en 500 ml RAGE-shaker fylld med proteinpulver och börja dricka på en lektion. Speciellt om man är en speta på 70 KG.

This! :)

Crocker
2011-02-20, 15:18
Jag äter tonfisk varje dag nästan, tagit med proteindrink till bion, inte ätit chips i helgen trots att det hela tiden legat 4-5 påsar på bordet där vi firade valborg... osv. Och antagligen blir inte resultaten särskilt mycket bättre.

Gått runt med huvudvärk pga alvedons "katabola effekter"

This

von huff
2011-02-20, 15:42

Fastän jag tränar ocj använder kosttillskott så tycker jag att man ser ut som en jävla fjant om man sitter med en shaker i handen i skolan:)Inte för att det är normalt att äta tonfisk på wc;n heller..

1911
2011-03-04, 22:25
Idag använde jag varmvatten när jag blandade en vassle-shake efter träning för att optimera upptaget så det blev runt kroppstemperatur. Det blev lite äckligare men mycket mer opti.

noob76
2011-03-04, 22:39
1911 : Det var riktigt sjukt ! Särskilt med tanke på hur lite det gav då också en kall proteindrink värms upp väldigt snabbt i matsmältningssystemet. Kanske tjänade du 0,05% i effektivitet ? Fan under vintern har jag haft mina drinkar i bilen så när jag kommer ut från gymmet håller de några få +grader , en kall dag då jag tränade i nästan 2 timmar var drinken frusen högst upp så ja fick skaka sönder skalet av is.