handdator

Visa fullständig version : Optinojjan made me do it

Sidor : 1 [2]

Hamsterkakan
2011-03-04, 23:08
Man har gjort så sjukt dumma grejer.. minns en gång för 5 år sedan då 3 timmar efter frukost (En stor sådan med tonvis av protein) upptäckter jag att det inte fanns ett enda livsmedel kvar med protein i kylen, bara en unken gammal falukorv längst in i frysen. Tro fan att man tinar upp den, steker den jätte länge och klämmer ur varje fettcell ur fanskapet för att sedan äta den. Smakade som det låter också.

kelk
2011-03-04, 23:10
Ätit ett kilo kvarg per dag under ett bra tag. Aldrig mer.

Baan
2011-03-04, 23:30

Ett par kg?!

Gav det något då? ;)

kelk
2011-03-04, 23:31
Ett par kg?!

Gav det något då? ;)

Nej, bara ett. ;)
Gav en sjuk avsmak om något.

bb X
2011-03-05, 00:24
Det jag inte förstår är varför folk käkar tonfisk och ägg på toan i skolan? Varför inte bara ta med en proteinshake och dricka under lektionen tex?

För ingen var grov i skolan och då är man inte tillräckligt stor för att "skylta" med sånt :D...

Grotesk
2011-03-05, 00:41

Det måste man väl för att bli grof? :confused:

bb X
2011-03-05, 00:42
dessa, dem. Ett resultat av skånsk inavel;)

att mats_j äger tråden håller jag med om:d

hahahha!

limenka
2011-03-05, 01:11
Hur får ni som äter på toan med mat in på toan utan att någon lägger märke till det?

Optinojjan får mig att äta överdrivet mycket när jag har skador för att jag tror det ska hjälpa läkningen, sen deffar jag efter för att få bort dom där 250grammen jag gått upp. Jojo..lol

SiSenior
2011-03-05, 08:49
Hur får ni som äter på toan med mat in på toan utan att någon lägger märke till det?

Optinojjan får mig att äta överdrivet mycket när jag har skador för att jag tror det ska hjälpa läkningen, sen deffar jag efter för att få bort dom där 250grammen jag gått upp. Jojo..lol

Smugglar in maten i väskan såklart.

Birkharju
2011-03-05, 12:44
hängde med mor min för att storhandla häromdan. erbjöd mig att ta matkassarna, så kunde jag passa på att köra lite shrugs. inte opti direkt, men vafan :D

Pirko
2011-03-05, 13:58
hängde med mor min för att storhandla häromdan. erbjöd mig att ta matkassarna, så kunde jag passa på att köra lite shrugs. inte opti direkt, men vafan :D

+1

Gör alltid shrugs med dom tyngre matkassarna.

He-man
2011-03-05, 17:39
Då jag gick i gymnasiet och skulle gaina hände det att jag fortsatte att tvinga ner mat även fast jag var mätt och saknade matlust vid frukost, vilket resulterade i att jag någon gång spydde upp allt och blev därför tvungen att sätta mig på nytt och tvinga ner mat. Efter en par månader insåg jag att träningen stigit mig åt huvudet och började käka mer normalt istället.

von huff
2011-03-05, 19:28
Varför äter alla kvarg när man kan äta keso???

1684_
2011-03-05, 20:12

+ 1

----------------------

Brukar hjälpa morsan med tunga matkassar, hon ahr ändå ont i sina leder och muskler och jag får ju extra träning :)

vicarious
2011-03-05, 20:17

+ 1

http://4.bp.blogspot.com/_UKDgoS6fs18/TGJzKsJlFAI/AAAAAAAAA8A/4eyNaR1Eqb4/s1600/facepalm.jpg

1. Arlas Keso är dubbelt så dyr som Milbonas kvarg.
2. Kvarg smakar annorlunda/är en helt annan produkt. Tycker man kvarg är godare, varför skulle man då äta keso? Alla tycker olika.

Eddie Vedder
2011-03-05, 20:19
Tycker man kvarg är godare, varför skulle man då äta keso? Alla tycker olika.

Nu vet ju du att det är i princip samma men nog finns det en massa optigrabbar som tror att just kvargen är magisk, tror inte du det också? ;)

von huff
2011-03-05, 20:24
Kvarg är inte godare, omöjligt.Jag har iaf köpt keso som inte är så mycket dyrare än kvarg, man skall se på förpackningarna priset kan variera mycket

1684_
2011-03-05, 20:25
http://4.bp.blogspot.com/_UKDgoS6fs18/TGJzKsJlFAI/AAAAAAAAA8A/4eyNaR1Eqb4/s1600/facepalm.jpg

1. Arlas Keso är dubbelt så dyr som Milbonas kvarg.
2. Kvarg smakar annorlunda/är en helt annan produkt. Tycker man kvarg är godare, varför skulle man då äta keso? Alla tycker olika.

Ja eftersom jag jobbar för arla så vet jag hur dyra dom e ;) Sen har jag käkat kvagr å keso i 5års tid, å jag håller med dig. lidls kvarg e fan billigare såklart, en helt annan sak och det en annan "smakupplevelse" denna syrliga produkt. Dock e de ju inte alla magar som tål dessa syrliga produkter tyvärr, jag blir själv kass och skulle kunna ha ihjäl hela stockholm om jag åt kesella/kvarg, dock e det gott

1684_
2011-03-05, 20:27
+ 1

----------------------

Brukar hjälpa morsan med tunga matkassar, hon ahr ändå ont i sina leder och muskler och jag får ju extra träning :)

Kom på fler lite nojor, men de e inget jag tycker e något att skämta om direkt. Ja herrejävlar vad dum man har varit på vissa plan*screwy* korkad hjärna? Jo men visst

hejhopp79
2011-03-05, 20:29
Jag har nog aldrig gjort sådär extremt opti saker. Istället för att ta med mat någonstans äter jag helt enkelt hela dagsbehovet innan.

bear.flowertwig
2011-03-05, 21:15

+1

Gör alltid shrugs med dom tyngre matkassarna.

Fingercurls ftw!

vicarious
2011-03-05, 21:45
Nu vet ju du att det är i princip samma men nog finns det en massa optigrabbar som tror att just kvargen är magisk, tror inte du det också? ;)

Jo det är möjligt.. fast å andra sidan så är Keso också ganska opti-omtalat, fast inte i samma kretsar. Keso är väldigt hypat när det handlar om random svensson som försöker gå ner i vikt. I Solsidan kör dom ju till exempel keso-vecka :D

Hur många exempel ser man inte av sallad + keso + random köttkälla bland folk som försöker gå ner i vikt..

Jag tror det finns flera anledningar till varför kvargen blivit så populär bland "byggare." Den är billig. Den är extremt fettsnål (vilket givetvis anses vara extra opti.) Den innehåller kasein vilket är passande som kvällsmål.

Personerna som har intresset för träning & kroppsbyggning, dessa (yngre) grabbar som du talar om, har det nog kämpigare med ekonomin vilket gör att man föredrar kvargen framför keson. Särskilt om man högkonsumerar. Det är iallafall så jag resonerar.

Även om jag nu tyckte att keso var godare än kvarg (vilket inte är fallet) skulle jag aldrig betala dubbelt så mycket för att få i mig samma mängd protein. Jag gillar båda produkterna och jag tycker de passar till olika saker. Keso lämpar sig bäst tillsammans med kött, ägg, sallad eller dylikt. Kvargen passar bättre till söta rätter med bär, flingor, frukt med mera. Detta just på grund av kvargens syrlighet. Jag tycker till exempel inte att keso och bär passar särskilt bra ihop. Det är förstås min personliga åsikt.. Jag upplever också att det är lättare att äta 500g kvarg än att äta 500g keso rakt av i en sittning. Keso är salt på nåt vis som gör att jag blir less väldigt fort.

Kvarg är inte godare, omöjligt.Jag har iaf köpt keso som inte är så mycket dyrare än kvarg, man skall se på förpackningarna priset kan variera mycket

Det är din åsikt, och den gäller inte för alla.

Eddie Vedder
2011-03-05, 21:49
Personerna som har intresset för träning & kroppsbyggning, dessa (yngre) grabbar som du talar om, har det nog kämpigare med ekonomin vilket gör att man föredrar kvargen framför keson. Särskilt om man högkonsumerar. Det är iallafall så jag resonerar.

Ja du ja. Och säkert många med dig. Men då är det ju folk som redan har koll. Och dessutom är det extremt mycket monkey see monkey do och ingom alla idrotter (och sociala sammanhang överhuvudtaget) finns trender och saker som skapar en identitet. Matvanor är en enormt stor del för den identitet man vill ha.

Crocker
2011-03-05, 21:50
Fingercurls ftw!
Instämmer på det. *cupid*

Crocker
2011-03-05, 21:51
Jag tycker kvarg är extremt gott, keso smakar sådär. Varför skulle jag byta då?

von huff
2011-03-05, 21:51
Om vi tänker oss naturell kvarg och keso så finns det en enda människa på jorden som tycker att kvargen är godare?

von huff
2011-03-05, 21:53
Jag tycker kvarg är extremt gott, keso smakar sådär. Varför skulle jag byta då?

Ok...Kvarg är ju egentligen till för matlagning medan keso går att äta som den är men smaken är som baken antar jag...

vicarious
2011-03-05, 21:54
Om vi tänker oss naturell kvarg och keso så finns det en enda människa på jorden som tycker att kvargen är godare?

Jag förstår hur du tänker men det är egentligen rätt irrelevant. Jag skulle inte äta varken kvarg eller keso naturellt, utan något som helst annat till.

Crocker
2011-03-05, 21:55
Jag, jag tillsätter nästan aldrig något till kvargen längre. Till keson tillsätter jag dock ofta skinka.

J.V
2011-03-05, 21:58
Om vi tänker oss naturell kvarg och keso så finns det en enda människa på jorden som tycker att kvargen är godare?Ja(g).

Kvarg vinner varje gång.

eJohansson
2011-03-05, 23:44
Naturell kvarg är jättegott. Perfekt om man är lite hungrig innan man ska gå å lägga sig :D

yooii
2011-03-06, 15:38
Ja.
Varför skulle det inte göra det bara för du inte tycker det?

shape
2011-03-06, 16:23
Hahaha - I sällskap med "festgänget" fredagskväll på en spårvagn i finkläder finnes undertecknad med två kokta ägg, som sedan förtärdes till folks förvåning. Pinsamt!

bygden
2011-03-06, 16:25
Tar nästan alltid med mig en proteinbar om jag ska se på bio/ishockey eller dylikt.

Optinojja?

your call

lei
2011-03-06, 16:35
Har börjat köpa mjölk till bion ist för cola de senaste gångerna, köper man den direkt innan så är den kall iaf nån timme in!

cero
2011-03-06, 16:39
Har börjat köpa mjölk till bion ist för cola de senaste gångerna, köper man den direkt innan så är den kall iaf nån timme in!

Hahahaha. Vad fan säger kompisarna om detta egentligen?

Opti-nojjan tar över folks liv. :laugh:

lei
2011-03-06, 17:05
De gör samma sak :)

Crocker
2011-03-06, 17:27
Fan vad skönt! :D

vicarious
2011-03-06, 19:08

Då är man i rätt sällskap :D

sandberg93
2011-03-06, 19:14
köpt 3x hamburgare plus meny och till det...light cola :)

Rikard Jansson
2011-03-06, 19:15

På vilket sätt är det opti?

sandberg93
2011-03-06, 19:22
På vilket sätt är det opti?

det är bar så jävla fult :)

Riikkii
2011-03-06, 19:25

Alltså jag har aldrig riktigt förstått varför man ska välja vanlig cola. Om man, som jag, ändå tycker att light och vanlig smakar exakt lika så varför väljer man då vanlig?

sandberg93
2011-03-06, 19:40
Alltså jag har aldrig riktigt förstått varför man ska välja vanlig cola. Om man, som jag, ändå tycker att light och vanlig smakar exakt lika så varför väljer man då vanlig?

för mycket light produkter är inte så bra. :P

Dreas
2011-03-06, 19:45
för mycket light produkter är inte så bra. :PNej, för för mycket av något är just för mycket. Vilka lightprodukter är det du tänker på?

Ett försök till ironi?

Jag gör förövrig samma sak, väljer light såvida jag själv får välja. Men är vi flera som delar så är det inte hela världen om det blir vanlig cola.

Larsson85
2011-03-06, 19:46

För att undvika aspartam?

sandberg93
2011-03-06, 19:50
Nej, för för mycket av något är just för mycket. Vilka lightprodukter är det du tänker på?

Ett försök till ironi?

Jag gör förövrig samma sak, väljer light såvida jag själv får välja. Men är vi flera som delar så är det inte hela världen om det blir vanlig cola.

jag menar vad jag sa, för mycket är för mycket. saken med light produkter är att det krävs inte så mycket light produkter för att det ska bli för mycket.

Dreas
2011-03-06, 19:50
För att undvika aspartam?Så då känns det bättre med 30-50g socker?

Helst ett överskott också. Men orkar man ligga på ett underskott även med colan och får till en bra makronutrientfördelning så sure.

Personligen tar jag hellre 10-20g fett mer per dag eller 30-50g protein extra framför en vanlig läsk.

jag menar vad jag sa, för mycket är för mycket. saken med light produkter är att det krävs inte så mycket light produkter för att det ska bli för mycket.Jaså? Vilka lightprodukter snackar du om? Vilka källor har du till det där? Eller är du ännu en som använder ditt förnuft? .....

Vilka mängder rör det sig om?

Inge Enveten
2011-03-06, 20:22
Vilka källor har du till det där?

Harvard, university of major BroScience

Problem?

Dreas
2011-03-06, 20:33
Harvard, university of major BroScience

Problem?Nope

http://engulsak.blogg.se/images/2011/coolface_126761065.jpg

Pungis
2011-03-06, 20:59
Bulk på gång. Slevade grött ur kastrullen i sängen en kväll efter träningen.. Tryckte och tryckte tills jag tillslut började spy tillbaka allt i kastrullen. Jag sprang i panik mot badrummet och spydde ytterligare en gång i farten, så kastrullen svämmade över, precis utanför rummet till den nyinflyttade killen jag delade lägenhet med. Hans min var typ WTF

cero
2011-03-06, 21:16
Bulk på gång. Slevade grött ur kastrullen i sängen en kväll efter träningen.. Tryckte och tryckte tills jag tillslut började spy tillbaka allt i kastrullen. Jag sprang i panik mot badrummet och spydde ytterligare en gång i farten, så kastrullen svämmade över, precis utanför rummet till den nyinflyttade killen jag delade lägenhet med. Hans min var typ WTF

Dude...

Brickhead
2011-03-06, 21:43

haha, wtf.

Fortsatte du käka sen eller för att kompensera det du hade spytt? :Virro

Pungis
2011-03-06, 21:46
haha, wtf.

Fortsatte du käka sen eller för att kompensera det du hade spytt? :Virro

Givetvis fick jag koka en ny kastrull med gröt :)

Lellan
2011-03-06, 21:57

Bulka med gröööt??? :laugh: (det finns många :laugh: i storyn men om man måste välja ett så.. gröööt????!?!?!)

Pungis
2011-03-06, 22:01
Bulka med gröööt??? :laugh: (det finns många :laugh: i storyn men om man måste välja ett så.. gröööt????!?!?!)

Nej det är ju knappast opti, men jag visste inte bättre vid tillfället :) tror dessutom jag var så trött efter passet att jag inte orkade laga något vettigt

vicarious
2011-03-06, 22:11

För att undvika sötningsmedel.

Sen så smakar inte light-cola och vanlig cola exakt likadant ;) Det är nog fler än jag som kan hålla med om det. I vanlig cola kan man nästan känna sockret när man dricker.. framförallt på tänderna.

Håller för övrigt med Dreas, väljer nog hellre att kunna äta annat och dricka light. Spelar även roll vilka mängder det rör sig om. För en som dricker nån liter läsk dagligen säger det sig självt att vanlig sockersötad läsk blir en hel del energi. Dricker man en burk cola i veckan kan man däremot fråga sig om det verkligen är nödvändigt att välja light-produkter.

Gabriel Forslund
2011-03-08, 17:45
Hade inget vassle efter träningen så sprang inom konsum. Kön var så jävla lång så jag öppnade ett 1-litersmjölkpaket och svepte. Drog till sig en och annan skum blick : )

Tabbe
2011-03-08, 18:01
Hade inget vassle efter träningen så sprang inom konsum. Kön var så jävla lång så jag öppnade ett 1-litersmjölkpaket och svepte. Drog till sig en och annan skum blick : )

hehe också gjort nångång :D men då vare mitt i sommaren och jag va törstig.
Även julmust och skumgodis har ätits medans jag går runt och plockar andra varor.

Crocker
2011-03-08, 18:40
Fo real?

Gabriel Forslund
2011-03-08, 18:53
Fo real?

tru story brah

Grimmer
2011-03-08, 19:01
Ingen annan som fastnat i flygplatsens kontroll med proteinpulver i en vanlig plastpåse?
Som tur var hade de en söt liten jycke som inte alls var intresserad av mitt pulver.

JohnVoid
2011-03-08, 19:39
Drog direkt efter träningen till en kompis land, som låg sådär mitt ute i ingenstans. Hade glömt hälla på vatten i shakern men tänkte att jag kunde ta mitt satans proteinpulver 40 min senare. Försökte få kompisen som körde att stanna på konsum, men han vägrade eftersom han tyckte jag hade varit elak mot honom på gymmet :P
När vi kommer fram så har jäkeln såklart inget vatten (inget rinnande, man måste fylla på dunkar) och det enda som fanns i kylskåpet var en halvgammal A-fil!

När jag tänker på det så var det inte så opti.. Och rumpa smaka det..

mattilainen
2011-03-13, 12:43
jag menar vad jag sa, för mycket är för mycket. saken med light produkter är att det krävs inte så mycket light produkter för att det ska bli för mycket.

ADL på lightdricka ligger på ca 4 L/dygn vilket jag tycker är mycket.. Tycker inte du?

14K
2011-03-13, 12:49
Har ingen egen story men brossan HATAR tonfisk men han ville äta nyttigt o få i sig proteinet så han fick en idee o blanda tonfisk med vatten i en blender o dricka det. Resten kan ni klura ut själva :D

inter
2011-04-20, 14:09
Jag och min flickvän tog med oss två påsar Pure Whey och koffeintabletter till Kanarieöarna förra veckan. Trots att vi hade All Inclusive.

r3mpuh
2011-04-20, 14:11
Ingen annan som fastnat i flygplatsens kontroll med proteinpulver i en vanlig plastpåse?
Som tur var hade de en söt liten jycke som inte alls var intresserad av mitt pulver.Tur att det inte var någon god smak på det. :3
HMB?

hejhopp79
2011-05-10, 18:39
Köpte 180 g lösgodis.

Eftersom jag var sugen.

Fan. Skit samma, deffen går bra.

rooz
2011-05-10, 18:41
druckit öl 5 dagar i rad. Kan man inte träna, får man supa bort suget efter träningen..

Nitrometan
2011-05-10, 18:46
Vilken optiöl dricker optirooz?

rooz
2011-05-10, 19:11
Vilken optiöl dricker optirooz?
Stark-öl.

Nu stekte jag dock upp 900G kyckling till middag.

hejhopp79
2011-05-10, 19:16
Stark-öl.

Nu stekte jag dock upp 900G kyckling till middag.

Är det leangains-drickande eller?

Jontez
2011-05-10, 19:25
Jag har suttit och tryckt kvarg på bio medans polarna snaskar på godis och cola... Hade ju kört ett bröstpass på dagen *screwy*

lanzal
2011-05-10, 19:45
Jag har suttit och tryckt kvarg på bio medans polarna snaskar på godis och cola... Hade ju kört ett bröstpass på dagen *screwy*

hahaha ,hur fan äter man kvarg lite "casual" på bio? :D

satt du med sked och den där förpackningen? :P

Jontez
2011-05-10, 19:59
hahaha ,hur fan äter man kvarg lite "casual" på bio? :D

satt du med sked och den där förpackningen? :P

Haha nä jag hade med mig en matlåda jag hade blandat vaniljkvarg och vanlig lättkvarg i!

Kom på en till nojja..

Brukar träna med en polare efter jobbet och han ska alltid hålla på äta precis innan gymmet.. "men men... eaa ska tas på tom mage, skit i maten nu!" Eller när man kör nåon pwo, samma sak där... tom mage!!!

Sheogorath
2011-05-10, 20:06
För ett par veckor sedan var det after work för att tacka av en kollega som går på mammaledighet. De hade beställt italiensk catering med fantastiska rätter, och värdinnan hade bakat en smarrig chokladkaka till efterätt. Jag satt med min matlåda. Pasta, riven ost, lättsockrad ketchup och proteindryck. Glad att jag gjorde det också! Det är sådant här som jag tittar tillbaka på och skäms lite för när jag inte dietar, men som jag inte tvekar kring när det väl gäller. Är det diet så är det, och är det inte ätardag är det matlåda som gäller. After work eller inte. Eller, förlåt: den här dieten har jag sedan vecka 2-3 räknat även på ätardagarna, så matvågen står aldrig långt borta oavsett.

emcalu
2011-05-10, 21:11
vännerna langar upp för en myskväll med pizza, cola, chips & dippa, godis osv, jag går och gör fluff istället :D

Xtronal
2011-05-10, 21:32
Jag köpte en matvåg till min syster i födelsedagspresent som jag själv skulle använda. :D

Big Sleazy
2011-05-10, 22:44
Jag och min flickvän tog med oss två påsar Pure Whey och koffeintabletter till Kanarieöarna förra veckan. Trots att vi hade All Inclusive.

Jag hade med mig mitt proteinpulver och fun light ner till Spanien för 2 veckor sedan. Tog även en sväng till Lidl affären i staden för att köpa kvarg. De hade dock inte Milbonas kvarg utan Linessas som var ganska vattnig.

jimmyboy
2011-05-11, 19:15
Insåg att jag glömt att äta min kvällskvarg igår kväll, så blev att stå i köket i kallingar och trycka i sig skiten medan man löste soduko för att tänka på annat....

BisseN
2011-05-11, 19:28
Efter tre dagars dötskamp mot dötsmagsjuka, fick jag idag till min stora glädje behålla maten jag stoppade i mig.. Det blev chokladbollsmet som efterrätt för att fylla upp tarmutrymmerna och kompensera för sveda o svält =D Game on!

SiSenior
2011-05-11, 19:52
Efter tre dagars dötskamp mot dötsmagsjuka, fick jag idag till min stora glädje behålla maten jag stoppade i mig.. Det blev chokladbollsmet som efterrätt för att fylla upp tarmutrymmerna och kompensera för sveda o svält =D Game on!

Vad har det med "Optinojjan made you do it" att göra?

Crocker
2011-05-11, 20:33
Jag hade med mig mitt proteinpulver och fun light ner till Spanien för 2 veckor sedan. Tog även en sväng till Lidl affären i staden för att köpa kvarg. De hade dock inte Milbonas kvarg utan Linessas som var ganska vattnig.
Seriöst? Vem fan tar med sig saft utomlands.

:D

BisseN
2011-05-12, 08:34
Vad har det med "Optinojjan made you do it" att göra?

Ja, att jag direkt fångade chansen att ta ladda upp me kalorier genom att trycka i mig chokladsmet, det kändes som att det lika gärna kunde gått åt pipsvängen dvs toan. Ett fat lättfil hade kanske varit mer lämpligt för att skona magen? :thumbup:

ThisIsTheOne
2011-05-12, 08:46

Tog med Omega 3 och DAA till Maldiverna. Det förstnämnda när jag hade fri tillgång till färsk fisk av alla möjliga slag är ju bara genant.

Swebar istället för vanligt godis på bio är en annan mer eller mindre frekvent företeelse.

lanzal
2011-05-23, 12:09
Köper alltid en kesoburk med mig varje dag jag jobbar, käkar mat på dagis så får redan mat men blandar alltid ner 500g keso i maten för att få mer protein.

Tittar alltid på när mina kompisar äter kebabtallrikar och annat skit och sitter o dricker cola light istället ;/

kberg
2011-05-23, 12:35
Nerja?

Fastback
2012-08-03, 23:53
Druckit mögligt proteinpulver, för man kan ju inte slänga protein... :smash:

favve
2014-03-07, 02:20
Bump!

Min favorit:

tagit med kycklingfilé i bröstfickan när jag åkte på bal. (käkade upp den på toan så inte folk skulle tycka jag var helt från vettet).