Visa fullständig version : Mycket salt + Kreatin + Massa vatten - 0carbs = Fuckedup Form?
Har märkt nu dem här senaste två dagarna att min form har blivit mycket sämmre.
Just själva definitionen.
Styrkan har aldrig varit bättre utan bara själva formen. Väger också många kg mer trots lågt kcal. För några dagar sen vägde jag runt 75-76 idag runt 79kg wtf :D Men ansiktet är smalt så borde ligga runt 75kg för då börjar käkbenen träda fram haha.
Håller på gå ner lite i vikt så kör knappt några carbs förutom grönsaker och lite från mjölk.
Tänkte efter lite och insåg att jag har saltat maten väldigt mycket + druckit massa vatten! Och sen inga carbs på det. Så jag undrar om det är därför formen ser för jävlig ut? :D Att vattnet liksom lagt sig runt musklerna i fettet?
Tänkte jag skulle pausa kreatin och sluta salta och se vad som händer. Får ju i mig salt ändå.
Igår efter den saltade maten drack jag liksom typ 1.5liter coca cola zero och pissade typ bara 1-2gånger :S Brukar fan pissa 5-6gånger dem gångerna jag dricker så mycket.
Du kan ju göra ett enkelt test, skippa saltet och kreatinet i några veckor och är det ingen skillnad så kanske det beror på att du äter för mycket? :D
Du kan ju göra ett enkelt test, skippa saltet och kreatinet i några veckor och är det ingen skillnad så kanske det beror på att du äter för mycket? :D
Ska testa det haha.
Äter för mycket gör jag nog inte :P Har bra koll på mitt matintag då jag endast äter kyckling grönsaker kvarg och proteinpulver haha.
Bump någon? Vad tror ni? :)
Grazzafukkinrazzi
2010-03-17, 21:28
Visst tror jag att det är mycket möjligt att kreatinet binder så pass mycket vätska att du får en "vattnigare" form, vilket suddar ut lite detaljer lite här och var.
Okej! Sen salt och massa vatten på det också!
Cerberus
2010-03-17, 21:31
variationer i salt+vätskeintag och diet-ödem brukar göra sånt.
Nollar du kolhydraterna så tappar du tonus i musklerna vs om du äter tillräckligt för att fylla på fullt efter träningen.
Rockhard
2010-03-17, 22:47
Natrium drar ju vätska ur cellerna så om du ätit mycket vanligt bordssalt (natriumklorid) så kan det vara därför det ser sämre ut. Finns ju mineralsalt med blandning med mera kalium också. Bästa är väl kanske att inte salta överdrivet mkt istället.
Japp har verkligen kört med mycket bordssalt haha.
Scratch89
2010-03-18, 00:49
Salt kan ställa till det rätt ordentligt med dagsformen. Köp hem tre kilo kassler och ät upp det på ett par dagar så ska du få se...
Okej :s Hur fan ska man fixa det här nu då? Dricker massa vatten just nu.
Scratch89
2010-03-18, 00:58
Det kommer att ordna upp sig på några dagar. Njurarna kommer att utsöndra både salt och vatten om det finns i överskott. Se till att du varken dricker eller saltar överdrivet mycket bara.
Du kan vara lugn, du kan snart flexa för småtjejerna nere på gymet igen. ;)
Shuuu tur :D Aa mena det ;)!
Caraldur
2010-03-18, 08:01
Precis som vissa har sagt har det antagligen med både kreatin och salt samt kroppens reaktioner under din deff.
Dock binder min kropp ofta mer vatten och jag blir slätare när jag håller på eller blir förkyld.Du kanske har något litet virus som kroppen försöker bli av med?
Hum, är väl lite snorig tror jag, är skadad i ryggen också vet inte om det är därför med? Men tror starkt på att det är saltet och kreatinet.
började med kreatin och gick från 76 till 79, definitionen blev väl lite lidande även om den inte va super vid 76, men nu blir den dock bara bättre och bättre.
Bättre och bättre med kreatin eller?
En till faktor som kan spela in är om din kost får din mage att jobba långsammare. Då har du mer mat i tarmarna vilket gör att du väger mer och får större midjemått. Ser att du skriver att du äter grönsaker så det är inte säkert att detta ens är en existerande faktor men tänkte iaf nämna det.
Joe Hardgainer
2010-03-18, 17:45
Kortisol? Jag blir väldigt vattnig och ödemaktig om jag har haft det stresigt ett tag , kombinerat med medioker sömn. Släpper ju dock när är back on track.
Hum, är väl lite snorig tror jag, är skadad i ryggen också vet inte om det är därför med? Men tror starkt på att det är saltet och kreatinet.
Med kreatin ja! :)
Kortisol? Jag blir väldigt vattnig och ödemaktig om jag har haft det stresigt ett tag , kombinerat med medioker sömn. Släpper ju dock när är back on track.
Det är snarare aldosteronet som gör det. Men det ökar vid stress så...
Konstigt att din form ser sämre ut när du nollat kolhydraterna.... Det e väll självklart.... Fyll upp med en ätar dag ska du se att det ser bättre ut... Skulle gärna vilja veta hur ditt kostupplägg ser ut när dom enda kolhydraterna du får i dig e från mjölk o vissa grönsaker..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.