Logga in

Visa fullständig version : Korv?

PyToN
2003-09-21, 17:47
Är det bra/nyttigt att äta korv mä brö?

Hur många korvar har ni ätit som mest?

Min kompis klämde 16 mä brö nyss.:love:

King Grub
2003-09-21, 18:21
Nej, varken korven eller korvbrödet är "nyttigt". Men så länge det inte är något man baserar kosten på så.

Ankarby
2003-09-21, 19:27
korv :eating: :eating: :eating:

kharon
2003-09-21, 19:33
Originally posted by Ankarby
korv :eating: :eating: :eating:

Grillad sådan. På en varm sommardag. Med en iskall öl. Livet är bra skönt ibland!

Nu ser ni till att träna hårt så ni kan njuta av det där med bar överkropp nästa säsong!

Ankarby
2003-09-21, 19:35
kokt, stekt, grillad, sommar, höst, vår eller vinterdag, korv :eating: :eating:

PyToN
2003-09-21, 19:54
hur många har ni tryckt dåååå?:booty: :kinky: :notme: :whipped: :mallan:

Oskis
2003-09-21, 20:29
Jag själv har nog inte tryckt så många, därimot när jag va på seglarläger när jag va i 10 årsåldern va det en jäkel (10 år normalbyggd) som tryckte i sig 21! korvar med 3-4 bröd till
Skulle inte ens vilja veta hur många han fixar idag:eating: :eating:

Pez
2003-09-21, 22:11
Nu vet jag inte vad RDI på slaktavfall och köttbiprodukter är...men en korv om dagen lär tillfredsställa det behovet iallafall... :D

Jaja.. gott är det iallafall... men som näring är "riktig mat" bättre.

/pez

Sverker
2003-09-22, 05:57
Pez:insane:

Korv är faktiskt bra mat.
Korven i korvmojen är säkert alldeles för fet för 99 % av oss men det finns alternativ.

Det finns magrare korv, vanlig håller ca 15 - 20 % fett, lätt korvarna ned mot 10 % och de lättaste ned mot 3 - 5 % fett.

Det är mängden magert kött som ökar i recepten när man gör mager korv. Ibland tillsätter man lite kostfiber från ärter eller potatis för att hålla det sista vattnet.

Pez
2003-09-22, 08:05
Originally posted by Sverker
Pez:insane:

Korv är faktiskt bra mat.
Korven i korvmojen är säkert alldeles för fet för 99 % av oss men det finns alternativ.

Det finns magrare korv, vanlig håller ca 15 - 20 % fett, lätt korvarna ned mot 10 % och de lättaste ned mot 3 - 5 % fett.

Det är mängden magert kött som ökar i recepten när man gör mager korv. Ibland tillsätter man lite kostfiber från ärter eller potatis för att hålla det sista vattnet.

Sverker.. nu var det ju "korv mä brö" som var på tapeten... men att korv kan vara bra mat disputerar jag inte.. det finns ju lika många olika sorters korv som det finns mygg i norrland..typ.

Weissewurst, blodkorv, grillkorv, kabanoss...ja listan är lång och självklart rymmer den ett flertal acceptabla alternativ, i grund och botten ska ju korv trots allt bestå av kött. :D

/pez