Visa fullständig version : Googles Nexus one
Nelson81
2010-01-06, 14:34
nå va tror ni om googles nya mobiltelefon som kommer ut till våren. Kommer den att vara bättre än iphone? sälja bättre? vara snabbare? ha bilder på jensefisken? koka kaffe? känna igen kwon på stan?
någon som kommer skaffa en?
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/google-lanserar-egen-mobiltelefon_4042177.svd
obs: BAM BABY
Det är en schysst Android-lur, men jag vet inte om den är värd pengarna. Å andra sidan är det en anledning att börja hacka.
Den har ju Android, så spela på den lär man inte kunna göra i så stor utsträckning. Sen är det ju samma telefon som HTC Bravo/Passion, en av dom.
1ghz snapdragon och Android 2.1 (2.0?) lär flyta på bra iaf. Bättre än Iphone, det går inte att jämföra, två olika operativsystem och det finns mycket mer grejor till Iphonen.
Jag funderar på en Nexus, eller HTCn som är samma eller Acer Liquid. Det som kommer skilja HTCn och Nexus är väl medföljande program antar jag.
Google lär väl inte släpa med att uppdatera sina telefoner till senaste Android versionen som HTC gör.
Skillnaden är att Android verkar öppnare.
Den har ju Android, så spela på den lär man inte kunna göra i så stor utsträckning. Sen är det ju samma telefon som HTC Bravo/Passion, en av dom.
1ghz snapdragon och Android 2.1 (2.0?) lär flyta på bra iaf. Bättre än Iphone, det går inte att jämföra, två olika operativsystem och det finns mycket mer grejor till Iphonen.
Jag funderar på en Nexus, eller HTCn som är samma eller Acer Liquid. Det som kommer skilja HTCn och Nexus är väl medföljande program antar jag.
Såg en video igår, vill minnas att det var engadget, som visade när de öppnade en hemsida på de 2 enheterna sida vid sida. Iphonen var ungefär dubbelt så snabb, det var löjlig skillnad. Även när de scrollade i hemsidan så gick det inte att jämföra, nexusen hackade så det stod härliga till.
Såg en video igår, vill minnas att det var engadget, som visade när de öppnade en hemsida på de 2 enheterna sida vid sida. Iphonen var ungefär dubbelt så snabb, det var löjlig skillnad. Även när de scrollade i hemsidan så gick det inte att jämföra, nexusen hackade så det stod härliga till.Tror det kan vara så i början, kollar du Liquiden och Iphonen så ser det ut att flyta på ganska likvärdigt. Det finns ju en annan webbläsare än "standard" till Android som tydligen ska vara the shit också, frågan är ifall de använde den.
Degpekka
2010-01-06, 15:18
Vad kommer den kosta då?
Såg en video igår, vill minnas att det var engadget, som visade när de öppnade en hemsida på de 2 enheterna sida vid sida. Iphonen var ungefär dubbelt så snabb, det var löjlig skillnad. Även när de scrollade i hemsidan så gick det inte att jämföra, nexusen hackade så det stod härliga till.
Det är inte så konstigt när de öppnar en sida med massa flash på. Flash KAN inte ens en iphone ladda men det gör de andra två android telefonerna.. Det är varför iphonen laddade snabbare.. Samma sak med scrollningen tror jag, flash är krävande. Om de ska jämföra laddningstider bör de göra det på lika villkor och det gjorde inte engadget..
Läste jag i kommentarerna. http://www.engadget.com/2010/01/04/nexus-one-review/ Vet inte om det är helt korrekt..
Låt mig gissa, killen som gör recensionen har en Iphone! Snacka om oengagerad. Dock hackar det lite för mycket för min smak, men har hört att man ska kunna slå av endel saker för bättre flyt.
http://www.swedroid.se/test-av-google-nexus-one/comment-page-1#comment-11034 VILL HA! Eller en Bravo när den kommer.
Den här tråden förtjänar en bump!
Har nu skaffat en, grym mobil. Google har lite kvar att göra, uppdateringar skall vara påväg.
Vilka här på brädan sitter på en Nexus one? Har iaf sett två eller tre.
nå va tror ni om googles nya mobiltelefon som kommer ut till våren. Kommer den att vara bättre än iphone? sälja bättre? vara snabbare? ha bilder på jensefisken? koka kaffe? känna igen kwon på stan?
någon som kommer skaffa en?
Om alla dessa funktioner du beskriver ingår så blir det nog ett inköp! :)
BAM BABY!
Dreas, varifrån skaffade du den?
Dreas, varifrån skaffade du den?Google. Använde en proxy och tog via borderlinx. Innan de höjde priset på frakt ifrån UK med VAT-kostnaden. Just nu sitter jag och hoppas på att slippa betala 700kr extra. Vet att chansen är liten men hoppas kan man :)
Google. Använde en proxy och tog via borderlinx. Innan de höjde priset på frakt ifrån UK med VAT-kostnaden. Just nu sitter jag och hoppas på att slippa betala 700kr extra. Vet att chansen är liten men hoppas kan man :)
Hoppas exakt på samma sak som du. Måste också bara säga att detta är lätt den bästa telefonen jag någonsin haft och känns trots sitt pris som ett av de mest prisvärda.
Jag fick betala VAT till Borderlinx när jag köpte förra veckan. Typ första omgången personer som åker på den direkt. Leverans blir troligtvis på måndag. Borde hja haft den igår, men den låg still på flygplatsen i England i 24h innan den kom till Borderlinx.
Hoppas exakt på samma sak som du. Måste också bara säga att detta är lätt den bästa telefonen jag någonsin haft och känns trots sitt pris som ett av de mest prisvärda.Med tanke på vad man får och med dagens mått mätt så är det en prisvärd lur, iaf enligt mig :) Gillar den skarpt, tyvärr lite ryckig i hemmenyerna men en ny Kernel är påväg :)
Jag fick betala VAT till Borderlinx när jag köpte förra veckan. Typ första omgången personer som åker på den direkt. Leverans blir troligtvis på måndag. Borde hja haft den igår, men den låg still på flygplatsen i England i 24h innan den kom till Borderlinx. Japp, borderlinx har slängt in det direkt nu. De första köparna via borderlinx genomförde köpen för snart två månader sen och ännu inga krav på VAT. Vi som lyckades slippa undan håller tummarna :)
Alla som jag vet har en har köpt den via http://www.international-orders.com/. Kostar då totalt 5300kr.
Om jag i dagsläget fick välja skulle jag nog köpa den via borderlinx US. Tycker det känns bra att det är ens namn som står på kvittot men vet inte hur viktigt det är igentligen.
Om jag i dagsläget fick välja skulle jag nog köpa den via borderlinx US. Tycker det känns bra att det är ens namn som står på kvittot men vet inte hur viktigt det är igentligen.Du har ju IMEI-numret på luren annars, det kan de också gå efter i nödfall. Tror inte det kommer bli några problem sålänge det står ditt namn där iaf. För namnet du skriver hos borderlinx är ju ditt för och efternamn.
Jag har också en Nexus One och är riktigt nöjd! Det enda jag stör mig på för tillfället är att den ibland misslyckas att koppla upp sig på 3G när den har varit på wifi en längre tid. Förutom det är jag helnöjd :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.