Visa fullständig version : McDonalds hamburgare - kanon eller kalkon?
Masdonne
2009-12-25, 14:55
Jag har funderat länge på detta och de gånger jag går till McDonalds köper jag alltid bara hamburgare, brukar köpa fem hamburgare per tillfälle då det är billigt och det minst onyttiga alternativet. Men kan det t.o.m. vara så att en vanlig hambrugare från McDonalds faktiskt är BRA?
Enligt McDonalds.se så är näringsvärdet för en hamburgare följande:
Kcal: 255
Protein: 13g
Fett: 9g
Kolhydrater: 30g
Salt: 1,3g
Så för fem hamburgare blir det:
Kcal: 1275
Protein: 65g
Fett: 45g
Kolhydrater: 150g
Salt: 6,5g
Det är ju väldigt mycket protein, ungefär en portion utav det proteinpulvret jag tar inklusive mjölk. Men samtidigt är det ju mycket fett också.
Så, McDonalds hamburgare; något man kan ta i "värsta fall", eller något som faktiskt är BRA att ta? I synnerhet efter träning kanske? Eller är det alldeles för mycket fett i dem? Diskutera gärna!
På tok för mycket salt enligt mig+fett. Resten tycker jag ser okej ut.
http://minimizeme.net/my-food/default.htm
WHITEFOLKS
2009-12-25, 15:00
Det finns några fler steg på skalan än kanon och kalkon.
Masdonne
2009-12-25, 15:11
Det finns några fler steg på skalan än kanon och kalkon.
Absolut, men det var ju bara rubriken. Du får gärna komma med idéer och tankar.
Det är ingen större skillnad på en burgare med ketchup och bröd, jämfört med köttfärssås och spaghetti...
Skippa läsk och pommes frites, bara.
Brickhead
2009-12-25, 16:21
vad är det för hamburgare du utgör därifrån? cheeseburgare?
Jag brukar alltid köpa en hamburgare med 5 extra kött. Iförsig är jag där väldigt sällan där, men tycker det brukar bli rätt lagom. Sen är höjdpunkten nästan att beställa det, för det går inte att slå in i kassan. Jag vet.. tråkig humor men.
Förövrigt läggar jag alltid till deras chokladmunk (sjukt god) när jag ändå är där.
5 extra kött:Virro Jag nöjer mig med en extra. Mcflurryn med smarties diggar jag också.
Gabriel174
2009-12-25, 18:01
Jag brukar alltid köpa en hamburgare med 5 extra kött. Iförsig är jag där väldigt sällan där, men tycker det brukar bli rätt lagom. Sen är höjdpunkten nästan att beställa det, för det går inte att slå in i kassan. Jag vet.. tråkig humor men.
Förövrigt läggar jag alltid till deras chokladmunk (sjukt god) när jag ändå är där.
Kan man verkligen göra det? :em:
Jag jobbar på mc donalds! :D Fyfan............ kötten är riktigt fettiga.. bara rinner från dem när man ska lägga på dem hamburgar brödet.
Hahah Andreaz!! 5 extra kött hur fan kan du ens hålla ihop burgaren :D
Nåt jag tkr är sjukt är att chokladmuffin innehåller 600kcal...!!!
Mr.Sjöborg
2009-12-25, 18:16
Learn from tha master;)
http://www.youtube.com/watch?v=iwi6yZlqgNI&feature=related
vicarious
2009-12-25, 18:37
Jag har funderat länge på detta och de gånger jag går till McDonalds köper jag alltid bara hamburgare, brukar köpa fem hamburgare per tillfälle då det är billigt och det minst onyttiga alternativet. Men kan det t.o.m. vara så att en vanlig hambrugare från McDonalds faktiskt är BRA?
Så för fem hamburgare blir det:
Kcal: 1275
Protein: 65g
Fett: 45g
Kolhydrater: 150g
Salt: 6,5g
En hel del protein men som sagt även en hel del fett. Väldigt mycket salt också, inte bra.
Det beror ju på vad du har för ramar att hålla dig inom, och hur mycket du bryr dig om fettkvalitén på det du stoppar i dig. Om du får 65g protein och 150g KH från hamburgare eller spaghetti och köttfärssås spelar ju mindre roll, mat som mat.
Det är när man lägger till pommes och läsk som kalorierna skenar iväg.
Varför är mkt salt dåligt?
vicarious
2009-12-25, 18:49
Varför är mkt salt dåligt?
http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Rad-om-salt/Salt-och-blodtryck/
Ty! Glömmer alltid bort den jävla sidan!!
mattilainen
2009-12-25, 19:06
Förstår inte varför allt måste vara dåligt eller bra.. Finns det inga mellanlägen numera?
Gabriel174
2009-12-25, 19:39
Ost är väl inte dåligt? Varför inte hellre ta en cheese, om man vill gå upp dvs?
Eddie Vedder
2009-12-25, 20:01
Ost är väl inte dåligt? Varför inte hellre ta en cheese, om man vill gå upp dvs?
Nej ost är definitivt inget fel, varken vid bulk eller deff.
Stora mängder ost är stora mängder salt som redan nämnts. Men det finns inget onyttigt i det sett till enbart makronutrienter.
BobaFett
2009-12-25, 21:20
Learn from tha master;)
iwi6yZlqgNI
There I fixed it :D
Gabriel174
2009-12-26, 15:25
Nej ost är definitivt inget fel, varken vid bulk eller deff.
Stora mängder ost är stora mängder salt som redan nämnts. Men det finns inget onyttigt i det sett till enbart makronutrienter.
Okej, tackar :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.