handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar poker eller tänker börja göra det.

Sidor : [1] 2 3 4

Tonto
2009-11-19, 11:15
Tar ju en massa tid att få nytt namn på andra poker-tråden så jag tar lite initiativ och gör en helt ny.

Isildur1 fullkomligt krossade Ziigmund tidigare idag, $1,363,230 up.

shut teh face
2009-11-19, 11:25
Jag har inte så mycket erfarenhet av poker, det är riktigt kul. Har väl lagt in 100 spänn några gånger men förlorat dem illa kvickt. :) En kompis är rätt duktig och brukar lägga in 100 kr och va uppe på 10.000 kr efter en vecka+.

Vart lite sugen nu ;)

xodd
2009-11-19, 11:26
Jag har funderat på att slänga in 100kr o köra, men kommer lixom inte till skott. Mestadels för att jag skulle bli grinig om jag förlorade.
Förra gången gick det dock bra, 100kr och en vecka senare va det 1000kr.

stevebc
2009-11-19, 12:14
I NLHE? Verkar som han krossar alla där oavsett. PA vill ju inte längre lira mot honom. Vad är det som gör honom så svår? Är det overbetsen (som de andra verkar hata, tycker de att det är "osportsligt" eller? :D) Eller vad är det som skiljer honom?

Tonto
2009-11-19, 12:18
Verkar som många inte klarar av hans betting pattern

stevebc
2009-11-19, 12:19
Jag har inte så mycket erfarenhet av poker, det är riktigt kul. Har väl lagt in 100 spänn några gånger men förlorat dem illa kvickt. :) En kompis är rätt duktig och brukar lägga in 100 kr och va uppe på 10.000 kr efter en vecka+.

Vart lite sugen nu ;)

Jag har funderat på att slänga in 100kr o köra, men kommer lixom inte till skott. Mestadels för att jag skulle bli grinig om jag förlorade.
Förra gången gick det dock bra, 100kr och en vecka senare va det 1000kr.Det är sjuk ROI. Men då måste jag fråga, körde du/han med bankroll på 20-30 buy-ins eller var det mindre? Säg att som i båda fall ni började med 100 kr -> 15 dollar och lirar 0,02-centsbord, då är det fortfarande bara 7,5 buyins men det blir:

Med 10k händer på en vecka blir det en BB/100 på 34,5 vilket är otroligt bra, även över 10k händer. Förutsatt att du då inte ökade blindnivån under tiden vilket du iofs lär ha gjort. Eller lirade du högre stakes än så? Shut the face:s kompis hade dock ännu galnare ROI.

LadyInsane
2009-11-19, 12:43
Tar ju en massa tid att få nytt namn på andra poker-tråden så jag tar lite initiativ och gör en helt ny.

Isildur1 fullkomligt krossade Ziigmund tidigare idag, $1,363,230 up.

Va? Spelar du poker?

Dreas
2009-11-19, 13:13
Har spelat i snart 6år(från och till), först freerolls och sen cash 0,10-0,25. Holdem, på Full tilt blev det endel 22dollars sit&gos, som högst 2-4$ Omaha med en alldeles för liten bankrulle! Hade man haft lite bankroll managmentskillz hade man kanske kunnat spela mer än idag!

shut teh face
2009-11-19, 13:14
Min kompis är ganska duktig och spelar hela dagarna när han väl börjar. Men att få upp 100 kr till 10.000 händer kanske max 1/10 gånger.
Många gånger han lagt in 100 och förlorat de fort.

De gäller väl att ha tur också, självklart gick han till högre bord när han kunde.

KniveN
2009-11-19, 14:02
Min kompis är ganska duktig och spelar hela dagarna när han väl börjar. Men att få upp 100 kr till 10.000 händer kanske max 1/10 gånger.

De gäller väl att ha tur också, självklart gick han till högre bord när han kunde.

Precis, har man råd med ett inköp på en högre nivå så är det bara att byta upp :devil:

jontet
2009-11-19, 14:05
$16 turbo sngs på stars här. blivit aldeles för lite på sistone dock :<

spoonchest
2009-11-19, 14:14
Fan vad jag saknar pokern. Spelade live i kanske två år, men slutade eftersom jag tyckte livespel rimmade lite illa med mitt OV-förordnande.

Har spelat någon freeroll på nätet, men onlinepoker suger så hårt att jag inte har spelat alls på några år nu.

Tricce
2009-11-19, 15:30
Hur rekommenderar ni en nybörjare att börja, vad/var ska man läsa för att lära sig osv?

gnagaren
2009-11-19, 15:41
http://www.highstakesdb.com/live-results.aspx

Gillar sidan, enkelt att hålla koll på hur det gått för FTP-spelarna under natten.

p1r
2009-11-19, 15:42

Man borde ändå se inetpoker som en hobby precis som när man går å tex bowlar för 100kr eftersom de är väl typ 0.0001% som kan leva på spelet av alla som spelar!?

jontet
2009-11-19, 15:42
Hur rekommenderar ni en nybörjare att börja, vad/var ska man läsa för att lära sig osv?

billiga enbordsturneringar is the shit. man blir inte rånad av raken(låga avgifter). lägre varians än cashgames och mer spel för pengarna om man är en förlorande spelare. dessutom hyffsat intuitivt.

p1r
2009-11-19, 15:44

Gillar sidan, enkelt att hålla koll på hur det gått för FTP-spelarna under natten.

Lol, Richard Ashby +3800dollar och spelade 3 händer. Hit and Run!

shut teh face
2009-11-19, 15:45
Ja det är inte många som lyckas. Get rich or die trying

p1r
2009-11-19, 15:51
Fast 50cent spelade väl inte poker?

shut teh face
2009-11-19, 15:52
Fast 50cent spelade väl inte poker?
Meh, bara ett uttal ju

p1r
2009-11-19, 15:53
Meh, bara ett uttal ju

Skojja bah. Vilken klient spelar du på när du spelar?

shut teh face
2009-11-19, 15:54
Skojja bah. Vilken klient spelar du på när du spelar?
Pokerstars, får inte spela på svenskaspel för jag jobbar där med god insyn i systemet, eller ja, jag har ju hand om alla databaser så jag kan ju göra rätt mycket saker, typ ändra hur mkt pengar du har på ditt poker konto. ;)

stevebc
2009-11-19, 15:55
va? Spelar du poker?:d

Drfg
2009-11-19, 15:57
Pokerstars, får inte spela på svenskaspel för jag jobbar där med god insyn i systemet, eller ja, jag har ju hand om alla databaser så jag kan ju göra rätt mycket saker, typ ändra hur mkt pengar du har på ditt poker konto. ;)

Hej kompis! :P

stevebc
2009-11-19, 15:58
Hur rekommenderar ni en nybörjare att börja, vad/var ska man läsa för att lära sig osv?Har en PDF på 45-50 sidor som tar upp det allra viktigaste på ett väldigt lättillgängligt sätt, och går ganska djupt. Förkunskapskrav är i så fall att du känner till positionerna, handstyrka (absolut och relativ) och potodds. Mer grundläggande än så går den inte. Den behandlar 6max NLHE. Du kan skicka ett PM med din mail så skickar jag den. Har nog lärt mig lika mycket av den som typ 10-20 filmer från coachingsidor hehe, koncentrerad fakta.

Nu talar jag bara av egen erfarenhet, men tycker böcker är förlegade. Man kan läsa det mesta på olika forum (läs rätt inlägg (!) vilket är lättare sagt än gjort) och instruktionsfilmer.

p1r
2009-11-19, 16:04
Får jag din mail så kan vi göra affärer!:)

Drfg
2009-11-19, 16:33

Forum som tex 2+2 (http://forumserver.twoplustwo.com/) finns en hel del information men inte helt lätt att sortera ut det som är bra. Finns ju även siter med instruktionsvideos som tex cardrunners fast de brukar ju kosta en del. Böcker är ju också ett alternativ. Sen beror det ju på vad du vill spela, som någon sa tidigare så kan ju SNG's vara ett alternativ då man får spela ganska länge utan att riskera speciellt mkt, men cashgames på lägsta nivåerna slår du snabbt om du bara läser på lite och inte tiltar bort allt :)

p1r
2009-11-19, 16:38

Lär dig reglerna och börja spela om lite pengar så lär du dig eftersom utan att riskerna massa pengar. På många klienter kan du även spela med låtsaspengar för att lära dig.

Tricce
2009-11-19, 17:00
Tack för tipsen alla! :thumbup:
stevebc pm´ar dig min email.

norpx
2009-11-19, 17:14
Bonushorade mycket runt 2003-2005. Sen tappade jag sugen och cashade ut och började spela wow (nerköp). Har väl försök göra comeback 3 gånger, första gången lyckades jag få ihop till min 52" tv. Andra gången gick jag gul efter en månad nu spelar jag på lowlimit borden ibland på svs men har för liten rulle och är för dålig på shorthanded för det ska kännas kul.

gnagaren
2009-11-19, 17:18
Lär dig reglerna och börja spela om lite pengar så lär du dig eftersom utan att riskerna massa pengar. På många klienter kan du även spela med låtsaspengar för att lära dig.

Spela med låtsaspengar suger k*k rent ut sagt. Tror jag kanske 1/1000ggr lyckas hitta ett bord med seriösa spelare, annars är det bara all-in preflop hela tiden på alla bord med 7-2os etc. På PL-bord är det bara potta som gäller, det är fan inte så man lär sig spela.

Lär dig reglerna, titta på hur många andra spelar (kanske inte proffsen då de spelar i en helt annan division, säger sig väl självt iofs) och börja spela väldigt lågt. Sit-n-go's är som många sagt ett bra alternativ, spela bord med väldigt låga blinds bara för att få en känsla för spelet, nöt spelet så lär du dig efter ett tag. Våga ta en förlust, man måste våga/kunna förlora för att vinna också, tilta inte så fort det går dåligt och ha tåladmod.
Ibland kan man sitta i flera timmar utan att varken gå +/- och man måste vara med på att det kan bli många långa sessions utan vinst.

Nu har jag svamlat klart, är helt tom på kolhydrater och måste äta något, men jag tror nog du kommer lyckas snappa upp något tips.
Lycka till :thumbup:

wo0ord
2009-11-19, 17:23
Bara jag som tycker Pokerstars är lite riggat ibland? Känns som jag ALLTID förlorar med bättre hand, mot en skrot hand, igår förlorade jag med mina KK mot K10s, varav han får in en flush på rivern...vad ovanligt

p1r
2009-11-19, 17:25
Spela med låtsaspengar suger k*k rent ut sagt. Tror jag kanske 1/1000ggr lyckas hitta ett bord med seriösa spelare, annars är det bara all-in preflop hela tiden på alla bord med 7-2os etc. På PL-bord är det bara potta som gäller, det är fan inte så man lär sig spela.

Jag menade att om han inte kan reglerna kan han lära sig dom på bord om låtsas pengar. Det behöver inte heller vara jätte seriöst för att man ska lära sig allt om blinds osv!

p1r
2009-11-19, 17:28
Bara jag som tycker Pokerstars är lite riggat ibland? Känns som jag ALLTID förlorar med bättre hand, mot en skrot hand, igår förlorade jag med mina KK mot K10s, varav han får in en flush på rivern...vad ovanligt

Allt har väl nån gång sagt eller trott att de är rigg på just den klient man spelar på. Jag tror inte att nån klient är riggad just till någon spelares fördel utan om de skulle vara en rigg så tror jag att den finns där just för att de ska spelas mer händer så klienten får in sin rake.

wo0ord
2009-11-19, 17:29
Du kan ju sälja dina Playmoney chips på Pokerstars om du vill, typ 1 mille chips för 10 dollar...men orka :P

wo0ord
2009-11-19, 17:33
Allt har väl nån gång sagt eller trott att de är rigg på just den klient man spelar på. Jag tror inte att nån klient är riggad just till någon spelares fördel utan om de skulle vara en rigg så tror jag att den finns där just för att de ska spelas mer händer så klienten får in sin rake.

Innerst inne tror inte jag heller det, men det känns som jag alltid förlorar med bättre händer mot skithänder, men så är det väl så också att man glömmer lätt av när man får in en badbeat på nån, än man själv får en badbeat. Kan inte minnas sist jag åkte ut med en sämre hand preflop, men men handlar väl om en hel del tur i slutändan

stevebc
2009-11-19, 17:47
Bara jag som tycker Pokerstars är lite riggat ibland? Känns som jag ALLTID förlorar med bättre hand, mot en skrot hand, igår förlorade jag med mina KK mot K10s, varav han får in en flush på rivern...vad ovanligtJag känner igen känslan, men lira 50k händer med Poker Tracker, kolla sedan grafen "showdown, all-in vs winnings" eller vad den heter och jämför. De borde vara ungefär lika. Kurvan all-in visar hur mycket du hade vunnit statistiskt sett, och är de ungefär lika så är spelet inte riggat (iaf inte till din nackdel).

wo0ord
2009-11-19, 17:49
Jag känner igen känslan, men lira 50k händer med Poker Tracker, kolla sedan grafen "showdown, all-in vs winnings" eller vad den heter och jämför. De borde vara ungefär lika. Kurvan all-in visar hur mycket du hade vunnit statistiskt sett, och är de ungefär lika så är spelet inte riggat (iaf inte till din nackdel).

Påpeka att det är nästan alltid preflop som jag loosar med en starkare hand, men men. Poker tracker? något program å ladda ner?

stevebc
2009-11-19, 17:53
Påpeka att det är nästan alltid preflop som jag loosar med en starkare hand, men men. Poker tracker? något program å ladda ner?Desto bättre. Poker Tracker räknar nämligen ut "styrkan" preflop, har jag för mig.

Ja, det är ett program som registrerar händerna du och dina motståndare spelar. Helt oumbärligt program enligt mig, både för självkritik och analys av motståndarna. Gör det lätt att läsa händer och att välja ut vilka spelare som är dåliga och vilka som är bra. Kostar ungefär 50 dollar tror jag.

wo0ord
2009-11-19, 18:06
Desto bättre. Poker Tracker räknar nämligen ut "styrkan" preflop, har jag för mig.

Ja, det är ett program som registrerar händerna du och dina motståndare spelar. Helt oumbärligt program enligt mig, både för självkritik och analys av motståndarna. Gör det lätt att läsa händer och att välja ut vilka spelare som är dåliga och vilka som är bra. Kostar ungefär 50 dollar tror jag.

Hmm okej okej, låter nästan som ett program som låter som fusk :P kan man inte ladda ner det gratis på typ piratebay eller så?
ska nog börja köra lite på FTP istället, känns lite som PS straffar mig för jag gjorde 90% cashout av min bankrulle :P

tigerofsweden
2009-11-19, 18:10
Hmm okej okej, låter nästan som ett program som låter som fusk :P kan man inte ladda ner det gratis på typ piratebay eller så?
ska nog börja köra lite på FTP istället, känns lite som PS straffar mig för jag gjorde 90% cashout av min bankrulle :P

Det är likadant på FTP :Virro Säger absolut inte att det är riggat men onlinepoker kan vara riktigt frustrerande under långa perioder

wo0ord
2009-11-19, 18:14
Det är likadant på FTP :Virro Säger absolut inte att det är riggat men onlinepoker kan vara riktigt frustrerande under långa perioder

Hmm okej :P Jag har kollat lite grann på FTP, bara kollat när andra spelar, och där verkar det lite bättre iallafall, inga sanslösa runner runner, visst otur kan man ju ha då och då...Men inte för ofta / nästan alltid..

tigerofsweden
2009-11-19, 18:17
Är det någon som funderar på att börja med poker men inte har lust att sätta in egna pengar och/eller vill lära sig att spela så kan ni skicka ett pm till mig. Jobbar för en pokersite som erbjuder $50 i startkapital om ni gör ett litet quiz och klarar det. Skulle kunna skriva ut siten men vill gärna att ni berättar vem som tipsade :)

Drfg
2009-11-19, 18:36
Hur har ni som blivit bra och spelar lite högre stakes gjort för att bli det? Brukar ni tex spela 2h sen sätta er och analysera ert spel 1h, för att sedan i nästa session försöka omsätta det ni kom fram till i praktiken. Eller har ni bara kört på och sen tagit ett shot på en högre nivå då och då?

Har alltid haft problem med att jag kommer till en viss nivå och så känner jag mig bekväm där (typ NL 50) och vinner så har inte orkat flytta upp :)

jesse
2009-11-19, 18:41
Hmm okej :P Jag har kollat lite grann på FTP, bara kollat när andra spelar, och där verkar det lite bättre iallafall, inga sanslösa runner runner, visst otur kan man ju ha då och då...Men inte för ofta / nästan alltid..

Som någon skrev ovan så är det standard att folk som inte kan har någon uppfattning om statistik och varians gnäller på att sajter är riggade. På SvS är en standarfras "bara på svenska spel". Fakta är att man inte alltid vinner med den bästa handen, Går du all in med AA mot en motståndares 22 så kommer du i långa loppet att förlora ca 20 gånger/100 händer. Detta kan tyckas trivialt men vissa verkar ändå inte fatta det. Man vinner inte alltid med bästa handen i så fall skulle det verkligen vara riggat. Med alla de hjälpmedel som nu finns tillgängliga som t ex poker tracker kan man ju ganska lätt själv, som stevebc skrev, kontrollera hur man ligger till statisktiskt när man har spelat några K händer. Att du sedan uppfattar det som att du jämt blir får stryk av en sämre hand beror antingen på att du spelat väldigt få händer och har haft lite otur, eller att du som du själv nämnde bara kommer ihåg de gånger du losar mot en sämre hand.

spoonchest
2009-11-19, 18:45

Pokerspelare är mästare i självbedrägeri.
I en undersökning som gjordes för något år sedan framgick det att över 50procent av pokerspelarna såg sig som vinnande spelare. Ironi

Jorpa
2009-11-19, 18:48
Pokertracker är gratis första 60 dagarna.
Och ja, pokertracker är egentligen fusk, om man lyckas tämja programmet, men det ÄR tillåtet på alla sajter (de stora iaf) då man bara tar information från sina egna bord.

Själv spelar man på Pokerstars och plussar stabilt

Drfg
2009-11-19, 18:48
Pokerspelare är mästare i självbedrägeri.
I en undersökning som gjordes för något år sedan framgick det att över 50procent av pokerspelarna såg sig som vinnande spelare. Ironi

Beror ju på hur du ser på det och vilka du frågat, 50% av spelare som spelar seriöst är ju säkert vinnare på någon nivå.

wo0ord
2009-11-19, 18:49
Som någon skrev ovan så är det standard att folk som inte kan har någon uppfattning om statistik och varians gnäller på att sajter är riggade. På SvS är en standarfras "bara på svenska spel". Fakta är att man inte alltid vinner med den bästa handen, Går du all in med AA mot en motståndares 22 så kommer du i långa loppet att förlora ca 20 gånger/100 händer. Detta kan tyckas trivialt men vissa verkar ändå inte fatta det. Man vinner inte alltid med bästa handen i så fall skulle det verkligen vara riggat. Med alla de hjälpmedel som nu finns tillgängliga som t ex poker tracker kan man ju ganska lätt själv, som stevebc skrev, kontrollera hur man ligger till statisktiskt när man har spelat några K händer. Att du sedan uppfattar det som att du jämt blir får stryk av en sämre hand beror antingen på att du spelat väldigt få händer och har haft lite otur, eller att du som du själv nämnde bara kommer ihåg de gånger du losar mot en sämre hand.

Nu är det inte så att jag spelat för första gången direkt, som du uppenbarligen tror, visst förstår jag att den bästa handen inte alltid vinner, men nu snackade jag inte om just ducks mot airlines utan KK mot K10s som ett exempel. Det är inte första gången jag åker på en badbeat, det händer rätt ofta på PS, men som jag sa innan, och du skrivit också. Man kommer ihåg när man åker på en badbeat, men inte när man själv gör en suckout eller så. jag har heller inte sagt att jag e tight, bara ett av dina antagande igen. Men det stora hela gäller det och ha flytet på sin sida. Poker tracker, har ni laddat ner det på pokertracker.com? Funkar bra? osv.

spoonchest
2009-11-19, 18:51
Beror ju på hur du ser på det och vilka du frågat, 50% av spelare som spelar seriöst är ju säkert vinnare på någon nivå.

Mjo, nu vet jag inte om det är en hörsägen eller inte. Men jag är fortfarande högst fördomsfull mot pokerspelare.

iNCREDiBLE
2009-11-19, 18:58
Man vinner inte alltid med bästa handen i så fall skulle det verkligen vara riggat.

Så vitt jag vet så vinner den bästa handen vid showdown. Som Dwan uttryckte det: "If I fold, I can't win" haha :D

jesse
2009-11-19, 19:09
Nu är det inte så att jag spelat för första gången direkt, som du uppenbarligen tror, visst förstår jag att den bästa handen inte alltid vinner, men nu snackade jag inte om just ducks mot airlines utan KK mot K10s som ett exempel. Det är inte första gången jag åker på en badbeat, det händer rätt ofta på PS, men som jag sa innan, och du skrivit också. Man kommer ihåg när man åker på en badbeat, men inte när man själv gör en suckout eller så. jag har heller inte sagt att jag e tight, bara ett av dina antagande igen. Men det stora hela gäller det och ha flytet på sin sida. Poker tracker, har ni laddat ner det på pokertracker.com? Funkar bra? osv.

Jag har inte antagit att du vare sig är ny eller att du spelar tight då missförstod du, I det stora hela skulle jag vilja säga att det handlar om att spela bättre än sina motståndare.

wo0ord
2009-11-19, 19:14
Jag har inte antagit att du vare sig är ny eller att du spelar tight då missförstod du, I det stora hela skulle jag vilja säga att det handlar om att spela bättre än sina motståndare.

Och det tycker du inte jag gör, genom mitt exempel på badbeats?

wo0ord
2009-11-19, 19:17
Desto bättre. Poker Tracker räknar nämligen ut "styrkan" preflop, har jag för mig.

Håller på och installerar detta nu. Men meckigt med att man måste ladda ner servicepack och inaktivera UAC, varför måste man göra allt detta? ( har vista ) står att det inte kommer fungera korrekt annars, förstår detta. Men varför ?

jesse
2009-11-19, 19:35
Och det tycker du inte jag gör, genom mitt exempel på badbeats?

Du skrev att i det stora hela gäller det att ha flytet på sin sida, jag tror inte att det är en faktor for att lyckas i poker, utan det intressanta är spelskickligheten.

stevebc
2009-11-19, 19:38
Haha, kollar på en film nu med en LAGG som köttar sönder 50NL-bord.

[UTG] "Queen four. Meeuh, marginal. Kind of a tight fold, but whatever."

Uppfräschande, om inget annat :D. Sitter med J7 på 347, "alright we have the nuts on the left table, think I'm gonna shove if raised". Å andra sidan tar han hem typ 60% av alla händer som spelas på bordet.

woOord: Vista är Vista. Man kan inte göra ett skit utan adminrättigheter. PT3 utnyttjar en databas, någon slags SQL eller vad det heter och måste då ha administratörsrättigheter. Servicepack 2 antar jag att alla som sitter på Vista redan har, och UAC har jag inte direkt koll på men det var inget jag behövde göra alls. Jag bara laddade ner det och installerade. Funkade utan problem.

norpx
2009-11-19, 19:39
Holdem Manager är ett bra alternativ till poker tracker också. Sedan om man vill kolla lite gratis coaching filmer så kan ni signa upp er på deuces cracked, få en gratis vecka ladda ner allt ni vill se och sedan är det bara välja att inte fortsätta. :P

tigerofsweden
2009-11-19, 19:41
Du skrev att i det stora hela gäller det att ha flytet på sin sida, jag tror inte att det är en faktor for att lyckas i poker, utan det intressanta är spelskickligheten.

Flytet är en väldigt viktig faktor i det korta loppet. I det långa loppet minskar turmomentet och skickligheten får större betydelse.

wo0ord
2009-11-19, 19:44

Mmm, indeed, med flytet menade jag inte tur dock. skicklighet kommer du längst på yes.

stevebc
2009-11-19, 19:44
ska nog börja köra lite på FTP istället, känns lite som PS straffar mig för jag gjorde 90% cashout av min bankrulle :PDet är inte mer fusk än att sitta med papper och penna och skriva ner hur ofta folk foldar och hur ofta de synar/höjer. Det är ett program som automatiserar det här. Kan iofs tyckas vara osportsligt, likt Pokerstove som är en oddskalkylator, men faktum kvarstår att alla har lika rätt att använda dessa program, och att det är tillåtet. Då är det inte fusk. Å andra sidan tror jag just Pokerstove är otillåtet på vissa sajter, vet dock inte hur dom kontrollerar det. Man kan ju dessutom sätta upp två datorer i så fall.

En grej som dock är fusk, hur man än ser det, är att samarbeta med andra spelare, t ex sitta ett kompisgäng vid ett bord och lira tillsammans och dela handinfo mellan varandra och försöka råna den/de vid bordet som inte tillhör gänget. Spelsajterna har koll på det här och listar de som ofta lirar tillsammans med varandra. Blir man straffad så kan hela spelkontot ryka, vilket inte är värt risken. Är ju dessutom oerhört fegt att göra så. Kräver inte mycket kunskap för att bli en vinnande spelare direkt.

Som någon skrev ovan så är det standard att folk som inte kan har någon uppfattning om statistik och varians gnäller på att sajter är riggade. På SvS är en standarfras "bara på svenska spel". Fakta är att man inte alltid vinner med den bästa handen, Går du all in med AA mot en motståndares 22 så kommer du i långa loppet att förlora ca 20 gånger/100 händer. Detta kan tyckas trivialt men vissa verkar ändå inte fatta det. Man vinner inte alltid med bästa handen i så fall skulle det verkligen vara riggat. Med alla de hjälpmedel som nu finns tillgängliga som t ex poker tracker kan man ju ganska lätt själv, som stevebc skrev, kontrollera hur man ligger till statisktiskt när man har spelat några K händer. Att du sedan uppfattar det som att du jämt blir får stryk av en sämre hand beror antingen på att du spelat väldigt få händer och har haft lite otur, eller att du som du själv nämnde bara kommer ihåg de gånger du losar mot en sämre hand.+1

Jag är förbannat säker på att inga av de större spelsajterna är riggade. Det är lätt att kontrollera, och det är väldigt hård konkurrens över spelarna, mycket reklam osv. Hur lätt som helst för spelare att byta mellan spelsajter så skulle det komma fram att någon var riggad skulle den gå i konkurs direkt. Tar vi dessutom SvS som är statligt ägt (väl?) så finns det ju ingen anledning att vårt eget företag skulle lura oss. Det vore ju helt absurt.

wo0ord
2009-11-19, 19:48
Haha, kollar på en film nu med en LAGG som köttar sönder 50NL-bord.

[UTG] "Queen four. Meeuh, marginal. Kind of a tight fold, but whatever."

Uppfräschande, om inget annat :D. Sitter med J7 på 347, "alright we have the nuts on the left table, think I'm gonna shove if raised". Å andra sidan tar han hem typ 60% av alla händer som spelas på bordet.

woOord: Vista är Vista. Man kan inte göra ett skit utan adminrättigheter. PT3 utnyttjar en databas, någon slags SQL eller vad det heter och måste då ha administratörsrättigheter. Servicepack 2 antar jag att alla som sitter på Vista redan har, och UAC har jag inte direkt koll på men det var inget jag behövde göra alls. Jag bara laddade ner det och installerade. Funkade utan problem.

Vista e skrot, i know :P Har iallafall installerat det nu, men får det ändå inte och fungera, har fönstret öppet och klickat i pokerstars, och spelar just nu. What now?:confused:

stevebc
2009-11-19, 19:48
Nu är det inte så att jag spelat för första gången direkt, som du uppenbarligen tror, visst förstår jag att den bästa handen inte alltid vinner, men nu snackade jag inte om just ducks mot airlines utan KK mot K10s som ett exempel. Det är inte första gången jag åker på en badbeat, det händer rätt ofta på PS, men som jag sa innan, och du skrivit också. Man kommer ihåg när man åker på en badbeat, men inte när man själv gör en suckout eller så. jag har heller inte sagt att jag e tight, bara ett av dina antagande igen. Men det stora hela gäller det och ha flytet på sin sida. Poker tracker, har ni laddat ner det på pokertracker.com? Funkar bra? osv.Angående bad beats så kommer du nog märka mindre av det här på högre nivåer. Visst kan man syna på K10s preflop, men det är ofta ett dåligt spel, särskilt om du har position och har raisat honom. På SvS där jag lirar nu, på den lägsta nivån så synar folk med vad fan som helst, A hög ofta, vilket gör att det både är svårt att bluffa och det är svårt att "mota bort" händer som lätt får stege och färg. De synar helt enkelt trots att de har oddsen mot sig. Inte konstigt att man då blir frustrerad när de väl träffar. Men kom ihåg att bad beats hos tänkande spelare är de få ljusglimtar de sämre spelarna har och det som håller dom spelandes. Lirar du kontinuerligt så kommer det ta ut sin rätt och du kommer vinna. Gör du inte det i det långa loppet så är det inte bad beats utan det egna spelet man får skylla på.

wo0ord
2009-11-19, 19:53
Angående bad beats så kommer du nog märka mindre av det här på högre nivåer. Visst kan man syna på K10s preflop, men det är ofta ett dåligt spel, särskilt om du har position och har raisat honom. På SvS där jag lirar nu, på den lägsta nivån så synar folk med vad fan som helst, A hög ofta, vilket gör att det både är svårt att bluffa och det är svårt att "mota bort" händer som lätt får stege och färg. De synar helt enkelt trots att de har oddsen mot sig. Inte konstigt att man då blir frustrerad när de väl träffar. Men kom ihåg att bad beats hos tänkande spelare är de få ljusglimtar de sämre spelarna har och det som håller dom spelandes. Lirar du kontinuerligt så kommer det ta ut sin rätt och du kommer vinna. Gör du inte det i det långa loppet så är det inte bad beats utan det egna spelet man får skylla på.

Jojo, jag är helt med dig, lite dumt av mig å säga att det skulle vara riggat osv. Men blev frustrerad över att jag bubblade med en bra hand mot en donk :) Men så är det, del av spelet, lite segt dock när det hänt ett par ggr i rad.

stevebc
2009-11-19, 19:54
Holdem Manager är ett bra alternativ till poker tracker också. Sedan om man vill kolla lite gratis coaching filmer så kan ni signa upp er på deuces cracked, få en gratis vecka ladda ner allt ni vill se och sedan är det bara välja att inte fortsätta. :PSant, men deras avtal verkar skumt. Kan man verkligen skriva ur sig om man är missnöjd och slippa betala nåt? Finns ju alternativa vägar att ta del av typ 50%+ av det de producerat gratis, men det vågar jag inte skriva ut.

Verkar som HM är bättre, har fler funktioner, men inget jag kan gå i god för själv.

woOord: http://www.pokertracker.com/products/PT3/docs/?doc=starsconf

Tror PT hittar PokerStars automatiskt så det bara är att trycka på "auto import" och sedan börja lira. När du spelat din första hand kommer HUD:en upp automatiskt med stats på dina motspelare. Du kan konfigurera HUD:en att visa ett visst antal stats, eller t ex bara visa stats för spelare som lirat x antal händer.

wo0ord
2009-11-19, 19:58
stevebc - Sry for being a donk now :) Unable to launch auto-import for site: PokerStars. Reason: PokerStars auto-importer needs to be configured.

laddade ner crack från piratebay ihopp om hela versionen, verkar ju inte fungera annars...

LadyInsane
2009-11-19, 20:01
:d

ja, man tycker att man borde veta sånt om sin lillebror :D

stevebc
2009-11-19, 20:13
ja, man tycker att man borde veta sånt om sin lillebror :DHar varit lite detektiv och såg fram emot syskonraget :)

mojoo
2009-11-19, 20:47
Vart spelar folk egentligen ? Jag spelade på svenskaspel men jag är för ivrig och dampig om jag förlorar så de går åt helvete snabbt. Sen skyller jag på att de är riggade kort....

Matte_Maiden
2009-11-19, 20:51
Hur har ni som blivit bra och spelar lite högre stakes gjort för att bli det? Brukar ni tex spela 2h sen sätta er och analysera ert spel 1h, för att sedan i nästa session försöka omsätta det ni kom fram till i praktiken. Eller har ni bara kört på och sen tagit ett shot på en högre nivå då och då?

Har alltid haft problem med att jag kommer till en viss nivå och så känner jag mig bekväm där (typ NL 50) och vinner så har inte orkat flytta upp :)

Det viktiga är att tänka på rätt grejer. Ett par meningar har ibland haft större betydelse för min utveckling än veckor av grubblande kring enskilda händer. Att fokusera och lägga energi på att siter eventuellt är riggade (ja, sannolikheten>0) och huruvida det är otur att torska med KK vs KTs är totalt onödigt. Se poker som ett krig där du ska ta fram en strategi som är svår att slå snarare än att se poker som enskilda slag där du ska försöka överlista motspelaren gång på gång.

Matte_Maiden
2009-11-19, 20:52
Vart spelar folk egentligen ? Jag spelade på svenskaspel men jag är för ivrig och dampig om jag förlorar så de går åt helvete snabbt. Sen skyller jag på att de är riggade kort....

B2B och Svenska Spel.

stevebc
2009-11-19, 20:54
Vart spelar folk egentligen ? Jag spelade på svenskaspel men jag är för ivrig och dampig om jag förlorar så de går åt helvete snabbt. Sen skyller jag på att de är riggade kort....Spelar själv på SvS. Lätt bästa klienten jag använt, trots det värdelösa interfacet. Det enda jag dampar på där är knapparna och att fönstrena inte poppar upp när det är ens tur, ej heller kommer det ljudsignaler trots att jag ställt in detta. Kör man 4 bord och surfar samtidigt (:smash:) så är det lätt att missa en hand. Även lag har jag drabbats av, och förlorade för inte så längesen en pott på 20 big blinds som jag hade vunnit, om den inte hade gått till paus.

Annars finns det, vad jag kan se, ingen sida som slår SvS. Spelarna är de fiskigaste jag någonsin mött. Borden jag sitter på nu (motsvarar 10NL) sitter spelarna med i snitt 65/5/0.9 i stats. Den bästa "tagen" (:)) jag sett sen jag började här för en vecka sen hade 24/11/3 tror jag, vilket skulle verka fiskigt som sören på en sida som FTP. Dessutom så har jag stor tillit till SvS som företag eftersom det är statligt ägt. En annan bra grej, antagligen den bästa, är den riktigt låga raken på 2,5%. Annars är standard 5% vad jag vet. På vilken annan sida kan du få 50% rakeback på de lägsta nivåerna? Det är ju det raken på SvS motsvarar.

På Pacific Poker slutade jag t ex med en rake på över 600 dollar medan jag "bara" fick upp mina 100 insatta dollar till 130. Man kände sig duktigt exploaterad när man betalat 20 ggr större rake än sina vinster.

Drfg
2009-11-19, 21:22
Det viktiga är att tänka på rätt grejer. Ett par meningar har ibland haft större betydelse för min utveckling än veckor av grubblande kring enskilda händer. Att fokusera och lägga energi på att siter eventuellt är riggade (ja, sannolikheten>0) och huruvida det är otur att torska med KK vs KTs är totalt onödigt. Se poker som ett krig där du ska ta fram en strategi som är svår att slå snarare än att se poker som enskilda slag där du ska försöka överlista motspelaren gång på gång.

Att siter är riggade har jag aldrig någonsin trott, finns inget de skulle tjäna på det. Ser det kontinuerligt också, undrade bara mest om folket flyttat upp genom att skotta på högre nivåer och om folk på högre stakes lägger massa energi på att analysera sitt spel och om det isf är värt det. Har ju alltid vunnit ganska bra på alla nivåer jag spelat egentligen, har problem med att flytta upp genom nivåerna bara :)

Avesst
2009-11-19, 21:30
En annan bra grej, antagligen den bästa, är den riktigt låga raken på 2,5%. Annars är standard 5% vad jag vet. På vilken annan sida kan du få 50% rakeback på de lägsta nivåerna? Det är ju det raken på SvS motsvarar.

Runt 30-40% kan man få på rätt många ställen.
Sen tror jag folk gillar att få rakebacken i en klumpsumma en gång i månaden, i alla fall dem som spelar mycket.

TheGovernator
2009-11-19, 22:16

Vad har du för utbildning i bagaget?

OnT, spelar ibland. Everest Poker mest, live när jag får chansen :)

KniveN
2009-11-19, 22:59
Att siter är riggade har jag aldrig någonsin trott, finns inget de skulle tjäna på det. Ser det kontinuerligt också, undrade bara mest om folket flyttat upp genom att skotta på högre nivåer och om folk på högre stakes lägger massa energi på att analysera sitt spel och om det isf är värt det. Har ju alltid vunnit ganska bra på alla nivåer jag spelat egentligen, har problem med att flytta upp genom nivåerna bara :)

På absolute poker fanns det spelare med "super konton" som kunde se andra spelares kort. En av sidorna som jag har spelat mest på *grr27*

p1r
2009-11-19, 23:03
På absolute poker fanns det spelare med "super konton" som kunde se andra spelares kort. En av sidorna som jag har spelat mest på *grr27*
Superkonton? Var de typ var 1000 medlem som fick ett superkonto eller?

KniveN
2009-11-19, 23:10

Typ gamla ägare och deras poker polare. googla absolute poker super account

gnagaren
2009-11-19, 23:29

http://bigfishpokerclub.wordpress.com/2007/10/18/the-absolute-poker-super-user-account-scandal/

p1r
2009-11-19, 23:38
http://bigfishpokerclub.wordpress.com/2007/10/18/the-absolute-poker-super-user-account-scandal/lol

Dreas
2009-11-19, 23:45
Som någon skrev ovan så är det standard att folk som inte kan har någon uppfattning om statistik och varians gnäller på att sajter är riggade. På SvS är en standarfras "bara på svenska spel". Fakta är att man inte alltid vinner med den bästa handen, Går du all in med AA mot en motståndares 22 så kommer du i långa loppet att förlora ca 20 gånger/100 händer. Detta kan tyckas trivialt men vissa verkar ändå inte fatta det. Man vinner inte alltid med bästa handen i så fall skulle det verkligen vara riggat. Med alla de hjälpmedel som nu finns tillgängliga som t ex poker tracker kan man ju ganska lätt själv, som stevebc skrev, kontrollera hur man ligger till statisktiskt när man har spelat några K händer. Att du sedan uppfattar det som att du jämt blir får stryk av en sämre hand beror antingen på att du spelat väldigt få händer och har haft lite otur, eller att du som du själv nämnde bara kommer ihåg de gånger du losar mot en sämre hand.Asså, ifall du spelat runt endel så ser du grejor på SvS som fan inte händer på något annat ställe, har aldrig stött på ett ställe där tomtarna är med så långt och träffar så mycket rätt på rivern, troligen har det att göra med att de synar hela vägen för DE KAN JU träffa..... Mina senaste tre sit&gos, AA vs KK 2ggr och AA vs A8, alla torskade jag, AA har en förmåga att gå sämre på SvS än på andra ställen, fast jag har kanske för få händer i kroppen på de olika siterna för att kunna avgöra. SvS, Partypoker och Full tilt rör det sig lätt om över 5k händer var iaf (underkant för att inte överdriva).

Hur rekommenderar ni en nybörjare att börja, vad/var ska man läsa för att lära sig osv?Läs på Flashback, pokerdelen där är grym, de länkar vidare till bra artiklar också, vet inte vart men ifall du kollar runt där så ser du :)

_slipknot1_
2009-11-20, 01:54
Läs på Flashback, pokerdelen där är grym, de länkar vidare till bra artiklar också, vet inte vart men ifall du kollar runt där så ser du :)

Pokerforum.nu är att rekomendera framför Flashback haha;)

stevebc
2009-11-20, 03:22
Fortsätter med diskussionen här...

Har precis sett klart serien, mycket sevärd, finns det någon liknande serie om poker? Gav mig massvis med inspiration.

Finns det något snack om en ny säsong, om ett år?

inte vad jag har sett iaf, men jag tycker att det bästa pokerprogrammet är High Stakes Poker. Sen så är I bet you rätt roligt, men kanske inte så mycket poker.Håller med dig Verbatim. Faktiskt så var det den serien som fick mig att börja med poker "seriöst" och här är jag nu, och försöker tjäna icke-försumbara pengar på fenomenet.

Kniven: vad är High Stakes Poker? Är det ett av alla "turneringsprogram" som WSOP osv eller är det som 2 months 2 millions och dokumenterar individuella pokerspelare?

stevebc
2009-11-20, 03:30
Runt 30-40% kan man få på rätt många ställen.
Sen tror jag folk gillar att få rakebacken i en klumpsumma en gång i månaden, i alla fall dem som spelar mycket.Klumpsumma eller ej, inget slår SvS:s rake. 30-40% är bra rakeback ja, på micro och small stakes, men får man 2.5% redan från början utan deals, varför inte? 50% rakeback konstant, det är fint.

Asså, ifall du spelat runt endel så ser du grejor på SvS som fan inte händer på något annat ställe, har aldrig stött på ett ställe där tomtarna är med så långt och träffar så mycket rätt på rivern, troligen har det att göra med att de synar hela vägen för DE KAN JU träffa..... Mina senaste tre sit&gos, AA vs KK 2ggr och AA vs A8, alla torskade jag, AA har en förmåga att gå sämre på SvS än på andra ställen, fast jag har kanske för få händer i kroppen på de olika siterna för att kunna avgöra. SvS, Partypoker och Full tilt rör det sig lätt om över 5k händer var iaf (underkant för att inte överdriva).Förstår frustrationen. Själv har jag lirat 7k händer nu på SvS och min winrate för AA följer ungefär de preflop-odds handen har. Sällan jag spelar mot mer än en annan motståndare med denna hand och jag vinner 80% av händerna efter showdown. Jag förstår inte varför just SvS av alla sajter anklagas så mycket för att rigga händer. Det är ju ett statligt ägt företag, likt systembolaget, som styrs av oss, kunderna själva. Varför skulle ett statligt ägt företag rigga händer mot landets egna befolkning? Vad har de, som styr Svenska Spel, att tjäna på riggade händer? Verkar bara absurt. Dessutom tror jag det här med rigghänder har mycket, väldigt mycket att göra med hur mycket fiskar det finns på sidan. Ju mer fisk, desto mer överlägsna händer som synas, desto mer bad beats man drabbas av. SvS är helt klart den sida jag drabbats av flest bad beats, men det är också den sida jag fått mest syn från när jag haft "nuts" vid syntillfället och därefter blivit slagen. Ren och skär sannolikhet. Kom ihåg att en vinnande spelare är alltid vinnande och att dessa bad beats är det som får fiskarna att fortsätta spela. Variansen är, om man ser det på det här sättet, inte alls en fiende utan snarare ens bästa vän.

På SvS har jag spelat AA 31 gånger och vunnit 84% av gångerna. Jag har förlorat tre stora potter: mot en triss av kungar, ett set av treor och en stege. Har vunnit flertalet pottter: tvåpar, par och set. Överlag den tredje mest inkomstbringande handen hittils efter QQ (#1) och TT (#2).

Matte_Maiden
2009-11-20, 03:38
Är ju inte direkt omöjligt att få en bra bit över 50% ifall man grindar en del.

LuckyNumber7
2009-11-20, 04:30
testade lira lite på SvS, fanns en del dåliga spelare där ja :)
Det enda dåliga är att man ibland inte får se förlorarens hand av någon anledning även fast båda har synat(?). Min handhistory buggar lite också, stod -50sek på en hand som jag aldrig spelade :smash:

KniveN
2009-11-20, 04:41
Fortsätter med diskussionen här...

Håller med dig Verbatim. Faktiskt så var det den serien som fick mig att börja med poker "seriöst" och här är jag nu, och försöker tjäna icke-försumbara pengar på fenomenet.

Kniven: vad är High Stakes Poker? Är det ett av alla "turneringsprogram" som WSOP osv eller är det som 2 months 2 millions och dokumenterar individuella pokerspelare?

Det är i princip världseliten som spelar live cash game.

http://www.youtube.com/watch?v=6YNc9oB2kp4
Sjuk hand.

http://www.youtube.com/watch?v=nLu3jfRZ6d4

http://www.youtube.com/watch?v=nLu3jfRZ6d4

http://www.youtube.com/watch?v=AHgquInNM14
Ska vi ta tillbaka några 100k? Nej. :D

mattepatte
2009-11-20, 09:46
Hur in i fittan ska jag undvika att sådant här händer? Har inte kunnat gå plus nu på 10 timmar eftersom att jag vunnit vunnit vunnit men sen förlorat allt på sånna här händer.

Givare: Du har fått [Ac Tc]
Givare: mattepatte höjer till $0.06
Givare: Svidar lägger sig
Givare: Leon83 synar $0.06
Givare: levi42582 synar $0.06
Givare: darkrider12 lägger sig
Givare: tigerjones1 höjer till $0.10
Givare: mattepatte synar $0.04
Givare: Leon83 synar $0.04
Givare: levi42582 synar $0.04
Givare: Floppen är [4c 8h Ts]
Givare: tigerjones1 passar
Givare: mattepatte satsar $0.26
Givare: Leon83 synar $0.26
Givare: levi42582 lägger sig
Givare: tigerjones1 lägger sig
Givare: Turnkortet är [4d]
Givare: mattepatte passar
Givare: Leon83 satsar $0.31
Givare: mattepatte synar $0.31
Givare: Riverkortet är [8c]
Givare: Leon83 satsar $0.90 och är all-in
Givare: mattepatte synar $0.90
Givare: Leon83 visar kåk med Åttor och Fyror
Givare: mattepatte muckar
Givare: Leon83 vinner potten ($3.13) med kåk med Åttor och Fyror

Säg inte att jag spelade fel i början av handen för det nekar jag helt enkelt, men att jag synade hans all-in det var fel det vet jag. Märkte hela tiden att jag hade bäst hand men sen när han gick all-in kändes det skumt, men hur fan ska jag kunna folda? Sätta han på den handen? Är såhär heeeela tiden nu annars går jag sakta men säkert plus.
Vet att det kommer gå över, vet att det är varians etc. Hade ni foldat där? Jag skulle höjt mer på flop och turn antagligen, men som den nybörjaren är så hade han endå synat...

mattepatte
2009-11-20, 10:05
Okej i den förra handen, jag visste att min tia var bäst på flop och turn eftersom att jag hade spelat några händer mot denna spelaren innan, och vunnit mycket av han, säger ju inte att jag vet till 100% men kändes verkligen som att han tänkte "jag ska vinna tillbaks av han med vilka fan kort som helst". Det trodde jag så därför borde jag alltså sätta han på ett sämre kort, åttan i detta fallet och sen folda på river, men tycker det är sjukt att man ska vara sååå jävla bra för att vinna på dom lägsta nivåerna...

Givare: Hand #16160180724
Givare: freakFRENZY lägger den lilla mörken på $0.01
Givare: mattepatte lägger den stora mörken på $0.02
Givare: Du har fått [6d 6c]
Givare: dudley3s lägger sig
Givare: kogosing lägger sig
Givare: freakFRENZY höjer till $0.08
Givare: mattepatte synar $0.06
Givare: Floppen är [9d Ah 9h]
Givare: freakFRENZY satsar $0.10
Givare: mattepatte höjer till $0.20
Givare: freakFRENZY synar $0.10
Givare: Turnkortet är [Js]
Givare: freakFRENZY har 15 sekunder på sig att göra något
Givare: freakFRENZY passar
Givare: freakFRENZY synar $0.26
Givare: Riverkortet är [Kd]
Givare: freakFRENZY passar
Givare: mattepatte visar tvåpar, Nior och Sexor
Givare: freakFRENZY visar tvåpar, Jacks och Nior
Givare: freakFRENZY vinner potten ($1.01) med tvåpar, Jacks och Nior

Tänkte fan heller att han har ässet eller nian när han bettar den summan och det var ju rätt, sen kom knekten visst den kan han få, hoppas han inte får den jag spelar som att jag fick den istället, och här är nästa typiska fall på vad som alltid händer, dom har inget, synar endå träffar och sen får bättre... omg känns omöjligt nu

ThisIsTheOne
2009-11-20, 10:11
Är ju inte direkt omöjligt att få en bra bit över 50% ifall man grindar en del.

Nu har jag inte spelat på några år (eller jobbat i branschen på ett par), men en bra bit över 50%... Då måste du grinda rätt mycket och rätt högt, va?

mattepatte
2009-11-20, 10:19
Lösning på förra handen. Betta bara mer om jag inte tror att han har något. Han hade säkert AK, AQ, AJ eller något lägre pocket.

Givare: Hand #16160373280
Givare: mattepatte lägger den lilla mörken på $0.01
Givare: rubus maximus lägger den stora mörken på $0.02
Givare: Du har fått [Td Ah]
Givare: shaaaks höjer till $0.07
Givare: AmbitsGambit lägger sig
Givare: ecademy lägger sig
Givare: ecademy står över
Givare: ecademy ställer sig upp
Givare: rubus maximus lägger sig
Givare: rubus maximus lägger till $0.02
Givare: Floppen är [Qs 7c 7s]
Givare: shaaaks satsar $0.10
Givare: mattepatte har 15 sekunder på sig att göra något
Givare: mattepatte höjer till $0.30
Givare: shaaaks lägger sig
Givare: Osynad satsning på $0.20 går tillbaka till mattepatte
Givare: mattepatte vinner potten ($0.34)

Dreas
2009-11-20, 11:29
Klumpsumma eller ej, inget slår SvS:s rake. 30-40% är bra rakeback ja, på micro och small stakes, men får man 2.5% redan från början utan deals, varför inte? 50% rakeback konstant, det är fint.

Förstår frustrationen. Själv har jag lirat 7k händer nu på SvS och min winrate för AA följer ungefär de preflop-odds handen har. Sällan jag spelar mot mer än en annan motståndare med denna hand och jag vinner 80% av händerna efter showdown. Jag förstår inte varför just SvS av alla sajter anklagas så mycket för att rigga händer. Det är ju ett statligt ägt företag, likt systembolaget, som styrs av oss, kunderna själva. Varför skulle ett statligt ägt företag rigga händer mot landets egna befolkning? Vad har de, som styr Svenska Spel, att tjäna på riggade händer? Verkar bara absurt. Dessutom tror jag det här med rigghänder har mycket, väldigt mycket att göra med hur mycket fiskar det finns på sidan. Ju mer fisk, desto mer överlägsna händer som synas, desto mer bad beats man drabbas av. SvS är helt klart den sida jag drabbats av flest bad beats, men det är också den sida jag fått mest syn från när jag haft "nuts" vid syntillfället och därefter blivit slagen. Ren och skär sannolikhet. Kom ihåg att en vinnande spelare är alltid vinnande och att dessa bad beats är det som får fiskarna att fortsätta spela. Variansen är, om man ser det på det här sättet, inte alls en fiende utan snarare ens bästa vän.

På SvS har jag spelat AA 31 gånger och vunnit 84% av gångerna. Jag har förlorat tre stora potter: mot en triss av kungar, ett set av treor och en stege. Har vunnit flertalet pottter: tvåpar, par och set. Överlag den tredje mest inkomstbringande handen hittils efter QQ (#1) och TT (#2).Ja för jag statistik över det hela så är det säkert något sådant för min del också surt som det är så kommer man ju mest ihåg bad beatsen och aldrig då man vann rätt eller drog ut lite smått.Pokerforum.nu är att rekomendera framför Flashback haha;)Kanske, kanske inte, finns många bra trådar och spelare där, sen en länk till en mycket bra hemsida med massa artiklar. Var ju dock några månader sen jag var in och kollade läget i pokerdelen.

hultman
2009-11-20, 11:42
Lösning på förra handen. Betta bara mer om jag inte tror att han har något. Han hade säkert AK, AQ, AJ eller något lägre pocket.

Givare: Hand #16160373280
Givare: mattepatte lägger den lilla mörken på $0.01
Givare: rubus maximus lägger den stora mörken på $0.02
Givare: Du har fått [Td Ah]
Givare: shaaaks höjer till $0.07
Givare: AmbitsGambit lägger sig
Givare: ecademy lägger sig
Givare: ecademy står över
Givare: ecademy ställer sig upp
Givare: rubus maximus lägger sig
Givare: rubus maximus lägger till $0.02
Givare: Floppen är [Qs 7c 7s]
Givare: shaaaks satsar $0.10
Givare: mattepatte har 15 sekunder på sig att göra något
Givare: mattepatte höjer till $0.30
Givare: shaaaks lägger sig
Givare: Osynad satsning på $0.20 går tillbaka till mattepatte
Givare: mattepatte vinner potten ($0.34)

Oj. Vi har en storspelare i tråden :D

Tonto
2009-11-20, 11:54
Isildur1 sitter nu på fyra PLO bord mot Patrik Antonius, även fast han vet att PLO inte är hans game. Och efter att ha läst chatloggen igår så antar jag att de först spelar PLO för att Patrik ska plussa sen kanske dom sätter sig vid NLHE där Isildur1 säkert planerar vinna tillbaka förlorade pengar plus en massa mer.

Synd att jag börjar jobba tidigare idag hade gärna suttit och kollat ett tag *snyft*

mattepatte
2009-11-20, 12:27
Oj. Vi har en storspelare i tråden :D

Om du har några frågor angående poker eller hur en viss hand ska spelas så tar jag dom per PM.

norpx
2009-11-20, 12:29
Sant, men deras avtal verkar skumt. Kan man verkligen skriva ur sig om man är missnöjd och slippa betala nåt? Finns ju alternativa vägar att ta del av typ 50%+ av det de producerat gratis, men det vågar jag inte skriva ut.

Verkar som HM är bättre, har fler funktioner, men inget jag kan gå i god för själv.

Jag gjorde detta för något år sedan och tror inte jag kan testa igen, har för mig att jag signade upp och att de skulle dra pengarna efter en vecka och när det gått 6 dagar gick jag in och sa att jag inte ville bli medlem och inga pengar drogs. Men som sagt jag gjorde det för över ett år sedan och kan inte svära på om det funkar idag. Bra videos dock, särskilt de senare delarna av mathematics of nl holdem av wilt on tilt.

Har bara kört trial av pt2 och pt3 men jag tyckte hm var enklare att komma igång med men handlar antagligen mest om vana då båda är bra alternativ.

Lelle Pelle
2009-11-20, 12:58
Jag vann en turnering på jobbet igår! 12spelare, 200kr buy-in. Tog 3 timmar! Sjuuukt nöjd!:D

Första gången jag spelade poker över ett år, efter att ha förlorat hela min BR som jag tog ett par år att bygga upp. Kommer inte börjar spela poker igen.

wo0ord
2009-11-20, 14:27
nån här som spelat sunday million på PS eller warmup eller liknande? isåfall bästa resultat? vad är det mesta ni vunnit på en Online turnering? bara kul å veta :)

stevebc
2009-11-20, 14:50
Hur in i fittan ska jag undvika att sådant här händer? Har inte kunnat gå plus nu på 10 timmar eftersom att jag vunnit vunnit vunnit men sen förlorat allt på sånna här händer.

Givare: Du har fått [Ac Tc]
Givare: mattepatte höjer till $0.06
Givare: Leon83 synar $0.06
Givare: levi42582 synar $0.06
Givare: darkrider12 lägger sig
Givare: tigerjones1 höjer till $0.10
Givare: mattepatte synar $0.04
Givare: Leon83 synar $0.04
Givare: levi42582 synar $0.04
Givare: Floppen är [4c 8h Ts]
Givare: tigerjones1 passar
Givare: Leon83 synar $0.26
Givare: levi42582 lägger sig
Givare: Turnkortet är [4d]
Givare: Leon83 satsar $0.31
Givare: mattepatte synar $0.31
Givare: Riverkortet är [8c]
Givare: Leon83 satsar $0.90 och är all-in
Givare: mattepatte synar $0.90
Givare: Leon83 visar kåk med Åttor och Fyror
Givare: Leon83 vinner potten ($3.13) med kåk med Åttor och Fyror

Säg inte att jag spelade fel i början av handen för det nekar jag helt enkelt, men att jag synade hans all-in det var fel det vet jag. Märkte hela tiden att jag hade bäst hand men sen när han gick all-in kändes det skumt, men hur fan ska jag kunna folda? Sätta han på den handen? Är såhär heeeela tiden nu annars går jag sakta men säkert plus.
Vet att det kommer gå över, vet att det är varians etc. Hade ni foldat där? Jag skulle höjt mer på flop och turn antagligen, men som den nybörjaren är så hade han endå synat...Preflop så hade jag gjort samma sak. Höjt 3-4 big blinds, och definitivt synat den lilla reraisen. Du floppar TPTK på en riktig dry board, regnbåge och T84. Så du har ju en grym position här. Du var, om jag förstår det rätt, före motståndaren ända fram till rivern? Han satt med en 8 bara? Grejen är att de flesta av de händer som synar dig på floppen kommer leda över din hand på rivern. Alla händer med 4 eller 8, som säkerligen synar en sådan flopp, särskilt mot en c-bet, vinner över din hand på rivern. Det du slår, som ändå floatar är väl isf pocket par 55-66-77-99, och par i 10or med sämre kicker, och har svårt att se att de försöker bluffa sig ur potten här. För följande gäller: det enda skälet till 55-66-77-99 och 10 synar hela vägen ner är för att de tror du bluffar. Om du passar både turn och rivern så lär de inte tro att du har något, och lär ju bara passa bakom då för att ta hem det säkert. De vet att ifall de bettar blir de _bara_ synade av händer som slår sin egen hand. Så det finns ingen anledning för dessa kort att bluffa dig på rivern.

Kort som slår dig dock, tja, dessa går i högre utsträckning all-in på rivern än kort som inte slår dig. Vet inte vilka pot-odds du hade direkt men kan det ha legat 1.30 dollar i potten och han bettade 0.9? Det låter som dåliga odds med tanke på att han ofta ligger före här.

Matte_Maiden
2009-11-20, 14:56
nån här som spelat sunday million på PS eller warmup eller liknande? isåfall bästa resultat? vad är det mesta ni vunnit på en Online turnering? bara kul å veta :)

Har ett par turpolare som gått och vunnit liknande turrar. De få live-meriter jag har kom live. Kom två på SWOP och 11:a (tror jag) på SM.

Klart det spelar stor roll hur mkt man spelar och hur länge samt hur högt, men en sak jag lärt mig är att lojalitet mot affiliates och liknande ofta lönar sig. Har spelat för samma affiliate säkert 3 år nu.

mattepatte
2009-11-20, 14:57
Nä de va inga bra pott odds där i slutet, dåligt spelat av mig faktiskt, blev blind på slutet.
Jag spelar ju om jävligt lite pengar, har precis börjat spela så tänker jobba mig upp sakta men säkert, synen på rivern var dålig och jag gör så allt för många gånger jag tänker (jag tror han har mig slagen, men jag synar för jag kan inte sova om jag inte får reda på det). Kanske bättre åå folda istället för som du säger varför skulle han bluffa.

stevebc
2009-11-20, 15:05
nån här som spelat sunday million på PS eller warmup eller liknande? isåfall bästa resultat? vad är det mesta ni vunnit på en Online turnering? bara kul å veta :)En kompis från Belgien placerade sig, tror det var 91:a, och vann 10k. Det värsta är att han är en rätt kass spelare. Lirade mycket med honom på Pacific Poker, och såg honom hela tiden spela skitkort och minraisa preflop.

Har inte hört från honom på ett tag dock, hoppas inte han lirat bort alla pengarna bara :D. Riktigt schysst snubbe dock.

Har ett par turpolare som gått och vunnit liknande turrar. De få live-meriter jag har kom live. Kom två på SWOP och 11:a (tror jag) på SM.

Klart det spelar stor roll hur mkt man spelar och hur länge samt hur högt, men en sak jag lärt mig är att lojalitet mot affiliates och liknande ofta lönar sig. Har spelat för samma affiliate säkert 3 år nu.Kan man få individuella deals då, med rakeback? Har ingen koll på alla dessa rakeback.com-sidor som det känns bara är ute efter att blåsa en, samtidigt vill man ju ha mer än sidans egna 5-10%...

reduce
2009-11-20, 15:14
Såg att flera här nämnt att de lirar på SvS, jag själv hade också tänkt flytta över efter att ha spelat på FT i snart ett år.. Har stått på deras waitinglist för rakeback-deal sjukt länge nu och har lessnat på att vänta..

Två korta frågor bara:

Går det att använda Holdem Manager till SvS klient (med hud etc)?

Finns det möjlighet att modda deras kortleken till 4färgs? (ex. http://img405.imageshack.us/img405/3395/sampleclassicdark.png)

Drfg
2009-11-20, 15:20

Finns det möjlighet att modda deras kortleken till 4färgs? (ex. http://img405.imageshack.us/img405/3395/sampleclassicdark.png)

Ja det går men man får trixa lite.

Man kan välja 4färgskort iaf, vet inte om man kan byta till sin egen.

wo0ord
2009-11-20, 15:28

Klart det spelar stor roll hur mkt man spelar och hur länge samt hur högt, men en sak jag lärt mig är att lojalitet mot affiliates och liknande ofta lönar sig. Har spelat för samma affiliate säkert 3 år nu.

Vad var det för buyin och antal spelare i live turneringen då? goa pengar?

En kompis från Belgien placerade sig, tror det var 91:a, och vann 10k. Det värsta är att han är en rätt kass spelare. Lirade mycket med honom på Pacific Poker, och såg honom hela tiden spela skitkort och minraisa preflop.

Har inte hört från honom på ett tag dock, hoppas inte han lirat bort alla pengarna bara :D. Riktigt schysst snubbe dock.

Kan man få individuella deals då, med rakeback? Har ingen koll på alla dessa rakeback.com-sidor som det känns bara är ute efter att blåsa en, samtidigt vill man ju ha mer än sidans egna 5-10%...

Har du spelat och vunnit något på större turneringar? eller lirar du bara cash eller och sngs?

norpx
2009-11-20, 15:46
Såg att flera här nämnt att de lirar på SvS, jag själv hade också tänkt flytta över efter att ha spelat på FT i snart ett år.. Har stått på deras waitinglist för rakeback-deal sjukt länge nu och har lessnat på att vänta..

Två korta frågor bara:

Ja det går, googla HHConverter.

reduce
2009-11-20, 16:32
Ja det går, googla HHConverter.

Tack!

stevebc
2009-11-20, 16:43
Har du spelat och vunnit något på större turneringar? eller lirar du bara cash eller och sngs?Lirat några dubbel-upp-sng:s som jag gillar. Annars lirar jag uteslutande cash game. Klarar inte av turneringar. Varken mitt temperament eller spel.

reduce
2009-11-20, 16:55
Sant, men deras avtal verkar skumt. Kan man verkligen skriva ur sig om man är missnöjd och slippa betala nåt? Finns ju alternativa vägar att ta del av typ 50%+ av det de producerat gratis, men det vågar jag inte skriva ut.

Nu törs jag inte lova att något ändrat sig de senaste 6månaderna, men jag använde mig av deras free trial (även om jag var jävligt suspekt då man fick lov att uppge sina kontouppgifter ändå) och pumpade hem hela deras bibliotek av filmer. Var inga som helst problem att avsluta sin subscription efter det, deras support är suverän och deras videos håller hög kvalité (speciellt serien Mathematics of NLHE).

...Har en PDF på 45-50 sidor som tar upp det allra viktigaste på ett väldigt lättillgängligt sätt..

Du har pm! :)

Matte_Maiden
2009-11-20, 18:37
Jag tror inte man får skriva om affiliates å hur man ska gå tillväga för att få bättre deals här på Kolozzeum tyvärr, men en bra väg är att skaffa en individuell deal med en affiliate.

Inköp på SM var 10,5k sek tror jag, SWOP 41k sek. Skönt att det är skattefritt iaf. :D

The_RobRoy
2009-11-20, 18:51
Jag tror inte man får skriva om affiliates å hur man ska gå tillväga för att få bättre deals här på Kolozzeum tyvärr, men en bra väg är att skaffa en individuell deal med en affiliate.

Inköp på SM var 10,5k sek tror jag, SWOP 41k sek. Skönt att det är skattefritt iaf. :D

Du kom tvåa i en turnering med 41k i inköp alltså? Respekt..

Klein
2009-11-20, 18:57
Jag har fått uppfattningen att nästan inga spelare vinner några pengar på poker. Att bara 2% eller nåt vinner signifikant mer än de förlorar och att resten av proffsen lever helt på rakeback. Någon som kan fylla i, bekräfta eller dementera?

Matte_Maiden
2009-11-20, 19:12
Du kom tvåa i en turnering med 41k i inköp alltså? Respekt..

I ärlighetens namn gjorde vi en deal i HU:n där vi splittade pengarna 50/50 mot att min motståndare vann. Han hade då 70% av markerna så jag var riktigt nöjd. :D

TheGovernator
2009-11-20, 19:21
Hur mycket tjänade du den turneringen?

norpx
2009-11-20, 20:30
Highstakes action med stevebc på svs och det är kronor och inte dollars såklart.

***** Hand History for Game 1171186743 *****
$50 NL Texas Hold'em - Friday, November 20, 20:13:41 ET 2009
Table Ada 37 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: Rahl ( $43.48 )
Seat 2: Ellroy1 ( $124.58 )
Seat 3: Partykille ( $10.82 )
Seat 4: stevebc ( $70.54 )
Seat 5: Hero ( $67.4 )
Partykille posts small blind [$0.25].
stevebc posts big blind [$0.5].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Kd Ks ]
Hero calls [$0.5].
Rahl calls [$0.5].
Ellroy1 calls [$0.5].
Partykille calls [$0.25].
stevebc raises [$3].
Hero raises [$11.5].
Rahl folds.
Ellroy1 folds.
Partykille folds.
stevebc calls [$8.5].
** Dealing Flop ** [ 7d, 9s, 5h ]
stevebc checks.
Hero bets [$25.5].
stevebc is all-In [$58.54]
Hero is all-In [$29.9]
** Dealing Turn ** [ 9c ]
** Dealing River ** [ 8s ]
stevebc shows [ Qs, Qd ] two pairs, queens and nines.
Hero shows [ Kd, Ks ] two pairs, kings and nines.
stevebc wins $3.14 from side pot#1 with two pairs, queens and nines.
Hero wins $132.9 from the main pot with two pairs, kings and nines.

Stråhle
2009-11-20, 20:34
Är det 21 års gräns på pokerturneringarna på casino cosmopol?

wo0ord
2009-11-20, 20:34
Är det 21 års gräns på pokerturneringarna på casino cosmopol?

Är det inte 20 ?

Mazr
2009-11-20, 20:58
Det är 20.

stevebc
2009-11-20, 21:31
Highstakes action med stevebc på svs och det är kronor och inte dollars såklart.

***** Hand History for Game 1171186743 *****
$50 NL Texas Hold'em - Friday, November 20, 20:13:41 ET 2009
Table Ada 37 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: Rahl ( $43.48 )
Seat 2: Ellroy1 ( $124.58 )
Seat 3: Partykille ( $10.82 )
Seat 4: stevebc ( $70.54 )
Seat 5: Hero ( $67.4 )
Partykille posts small blind [$0.25].
stevebc posts big blind [$0.5].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Kd Ks ]
Hero calls [$0.5].
Rahl calls [$0.5].
Ellroy1 calls [$0.5].
Partykille calls [$0.25].
stevebc raises [$3].
Hero raises [$11.5].
Rahl folds.
Ellroy1 folds.
Partykille folds.
stevebc calls [$8.5].
** Dealing Flop ** [ 7d, 9s, 5h ]
stevebc checks.
Hero bets [$25.5].
stevebc is all-In [$58.54]
Hero is all-In [$29.9]
** Dealing Turn ** [ 9c ]
** Dealing River ** [ 8s ]
stevebc shows [ Qs, Qd ] two pairs, queens and nines.
Hero shows [ Kd, Ks ] two pairs, kings and nines.
stevebc wins $3.14 from side pot#1 with two pairs, queens and nines.
Hero wins $132.9 from the main pot with two pairs, kings and nines.:)

Snygg fejklimp! Mina polare satt faktiskt och följde bordet hemifrån och vi kommenterade handen. Det var riktigt dåligt spel av mig då det du gör i princip kräver AA, KK. Dock så tyckte jag det var konstigt att du inte openraisade just eftersom alla på Svs limpar hela tiden. Det är alltså väldigt stor risk att man hamnar multiway med KK och med hög stack-pot-ratio. Som "tur" var fanns idioten (jag) med och raisade, synade och gick all-in på floppen.

Haft en riktigt sunkig dag och inte tänkt klart nu de senaste händerna. Då vet man vem du är iaf :) Världen är liten.

Matte_Maiden
2009-11-20, 21:33
Hur mycket tjänade du den turneringen?

Efter deal fick jag 615k sek, minus 41k i inköp.

Det är 20 år på CC.

wo0ord
2009-11-20, 21:58
Efter deal fick jag 615k sek, minus 41k i inköp.

Det är 20 år på CC.

Kan du schteka ett tag nu då :) gjort slut på mycket? eller ligger + fortfarande? vad menas med CC ?

stevebc
2009-11-20, 21:59
Casino Cosmopol i Stockholm.

wo0ord
2009-11-20, 22:03
Casino Cosmopol i Stockholm.

eller Göteborg ? ;)

Matte_Maiden
2009-11-20, 23:55
Casino Comsopol kort och gott antar jag. :D

Spelar som enda inkomstkälla och har gjort så ett par år så min konsumtion är inte direkt relaterad till hur pokern går. La lite i lägenheten, resten i buffert/rulle.

stevebc
2009-11-21, 00:22
Har haft på känn att du var en duktig pokerspelare, men visste inte att du levde på det förrän nu. Riktigt härligt att ha ett proffs (ja, lever man på en sport eller ett spel så är man proffs) med i tråden :)

Själv har man haft en usel dag, men har återhämtat mig bra. Var som mest 700 big blinds back men har nu kommit tillbaka och ligger ca 160 big blinds back för dagen.

p1r
2009-11-21, 00:32
Kanske en dum fråga matte maiden men hur blir timlönen ungefär uträknat efter hur länge du spelat/spelar och hur mycket tid du lägger ner på pokern?

Matte_Maiden
2009-11-21, 01:15
Kanske en dum fråga matte maiden men hur blir timlönen ungefär uträknat efter hur länge du spelat/spelar och hur mycket tid du lägger ner på pokern?

Snabbt höftat i huvudet, runt 1,5k sek i timmen.

Edit: Det är min timlön nu, dvs.

Stråhle
2009-11-21, 01:44
Snabbt höftat i huvudet, runt 1,5k sek i timmen.

Edit: Det är min timlön nu, dvs.

Vad spelar du på för nivåer? Vilken sida?

Matte_Maiden
2009-11-21, 02:14
Vad spelar du på för nivåer? Vilken sida?

2/4 - 5/10 på Entraction/B2B samt 25/50 på SvS.

Stråhle
2009-11-21, 03:31
Min andra freerollturnering blev klar nu kom plats 287 av 7500 :) Fan vad lång tid dem tar!

gnagaren
2009-11-21, 03:35
Min andra freerollturnering blev klar nu kom plats 287 av 7500 :) Fan vad lång tid dem tar!

Suger att spela Freerolls, spela turneringar som kostar 20+2kr på SvS. Har kommit 8 och 17 utan att ens anstränga mig.

Spelar just nu, fulls som fan men det är för skojs skull. Började med ca 130kr PLO och ligger just nu på 400+, känns ju skönt att kunna dra in några kronor utan att ens spela bra. Finns så mycket fisk på SVS.

gnagaren
2009-11-21, 03:59
Suger att spela Freerolls, spela turneringar som kostar 20+2kr på SvS. Har kommit 8 och 17 utan att ens anstränga mig.

Spelar just nu, fulls som fan men det är för skojs skull. Började med ca 130kr PLO och ligger just nu på 400+, känns ju skönt att kunna dra in några kronor utan att ens spela bra. Finns så mycket fisk på SVS.

Nu pallar jag inte mer, dags att sova. Slutade iaf på 580+ så 450kr+ på 25min iaf :)

Jorpa
2009-11-21, 05:00
Nu pallar jag inte mer, dags att sova. Slutade iaf på 580+ så 450kr+ på 25min iaf :)

Ett tips, tro inte du är bra nu. Fortsätt vara disciplinerad, höj inte dina insatser osv.

Talar bara utifrån egna erfarenheter, önskar jag kunde fått de tipset av mig själv :)

Tiga
2009-11-21, 06:01
Den dagen Phil Galfond tar sig an Isildurr. Ja, då gular Isildurr!

norpx
2009-11-21, 09:05
:)

Snygg fejklimp! Mina polare satt faktiskt och följde bordet hemifrån och vi kommenterade handen. Det var riktigt dåligt spel av mig då det du gör i princip kräver AA, KK. Dock så tyckte jag det var konstigt att du inte openraisade just eftersom alla på Svs limpar hela tiden. Det är alltså väldigt stor risk att man hamnar multiway med KK och med hög stack-pot-ratio. Som "tur" var fanns idioten (jag) med och raisade, synade och gick all-in på floppen.

Haft en riktigt sunkig dag och inte tänkt klart nu de senaste händerna. Då vet man vem du är iaf :) Världen är liten.

Brukar variera, på den nivån synar ju ofta hela bordet ändå även fast man höjer 3-4*BB. Vi lär väl synas igen om jag inte gular :)

reduce
2009-11-21, 11:10
Isildur1 vs durrr på PLO-borden @ fulltilt nu! *popcorn*

Tonto
2009-11-21, 12:05
Isildur och durrrr five tablar PLO just nu, Isildur är upp alla 5 borden

Tonto
2009-11-21, 12:08
tar durrrr 5minuter att spela bort en buy-in hahaha

reduce
2009-11-21, 12:13
Isildur och durrrr five tablar PLO just nu, Isildur är upp alla 5 borden

Startade med 6, är nu nere på ett och dwan är snart busto ännu en gång, Isildur är det bästa som hänt highstakespoker. :D

Isildur1 +$677,118 på ~520 händer hittills.

Tonto
2009-11-21, 12:15
Det måste ju vara mer än så!

Hoppas han tar tillbaka sina pengar från PA också!

stevebc
2009-11-21, 12:46
2/4 - 5/10 på Entraction/B2B samt 25/50 på SvS.Det är en jävligt bra winrate du har på SvS (om du kör ~300 händer/timme). Hur upplever du skillnaden mellan 25/50 och t ex 500-1000NL internationellt? Samma nivå? Min kompis spelar själv 2,5/5 på SvS och säger att det är lättare där än motsvarande 50-100NL på sidor som FTP och PS, håller du med?

stevebc
2009-11-21, 12:48
Brukar variera, på den nivån synar ju ofta hela bordet ändå även fast man höjer 3-4*BB. Vi lär väl synas igen om jag inte gular :)Japp! Vi ses nästa hand ;)

Startade med 6, är nu nere på ett och dwan är snart busto ännu en gång, Isildur är det bästa som hänt highstakespoker. :D

Isildur1 +$677,118 på ~520 händer hittills.Läste att durrrr gulade på FTP för några dagar sen. Fyllt på kontot igen? Hur ska detta sluta :/

reduce
2009-11-21, 13:00
Det måste ju vara mer än så!

Hoppas han tar tillbaka sina pengar från PA också!

När de väl spelat klart så slutade Isildur på +800k och Durrrr -855k för dagen.

Japp! Vi ses nästa hand ;)

Läste att durrrr gulade på FTP för några dagar sen. Fyllt på kontot igen? Hur ska detta sluta :/

Jo, durrrr gulade för bara en vecka sedan efter att ha förlorat allt till überIsildur (som senare förlorade åtminstone hälften till PA). För ~2 dagar sen fyllde han på kontot med ytterligare 1mille som nu är slut igen..
Totalt Last 30 days: -$5,433,444 *spy*

Från en gammal intervju med matusow;
"I'm sure you've all heard of the Tom Dwan, Durrrr challenge to the world of playing 4 PLOs or NLH at the same time laying 1.5 to 500k. Tom, I wish you all the best of luck, I consider you a good friend, I think you're a very good poker player if not one of the most talented poker players ever but you're in for a wakeup call.

You've lost your f'ing mind. And i'll say it again: egos will break you, cards will make you, and unfortunately you're going to have to learn the hard way. I hope it doesn't happen but let me tell you something, I didn't think it'd ever happen, because I was unbeatable, I walked around and challenged the world and let me tell you something, it does happen, it will happen, and it sucks when it does. I wish you the best of luck, congratulations and I wish you tremendous success."

Känns som det passar in rätt bra nu..

stevebc
2009-11-21, 13:50
Svängt rejält nu. Upp 200 bb på några händer bara, varav några riktigt roliga, dessa två kommer jag att tänka på.

BossMedia Game #1171820004: Table Ada 20 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 13:20:38 - 2009/11/21
Seat 3: ROGGA14 (kr62.89)
Seat 5: stevebc (kr50.00)
Seat 1: tommy33 (kr63.62)
Seat 2: TheRose (kr177.70)
Seat 4: legion (kr45.00)
ROGGA14 posts the big blind of kr0.50
TheRose posts the small blind of kr0.25
tommy33 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to stevebc [Js Ah]
legion folds
stevebc raises kr1.75
tommy33 folds
TheRose folds
ROGGA14 calls kr1.75
*** FLOP *** [Ac 7h 9c]
ROGGA14 checks
stevebc bets kr2.90
ROGGA14 raises kr5.80
stevebc calls kr5.80
*** TURN *** [Ac 7h 9c] [7d]
ROGGA14 bets kr15.35
stevebc calls kr15.35
*** RIVER *** [Ac 7h 9c 7d] [7s]
ROGGA14 goes all-in with kr39.99
stevebc goes all-in with kr27.10
*** SUMMARY ***
Total pot kr97.75 | Rake kr2.50
Board: [Ac 7h 9c 7d 7s]
tommy33 won (kr0.00), mucks
TheRose won (kr0.00), mucks
ROGGA14 won (kr0.00), showed [Jh 4d]
legion won (kr0.00), mucks
stevebc won (kr97.75), showed [Js Ah]
Gör en standrad-raise MP med AJ. Blir synad av en spelare som jag handen dessförinnan "bluffade" (c-bet med ett antal outs) och fick vika mig för, så visste att en c-bet här skulle bli synad med ungefär vad som helst. Jag c-betar och han raisar. Färgdrag tänker jag givetvis, möjligtvis set men antagligen inte. På turn kommer en sjua vilket gör mig ordentligt rädd, men vill inte vika mig än. River kommer 7 vilket är det bästa kortet som kan komma. Det enda han slår mig nu är med pocket 9 eller en 7a på hand. Båda extremt låg sannolikhet. Det enda jag tänker mig att han egentligen sitter på är Ax och synar. Gött mos.

BossMedia Game #1171823890: Table Ada 20 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 13:27:56 - 2009/11/21
Seat 1: tommy33 (kr59.12)
Seat 3: ROGGA14 (kr17.03)
Seat 5: stevebc (kr90.00)
Seat 2: TheRose (kr179.10)
Seat 4: legion (kr54.76)
ROGGA14 posts the big blind of kr0.50
TheRose posts the small blind of kr0.25
tommy33 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to stevebc [Td Ts]
legion folds
stevebc raises kr1.75
tommy33 calls kr1.75
TheRose folds
ROGGA14 calls kr1.75
*** FLOP *** [Js 7h Tc]
ROGGA14 checks
stevebc checks
tommy33 bets kr4.50
ROGGA14 calls kr4.50
stevebc calls kr4.50
*** TURN *** [Js 7h Tc] [Qh]
ROGGA14 checks
stevebc bets kr12.00
tommy33 calls kr12.00
ROGGA14 goes all-in with kr10.78
*** RIVER *** [Js 7h Tc Qh] [Th]
stevebc bets kr30.00
tommy33 goes all-in with kr40.87
stevebc calls kr40.87
*** SUMMARY ***
Total pot kr132.14 | Rake kr3.38
Board: [Js 7h Tc Qh Th]
tommy33 won (kr0.00), showed [Qc Qd]
TheRose won (kr0.00), mucks
ROGGA14 won (kr0.00), mucks
legion won (kr0.00), mucks
stevebc won (kr132.14), showed [Td Ts]Samma bord någon hand senare. Får TT och öppnar upp. Bra flopp för mig, men var oerhört dumt att inte c-betta med tanke på att JT ligger ute. Var så säker på att knappen skulle betta dock så jag lät det vara för en hand till. Givetvis kommer Q, det sämsta kortet. Händer som slår mig, som motståndarna kan ha är dock bara 98, jag kan inte se AK, eller QQ syna preflop bara. Möjligtvis att JJ synar. Så jag går ut med en bet för att få in Roggans stack och för att valuebetta knappen. Ännu ett drömkort på rivern när T kommer. Har tur nog att bli raisad på river. Knappen satt på QQ, en hand jag inte förväntade mig. Snacka om att vinna en hand på ren tur, trots dåligt spel. Och 264 big blinds tackar man ju inte nej till. Skulle givetvis c-bettat floppen. Men som sagt, de enda händer jag ser framför mig slå mig på turn är 89 och JJ. Jag får helt enkelt lära mig att folk synar preflop med QQ och AK, trots att jag faktiskt raisar 85% av alla händer jag spelar (vilket gör en 3-bet med de händerna lätt).

Betar
2009-11-21, 14:26
Har vi inga NLFR lirare här?

Skulle vara kul att ha någon att kunna diskutera med :)

Spelar själv NLFR NL25-50, har lirat online poker i drygt ett år och är relativt stabil.

Matte_Maiden
2009-11-21, 14:29
Det är en jävligt bra winrate du har på SvS (om du kör ~300 händer/timme). Hur upplever du skillnaden mellan 25/50 och t ex 500-1000NL internationellt? Samma nivå? Min kompis spelar själv 2,5/5 på SvS och säger att det är lättare där än motsvarande 50-100NL på sidor som FTP och PS, håller du med?

Denna månad har jag 18,5 bb/100 hands, vilket är massor över mitt EV. Jag skulle gissa på att min reella winrate är högst hälften av det. Säg 5 bord, 100 händer per timme per bord och vi har då med en winrate på 9 bb/100hands (500/100)*9*50=250*9=2250 kr/h. Detta tror jag också är högt räknat, eller så har jag räknat fel - är lite stressad just nu. Man får ju tänka på att det är 200bb-inköp vilket troligen drar upp min winrate något jämfört med ett 100bb-bord.

Har aldrig spelat FTP och PS så har noll koll där, skulle aldrig spela på en skattebelagd sida. Jämfört med B2B är B2B snäppet svårare, men med RB är det nog pratiskt taget samma.

stevebc
2009-11-21, 15:17
Ah okej. Snyggt jobbat.

Är ännu osäker vilken site som är bäst att lira på, för mig. Jag antar att SvS fortfarande är bäst med avseende på spelare och rake.

Matte_Maiden
2009-11-21, 18:21
Ah okej. Snyggt jobbat.

Är ännu osäker vilken site som är bäst att lira på, för mig. Jag antar att SvS fortfarande är bäst med avseende på spelare och rake.

Ett bra argument för att spela på SvS är att siten är garanterat skattefri. SvS är lite av definitionen av skattefritt. :D

Stråhle
2009-11-21, 18:58
SvS har ju galet oskön klient dock :(

reduce
2009-11-21, 20:51
Isildur online igen, nu vs Phil Ivey NLHE.. *popcorn*

Phil Ivey (BTN/SB): $341496.00
Isildur1 (BB): $202999.50

Pre Flop: ($1500.00)
Phil Ivey raises to $3000, Isildur1 raises to $12000, Phil Ivey raises to $36000, Isildur1 raises to $202999.50 all in, Phil Ivey calls $166999.50

Flop: ($405999.00) 6h Jc 4h

Turn: ($405999.00) 9s

River: ($405999.00) 7d

Final Pot: $405999.00
Phil Ivey shows As Kh (Ace King high)
Isildur1 shows Ad Ks (Ace King high)
Isildur1 wins $202,999.25
Phil Ivey wins $202,999.25
(Rake: $0.50)

stevebc
2009-11-21, 21:17
Ett bra argument för att spela på SvS är att siten är garanterat skattefri. SvS är lite av definitionen av skattefritt. :Dwoot? Trodde den om någon var skattebelagd. Är ju fan statligt och svenskt på samma gång :)

SvS har ju galet oskön klient dock :(Japp, värsta jag någonsin använt. Synd att det finns typ två inställningar och inga skins. Bara det att man inte kan välja var man vill sitta (rotera borden) är ju helt värdelöst. Varför finns inte den funktionen?!

Isildur online igen, nu vs Phil Ivey NLHE.. *popcorn*

Phil Ivey (BTN/SB): $341496.00
Isildur1 (BB): $202999.50

Pre Flop: ($1500.00)
Phil Ivey raises to $3000, Isildur1 raises to $12000, Phil Ivey raises to $36000, Isildur1 raises to $202999.50 all in, Phil Ivey calls $166999.50

Flop: ($405999.00) 6h Jc 4h

Turn: ($405999.00) 9s

River: ($405999.00) 7d

Final Pot: $405999.00
Phil Ivey shows As Kh (Ace King high)
Isildur1 shows Ad Ks (Ace King high)
Isildur1 wins $202,999.25
Phil Ivey wins $202,999.25
(Rake: $0.50)Tänkte skriva "heh nice rake" sen såg jag att det bara blev 0,50. Vad är detta? Är deras spel sanktionerat, för att de drar så många nya kunder av sig själva?

Drfg
2009-11-21, 21:21
Skulle aldrig postat grafen, har vredgat pokergudarna och får nu ta mitt straff :(

stevebc
2009-11-21, 21:22
Skulle aldrig postat grafen, har vredgat pokergudarna och får nu ta mitt straff :(Ah var det din graf, och har du en bad run nu? Join the club :/

Tonto
2009-11-21, 21:23
Isildur1 tar sönder Phil Ivey NLHE - 2bord

PA är fortfarande rädd och spelar PLO - 2bord

Drfg
2009-11-21, 21:28
Ah var det din graf, och har du en bad run nu? Join the club :/

Hehe ja, självförtroendet går alltid i botten också när ingenting fungerar.

Detta är standard senaste dagarna:

PL Omaha $1(BB) SvS
SB ($336)
Hero ($199)
UTG ($194)
UTG+1 ($361)
UTG+2 ($180)
MP1 ($190)
MP2 ($164)
CO ($85)
BTN ($235)

Dealt to Hero T:club:J:diamond:T:spade:9:diamond:

fold, UTG+1 calls $1, UTG+2 calls $1, MP1 calls $1, fold, CO calls $1, fold, fold, check,

FLOP ($5.50) 8:spade:7:diamond:T:diamond:

Hero bets $4.12, UTG+1 raises to $17.86, UTG+2 folds, MP1 folds, CO raises to $63.20, Hero raises to $198 (AI), UTG+1 calls $180, CO calls $20.80 (AI),

TURN ($485) 8:spade:7:diamond:T:diamond:K:diamond:

RIVER ($485) 8:spade:7:diamond:T:diamond:K:diamond:5:spade:

Hero shows T:club:J:diamond:T:spade:9:diamond:
(Flop 80.0%, Turn 27.5%)

UTG+1 shows A:diamond:4:heart:4:club:4:diamond:
(Flop 20.0%, Turn 72.5%)

UTG+1 wins $473

Doctor Snuggles
2009-11-21, 21:36
Någon som spelar Omaha? Erfarenheter av hur mycket mer matte/statistik beräkningar man behöver där för att bli framgångsrik? Av det lilla jag har läst så verkar det mindre handla om psykologi än i hold em.

Edit: Drfg?

mojoo
2009-11-21, 21:42
Någon som spelar på PArtypoker ? är de en skit sida eller?

Drfg
2009-11-21, 21:43
Någon som spelar Omaha? Erfarenheter av hur mycket mer matte/statistik beräkningar man behöver där för att bli framgångsrik? Av det lilla jag har läst så verkar det mindre handla om psykologi än i hold em.

Edit: Drfg?

Mjo spelar PLO men har bara gjort det 1½ månad. Beräkningarna är ju inte så svåra, du får värdera draws lite högre bara iom att du kan ha så många outs, tex kan motståndaren floppa topset och du ändå vara favorit att vinna handen trots att du endast har draws. Bara att sätta sig och kolla lite odds i en calculator. Sen är position nyckeln i omaha ännu mer än i holdem.

Tonto
2009-11-21, 21:52
Warlley Junior (Observatör): Phil, I from Brazil, send 10 dollars. Please

stevebc
2009-11-21, 22:44
Omaha är lite annorlunda ja. Gick in och testade en gång med buy-in på 50 kr på SvS. Satt med bla a J87 och floppen kom T94r (eller liknaned) och jag gick all-in. Sen märkte jag att man får max använda två av sina egna kort :/

Slutsats: jag tror man har mycket att vinna på Omaha om man verkligen sätter sig in i det. Särskilt Pacific Poker ska ha fruktansvärt dåliga Omaha-spelare läste jag. På micro/small stakes ska de snitta VPIP på 70%.

Argezz
2009-11-22, 03:28
Isildur v Antonius i en 1.3 M$ pott. Sick!!!

burre
2009-11-22, 03:31
Jävlar i helvete vilken pott. Största onlinepotten någonsin. 1,4M$ var det tom.

reduce
2009-11-22, 03:33
http://static.open.salon.com/files/jawdrop1236883259.jpg

gnagaren
2009-11-22, 03:36
Återigen:

Lägg sidan i favoriter, skitbra att kunna hålla koll på vem som går plus och vem som går minus. Jag menar, proffsen kan sitta med 1miljon+ på ett bord och ändå ligga en jävla massa minus. Sidan uppdateras väl i princip hela tiden, skitbra.

Tonto
2009-11-22, 03:38
http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=371379

damn

stevebc
2009-11-22, 16:07
Jag fattar inte hur Isildur spelade den handen. Han hade väl bara en 3a som out? Eller har han så många överkort så det gör upp för det?

Drfg
2009-11-22, 16:12
Jag fattar inte hur Isildur spelade den handen. Han hade väl bara en 3a som out? Eller har han så många överkort så det gör upp för det?

6 7 och 8 också

gnagaren
2009-11-22, 16:14
Min brorsa är helt övertygad om att Isildur1 "inte finns". Att han bara är ett account som de andra FTP-spelarna använder sig av för att förlora sina pengar till Antonius, eftersom att han bor i Monaco och kan ta ut dem skattefritt.
Han säger att så länge man inte får veta vem Isildur1 är, om han ens är en person, så kommer han att tro det. Själv är jag inte riktigt säker på vad jag ska tro, det ser ju onekligen konstigt ut...

Drfg
2009-11-22, 16:26

45% chans att vinna på floppen: http://propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4s5c2h&d=&h1=AhKhJs3s&h2=9s8h7d6d&h3=&h4=&h5=

Hade han bara haft AA tex utan stegen hade isil varit favorit:
http://propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4s5c2h&d=&h1=AhQcJsAs&h2=9s8h7d6d&h3=&h4=&h5=

och även om han haft både triss/stege hade han haft nästan 40%: http://propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4s5c2h&d=&h1=Ah4c4d3s&h2=9s8h7d6d&h3=&h4=&h5=

reduce
2009-11-22, 16:28
Min brorsa är helt övertygad om att Isildur1 "inte finns". Att han bara är ett account som de andra FTP-spelarna använder sig av för att förlora sina pengar till Antonius, eftersom att han bor i Monaco och kan ta ut dem skattefritt.
Han säger att så länge man inte får veta vem Isildur1 är, om han ens är en person, så kommer han att tro det. Själv är jag inte riktigt säker på vad jag ska tro, det ser ju onekligen konstigt ut...

Då spel på FTP är skattepliktigt så har han ju en rätt god anledning att vara anonym.

young_george
2009-11-22, 16:29
Vad är det som ser konstigt ut?

Att han ställer med minst 12 outs när det ligger 160k$ i potten? Vore konstigare om han foldade

gnagaren
2009-11-22, 16:32
Då spel på FTP är skattepliktigt så har han ju en rätt god anledning att vara anonym.

Men jag menar ju att isildur inte är en särskild person, utan ett account som de andra spelarna använder för att förlora pengar till PA med eftersom att han bor i Monaco och då slipper de torska hälften av pengarna genom att betala skatt.

wo0ord
2009-11-22, 16:35
Men jag menar ju att isildur inte är en särskild person, utan ett account som de andra spelarna använder för att förlora pengar till PA med eftersom att han bor i Monaco och då slipper de torska hälften av pengarna genom att betala skatt.

ahh, smart tänkt. Men skulle ju blivit rätt mycket rabalder om det skulle stämma, och det kom ut.

reduce
2009-11-22, 16:49

Tror du verkligen ägarna bakom FTP skulle tillåta att deras signade proffs & affischnamn använder deras egen site till ekobrott? Dessa HU-matcher är ju inget som sker "bakom stängda dörrar" direkt utan får ju enorm (nåja..) mediaexponering..

stevebc
2009-11-22, 17:20
6 7 och 8 också

45% chans att vinna på floppen: http://propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4s5c2h&d=&h1=AhKhJs3s&h2=9s8h7d6d&h3=&h4=&h5=

Hade han bara haft AA tex utan stegen hade isil varit favorit:
http://propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4s5c2h&d=&h1=AhQcJsAs&h2=9s8h7d6d&h3=&h4=&h5=

och även om han haft både triss/stege hade han haft nästan 40%: http://propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4s5c2h&d=&h1=Ah4c4d3s&h2=9s8h7d6d&h3=&h4=&h5=Sry, Omaha är inte min grej. Helt svårt att tänka i dom där kortväljarbanorna för mig :)

stevebc
2009-11-22, 20:57
Blä, min "bad run" vägrar ta slut. Det störiga är dessutom att jag spelar bättre poker nu, betydligt bättre. Att det inte hunnit bli så många hands är en kombination av det långsamma spelet på SvS (75% ser floppen, ca 70 händer per timme) och min lilla skärm.

http://img69.imageshack.us/img69/3765/grafj.jpg

Det är big bets per 100. All-in performance ligger någon hundring över, så lite otur all-in preflop har jag haft.

reduce
2009-11-22, 22:37
Händer inte varje dag direkt =p

BossMedia Game #1173092197: Table Acke 10 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 22:15:21 - 2009/11/22
Seat 5: WickedLife (kr43.25)
Seat 7: fgh32 (kr46.50)
Seat 9: HERO (kr136.56)
Seat 2: OceanRodeo (kr40.30)
Seat 4: Pion (kr26.06)
Seat 6: jacob666 (kr53.08)
Seat 8: Libra (kr10.35)
Seat 10: MDRIVE (kr40.25)
Seat 1: classic1 (kr111.44)
Seat 3: husbilen (kr156.51)
HERO posts the small blind of kr0.25
MDRIVE posts the big blind of kr0.50
Libra is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6s 6c]
classic1 folds
OceanRodeo calls kr0.50
husbilen calls kr0.50
Pion calls kr0.50
WickedLife calls kr0.50
jacob666 calls kr0.50
fgh32 folds
Libra calls kr0.50
HERO calls kr0.50
MDRIVE checks
*** FLOP *** [6d 6h 7d]
HERO checks
MDRIVE checks
OceanRodeo bets kr0.50
husbilen calls kr0.50
Pion folds
WickedLife raises kr4.62
jacob666 folds
Libra folds
HERO calls kr4.62
MDRIVE folds
OceanRodeo calls kr4.62
husbilen calls kr4.62
*** TURN *** [6d 6h 7d] [Ts]
HERO checks
OceanRodeo checks
husbilen checks
WickedLife checks
*** RIVER *** [6d 6h 7d Ts] [Jd]
HERO bets kr10.00
OceanRodeo folds
husbilen folds
WickedLife goes all-in with kr38.13
HERO calls kr38.13
*** SUMMARY ***
Total pot kr96.28 | Rake kr2.46
Board: [6d 6h 7d Ts Jd]
WickedLife won (kr0.00), showed [7h 7c]
HERO won (kr96.28), showed [6s 6c]

stevebc
2009-11-22, 23:24
Haha, nh! Påminner om den handen som dom spelade på High Stakes Poker. Var väl Gus Hansen som satt med 55 och Negreaunu med 66 på T655 på turn. Inget att göra, bara sätta in det i det läget.

Satte en liknande hand tidigare (som jag skrev i tråden) där jag hade fyrtal T mot kåk (set+par) QQQTT.

Dreas
2009-11-23, 02:04
** Spel-ID 2978054292 startar - 2009-11-23 01:58:38
** Dolly In Chains 4 [Omaha] (0.50|1 PL - Kontantspel) Äkta peng.

Kareliusz sitter på plats 1 med €108.35
itisajoke sitter på plats 2 med €105.30
pata2 sitter på plats 4 med €98.00[Dealer]
BluffBust sitter på plats 5 med €177.81
JAG sitter på plats 6 med €83.18
BluffBust lade lilla mörken - €0.50
JAG lade stora mörken - €1.00

** Delar ut kort till JAG: 2r, Ek, 7r, Er
BluffBust > lol for a call preflop
Kareliusz la sig
itisajoke synade - €1.00
pata2 la sig
BluffBust höjde till €4.00
JAG höjde till €13.00
itisajoke la sig
BluffBust > yeah u are a joke man
BluffBust synade - €13.00

** Delar ut floppen: 3r, Kns, 7k
BluffBust checkade
JAG satsade - €27.00
BluffBust höjde till €108.00
JAG gick all-in - €43.18

** Delar ut turnen: 10k

** Delar ut River: Es
BluffBust visar: 6s, Kh, Ks, Dh
JAG kastar: 2r, Ek, 7r, Er
BluffBust vann €164.36 från huvudpotten

Killen var tiltad och raisade mycket på slutet, synade också mycket. Älskar den där rivern.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1*mini*mini*cry*

Aimbert
2009-11-23, 02:12
Graf

Är 6BB/100 att springa dåligt för dig? Dags att gå upp i nivå?

stevebc
2009-11-23, 02:39
Är 6BB/100 att springa dåligt för dig? Dags att gå upp i nivå?Tar det som en komplimang :)

Grejen är att jag vill "förtjäna" uppbytet och arbeta mig upp till den nivå som krävs. Det saknas knappt 600 big blinds så inte så farligt. Men med tanke på vilken usel spelarpool det är så är break-even under 5k händer jävligt dåligt. Men visst, bara att hålla ut.

Tigerkotten
2009-11-23, 02:49
Säg om man ska bli duktig på poker, och man vill läsa igenom några bra böcker / forum trådar. Har ni några sådana att rekommendera?

stevebc
2009-11-23, 02:55
Har en bra PDF som jag skickat runt till flertalet nu. Är nybörjare själv så jag vet inte vad som är bäst. Dock tycker jag den texten är pedagogisk och stämmer bra överens med det jag lärt mig hittils. Finns även många videoserier osv som du kan ladda ner/streama. Vad gäller böcker vet jag inte.

2+2 är stort pokerforum där du kan leta upp stickytrådar för att lära dig grunderna.

stevebc
2009-11-23, 03:01
Det som det finns mest info om är 6 max NLHE, utan tvekan. Jag tror det är här som man, som bättre spelare, kan vinna mest. I 10 max väntar spelare på bra händer och det blir tight spel. I 6 max kan du utnyttja dina motspelares misstag och spela ut dom på fler floppar. Kombinationen mer öppet spel/generellt fler händer per timme, för att inte nämna att typ 90% av informationen berör 6 max, gör att jag tycker det helt klart är den bästa spelformen. Spelet är så sjukt öppet så det är helt galet. Lirar nu mot spelare som snittar ca 65% vpip, det betyder att de ser floppen med sina 65% bästa händer. I 10 max är denna siffran lägre, och det blir svårare att utnyttja.

Detta är ABC på micro stakes och du blir en vinnande spelare per automatik om du läser och följer den här lilla texten. Svårare än så här är det inte när man spelar om ett antal kronor: http://www.nitricburn.com/BACKUP/kader/Basic6MaxPreflopGeneralGuideUpdate.htm

stevebc
2009-11-23, 03:09
(för sent tillägg)

Håller dock inte med hans text om 3-betting, iaf inte på sidor som Svenska Spel. Många spelare, majoriteten vad jag sett, har Preflop Raise på ungefär 3% men ofta mellan 1-5%. De gillar inte att höja före de sett korten. Så att 3-betta med KQo och AJ här tycker jag är dumt. De lägger sig typ aldrig om de väl har raisat (med en PRF<5%) och de kommer sitta med typ AQ+ så man blir körd om man ser den floppen. Dock mot motståndare som höjer mer (10-20) är det sjukt lätt att 3-betta, har nog aldrig blivit synad/shovad av något sämre än AK/KK i det läget hittils. Det förekommer helt enkelt inte utom i fall där personer sitter med KK+ så man får sjukt mycket respekt för sådant spel.

KniveN
2009-11-23, 03:28
Säg om man ska bli duktig på poker, och man vill läsa igenom några bra böcker / forum trådar. Har ni några sådana att rekommendera?

The psychology of poker

(för sent tillägg)

Håller dock inte med hans text om 3-betting, iaf inte på sidor som Svenska Spel. Många spelare, majoriteten vad jag sett, har Preflop Raise på ungefär 3% men ofta mellan 1-5%. De gillar inte att höja före de sett korten. Så att 3-betta med KQo och AJ här tycker jag är dumt. De lägger sig typ aldrig om de väl har raisat (med en PRF<5%) och de kommer sitta med typ AQ+ så man blir körd om man ser den floppen. Dock mot motståndare som höjer mer (10-20) är det sjukt lätt att 3-betta, har nog aldrig blivit synad/shovad av något sämre än AK/KK i det läget hittils. Det förekommer helt enkelt inte utom i fall där personer sitter med KK+ så man får sjukt mycket respekt för sådant spel.

When I played micro stakes entering a raised pot I pretty much never flat call a raise out of position ever! So if I have KQ in the blinds or AJ in the blinds and some raises I am either folding or raising.

Menar du att man ska calla?

stevebc
2009-11-23, 03:38
Nä, men sitter folk med 3-5% i preflop raise så kan jag folda KQ och AJ. Dessa spelare synar typ alltid 3-bets, och då kommer man hamna i samma situation som om man hade synat, med den skillnad att man redan innan floppen lagt mer pengar i potten. Då synar jag hellre och kollar på floppen, särskilt i position, och ser vad som händer. Blir det c-bet (oftast inte) eller ej, hur ser floppen ut etc...

jesse
2009-11-23, 03:48
Lite boktips:

Theory of poker, Sklansky (bra grundbok)
No limit holdém , Sklansky, Miller
sit´n go strategy, Moshman
The poker mindset (denna berör enbart psykologin kring pokern, kul läsning, men innehåller inga strategier för spelstrategier annat än för BR)

Sedan passar det inte alla att läsa böcker och då finns det tonvis med artiklar och pokerforum man kan hitta bra info i.

Matte_Maiden
2009-11-23, 04:23
Av alla den pokerlitteratur jag läst är det enbart (vad jag kan komma på just nu) Mathematics of Poker som gett mig någon större boost när det gäller spelförståelse. Problemet med många böcker som är skrivna av de större namnen är att de inte behärskar ens Matte B på gymnasiet och bygger sina resonemang på empiri anno 1955. Om jag inte missminner mig sa Doyle Brunson att han och hans vänner för att få reda på sannolikheter brukade dela ut hålkort för att sedan prova massor av olika kombinationer av community cards, vilket säger rätt mycket.

Ett väldigt bra bevis på hur mycket pokern utvecklats bara senaste åren är att se på många av de äldre CardRunners-filmerna. Cole South, Brian Hastings och Brian Townsend ansågs vara yppersta eliten (många anser det fortfarande) men gjorde fortfarande massor av misstag som en halvduktig nl1k-grinder skulle skratta åt.

Det jag försöker säga är att utveckling är a och o när det kommer till att bli en bra pokerspelare. Utvecklas du inte snabbt (läs: snabbare än andra) kommer du snart att förlora.

KniveN
2009-11-23, 05:18
Nä, men sitter folk med 3-5% i preflop raise så kan jag folda KQ och AJ. Dessa spelare synar typ alltid 3-bets, och då kommer man hamna i samma situation som om man hade synat, med den skillnad att man redan innan floppen lagt mer pengar i potten. Då synar jag hellre och kollar på floppen, särskilt i position, och ser vad som händer. Blir det c-bet (oftast inte) eller ej, hur ser floppen ut etc...

Han skriver ju raise eller fold. Och situationen han pratar om är ur position. Om du 3-betar och han callar är inte samma situation som att du callar, då måste du pricka floppen. Har han 99 o du KQ på floppen AJ5 så kommer du vinna potten om du hade 3-betat. Om du bara callar vad ska du då göra när han betar på floppen?

karlymarlyboroda
2009-11-23, 16:15
Absolut klart att Svenska Spel är riggat. Fredagar och helgdagar stora kollisioner som färg med ess i top mot
kåk förekommer några gånger om timmen vilket är statiskt
omojligt och övriga veckodagar det är mer rimligt spel men
ockå med för många stora kollisioner.
Dessutom är jag absolut säker att ägaren av Svenska Spel
lurar spelarnas pengar med hjälp av falska "spelare" d v s
mjukvara fugurer som föreställer spelare men som inte
motsvarar till riktiga peroner. En riktig spelare får reelt
bra hand, satsar stora belopp på floppen men förlorar stora
pengar till "opponent" som får bättre hand med två sista
kort. Pengarna går direkt till ägaren av SvSp.
Jag uppmanar alla att inte ge sina pengar till tjuvar med
namn Svenska Spel.

Dreas
2009-11-23, 16:18
Absolut klart att Svenska Spel är riggat. Fredagar och helgdagar stora kollisioner som färg med ess i top mot
namn Svenska Spel.Nej nej, nu tar vi av oss foliehatten, på helgerna är det mer fiskar, fler händer spelas, fler saker händer, logiskt.

Drfg
2009-11-23, 16:29
haha vem är det som driver?

Klein
2009-11-23, 21:32

Jag har skrivit en pokerskola för nybörjare som du kan ta en titt på för att lära dig grunderna:

http://www.waytoplaypoker.com/Poker-School/

Skulle även vara tacksam om några av proffsen här i tråden kunde ta sig en snabb titt och säga till om något är galet.

jesse
2009-11-23, 21:37
namn Svenska Spel.

Hur är det statistiskt omöjligt menar du? Har du läst statistik? Nej uppenbarligen har du inte gjort det.

shut teh face
2009-11-23, 21:42
Ägaren av Svenska Spel är ju också faktiskt du, eftersom svenska folket och staten äger det. :laugh:

Jag jobbar som sagt på SvS och jag kan lova att staten har riktig stenkoll på vad som sker och händer. Det är inspektioner ofta, extremt hårda krav etc.

Jag kan ju intyga 100% att fallet inte är så att pokern är riggad, eftersom jag är insatt. Men tror ni staten på riktigt skulle tillåta det? Man tjänar ju grymma pengar på konceptet poker utan att hålla på bluffa och ha sig. Och poker är ju inte ens i närheten av den största inkomstkällan för SvS..

KniveN
2009-11-23, 23:11
namn Svenska Spel.

Ja, vart tror du staten ska få in pengar att täcka alla skattesänkningar?

p1r
2009-11-23, 23:35
namn Svenska Spel.
Du kan ju aldrig mena allvar?

Pdaddy
2009-11-23, 23:48
riggat känns det ibland, de är för ofta det lönar sig att syna me sämst hand efter flop :D

Jorpa
2009-11-24, 00:15
Hur många händer baserar ni uttal på om att det är riggat?

Spela 50 000 händer med pokertracker och kolla er EV graf

Aimbert
2009-11-24, 00:16
Hur många händer baserar ni uttal på om att det är riggat?

Spela 50 000 händer med pokertracker och kolla er EV graf

50k händer är ett överjävligt litet sample. En miljon händer, sedan kan man börja snacka, även om det inte är ett jättesample.

stevebc
2009-11-24, 00:30
Men sluta nu. Det är alltid folk som förlorar som säger att det är riggat. Och det grundas i typ 10 bad beats som man fått under en rätt kort tidsperiod. Kolla på proffs som kan gå back en hel månad utan att klaga.

Jag tror det ofta handlar om ovilja att folda när man måste göra det, och som ursäkt till den dåliga synen så använder man argumentet att "det måste vara riggat". Har varit med om typiska "rigghänder" hela veckan nu och är sjukt jävla less för tillfället, men jag inser ändå att det tillhör spelet och är knappast något pokersiten slänger in för att jävlas.

Aimbert
2009-11-24, 00:39
Och det grundas i typ 10 bad beats som man fått under en rätt kort tidsperiod. Kolla på proffs som kan gå back en hel månad utan att klaga.

Jag tror det ofta handlar om ovilja att folda när man måste göra det, och som ursäkt till den dåliga synen så använder man argumentet att "det måste vara riggat".

Mm, precis. Man kan springa dåligt över 100k händer utan att det är någpt jättekonstigt med det.

jakke
2009-11-24, 01:04
Jag tror inte på rigg, men ändå var det inte så länge sedan en ganska stor skandal avslöjades. http://www.casinoportalen.se/nyheter/poker/ultimatebets-online-poker-skandal-vxer-6231.html

Klein
2009-11-24, 01:32
Svenska Spel's pokertjänst är väl dessutom bara ett skin på IPN som ägs av Boss Media.

Matte_Maiden
2009-11-24, 01:46
Svenska Spel's pokertjänst är väl dessutom bara ett skin på IPN som ägs av Boss Media.

De har väl köpt mjukvaran av Boss Media men driver ett eget nätverk?

Jorpa
2009-11-24, 01:57
50k händer är ett överjävligt litet sample. En miljon händer, sedan kan man börja snacka, även om det inte är ett jättesample.

Är en miljon inte ett jättesample?

Vem spelar mer än 1 miljonhänder på ett år? du ?

50k händer räcker för att se om man har otur hela tiden.

10k räcker nästan de med

hultman
2009-11-24, 01:57
Men sluta nu. Det är alltid folk som förlorar som säger att det är riggat. Och det grundas i typ 10 bad beats som man fått under en rätt kort tidsperiod. Kolla på proffs som kan gå back en hel månad utan att klaga.

Jag tror det ofta handlar om ovilja att folda när man måste göra det, och som ursäkt till den dåliga synen så använder man argumentet att "det måste vara riggat". Har varit med om typiska "rigghänder" hela veckan nu och är sjukt jävla less för tillfället, men jag inser ändå att det tillhör spelet och är knappast något pokersiten slänger in för att jävlas.

Jag spelade rätt mycket poker på nätet när jag var yngre och det är inte alls ovanligt med sådana anklagelser även bland riktigt duktiga spelare. Det förekom diskussioner om att vissa pokerklienter var riggade på särskilda sätt, vilket många försökte utnyttja när de spelade. Det var allt från att spelaren med minst stack favoriserades vid all in-situationer till att vissa pocketpar oftare träffade trissen. Den hand som inbringade mest stålar till mitt konto på pokerchamps var för övrigt 67s, som jag i princip aldrig foldade preflop...

Men visst, det är väldigt svårt att bevisa att något är riggat. Att all handhistorik finns tillgänglig och att sannolikheten liknar slumpens i slutändan är dock inget bevis.

jesse
2009-11-24, 02:20

10k räcker nästan de med

Det beror ju på vad du vill kolla, 50 000 utfall kan vara ett fullt tillräckligt sample men om du t ex vill kolla ditt EV vid all-in situationer så är ju frågan hur många sådana situationer det blir på 50K händer. Att som Aimbert säga att det generellt är ett överdjävligt litet sample är ju dock fel.

Jorpa
2009-11-24, 02:54
Det beror ju på vad du vill kolla, 50 000 utfall kan vara ett fullt tillräckligt sample men om du t ex vill kolla ditt EV vid all-in situationer så är ju frågan hur många sådana situationer det blir på 50K händer. Att som Aimbert säga att det generellt är ett överdjävligt litet sample är ju dock fel.

Ursprungligen postat av Jorpa

10k räcker nästan de med

En väl godkänd oturs-checker. Man ser om det är "riggat" efter sisådär 10 000 skulle jag våga påstå

jesse
2009-11-24, 03:26
Ursprungligen postat av Jorpa

10k räcker nästan de med

En väl godkänd oturs-checker. Man ser om det är "riggat" efter sisådär 10 000 skulle jag våga påstå

Jag sa inte emot dig i mitt förra inlägg, men vad vill du kolla för stat för att se "om du har otur hela tiden" ? finns så så oerhört många olika aspekter, EV över all-in är ju bara ett ex eftersom det är lätt att kolla. För ponera att en sajt nu skulle vara riggad, finns ju i så fall vädligt många sätt att rigga dem på eller super user accounts som vissa tror finns till höger o vänster.

IntenZe
2009-11-24, 03:27
Klantade jag mig totalt här eller? Man ska fan inte hålla på spela när man är trött.

Jag är "Jag".

http://www.holdemmanager.net
NL Holdem $2(BB) Party Game#1174087631

NEVS44 ($539.21)
Jesper_82 ($441.62)
Jag ($405.23)
henq_ ($349.74)
evert58 ($575.58)

NEVS44 posts (SB) $1
Jesper_82 posts (BB) $2

Dealt to Jag Ac Kc
Jag raises to $7
call,
evert58 raises to $31
call, fold,
Jag raises to $70
fold, call, call,

FLOP ($219) 4c 7c 2h
check,
Jag bets $140
evert58 raises to $505.58
NEVS44 folds
Jag calls $195.23

TURN ($889.46) 4c 7c 2h Th

RIVER ($889.46) 4c 7c 2h Th 6h

evert58 shows Kh Ks
(Flop 53.0%, Turn 72.7%)

Jag shows Ac Kc
(Flop 47.0%, Turn 27.3%)

evert58 wins $874.46

Jorpa
2009-11-24, 04:06
Klantade jag mig totalt här eller? Man ska fan inte hålla på spela när man är trött.

Jag är "Jag".

http://www.holdemmanager.net
NL Holdem $2(BB) Party Game#1174087631

NEVS44 ($539.21)
Jesper_82 ($441.62)
Jag ($405.23)
henq_ ($349.74)
evert58 ($575.58)

NEVS44 posts (SB) $1
Jesper_82 posts (BB) $2

Dealt to Jag Ac Kc
Jag raises to $7
call,
evert58 raises to $31
call, fold,
Jag raises to $70
fold, call, call,

FLOP ($219) 4c 7c 2h
check,
Jag bets $140
evert58 raises to $505.58
NEVS44 folds
Jag calls $195.23

TURN ($889.46) 4c 7c 2h Th

RIVER ($889.46) 4c 7c 2h Th 6h

evert58 shows Kh Ks
(Flop 53.0%, Turn 72.7%)

Jag shows Ac Kc
(Flop 47.0%, Turn 27.3%)

evert58 wins $874.46

Du fick ju 47 % på flop. Tycker du kunde ställt flop direkt. Inte för att de hade spelat ngn roll här men.

Du kommer inte folda om han ställer, du bettar inte för value, jag ställer direkt. Men ingen big deal. wp.

Edit: Jag raisar mer pre också... typ till 90+

shut teh face
2009-11-24, 07:13
Ja, även om det dock inte är helt oanpassningsbart av våra egna utvecklare

stevebc
2009-11-24, 12:15
Jag spelade rätt mycket poker på nätet när jag var yngre och det är inte alls ovanligt med sådana anklagelser även bland riktigt duktiga spelare. Det förekom diskussioner om att vissa pokerklienter var riggade på särskilda sätt, vilket många försökte utnyttja när de spelade. Det var allt från att spelaren med minst stack favoriserades vid all in-situationer till att vissa pocketpar oftare träffade trissen. Den hand som inbringade mest stålar till mitt konto på pokerchamps var för övrigt 67s, som jag i princip aldrig foldade preflop...

Men visst, det är väldigt svårt att bevisa att något är riggat. Att all handhistorik finns tillgänglig och att sannolikheten liknar slumpens i slutändan är dock inget bevis.Heh, det är så alltså.

Problem är som du säger att ifall de bestämmer sig för att manipulera så kommer de ju göra det i sådan utsträckning så man inte kan läsa det på 4 miljarder händer. Man får helt enkelt hoppas på att kontrollerna de gör går att lita på.

stevebc
2009-11-24, 12:34
Fan vad högt du lirar btw, Intenze. Går det bra på 1/2 (dollar antar jag) för dig?

stevebc
2009-11-24, 12:36
Han skriver ju raise eller fold. Och situationen han pratar om är ur position. Om du 3-betar och han callar är inte samma situation som att du callar, då måste du pricka floppen. Har han 99 o du KQ på floppen AJ5 så kommer du vinna potten om du hade 3-betat. Om du bara callar vad ska du då göra när han betar på floppen?Ah det är sant, missade det. Skulle aldrig synat ur position med en hand som AJ, KQ, osv.

Drfg
2009-11-24, 12:50
Fan vad högt du lirar btw, Intenze. Går det bra på 1/2 (dollar antar jag) för dig?

Skulle tippa att det är SvS men convertat, ser ut så på namnen och stackstorlekarna iaf :)

stevebc
2009-11-24, 13:13
Tänkte också det. Är ju deepstackat där. Men ändå, står ju Party Game #siffror precis som det gör på Party Poker, eller?

IntenZe
2009-11-24, 13:19
Tänkte också det. Är ju deepstackat där. Men ändå, står ju Party Game #siffror precis som det gör på Party Poker, eller?

Det är svenska spel, alltså 1/2sek. Var tvungen använda HHConverter för fick inte holdem manager att funka till svenska spel det är därför det står Party Poker där.

Men på 1/2 sek går det bra iaf. =)

stevebc
2009-11-24, 13:20
Det är svenska spel, alltså 1/2sek. Var tvungen använda HHConverter för fick inte holdem manager att funka till svenska spel det är därför det står Party Poker där.

Men på 1/2 sek går det bra iaf. =)I see. Härligt!

Klein
2009-11-24, 14:58

Ok. Jag trodde att nätverket alltid ingick för den som nyttjar mjukvaran.

Ja, även om det dock inte är helt oanpassningsbart av våra egna utvecklare

Någon aning om hur många "peak concurrent real money players" som Svenska Spel lyckas attrahera till sitt pokerrum på daglig basis?

Blod
2009-11-24, 15:08
Det är jag som är Isildur1, frågor på det?

Gnargh!!!11#¤1

shut teh face
2009-11-24, 15:21
Någon aning om hur många "peak concurrent real money players" som Svenska Spel lyckas attrahera till sitt pokerrum på daglig basis?
Vet inte vad du menar och får nog inte lämna ut sådan information oavsett.

jontet
2009-11-24, 15:27
lirar med trialversionen av tableninja.com nu och måste säga att den är the shit med en lös numerisk usb keypad. blir till o köpa fullversion när denna går ut :thumbup:

stevebc
2009-11-24, 15:31
Någon aning om hur många "peak concurrent real money players" som Svenska Spel lyckas attrahera till sitt pokerrum på daglig basis?Brukar se något i stil med 4800 spelare som max på kvällstid, oavsett dag ungefär.

shut teh face
2009-11-24, 15:32
Jag har i alla fall en stor 50" skärm här med lite slides, där det står hur många miljoner vi tjänar på er varje dag. :laugh:

p1r
2009-11-24, 15:52
Jag har i alla fall en stor 50" skärm här med lite slides, där det står hur många miljoner vi tjänar på er varje dag. :laugh:
Och med de vill du ha sagt?

Matte_Maiden
2009-11-24, 16:21
Och med de vill du ha sagt?

Att Svenska Spel tjänar mycket pengar på poker.

Trance
2009-11-24, 16:37

Men visst, det är väldigt svårt att bevisa att något är riggat. Att all handhistorik finns tillgänglig och att sannolikheten liknar slumpens i slutändan är dock inget bevis.

Människor är väldigt sugna på att se mönster och har väldiga problem med slumpen. Det gäller i allt från poker till loot i World of Warcraft om vi skall vara sådana. Jag tror ingen är immun mot det utan det är så våra hjärnor fungerar och det är därför de fungerar så bra.

Men när Svenska Spel köpte klienten från Boss Media så kan jag tänka mig att de hade krav på att inspektera koden och/eller körde ett par miljarder simulerade test-händer. Då brukar man märka konstiga saker. Så för att det skulle vara riggat så skulle båda vara tvungna att vara med på det och det skulle vara väldigt liten vinst för dem mot risken av extremt stor förlust.

Aimbert
2009-11-24, 17:58

10k räcker nästan de med

Att som Aimbert säga att det generellt är ett överdjävligt litet sample är ju dock fel.

Det är ett litet sample om man ska börja tala om att en sida är riggad. Det finns enorma trådar på t.ex. 2+2 där miljontals händer har postat. DET är ett bra underlag för att se om det förekommer rigg på en sida. En miljon händer bevisar liksom ingenting i ett sådant sammanhang.

jesse
2009-11-24, 23:24
Det är ett litet sample om man ska börja tala om att en sida är riggad. Det finns enorma trådar på t.ex. 2+2 där miljontals händer har postat. DET är ett bra underlag för att se om det förekommer rigg på en sida. En miljon händer bevisar liksom ingenting i ett sådant sammanhang.

Jag läste det som att du skrev generellt, såg nu att du syftade på underlag för att testa eventuell rigg, då krävs det självklart ett extremt stort sampel för att testa alla möjligheter.

Aimbert
2009-11-24, 23:33
Jag läste det som att du skrev generellt, såg nu att du syftade på underlag för att testa eventuell rigg, då krävs det självklart ett extremt stort sampel för att testa alla möjligheter.

Tack, undrade vadfan som föregick när folk ansåg att man kan uttala sig om rigg med 50k spelade händer. ;)

jesse
2009-11-24, 23:42
tack, undrade vadfan som föregick när folk ansåg att man kan uttala sig om rigg med 50k spelade händer. ;)
:)

hultman
2009-11-24, 23:46
Människor är väldigt sugna på att se mönster och har väldiga problem med slumpen. Det gäller i allt från poker till loot i World of Warcraft om vi skall vara sådana. Jag tror ingen är immun mot det utan det är så våra hjärnor fungerar och det är därför de fungerar så bra.

Men när Svenska Spel köpte klienten från Boss Media så kan jag tänka mig att de hade krav på att inspektera koden och/eller körde ett par miljarder simulerade test-händer. Då brukar man märka konstiga saker. Så för att det skulle vara riggat så skulle båda vara tvungna att vara med på det och det skulle vara väldigt liten vinst för dem mot risken av extremt stor förlust.

Kan väl inte påstå att jag tror att svenska spel är riggat direkt, men hur skulle man märka att vissa särskilda utfall är vanligare i vissa lägen? Om dessa alltså är överrepresenterade i vissa situationer och underrepresenterade i andra så procentsatserna går ihop i slutändan.

Kattankan
2009-11-25, 09:27
Har en PDF på 45-50 sidor som tar upp det allra viktigaste på ett väldigt lättillgängligt sätt, och går ganska djupt. Förkunskapskrav är i så fall att du känner till positionerna, handstyrka (absolut och relativ) och potodds. Mer grundläggande än så går den inte. Den behandlar 6max NLHE. Du kan skicka ett PM med din mail så skickar jag den. Har nog lärt mig lika mycket av den som typ 10-20 filmer från coachingsidor hehe, koncentrerad fakta.

Nu talar jag bara av egen erfarenhet, men tycker böcker är förlegade. Man kan läsa det mesta på olika forum (läs rätt inlägg (!) vilket är lättare sagt än gjort) och instruktionsfilmer.
skulle du kunna skicka den till mig med? vore jättesnällt :)

omnibus
2009-11-25, 15:52
Isildur och durrrr spelar PLO på fulltilt nu, kul att titta på :)

wo0ord
2009-11-25, 16:12
Fortfarande ingen som vet vem Isildur1 är ?

Lelle Pelle
2009-11-25, 16:19
Aftonhoran säger att det är en svensk iaf, mer än så vet jag ej.

Någon som kan bekräfta att det är en svensk?

Drfg
2009-11-25, 16:29
Vad jag har kunnat läsa mig till verkar det ganska säkert att det är blom90.

wo0ord
2009-11-25, 16:37
Jo, sett det också, men vettefan ännu

p1r
2009-11-25, 16:56
Vad jag har kunnat läsa mig till verkar det ganska säkert att det är blom90.

Jo, sett det också, men vettefan ännu
Ni vet inte var eftersom det bara är spekulationer att det är han.

wo0ord
2009-11-25, 16:58
Mjo det var därför jag skrev "men vettefan ännu" capish?

p1r
2009-11-25, 18:04
Mjo det var därför jag skrev "men vettefan ännu" capish?
Du menade alltså att du läst det på något forum men du vet inte om du ska tro på det?

wo0ord
2009-11-25, 18:15
Öhh ja, precis. Vad ska jag annars gå efter?

Stråhle
2009-11-25, 19:53

Någon som kan bekräfta att det är en svensk?

Verkar som han har angett sverige som land på ftp,
sen skrev Tony G att Isildur1 är 19 också, så blom passar ganska bra in på beskrivningen ifall dem 2 sakerna stämmer.
http://www.tonygpoker.com/blog/busy-in-london.html

jesse
2009-11-25, 20:17
Som jag skrivit innan , kanske inte i denna tråd dock. I nuläget är Blom den som är troligast. Spelstilen, sättet han utrycker sig på i chatten. Båda vill helst spela 6 bords HU NLH, och både har en tendens att spela extremt långa sessioner om de får möjlighet. Blom har sedan början av året fortsatt att spela på europeiska sajter under annat nick. De som har provat att överföra pengar till Isildurs konto på ftp har fått bokstaven G som stad vilket i så fall skulle stämma med Göteborg.
Banktheman på svenska spelare har kontakt med blom och skrev en hel del om honom i början av året när blom kraftigt hade ökat sin BR på Ipoker. Sedan stängdes alla trådar om blom på svenskaspelare runt maj eftersom blom ville vara ifred. I november (precis då isildur börjat möta durrr) öppnar plötsligt Banktheman upp trådarna om blom och skriver att mer info kommer snart. En knapp vecka senare stängs trådarna ingen med motiveringen:

"Var meningen att Blom90 skulle kommentera, vad han har gjort sen han försvann från Ipoker. Men tyvärr så är vi ett riktigt känsligt läge just nu och kan inte skriva nåt. Han har bett mig låsa tråden tills vidare. Och det får jag tyvärr göra. Jag kommer inte besvara några frågor om blom90 länge.
"

Detta var under de dagar som Isildurhysterin pågick som mest.

Så sammanfattningsvis är det mycket som pekar mot blom även om inget är bekräftat. Jag har inte sett något annat förslag som ser riktigt intressant ut heller.

Jorpa
2009-11-25, 20:32
Tack, undrade vadfan som föregick när folk ansåg att man kan uttala sig om rigg med 50k spelade händer. ;)

Men snälla, vilken sorts rigg tror du jag pratade om? Vilka tror du att jag tilltalade? Tror du att dom som klagade på rigg spelat mer än 20 000 händer nånsin ? Tror du att dom skulle märka en rigg på 0,05 % ? Nej, jag pratade med den vanliga spelaren som tror han backar mer än vad han gör i sina allins och därför rekommenderade jag att kolla EV-grafen i t.ex PT3.

Lelle Pelle
2009-11-25, 20:32
Kul hand...*gah!*

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 november 2009 20:11:50
David 23 (Vanlig/Cash Game)
Plats 2: mithrandir (999.38)
Plats 3: Peter712 (99.01)
Plats 5: Hobbes (833.28)
Plats 7: abstrom (2033.34)
Plats 10: JAG (1584.43)
Plats 1: 0806JJ (494.63)
Plats 4: whiteznake (857.19)
Plats 6: fold in (103.13)
Plats 8: Swanis_ (888.13)
Plats 9: A Vandelay (1337.88)
JAG lägg LM 2.50
0806JJ lägg SM 5.00
** Giv **
mithrandir [N/A, N/A]
Peter712 [N/A, N/A]
Hobbes [N/A, N/A]
abstrom [N/A, N/A]
JAG [Ek, Es]
0806JJ [N/A, N/A]
whiteznake [N/A, N/A]
fold in [N/A, N/A]
Swanis_ [N/A, N/A]
A Vandelay [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
mithrandir Lägg
Peter712 Lägg
whiteznake Lägg
Hobbes Lägg
fold in Lägg
abstrom Höj till 20.00
Swanis_ Lägg
A Vandelay Lägg
JAG Syna 20.00
0806JJ Höj till 50.00
abstrom Höj till 530.00
JAG All-in 1584.43
0806JJ All-in 494.63
abstrom Syna 1584.43
*** Flop(Board): *** : [Kh, 10h, 4r]
*** Turn(Board): *** : [Kh, 10h, 4r, 3k]
*** River(Board): *** : [Kh, 10h, 4r, 3k, 9k]
*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 3643.49
mithrandir Lägger mig Vinst: 0.00
Peter712 Lägger mig Vinst: 0.00
Hobbes Lägger mig Vinst: 0.00
abstrom [Kr, Kk] Triss i kungar Vinst: 3643.49
JAG [Ek, Es] Par i ess Vinst: 0.00
0806JJ Lägger mig Vinst: 0.00
whiteznake Lägger mig Vinst: 0.00
fold in [N/A, N/A] Högsta kort kung Vinst: 0.00
Swanis_ Lägger mig Vinst: 0.00
A Vandelay Lägger mig Vinst: 0.00

stevebc
2009-11-25, 20:34
skulle du kunna skicka den till mig med? vore jättesnällt :)PM:a din mail.

Någon som kan bekräfta att det är en svensk?Ooh, media coverage!

stevebc
2009-11-25, 20:40
Helvete vilken pott Lelle! Lär vara ett fett hack mellan din EV-kurva och din vinstkurva i PT nu :), men visst synd. Det händer.