handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar poker eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 [4]

Jorpa
2010-01-11, 14:04
Testade en SNG för en gångs skull. Bara italienare vid bordet och dom är kända för att vara riiiiktigt dåliga för dom som inte är insatta. Vilket dom också är.

Killen har ställt allin ofta med skräp, 104o etc etc. Fast han har slagit ut alla, de tackar vi för.

Sista handen i HU :)

http://www.pokerhand.org/?5070171

Ibland är det skönt att ha tur

stevebc
2010-01-11, 14:10
Z-3HKPvcuCI

Kanske varit uppe innan. 1:46 är bäst. Phil Ivey hahahah

Stråhle
2010-01-11, 14:50
Den ligger ju redan på datorn?

Har kollar igenom hela Casionmappen som programmet ligger i och sökt lite, men jag hittar inget. Det är inte någon inställning jag har missat?

Jorpa
2010-01-11, 15:30
Z-3HKPvcuCI

En av de roligaste pokerfilmerna. Så galet kul.

Lite tänkande... "well I can't beat that"

Dreas
2010-01-11, 16:31
Har kollar igenom hela Casionmappen som programmet ligger i och sökt lite, men jag hittar inget. Det är inte någon inställning jag har missat?Nje, men tror bara programmet kan komma åt den på rätt sätt. Så du blir tvungen att gå via SvS.

mattepatte
2010-01-11, 16:57
Z-3HKPvcuCI

hahaha och hon tror att han hade fyrtal i kungar

Ekman_
2010-01-11, 17:04
--Qap3VT_ZY

hur många här spelar såhär HU?

Pejij
2010-01-11, 17:26
Haha, sjukt!

Der Kaiser
2010-01-11, 18:05
Man måste ju kunna tänka som så att ja han openlimpade, det finns en möjlighet att han slowspelar AA mot mig nu. Han höjjer exakt lagom så att jag ska gå med etc etc. Sanningen är att du spelade fel eftersom att du var slagen hela handen allt annat är ju bara lögn. Även om pokertrackers statistik säger att du har bäst hand.

Du skulle foldat. tydligen... Hur svårt det än är att sätta han på ässet nu hade han det, eller hur?

Vet att han inte har AA eller KK så han har spelat förut vet att han bara försöker spela ut mig och är en allmän idiot typ.

Spelare 3: shows 78.

Jag 4$ QQ
han 4$ JJ

jag raise, han call.

Flop 35J, jag raise, han liten re-raise jag syn.
Turn blank, jag raise, han liten större re-raise, jag fold.
Min bästa fold någonsin typ, men bara för att jag bara gjort så en gång så kan man väll inte ha attityden i denna handen att, "in med så mycket pengar som möjligt".

Hoppas ni fattar vad jag menar..

I all välmening; du verkar inte förstå grundläggande teori och du är extremt resultatorienterad.

mattepatte
2010-01-11, 18:10
I all välmening; du verkar inte förstå grundläggande teori och du är extremt resultatorienterad.

Läste handen fel, inte den med färgen utan den andra, trodde att han hade ett par i kungar med dam som kicker inte stege, tyvärr kan man ju inte ta bort inlägg härifrån.
skum läste och trodde att Kn var kung inte knekt.

Det andra jag säger att han skulle ha foldat färgen det står jag fast vid.

Vad menas med resultat orienterad?

Der Kaiser
2010-01-11, 19:07
Läste handen fel, inte den med färgen utan den andra, trodde att han hade ett par i kungar med dam som kicker inte stege, tyvärr kan man ju inte ta bort inlägg härifrån.
skum läste och trodde att Kn var kung inte knekt.

Det andra jag säger att han skulle ha foldat färgen det står jag fast vid.

Vad menas med resultat orienterad?

Resultatorienterad betyder i kort att du bara bryr dig om vad han hade och inte vad han kan ha.

Detta är ett exempel:

Du skulle foldat. tydligen... Hur svårt det än är att sätta han på ässet nu hade han det, eller hur?

Det spelar ingen roll att han hade Ah här, det enda som spelar roll är vilka händer han kan ha och vilka odds du får. Det kan vara en fold ändå, men man kan inte nå den slutsatsen på det sättet du gjorde. Likadant med de händerna du postade. Att du hade den sämsta handen betyder inte automatiskt att dina folds är korrekta. Om du inte förstår så betänk detta extrema exempel: säg att du spelar 6max, någon höjer och du 3bettar med AK, floppen kommer AKK. Han check-raisar all in. Du synar och han visar AA. Skulle du ha foldat där? Givetvis inte. Han har en massa händer i sin range som du fullständigt krossar och bara en hand som slår dig.

Och orelaterat till dig mattepatte så leder det mig in på en annan sak som jag tänkt på...

De flesta kommer över denna typen av resultatorientering fort. Dom kan förklara för sig själva att "Jag spelade handen bra, han råkade va på toppen av sin range och ha en bättre hand, det händer sällan och mitt spel var +EV även om jag förlorade"
Men det finns massa spelare som förstår konceptet men fortfarande är resultatorienterade i mängder av situationer utan att själva inse det. Framförallt i situationer som är nära neutralt EV och har hög varians så tenderar nästan alla att någon gång använda en inkorrekt logik efter handen. Framförallt att man är resultatorienterad när man vinner men inte när man förlorar. Men även tvärtom, eller båda.

Exempel: Du raisar preflop och får en syn, du floppar middle pair på en bräda med färgdrag, han checkar du bettar han synar. Turn blank, båda checkar. River blank han bettar pot. Nu, i det här läget går din tankegång ungefär såhär: hans range är det och det, han bluffar river med sina färgdrag med hög frekvens, jag behöver vinna 33% av gångerna för att en syn ska vara korrekt, han är pårökt, idiot, whatever. Allt du vet om hans möjliga händer har du i åtanke, du kommer till slutsatsen att du har bäst hand något oftare än 33% och synar.

HÄR blir folk resultatorienterade, även bra spelare. Oftast på det viset att om han visar ett missat färgdrag eller annat du slår så blir tankegången "jag är grym, lätt syn med middle pair, läser honom bra" medan det i verkligheten var ganska lite +EV och din tankegång borde vara något i stil med "förmodligen korrekt syn, jag fortsätter samla information om hans frekvenser och stil".
Däremot är många inte lika resultatorienterade när han visar toppen av sin range och de förlorar. Säg att han har TPTK istället så är det inte sällan tankegången ändå blir "förmodligen korrekt syn, jag fortsätter samla information om hans frekvenser och stil".
Sen finns det givetvis dom som blir resultatorienterade både när de vinner och förlorar, självförtroendet på topp ena situationen och botten andra, när det borde vara helt jämnt och aningen positivt i båda.

Der Kaiser
2010-01-11, 20:10
Faktum är att en sån situation dök upp igår när en vän var hemma hos mig och spelade medan jag semi-coachade/diskuterade med honom. Har inte handhistoryn och han är offline så jag får beskriva:
En värdelös motståndare som han hade spelat ca 500 händer mot under denna långa session. Så vi hade en ganska välgrundad uppfattning om hans frekvenser och hur han tänkte. Saker vi visste var att spelaren hade extremt obalanserade ranges som var väldigt vägda mot värdebets och mycket få bluffar. Extremt konstig och lös preflop (~35% 3b, 0% fold 3bet, 18% fold 4bet) men nitty, i princip FitOrFold postflop.
Minns jag rätt hade vi bara sett en enda semi-bluff och där han gav upp på rivern samtidigt som han valt att inte bluffa eller semi-bluffa i väldigt uppenbart bra situationer där han inte hade showdown-value. Däremot hade han ingen förståelse för relativ handstyrka men var ändå dålig på att värdebetta tunt.

ca 150bb effektiva stacks. Handen ur minnet, så på ett ungefär:
Vän: ATo
Mot: ??

Pre:
MOT call, VÄN raise 4, MOT raise 7, VÄN call

Flop: As 6c 9c
VÄN Bet, MOT call

Turn: As 6c 9c 3h
VÄN Bet, MOT minraise, VÄN call

River: As 6c 9c 3h Jh
VÄN check MOT Potbet VÄN call

MOT: Qc7c
VÄN vinner en stor pott

VÄN tankade länge, mot de flesta behöver man en riktigt bra anledning att lägga TPGK i HU och han valde till slut att syna. Han vann och blev resultatorienterad direkt, nöjd med sin syn och övertygad om att han gjorde rätt.
Men efter analys insåg vi att även om det är en syn mot en stor majoritet spelare så är det en fold mot denna. Ni får lita på vår analys där jag orkar inte rättfärdiga den mer.

Poängen är att min vän är en hyfsad, tänkande, vinnande spelare men trots detta finns det situationer där han fortfarande är resultatorienterad. Vilket i sin tur kan blockera hans analytiska förmåga, ge honom ett uppblåst ego och eventuellt leda till tilt och förlorat självförtroende när han sen har fel några gånger i rad i liknande situationer.

stevebc
2010-01-11, 20:18
Bra exempel. AT mot en minraise på turn känns som fold mot en sådan snubbe. Lite konstigt dock att vara så extremt aggressiv pre jämfört med post.

mattepatte
2010-01-11, 20:22
Okej jag börjar förstå lite av vad du säger och kan känna igen mig i det du skriver, antar att jag förstår bättre ju mer jag spelar då jag fortfarande är nybörjare.
Nu ska ja grinda på åå försöka spela helt rätt lycka till alla

Der Kaiser
2010-01-11, 20:41
Bra exempel. AT mot en minraise på turn känns som fold mot en sådan snubbe. Lite konstigt dock att vara så extremt aggressiv pre jämfört med post.

Faktum var att turnsynen var bra, men det kan inte du veta utan det är något vi visste baserat på hur han spelat tidigare i liknande situationer. Ex synat flop 7h 5h 2c med T7o och minraisat turn 9h, han hade ingen förståelse för relativ handstyrka och när han höjde turn bestod hans range av några få Ax-händer som vi slår, drag (med låg sannolikhet) och riktigt starka händer. Men vi trodde att han bara skulle betta river med riktigt starka händer (tom check AQ,AK) och ibland bluffa missade drag, fast vi uppskattade hans bluff-frekvens till mycket låg. Vilket gjorde turnsyn ok även om vi check/foldar många rivers. Fanns massa mer relativ historik som är intressant exempelvis att han synat 3bet med A8o och bara synat ner på typ A52,8,5 lämnade ca 50bb på rivern som han kunde ställ med.
En tricky situation eftersom det var hans först limp/rr, men ändå...handanalysen är inte poängen här och jag vet inte ens om brädan kom exakt så.

Och ja, han var underlig. Min väns blueline var ca +100bb och redline +500bb mest från en miljon 3bet och 4bet-situationer där motståndaren c/f flop.

Matte_Maiden
2010-01-11, 20:43
Kan vara bland de vidrigaste flop-leadsen jag sett. :devil:

mattepatte
2010-01-11, 20:49
Givare: Hand #17519792017
Givare: Serstap lägger den lilla mörken på $0.01
Givare: mattepatte lägger den stora mörken på $0.02
Givare: Du har fått [6h 4h]
Givare: grims13 synar $0.02
Givare: Giginette1 synar $0.02
Givare: math_68 höjer till $0.06
Givare: lukashxx synar $0.06
Givare: Serstap lägger sig
Givare: mattepatte synar $0.04
Givare: grims13 synar $0.04
Givare: Giginette1 synar $0.04
Givare: Floppen är [3c 7h 9h]
Givare: mattepatte satsar $0.06
Givare: grims13 synar $0.06
Givare: Giginette1 synar $0.06
System: A $1.50+$0.10 Super Turbo Sat to The BLT will be starting in 7 minutes. At least 10 seats will be awarded!
Givare: math_68 synar $0.06
Givare: lukashxx höjer till $0.26
Givare: mattepatte har 15 sekunder på sig att göra något
Givare: mattepatte har begärt betänketid
Givare: mattepatte lägger sig
Givare: grims13 synar $0.20
Givare: Giginette1 lägger sig
Givare: math_68 lägger sig
Givare: Turnkortet är [2h]
Givare: grims13 passar
Givare: lukashxx satsar $0.34
Givare: grims13 synar $0.34 och är all-in
Givare: lukashxx visar [8c 8h]
Givare: grims13 visar [9s Ac]
Givare: Riverkortet är [6s]
Givare: lukashxx visar ett par i Åttor
Givare: grims13 visar ett par i Nior
Givare: grims13 vinner potten ($1.58) med ett par i Nior

Kanske ens inte nödvändigt att diskutera spelet på denna nivå, finns nog inte så mycket att analysera sönder mot spelare som dessa men men.
Vet inte, tänkte att i en såhär stor pott, och så den har spelats så har minst en av de spelare som är kvar högre färgdrag än mig. Vill inte syna för att möta en all-in på turn direkt när nästa hjärter kommer. Förlora mycket eller vinna mycket hand, var väldigt nära att jag synade. Vad tycker ni?

mattepatte
2010-01-11, 20:51
Fan vad dåligt spelat ser jag nu haha

Der Kaiser
2010-01-11, 20:52
Kan vara bland de vidrigaste flop-leadsen jag sett. :devil:
Det var ju själva fan! Visste att det skulle bli snack om handen i sig, jag ville bara använda den som ett exempel på resultatorientering! :D

För övrigt är den inte så vidrig som den ser ut. Hans cbet% var extremt låg och han checkade nästan alltid drag även de utan SDvalue. Min vän försökte helt enkelt få värde ur alla gutshots,färgdrag,par, sämre Ax, vetandes att han aldrig skulle hamna i en svår situation - fast han hade fel.

Jorpa
2010-01-11, 21:26
Resultatorienterad betyder i kort att du bara bryr dig om vad han hade och inte vad han kan ha.

Detta är ett exempel:

Det spelar ingen roll att han hade Ah här, det enda som spelar roll är vilka händer han kan ha och vilka odds du får. Det kan vara en fold ändå, men man kan inte nå den slutsatsen på det sättet du gjorde. Likadant med de händerna du postade. Att du hade den sämsta handen betyder inte automatiskt att dina folds är korrekta. Om du inte förstår så betänk detta extrema exempel: säg att du spelar 6max, någon höjer och du 3bettar med AK, floppen kommer AKK. Han check-raisar all in. Du synar och han visar AA. Skulle du ha foldat där? Givetvis inte. Han har en massa händer i sin range som du fullständigt krossar och bara en hand som slår dig.

Och orelaterat till dig mattepatte så leder det mig in på en annan sak som jag tänkt på...

De flesta kommer över denna typen av resultatorientering fort. Dom kan förklara för sig själva att "Jag spelade handen bra, han råkade va på toppen av sin range och ha en bättre hand, det händer sällan och mitt spel var +EV även om jag förlorade"
Men det finns massa spelare som förstår konceptet men fortfarande är resultatorienterade i mängder av situationer utan att själva inse det. Framförallt i situationer som är nära neutralt EV och har hög varians så tenderar nästan alla att någon gång använda en inkorrekt logik efter handen. Framförallt att man är resultatorienterad när man vinner men inte när man förlorar. Men även tvärtom, eller båda.

Exempel: Du raisar preflop och får en syn, du floppar middle pair på en bräda med färgdrag, han checkar du bettar han synar. Turn blank, båda checkar. River blank han bettar pot. Nu, i det här läget går din tankegång ungefär såhär: hans range är det och det, han bluffar river med sina färgdrag med hög frekvens, jag behöver vinna 33% av gångerna för att en syn ska vara korrekt, han är pårökt, idiot, whatever. Allt du vet om hans möjliga händer har du i åtanke, du kommer till slutsatsen att du har bäst hand något oftare än 33% och synar.

HÄR blir folk resultatorienterade, även bra spelare. Oftast på det viset att om han visar ett missat färgdrag eller annat du slår så blir tankegången "jag är grym, lätt syn med middle pair, läser honom bra" medan det i verkligheten var ganska lite +EV och din tankegång borde vara något i stil med "förmodligen korrekt syn, jag fortsätter samla information om hans frekvenser och stil".
Däremot är många inte lika resultatorienterade när han visar toppen av sin range och de förlorar. Säg att han har TPTK istället så är det inte sällan tankegången ändå blir "förmodligen korrekt syn, jag fortsätter samla information om hans frekvenser och stil".
Sen finns det givetvis dom som blir resultatorienterade både när de vinner och förlorar, självförtroendet på topp ena situationen och botten andra, när det borde vara helt jämnt och aningen positivt i båda.

Bra skrivet!

Matte_Maiden
2010-01-11, 21:27
Det är väldigt mycket ni "vet". Ni antar alldeles för mycket på ett så litet sample. Över 500 händer kan jag säkerligen se ut som helt olika personer beroende på vilka kort jag fått - och då spelar jag ändå väldigt statiskt jämfört med många andra. Tendenser över så små sample är väldigt svåra att använda sig av, framförallt antaganden om saker som sker relativt sällan så som semi-bluff frekvens etc.

Antar vi trehundraelva saker kan vi säkert göra denna super-explo lead på floppen, men det kan vi inte. Det är väldigt lätt att anta för mycket saker utifrån bristfällig statistik, vilket är vad som skett.

Så, jag står fast vid att det är en vidrig dålig lead. :D

Stråhle
2010-01-11, 21:32
Vad jobbigt att man bara får sitta vid 0.1/0.2 borde på svs under dem 90 första dagarna :(

Der Kaiser
2010-01-11, 21:49
Det är väldigt mycket ni "vet". Ni antar alldeles för mycket på ett så litet sample. Över 500 händer kan jag säkerligen se ut som helt olika personer beroende på vilka kort jag fått - och då spelar jag ändå väldigt statiskt jämfört med många andra. Tendenser över så små sample är väldigt svåra att använda sig av, framförallt antaganden om saker som sker relativt sällan så som semi-bluff frekvens etc.

Antar vi trehundraelva saker kan vi säkert göra denna super-explo lead på floppen, men det kan vi inte. Det är väldigt lätt att anta för mycket saker utifrån bristfällig statistik, vilket är vad som skett.

Så, jag står fast vid att det är en vidrig dålig lead. :D

Jag håller inte med. 500 händer må vara en liten sample rent statistiskt, men om man istället tänker att man med 100% fokus i tre timmar spelat heads up på ett bord mot en idiot som helt saknar kreativitet och aldrig applicerat någon form av press på så...

Hur som helst, om min vän vill försvara eller förklara sin linje så får han väl regga sig här. Han använder mycket donkbets iaf och jag gillar hans stil.

Det har iaf FORTFARANDE inget med min poäng att göra.

tp_88
2010-01-11, 21:56
Vad jobbigt att man bara får sitta vid 0.1/0.2 borde på svs under dem 90 första dagarna :(
Huh? Jag spelade 1/2 direkt och sen snabbt upp till 2/4. Jag reggade mig i början av December, det måste ha ändrats nyligen isåfall. Du har inte ställt in någon egen limit eller nåt?

Stråhle
2010-01-11, 22:06
Huh? Jag spelade 1/2 direkt och sen snabbt upp till 2/4. Jag reggade mig i början av December, det måste ha ändrats nyligen isåfall. Du har inte ställt in någon egen limit eller nåt?
Jag menade 0.1 sek, alltså 10/20 öre

Drfg
2010-01-11, 22:10

Hehe tänkte som dig först, men han menar tvärt om tror jag, dvs han vill sitta på .10/.20 men får inte eftersom han har spelat mer än 90 dagar.

Matte_Maiden
2010-01-11, 22:43
Jag håller inte med. 500 händer må vara en liten sample rent statistiskt, men om man istället tänker att man med 100% fokus i tre timmar spelat heads up på ett bord mot en idiot som helt saknar kreativitet och aldrig applicerat någon form av press på så...

Hur som helst, om min vän vill försvara eller förklara sin linje så får han väl regga sig här. Han använder mycket donkbets iaf och jag gillar hans stil.

Det har iaf FORTFARANDE inget med min poäng att göra.

Problemet är att situationerna hur som inte uppstår speciellt ofta, jag menar, det kan vara väldigt små skillnader i hans tänk som avgör ifall han CB:ar en viss hand eller ej - skillnader som ni inte kan uppfatta. Han kanske gillar ruter mer och därför alltid höjer två ruter etc. Visst, det är dumt, men gång på gång visar det sig att vi människor har övertro bristfällig statistik. De bästa svenska spelarna är ju de som slutat gå på reads och istället försöker att spela ett bra balansert spel.

Sedan sa jag inget om din poäng, för den har du helt rätt i.

Huruvida det är bra att donka eller ej orkar jag nog inte ta någon diskussion om, men det ger ju en fingervisning när de bästa HU-spelarna i Sverige (förrutom Isuldur1 då, men han är inget bra exempel här) till stor del övergett donkandet för att minimera antalet möjliga linjer.

tp_88
2010-01-11, 22:45
Jag menade 0.1 sek, alltså 10/20 öre
Ja? Jag har kunnat spela alla bord jag har testat sedan reg. Har främst lirat 1/2 (SEK) och 2/4 som sagt, och det gick direkt.
Hehe tänkte som dig först, men han menar tvärt om tror jag, dvs han vill sitta på .10/.20 men får inte eftersom han har spelat mer än 90 dagar.
Njae, det tror jag inte. Varför skulle han inte få spela dom borden? Jag får det nu efter ~45dagar iaf (aldrig testat tidigare).

Stråhle
2010-01-11, 22:49
Ja? Jag har kunnat spela alla bord jag har testat sedan reg. Har främst lirat 1/2 (SEK) och 2/4 som sagt, och det gick direkt.

Njae, det tror jag inte. Varför skulle han inte få spela dom borden? Jag får det nu efter ~45dagar iaf (aldrig testat tidigare).
Jag som skriver helt fel. Jag får alltså inte sitta vid 0.1/0.2 borden för att jag har varit registrerad mer än 90 dagar. :(

Fast jag har bara spelat i 3 dagar, *gah!*

tp_88
2010-01-11, 22:56
Jag som skriver helt fel. Jag får alltså inte sitta vid 0.1/0.2 borden för att jag har varit registrerad mer än 90 dagar. :(

Fast jag har bara spelat i 3 dagar, *gah!*
Aha, ok! Drygt, det borde finnas vanliga 0,1/0,2 bord tycker man, $0,01/0,02 brukar väl finnas på andra siter t.ex.

Kan du grunderna och spelar något sånär disciplinerat så ska inte 0,25/0,5 vara några problem dock.

stevebc
2010-01-11, 22:58
Är inte så jättestor skillnad mellan 0,5 kr och 2 kr på SvS imo. För mig är det rullen som sätter stopp.

Stråhle
2010-01-11, 23:02
Aha, ok! Drygt, det borde finnas vanliga 0,1/0,2 bord tycker man, $0,01/0,02 brukar väl finnas på andra siter t.ex.

Kan du grunderna och spelar något sånär disciplinerat så ska inte 0,25/0,5 vara några problem dock.

Lite mer träning behöver jag, jobbigt att maxinköpet på den lägsta nivån är 50sek *gah!*

stevebc
2010-01-11, 23:03
Lite mer träning behöver jag, jobbigt att maxinköpet på den lägsta nivån är 50sek *gah!*Jo fast det är standard med 100 bb. Unikt för SvS är att alla nivåer ovanför 0,50 är 200 bb vilket det såklart finns värde i, men jag har skitsvårt för att spela så djupt.

tp_88
2010-01-11, 23:19
Jag tänkte fel förresten, 1/2 är det givetvis jag spelar och inte 2/4. 200 BB-inköpen ställer till det i skallen.. :D
Är inte så jättestor skillnad mellan 0,5 kr och 2 kr på SvS imo. För mig är det rullen som sätter stopp.
Håller med. Jag gillar tom dom högre låga nivåerna bättre, eftersom det känns som att folk inte spelar precis vad fan som helst och hoppas på det bästa. Lite mer strukturerat spel eller vad man ska säga, men ändå mediokert.

Nåväl, dagen började tungt idag och jag blev bl.a. utdragen två gånger på nästan 150-200xBB per gång första halvtimmen. Sedan vände det dock och jag slutade drygt 800 BB upp, iz nice. Den första utdragningen tänker jag speciellt på, borde jag ha bitit i det sura och muckat den på rivern?

***** Hand 1216780178 *****
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 januari 2010 18:20:42
Britta Turbo 25 (Vanlig/Cash Game)
Plats 2: Jag (425.11)
Plats 1: kung_jonne (485.18)
Plats 3: åhhhh (455.09)
Plats 4: bizIsAg33k (592.61)
Plats 5: grävet (88.87)
kung_jonne lägg LM 1.00
Jag lägg SM 2.00
** Giv **
Jag [Ds, Dk]
kung_jonne [N/A, N/A]
åhhhh [N/A, N/A]
bizIsAg33k [N/A, N/A]
grävet [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
åhhhh Lägg
bizIsAg33k Höj till 7.00
grävet Lägg
kung_jonne Syna 7.00
Jag Höj till 16.00
bizIsAg33k Syna 16.00
kung_jonne Syna 16.00
*** Flop(Board): *** : [2h, Knh, 5r]
*** Bet Runda 2 ***
kung_jonne Passa
Jag Satsa 32.00
bizIsAg33k Lägg
kung_jonne Syna 32.00
*** Turn(Board): *** : [2h, Knh, 5r, 9s]
*** Bet Runda 3 ***
kung_jonne Passa
Jag Satsa 65.00
kung_jonne Syna 65.00
*** River(Board): *** : [2h, Knh, 5r, 9s, 10s]
*** Bet Runda 4 ***
kung_jonne Satsa 242.00
Jag Syna 242.00
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 711.00
Jag Lägger mig Vinst: 0.00
kung_jonne [Dh, Kh] Stege med högsta kort kung Vinst: 711.00
åhhhh Lägger mig Vinst: 0.00
bizIsAg33k Lägger mig Vinst: 0.00
grävet Lägger mig Vinst: 0.00
Tycker att jag spelar den ganska bra fram till rivern, men är såhär i efterhand tveksam till synen och lutar nog åt att jag kanske inte borde ha gjort den. Vad tycker ni?

Der Kaiser
2010-01-11, 23:25
Problemet är att situationerna hur som inte uppstår speciellt ofta, jag menar, det kan vara väldigt små skillnader i hans tänk som avgör ifall han CB:ar en viss hand eller ej - skillnader som ni inte kan uppfatta. Han kanske gillar ruter mer och därför alltid höjer två ruter etc. Visst, det är dumt, men gång på gång visar det sig att vi människor har övertro bristfällig statistik. De bästa svenska spelarna är ju de som slutat gå på reads och istället försöker att spela ett bra balansert spel.

Ja, jag förstår vad du menar. Men när det gäller SSNL HU mot spelare som inte själva har någon idé om vad balanserat spel är och inte kan läsa händer ö.h.t tycker jag att det är en mycket dålig idé att gå mot ett mer GTO spelsätt. Den här personen var dessutom något av det extremaste jag sett, ungefär som en dåligt programmerad bot. Jag önskar att jag tagit en mera standard hand att illustrera med så hade jag sluppit detta. Men jag har inga egna händer på datorn och situationen med min väns resultatorienterade tankesätt var väldigt autentisk. :D

Huruvida det är bra att donka eller ej orkar jag nog inte ta någon diskussion om, men det ger ju en fingervisning när de bästa HU-spelarna i Sverige (förrutom Isuldur1 då, men han är inget bra exempel här) till stor del övergett donkandet för att minimera antalet möjliga linjer.

Jag har själv slutat donka. Det var en stor del av mitt spel på 100NL och 200NL, de sämsta spelarna där försökte inte exploatera och kunde inte göra de rätta omställningarna och mot de "bra" spelarna var det enkelt att manipulera deras uppfattning om min donkrange. Men när jag flyttade upp till MSNL slutade jag nästan helt med donkbets eftersom de flesta där har både kunskapen och stenarna som krävs för att exploatera dem och jag slipper ett leveling war med skyhög varians.

stevebc
2010-01-11, 23:32
Stora riverbets (pott eller mer) är ofta enorm styrka då de desperat vill få ut värde från tidigare missade gator.

Hade raisat större pre. Typ 25.

Rivern är jobbig. Frågan är om han gör sådär med något sämre än ett tvåpar. På senare tid har jag sett många syna flopp+turn för att sedan donka river som bluff. Men då har det inte varit pot-sized bets utan 1/3-2/3 ungefär.

tp_88
2010-01-11, 23:40
Stora riverbets (pott eller mer) är ofta enorm styrka då de desperat vill få ut värde från tidigare missade gator.

Hade raisat större pre. Typ 25.

Rivern är jobbig. Frågan är om han gör sådär med något sämre än ett tvåpar. På senare tid har jag sett många syna flopp+turn för att sedan donka river som bluff. Men då har det inte varit pot-sized bets utan 1/3-2/3 ungefär.
Precis min tanke när jag såg HHn i efterhand, han bör inte ha sämre än tvåpar. Jag har synat ner en del bluffar, även om dom flesta på dom här nivåerna sällan eller aldrig bluffar stort. Förhoppningen var väl att han satt med missat färgdrag och par t.ex eller liknande. Kanske borde jag ha tryckt lite mer pre, och kanske på turn också.

Såhär i efterhand så lutar jag nog åt att jag borde ha slängt den, som sagt.

Stråhle
2010-01-12, 15:47
***** Hand 1217514513 *****
0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 januari 2010 15:25:46
Ada 18 (Vanlig/Cash Game)
Plats 2: Stråhle (17.45)
Plats 1: Pressan (37.25)
Plats 4: UGGL@ (71.35)
Pressan lägg LM 0.25
K.Pearlman lägg SM 0.50
** Giv **
Stråhle [Dh, 10k]
Pressan [N/A, N/A]
UGGL@ [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
UGGL@ Lägg
Pressan Syna 0.50
Stråhle Passa
*** Flop(Board): *** : [Ds, Dr, Dk]
*** Bet Runda 2 ***
Pressan Passa
Stråhle Satsa 0.50
Pressan Lägg
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1.00
Stråhle Vinner potten Vinst: 1.00
UGGL@ Lägger mig Vinst: 0.00

4 händer senare..

***** Hand 1217516118 *****
0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 januari 2010 15:28:26
Ada 18 (Vanlig/Cash Game)
Plats 2: Stråhle (16.95)
Plats 5: sikke (53.11)
Plats 3: luli-m3 (19.65)
Plats 4: UGGL@ (69.35)
sikke lägg LM 0.25
Stråhle lägg SM 0.50
** Giv **
Stråhle [Knh, Dr]
sikke [N/A, N/A]
luli-m3 [N/A, N/A]
UGGL@ [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
luli-m3 Lägg
UGGL@ Lägg
sikke Syna 0.50
Stråhle Passa
*** Flop(Board): *** : [Knr, Knk, Kns]
*** Bet Runda 2 ***
sikke Passa
Stråhle Passa
*** Turn(Board): *** : [Knr, Knk, Kns, 5s]
*** Bet Runda 3 ***
sikke Passa
Stråhle Satsa 0.50
sikke Lägg
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1.00
Stråhle Vinner potten Vinst: 1.00
sikke Lägger mig Vinst: 0.00
luli-m3 Lägger mig Vinst: 0.00
UGGL@ Lägger mig Vinst: 0.00

Hur ska man göra i dem lägena? Checka till rivern och hoppas på att han sätter kåk?

stevebc
2010-01-12, 19:13
Fina händer men tyvärr aldrig sådana händer man vinner mycket pengar på. Det man vinner de stora pengarna är ofta kåk mot färg, högre färg, stege mot tvåpar osv. När floppen kommer så är det svårt att få in det såvida motståndaren inte sitter på ett högt pp.

Det sagt så bör du raisa båda händer pre då sb bara limpar till dig. Jag raisar nog 35-40% av mina händer i ett sådant läge. Ofta får man folds pre och om inte annat så har man position på snubben så man kan hämta hem en ännu större pott senare med c-bets.

Men jag hade iaf checkat bakom båda flopper, antagligen turn också, då värdet är så enormt litet. Man får i princip bara värde från bluffar här. Hade jag raisat pre hade jag kanske slängt in ett c-bet då och hoppats på float för att motståndaren inte hade gett mig cred.

tp_88
2010-01-12, 23:02
Jag floppade K55 med 55 nyss, all-in på turn (mot en ganska shortstackad spelare) river är en K och han visar KK. Bra skit. :)

tp_88
2010-01-12, 23:57
En till trevlig utdragning:

***** Hand 1218030114 *****
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 januari 2010 23:52:29
Britta Turbo 46 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: DOC666 (51.24)
Plats 2: Jag (1096.09)
Plats 3: Sillen09 (139.46)
Plats 4: ofasa (406.03)
Plats 5: TheLok (178.41)
ofasa lägg LM 1.00
TheLok lägg SM 2.00
** Giv **
DOC666 [N/A, N/A]
Jag [10k, 8k]
Sillen09 [N/A, N/A]
ofasa [N/A, N/A]
TheLok [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
DOC666 Lägg
Jag Syna 2.00
Sillen09 Höj till 6.00
ofasa Lägg
TheLok Syna 6.00
Jag Syna 6.00
*** Flop(Board): *** : [9k, Knk, Dr]
*** Bet Runda 2 ***
TheLok Passa
Jag Satsa 14.25
Sillen09 Syna 14.25
TheLok Lägg
*** Turn(Board): *** : [9k, Knk, Dr, 5s]
*** Bet Runda 3 ***
Jag Satsa 35.62
Sillen09 All-in 119.21
Jag Syna 119.21
*** River(Board): *** : [9k, Knk, Dr, 5s, 10h]
*** Showdown *** : Rake: 7.14 Totalpott: 278.78
DOC666 Lägger mig Vinst: 0.00
Jag Lägger mig Vinst: 0.00
Sillen09 [Kr, Ds] Stege med högsta kort kung Vinst: 278.78
ofasa Lägger mig Vinst: 0.00
TheLok Lägger mig Vinst: 0.00

stevebc
2010-01-13, 00:19
Jag floppade K55 med 55 nyss, all-in på turn (mot en ganska shortstackad spelare) river är en K och han visar KK. Bra skit. :)LOL! Nästan bad beat jackpot. Spelar du på ett sånt bord och förlorar 7777 eller bättre så vinner du typ flera 100k dollar (och alla andra vid bordet också).

En till trevlig utdragning:Den var också mysig. Fin stack du lirat upp till där, och tur att han inte satt djupt också.

tp_88
2010-01-13, 00:25
LOL! Nästan bad beat jackpot. Spelar du på ett sånt bord och förlorar 7777 eller bättre så vinner du typ flera 100k dollar (och alla andra vid bordet också).
Det finns Bad Beat på SvS också alltså? Ruggigt surt isåfall. :D

Jag vann faktiskt drygt 5k SEK på Unibet för länge sedan när jag satt med på ett bord där det blev en legit bad beat. :)
Den var också mysig. Fin stack du lirat upp till där, och tur att han inte satt djupt också.
Jepp, lite tur i oturen ska man väl ha iaf.. :)

Dreas
2010-01-13, 00:26
LOL! Nästan bad beat jackpot. Spelar du på ett sånt bord och förlorar 7777 eller bättre så vinner du typ flera 100k dollar (och alla andra vid bordet också). Vann med straight flush mot fyrtal i damer på PKR för några månader sen. Tyvärr har de inte bad beat jackpot där *cry* Spelade Omaha och floppade stege med K J 10 8

Floppen var Q 10 9, två ruter, 10 9 var i ruter och K J var i ruter. Båda all in, han visar QQ, rivern ruter Q, först blir jag bara, NEEEJ! Sen tänker jag och kollar lite, Straight flush :D

stevebc
2010-01-13, 00:29
Det finns Bad Beat på SvS också alltså? Ruggigt surt isåfall. :D

Jag vann faktiskt drygt 5k SEK på Unibet för länge sedan när jag satt med på ett bord där det blev en legit bad beat. :)

Jepp, lite tur i oturen ska man väl ha iaf.. :)Ah nä, finns inte på SvS. Tror jag såg det på Party Poker. 5k sek är nice.

Vann med straight flush mot fyrtal i damer på PKR för några månader sen. Tyvärr har de inte bad beat jackpot där *cry* Spelade Omaha och floppade stege med K J 10 8

Floppen var Q 10 9, två ruter, 10 9 var i ruter och K J var i ruter. Båda all in, han visar QQ, rivern ruter Q, först blir jag bara, NEEEJ! Sen tänker jag och kollar lite, Straight flush :DFast bad beat gäller väl bara Hold 'Em? För man har väl oftare bättre händer i Omaha? Känner inte till det spelet så bra dock.

Dreas
2010-01-13, 00:36
Ah nä, finns inte på SvS. Tror jag såg det på Party Poker. 5k sek är nice.

Fast bad beat gäller väl bara Hold 'Em? För man har väl oftare bättre händer i Omaha? Känner inte till det spelet så bra dock.Det är möjligt. Ja, i Omaha är det oftare uppe fyrtal mot fyrtal tex. Men har faktiskt inte sett så många sådana på PP. Tror inte jag såg någon där, för jag antar jag hade hoppas och trott på en Bad beat jackpot isf. Men det kan nog stämma att det bara rör holdem, känns logiskt.

Matte_Maiden
2010-01-13, 03:06
Ja, jag förstår vad du menar. Men när det gäller SSNL HU mot spelare som inte själva har någon idé om vad balanserat spel är och inte kan läsa händer ö.h.t tycker jag att det är en mycket dålig idé att gå mot ett mer GTO spelsätt. Den här personen var dessutom något av det extremaste jag sett, ungefär som en dåligt programmerad bot. Jag önskar att jag tagit en mera standard hand att illustrera med så hade jag sluppit detta. Men jag har inga egna händer på datorn och situationen med min väns resultatorienterade tankesätt var väldigt autentisk. :D

Jag har själv slutat donka. Det var en stor del av mitt spel på 100NL och 200NL, de sämsta spelarna där försökte inte exploatera och kunde inte göra de rätta omställningarna och mot de "bra" spelarna var det enkelt att manipulera deras uppfattning om min donkrange. Men när jag flyttade upp till MSNL slutade jag nästan helt med donkbets eftersom de flesta där har både kunskapen och stenarna som krävs för att exploatera dem och jag slipper ett leveling war med skyhög varians.

Ingen idé att argumentera om det övre stycket då ingen av oss kan bevisa att den andre har fel.

Det andra stycket dock bara riktigt konstigt. Du verkar ha missuppfattat vad spelteori handlar om och hur det appliceras på poker. :confused: Att addera strategiska alternativ har alltid minsta lika stort EV som föregående strategi. Det går per definition inte att exploatera en balanserad strategi, än mindre kan spelare på MSNL exploatera någon som ens är välbalanserat.

Der Kaiser
2010-01-13, 04:22
Ingen idé att argumentera om det övre stycket då ingen av oss kan bevisa att den andre har fel.

Det andra stycket dock bara riktigt konstigt. Du verkar ha missuppfattat vad spelteori handlar om och hur det appliceras på poker. :confused: Att addera strategiska alternativ har alltid minsta lika stort EV som föregående strategi. Det går per definition inte att exploatera en balanserad strategi, än mindre kan spelare på MSNL exploatera någon som ens är välbalanserat.

:confused: Jag tror du missuppfattade mig nu. Läste igenom min text igen och tycker den är ganska klar men jag omformulerar texten som handlade om donkbets vara eller inte vara:

Jag brukade donkbetta i SSNL HU, mina donkbets var INTE balanserade och enkla att exploatera men motståndet förstod inte detta och exploaterade mig inte. På MSNL blev motståndet bättre och jag ändrade min flop-strategi för att få den mer balanserad bla genom att ta bort Donk bets.

än mindre kan spelare på MSNL exploatera någon som ens är välbalanserat.
Jag förstår inte vad du säger här, kan du omformulera eller utveckla?

Der Kaiser
2010-01-13, 04:33
ändrade min flop-strategi för att få den mer balanserad bla genom att ta bort Donk bets.

Bara för att förtydliga menar jag inte att donkbets inte kan vara balanserade utan att jag föredrog att minska mina möjliga linjer på floppen för att göra det enklare för mig att balansera.

Matte_Maiden
2010-01-13, 15:05
Eftersom du inte skrev att du spelade dina flopdonks obalanserat antog jag att du iaf försökte balansera dem. Att MSNL-spelare då skulle kunna sitta och balansera dina flopdonks ifall du faktiskt försökte balansera dem lät för mig otroligt då de flesta inte har en aning om vad exploatera faktiskt betyder.

Der Kaiser
2010-01-13, 15:19
Well w/e, det är av mindre betydelse. Egentligen höll jag ju med dig i donkandets vara eller icke vara och förklarade bara varför jag själv mer eller mindre slutat med det. Gissar att vi hade sluppit denna diskussionen om jag skrivit att MSNLregsen gjorde livet svårt och svängigt för mig snarare än att de exploaterade mig, mitt fel. :em:

Der Kaiser
2010-01-16, 14:04
Om ni råkar känna er generösa så matchar Pokerstars och Full Tilt alla donationer till Röda korset @ Haiti med 100%.

http://www.pokerstarsblog.com/2010/pokerstars-sets-up-haiti-earthquake-appe-063299.html

http://www.fulltiltpoker.com/sv/aid-for-haiti

IntenZe
2010-01-16, 17:44
Hur gör jag för att "resetta" holdem manager så att alla stats försvinner?

Ekman_
2010-01-29, 22:46
Shit, blev helt till mig även om jag har spelat såhär ett bra tag..

A8off på BB
UTG minraisar
utg+2 synar
Knapp synar
sb fold
jag synar, med pottodds på 7,5 mot 1 (om jag inte är bäng?)

floppar kåk och får betalt, blir sagd att jag är tiltad som synar med a8

Så vad säger ni om såna här lägen? Imo gjrode jag helt rätt eftersom jag fick odds med ett A?

Dreas
2010-01-29, 22:58

A8off på BB
UTG minraisar
utg+2 synar
Knapp synar
sb fold

Så vad säger ni om såna här lägen? Imo gjrode jag helt rätt eftersom jag fick odds med ett A?Jag kan syna för att träffa mer eller mindre nötterna på flopp, typ tvåpar eller färg osv. Träffar du tvåpar så kan du vinna en fin pott mot bättre A.

stevebc
2010-01-30, 03:38

A8off på BB
UTG minraisar
utg+2 synar
Knapp synar
sb fold

Så vad säger ni om såna här lägen? Imo gjrode jag helt rätt eftersom jag fick odds med ett A?Du har kass position och mer negativa implied odds än du har positiva. Men du får bra odds att se en flopp och är du en bra spelare har du nog edge över motståndarna post och vill därför se fler floppar. Till ett bra pris, varför inte?

Med position innebär det att du inför varje beslut kommer ha mindre information än din motståndare. Det är därför man är tightare i blindsen och UTG än vad man är på knappen/CO.

Med negativa implied odds menas att du, på A-höga floppar, ofta betalar av A9-AK när dessa bettar för värde. Själv har jag svårt att spela sämre än A8-A9o, är det suited är det lite annorlunda och A2-A5s har lite roliga drag, men A8o ur pos är ingen hand jag personligen gillar att spela.

Med positiva implied odds menas det du kan vinna av motståndaren när du får en hand. Om UTG är tight skulle jag inte bli förvånad om 50% av hans range eller så är Ax där x>9, så mot 22-KK, KQ, KJs och så vidare innebär detta att när floppen kommer A hög så kommer du inte få mycket värde från dom med A8 medan du kan förlora värde mot högre A. Att någon öppnar upp UTG med Ax där x<8 är också inte så troligt.

Men, du har positiva implied odds med tvåpar mot högre Ax, det är väl den hand jag kan komma på på rak arm. Floppar jag par med min kicker är det sällan topparet och floppar jag A ligger jag antingen efter mot högre A eller får 0 värde från resten. Det sagt så är det ändå en hand jag öppnar från knappen och som suited kan det nog fungera bra i ens 3-bet range i pos. En hand som A8s tycker iaf jag är svår att spela 3-bettad ur pos. Svårt att c-betta med luft ur pos även om det är 3-bettat och shovar han på dig när du väl träffar ditt A så är det svårt att hitta syn. Men i pos har man mer möjligheter att c-betta sin luft och kontrollera potten ifall A skulle träffa.

Ekman_
2010-02-15, 00:42
Någon möjlighet att jag hade kunnat läsa på 300betet som fått mig att folda här?

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Carl Ekman [Kd Ah]
NotOne2Tell folds
NiceRiverDonk folds
campanella88 raises to 240
JoeBwon folds
nitkat folds
Carl Ekman raises to 720
msku folds
kocke1 folds
normlfella folds
campanella88 calls 480
*** FLOP *** [Ad 5s Qc]
campanella88 bets 300
Carl Ekman raises to 2,605, and is all in
campanella88 calls 1,612, and is all in
Carl Ekman shows [Kd Ah]
campanella88 shows [Qs As]
Uncalled bet of 693 returned to Carl Ekman
*** TURN *** [Ad 5s Qc] [Jh]
*** RIVER *** [Ad 5s Qc Jh] [5c]
Carl Ekman shows two pair, Aces and Fives
campanella88 shows two pair, Aces and Queens
campanella88 wins the pot (5,417) with two pair, Aces and Queens

stevebc
2010-02-15, 01:06
Nej, det ska in.

Lelle Pelle
2010-02-15, 01:10
Nej, det ska in.
Turn tycker jag inte är så rolig att trycka på. Så här i efterhand är det ju all-in på floppen att föredra av de båda. Dock upplever jag att många nybörjare ofta lägger ut en låg bet när de träffar floppen riktigt bra, men i det läget är det inte mycket att snacka om. Där ska degen in.

Ekman_
2010-02-15, 01:24
:)

stevebc
2010-02-15, 01:35
Turn tycker jag inte är så rolig att trycka på. Så här i efterhand är det ju all-in på floppen att föredra av de båda. Dock upplever jag att många nybörjare ofta lägger ut en låg bet när de träffar floppen riktigt bra, men i det läget är det inte mycket att snacka om. Där ska degen in.Mm så kan det nog vara i turneringar, och i det här fallet kan det snarare liknas vid bet-sizing.

Såna här min-donks vid CG är dock nästan uteslutande svaga händer.

Ekman_
2010-02-15, 02:31
Får jag fråga vilka limits du spelar nu stevebc? :)

stevebc
2010-02-15, 14:37
1/2. Började på 0,25/0,5.

I kronor alltså, på Svenska Spel.

High1ander
2010-03-11, 01:19
Körde precis min första session i poker på SvS... Börja med 35kr och sluta med 81kr, satte en färgstege när jag syna en som gick all in pre-flopp med bara 12kr (på 50kr max).

Kan man ändra på SvS-klienten så man ser korten i Blå/Grön/Röd/Svart?

renad
2010-03-11, 01:27
Körde precis min första session i poker på SvS... Börja med 35kr och sluta med 81kr, satte en färgstege när jag syna en som gick all in pre-flopp med bara 12kr (på 50kr max).

Kan man ändra på SvS-klienten så man ser korten i Blå/Grön/Röd/Svart?

inställningar sen fyrfärgs ps isildur vs galfond nu

feyin
2010-03-11, 08:35
Provade på svenska spel poker för första gången igår. Efter 30minuter låg jag +105kr, där slutade jag innan jag blev för ivrig. :D

dared
2010-03-11, 10:27
Har lirat en hel del tidigare, men väldigt lite senaste åren. Hade sparat 3000 USD på eurobet (ongame) så tänkte dra igång igen för att förhoppningsvis dra ihop lite deg.

Men hur ser det ut på svenska spel i spelen 5-10 till 20-40? Något värde? Har bara lirat där en session precis när det starta. Har de fortfarande stängt mitt i natten (lol) ?

stevebc
2010-03-11, 12:58
5/10 ska ha bra värde. Över det så är det nog regs av samma nivå som på andra siter, men inget jag vet något om. Matte_maiden har koll på de nivåerna.

feyin
2010-03-11, 20:46
Hur funkar freerolls egentligen, måste man komma #1 (=vinna) för att få nå pengar?

Ekman_
2010-03-11, 20:55
börjat spela på svs igen, har spelat ett tag på full tilt

gick in för o sätta in pengar, såg att jag hade kvar 10 kr, köpte en tianlott och vann 500 kr :D Dem har jag nu spelat upp till 1600kr på 1-2 sek limitsen, har spelat högre på ft men vill ha lite bankrulle för nivån iaf.

Hur går det för mina kolovänner? :)

stevebc
2010-03-11, 22:44
Hur funkar freerolls egentligen, måste man komma #1 (=vinna) för att få nå pengar?Typ. Waste of time, imo.

renad
2010-03-11, 23:05
Har lirat en hel del tidigare, men väldigt lite senaste åren. Hade sparat 3000 USD på eurobet (ongame) så tänkte dra igång igen för att förhoppningsvis dra ihop lite deg.

Men hur ser det ut på svenska spel i spelen 5-10 till 20-40? Något värde? Har bara lirat där en session precis när det starta. Har de fortfarande stängt mitt i natten (lol) ?

5/10 är väll sista nivån som är riktigt fiskig sen rätt mycket regs över men inte unbeatable..

High1ander
2010-03-12, 17:18
Har hittills spelat ganska stabilt, satte in 300kr, och har bara svängt 30 kronor åt ena eller andra hållet, men nu ligger jag på 345kr. Inte mycket eller så, och inte statistiskt säkert heller, men bättre än förlora.

Men jag undrar, vad för extraprogram får man använda, för att hålla koll på statistik, iaf på SvS?

Sen, finns det någon bra sida där man kan se odds för att t.ex. träffa stege pre-flopp med 2-7, eller att vinna med hjärter färg om man bara har en 1 hjärter plus 2 på floppen, etc... bara en tabell eller program där man kan testa odds o så. Typ, hur mycket bättre/sämre är 9-8s mot 9-10os, etc...

För jag vill köra med pottodds o så, men då krävs det ju också att man har ett bättre hum om det är värt att jaga det ena eller det andra.

Sen kanske nått ställe där man kan läsa om att räkna outs, för nu kan jag det, men jag vill läsa mer om hur man ska tänka/räkna outs när det är vissa kort som hjälper mig, men kanske också hjälper motståndare etc...

Jag är ändå förvånad på SvS, att folk inte synar allt på låga nivåer som 25-50 öre.

Ekman_
2010-03-12, 17:27
träffa stege pre-flopp med 2-7,

Det är totalt omöjligt att träffa stege preflopp med 2-7, tillome efter floppen är det omöjligt ;)

High1ander
2010-03-12, 17:30
Det är totalt omöjligt att träffa stege preflopp med 2-7, tillome efter floppen är det omöjligt ;)

Mena inte att man ska träffa på floppen, men efter alla 4-5 kort visats...

Självklart tog jag också 2-7 då det är sämsta exemplet, typ.

High1ander
2010-03-19, 16:05
Har gått lite sämre nu, men spelar fortfarande OK.

I princip där jag förlorar pengar är på Bad Beats, men jag är iaf ganska duktig på att "spara pengar" och veta när mina "toppkort är slagna".

Men dagens tur har varit att jag förlorat med pocket AA, där jag får kåk och motståndaren sätter fyrtal på rivern.

Jag gick AQ mot AK, där han sätter en högre kåk med sin kung han rivrar par i kungar, annars var det tripp ess och par i knektar för oss båda, vet inte om det räknas som en Bad Beat...

Största potten idag vann jag på att bluffa 2-7os från start till mål, och förlora mest med att AA start till mål... Ahh, the irony.

Suger bara att spela bra och dubbla på bordet för att sen bli busted. För det är verkligen Bad Beats, men, måste vara jag som slowspelar och eventuellt ger dem för bra pottodds.

Jag undrar dock fortfarande vilka hjälpklienter som är tillåtna på SvS?

Jarod
2010-03-31, 17:28
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article6878142.ab

Här är hela historien om den mystiske pokergamblern ”Isildur1”

Han har omsatt 32 miljarder kronor vid pokerborden på bara ett halvår och namn som Henke Larsson och Björn Ranelid har pekats ut som mannen bakom masken.

Sportbladet Poker har granskat Isildur1 – den hemlige svensken som tagit pokervärlden med storm och vars mystik gjort honom till en levande legend.

Kattankan
2010-03-31, 17:47

miljarder ?!

Jarod
2010-03-31, 17:52
miljarder ?!

Aftonbladet-"journalistik".. *rolleyes*

KniveN
2010-03-31, 22:08
miljarder ?!

Med tanke på att varje hand som spelas så omsätts det ca 35k$ och han har spelat nästan 300k händer så är väl inte det omöjligt? 300 000 x 35 000 = 10 500 000 000 / 2 = 5 250 000 000 x 7 = 36 750 000 000

Aimbert
2010-03-31, 22:46
Jag undrar dock fortfarande vilka hjälpklienter som är tillåtna på SvS?

Är det några specifika du undrar över? HEM/PT3 är tillåtna. Är det något annat program du har tänkt dig?

Aimbert
2010-03-31, 22:55

Jag är ganska övertygad om att det är Blom. Även om han förnekar det även till rätt nära polare. Nåväl, förhoppningsvis will time tell.

Tiga
2010-04-01, 03:32
http://cakepoker.com/blog/En/post/Isildur1-is-Mats-Sundin-041.aspx

LOL!

KniveN
2010-04-01, 06:08
http://cakepoker.com/blog/En/post/Isildur1-is-Mats-Sundin-041.aspx

LOL!

Måste vara ett aprilskämt

mattepatte
2010-04-01, 07:04
Måste skriva av mig mina bad beats, den första var i förrgår, och dom andra två var inom samma timme igår. Tog ett uppehåll en dag efter floppat näst bäst färg mot nötfärg, floppat kåk, han floppar fyrtal samt två andra näst bäst färg och avsluta dagen med denna två outaren.

0,02/0,04 Cäsh game
Jag KK
Han JJ

Han raise 0,16
Jag raise 0,52
Han raise 1,54
Jag call.
Flop 5s, 10s, 3d.
Han raise 2,28
Jag all-in 6,45
Han call.
Dealing turn: J

En dags uppehåll sen sätter jag mig och spelar två timmar på morgonen.

0.02/0.04 € Cäsh game
Dealt to JAG 10h, 10d
Dealt to HAN (d) As, 10c

HAN raises to 0.10
JAG calls

Flop: 9c, 7s, 10s
Pot 0,20
JAG bet 0,10 han raise 0,34, JAG raise 1, HAN call

Dealing t-t-turn: Ad
JAG raise 1,5, HAN All-in 3,98, JAG call.

Dealing river: Ac

Jag VS blää
0.02/0.04 € Cäsh game
Jag KK
blää AK
Jag raise 0,12
Blää raise 0,34
Jag raise 1
Blää all-in
Jag Call
Flop 647
Turn A.
Standard men knäckande att den kommer 15 minuter efter en annan två outare.

G_lund
2010-04-04, 22:04
kom nyss hem från en pokerkväll, andraplats resulterade i att jag gick plus/minus-noll :)
Ganska nöjd eftersom jag är helt grön på poker o de andra vart med ett tag, försöker lära mej alla knep jag kan :)

Jarod
2010-04-04, 22:26
kom nyss hem från en pokerkväll, andraplats resulterade i att jag gick plus/minus-noll :)
Ganska nöjd eftersom jag är helt grön på poker o de andra vart med ett tag, försöker lära mej alla knep jag kan :)

Exakt samma här. Andraplats och plus/minus noll. Var heads up och gick all in med AQ och den andra hade såklart AK.

Menmen...sånt som händer. :)

Ekman_
2010-04-04, 23:15
haha, senast jag spelade live så var HA med AKs, polaren på AA. kul

wo0ord
2010-04-04, 23:17
haha, senast jag spelade live så var HA med AKs, polaren på AA. kul

Thx for the call ;) Får ta å styra upp nåt snart Ekman! Dog ut när Lars drog till Indien =(

Ekman_
2010-04-04, 23:19
Thx for the call ;) Får ta å styra upp nåt snart Ekman! Dog ut när Lars drog till Indien =(

lol, det var inte senast ioförsig. Det var sista gången hos lars, jag och thony spelade och lars var kvar, då jag sa att lars riggade :D

wo0ord
2010-04-04, 23:25
lol, det var inte senast ioförsig. Det var sista gången hos lars, jag och thony spelade och lars var kvar, då jag sa att lars riggade :D

Ahaa :D hahahaha ja den e ju rolig :D nää dags å nana god natt !

Filten
2010-04-04, 23:26
JAG raise 1,5, HAN All-in en ostburgare på McD
...

Matte_Maiden
2010-04-05, 00:39
Finns inget bättre än riggade home games. :D

Määng
2010-04-06, 10:40
Det går väääääldigt sakta att bygga rulle..

Kan jag få lite feedback på dessa händer:

Full Tilt Poker Game #19860010672: Table Gradie (6 max) - $0.02/$0.05 - No Limit Hold'em - 4:34:53 ET - 2010/04/06
Seat 1: Kbool85 ($5.02)
Seat 2: Dzel85 ($5.44)
Seat 3: homer1671 ($8.11)
Seat 4: henrys175 ($5)
Seat 5: Awesomekz ($2.65)
Seat 6: Etrusca ($5.72)
homer1671 posts the small blind of $0.02
henrys175 has 5 seconds left to act
henrys175 posts the big blind of $0.05
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Dzel85 [Ks Kh]
Awesomekz has 15 seconds left to act
Awesomekz folds
Etrusca folds
Kbool85 folds
Dzel85 has 15 seconds left to act
Dzel85 raises to $0.20
homer1671 calls $0.18
henrys175 has 15 seconds left to act
henrys175 folds
henrys175 adds $0.05
*** FLOP *** [5s 2c 8c]
homer1671 checks
Dzel85 bets $0.35
homer1671 raises to $0.80
Dzel85 calls $0.45
*** TURN *** [5s 2c 8c] [Qh]
homer1671 has 15 seconds left to act
homer1671 bets $1.45
Dzel85 raises to $4.44, and is all in
homer1671 calls $2.99
Dzel85 shows [Ks Kh]
homer1671 shows [5d 5c]
*** RIVER *** [5s 2c 8c Qh] [7s]
Dzel85 shows a pair of Kings
homer1671 shows three of a kind, Fives
homer1671 wins the pot ($10.21) with three of a kind, Fives
Dzel85 adds $5
*** SUMMARY ***
Total pot $10.93 | Rake $0.72
Board: [5s 2c 8c Qh 7s]
Seat 1: Kbool85 didn't bet (folded)
Seat 2: Dzel85 (button) showed [Ks Kh] and lost with a pair of Kings
Seat 3: homer1671 (small blind) showed [5d 5c] and won ($10.21) with three of a kind, Fives
Seat 4: henrys175 (big blind) folded before the Flop
Seat 5: Awesomekz didn't bet (folded)
Seat 6: Etrusca didn't bet (folded)

Full Tilt Poker Game #19859638832: Table Malawi (6 max) - $0.02/$0.05 - No Limit Hold'em - 3:59:30 ET - 2010/04/06
Seat 1: Magna1000 ($9.08)
Seat 2: inagoodmood ($5)
Seat 3: Dzel85 ($5)
Seat 4: Sullis ($8.95)
Seat 5: uno_ger ($5.71)
Seat 6: spoonke ($3.21)
Sullis posts the small blind of $0.02
uno_ger posts the big blind of $0.05
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Dzel85 [Tc Th]
spoonke folds
Magna1000 folds
Dzel85 raises to $0.20
Sullis folds
uno_ger has 15 seconds left to act
uno_ger raises to $0.62
Dzel85 calls $0.42
*** FLOP *** [6h 6s 4s]
uno_ger bets $0.80
Dzel85 calls $0.80
*** TURN *** [6h 6s 4s] [6c]
uno_ger bets $1.95
Dzel85 raises to $3.58, and is all in
uno_ger calls $1.63
Dzel85 shows [Tc Th]
uno_ger shows [Qd Qh]
*** RIVER *** [6h 6s 4s 6c] [8c]
Dzel85 shows a full house, Sixes full of Tens
uno_ger shows a full house, Sixes full of Queens
uno_ger wins the pot ($9.36) with a full house, Sixes full of Queens
Dzel85 adds $5
*** SUMMARY ***
Total pot $10.02 | Rake $0.66
Board: [6h 6s 4s 6c 8c]
Seat 1: Magna1000 didn't bet (folded)
Seat 2: inagoodmood is sitting out
Seat 3: Dzel85 (button) showed [Tc Th] and lost with a full house, Sixes full of Tens
Seat 4: Sullis (small blind) folded before the Flop
Seat 5: uno_ger (big blind) showed [Qd Qh] and won ($9.36) with a full house, Sixes full of Queens
Seat 6: spoonke didn't bet (folded)

Full Tilt Poker Game #19860149453: Table Gradie (6 max) - $0.02/$0.05 - No Limit Hold'em - 4:48:16 ET - 2010/04/06
Seat 1: Kbool85 ($5.37)
Seat 2: Dzel85 ($5.07)
Seat 3: homer1671 ($13.31), is sitting out
Seat 5: Awesomekz ($2.37)
Seat 6: Etrusca ($5.82)
henrys175 posts the small blind of $0.02
Awesomekz posts the big blind of $0.05
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Dzel85 [8h 7h]
Etrusca raises to $0.17
Kbool85 folds
Dzel85 calls $0.17
henrys175 folds
henrys175 adds $0.02
Awesomekz folds
*** FLOP *** [8c 7s 5s]
Etrusca has 15 seconds left to act
homer1671 has returned
Etrusca bets $0.28
Dzel85 calls $0.28
*** TURN *** [8c 7s 5s] [Qd]
Etrusca checks
Dzel85 checks
*** RIVER *** [8c 7s 5s Qd] [4h]
Etrusca bets $0.40
Dzel85 raises to $1.20
Etrusca has requested TIME
Etrusca raises to $2.80
Dzel85 calls $1.60
*** SHOW DOWN ***
Etrusca shows [6s 6h] a straight, Eight high
Dzel85 mucks
Etrusca wins the pot ($6.14) with a straight, Eight high
Dzel85 adds $3.18
*** SUMMARY ***
Total pot $6.57 | Rake $0.43
Board: [8c 7s 5s Qd 4h]
Seat 2: Dzel85 (button) mucked [8h 7h] - two pair, Eights and Sevens
Seat 3: homer1671 is sitting out
Seat 4: henrys175 (small blind) folded before the Flop
Seat 5: Awesomekz (big blind) folded before the Flop
Seat 6: Etrusca showed [6s 6h] and won ($6.14) with a straight, Eight high

mulliy
2010-04-06, 13:14
Har tänkt att börja lira lite smått, vilken sida är bäst? Gärna med en fin bonus för första insättning =)

Ekman_
2010-04-07, 18:51
beslutsångest, efter uttag och 180$ förlust precis efteråt är jag nere på 35$ på ft kontot. (lolz)

Frågan är om jag ska sätta mig på ett 0,25-0,50 bord med allt elelr om jag ska ta 0,02-0,05(eller mindre) och bygga upp en stack långsiktigt?
Spelade förövrigt på 1-2$ innan detta (och hade bankrulle för det, stort uttag pga ny klient)

Tänkte bara lallspela lite på ft, så vad tyckern i?

Matte_Maiden
2010-04-07, 19:24
Mäng: Alla händer ser bra utom den sista. Raisa flop är ett alternativ, men du måste hur som beta turn.

SN87
2010-04-07, 19:27
beslutsångest, efter uttag och 180$ förlust precis efteråt är jag nere på 35$ på ft kontot. (lolz)

Frågan är om jag ska sätta mig på ett 0,25-0,50 bord med allt elelr om jag ska ta 0,02-0,05(eller mindre) och bygga upp en stack långsiktigt?
Spelade förövrigt på 1-2$ innan detta (och hade bankrulle för det, stort uttag pga ny klient)

Tänkte bara lallspela lite på ft, så vad tyckern i?

Sa hogt som mojligt om det bara ar lallspel.

Skulle vara inntressant o hora hur hart alla spelar med sina pokerpengar. Dvs hur manga inkop ni har pa den nivan ni spelar pa.

Ekman_
2010-04-07, 20:25
Sa hogt som mojligt om det bara ar lallspel.

Skulle vara inntressant o hora hur hart alla spelar med sina pokerpengar. Dvs hur manga inkop ni har pa den nivan ni spelar pa.

Tack för tipset :) 18 händer på 0,25-0,50 gav mig 90$

Ekman_
2010-04-07, 21:15
Up at 95

Full Tilt Poker Game #19897825400: Table Oz (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:12:25 ET - 2010/04/07
Seat 1: Carl Ekman ($59.10)
Seat 2: EricHaik2emeFR ($56.35)
Seat 4: Bidabunch ($27.10)
Seat 5: goldengoalking ($92.10)
Seat 6: samj89 ($51.15)
Bidabunch posts the small blind of $0.25
goldengoalking posts the big blind of $0.50
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Carl Ekman [Kd Kh]
samj89 raises to $1.75
Carl Ekman calls $1.75
EricHaik2emeFR folds
Bidabunch calls $1.50
goldengoalking calls $1.25
*** FLOP *** [Kc Jc 6h]
Bidabunch checks
goldengoalking checks
samj89 has been disconnected
samj89 has 15 seconds left to act
samj89 has reconnected
samj89 checks
NoDollarBill sits down
NoDollarBill adds $50
Carl Ekman bets $6.65
Bidabunch calls $6.65
goldengoalking has 15 seconds left to act
goldengoalking folds
samj89 calls $6.65
*** TURN *** [Kc Jc 6h] [6d]
Bidabunch checks
samj89 checks
Carl Ekman has 15 seconds left to act
Carl Ekman bets $17.50
Bidabunch raises to $18.70, and is all in
samj89 folds
samj89 adds $7.25
Carl Ekman calls $1.20
Bidabunch shows [Ks Qc]
Carl Ekman shows [Kd Kh]
*** RIVER *** [Kc Jc 6h 6d] [Td]
Bidabunch shows two pair, Kings and Sixes
Carl Ekman shows a full house, Kings full of Sixes
Carl Ekman wins the pot ($61.35) with a full house, Kings full of Sixes
Bidabunch is sitting out
*** SUMMARY ***
Total pot $64.35 | Rake $3
Board: [Kc Jc 6h 6d Td]
Seat 1: Carl Ekman showed [Kd Kh] and won ($61.35) with a full house, Kings full of Sixes
Seat 2: EricHaik2emeFR (button) didn't bet (folded)
Seat 4: Bidabunch (small blind) showed [Ks Qc] and lost with two pair, Kings and Sixes
Seat 5: goldengoalking (big blind) folded on the Flop
Seat 6: samj89 folded on the Turn

Tiga
2010-04-09, 03:32
Det går väääääldigt sakta att bygga rulle..

Full Tilt Poker Game #19860149453: Table Gradie (6 max) - $0.02/$0.05 - No Limit Hold'em - 4:48:16 ET - 2010/04/06
Seat 1: Kbool85 ($5.37)
Seat 2: Dzel85 ($5.07)
Seat 3: homer1671 ($13.31), is sitting out
Seat 5: Awesomekz ($2.37)
Seat 6: Etrusca ($5.82)
henrys175 posts the small blind of $0.02
Awesomekz posts the big blind of $0.05
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Dzel85 [8h 7h]
Etrusca raises to $0.17
Kbool85 folds
Dzel85 calls $0.17
henrys175 folds
henrys175 adds $0.02
Awesomekz folds
*** FLOP *** [8c 7s 5s]
homer1671 has returned
Etrusca bets $0.28
Dzel85 calls $0.28
*** TURN *** [8c 7s 5s] [Qd]
Etrusca checks
Dzel85 checks
*** RIVER *** [8c 7s 5s Qd] [4h]
Etrusca bets $0.40
Dzel85 raises to $1.20
Etrusca has requested TIME
Etrusca raises to $2.80
Dzel85 calls $1.60
*** SHOW DOWN ***
Etrusca shows [6s 6h] a straight, Eight high
Dzel85 mucks
Etrusca wins the pot ($6.14) with a straight, Eight high
Dzel85 adds $3.18
*** SUMMARY ***
Total pot $6.57 | Rake $0.43
Board: [8c 7s 5s Qd 4h]
Seat 2: Dzel85 (button) mucked [8h 7h] - two pair, Eights and Sevens
Seat 3: homer1671 is sitting out
Seat 4: henrys175 (small blind) folded before the Flop
Seat 5: Awesomekz (big blind) folded before the Flop
Seat 6: Etrusca showed [6s 6h] and won ($6.14) with a straight, Eight high

Skotta!

Hand 1 & 2 är typ coolers och i hand 3 så spelar du handen fel på alla gator.

Fold preflop. Raise flop. Beta turn. Syna river.

Har tänkt att börja lira lite smått, vilken sida är bäst? Gärna med en fin bonus för första insättning =)

Har spelat på många sidor och Ladbrokes är den bästa bland de skattefria imo.

Ekman_
2010-04-09, 19:09

Jag sitter på 200$ på min 1-2$ blinds, har autoåterköp när jag hamnar under 150. Går helst inte över 400

200$ är ungefär 7% av min rulle just nu

Ekman_
2010-04-09, 20:14
KK vs KK vs AA. första gången jag sett det live, synd att man sitter på KK där :P

Määng
2010-04-09, 20:38
Tack Matte och Tiga för eran feedback på händerna.

Jo, jag var väldigt passiv i tredje handen men jag hade åkt på så många utdragningar så det kändes bara som att jag ville in med så lite som möjligt i potten, det slog ju ganska fett tillbaka. Bara det att jag strök en sexa ur hela hans range och blev sjukt förvånad då han visade upp den, minns inte varför.

Ett stort problem jag har är att när jag tappar några buy ins ibland så är jag ju inte säker på om de beror på att jag suger på poker eller om det bara är varians.

SN87
2010-04-09, 21:37
Jag sitter på 200$ på min 1-2$ blinds, har autoåterköp när jag hamnar under 150. Går helst inte över 400

200$ är ungefär 7% av min rulle just nu

Ca 14 inkop ar enligt mig alldeles for lite om man ska spela regelbundet, 30-60 kanns som nat minimum typ. Lite beroende pa hur manga bord du lirar da.

Varfor inte over 400. jag ar precis tvartom, kanner mig tryggare o spelar battre med mkt pa bordet.

KniveN
2010-06-04, 03:01
Phil "The Unabomber" Laak försöker slå världsrekord i att spela poker längst tid i sträck. Har lirat i 30h, 50h kvar nu.

http://acejones.com/unabomber-poker.htm
http://twitter.com/realphillaak
http://unabomberpoker.com/Blog/

Matte_Maiden
2010-06-04, 12:10
Phil "The Unabomber" Laak försöker slå världsrekord i att spela poker längst tid i sträck. Har lirat i 30h, 50h kvar nu.

http://acejones.com/unabomber-poker.htm
http://twitter.com/realphillaak
http://unabomberpoker.com/Blog/

Står det var och hur han ska spela?

KniveN
2010-06-04, 14:35
Står det var och hur han ska spela?

Bellagio, NL2k när jag kollade.

Duschen
2010-06-10, 01:00
Jag har precis börjat köra lite poker på nätet, hos SvS, och det har gått lite plus. Först lirade jag 10-manna bord, men sen tänkte jag att det kanske är bättre att träna på 5-manna bord eftersom det verkar vara vanligare och nu till sist tänkte jag om man kanske ska försöka bli bra i heads up? Vad tycker ni egentligen man bör "satsa" på?

Ekman_
2010-06-14, 12:22
Gött badbeat?!1

Floppade öppetstegdrag och Khög färgdrag
Turnade stege, rivrade färg

han hade 2par från flopp och satte kåk på river, lol

Dreas
2010-06-14, 12:51
Gött badbeat?!1

Floppade öppetstegdrag och Khög färgdrag
Turnade stege, rivrade färg

han hade 2par från flopp och satte kåk på river, lolShit happens, det är poker. Bryt ihop, svär lite, köp in på nytt.

derko
2010-06-14, 12:55
Jag har precis börjat köra lite poker på nätet, hos SvS, och det har gått lite plus. Först lirade jag 10-manna bord, men sen tänkte jag att det kanske är bättre att träna på 5-manna bord eftersom det verkar vara vanligare och nu till sist tänkte jag om man kanske ska försöka bli bra i heads up? Vad tycker ni egentligen man bör "satsa" på?
Heads up har sjuka svängningar även om du är riktigt duktig vilket du troligtvis inte är som nybörjare. Spela 10-manna eller 5-manna om du vill spela lösare till att börja med om du nu måste spela cash game.

IggaN
2010-06-18, 01:16
Heads up har sjuka svängningar även om du är riktigt duktig vilket du troligtvis inte är som nybörjare. Spela 10-manna eller 5-manna om du vill spela lösare till att börja med om du nu måste spela cash game.

Ju högre winrate du har desto lägre svingar har du också. Sedan är HU där man kan ha högst winrate så behöver inte bli "sjuka" svingar om du är bra och tableselectar.

mattepatte
2010-06-18, 06:32
Vad säger ni om dessa två som händerna som kom för mig igår, har inte hand history så skriver handen, att alla siffror ska vara korrekta är inte det viktiga.

Första:
Spelare 1: fold
Spelare 2: Fold
Spelare 3 Cutoff: Raise 3-4 big blind
HERO Dealer 4h 4 s: Call
Spelare 5: Fold
Spelare 6: Fold

Flop: 4c Qc Kc. Han bettar 80% av potten, jag vill inte raisa här för känner att jag som bäst får syn av K Q då, kanske Jc 10c, men jag synar och väntar på att ett inte klöver kort ska komma på turn.
Han bettar starkt ut 90% av potten på turn (turn kortert är irrelevant, typ spader 2), här känner jag att ok han har en jävligt bra hand, ingen idé åå raisa här som jag hade planerat. Synar igen. Lika dant på river, ett irrelevant kort kommer 5 hjärter kanske, han bettar hårt ut 90% av potten, tilt som jag är så börjar jag bli en optimist vilket jag alltid blir när jag är tilt.
Känner att han höjde cutoff, så om han har färg så har han Ac Xc, och sällan 10c Jc.
Tror att inte många spelare spelar en så stark hand så hårt, iof jag spelade ju som en calling station. Så optimisten i mig satt han på K Q eller Ac K med Ac. Jag gick all in och han visade Q Q, den handen glömde jag att den ens existerade.

100 händer senare på annat bort kom en exakt lika dan hand, bara att det var två klöver på flop och det tredje kom på turn, denna gång synade jag bara alla gator och jag var översettad med fyror mot damer igen.
Matte_Maiden eller någon annan som spelar högt, om ni möter en bra spelare och får botten set på ett tre färgat bräde av denna textur kan ni folda på river då? Det ska jag göra nästa gång iaf så får jag se ut som en nit, givetvis inte mot en väldigt lös spelare.

Henchman
2010-09-01, 18:14
Vilken/vilka sidor rekommenderar ni för internet poker?

hultman
2010-09-01, 18:39
Måste bara citera mattepatte igen. Skön lirare som roidar över att förlora ett par kronor. Haft många bad beats? Lugn, mattepatte har haft det värre:

Måste skriva av mig mina bad beats, den första var i förrgår, och dom andra två var inom samma timme igår. Tog ett uppehåll en dag efter floppat näst bäst färg mot nötfärg, floppat kåk, han floppar fyrtal samt två andra näst bäst färg och avsluta dagen med denna två outaren.

0,02/0,04 Cäsh game
Jag KK
Han JJ

Han raise 0,16
Jag raise 0,52
Han raise 1,54
Jag call.
Flop 5s, 10s, 3d.
Han raise 2,28
Jag all-in 6,45
Han call.
Dealing turn: J

En dags uppehåll sen sätter jag mig och spelar två timmar på morgonen.

0.02/0.04 € Cäsh game
Dealt to JAG 10h, 10d
Dealt to HAN (d) As, 10c

HAN raises to 0.10
JAG calls

Flop: 9c, 7s, 10s
Pot 0,20
JAG bet 0,10 han raise 0,34, JAG raise 1, HAN call

Dealing t-t-turn: Ad
JAG raise 1,5, HAN All-in 3,98, JAG call.

Dealing river: Ac

Jag VS blää
0.02/0.04 € Cäsh game
Jag KK
blää AK
Jag raise 0,12
Blää raise 0,34
Jag raise 1
Blää all-in
Jag Call
Flop 647
Turn A.
Standard men knäckande att den kommer 15 minuter efter en annan två outare.

mattepatte
2010-09-01, 19:32
Kul att du bumpar tråden bara för det.
Jag bryr mig inte om jag förlorar 10 kronor eller 100 kronor, det är sättet jag förlorar det på.
Spelar på 5 gånger så höga nivåer nu som då.
Om jag förlorar en 50 kronors pott nu som va en all-in då så bryr jag mig inte men om två outare efter två outare kommer så blir jag arg ja...

Matte_Maiden
2010-09-01, 19:58
Ju högre winrate du har desto lägre svingar har du också. Sedan är HU där man kan ha högst winrate så behöver inte bli "sjuka" svingar om du är bra och tableselectar.

Du har inte alls lägre swings för att du har högre winrate.

IggaN
2010-09-05, 03:04
Du har inte alls lägre swings för att du har högre winrate.

Det skulle jag vilja påstå:

Första bilden är graf med en winrate förväntad på 6bb/100 över en miljon händer.

http://www.evplusplus.com/site_media/images/variance/wr_6.00_sd_80.00_nruns_40_nhands_1000000_False_9nC 5wm.png

Och denna är från 12bb/100.

http://www.evplusplus.com/site_media/images/variance/wr_12.00_sd_80.00_nruns_40_nhands_1000000_False_ke gi6B.png

Och sista är med en förväntad winrate på 16bb/100.

http://www.evplusplus.com/site_media/images/variance/wr_16.00_sd_80.00_nruns_40_nhands_1000000_False_Wr E2J3.png

Som man kan se har man "kortare" swings ju högre winrate man har.

Nible
2010-09-05, 08:58
Får ta och dra igång pokerliret någonting framöver, har varit dåligt med det under sommaren. Vann rätt ok med pengar precis innan jag lade av i våras, konstigt nog. Brukar vara åt andra hållet det slutar.

hultman
2010-09-05, 10:11
Kul att du bumpar tråden bara för det.
Jag bryr mig inte om jag förlorar 10 kronor eller 100 kronor, det är sättet jag förlorar det på.
Spelar på 5 gånger så höga nivåer nu som då.
Om jag förlorar en 50 kronors pott nu som va en all-in då så bryr jag mig inte men om två outare efter två outare kommer så blir jag arg ja...

Ingen bryr sig om sådana skitsummor. Det är därför de spelar hur fan som helst. Jag brukade gå in på riktiga low stake-bord förr i tiden och höja sönder allihopa tills de drog. Oavsett hand :D

mattepatte
2010-09-05, 10:12
Visst, därför kände jag mig så sjuuukt dålig när jag inte lyckades vinna hur jag en gjorde över flera tusen händer när mitt mål var att bygga rulle.

Virtual1339
2010-09-05, 11:28
Jag kan basics i texas hold em. Har i yngre ålder spelat för 'lek pengar' på en client. Vann någon turnering som gav the real money, typ 1 dollar.. tänkte sätta in lite real money på någon client nu för att leka lite och väcka liv i gamla kunskaper.. Så till frågan:

Jag behöver en client som jag lätt kans sätta pengar till. Typ Visa electron! Går det?!
Det skall gå lätt att spela från finland
Lättare och svårare bord.. låga summor och högre summor

Pls halp!

mattepatte
2010-09-05, 11:51
Visa funkar på dom flesta sajterna tror jag.
Vill du spela mot bra spelare så är pokerstars och fulltiltpoker ganska tuffa, vill du vinna pengar spela på svenska spel där är dom hopplösa. googla och fixa rakeback på sidan du vill spela på. pokerstars har ett eget rakeback system så där behöver/kan du inte göra något för att få mer rakeback.
sidor som ligger utanför EU har skatteplikt på alla uttag du gör ifrån sidorna, men spelar du för små pengar så är det inget att tänka på imo, så personligen hade jag spelat på pokerstars/fulltiltpoker för det är mest trafik på de sidorna, mest turneringar valmöjligheter, väldigt bra klienter etc.

Virtual1339
2010-09-05, 14:15
Visa funkar på dom flesta sajterna tror jag.
Vill du spela mot bra spelare så är pokerstars och fulltiltpoker ganska tuffa, vill du vinna pengar spela på svenska spel där är dom hopplösa. googla och fixa rakeback på sidan du vill spela på. pokerstars har ett eget rakeback system så där behöver/kan du inte göra något för att få mer rakeback.
sidor som ligger utanför EU har skatteplikt på alla uttag du gör ifrån sidorna, men spelar du för små pengar så är det inget att tänka på imo, så personligen hade jag spelat på pokerstars/fulltiltpoker för det är mest trafik på de sidorna, mest turneringar valmöjligheter, väldigt bra klienter etc.

Tack!

Matte_Maiden
2010-09-05, 15:10
Det skulle jag vilja påstå:

Första bilden är graf med en winrate förväntad på 6bb/100 över en miljon händer.

http://www.evplusplus.com/site_media/images/variance/wr_6.00_sd_80.00_nruns_40_nhands_1000000_False_9nC 5wm.png

Och denna är från 12bb/100.

http://www.evplusplus.com/site_media/images/variance/wr_12.00_sd_80.00_nruns_40_nhands_1000000_False_ke gi6B.png

Och sista är med en förväntad winrate på 16bb/100.

http://www.evplusplus.com/site_media/images/variance/wr_16.00_sd_80.00_nruns_40_nhands_1000000_False_Wr E2J3.png

Som man kan se har man "kortare" swings ju högre winrate man har.

Jag har inte ens tittat på dina grafer eftersom jag är säker på detta.

Om vi definierar swings som fluktation kring ditt förväntade värde, dvs fluktation kring din EV-graf då händer->oändligheten kommer swingsen att oberoende av hur stor winraten är (om man räknar bort idiotrelationer så som vilka du spelar mot etc). Dina swings kommer däremot oftare hamna på positivt resultat netto (EV + swings = resultat, swings<0 -> EV>EV+swings). Detta kan upplevas som mindre swings eftersom du faktiskt hamnar på plus ändå, men detta är inte samma sak som att dina swings är mindre - det betyder att du är så pass bra att dina negativa swings mer sällan drar ditt resultat under 0-strecket.

Om man använder mer statistiska termer så är standardavikelsen enbart beroende av hur stora skillnaderna är mellan ditt EV/hand och dina resultat för varje hand, vilket inte är relaterat med din winrate. Det finns helt enkelt ingen relation mellan just winrate och standardavikelse/varians, utan relationen ligger i slumpvariabeln winrate och hur den varierar kring sitt medelvärde. Dess tätthetsfunktion har ingen med vad winraten faktistk har som absolut värde utan handlar bara om hur värdena fördelas kring medelvärdet, sedan om medelvärden är 0, 5.1234, e^2 eller 2i spelar ingen roll.

Matte_Maiden
2010-09-05, 15:14
Anledningen till att du upplever dina grafer som bevis för din tes är för att de har olika relationer mellan x- och y-axeln vilket gör att den med högst winrate ser ut att vara tightare fördelad utan att egentligen vara det. Om du plottar om men samma värden på y-axeln ska de se lika stora ut. Det intressanta i analysen är sd, standardavikelsen, vilket är måttet man använder för att mäta swings. Eftersom de är samma kommer även swingsen att vara samma.

Dennis93
2010-09-06, 10:05
Finns det några gratis turneringar eller annat gratis spel på nätet, som e lite seriöst så alla inte bara gå all-in för att man inte spelar om riktiga pengar, för en som är under 18. (e 17) Brukar spela med polarna ganska ofta tycker det e kul och nu läst lite på nätet kollat videos osv skulle vilja testa de nya kunskaperna på andra än de vanligt polarna :D

bygden
2010-09-06, 11:30
Finns det några gratis turneringar eller annat gratis spel på nätet, som e lite seriöst så alla inte bara gå all-in för att man inte spelar om riktiga pengar, för en som är under 18. (e 17) Brukar spela med polarna ganska ofta tycker det e kul och nu läst lite på nätet kollat videos osv skulle vilja testa de nya kunskaperna på andra än de vanligt polarna :D

Finns mängder av sidor som ger ut gratispengar.

Bl.a.

http://www.pokerstrategy.com/u5ROQN
www.bankrollmob.com

mattepatte
2010-09-06, 15:14

Dock ska du vara försiktig med att skaffa gratis pengar, eftersom att om du registrerar dig på en poker sida genom en affiliate som ger gratis pengar, så kommer du inte sedan kunna få rakeback på den sidan, dock kan du fixa gratis pengar på pokerstars genom pokerstrategy eftersom att dom endå inte ger rakeback genom affiliates, eller fixa gratis pengar på någon skitsida som du endå inte ska spela på sen.

Dennis93
2010-09-06, 16:12
Dock ska du vara försiktig med att skaffa gratis pengar, eftersom att om du registrerar dig på en poker sida genom en affiliate som ger gratis pengar, så kommer du inte sedan kunna få rakeback på den sidan, dock kan du fixa gratis pengar på pokerstars genom pokerstrategy eftersom att dom endå inte ger rakeback genom affiliates, eller fixa gratis pengar på någon skitsida som du endå inte ska spela på sen.

okay tack, rakeback är det att man får tillbaka lite av den avgift som pokersidorna tar när man spelar där ? Men pokerstars var ok ändå, okey tack :D

Nible
2010-09-06, 16:49
Ingen schysst pokerserie som går nuförtiden? Har kikat igenom 2 Months 2 Million och alla High Stakes-avsnitt och är lite sugen på att börja följa något liknande igen.

bygden
2010-09-06, 20:09

Sant. Dock så är faktiskt pokerstrategy en av fåtal affliates som erbjuder rakeback till nästan alla sidor (med undantag av de som erbjuder bonusar istället).

KniveN
2010-09-07, 10:28
Ingen schysst pokerserie som går nuförtiden? Har kikat igenom 2 Months 2 Million och alla High Stakes-avsnitt och är lite sugen på att börja följa något liknande igen.

Poker after darks cash game och i bet you.

Nible
2010-09-07, 11:03
Poker after darks cash game och i bet you.

Har kikat på en gäng avsnitt Poker After Dark men jag är inte lika förtjust i det som i High Stakes. I bet you har jag dock inte hört talas om tidigare, ska kika upp det!

KniveN
2010-09-07, 12:11
Har kikat på en gäng avsnitt Poker After Dark men jag är inte lika förtjust i det som i High Stakes. I bet you har jag dock inte hört talas om tidigare, ska kika upp det!

Är det när dom lirar cash game på poker after dark du har kollat på, det är mycket bättre än det "vanliga".

Nible
2010-09-07, 14:59
Är det när dom lirar cash game på poker after dark du har kollat på, det är mycket bättre än det "vanliga".

Kikat på båda, inget av de faller riktigt mig i smaken. Vet inte varför jag tycker så faktiskt. Kanske beror på att det rör sig om mycket större summor på High Stakes. :D

Thalagor
2010-09-11, 16:04
Någon som är high-tech på HEM?
Jag undrar om det är möjligt att få den att visa en stat beroende av en annan stat. För att ge exempel, jag skulle vilja se PFR / SB_VPIP, för att veta hur stor andel av de spelade korten som höjs. Eller måste jag ta till mitt stackars lilla huvud för att räkna ut det hela tiden? :(

bygden
2010-09-11, 18:44
Någon som är high-tech på HEM?
Jag undrar om det är möjligt att få den att visa en stat beroende av en annan stat. För att ge exempel, jag skulle vilja se PFR / SB_VPIP, för att veta hur stor andel av de spelade korten som höjs. Eller måste jag ta till mitt stackars lilla huvud för att räkna ut det hela tiden? :(

Nu kör jag inte med just HEM, men har inte dom en hemsida (som exempelvis pokertracker) där man kan ladda ner stats? I så fall kolla där, och om statsen ifråga inte finns så får du väl be någon där fixa dom till dig. ;)

Annars vad spelar ni kolozzeum folk för typ av poker och vilka stakes kör ni på?

Virtual1339
2010-09-12, 23:07
Började nöta lite 0.02/0.04 bord idag. Gick ju inte så riktigt bra.. Men det är ju att bita ihop och komma tillbakas..

Så. Jag vill bli lika bra som jag var för x antal år sedan..

Vad skall jag läsa? Böcker & web-sidor för att komma tillbakas. All info vore guld värt för en glad nybörjare.

Började annars spela på Unibet.. Har sökt, men hur är det med rakebacken där?

Aimbert
2010-09-12, 23:14
Vad skall jag läsa? Böcker & web-sidor för att komma tillbakas. All info vore guld värt för en glad nybörjare.

Spana in t.ex. Deuces cracked!

Du får VIP-poäng. Är du storspelare kan du förhandla direkt med Unibet. Vet en kille som har 60% RB.

bygden
2010-09-13, 00:02
Började nöta lite 0.02/0.04 bord idag. Gick ju inte så riktigt bra.. Men det är ju att bita ihop och komma tillbakas..

Så. Jag vill bli lika bra som jag var för x antal år sedan..

Finns flera bra sidor. De som jag använder mig av är som Aimbert nämnde
http://www.deucescracked.com/
Där kostar det dock att få ett medlemskap som gör att du får tillgång till allt material. Men har du råd att panga ut det lilla som behövs så är det helt klart värt det!

Annars så finns även:
http://www.pokerstrategy.com/u5ROQN

Fördelen där är att du inte behöver betala för någonting och dessutom så får du även ett startkapital på 50$ på valfri pokersida.

Sedan finns även:
http://forumserver.twoplustwo.com/

Det är dock bara ett forum, men det finns en hel del bra artiklar att läsa där om det är något du är intresserad av.

Lycka till ;)

Virtual1339
2010-09-13, 00:05
Thanks guys

Virtual1339
2010-09-13, 19:45
Altså.. Jag är från Finland, och jag spelar nu på unibets poker client. Men det jag funderar på.. Det finns ju inte SÅ mycket spelare på de lägsta nivåerna. Finns det liknande clienter att spela på med mera action? Vill ha så jag kan sätta in och ta ut pengar med hjälp av nätbanken som det funkar med unibet..

egge
2010-09-13, 21:04
Verkar skumt med en sida som bara skänker bort 50$ men den verkar helt 'legit' när jag har läst runt lite på andra forum. Får väl ta och regga mig och testa helt enkelt.

Virtual1339
2010-09-13, 21:06
Verkar skumt med en sida som bara skänker bort 50$ men den verkar helt 'legit' när jag har läst runt lite på andra forum. Får väl ta och regga mig och testa helt enkelt.

Pokerstrategy?

egge
2010-09-13, 21:14
Pokerstrategy?

Yes, glömde skriva att det var den jag menade.

bygden
2010-09-13, 23:52

Gör du så, du kommer inte ångra dig. Brukar ta upp till 2 dygn dock innan du får pengarna till ditt pokerkonto. I nästan alla fall så ingår även en 100$ bonus som du kan spela ihop under en viss period.
Och skumt är det knappast.

Här hittar du all information om PokerStrategy.coms affärsmodell och också svaret på frågan: Hur kan ni erbjuda allt detta utan kostnad?

Till att börja med: PokerStrategy.com är gratis för dig eftersom vi har annons-samarbeten med alla de större pokerrummen som Titan Poker och PartyPoker. Som du kommer upptäcka senare så föredrar de större pokerrummen spelare som vet vad de håller på med.

PokerStrategy.coms medlemmar hör till de bästa spelarna och är även de mest attraktiva spelarna inom online-poker. Tack vare framgångsrika spelare har vi blivit en stor partner för pokerrummen och kan därför effektivt göra de bästa avtalen till gagn för våra medlemmar. För dig innebär detta de mest attraktiva bonusarna, turneringarna samt gratis startkapital.

feyin
2010-09-14, 10:18
Slösade 400kr på poker förra veckan. Satte in 100kr åt gången och de gick åt helvete, sen satte jag in 100 till osv. Bör jag sätta in allt på en gång istället? Hur fan ska jag bli bra på poker?

anton2000
2010-09-14, 10:28
Slösade 400kr på poker förra veckan. Satte in 100kr åt gången och de gick åt helvete, sen satte jag in 100 till osv. Bör jag sätta in allt på en gång istället? Hur fan ska jag bli bra på poker?

Uppfinn en tidsmaskin och ställ den på typ 2005. Lär dig att färg slår stege och håva in miljoner. Det är väldigt svårt att vinna mycket på poker 2010. Färre fiskar och nu måste man vara hyfsat duktig för att slå microstakes. Så spela för att det är roligt och inte för att bli rik. Hur man blir bra är att diskutera med andra, kolla videos, analysera händer och statistik med mera mera.

Aimbert
2010-09-14, 11:33

Läs på om BMR, grundläggande spel, kika videos från DC osv. Kolla två hela nybörjarserier på DC, innan du sätter in pengar igen. Då kommer du slå microstakes, om du gör som du har lärt dig.

feyin
2010-09-14, 11:42
Läs på om BMR, grundläggande spel, kika videos från DC osv. Kolla två hela nybörjarserier på DC, innan du sätter in pengar igen. Då kommer du slå microstakes, om du gör som du har lärt dig.
Får ju bara se 2 minuter av videosarna på DC?

feyin
2010-09-14, 13:05
Åh vad jag hatar alla långsamma djävlar. Man får fan vänta i en evighet

Aimbert
2010-09-27, 23:29
Åh vad jag hatar alla långsamma djävlar. Man får fan vänta i en evighet

Du kan ju spela fler bord.

Får ju bara se 2 minuter av videosarna på DC?

Då får du väl betala eller ladda ner avsnitten.

Jhe
2010-09-28, 07:30
En liten fråga här, vilken sida rekomenderas att börja spela på ?
Sen, vad för program använder folk vanligtvis för pokerspelande, t.ex % uträkning för giv osv ?
Och slutligen, kan man spela flera bord på samma sida eller måste man ha flera konton ?
Är helt nybörjare och får inte helt klarsida på detta.

anton2000
2010-09-28, 09:15
En liten fråga här, vilken sida rekomenderas att börja spela på ?
Sen, vad för program använder folk vanligtvis för pokerspelande, t.ex % uträkning för giv osv ?
Och slutligen, kan man spela flera bord på samma sida eller måste man ha flera konton ?
Är helt nybörjare och får inte helt klarsida på detta.

Svenskaspel har låga nivåer och många nybörjare. Angående program så är HoldemManager det vanligaste och bästa. Japp du kan spela flera bord på samma sida. Men på svenskaspel tror jag att 5 bord är max. Fast det är sjukt mycket på den klienten imo...

Jhe
2010-09-28, 16:37
Svenskaspel har låga nivåer och många nybörjare. Angående program så är HoldemManager det vanligaste och bästa. Japp du kan spela flera bord på samma sida. Men på svenskaspel tror jag att 5 bord är max. Fast det är sjukt mycket på den klienten imo...

Ok, svenska spel hoppar jag nog (ingen lust att betala skatt).
Tänkte testa på "Party poker", får väll helt enkelt se hur det går :) Tack tack.

Dreas
2010-09-28, 16:41
Tänkte testa på "Party poker", får väll helt enkelt se hur det går :) Tack tack.SKatt på en svensk site?

anton2000
2010-09-28, 16:56
Tänkte testa på "Party poker", får väll helt enkelt se hur det går :) Tack tack.

Ingen skatt som sagt. Raken på svs är på 2,5% och på andra siter (party tex) är den på 5%. Det märks inte när man spelar men raken äter upp en väldans massa pengar, speciellt på de lägre nivåerna.

Jhe
2010-09-29, 08:33
Hm, trodde de va beskattat på svenska sidor.
Förstår inte helt vad Rake är för att vara helt ärlig, såpass nybörjare är jag.
Fortfarande inte bestämt var ja ska lägga in pengar, men de känns ändå som att man har större chans att vinna på europeiska sidor ? (mer spelare?)

wo0ord
2010-09-29, 09:26
Wcoop main event avslutades igår. Sjuka summor.
1an: $2,278,097
2an: $1,404,725
3an: $1,019,952

Aimbert
2010-09-29, 10:11
Hm, trodde de va beskattat på svenska sidor.
Förstår inte helt vad Rake är för att vara helt ärlig, såpass nybörjare är jag.
Fortfarande inte bestämt var ja ska lägga in pengar, men de känns ändå som att man har större chans att vinna på europeiska sidor ? (mer spelare?)

Det finns väldigt mycket usla spelare på Svenska Spel.

Rake är den avgiften sidan tar för att du ska få spela där. Den tas ut på varje pott (över x dollar/kronor). Så vinner du 100kr tar de flesta siter 5% av det, alltså 5 kronor, men på SVS tar de bara 2:50.

Jhe
2010-09-30, 00:18
Då har man testat på svs, gick ungefär +-0kr efter 2-3 timmar spelat....kanske lite lågt att köra på 1/2 borden med limit ?
Va stor bankroll bör man ha innan man flyttar sig upp till 2/4 ?

Virtual1339
2010-09-30, 07:51
Då har man testat på svs, gick ungefär +-0kr efter 2-3 timmar spelat....kanske lite lågt att köra på 1/2 borden med limit ?
Va stor bankroll bör man ha innan man flyttar sig upp till 2/4 ?

25 inköp

Kotten
2010-09-30, 07:56
svenskaspel är ett jävla skit om man är någorlunda bra på poker,för folk synar tamejfan på vad som helst

Dreas
2010-09-30, 08:00
svenskaspel är ett jävla skit om man är någorlunda bra på poker,för folk synar tamejfan på vad som helstÄr man skaplig kan man ju utnyttja det, synd att det kan gå åt skogen rätt bra ibland då också :) Varians.

tp_88
2010-09-30, 08:00
svenskaspel är ett jävla skit om man är någorlunda bra på poker,för folk synar tamejfan på vad som helst
Tänk om, tänk rätt.

qwerty1
2010-09-30, 08:08
Får hålla med om att svenska spel är ett skämt.

INGEN som vill spela rolig HU. Bara massa grinders. Som spelar så jävla snortight så man somnar i matcherna.

DET SKA VARA KUL ATT SPELA! GLÖM INTE RAISEKNAPPEN! :cryout::cryout:

Kotten
2010-09-30, 08:36
Tänk om, tänk rätt.

Jag har vunnit ganska mycket på online poker,men på svenskaspel kan man inte tänka poker,men just på svenskaspel synar folk på allt,därför spelar jag inte där mer.Men sidan är ju allmänt känd för det oxå.

tp_88
2010-09-30, 08:41
Jag har vunnit ganska mycket på online poker,men på svenskaspel kan man inte tänka poker,men just på svenskaspel synar folk på allt,därför spelar jag inte där mer.Men sidan är ju allmänt känd för det oxå.
Det är inte något negativt att folk synar allt, tvärtom.

anton2000
2010-09-30, 08:57
25 inköp

Man brukar säga runt 30 inköp för att gå upp till nästa nivå. Om det inte gör så mycket att man kanske gular (går pank) och inte har pokern som huvudinkomst räcker det ju. Att svinga 20-30 händer då och då.

Matte_Maiden
2010-09-30, 12:41

Var spelar du? Nick?

Jhe
2010-10-02, 08:21

Har märkt detta, blvit slagen ett antal ggr på river nu fast dom sitter med riktiga skithänder :( Går fortfarande pluss dock, men inte mycket.

Jhe
2010-10-02, 08:30
dubbelpost

Everest
2010-10-02, 10:24

Då borde du nog veta vad en värdebet är...

Jhe
2010-10-05, 21:17
Plussat några hundringar på svs nu, men känns som att man möter samma folk vid borden (1/2 NL) hela tiden....någon som kan rekomendera någon vettig .eu sida ?

qwerty1
2010-11-19, 11:19
någon som vill lira lite hu? omaha helst men nlhe går också bra. du får välja stakes... glöm inte raiseknappen. jag är uttråkad så hoppas någon nappar.

mattepatte
2010-11-19, 19:47
grejjen är ju att man vinner som fan på svs, men det är inte alltid så jävla kul och utvecklande att nästan aldrig kunna spela något annat en ABC spel, det är fan roligare att torka sig i röven.

wo0ord
2010-12-04, 19:45
Fråga, tänkte kolla upp vem som vann senaste 250k guaranteed på pokerstars, men den finns inte med i "complete", kan man kolla upp det någonstans? vart försvinner tävlingar när de är färdiga? de brukar ligga kvar 1 vecka...

Edit: Kan man kolla upp det på OPR någonstans?

r3mpuh
2010-12-04, 19:49
Jag har inget pokerface what so ever.
Alla bara lägger sig när man får par i ess. :/

wo0ord
2010-12-04, 19:57
Trodde du skulle svara på min fråga så jag blev lite glad, fast det gick snabbt över

wo0ord
2010-12-05, 16:00
Fråga, tänkte kolla upp vem som vann senaste 250k guaranteed på pokerstars, men den finns inte med i "complete", kan man kolla upp det någonstans? vart försvinner tävlingar när de är färdiga? de brukar ligga kvar 1 vecka...

Edit: Kan man kolla upp det på OPR någonstans?

Bump !

Durre
2010-12-05, 18:17
Jag lirar, dock fixed limit, kanske inte så många som gör det här? Kör iaf på Ipoker och tänkte börja på on game snart också. Kör på 0,5/1dollar osv, har som mål att börja skotta 1/2dollar till nästa år, samma fiskar där så.

Baluu
2011-04-15, 04:09
Finns det några begränsningar med att (som icke-svensk) spela på svs från utlandet? En vän berättade om hur dåliga svenskar är och jag tipsade om svs men vill bara kontrollera att det inte ska vara några problem för honom att spela och ta ut pengar vid vinst.

shut teh face
2011-04-18, 06:13
http://www.fulltiltpoker.com/
http://www.pokerstars.com/
:D

TheGovernator
2011-04-18, 08:01
Haha! :D

JJOHANSSON
2012-02-03, 21:46
Bumpin´

Tips på en svensk online-sida med ett schysst "nymedlemfå100krattspelaför" erbjudande? :)

haa
2012-04-02, 13:02
Tips på bra sidor att spela på? Jag spelar lite på Unibet, är det bra?

Fredron
2012-04-02, 14:02
Tips på bra sidor att spela på? Jag spelar lite på Unibet, är det bra?

Om du spelar för skoj skull så tycker jag att svenska spel fungerar utmärkt, lätt att sätta in och ta ut pengar samt låg rake.

Doctor Snuggles
2012-04-02, 14:21
Om du spelar för skoj skull så tycker jag att svenska spel fungerar utmärkt, lätt att sätta in och ta ut pengar samt låg rake.

Menar du att det är dåligt för seriöst spel? Varför? Skatt?

Fredron
2012-04-03, 13:40
Menar du att det är dåligt för seriöst spel? Varför? Skatt?

Nä det är bra oavsett om du lirar seriöst eller inte.
Men om man lirar seriöst finns det många fler saker som man bör ta i beaktande.
Svs är en bra sida, skattefri som alla andra europeiska.

SunTzu
2012-04-03, 14:47
Finns det några begränsningar med att (som icke-svensk) spela på svs från utlandet? En vän berättade om hur dåliga svenskar är och jag tipsade om svs men vill bara kontrollera att det inte ska vara några problem för honom att spela och ta ut pengar vid vinst.

Ja, du behöver ha svenskt personnr.

Svenska spel är skattefritt och har mycket fisk, jag tycker det är utmärkt. Dock så har dom ju en maxgräns på 5bord, så vill man multitabla mängder så går det inte.

Sandra81
2012-04-03, 14:47
Har aldrig spelat onlinepoker eller vanlig poker i hela mitt liv men är nyfiken på hur man gör.. vart lär man sig? och vilka sidor ska man bli medlem på? man ser ju reklam överallt.

Everest
2012-04-03, 14:52
Har aldrig spelat onlinepoker eller vanlig poker i hela mitt liv men är nyfiken på hur man gör.. vart lär man sig? och vilka sidor ska man bli medlem på? man ser ju reklam överallt.

Läs böcker, regga dig på olika pokerforum, diskutera händer med erfarna spelare och spela enormt mycket för att nöta in starthänder och standardsituationer till en början.

Levde på pokern rätt många år och skulle aldrig rekommendera nån att gå in och spela seriöst nuförtiden. En annan grej att bara spela lite för skoj skull iofs...

SunTzu
2012-04-03, 15:05
Är i samma situation som Everest. Kul tidsfördriv som man kan dra in en slant på om man är bra, men gratispengarna är borta.

Sandra81
2012-04-03, 15:07
Läs böcker, regga dig på olika pokerforum, diskutera händer med erfarna spelare och spela enormt mycket för att nöta in starthänder och standardsituationer till en början.

Levde på pokern rätt många år och skulle aldrig rekommendera nån att gå in och spela seriöst nuförtiden. En annan grej att bara spela lite för skoj skull iofs...

Jo min kompis pojkvän är väl en av dom bättre när det gäller poker (tror jag) och han lever på det så det finns ju en del som livnär sig på det men riktigt så långt kommer jag nog aldrig. hade kanske kunnat fråga honom hur man spelar men det får väl bli ett senare isf. nu kan man ju lära sig grunderna på nätet till och börja med. mest bara nyfiken att lära mig.

_slipknot1_
2012-04-03, 15:19
Jo min kompis pojkvän är väl en av dom bättre när det gäller poker (tror jag) och han lever på det så det finns ju en del som livnär sig på det men riktigt så långt kommer jag nog aldrig. hade kanske kunnat fråga honom hur man spelar men det får väl bli ett senare isf. nu kan man ju lära sig grunderna på nätet till och börja med. mest bara nyfiken att lära mig.

Finns diverse guider på nätet som hjälper en att komma igång, bara googla lite! Om man bara vill spela för skojs skull krävs det knappast att man läser pokerböcker. Brukar finnas gratispengar bord där man kan testa på poker på de flesta pokersajterna. Dock är det ett helt annorlunda spel om man inte kör med riktiga pengar!

Doctor Snuggles
2012-04-03, 18:50

Varför skulle du inte rekommendera att försöka leva på pokern?

Fredron
2012-04-03, 18:59
Varför skulle du inte rekommendera att försöka leva på pokern?

Otroligt mycket ångest.
Det är väldigt mycket variation inblandat så även om du livnär dig på det så kommer du ha dagar då du förlorar massor.
Jag har själv livnärt mig på poker de senaste två åren och anser mig kunna koppla bort det monetära värdet ganska bra men det är svårt att vara oberörd de dagar man tappar 10 000kr eller något liknande.
Jag hade bra mycket roligare i början när jag drömde om att tjäna pengar och var glad ifall jag snittade ett par kronor i timman, än vad jag varit senaste året då jag har högre timlön än vad de flesta med ett vanligt jobb har.
Det är otroligt mycket frihet och skönt att veta att man inte behöver oroa sig för ekonomin kortsiktigt men många som jag pratat med och känner som livnär sig på pokern lever inte hälsosamma liv. Det är svårt helt enkelt, inte bara spelat utan allt annat.

Doctor Snuggles
2012-07-04, 20:11
Blygsam vinst.
YHB9LZ8MTAk

Jansson_84
2016-07-20, 15:01
Bump
Är det någon här som lirar?
Vad för slags pokerprogram ska man köra? Antar att det inte klassas som fusk?

Latissimus Dorsi
2016-07-20, 16:37
Bump
Är det någon här som lirar?
Vad för slags pokerprogram ska man köra? Antar att det inte klassas som fusk?

Jag. Nej. Egentligen behöver du inget alls, går hur bra som helst utan någon HUD. Personligen använder jag Holdem Manager 2, när man spelar hög volym är det dock väldigt användbart med en HUD som håller koll på motståndarnas stats.

Määng
2016-07-20, 17:45
Jag spelar helt okej preflop och på flop. Mitt turn och riverspel är dock totalt kasst. Tips på var jag kan läsa mer om turn och riverspel?

Jishuku
2016-07-20, 18:36
Finns det ens något större värde i poker nuförtiden? Typ 7 år sedan jag la av, då kryllade det av fisk. Försökt börja om igen ibland men alltid tyckt att värdet är för litet. För stor ansträngning för alldeles för lite vinst.

High1ander
2016-07-20, 20:52
Finns det ens något större värde i poker nuförtiden? Typ 7 år sedan jag la av, då kryllade det av fisk. Försökt börja om igen ibland men alltid tyckt att värdet är för litet. För stor ansträngning för alldeles för lite vinst.

Värdet finns nog mest nu för de som spelat länge eller är begåvade. Min polare som livnärt sig i ca 10 år har det svårare nu trots bättre kunskaper. Sen har han haft oflyt då t.ex. hans graf med vad oddsen satt honom på är ca 30% istället för 50%, i hans fall är det ca 200-300k som han förlorat på ren otur. Hursom han tjänar runt 600k nu, mot ca 1-2 miljoner för 7-8 år sen...

Don H
2016-07-20, 21:19
Jag spelar helt okej preflop och på flop. Mitt turn och riverspel är dock totalt kasst. Tips på var jag kan läsa mer om turn och riverspel?

Kolla in på Twoplustwo forum. Där hittar du det mesta du behöver veta.

Latissimus Dorsi
2016-07-20, 22:15
Elaborera lite om ditt pre och post flop spel.

Turn är faktiskt klurigt imo, svårt att förklara i text.

Riverns koncept är bland de enklare, men svårt att bemästra. Antar att du har koll på pot odds; det handlar i princip endast om vilket pris du ges på rivern och om du tror att du är god tillräckligt % av gångerna. E.g din motståndare bettar 500 in i en pott på 1000 så behöver du syna 500 för att vinna potten som då är 2000. 500/2000=0.25. Du behöver vara god 25% av gångerna i sådana fall, så om du tror att din motståndare har 75% bluffar inom sin range så bör du syna. Inte svårare än så.

Samma koncept gäller när du bluffar på rivern, om du bettar 500 in i 500 behöver det fungera 50% av gångerna (500/1000).

Behövs knappt någon matematisk kunskap, om motståndaren bettar pott behöver du vara god 33% av gångerna, halvpott är 25% och kvartspott är 1/6. Konceptet kan även användas på alla andra gator, men rivern är enklast och mest korrekt då det är den slutgiltiga gatan.

Man kan utveckla detta och om man lär sig combinatorics så kan man räkna ut väldigt precist hur din motståndares range ser ut och hur den är uppbyggd mellan värdehänder och bluffar. När du analyserar händer i efterhand finns det program som är väldigt användbara för sånt.
Det har definitivt blivit mycket hårdarre. Pokerstars har gjort det förjävligt och spelen är extremt tuffa, cash-game är i ärlighetens namn i princip dött. MTTs är dock väldigt live, och om man har bra game selection kan man i princip trycka pengar. Personligen är min game-selection förjävla usel så variansen är massiv vilket suger.

Kolla in på Twoplustwo forum. Där hittar du det mesta du behöver veta.

Nja, twoplustwo är lite för trolligt nuförtiden. Men det är inte dåligt iaf om man sållar ut allt puckat.

Jansson_84
2016-07-20, 23:59
Okej. Jag undrar för att jag har köpt en bok av Dan Harrington(online cashgames 6-max) alltså shorthanded spel. Men nu när jag har läst en bit så har han kommit in på huds. Och det är minst sagt överväldigande information.

Han verkar bygga sitt spel efter all statistik från spelarna.

dared
2016-07-21, 00:33
MTTs är dock väldigt live, och om man har bra game selection kan man i princip trycka pengar. Personligen är min game-selection förjävla usel så variansen är massiv vilket suger.

Livnärde mig på väldigt bra på poker i flera år, men har likt många här inte spelat speciellt mycket på väldigt länge. Har dock nyligen börjat lira lite MTTs för skoj och upplever att det fortfarande verkar finnas värde där (om än troligtvis mindre).

Vilken info har du där du bygger ditt game-selection på? Antar att det bör vara mer fisk på söndag än exempelvis måndag, men vad menar du mer? Personligen har jag mest lirat Big 100$ lite på sidan av annat, tycker den verkar helt ok, många late regs och en hel del tveksamma syn.

Har ni några andra tips till info angående dagens meta-game? Enkelt exempel är att det är betydligt vanligare med 2 bb raise än 3 bb. Tänker på om det finns några bra videor eller liknande som är bra och up to date.

High1ander
2016-07-21, 01:55
Okej. Jag undrar för att jag har köpt en bok av Dan Harrington(online cashgames 6-max) alltså shorthanded spel. Men nu när jag har läst en bit så har han kommit in på huds. Och det är minst sagt överväldigande information.

Han verkar bygga sitt spel efter all statistik från spelarna.

HUDs är ett måste om man inte har fotografiskt minne blandat med extremt snabb matte. HUDs visar t.ex. om en person bara spelar 6% av händerna, vilket är jävligt tight på 6-max, vilket då kan få en att anta den person antagligen inte bluffar eller spelar dåliga kort... Sånt kan man ju "känna av" om man sitter och bara spelar på ett bord, dvs. själv räkna lite hur ofta någon spelar, om det t.ex. är någon som är med i 50% av händerna, osv... Men kör man flera bord samtidigt så hinner man inte tänka/räkna ut (som sagt, om man inte är ett geni) och där kommer HUDsen enormt mycket till nytta, då kan man se t.ex. hur de spelat senaste timmen, senaste 20 händerna, sen alltid, etc... genom att då se mönster så kan du se vilka som spelar normalt, och vilka som är för lösa/tighta och därmed kapitalisera på det. T.ex. om du sitter på kungar så kommer du inte släppa det när Nils Petter går All in och Nils Petter spelar 50% av alla händer, om däremot Doris som bara spelar 4% av händerna går All In så kanske man släpper sina kungar... Sen kan du i HUDsen spara info om spelarna, sånt du själv tycker är blåst/bra av dom... Vilket gör att när man sen har 12-15st bord uppe och du får ett svårt beslut mot Doris så kan du läsa din info på henne (hon checkar efter flopp med fyrtal)...

Jansson_84
2016-07-21, 09:30
Tack för heads up ��
Hold em manager 2 som gäller?
Är bara en grön amatör, men skulle gärna försöka bli hyffsad bra spelare på låg nivå.
Kunna tjäna minst 200 kr om dagen kontinuerligt, är det orimligt om man inte har talang fast man kör med Huds?

Latissimus Dorsi
2016-07-21, 15:14
Livnärde mig på väldigt bra på poker i flera år, men har likt många här inte spelat speciellt mycket på väldigt länge. Har dock nyligen börjat lira lite MTTs för skoj och upplever att det fortfarande verkar finnas värde där (om än troligtvis mindre).

Vilken info har du där du bygger ditt game-selection på? Antar att det bör vara mer fisk på söndag än exempelvis måndag, men vad menar du mer? Personligen har jag mest lirat Big 100$ lite på sidan av annat, tycker den verkar helt ok, många late regs och en hel del tveksamma syn.

Har ni några andra tips till info angående dagens meta-game? Enkelt exempel är att det är betydligt vanligare med 2 bb raise än 3 bb. Tänker på om det finns några bra videor eller liknande som är bra och up to date.
Finns vissa otroligt nitiska personer som via t.ex Sharkscope.com kollar avg ability i olika turneringar och aktivt försöker hitta turneringar med bäst värde i, även vilka dagar och tidpunkter som är bäst att spela på. Tisdagar och torsdagar är t.ex extra tuffa speciellt på Pokerstars. På natten här i Sverige är alla brassar framme och härjar, där snackar vi värde :D

Det bästa värdet överlag finns i mid stakes turrar över flera olika klienter så som 888, partypoker och franska pokerstars-klienten. Det är förjävla tråkigt att spela en $25 freezeout på 888 med 72 spelare och $350 i förstapris men det är hur man idag lever på pokern om man menar allvar. Gone are the times of free money..

Har aldrig funnits så mycket information och innehåll om poker, finns tusentals videos, streams böcker osv osv. Allting finns ute, och det är bara att ta för sig.
Tack för heads up ��
Hold em manager 2 som gäller?
Är bara en grön amatör, men skulle gärna försöka bli hyffsad bra spelare på låg nivå.
Kunna tjäna minst 200 kr om dagen kontinuerligt, är det orimligt om man inte har talang fast man kör med Huds?

Om målet är att tjäna 200kr om dagen så hade jag mycket hellre skaffat ett jobb tills jag hade en bankrulle för att kunna tjäna mer än ett vanligt jobb. Att grinda från botten känns som slöseri på tid.
En HUD är absolut inget magiskt och för att ens kunna göra korrekta reads måste du ha en ordentlig sample size och förstå hur du tolkar allting korrekt. Annars kan det stjälpa mer än det hjälper. Om du planerar att spela 1-2 bord så fungerar det finfint utan en HUD bara att du är observant. Det är absolut inte normen att smälla upp 12 bord och grinda frenetiskt. För många är det mest +EV att hålla mängden bord nere och faktiskt fokusera på dina beslut istället för att bara gå in i zombiemode och bara buttonclicka. Personligen när jag spelar MTTs försöker jag max köra 7-8 bord men håller mig oftast vid 5-6, speciellt när man kör lite högre stakes så är det bara puckat att ha en någon puckad låg-stakes-turnering vid sidan om av Big $162.

Svarar gärna på fler frågor.

Jansson_84
2016-07-21, 20:30
Tack för svar latissimus ��
Några generella tips på micro stakes?
Läste doyle brunsons system 2 för ett tag sen och han förespråkar ju extrem aggressivitet med att fortsättningssatsa flop ca 90% av gångerna vid höjning preflop.
Men det är ju sällan så pass svaga motståndare nu för tiden som foldar direkt på flop.

Några tankar kring efterflopsspelet?
Håller på och försöker alternera löst och tajt spel, mixa upp det.