Visa fullständig version : Dags att rannsaka sig!
Martin Löwgren
2009-10-28, 00:29
Eftersom att flera nu på forumet verkar tycka att jag uppför mig väldigt illa och har en dålig attityd tänkte jag i denna tråd be om konkreta tips för att råda bot på det hela då jag inte har för avsikt att uppfattas som en sådan person (är inte en sådan person överhuvudtaget i det verkligen livet).
Jag har alltid trott att jag varit en hjälpsam och ödmjuk medlem som alltid försökt vara till lags för forumets medlemmar genom att skriva adekvata svar, svara på PM och skriva intressanta trådar.
Självklart har det ibland slunkit ur en och annan svordom och dum kommentar men jag trodde inte att jag uppfattades såhär och då är det dags att agera och rannsaka sig själv.
Du kanske inte märker det själv men det mesta du skriver har en rätt dryg och allvetande underton. Av samma anledning är det du som får flest mothugg på forumet.
Tacksam för "hjälp"
Med vänliga hälsningar Martin
Gabriel174
2009-10-28, 00:33
Eftersom att flera nu på forumet verkar tycka att jag uppför mig väldigt illa och har en dålig attityd tänkte jag i denna tråd be om konkreta tips för att råda bot på det hela då jag inte har för avsikt att uppfattas som en sådan person (är inte en sådan person överhuvudtaget i det verkligen livet).
Jag har alltid trott att jag varit en hjälpsam och ödmjuk medlem som alltid försökt vara till lags för forumets medlemmar genom att skriva adekvata svar, svara på PM och skriva intressanta trådar.
Självklart har det ibland slunkit ur en och annan svordom och dum kommentar men jag trodde inte att jag uppfattades såhär och då är det dags att agera och rannsaka sig själv.
Tacksam för "hjälp"
Ett tips är väl att läsa igenom texten du skrivit och kolla objektivt på den. Hur hade du uppfattat den om någon skrivit den till dig?
Sen så skriver väl alla något "negativt" någon gång - och då ska man inte vara sen att be om ursäkt.
Det är väl mitt tips.:thumbup:
mangemani
2009-10-28, 00:34
ska jag vara ärlig så är det här första gången jag har sett nånting utav dej på det här forumet:P,så jag kan inte säga att du har varit otrevlig.
sen såg jag 5000+ post...missat dej rejält:P
Martin Löwgren
2009-10-28, 00:35
Ett tips är väl att läsa igenom texten du skrivit och kolla objektivt på den. Hur hade du uppfattat den om någon skrivit den till dig?
Sen så skriver väl alla något "negativt" någon gång - och då ska man inte vara sen att be om ursäkt.
Det är väl mitt tips.:thumbup:Klockrent, tack mannen :)
löwgren, gå och lägg dig för helvete...
jag har för det mesta tyckt att du varit en riktig fjolla, sedan började jag gilla dig bättre, och nu på senaste tiden så är vi nästan riktigt tjenis med varandra.. så postar du detta... vad i helv...
nu ska jag *cry* mig till sömns... fan ta dig..
Gabriel174
2009-10-28, 00:40
Klockrent, tack mannen :)
:hbang:
Sen så måste jag bara skriva att jag faktiskt aldrig uppfattat dig som negativ, men det är väl bra att man alltid strävar efter att vara schysstare? :D:thumbup:
Jag tycker inte du har en dryg inställning, visst, dina inlägg vid 2007 och 2008 kunde i perioder kännas lite hetska och allvetande, inget jag stör mig på. Men de som postar lite oftare och får/fick mothugg ifrån dig kanske tycker annat. Det var väl just under de där perioderna du var stensäker på din sak även om mer eller mindre hela trådar sa emot dig, även grejorna med Arne tänker nog folk på, ja, det var då, inget en annan bryr sig om.
Sen är det väl inte alla som är härdade i de djupaste eldarna av Flasback heller, man får lite högre tröskel av att hänga där, men jag tycker då vi haft bra vettiga diskussioner både här och på Flashb, du har alltid varit hjälpsam mot en annan.
Har inte fått fingrarna ur för att ringa runt än, men det kommer ske så fort tentan är avklarad :)
Martin Löwgren
2009-10-28, 00:43
löwgren, gå och lägg dig för helvete...
jag har för det mesta tyckt att du varit en riktig fjolla, sedan började jag gilla dig bättre, och nu på senaste tiden så är vi nästan riktigt tjenis med varandra.. så postar du detta... vad i helv...
nu ska jag *cry* mig till sömns... fan ta dig..
Haha jag är påväg att lägga mig.
Skapade inte denna tråd för att få sympati, klapp på axeln eller liknande utan för att få konkreta tips så att jag inte uppfattas som en dryg översittare, vilket jag inte är. Du får tycka jag är en fjolla eller älska mig mannen men jag vill inte uppfattas för något jag inte är.
Är det något jag omedvetet gör så vill jag ju såklart veta det.
Mvh
Martin Löwgren
2009-10-28, 00:48
Jag tycker inte du har en dryg inställning, visst, dina inlägg vid 2007 och 2008 kunde i perioder kännas lite hetska och allvetande, inget jag stör mig på. Men de som postar lite oftare och får/fick mothugg ifrån dig kanske tycker annat. Det var väl just under de där perioderna du var stensäker på din sak även om mer eller mindre hela trådar sa emot dig, även grejorna med Arne tänker nog folk på, ja, det var då, inget en annan bryr sig om.
Nej men jag har bara märkt att i dag t ex har jag fått påhopp från 2st moderatorer samt 3st medlemmar och då tyckte jag att det var dags att rannsaka sig själv då jag inte har några problem med sånt.
Sen om det är rätt eller fel att göra sånt i en tråd har jag ingen aning om men jag har inget att dölja och kommer säkert få många värdefulla tips som jag kan dra lärdom av.
Jag vill ju uppfattas på internet som jag uppfattas i det verkligen livet och i det verkliga livet skulle nog ingen känns igen mig på den beskrivningen som jag ger i min trådstart.
Mvh
Nej men jag har bara märkt att i dag t ex har jag fått påhopp från 2st moderatorer samt 3st medlemmar och då tyckte jag att det var dags att rannsaka sig själv då jag inte har några problem med sånt.
Sen om det är rätt eller fel att göra sånt i en tråd har jag ingen aning om men jag har inget att dölja och kommer säkert få många värdefulla tips som jag kan dra lärdom av.
Jag vill ju uppfattas på internet som jag uppfattas i det verkligen livet och i det verkliga livet skulle nog ingen känns igen mig på den beskrivningen som jag ger i min trådstart.
Mvh
äh.. seriöst jag tycker du är ok och schysst axon.. så om 2 mods och några medlemmar säger något, varför bryr du dig..?.. alla modsen är inte direkt några som jag gillar... och känslan är förmodligen ömsesidig så what.. så är det... sen medlemmar... påhopp liksom, de flesta är ju knappast lika kunniga som dig så klart de blir lite griniga.. förstår inte varför du bryr dig öht... sortera in sådana människor i idiotfacket så slipper du tänka på dem.. effektivt och enkelt... *kissass*
summa summarum.. häng inte upp dig på oväsen...
MvhÖdmjukhet när man märker att folk säger emot en kanske, i magtråden såg jag inte direkt att du gjorde något fel dock. Men när styrkelyftare börjar säga emot en om ryggen i knäböj och det är en majoritet som säger något, ja då kan man ta sig en tankeställare och kanske fundera lite extra. Men det känns som om detta är saker som du redan tänkt på...
Martin Löwgren
2009-10-28, 01:00
äh.. seriöst jag tycker du är ok och schysst axon.. så om 2 mods och några medlemmar säger något, varför bryr du dig..?.. alla modsen är inte direkt några som jag gillar... och känslan är förmodligen ömsesidig så what.. så är det... sen medlemmar... påhopp liksom, de flesta är ju knappast lika kunniga som dig så klart de blir lite griniga.. förstår inte varför du bryr dig öht... sortera in sådana människor i idiotfacket så slipper du tänka på dem.. effektivt och enkelt... *kissass*
Fast det är inte bara 2 moderator och någon enstaka medlem utan faktiskt ganska många och säkert många därtill som inte sagt något men som tycker samma sak som dem så därför tyckte jag det var dags att rannsaka mig själv då jag inte vill upplevas som en dryg, översittande besserwisser.
Det är inget jag kan stå för.
Jag bryr mig att flertalet medlemmar tycker jag har en väldigt dålig attityd då jag inte själv upplever mig ha den och då anser jag det vara bra att få det i konkreta tips vilket jag nu fått.
en stor stark
2009-10-28, 01:01
Att vara objektiv när du ger råd, och när dina råd kritiseras, är det bästa rådet jag kan ge dig. Att ha bra med bevis och stor grund för det man säger, så att det inte blir känslo/det-är-rätt-för-att-jag-säger-så- konflikter. Nu vet jag inte om du redan är objektiv, jag har inte läst särskilt mycket av det du har skrivit (sorry ;P) men om du inte är det så är det nog bra ifall du strävar efter att bli så objektiv du kan. Är man inte objektiv hamnar man ofta i näst intill oändliga konflikter.
Martin Löwgren
2009-10-28, 01:02
Ödmjukhet när man märker att folk säger emot en kanske, i magtråden såg jag inte direkt att du gjorde något fel dock. Men när styrkelyftare börjar säga emot en om ryggen i knäböj och det är en majoritet som säger något, ja då kan man ta sig en tankeställare och kanske fundera lite extra. Men det känns som om detta är saker som du redan tänkt på...
Ska läsa igenom vad jag postar innan jag postar det lite noggranre och granska det lite längre tid :)
Gabriel174
2009-10-28, 01:03
Att leva efter devisen "Behandla folk som du själv vill bli behandlad" räcker gott och väl. Kommentarer överflödiga.
Martin Löwgren
2009-10-28, 01:03
Att vara objektiv när du ger råd, och när dina råd kritiseras, är det bästa rådet jag kan ge dig. Att ha bra med bevis och stor grund för det man säger, så att det inte blir känslo/det-är-rätt-för-att-jag-säger-så- konflikter. Nu vet jag inte om du redan är objektiv, jag har inte läst särskilt mycket av det du har skrivit (sorry ;P) men om du inte är det så är det nog bra ifall du strävar efter att bli så objektiv du kan. Är man inte objektiv hamnar man ofta i näst intill oändliga konflikter.Tackar.
Lust att ge något typexempel på hur det kan se ut i praktiken i t ex en fråga om hur man bäst tränar bröst (objektivt resp inte objektivt).
Jävlar nu måste jag sova *flex*
Ha de gott
Martin Löwgren
2009-10-28, 01:04
Att leva efter devisen "Behandla folk som du själv vill bli behandlad" räcker gott och väl. Kommentarer överflödiga.
De lever jag efter i vardagen och trodde även jag gjorde på internet men du ser vad fel jag uppenbarligen hade.
Är nog inte likadant med internet då det enbart är text man ser här.
Fråga bara Mourten här på brädan hur han upplevde mig IRL.
De lever jag efter i vardagen och trodde även jag gjorde på internet men du ser vad fel jag uppenbarligen hade.
Är nog inte likadant med internet då det enbart är text man ser här.
Fråga bara Mourten här på brädan hur han upplevde mig IRL.
Det kan ju vara så enkelt att du helt enkelt inte kan uttrycka dig i skrift så som du tänker, vilket det känns som att jag inte kan göra just nu heller hmmrp.
ska jag vara ärlig så är det här första gången jag har sett nånting utav dej på det här forumet:P,så jag kan inte säga att du har varit otrevlig.
sen såg jag 5000+ post...missat dej rejält:P
håller med mangemani, det är också första gången jag ser dig här
inte nog med att du har 5000+ posts, du är från 2007 och det är mycket mer än vad jag har hunnit med :D
ett gott råd rent generellt är att alltid lyssna på vad personen på andra sidan har att säga och tillföra, det gäller i verkliga livet också. om man anser sig själv vara bäst och vackrast så utvecklas man aldrig som människa
Robert Svensson
2009-10-28, 01:22
Jag läste det som du blev tillrättavisad för:
Tolkar du medvetet allt felaktigt eller är du dyslektiker?
Läs den formuleringen en gång till. Det klingar inget bra, faktiskt. Först så säger du i princip till användaren att han är dum i huvudet som inte förstår (kan bero på dina förklaringar som han inte uppfattar) och sedan frågar du om han är dyslektiker vilket är väldigt nedvärderade, för vem som helst egentligen.
Jag har inte följt hela diskussionen nu, men fråga dig själv: Skulle du ställa den frågan till någon person i verkliga livet?
Är du på bristningsgränsen så gå ifrån datorn, alternativt svara senare bara när du känner att du finner ork för att formulera dig sakligt och snyggt.
Jag har bara bra erfarenheter ifrån dig annars. Både Body, FB och allt var du nu kan tänkas husera. :thumbup:
Det jag kan tipsa om är att du kanske inte nödvändigtvis behöver ta alla diskussioner. Oftast kan det räcka med ett inlägg, möjligtvis ett förtydligande.
Förändra attityd/beteende går säkert till att du uppfattas som mer ödmjuk, men förmodligen är det inte helt naturligt för dig. Det kanske du får ha som långsiktigt mål, någon dag ska det kunna komma av sig själv så att säga. :)
När man skriver kan saker som man inte menade som någon större grej framstå som drygare än det var tänkt. Det svar du gav Salus här (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3951786&postcount=11173) t.ex, tycker jag framstod som drygt och stod inte i proportion till vad Salus skrev. Jag tog upp det exemplet då jag misstänker att det var lite av en utlösande faktor till varför du startade den här tråden.
Jag vet inte vad jag ska ge dig för råd, Martin. Du kan framstå lite som en viktigpetter ibland men nja, det är inget jag har stört mig så värst mycket på. Du verkar ju själv inte vilja framstå som det och bara insikten att somliga uppfattar dig på det viset kan nog räcka långt.
Du verkar i alla fall försöka vara en tillgång för forumet och det ska du ha heder för. Det är bra med folk som vill diskutera så fortsätt med det.
När du ändå ber om det. Några av problemen är:
-Din oförmåga att ta till dig vad andra säger. Trots att du har ett tjugotal personer med motsvarande lr större erfarenhet än du inom styrkelyft/anatomi emot dig fortsätter du i ditt inkörda spår. (Se tex knäböjstråden/90% av de trådar du skrev i under 2007/08))
-Ditt skriftspråk. Allt för ofta framgår det efter en hetsig debatt att du menar samma sak som den du debatterar emot men det tog dig 30inlägg ist för ett för att få fram din åsikt.
-Din vattenskalle du fått efter att blivit idoliserad på flashback.
-Ditt överanvändande av::thumbup: En smiley som mest känns dryg.
I all välmening
(:))
Martin är en mycket trevlig person IRL och han är extremt professionell i det han gör också! Jag är väldigt tacksam över att ha fått ta del av hans råd då det har hjälpt mig väldigt mycket. Utgår alltid ifrån att om det kan hjälpa mig så kan det tamejfan hjälpa alla på brädan.......
MVH
Jag tycker du på sistone varit riktigt grym, bra intressanta trådar etc
Den gamla Martin som skröt på flashback om hur han knäckte Arne Persson va inte lika frän.
tycker du är sjukt hjälpsam! aldrig haft något emot dig.. keep it up =)
Du har väl sett simpsons när det ringer folk och klagar på ett tv program när styrelsen avrundar varje samtal till 1 miljard personer.
"We've received 20 complaintcalls, and you know what that means, thats 20 billion people"
Ett jävligt roligt avsnitt / del
OnT:
Jag tycker inte du ha verkat otrevlig, känner igen ditt namn och respekterar din åsikt väldigt mycket. Tyvärr hänger du inte så mycket i allmänt forumet.
En annan sak, du säger att du verkar "trevligare" IRL. Man missar allt kroppsspråk, därför hatar jag t.ex att smsa, det blir alltid missförstånd. Man kan inte betona dom snälla orden.
Fokusera
2009-10-28, 08:32
Som så många andra har påpekat så är du nog lite "skadad" från flashback. Det blir lätt så när man vistas mycket på ett forum där 95% av medlemmarna är finniga vetgiriga tonåringar som vet hur saker funkar i teorin men inte i praktiken...
Saker uppfattas lätt som skryt i detta avlånga land, man får inte ta för mycket plats eller utge sig ifrån att vara duktig på något. Och skall man göra det måste man vara riktigt finkänslig. Det är nog där det spricker, du kan jävligt mycket om väldigt mycket men sättet du skriver det på kan säkert missuppfattas av många.
Uppfattningen jag fått av dig via Flashback,kolezzeum och din blogg är att du verkar vara en väldigt sympatiskt/trevlig kille. Men om jag har fel eller rätt, kan jag ju inte veta eftersom jag inte känner dig "irl" hehe.
Men keep it up!
Inte direkt sett ngt problem i hur du skriver, det finns fantastiskt mycket otrevligare personer.
Dock minns jag ett par gånger det stångats om ngt du skrivit där vissa verkade tycka att du framstod som arrogant, men där känns det lite som att du kanske inte bär hela skulden ensamen....
Lite ödmjukhet skadar aldrig, men inte för mycket.
Jag tycker du på sistone varit riktigt grym, bra intressanta trådar etc
:thumbup:
Tacksam för "hjälp"
Jag vet inte vem du är men jag skulle kunna skapa en liknande tråd för att ransaka mig på forumet. Dock har jag inte gjort det eftersom jag vet vem jag är och det är inte bilden man har av mig på forumet som en kriminell gangster.
Ta det som en man och stå på dig säger jag, jag har aldrig varit negativ mot något här på forumet men mina idéer och livsstil passar inte alla och därför är jag värsta jävla blatten.
Men jag tar det som en annan människa åsikt och man ska aldrig försöka ändra på någons åsikt, utan ta det som en man.
Det är trots allt ett forum där många har längre balle än verkligheten och som slänger ut sig en massa som kanske inte stämmer med deras "verkliga jag".
Var dig själv helt enkelt...
Det här är i min mening inte ett exempel på hur man ödmjukt tillrättavisar någon, och det verkar inte bara vara min uppfattning (att döma av fler liknande inlägg i tråden).
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=3941274&postcount=11064
Det kanske inte är menat att låta som besserwisser/drygt, men det blir lätt så när man lägger upp en film som heter "Marklyft 150kg (perfekt utförande)". :D
Du titulerar dig klart och tydligt med: NAPRAPAT | LIC. PERSONLIG TRÄNARE | LIC. KOSTRÅDGIVARE. Ska du då bli framgångsrik och väl renomerad IRL - så hoppas jag att du inte tar med din internetattityd när du lyfter rumpan från datorstolen.
Du besitter onekligen en stor kunskap och kompetens, komplettera den med en stor portion ödmjukhet så har du betydligt mycket mer respekt att vinna. Med en översittarattityd blir bara resultatet att en stor del bara irriterar sig på dig istället för ta till sig den nyttiga information du verkligen postar.
En sak till - välj dina strider! Där är dina kunskaper betydligt mycket sämre än vad de är i de ämnen du ofta ger råd om.
Det vore tråkigt om vi tappade en så pass stor kunskapskälla som du faktiskt utgör för denna bräda, så tänk gärna på ovan.
Just my 2 cents.
Ha en underbar dag!
mattilainen
2009-10-28, 09:55
ska jag vara ärligt så tycker jag det du skriver håller riktigt bra klass och du förklarar gärna en extra gång. När jag läser det du skrivit så har jag aldrig sett att det varit spydigt, antagligen tyckte personen ifråga det för han inte fick som han ville.
Fortsätt!
Haha :D Palla bry sig, skriver nån nånting kaxigt mot mig sitter jag bara och skrattar vid datorn och tänker, AA FUCK YOU VAFAN VILL DU KOM HIT DÅ, men de skriver jag förstås inte på forumet för då får man ju en (Varning) Woooohohhooo scaarryyyy. Aa lite faktist.
Jag tkr du verka jävligt kunnig och jag har läst dina trådar många ggr. Jag har inte märkt att du varit spydig.
Som Sess skrev. Tar du med dig den attityd du ibland visar när du möter kunder osv lär du ju inte bli så populär.
Men det jag sett av dig har varit mer positivt än negativt. Men lunga ner dig och läs igenom det du skriver, så kanske vi får en snäll Herr Löwgren på kolo;)
delta_mats
2009-10-28, 10:23
Du måste acceptera att vissa inte har samma åsikter som dig. Allt är inte svart eller vitt och ibland tycker och tänker man olika, acceptera det.
Jag personligen har dock inte upplevt dig som dryg eller otrevlig.
Inte ansett dig dryg. Har bara positivt att tillägga efter att du lagt tid och möda på att lära folk att träna rätt och skadefritt, det har nog hjälpt en massa stackars axlar osv.
Det här är i min mening inte ett exempel på hur man ödmjukt tillrättavisar någon, och det verkar inte bara vara min uppfattning (att döma av fler liknande inlägg i tråden).
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=3941274&postcount=11064
Det kanske inte är menat att låta som besserwisser/drygt, men det blir lätt så när man lägger upp en film som heter "Marklyft 150kg (perfekt utförande)". :D
Han har dock rätt. Killen kan skada sig rejält om han fortsätter göra sådana marklyft på tunga vikter. Såg ut som om ryggen inte mådde bra alls där, medans Axons marklyft såg betydligt lättare ut för ryggen.
Martin Löwgren
2009-10-28, 11:05
Tack för all input guys, mycket värdefullt.
/Axon
Hillheim
2009-10-28, 11:11
Det är tyvärr ganska lätt att uppfattas som dryg när man uttrycker sig i text. Sen har "folk" på internet en tendens att hugga på saker som de antagligen inte skulle göra i verkligheten. En seger på ett internetforum är inte alltid en seger, om du förstår vad jag menar :)
Martin Löwgren
2009-10-28, 11:16
Det är tyvärr ganska lätt att uppfattas som dryg när man uttrycker sig i text. Sen har "folk" på internet en tendens att hugga på saker som de antagligen inte skulle göra i verkligheten. En seger på ett internetforum är inte alltid en seger, om du förstår vad jag menar :)
Nej jag har märkt att jag har lite svårt att uttrycka mig i text jämfört med i verkliga livet men det är väl bara att läsa det man ska posta en gång extra och se om de kan uppfattas som drygt av någon annan.
Raschmus
2009-10-28, 11:21
Jag gillar Martin Löwgren mer och mer. :)
shadowfire
2009-10-28, 11:24
Du titulerar dig klart och tydligt med: NAPRAPAT | LIC. PERSONLIG TRÄNARE | LIC. KOSTRÅDGIVARE. Ska du då bli framgångsrik och väl renomerad IRL - så hoppas jag att du inte tar med din internetattityd när du lyfter rumpan från datorstolen.
Du besitter onekligen en stor kunskap och kompetens, komplettera den med en stor portion ödmjukhet så har du betydligt mycket mer respekt att vinna. Med en översittarattityd blir bara resultatet att en stor del bara irriterar sig på dig istället för ta till sig den nyttiga information du verkligen postar.
En sak till - välj dina strider! Där är dina kunskaper betydligt mycket sämre än vad de är i de ämnen du ofta ger råd om.
Det vore tråkigt om vi tappade en så pass stor kunskapskälla som du faktiskt utgör för denna bräda, så tänk gärna på ovan.
Just my 2 cents.
Ha en underbar dag!
+1
och ska du ge feedback till någon, så gör det gärna enligt ovan exempel.
Så ger man feedback på ett konstruktivt sätt, utan att det uppfattas som drygt. :thumbup:
Nej jag har märkt att jag har lite svårt att uttrycka mig i text jämfört med i verkliga livet men det är väl bara att läsa det man ska posta en gång extra och se om de kan uppfattas som drygt av någon annan.
Text på internet jmf med en dialog ansikte mot ansikte är jättesvårt.
Han har dock rätt. Killen kan skada sig rejält om han fortsätter göra sådana marklyft på tunga vikter. Såg ut som om ryggen inte mådde bra alls där, medans Axons marklyft såg betydligt lättare ut för ryggen.
Det var inte riktigt det mitt inlägg gick ut på dock.
Det var inte riktigt det mitt inlägg gick ut på dock.
Nej det förstår jag också. Men tycker inte han verkade överdrivet dryg. Mer bestämd, och det är bra då killen gjorde en övning på ett sätt han kunnat skada sig rejält på. Sen att videon hette perfekt utförande.. vem bryr sig? Huvudsaken är att folk ser den på YT och tänker "ett bra utförande alltså, aha, okay, bra skit" och sen lär sig av det och slipper förhoppningsvis skador framöver.
Nej det förstår jag också. Men tycker inte han verkade överdrivet dryg. Mer bestämd, och det är bra då killen gjorde en övning på ett sätt han kunnat skada sig rejält på. Sen att videon hette perfekt utförande.. vem bryr sig? Huvudsaken är att folk ser den på YT och tänker "ett bra utförande alltså, aha, okay, bra skit" och sen lär sig av det och slipper förhoppningsvis skador framöver.
Konsekvensen blev dock mer att flera användare lade ut egna videos som anspelade på/hånade detta, så det måste ju vara flera som bryr sig. :)
Du har ju faktiskt haft en liten "översittar" attityd på FB,Kollo,Body det är ju inget att sticka under stolen med.
"ingen vet bättre än mig"
Trams att du skulle vara dryg. Du har alltid varit hjälpsam och svarat på PM (vilket inte särskilt många gör).
Haha jag är påväg att lägga mig.
Skapade inte denna tråd för att få sympati, klapp på axeln eller liknande utan för att få konkreta tips så att jag inte uppfattas som en dryg översittare, vilket jag inte är. Du får tycka jag är en fjolla eller älska mig mannen men jag vill inte uppfattas för något jag inte är.
Är det något jag omedvetet gör så vill jag ju såklart veta det.
Mvh
Hur vet DU att det inte är något du är? Om du gör något omedvetet kanske det är ditt sanna jag som skiner igenom, aldrig tänkt på det? Acceptera den du är istället för att försöka vara någon du inte är. Skitstövel är en underskattad egenskap :)
:cool:
MasterChief
2009-10-28, 20:24
Skulle vilja ge dig en eloge faktiskt. Du tillför forumet mycket kunskap och du står ju faktiskt för det eftersom du inte är anonym. Det är en sak att dryga och gömma sig bakom ett nick, men att ha bestämda åsikter och vara offentlig ger en helt annan tyngd, IMHO.
Martin Löwgren
2009-10-28, 20:36
Skulle vilja ge dig en eloge faktiskt. Du tillför forumet mycket kunskap och du står ju faktiskt för det eftersom du inte är anonym. Det är en sak att dryga och gömma sig bakom ett nick, men att ha bestämda åsikter och vara offentlig ger en helt annan tyngd, IMHO.
Tack mannen.
Ska läsa igenom vad jag postar innan jag postar det lite noggranre och granska det lite längre tid :)
Är man (mycket) kunnig inom träning och tränar hårt själv, så visst fan
har man bestämda (eller många) idéer om hur saker och ting ska göras.
Med detta kan kanske följa en kompromisslös och hård (?) mentalitet
som man själv inte tycker är speciellt konstig men som andra missuppfattar
eller rent av inte uppskattar ???
Bara en tanke ....:)
(Hade jag själv varit likadan person socialt, som jag är
när jag tränar på gymmet, så hade allt gått åt h-e !!)
Control_61
2009-10-28, 20:48
Tycket du bidrar med väldigt mycket information och kunskap.
Men däremot tycker jag du tänker helt fel när du postar en sån här tråd. Det är väl bara bra att man rör om lite i grytan ibland.
Hellre vara lite kontroversiell än att inte säga som man tycker. Orkar inte med folk som försöker bädda in allt de ska säga för att de är rädda att andra ska ha åsikter.
För det första tänkte jag säga att jag uppskattar det du skriver för oftast är det riktigt bra.
När det väl blir debatt mellan dig och någon annan så brukar det kännas som att båda kör huvudena i väggen och vägrar ge sig. Så tycker inte att det enbart brukar vara ditt fel utan det krävs två för att dansa tango.
Martin Löwgren
2009-10-28, 21:20
Tycket du bidrar med väldigt mycket information och kunskap.
Men däremot tycker jag du tänker helt fel när du postar en sån här tråd. Det är väl bara bra att man rör om lite i grytan ibland.
Hellre vara lite kontroversiell än att inte säga som man tycker. Orkar inte med folk som försöker bädda in allt de ska säga för att de är rädda att andra ska ha åsikter.
Handlar inte om det.
Röra om i grytan kan man göra ändå men det är ju inte de jag grubblat över.
Tycker du är bra i dom trådar du skrivit själv hittills, dom har varit väldigt informativa och dom tackar jag för att du tagit dig tid att skriva så pass välskrivet och grundligt.
Några diskussioner mellan dig och andra har jag inte sett hittills men jag vet själv hur det kan bli på internet och dömer ingen efter sånt.
Martin Löwgren
2009-10-28, 21:23
För det första tänkte jag säga att jag uppskattar det du skriver för oftast är det riktigt bra.
När det väl blir debatt mellan dig och någon annan så brukar det kännas som att båda kör huvudena i väggen och vägrar ge sig. Så tycker inte att det enbart brukar vara ditt fel utan det krävs två för att dansa tango.Tack.
Klart det inte bara är jag som beter mig illa (långt ifrån) men jag kan ju bara ta ansvar för vad jag själv gör och. Jag har ingen lust att uppfattas som står beskrivet i tråden av mig och andra och efter bra input vet jag nu ungefär vart det brister.
TRÅDEN KAN FÖRÖVRIGT LÅSAS OCH KASTAS NU.
Mvh
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.