Visa fullständig version : Proteinatombomb sökes
Gosti123
2009-10-25, 13:35
Hejsan, behöver tips på en proteinbomb där det är sjukt mycket protein i.
T.ex. 150-200 g protein i en drink eller liknande.
Något som går att uppnå med livsmedel?
Kanske inte så gott att mala ner kyckling, kvarg, och tonfisk i en bytta.
Någon som har tips på en sjuk prottebomb?
(utan tillskott)
Ähm.. Handlar ju bara om mängd i princip liksom. Finns ju inte några "naturliga" råvaror som innehåller typ 80g protein/100g. Men jaa, 400g soyamjöl som du geggar ihop till en smet och gör ett bröd av eller nåt. Lär smaka röv men där har du 170g protein eller nåt.
Gosti123
2009-10-25, 13:44
Antar att det kostar ganska mycket? Letar efter något som inte kostar skjortan av en.
Lifeless
2009-10-25, 13:47
http://www.proteinperkrona.se/
Kan det vara nåt att kika på ?
Själv äter jag kvarg så det rinner ur öronen...
Alfred Nobel
2009-10-25, 13:50
100g vassle
1L mjölk
Protein: 120
Kcal: 850
25-30kr
Gosti123
2009-10-25, 14:01
Kan någon tipsa om något man rör ihop till en drink som inte smakar pyton och är en riktig prottebomb?
Inget kosttillskott menas då.
Varför vill du ha 200 gram protein i en drink? Och varför inte tillskott i så fall?
malfunction
2009-10-25, 14:10
Jag tror du frågar efter det omöjliga. 150-200 gram protein i en drink, vi får inte använda proteinpulver och det är inte gott nog att mala ner kyckling, kvarg och tonfisk...Lycka till med det. Det bästa jag kan komma på är en plastdunk med mjölk.
Alfred Nobel
2009-10-25, 15:03
Något som är sjukt gott är kassler- & äggröra.
Koka ett dussin ägg, tärna en stor bit kassler och blanda allt i majonnäs och avsluta med en stor bit riven ost.
Ristretto
2009-10-25, 15:16
Koka ett dussin ägg, tärna en stor bit kassler och blanda allt i majonnäs och avsluta med en stor bit riven ost.
+1
Kassler brukar dock vara rejält salt i smaken. Har det något med E250 att göra eller är det ungefär samma mängder som i andra charkprodukter?
Ta 1000 gram sojabönor och blanda med valfri mängd vatten i en mixer, drick. Du får i dig 340 gram protein till en kostnad av 22 kronor. Skulle ju kunna liva upp den med ett drinkparaply också kanske ?
Allvarligt, tror det blir lättare om du äter riktig mat med högt proteinvärde och tar kosttillskott som en extra hjälp :)
100 g kvarg 12,7 g protein
100 g mjölk 3,4 g
100 g havregryn 13,3 g
Så 300 g kvarg ger ca 40 g, 1 l mjölk ger 34 g, 5 dl havgryn ger ca 22 g och den drinken är ganska stor och ger i alla fall "bara" strax under 100 g protein. Släng i en banan och lite oboy så blir det däremot drickbart.
Jag undrar också över behovet av att få i sig 200 g i en drink och det finns ett behov varför inga tillskott får användas. Med tillskott är det inga som helst problem att få 200 g i en och samma drink även om nyttan fortfarande känns tveksam.
Älgtestiklar är sjukt proteinrika, så ät typ 10-15 sånna som snacks. Går å köpa på saluhallen tex på Östermalmstorg, brukar jag äta när polarna äter chips!
Lätt 200 gram protein, å inga tillskott, visst är de toppen!
Eddie Vedder
2009-10-25, 15:45
Älgtestiklar är sjukt proteinrika
Coolt!
Det har jag velat testa länge men vet inte var jag finner det. Får försöka lägga det där på minnet inför nästa besök i huvudstaden. Det kan ju inte bli vidrigare än kräftor i alla fall.:D
Gosti123
2009-10-25, 16:10
Låter faktiskt gott. Hur många protein i en sådan portion tro?
Varför inte tillskott som sagt? Vassleprotein är ju i princip billigare än allt förutom möjligtvis storpack kvarg.
Själv brukar jag göra chokladpudding på ett väldigt enkelt recept. 250g 10% kesella + 1,5dl chockladvassle. Rör som fan. Du har en riktigt god, väldigt proteinrik chokladpudding. Funkar med 1% kesella med men blir bra mycket torrare/tråkigare.
Fredrik_S
2009-10-25, 17:24
Köp mjölk blanda det med löpe och rör runt tills du separerat vasslan, filtrera vasslan. Hetta upp vätskan snabbt och torka sedan allt.
Ta sen 150-200 gram av pulvret och blanda med vatten och smaksätt med något du tycker om.
Eller så gör du processen enkel och köper pulvret av någon annan som redan gjort samma sak .... dvs protteinpulver
Jansson_84
2009-10-28, 22:48
Inte för att vara negativ med det finns väl ingen anledning till att få i sig 150-200 gr protein vid ett och samma tillfälle. Kroppen kan aldrig ta upp en sån stor mängd protein.
Jag hade nog minskat den där doseringen och spridit ut den över flera tillfällen istället.
Ost ( cirka 30 gram protein / 100 ) Såååå =)
stekt hackad kyckling med smältost och fajita krydda
Fugitive
2009-10-29, 00:29
Ingen drink dock men mkt protein.
Köttfärssås gjord på nötfärs, kvarg, soja och kidneybönor. Du kan även blanda ner äggröra och bacon.. Självklart krossade tomater osvosv.
Gör man ett storkok är det svårt att få i sig mindre än 250gr om dagen..
Mr.Sarkastisk
2009-10-29, 01:28
Coolt!
Det har jag velat testa länge men vet inte var jag finner det. Får försöka lägga det där på minnet inför nästa besök i huvudstaden. Det kan ju inte bli vidrigare än kräftor i alla fall.:D
*slap*
Älgtestiklar är sjukt proteinrika, så ät typ 10-15 sånna som snacks. Går å köpa på saluhallen tex på Östermalmstorg, brukar jag äta när polarna äter chips!
Lätt 200 gram protein, å inga tillskott, visst är de toppen!
Är dom goda ? :P
Inte för att vara negativ med det finns väl ingen anledning till att få i sig 150-200 gr protein vid ett och samma tillfälle. Kroppen kan aldrig ta upp en sån stor mängd protein.
Jag hade nog minskat den där doseringen och spridit ut den över flera tillfällen istället.
Tänkte precis samma sak
Är dom goda ? :P
Mina bikeps har växt cirka 5 cm sen jag började äta dom, grymt bra med testo i pungkulor också, så de är lätt värt. Men de smakar apa *spy*
5 st stekta XL ägg
200g kycklingfilé som är tillagad i ugn
500g kvarg
3 dl minimjölk
30-50g jordgubbsvassle
EDIT: Naturligtvis ska det mixas.
Blir ju typ spya med jordgubbsmak, det kan jag tänka mig att svepa. Nästan 200g protein exakt.
Christyle
2009-11-06, 00:39
Kan någon tipsa om något man rör ihop till en drink som inte smakar pyton och är en riktig prottebomb?
Inget kosttillskott menas då.
4 ägg
3dl proteinpulver
6dl mjölk
4msk kvarg
2msk vispgrädde
släng i lite bär/Jordgubbar eller hallon
mixa där har du BOOOOOM!!!!
4 ägg
3dl proteinpulver
6dl mjölk
4msk kvarg
2msk vispgrädde
Äter man äggen råa kan kroppen endast tillgodogöra sig ~50% av proteinet och avidinet i ägget gör så att kroppen inte kan tillgodogöra sig biotin.
Coolt!
Vänta nu, du rådiggar Natto men kräftor är usch??
Alfred Nobel
2009-11-06, 08:40
Tänkte samma sak. Krätfor som är en gudagåva.
Stenberg
2009-11-06, 15:24
4 ägg
3dl proteinpulver
6dl mjölk
4msk kvarg
2msk vispgrädde
Fail (inga kosttillskott enligt TS)...
OnT: 600 g Beef Jeerky?
http://i33.tinypic.com/vsj4ow.jpg
En allätare som lever på främst döda saker den hittar i bottenslammet? Som dessutom kokas med alla inälvor och tarminnehåll. Så mycket vidrigare blir det ju egentligen inte.
En allätare som lever på främst döda saker den hittar i bottenslammet? Som dessutom kokas med alla inälvor och tarminnehåll. Så mycket vidrigare blir det ju egentligen inte.
Alla djur är mer eller mindre äckliga att äta om man tänker så. Dock smakar nästan alla gott, mer eller mindre. Kräftor är mer åt mer-hållet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.