handdator

Visa fullständig version : Varför är bra tjejer tråkiga?

Sidor : [1] 2

Asdf
2009-10-16, 13:45
Jag hade en diskussion med några vänner för ett tag sen om detta. Säg att du dejtar 10 tjejer, en del av dessa tjejer är verkligen otänkbara som flickvänner och ännu värre som framtida mödrar
Den andra delen skulle vara väldigt bra flickvänner och även mammor en dag i framtiden

Varför är det oftast så att de "bra tjejerna" är väldigt tråkiga? Eller snarare, varför kan man inte bara välja de bra tjejerna direkt och vara mer intresserade av dessa?
Varför är de obalanserade, känslomässigt bergochdalbanevarianterna så mycket mer eggande och spännande att vara med?

Vad skulle det bero på egentligen att många killar dras till bra tjejer medan andra dras till sämre? Karaktärsdrag etc

joriice
2009-10-16, 13:47
Håller med. De flesta är skittråkiga o fattar inte skämt etc. som de flesta killar gör. Många är för pryda och tar allt på för stort allvar kanske. :/

Scratch89
2009-10-16, 13:48
Jag tror att du har träffat fel tjejer bara.

benya
2009-10-16, 13:50
Kanske kan det vara så att det som anses som bra ingår i en viss moral som dessa tjejer bär på, och gör de relationsdugliga. Mindre moral brukar ofta leda till > öppenhet inför äventyr och spänning, och sånt som kanske inte är så accepterat i en framtida mor. Typ?

shut teh face
2009-10-16, 13:52
Jag tror i överlag att du generaliserar lite på tjejerna. Men jag håller ändå med.

Vad som gör en kvinna till en bra moder, partner, och trogenhet, är hög moral och ska inte direkt ut och ränna på krogen varje helg och impuls boka en tågluffar resa till Ryssland. Men som sagt, det behöver inte vara så extremt. Tjejer är olika, tro det eller ej. :)

Baan
2009-10-16, 13:53
Du och dina kompisar kanske är ute efter äventyr och inte avkommor? Då kanske man är ute efter något mer instabilt och konstigt.

Asdf
2009-10-16, 13:57
Jag har en ganska intressant teori som en känd författare hade. Han pratade om att en maskulin man dras till kvalitéer som är tvärtemot hans egna drag. En maskulin man är stabil, balanserad, trygg och jämn. Han kommer automatiskt dras till hans motsats dvs en föränderlig och ombytlig kvinna

Kan det vara som så att det snarare är de ombytliga och känslomässigt varierande dragen som gör att dessa tjejer är mer spännande för vissa män?

Trassel
2009-10-16, 14:00
Underbart med den här frågeställningen ur manligt perspektiv :).

Asdf
2009-10-16, 14:04
Låt oss ta det ur ett kvinnligt perspektiv annars. Vi är ju rätt överens alla här om att tjejer inte automatiskt dras till en instabil knäpp bad guy för att han är en bad guy.
Utan snarare för att en "bad guy" besitter egenskaper kvinnor historiskt sett värderar högt i hos en de blir attraherade av.
Dvs kvalitéer "the good guy" saknar och som gör honom slätt och trist

Kan det helt enkelt vara samma för killar?

bulldozer
2009-10-16, 14:09
Dåliga tjejer är väl lättare att få i säng? :naughty:

Pudzianovski
2009-10-16, 14:13
Jag håller inte med alls. En bra tjej är bra för att hon är rolig och intressant och fattar skämt osv.

MasterChief
2009-10-16, 14:16
Du projicerar dina egna förvirrade känslor på hela kvinnosläktet. Gör om, gör rätt.

stridis
2009-10-16, 14:18
Jag håller inte med alls. En bra tjej är bra för att hon är rolig och intressant och fattar skämt osv.

Äntligen någon som kommer in och styr upp lite.

Yes
2009-10-16, 14:38
Du projicerar dina egna förvirrade känslor på hela kvinnosläktet. Gör om, gör rätt.
+ nittitusen!

Tolkia
2009-10-16, 14:42
Frågan är ju inte varför det du kallar "bra tjejer" är "tråkiga", utan varför du dras till det som du kallar de "obalanserade, känslomässigt bergochdalbanevarianterna" och varför du, vad det verkar, inte tycker att det är OK.

Scratch89
2009-10-16, 14:45
Frågan är ju inte varför det du kallar "bra tjejer" är "tråkiga", utan varför du dras till det som du kallar de "obalanserade, känslomässigt bergochdalbanevarianterna" och varför du, vad det verkar, inte tycker att det är OK.

Ooooh, fredagsfilosofen!

Chaan
2009-10-16, 14:49
Varför är de obalanserade, känslomässigt bergochdalbanevarianterna så mycket mer eggande och spännande att vara med?

Därför att Sverige är något inihelvete fejkrationellt. 80% av svenskarna tänker i princip likadant och de som inte passar i mallen, dvs resten ca 20%, har beroendeproblem till exempel.

Detta gäller självklart även killar. Har har du en av de vettigaste svenskarna, han klarade inte av att leva i det här samhället och tog därför livet av sig. Självmord är inte direkt ovanligt i Sverige, fundera på varför. Jag menar att jag just har förklarat det. Därför man låtsas att man är så jävla rationell här och de som vägrar låtsas det har ingen plats här alls.

I stort sett alla unga går igenom några år av testande när man blivit tillräckligt gammal för att ta egna beslut. Runt 17-18 är det ganska normalt att supa som fan och göra dumma saker och på det sättet testa om man ska tillhöra normen eller falla utanför den. Många blir kvar i beroende.

Svullo satte fingret på allt detta.

gzlcrogxloc

Tolkia
2009-10-16, 14:51
Ooooh, fredagsfilosofen!
Oooooh, puckfemtioelvan.

joriice
2009-10-16, 15:10
Var jante, ha inga fördommar, och tyck om alla för den de är. Allt som personer gör i din omgivning gällande deras personlighet ligger i din förmåga att acceptera dem, ingen är fel. Bara du. Acceptera, ta det du får, analysera inte andra, bara dig själv. Ta vad du får o stfu. Typ.

Så verkar det som att vissa verkar tycka.

hahavaffan
2009-10-16, 15:11
Fan vilken tur jag har då.

MasterChief
2009-10-16, 15:13
Var jante, ha inga fördommar, och tyck om alla för den de är. Allt som personer gör i din omgivning gällande deras personlighet ligger i din förmåga att acceptera dem, ingen är fel. Bara du. Acceptera, ta det du får, analysera inte andra, bara dig själv. Ta vad du får o stfu. Typ.

Så verkar det som att vissa verkar tycka.

Syftar du på några i denna tråd?

RebelYell
2009-10-16, 15:15
En tjej som gillar dig kommer att uppskatta alla dina skämt, och acceptera i princip allt du gör. Den "bra tjejen" gillar dig helt enkelt inte. Och det är därför du vill ha henne.

joriice
2009-10-16, 15:15
Syftar du på några i denna tråd?

maybe. Det finns tråkiga tjejer.

MasterChief
2009-10-16, 15:21
maybe. Det finns tråkiga tjejer.

Jo, visst finns det tråkiga tjejer. Men det är långt ifrån "Bra tjejer"=tråkiga.

Tycker man det så är det sina egna värderingar och känslor man bör reflektera över.

Bozar
2009-10-16, 15:23
En tjej som gillar dig kommer att uppskatta alla dina skämt, och acceptera i princip allt du gör. Den "bra tjejen" gillar dig helt enkelt inte. Och det är därför du vill ha henne.

Uppskatta låter inget vidare, då fattar hon det ju inte.

Kvinnor är svåra varelser att förstå sig på, vore bra mycket enklare om man var homofil istället för homofob :naughty:.

Tolkia
2009-10-16, 15:40
"Jante" måste vara ett av de mest missbrukade orden i svenska språket.

Cilia
2009-10-16, 15:40
Underbart med den här frågeställningen ur manligt perspektiv :).
satt precis och tänkte på samma sak.

satan MasterChief kommer med vettiga saker *L*

och Tolkia som vanligt

Lando
2009-10-16, 15:44

Det som tolkia säger.

Väx upp, skaffa bättre värderingar.

Yes
2009-10-16, 16:02
Jag har en ganska intressant teori som en känd författare hade. Han pratade om att en maskulin man dras till kvalitéer som är tvärtemot hans egna drag. En maskulin man är stabil, balanserad, trygg och jämn. Han kommer automatiskt dras till hans motsats dvs en föränderlig och ombytlig kvinna

Kan det vara som så att det snarare är de ombytliga och känslomässigt varierande dragen som gör att dessa tjejer är mer spännande för vissa män?
"Föränderlig och ombytlig" behöver dock inte vara samma sak som känslomässigt instabil. Det första brukar jag gilla men det senare går bort direkt för det innebär bara en jäkla massa jobb och problem. Orka vara någons psykolog och rida ut känslostormar hela tiden...

Lyckligtvis finns det många tjejer som är "föränderliga och ombytliga", dvs. lite äventyrligt lagda, kan hålla många bollar i luften, spontanta, roliga etc. samtidigt som de uppnåt en viss personlig mognad och är psykiskt starka.

Dvs. för jäkla bra tjejer som inte alls är tråkiga.

bertbert
2009-10-16, 16:07
Den här frågeställningen säger betydligt mer om frågeställaren än om tjejer.

Ja, och missförstådda!

Nina L
2009-10-16, 16:23
+ett

Den här diskussionen ger mig huvudvärk. Att dela människor i bra och dåliga är för fsiken ett symptom på borderline!

major Pectoralis
2009-10-16, 16:28
är det dåligt då?

fat_joe
2009-10-16, 16:35
+ett

Den här diskussionen ger mig huvudvärk. Att dela människor i bra och dåliga är för fsiken ett symptom på borderline!

Booom, där fick halva världen borderline.

major Pectoralis
2009-10-16, 16:37
Booom, där fick halva världen borderline.

eller så var det kanske bara du och några till....

Mental
2009-10-16, 16:53

Nej, det är PK

Muskelbyggaren
2009-10-16, 16:57
Jag borde inte ge några som helst råd i den här tråden då jag alltid faller för just sådana tjejer du pratar om. Men jag tror det handlar om att inte ge upp för tidigt. De "bra" tjejerna kräver mer tålamod och hängivelse under längre tid för att falla för dig, och för att du ska lära dig uppskatta dem. Precis som att en film ger ett mer kortvarigt nöje än en bok, medan att boken så småningom kan ge ett mycket större nöje.

Jag har nog själv många gånger försummat tjejer som det kunnat bli något med framför omedelbara och vildare "förhållanden" som tar slut lika fort som de börjar. Det handlar om personlig mognad och om hur lång- respektive kortsiktig man är i sitt tänkande överlag. Jag klarar inte ens att spara en godispåse till dagen efter och väljer i 9 fall av 10 omedelbar belöning framför framtida och anar ett samband.

bear.flowertwig
2009-10-16, 19:00
Märklig frågeställning.

Det riktiga problemet (:cool:) är ju varför man inte kan ta och falla för nån mindre attraktiv tjej för en gångs skull. Som till skillnad från sina attraktiva systrar inte blivit bortskämd och självgod av all uppmärksamhet hon fått igenom åren och därför är en betydligt mer sympatisk och trevlig person.

Blomstrande
2009-10-16, 22:45
Det är ju samma med killar.

En sak är då säker, ju äldre man blir desto mer uppskattar man de "tråkiga" killarna. De vinner i längden.

Lellan
2009-10-16, 22:51
Märklig frågeställning.

Det riktiga problemet (:cool:) är ju varför man inte kan ta och falla för nån mindre attraktiv tjej för en gångs skull. Som till skillnad från sina attraktiva systrar inte blivit bortskämd och självgod av all uppmärksamhet hon fått igenom åren och därför är en betydligt mer sympatisk och trevlig person.

Därför man tar en "late bloomer" el en fd tjockis kanske? ;) Som istället måste fokusera på andra, antagligen minst lika irriterande issues. Supersvårt öht att kategorisera folk i fack, speciellt om man ska hårddra till "bra" el "dåliga" människor, lite fattigt.

Vad gäller frågeställningen vill väl människan inte ha det för enkelt, oavsett kön är en utmaning alltid en utmaning även om sunt förnuft förhoppningsvis ökar med åldern och lusten efter spänning minskar i samma takt, samtidigt som man får en mer nyanserad bild av vad man tycker är spännande och ser och uppskattar saker man inte lagt märke till tidigare.

Psychological
2009-10-16, 22:52

En sak är då säker, ju äldre man blir desto mer uppskattar man de "tråkiga" killarna. De vinner i längden.

Jag dejtade en tjej för ett år sen . Var väl mest ett kk förhållande , och när hon på nyår sa - du är så himla go och bra i sängen men jävligt tråkig så avslutade jag det hela..

Psychological
2009-10-16, 22:56
Därför man tar en "late bloomer" el en fd tjockis kanske? ;) Som istället måste fokusera på andra, antagligen minst lika irriterande issues. Supersvårt öht att kategorisera folk i fack, speciellt om man ska hårddra till "bra" el "dåliga" människor, lite fattigt.

Vad gäller frågeställningen vill väl människan inte ha det för enkelt, oavsett kön är en utmaning alltid en utmaning även om sunt förnuft förhoppningsvis ökar med åldern och lusten efter spänning minskar i samma takt, samtidigt som man får en mer nyanserad bild av vad man tycker är spännande och ser och uppskattar saker man inte lagt märke till tidigare.

Ja tjock har ju med saken o göra om man är en tråkig person eller ej *screwy*

shadowfire
2009-10-16, 23:00
Den stora issuen är delningen mellan attraktion/passion och vänskap/trygghet/stabilitet.
Så lätt att man fastnar i endera. Antingen har man en sjukt go vänskapsrelation, surrar om allt, kramiskramis osv. Eller så har man årets skjut, pippar som dårar mot väggen i farstun o upplever sex man knappt törs fantisera om.

Vad är tråkig tjej? En tjej som jag inte lirar med på alla fronter är sjukt tråkig enligt mig. Har dock inget med tjejen i sig o göra, utan handlar om kemin.

Chaan
2009-10-16, 23:22
Den stora issuen är delningen mellan attraktion/passion och vänskap/trygghet/stabilitet.
Så lätt att man fastnar i endera. Antingen har man en sjukt go vänskapsrelation, surrar om allt, kramiskramis osv. Eller så har man årets skjut, pippar som dårar mot väggen i farstun o upplever sex man knappt törs fantisera om.

Fast tjejen jag bodde med under en längre tid var annorlunda. Hon var livsfarlig på sitt sätt men hon gav mig faktiskt trygghet som jag behövde. Det finns fortfarande (4 år efter att hon drog) ingen som känner mig bättre (fast nu har jag lärt känna några andra kvinnor som börjar komma ikapp på det.)

Utan att hylla mitt ex i onödan (jag har efter mycket analys kommit fram till att jag inte vill se henne igen) så var just de där bitarna väldigt bra. Vi kunde snacka om allt vad jag kan komma på - inte utan gnissel såklart - men det gick i alla fall att säga allt som kom upp. Så vi hade en vänskaplig relation och så var hon tok-kåt en dag i veckan och ville ligga i sängen hel dag.

tjabon
2009-10-16, 23:23
Ang uttryck som "bra tjejer" och "tråkiga tjejer" ,
så säger jag av egen erfarenhet:
-I dom lugnaste vatten ......... :naughty:

shadowfire
2009-10-16, 23:24
Fast tjejen jag bodde med under en längre tid var annorlunda. Hon var livsfarlig på sitt sätt men hon gav mig faktiskt trygghet som jag behövde. Det finns fortfarande (4 år efter att hon drog) ingen som känner mig bättre (fast nu har jag lärt känna några andra kvinnor som börjar komma ikapp på det.)

Utan att hylla mitt ex i onödan (jag har efter mycket analys kommit fram till att jag inte vill se henne igen) så var just de där bitarna väldigt bra. Vi kunde snacka om allt vad jag kan komma på - inte utan gnissel såklart - men det gick i alla fall att säga allt som kom upp. Så vi hade en vänskaplig relation och så var hon tok-kåt en dag i veckan och ville ligga i sängen hel dag.

en dag i veckan bara tyder alltså ett stort fokus på vänskap, ja :)

shadowfire
2009-10-16, 23:25
Ang uttryck som "bra tjejer" och "tråkiga tjejer" ,
så säger jag av egen erfarenhet:
-I dom lugnaste vatten ......... :naughty:

älskar den posten kopplad till den avatar du har just nu :p

Chaan
2009-10-16, 23:26
en dag i veckan bara tyder alltså ett stort fokus på vänskap, ja :)

Absolut men den dagen (söndagar..) så ville hon skaffa barn med mig.

shadowfire
2009-10-16, 23:27
Absolut men den dagen (söndagar..) så ville hon skaffa barn med mig.

Gå ut på mötesplatsen.se och skaffa ett konto, så vill de skaffa barn med dig 24/7. Förbered dig på jourtelefon.

Lellan
2009-10-16, 23:29
Ja tjock har ju med saken o göra om man är en tråkig person eller ej *screwy*

Det var ett svar på problemet att attraktiva tjejer ofta är bortskämda och självgoda av all uppmärksamhet de fått, och som tjock el "late bloomer" så har ju tjejen inte fått den uppmärksamheten.

Håller med dig om att tjock inte har samband med om man är tråkig eller inte, däremot så har det ett samband med hur mkt uppmärksamhet man får från motsatta könet oavsett man vill eller inte. Visst kan man få uppmärksamhet trots el tack vare sitt utseende, och visst kan man påverkas både positivt och negativt av hur mycket uppmärksamhet man får.

High1ander
2009-10-16, 23:35
Jag hade en diskussion med några vänner för ett tag sen om detta. Säg att du dejtar 10 tjejer, en del av dessa tjejer är verkligen otänkbara som flickvänner och ännu värre som framtida mödrar
Den andra delen skulle vara väldigt bra flickvänner och även mammor en dag i framtiden

Varför är det oftast så att de "bra tjejerna" är väldigt tråkiga? Eller snarare, varför kan man inte bara välja de bra tjejerna direkt och vara mer intresserade av dessa?

Vad skulle det bero på egentligen att många killar dras till bra tjejer medan andra dras till sämre? Karaktärsdrag etcKrasst sagt kan man säga att studier visar att man "blir mera kär i bergochdalbans-människor", än sådana som håller sig själv och andra på en jämn nivå.

Chaan
2009-10-16, 23:39
Gå ut på mötesplatsen.se och skaffa ett konto, så vill de skaffa barn med dig 24/7. Förbered dig på jourtelefon.

Tror inte det faktiskt - kollade och det ser ut som Spray date såg ut en gång i tiden ungefär (kanske mindre extremt dock). Alltså det är för normala karriärister. Jag kan inte skryta med det. Däremot har jag ju redan jourtelefon (och email så klart) för såna labila/smått självmordsbenägna tjejer som trådstartaren skriver om. Om du missat det så har det senaste veckorna varit en fransk snygg metalbrud som ringt timslånga samtal från Frankrike och bönat och bett på sina bara knän att jag ska komma dit och skaffa barn med henne så snabbt som det bara går. Nu - hon tänker inte ha preventivmedel.

De är snygga på mötesplatsen.se men vad ska jag där att göra? Jag har redan flera tusen av de snyggaste tjejerna i världen (det rinner över redan) som nätverkspolare - de flesta är inte svenska men desto rockigare. Jag kan inte tänka mig en tjej som är ointresserad av musik. Däremot kan jag gärna tänka mig en (mindre bortskämd) utländsk tjej.

bear.flowertwig
2009-10-17, 14:05

Nej, tjejer är alltid mer påpassade, uppvaktade och därmed bortskämda med uppmärksamhet (bara titta på beteendet på random bar). Tyvärr gör det många så självupptagna och ointressanta.

Därför man tar en "late bloomer" el en fd tjockis kanske? ;)

Såna har jag alltid ögonen öppna för. Gissar dessutom att jag räknas dit själv ;)

Jazen
2009-10-18, 02:21
tjejer är tråkiga för att dom trro dom är nått, fuck you i drive a yamaha säger man!
t

1911
2009-10-18, 02:58
Det finns roliga och bra tjejer! Bara det att de är svårfunna, och när man hittar dem bör man inte ge upp dem så lätt. Notera dock att du ju även måste vara bra nog åt tjejen. Funkar ju inte att vara en sopa och satsa på de där som ser bra ut, är smarta, tänkande och roliga.

Eller så är jag kär och glamouriserar...
*cupid*

Vinter
2009-10-18, 05:01
Det var ett svar på problemet att attraktiva tjejer ofta är bortskämda och självgoda av all uppmärksamhet de fått, och som tjock el "late bloomer" så har ju tjejen inte fått den uppmärksamheten.

Problemet med att vara late bloomer är att det kan vara svårt att läsa signaler från motsatta könet, om inte självförtroendet finns där blir det lätt svårt med all ny uppmärksamhet. Men för att återgå till ämnet, vi dras väll alltid till saker som vi tycker är spännande och nytt, på gott och ont.

Brukar sluta med att man till sist kommer ur sökar fasen och får nya värderingar och ser saker med andra ögon efterhand. Vissa kommer aldrig ur det.

Sofia4_4
2009-10-18, 07:38
Jag har hört detta av många killkompisar och bl.a. av kompisar som har gift sig med de "bra" tjejerna och skaffat barn och lever ett tråkigt liv, enligt dem.

Å ena sidan går det inte att generalisera sånt, å andra sidan måste man göra det för att förklara på något sätt fenomenet, om det finns något sådant fenomen.
Jag tycker att om man se det från ett kulturellt perspektiv - lets be honest, svenskarna är inte de mest spontana människorna från sö-tors, innan ölen kickar in. Det gäller både tjejer och killar. Man håller för sig sina djupaste tankar och problem tills på fredag kväll. Då är det dax för dem "roliga"tjejerna att släpa loss och rebella från all image av en präktig och god kvinna som man måste upprätthålla under veckan. Alla blir vi intressanta om vi visar mer personlighet. Men att dra det till ett extrem med hjälp av alkohol gör oss också opålitliga och man uppfattas som "dålig gods". Men det finns tjejer som orkar/vill inte rebella. De förblir präktiga 7 dagar i veckan och delar aldrig
av med sig av sina djupaste hemligheter och känslor. Allt förblir lagom. Det betyder inte att de tjejerna har ingen inre värld utan att dem är uppfostrade av sin omgivning att aldrig visa upp det. Så, som någon sa tidigare - med tiden kan man upptäcka att den tråkiga tjejen inte alls är tråkigt. Eller även att den "vilda" tjejen är ändå ganska tråkigt när man landar i en grå vardag med henne.

Men för att nå dit, måste man ha tålamod och utstå en stor dos av präktighet.
Det är lite annorlunda i andra länder. Och det varierar beroende på vilket land vi pratar om, så jag ska inte gå dit.

skaparn
2009-10-18, 08:05
Du och dina kompisar kanske är ute efter äventyr och inte avkommor? Då kanske man är ute efter något mer instabilt och konstigt.

Men om man är ute efter något instabilt och konstigt så torde en avkomma vara mitt i prick.

Jag tycker dock att det föreligger ett definitionsfel här. Bra tjejer är inte tråkiga. Då är de inte bra.

shut teh face
2009-10-18, 08:24
Jag har hört detta av många killkompisar och bl.a. av kompisar som har gift sig med de "bra" tjejerna och skaffat barn och lever ett tråkigt liv, enligt dem.

Å ena sidan går det inte att generalisera sånt, å andra sidan måste man göra det för att förklara på något sätt fenomenet, om det finns något sådant fenomen.
Jag tycker att om man se det från ett kulturellt perspektiv - lets be honest, svenskarna är inte de mest spontana människorna från sö-tors, innan ölen kickar in. Det gäller både tjejer och killar. Man håller för sig sina djupaste tankar och problem tills på fredag kväll. Då är det dax för dem "roliga"tjejerna att släpa loss och rebella från all image av en präktig och god kvinna som man måste upprätthålla under veckan. Alla blir vi intressanta om vi visar mer personlighet. Men att dra det till ett extrem med hjälp av alkohol gör oss också opålitliga och man uppfattas som "dålig gods". Men det finns tjejer som orkar/vill inte rebella. De förblir präktiga 7 dagar i veckan och delar aldrig
av med sig av sina djupaste hemligheter och känslor. Allt förblir lagom. Det betyder inte att de tjejerna har ingen inre värld utan att dem är uppfostrade av sin omgivning att aldrig visa upp det. Så, som någon sa tidigare - med tiden kan man upptäcka att den tråkiga tjejen inte alls är tråkigt. Eller även att den "vilda" tjejen är ändå ganska tråkigt när man landar i en grå vardag med henne.

Det är lite annorlunda i andra länder. Och det varierar beroende på vilket land vi pratar om, så jag ska inte gå dit.
Aldrig läst något så sant på kolozzeum

L Johnsson
2009-10-18, 08:35

+1 till det filosofiska uttalandet!

Diggler
2009-10-18, 11:03
Tror du har någon manlig variant på kvinnor som söker sig till losers.

En bra tjej klarar sig själv, är smartare än dig och tar inte en massa skit. Som lätt dysfunktionell och osäker kille känns det svårt med en sån tjej, som inte behöver tas om hand, som man inte behöver hjälpa, så då känns det mer rätt med någon nervös självdestruktiv förvirrad humörstyrd sak.

Antingen för att straffa dig själv "Jag är inte värd bättre" eller för att få dig själv att kännas överlägsen.

jens__E
2009-10-18, 11:03
En bra tjej är inte tråkig.

pragmatist
2009-10-18, 11:04
Bergochdalbanor är roliga, men om man tvingas åka i en varje j-vla dag så blir de väldigt snabbt bara besvärliga och tröttsamma. Särskilt om man ska byta blöjor, laga välling och torka upp kräks i dem. Då vill man ha en åkattraktion som står still, typ.

Larsa_wee
2009-10-18, 11:16
Word på alla i denna tråd som tycker " En bra tjej är inte tråkig". Förhållandet blir ju så mycket mer roligt om man kan hitta på och ha skoj tillsammans.

Chaan
2009-10-18, 13:51
den "vilda" tjejen är ändå ganska tråkigt när man landar i en grå vardag med henne.

Ska fäkta lite väderkvarnar här.

Det måste ju vara skillnad på att tämja en vild tjej och att ta en som är tam från början.

Ta mensen. När man sitter där i en vardag i ett radhus och hon får mens då SKA det väl bli livat, jag skulle i alla fall tycka det var trist med en tjej som var likgiltig, och inte blev ledsen, när hon fick mens :)

__________________________________________________ _______
Nu har jag iofs så pass konstigt liv redan att till och med en normalvild partytjej är uteslutet. Men det var nog så jag resonerade (undermedvetet) när jag försökte skaffa ett normalt liv.

IKEA-förhållande, no more. Sista flickvännen var rätt trist (men det passade mig dåförtiden). En av de första sakerna jag minns henne säga var ungefär "jag vill ha sex men vi har ju ingen sänghalm". Det var senvår, vi var vid en park och jag bodde utanför stan. Det hade varit helt normalt att ha sex på det mest avskiljda stället i parken. Hon tänkte alltför praktiskt det mesta av tiden (fejk-rationell) och ballade ur totalt och gjorde irrationella saker med jämna mellanrum, drack, och slutade med preventivmedel utan att tala om det!

z_bumbi
2009-10-18, 14:45
Därför att Sverige är något inihelvete fejkrationellt. 80% av svenskarna tänker i princip likadant och de som inte passar i mallen, dvs resten ca 20%, har beroendeproblem till exempel.

-snip-

Självmord är inte direkt ovanligt i Sverige, fundera på varför. Jag menar att jag just har förklarat det. Därför man låtsas att man är så jävla rationell här och de som vägrar låtsas det har ingen plats här alls.

Självmord är inte vanligare i Sverige än de flesta andra länderna i västeuropa och räknar man bort självmorden bland finska invandrare så är siffran t o m låg i förhållande till många andra länder.

MrBoris
2009-10-18, 15:03
Märklig frågeställning.

precis en sån träffar jag nu... det är förjävligt för hon är precis en sån tjej jag skulle behöva, men har sina fysiska men :( men världens underbaraste personlighet o mycket humor

Chaan
2009-10-18, 15:30
I Sverige är självmord den vanligaste dödsorsaken bland 15–44-åringar

Jag antar att det räcker för att bekräfta mitt påstående att det inte direkt är ovanligt? Det behövs en förklaring till varför en massa folk tar livet av sig i ett till synes välordnat samhälle som Sverige. Det är inte så att svenska ungdomar har tre handeldvapen var och man tar livet av sig spontant under en tillfällig snedtändning på droger. Utan det är långvarigt utanförskap det handlar om. Därför tar folk ofta livet av sig på en offentlig plats, för att göra ett statement. Typexemplet är en ung person som hoppar framför ett tunneltåg och ser föraren i ögonen precis innan. Eller hoppar från en bro, eller hänger sig på offentlig plats, som Svullo, i källaren i hyreshuset, inte hemma.

Vi har ett 4/5-delssamhälle i Sverige. Detta pratar man inte om utan förfasar sig istället över Danmarks 2/3-samhälle. Fakerationellt beteende. Det är en mindre del utanför det svenska samhället men med större problem än den 3:dje-del danskar som dricker för mycket öl.

Sedan finns det en annan stor grupp självmördare, ensamma norrlänningar. På 90-talet var det iaf så. Där handlar det fortfarande om utanförskap såklart men är snarare äldre män än ungdomar. De har dock inte tillgång till någon offentlig plats då det bara är skog runtom. Så de brukar skjuta sig hemma vad jag vet.

Man låtsas alltså att 80% av befolkningen är de normala. Man går upp, rakar sig, och går till fabriken. Målet med livet är VVV, villa vovve och Volvo. I själva verket är det ju bara 50% som är övervägande rationella. Socialiseringsprocessen som jag förklarade går ut på att sålla ut vilka av de irrationella som inte klarar att anpassa sig, att låtsas. Såhär:

50% är rationella av naturen.
30% av svenskarna låtsas dessutom vara det
20% låtsas inte och får inget fäste i systemet. Man blir överliggare, eller tar livet av sig, snabbt med självmord eller långsamt med kemikalier. Eller så väljer man brottets bana och låter samhället ta hand om en på anstalter (till en början är det mest ett experiment men till slut är det det enda man vet om.)

Det finns såklart många som klarar av socialiseringprocessen som ungdomar går igenom, man kanske har tur och har rätt ungdomsgäng. Och ändå faller man ur i ett senare skede, ofta på grund av skilsmässa skaffar man dåliga vanor, sprit oftast, en del blir hemlösa, går under. Det finns också folk som går åt andra hållet, från totalt urballad ungdom men överlever och lyckas vända det, blir en av de 80%en.

Att detta kommer i denna tråden beror på det här: om man vill ha en irrationell tjej (för att det gör livet mer spännande, eller vad det kan vara) så måste man i Sverige välja endast en av 5 tjejer. Och den tjejen kommer ställa till det.

Sofia4_4
2009-10-18, 16:54

Det måste ju vara skillnad på att tämja en vild tjej och att ta en som är tam från början.

Ta mensen. När man sitter där i en vardag i ett radhus och hon får mens då SKA det väl bli livat, jag skulle i alla fall tycka det var trist med en tjej som var likgiltig, och inte blev ledsen, när hon fick mens :)

__________________________________________________ _______
Nu har jag iofs så pass konstigt liv redan att till och med en normalvild partytjej är uteslutet. Men det var nog så jag resonerade (undermedvetet) när jag försökte skaffa ett normalt liv.

IKEA-förhållande, no more. Sista flickvännen var rätt trist (men det passade mig dåförtiden). En av de första sakerna jag minns henne säga var ungefär "jag vill ha sex men vi har ju ingen sänghalm". Det var senvår, vi var vid en park och jag bodde utanför stan. Det hade varit helt normalt att ha sex på det mest avskiljda stället i parken. Hon tänkte alltför praktiskt det mesta av tiden (fejk-rationell) och ballade ur totalt och gjorde irrationella saker med jämna mellanrum, drack, och slutade med preventivmedel utan att tala om det!

haha, du är i så fall unik.

Annars skrev jag vild i parentes eftersom de vilda tjejerna på krogen är inte lika vilda måndag morgon.

Cilia
2009-10-18, 17:02
haha, du är i så fall unik.

håller med, inte många killar som gillar pms-svängningar.

mikaelj
2009-10-18, 20:16
Det handlar väl mer om att ha en tjej som har förmåga att visa känslor snarare än att PMS är nå't jättefantastiskt?

Jag är ganska utåt av mig, och det verkar aldrig slå fel (4 av 5, ungefär) med att jag drar mig till en lite lätt inåtvänd estettjej. Som egentligen, naturligtvis, har mycket mer att erbjuda än vad ytan först avslöjar...

mini
2009-10-18, 20:25
Det handlar väl mer om att ha en tjej som har förmåga att visa känslor snarare än att PMS är nå't jättefantastiskt?

Fast det sa ju faktiskt inte Chaan. Han ville att hans tjej skulle vara ledsen under mens. Det är en ganska konstig preferens.

Verbatim
2009-10-18, 22:54
Nu kanske jag är tråkig, men det är knappast känslomässig instabilitet eller förmåga att dricka mycket (på fredag och lördag) som gör någon rolig.

fat_joe
2009-10-19, 03:33

!

Huh, tycker det låter som du själv lever alldeles för tråkigt och letar efter någon som kan skaka om din gråa vardag?

I min värld så finns det iaf inget mer avtändande än känslomässigt instabila tjejer.

wintersnowdrift
2009-10-19, 07:44
Nu kanske jag är tråkig, men det är knappast känslomässig instabilitet eller förmåga att dricka mycket (på fredag och lördag) som gör någon rolig.

+1

Men jag är dokumenterat tråkig, så någon med motsatt ställning får gärna definiera begreppet "rolig" lite närmare.

//Kristin

Archos
2009-10-19, 07:48
+1

Men jag är dokumenterat tråkig, så någon med motsatt ställning får gärna definiera begreppet "rolig" lite närmare.

//Kristin

Nejdå Kristin!

Statistik kan ju faktiskt vara riktigt roligt och spännande om man vet hur man ska tolka den! :)

MasterChief
2009-10-19, 07:48
+1

//Kristin

Nu känner vi inte varandra IRL men att du skulle vara tråkig förefaller helt orimligt (om du nu inte trollat i alla år).

Yes
2009-10-19, 07:54
+1

//Kristin
Jag tänkte plusetta och säga att jag inte är tråkig... men så komm jag att tänka på att jag trots allt är mysia-i-soffan-typen som gillar långa promenader. Fan. Det är inte bra. Måste bli mer rock 'n roll. :(

Det förändrar dock inte att Verbatim har rätt.

Tolkia
2009-10-19, 07:59
Sedan när blev PMS en bra indikator på att man har förmåga att visa känslor? Weird.

Archos
2009-10-19, 08:03
Sedan när blev PMS en bra indikator på att man har förmåga att visa känslor? Weird.

Ja, jag håller med dig Tolkia!

Nu kan det här med PMS säkert vara mycket individuellt, men borde det inte vara ganska bra om man som vuxen kvinna inte uppenbarligen avslöjar med sitt humör (känsloregister?) för hela sin omgivning vilken fas i menscykeln man råkar befinna sig i? :confused:

wintersnowdrift
2009-10-19, 08:05
Nejdå Kristin!

Statistik kan ju faktiskt vara riktigt roligt och spännande om man vet hur man ska tolka den! :)

Oh ja. Det bästa som hänt mig i helgen var förmodligen när jag lyckades modifiera en Excelformel som strulat till perfektion och min träningsstatistik blev om möjligt ännu mer intressant. Jag har dock tillräckligt självinsikt för att förstå att en majoritet av befolkningen förmodligen inte håller sådant så högt på sin "saker som definierar en rolig person"-lista. Därav min fråga.

Nu känner vi inte varandra IRL men att du skulle vara tråkig förefaller helt orimligt (om du nu inte trollat i alla år).

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81279

...och sedan dess har jag utvecklat ännu fler obskyra intressen och kan fortfarande säga nej till en utekväll.

Min ursprungsfråga kvarstår: hur är egentligen en "rolig tjej"? (Många som svarat i tråden verkar liksom rörande överens hur en "tråkig tjej" är, så jag undrar om samma konsensus råder kring motsatsen? Annars hade man ju kunnat tro att vilka som är "roliga" respektive "tråkiga" människor är en ytterst subjektiv fråga, men jag kanske har fel.)

//Kristin

Yes
2009-10-19, 08:27
En rolig tjej är någon som:

Gillar sex (med mig)
Intellektuellt befinner sig ett par steg över Cosmopolitans relationsspalter(stort plus om hon nångång har läst en bok, och faktiskt gillade det)
Kan vara äventyrlig och spontan
Skrattar åt mina skämt
Utmanar en på olika plan
Är självständig och har egna intressen
Har fina bröst... bröst är roliga.. och roumpah...

Ja, typ nåt sånt.

Archos
2009-10-19, 08:35
En rolig tjej är någon som:

Gillar sex (med mig)
Intellektuellt befinner sig ett par steg över Cosmopolitans relationsspalter(stort plus om hon nångång har läst en bok, och faktiskt gillade det)
Kan vara äventyrlig och spontan
Skrattar åt mina skämt
Utmanar en på olika plan
Är självständig och har egna intressen
Har fina bröst... bröst är roliga.. och roumpah...

Ja, typ nåt sånt.

Ajdå Yes!

För att vara en rolig tjej i dina ögon så måste hon gilla sex med dig? Hur många roliga tjejer känner du Yes?

Själv tycker jag det finns många roliga tjejer, men så duger också en flirt för mig! :)

skaparn
2009-10-19, 08:37
Fast det sa ju faktiskt inte Chaan. Han ville att hans tjej skulle vara ledsen under mens. Det är en ganska konstig preferens.

Vi får ge honom för att ta det här med läggning till en ny nivå, då jag trodde att det var i princip omöjligt att sticka ut på den fronten.

Yes
2009-10-19, 08:39
Kontext Archos, kontext.

Archos
2009-10-19, 08:41
Kontext Archos, kontext.

Just det Yes, just det! :)

Yes
2009-10-19, 08:47
Bra, då förstår du. Sluta trollspamma nu.

MasterChief
2009-10-19, 08:52
Min ursprungsfråga kvarstår: hur är egentligen en "rolig tjej"? (Många som svarat i tråden verkar liksom rörande överens hur en "tråkig tjej" är, så jag undrar om samma konsensus råder kring motsatsen? Annars hade man ju kunnat tro att vilka som är "roliga" respektive "tråkiga" människor är en ytterst subjektiv fråga, men jag kanske har fel.)//Kristin

"Rolig" och "tråkig" är personliga begrepp. Du måste fokusera ditt liv på att göra det "roligt" utifrån dina egna värderingar. Att gå runt och fundera på vad andra tycker är "roligt" är dömt att misslyckas. En stekare på Sture har förmodligen helt andra värderingar än en bonde i Östergötland när det kommer till vad en "rolig tjej" är. Har du roligt kommer du att bli lycklig, och det är svaret på livets gåta.

Eller tror du att 6 miljader människor har likvärdiga svar på vad som är roligt/tråkigt? Så fokusera på dig och dina värderingar.

Den lustiga är att någon som fokuserar på att att ha roligt utifrån sina egna värderingar ofta finner ännu mer lycka. Det blir en positiv spiral helt enkelt.

Yes
2009-10-19, 08:54
"Rolig" och "tråkig" är personliga begrepp. Du måste fokusera ditt liv på att göra det "roligt" utifrån dina egna värderingar. Att gå runt och fundera på vad andra tycker är "roligt" är dömt att misslyckas. En stekare på Sture har förmodligen helt andra värderingar än en bonde i Östergötland när det kommer till vad en "rolig tjej" är. Har du roligt kommer du att bli lycklig, och det är svaret på livets gåta.

Eller tror du att 6 miljader människor har likvärdiga svar på vad som är roligt/tråkigt? Så fokusera på dig och dina värderingar.

Den lustiga är att någon som fokuserar på att att ha roligt utifrån sina egna värderingar ofta finner ännu mer lycka. Det blir en positiv spiral helt enkelt.
Du har givetvis helt rätt men jag tycker ändå det hela kan sammanfattas med första och sista punkten i min lista.

Archos
2009-10-19, 08:54
Bra, då förstår du. Sluta trollspamma nu.

Sorry Yes!

Jag ska försöka hålla mig utanför såna här trådar och överlåta dem till er ungdomar!

shut teh face
2009-10-19, 09:24

...och sedan dess har jag utvecklat ännu fler obskyra intressen och kan fortfarande säga nej till en utekväll.

//Kristin
Nonsens! Du är absolut inte tråkig, du har en trivsam inställning och mysiga egenskaper. Att du kanske definieras som tråkig av den stora skaran har inget med saken att göra. De bästa tjejerna på våran jord är de lite speciella och är inte som andra tjejer.

wintersnowdrift
2009-10-19, 16:14

Hm, nu vet jag inte riktigt hur mycket av min ironi som gått fram (eller hur mycket dubbelironi jag missat), men jag tycker att tråden är ganska befängd från första början. MasterChief, du har givetvis helt rätt, och därför tycker jag det kändes konstigt när "rolig" och "tråkig" användes så allmängiltigt.

Egentligen gick Tolkia direkt på pudelns kärna redan på sidan 1:

Nonsens! Du är absolut inte tråkig, du har en trivsam inställning och mysiga egenskaper. Att du kanske definieras som tråkig av den stora skaran har inget med saken att göra. De bästa tjejerna på våran jord är de lite speciella och är inte som andra tjejer.

Tack! Jag är på det hela taget ganska nöjd med min tillvaro och om det nu skulle vara så att mina features av majoriteten klassas som tråkiga så kan jag leva med det :).

//Kristin

Chaan
2009-10-19, 18:13

Det är inte känslor i allmänhet - utan just det faktum att jag gillar att de blir arga och ledsna över att det inte blev något "den här gången heller" - det vore en fördel om detta ändrar sig då man fått lagom många barn. Ingen av mina flickvänner har haft problem med PMS så jag har nog haft tur. Men den tjejen som limmat på mig sista veckorna är ju helt fanatisk och vill ha så många barn som möjligt, kanske vi har en kandidat på PMS-monster där?

bertbert
2009-10-19, 20:22
Det är inte känslor i allmänhet - utan just det faktum att jag gillar att de blir arga och ledsna över att det inte blev något "den här gången heller" - det vore en fördel om detta ändrar sig då man fått lagom många barn. Ingen av mina flickvänner har haft problem med PMS så jag har nog haft tur. Men den tjejen som limmat på mig sista veckorna är ju helt fanatisk och vill ha så många barn som möjligt, kanske vi har en kandidat på PMS-monster där?

*gah!* Men skärp sig människa! *screwy*

hultman
2009-10-19, 20:34
Efter en tråd på sju sidor så kan vi snabbt konstatera att semantik verkar vara weapon of choice för alla tråkmånsar.

shut teh face
2009-10-19, 20:38
Efter en tråd på sju sidor så kan vi snabbt konstatera att semantik verkar vara weapon of choice för alla tråkmånsar.
Du är ju sånt här fyllo-ungdom som inte skulle klarat en helg utan alkohol för då skulle du få ångest. Har du erkänt för dig själv att du är beroende utav alkohol? :whipped:

Lacenicienta
2009-10-19, 20:42

Vad skulle det bero på egentligen att många killar dras till bra tjejer medan andra dras till sämre? Karaktärsdrag etc

Mä va e det för skitsnack? *screwy* Jag e både smart o rolig :) Vet många fler som e det med..... *grr27*

Olegh
2009-10-19, 20:46
Är bra killar också tråkiga...? I sådana fall är jag jättebra :)

Chaan
2009-10-19, 20:49
Jag e både smart o rolig :)

Källa på det

Lacenicienta
2009-10-19, 20:54
Källa på det

Ska fixa :)

hultman
2009-10-19, 20:57
Du är ju sånt här fyllo-ungdom som inte skulle klarat en helg utan alkohol för då skulle du få ångest. Har du erkänt för dig själv att du är beroende utav alkohol? :whipped:

Jag har varit utan alkohol i månader utan att känna något behov av att dricka. Det känns dock meningslöst och onödigt att inte göra det, eftersom det ökar mitt välbefinnande och piffar upp min vardag. Samma sak gäller droger. Jag tänker inte skriva att du är en tråkig tönt, du får förstås göra som du vill, men jag skulle aldrig kunna föreställa mig ett knapert liv utan festligheter.

Det måste kännas jobbigt att alltid jobba i motvind mot ett samhälle som har så pass olika värderingar som du? Och nej, dina internetvänner på kolozzeum är inte representativa...

shut teh face
2009-10-19, 20:59
Jag har varit utan alkohol i månader utan att känna något behov av att dricka. Det känns dock meningslöst och onödigt att inte göra det, eftersom det ökar mitt välbefinnande och piffar upp min vardag. Samma sak gäller droger. Jag tänker inte skriva att du är en tråkig tönt, du får förstås göra som du vill, men jag skulle aldrig kunna föreställa mig ett knapert liv utan festligheter.

Det måste kännas jobbigt att alltid jobba i motvind mot ett samhälle som har så pass olika värderingar som du? Och nej, dina internetvänner på kolozzeum är inte representativa...
Vi är väl kompisar ändå?

stevebc
2009-10-19, 21:03
Vi får ge honom för att ta det här med läggning till en ny nivå, då jag trodde att det var i princip omöjligt att sticka ut på den fronten.:laugh:

Min definition av tråkig:
* Bitchigt beteende, allmänt dryg
* Självupptagen
* Avsaknad av humor (läs: min humor)
* Lite empati
* Inga vidare amibitioner

Definitionen av en rolig tjej är alltså det motsatta. Så, en mor till mitt barn bör givetvis vara en rolig tjej. En tjej man kan trivas med på fritiden och som kan föra vidare sin (positiva) personlighet. Detta har inget med utseende att göra.

För one night stands/fylleragg så skiter jag i personlighet och då kvittar det om man är tråkig eller rolig. För längre förhållanden, framtida mor osv är det givetvis viktigt att man uppfyller kriterierna, eller jag menar, verkligen inte är som det jag skrev under "tråkig". Så, jag håller inte direkt med Asdf. De tjejer jag trivs att hänga med under fritiden och har roligt med är just den personlighet som jag vill att en framtida fru/mor ska ha och är "bra" tjejer.

forslund
2009-10-19, 21:11

Min ursprungsfråga kvarstår: hur är egentligen en "rolig tjej"? (Många som svarat i tråden verkar liksom rörande överens hur en "tråkig tjej" är, så jag undrar om samma konsensus råder kring motsatsen?

En rolig tjej för mig är någon som matchar mina egna intressen och sporrar/stöttar/uppmuntrar det jag gillar och vill göra - givetvis skall hon få samma tillbaka.

Jag tycker tvärt mot att en tjej är tråkig om hon vill festa och supa skallen av sig varenda kväll, aldrig ta en lugnare kväll och inte prioriterar välmående och sina jobb- , skol - och/eller träningsuppgifter nästkommande dag före att vara ute halva natten. Jag ser ingen charm i att vara full (och dricker extremt sällan och då väldigt lite).

Hell, en outdoor-, cykel- och träningsintresserad tjej som inte vill dricka varenda kväll, som hellre tar en resa till kebnekaise istället för en veckas festande i Ayia Napa, var hittar man en sådan?

(Hade jag varit några år äldre hade detta varit en raggningspost. :D)

Trance
2009-10-19, 21:11
Mä va e det för skitsnack? *screwy* Jag e både smart o rolig :) Vet många fler som e det med..... *grr27*

Ta detta på rätt sätt nu men varför skriver du som du gör om du anser dig vara smart?

mikaelj
2009-10-19, 21:19
* Inga vidare amibitioner

Överdrivet festande verkar korrelatera med inga vidare ambitioner. (såvida hon inte går på högskola). Det brukar alltid ge en varningsklocka hos mig.

:Definitionen av en rolig tjej är alltså det motsatta. Så, en mor till mitt barn bör givetvis vara en rolig tjej. En tjej man kan trivas med på fritiden och som kan föra vidare sin (positiva) personlighet.

(...)

De tjejer jag trivs att hänga med under fritiden och har roligt med är just den personlighet som jag vill att en framtida fru/mor ska ha och är "bra" tjejer.

+1.

hultman
2009-10-19, 21:30
Vi är väl kompisar ändå?

Absolut. Någon måste du väl få ha.

stevebc
2009-10-19, 22:03
Överdrivet festande verkar korrelatera med inga vidare ambitioner. (såvida hon inte går på högskola). Det brukar alltid ge en varningsklocka hos mig.Hahahahah, eller: :em:

Men det stämmer nog i många fall. Det där med ambition var något jag höll på att glömma fast jag tycker det är väldigt viktigt. Och då snackar jag inte om någon slags karriärslystenhet. Min nuvarande flickvän pluggar till lärare, ett yrke som jag verkligen beundrar. Det är ambition (iaf i hennes fall) och ett personlighetsdrag jag gärna influeras av/vill ska föras vidare. En vilsen tjej som inte vet vad hon vill eller helt enkelt hade tänkt ta det lugnt och leva på mina stålar, nej, det funkar inte. Den personlighetstypen kan vara skön att hänga med/festa med/ons, men absolut inte dela ett hushåll med. Aldrig.

mikaelj
2009-10-19, 22:19
Precis, ambition behöver inte betyda att man planerar att ta över världen. Ett bättre ordval kanske är "upptäckarglädje"?

Dessutom skall de vara smarta. Intelligens är sjukt sexigt.

Chaan
2009-10-19, 22:21
Intelligens är sjukt sexigt.

Grymt sexigt. Några kvinnliga (...) nobelpristagare
http://nobelprize.org/nobel_prizes/lists/images/women_collage.jpg

Asdf
2009-10-19, 22:23
Jag har funderat en del på den tvserien mammas pojkar. För er som ser den kan jag påpeka att det har gått en amerikansk variant tidigare som tv4 gjort en kopia av.

I den amerikanska serien var det likadant:

Ett gäng tjejer som enligt mammorna var "bra tjejer", dvs mer balanserade, livsplaner, inga känslomässiga utspel och utsvävningar, inget överdrivet drickande/rökande/svärande och sådant man anser är positivt i en livskamrat och framtida fru samt mor till ens barn

De "sämre tjejerna" hängde dock kvar väldigt länge i serien, ifall detta var förplanerat eller ej vet jag inte, men jag tycker det är rätt vanligt att många killar kan gilla bekantskaper med denna typ av tjejer av diverse anledningar. Varför gör de detta? Är det enbart för att dessa tjejer är lättare att få omkull? Rent teoretiskt borde väl samtliga killar välja de bättre tjejerna direkt när man märker vilken sort de andra är?

mini
2009-10-19, 22:23
Du vet att det är ett tv-program va?

hahavaffan
2009-10-19, 22:27
Ta detta på rätt sätt nu men varför skriver du som du gör om du anser dig vara smart?Du stjäl orden ur min mun!

stevebc
2009-10-20, 00:09
Precis, ambition behöver inte betyda att man planerar att ta över världen. Ett bättre ordval kanske är "upptäckarglädje"?

Dessutom skall de vara smarta. Intelligens är sjukt sexigt.Ja, det kanske det är. Med ambition menar jag som sagt inte att man pluggar två masters samtidigt och har som mål att tjäna multum. Jag menar helt enkelt att man har något man brinner för, det kan vara sitt yrke, sport, kultur eller utbildning. Inget är sämre än det andra. Bara det finns driv och en slags vilja/målsättning att ta sig framåt och utvecklas (*host* floskel, men ja...). Det värderar jag högt.

Archos
2009-10-20, 06:23
Tack! Jag är på det hela taget ganska nöjd med min tillvaro och om det nu skulle vara så att mina features av majoriteten klassas som tråkiga så kan jag leva med det :).

Ja du ser!

Och lite komplimanger har du håvat in i denna tråd också! ;)

bertbert
2009-10-20, 06:25
Ja, det kanske det är. Med ambition menar jag som sagt inte att man pluggar två masters samtidigt och har som mål att tjäna multum. Jag menar helt enkelt att man har något man brinner för, det kan vara sitt yrke, sport, kultur eller utbildning. Inget är sämre än det andra. Bara det finns driv och en slags vilja/målsättning att ta sig framåt och utvecklas (*host* floskel, men ja...). Det värderar jag högt.

Bah. Högutbildade karriärkvinnor ftw. :naughty:

Lacenicienta
2009-10-20, 06:33
Ta detta på rätt sätt nu men varför skriver du som du gör om du anser dig vara smart?

Vadå skriver som jag gör? Jag skriver som jag menar. Inte som om jag e super seriös i mitt uttalande. Alla har ju sin defension på vad som e rolig men låter ju dumt att "bra" tjejer skulle vara tråkiga..... Funkar ju inte så. Man kan vara smart, sexig och ha framtidsvisioner at the same time :Virro och som sagt... jag känner många sånna tjejer :D Stackars er som inte sprungit på dem!

wintersnowdrift
2009-10-20, 07:01
Jag har funderat en del på den tvserien mammas pojkar. För er som ser den kan jag påpeka att det har gått en amerikansk variant tidigare som tv4 gjort en kopia av.

I den amerikanska serien var det likadant:

Ett gäng tjejer som enligt mammorna var "bra tjejer", dvs mer balanserade, livsplaner, inga känslomässiga utspel och utsvävningar, inget överdrivet drickande/rökande/svärande och sådant man anser är positivt i en livskamrat och framtida fru samt mor till ens barn

De "sämre tjejerna" hängde dock kvar väldigt länge i serien, ifall detta var förplanerat eller ej vet jag inte, men jag tycker det är rätt vanligt att många killar kan gilla bekantskaper med denna typ av tjejer av diverse anledningar. Varför gör de detta? Är det enbart för att dessa tjejer är lättare att få omkull? Rent teoretiskt borde väl samtliga killar välja de bättre tjejerna direkt när man märker vilken sort de andra är?

Vad tror du är syftet med programmet? Visst, i tablåtexten kanske det står "killarna letar efter en flickvän och tar därför sina mödrar till hjälp"... men allvarligt talat; hur realistiskt är det egentligen att du skulle finna din livspartner i ett TV-program som utspelar sig på en paradisö där 30 tjejer går runt i bikini och din mamma dessutom patrullerar området? Är det verkligen med avsikten att inleda en seriös relation som samtliga deltagare sökt in (mao även tjejerna), eller är det för att ha en "good time" i solen och få dricka gratis drinkar?

Ja du ser!

Och lite komplimanger har du håvat in i denna tråd också! ;)

Ja, och det var ju trevligt men kanske lite onödigt att så mycket fokus skulle hamna där :). Jag var (fingers crossed) inte ute med håven egentligen.

Hur som helst är det trevligt (för tråkmånsar som mig) att få bekräftat att alla Sveriges män inte är ute efter s.k. "roliga" tjejer utan värderar andra saker än PMS och alkoholkonsumtion.

//Kristin

Archos
2009-10-20, 07:05
Ja, och det var ju trevligt men kanske lite onödigt att så mycket fokus skulle hamna där :). Jag var (fingers crossed) inte ute med håven egentligen.

:D

Nä, det kanske du inte var, men nu fick du ju det, och det borde ju undanröjt minsta lilla tvivel du eventuellt hade, att du skulle vara tråkig! :)

Tolkia
2009-10-20, 07:08
Nu blev det ännu konstigare. :confused: Hur många tjejer firar av varje menscykel med att deppa alt. roida över att den betyder att de inte blivit gravida sedan senaste varvet? Det låter definitivt som om du upphöjer undantaget till regel. Jag kan för all del ha fel, men jag har hittills inte sett något som indikerar att graden av PMS-besvär skulle ha någon koppling till hur normal/trevlig/rolig/känslosam man är månadens övriga dagar.
Jag har funderat en del på den tvserien mammas pojkar.
Är det bara jag som börjar se ett mönster?

Archos
2009-10-20, 07:22
nu blev det ännu konstigare. :confused: Hur många tjejer firar av varje menscykel med att deppa alt. Roida över att den betyder att de inte blivit gravida sedan senaste varvet?

:d hahaha!

mikaelj
2009-10-20, 08:11
Vadå skriver som jag gör? Jag skriver som jag menar.

Det var nog mer att din variant av det skrivna språket inte utstrålar smarthet. Hur du skrev, snarare än vad du skrev.

stevebc
2009-10-20, 10:24
Bah. Högutbildade karriärkvinnor ftw. :naughty:Ja gärna!

Lacenicienta
2009-10-20, 16:47
Det var nog mer att din variant av det skrivna språket inte utstrålar smarthet. Hur du skrev, snarare än vad du skrev.

O inte blev det bättre av att jag drabbades av " Hollywoodfru syndrom" i svaret hehe... nja kan hålla med om att språket knappast e nått o hurra för men det har inget att göra med hur smart lr rolig jag e :) men jag har självdistans, kan ta d :)

Asdf
2009-10-20, 17:31
Du vet att det är ett tv-program va?

Ja och? Tråden hade inte blivit mer än 2-3 inlägg ifall det inte funnits en poäng med det hela som tillräckligt många killar känner igen sig i, eller åtminstone sen innan reflekterat kring

Asdf
2009-10-20, 17:44
Okej om vi vänder på det? Varför anser många tjejer att bra killar är trista? Varför anser samma tjejer att rena svin är otroligt attraktiva och spännande?

Det är ju inget direkt som undgått någon att det är ett vanligt fenomen

Tolkia
2009-10-20, 21:45
Okej om vi vänder på det? Varför anser många tjejer att bra killar är trista? Varför anser samma tjejer att rena svin är otroligt attraktiva och spännande?

Det är ju inget direkt som undgått någon att det är ett vanligt fenomen
Min fråga: Gör de? Är det? När väl tonåren är passerade, vill säga. Inte för att jag vill verka dryg, men jag har lite svårt att ta ett uttalande om hur vanligt det skulle vara att tjejer tycker att "bra killar" (vad menar du med "bra", för "trist" känns inte så "bra"?) är trista och hellre vill ha ihop det med svin på allvar, när det kommer från en kille som inledde tråden med att fråga sig varför obalanserade och instabila tjejer är så mycket intressantare än de som inte är det. Det KAN vara så att din urvalsgrupp inte direkt är genomsnittet.

Asdf
2009-10-21, 00:07
Min fråga: Gör de? Är det? När väl tonåren är passerade, vill säga. Inte för att jag vill verka dryg, men jag har lite svårt att ta ett uttalande om hur vanligt det skulle vara att tjejer tycker att "bra killar" (vad menar du med "bra", för "trist" känns inte så "bra"?) är trista och hellre vill ha ihop det med svin på allvar, när det kommer från en kille som inledde tråden med att fråga sig varför obalanserade och instabila tjejer är så mycket intressantare än de som inte är det. Det KAN vara så att din urvalsgrupp inte direkt är genomsnittet.

Låt oss istället säga den "snälle mannen"? Det finns en hel del vetenskap bakom varför just kvinnor väljer en riktig badboy som partner när det skulle fungera mycket bättre med den snälle mannen.
Det är inte helt 100% med just _varför_ men en populär teori är att kvinnor tar chansen att pojkvännen är otrogen, för att ta del av hans bättre förutsättningar som deras gemensamma barn får

Låt oss även förutsätta att detta fenomen inte är isolerat för just kvinnors val av män. Utan även av mäns val av kvinnor. Är de känslomässiga bergochdalbanetjejerna mer intressanta för att det är ett uttryck för femininitet? Och att en maskulin man dras till en feminin kvinna för att det bara handlar om polariteter?

Uttrycket "tråkiga" handlar om att man inte känner samma spänning mot en icke feminin kvinna ( om man är maskulin man) gentemot en feminin som istället har dessa föränderliga kvaliteer. Uttrycket "bra" blir ju iofs lite luddigt i det hela....

Verbatim
2009-10-21, 00:10
Så är vi tillbaks på det ständigt återkommande evolutionspsykologin igen, suck, varför kan inte en enda tråd om tjejer och killars relation till varandra undvika en massa urlöjliga spekulationer och missförstånd om evolution?

Yes
2009-10-21, 01:06
Låt oss istället säga den "snälle mannen"? Det finns en hel del vetenskap bakom varför just kvinnor väljer en riktig badboy som partner när det skulle fungera mycket bättre med den snälle mannen.
Det är inte helt 100% med just _varför_ men en populär teori är att kvinnor tar chansen att pojkvännen är otrogen, för att ta del av hans bättre förutsättningar som deras gemensamma barn får
Vilka studier syftar du på, mer specifikt? Vad har man mätt och hur har man mätt det?

Låt oss även förutsätta att detta fenomen inte är isolerat för just kvinnors val av män. Utan även av mäns val av kvinnor. Är de känslomässiga bergochdalbanetjejerna mer intressanta för att det är ett uttryck för femininitet? Och att en maskulin man dras till en feminin kvinna för att det bara handlar om polariteter?

Uttrycket "tråkiga" handlar om att man inte känner samma spänning mot en icke feminin kvinna ( om man är maskulin man) gentemot en feminin som istället har dessa föränderliga kvaliteer. Uttrycket "bra" blir ju iofs lite luddigt i det hela....
Att heterosexuella personer dras till varandras motpoler är inte särskilt konstigt och lätt att observera. Vad du förutsätter här är dock att att feminitet handlar om känslomässiga bergochdalbanor, och maskulinitet är att vara en "bad boy".

Så, bland det mest maskulina man skulle kunna hitta borde då vara nån tungt kriminell som sitter i finkan för mord, och det mest feminina är kanske en emo-brud som knaprar piller och skär sig själv. Det är ju faktiskt vad vi får om vi drar känslomässiga bergochdalbanor och "bad boys" till sin spets.

En sådan syn säger mer om personers individuella värderingar än något om feminin och maskulin polaritet.

Essensen av maskulinitet och femininitet skulle jag säga handlar om styrka och skönhet. Jag kan iaf inte komma på andra, bättre, mer grundläggande koncept som det kan reduceras till. Detta kan sedan konkretiseras på massor av olika sätt, och vad man attraheras av handlar om vad det är man värderar. Är det kriminella eller självmordsbenägna småtjejer lär man ha en del issues man bör ta itu med snarast.

mini
2009-10-21, 06:33
Ja och? Tråden hade inte blivit mer än 2-3 inlägg ifall det inte funnits en poäng med det hela som tillräckligt många killar känner igen sig i, eller åtminstone sen innan reflekterat kring

Du har räknat antalet inlägg men inte läst vad som står i dem? Då kan jag ge dig en sammanfattning: de flesta tycker att du är ute och cyklar.

Jag bara ville förtydliga att det är ett tv-program. Du verkar ta det på för stort allvar. Ungefär som du påstår att tjejer gör med SATC. Det var mest det jag menade.

Tolkia
2009-10-21, 06:52
Det finns teorier som förklarar alla möjliga beteenden. Det är inte detsamma som att varje beteende det finns en förklarande teori till är vanligt. Jag vågar sticka ut hakan och påstå att vare sig de känslomässigt instabila tjejerna (Hur resonerar du egentligen när du rubricerar känslomässig instabilitet som "feminint"?) eller "badboysen" (Hur resonerar du när du rubricerar dem som de mest maskulina männen? Hur är egentligen din syn på män, eller är du bara bitter?) är hälften så vanliga som du verkar tro. Inte när man - tadaa! - passerat tonåren. Vilket trots allt de flesta som lever i långvariga förhållanden har gjort.

mikaelj
2009-10-21, 06:57

Ohh, Seduction-tråden i antågande!

Archos
2009-10-21, 07:04
Bah. Högutbildade karriärkvinnor ftw. :naughty:

Ja gärna!

Vet ni vad ni pratar om?

Jag tycker det är bra att du sticker ut hakan Tolkia! :)

bertbert
2009-10-21, 07:06
Vet ni vad ni pratar om?

Ja.

Archos
2009-10-21, 07:07
Ja.

Ok, jag håller inte med dig! I alla fall om denna karriär är i en mansdominerad värld!

bertbert
2009-10-21, 07:11
Ok, jag håller inte med dig! I alla fall om denna karriär är i en mansdominerad värld!

Håller med mig om vad?

Vad jag skrev var att jag gillar tjejer/kvinnor som utbildar sig, skaffar sig bra jobb och tar sig fram i livet. En kvinna som vill bli hemmafru har inget att hämta här. (Resonemanget är hypotetiskt - jag är stadgad sedan många år)

Det är inget som går att hålla med om eller ej, för så är det - tro mig, jag är expert på min egen åsikt i frågan.

Archos
2009-10-21, 07:13
Håller med mig om vad?

Vad jag skrev var att jag gillar tjejer/kvinnor som utbildar sig, skaffar sig bra jobb och tar sig fram i livet. En kvinna som vill bli hemmafru har inget att hämta här. (Resonemanget är hypotetiskt - jag är stadgad sedan många år)

Det är inget som går att hålla med om eller ej, för så är det - tro mig, jag är expert på min egen åsikt i frågan.

Vi ser på saken olika bertbert! Det kan väl inte vara så svårt att ta till sig, eller??

Vad man ser på som roligt resp. tråkigt är väl trots allt en smaksak, eller vill du att jag ska tycka som du??

mini
2009-10-21, 07:17
Vi ser på saken olika bertbert! Det kan väl inte vara så svårt att ta till sig, eller??

Vad man ser på som roligt resp. tråkigt är väl trots allt en smaksak, eller vill du att jag ska tycka som du??

Det du inte fattar är att Bertbertbertbert berättar om sina preferenser. Det är inget du varken behöver hålla med om eller argumentera emot.

bertbert
2009-10-21, 07:17

Du skrev att du inte höll med om att jag gillar karriärkvinnor.

Att vi tycker olika i de flesta, kanske samtliga frågor, är ingen direkt nyhet.

Jag har inte sagt att karriärkvinnor med nödvändighet är roliga.

Återigen hade det förvånat mig oerhört om vi hade samma smak.

Är Aria Giovanni en karriärkvinna? :D

bertbert
2009-10-21, 07:21
Det du inte fattar är att Bertbertbertbert berättar om sina preferenser. Det är inget du varken behöver hålla med om eller argumentera emot.

Jajustdet,va.

Bertbert: -"Min favoritfärg på bilar är svart!"
Archos: -"Jag håller inte med!"

:confused:

Archos
2009-10-21, 07:24

Jösses! Ja, och jag beskrev mina genom att inte hålla med bertbert! Varför blir du provocerad av det mini?

Du skrev att du inte höll med om att jag gillar karriärkvinnor.

Att vi tycker olika i de flesta, kanske samtliga frågor, är ingen direkt nyhet.

Jag har inte sagt att karriärkvinnor med nödvändighet är roliga.

Återigen hade det förvånat mig oerhört om vi hade samma smak.

Är Aria Giovanni en karriärkvinna? :D

Aria Giovanni är mig veterligen en porraktris. Tro det eller inte bertbert, men jag har aldrig sett denna kvinna naken ens på film eller bild! Däremot tycker jag hon är vacker i snygga underkläder!

Jasså, tycker vi olika i SAMTLIGA frågor?? :D Ja, jag känner ju inte dig, och du känner ju bara mig genom det jag skrivit här, så det håller jag för ganska osannolikt! NÅGOT borde vi ha gemensamt! Du är heterosexuell, visst?

bertbert
2009-10-21, 07:32
Jösses! Ja, och jag beskrev mina genom att inte hålla med bertbert!

Nej, du beskrev inte dina preferenser. Du skrev att du inte håller med om att jag tycker vad jag tycker.

Tro det eller inte bertbert, men jag har aldrig sett denna kvinna naken ens på film eller bild! Däremot tycker jag hon är vacker i snygga underkläder!

Nej, det gör du inte alls! Jag håller inte med!!!

Jasså, tycker vi olika i SAMTLIGA frågor?? :D Ja, jag känner ju inte dig, och du känner ju bara mig genom det jag skrivit här, så det håller jag för ganska osannolikt! NÅGOT borde vi ha gemensamt! Du är heterosexuell, visst?

Sedan när är läggning något man "tycker"?

Min sexuella läggning kan vi lämna därhän.

Archos
2009-10-21, 07:35
Nej, du beskrev inte dina preferenser. Du skrev att du inte håller med om att jag tycker vad jag tycker.

Nej, det gör du inte alls! Jag håller inte med!!!

Sedan när är läggning något man "tycker"?

Min sexuella läggning kan vi lämna därhän.

Du gör en höna av en fjäder bertbert!

Jag tänker inte bråka med dig!

Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig av vad jag skrivit! Jag har erfarenheter som gör att jag ser saken annorlunda än du verkar göra! De är sanna för mig!

bertbert
2009-10-21, 07:37
Jag har erfarenheter som gör att jag ser saken annorlunda än du verkar göra! De är sanna för mig!

Då kan du ju berätta dessa, istället för att tala om för mig vad jag tycker! :)

Archos
2009-10-21, 07:40
Då kan du ju berätta dessa, istället för att tala om för mig vad jag tycker! :)

Nja, det är faktiskt ganska personligt, så jag tror jag skippar det! Det var en dålig idé av mig att skriva att jag inte håller med dig!..

Glöm att jag lade mig i detta bertbert!..

Asdf
2009-10-21, 18:56
Vilka studier syftar du på, mer specifikt? Vad har man mätt och hur har man mätt det?

Att heterosexuella personer dras till varandras motpoler är inte särskilt konstigt och lätt att observera. Vad du förutsätter här är dock att att feminitet handlar om känslomässiga bergochdalbanor, och maskulinitet är att vara en "bad boy".

Så, bland det mest maskulina man skulle kunna hitta borde då vara nån tungt kriminell som sitter i finkan för mord, och det mest feminina är kanske en emo-brud som knaprar piller och skär sig själv. Det är ju faktiskt vad vi får om vi drar känslomässiga bergochdalbanor och "bad boys" till sin spets.

En sådan syn säger mer om personers individuella värderingar än något om feminin och maskulin polaritet.

Essensen av maskulinitet och femininitet skulle jag säga handlar om styrka och skönhet. Jag kan iaf inte komma på andra, bättre, mer grundläggande koncept som det kan reduceras till. Detta kan sedan konkretiseras på massor av olika sätt, och vad man attraheras av handlar om vad det är man värderar. Är det kriminella eller självmordsbenägna småtjejer lär man ha en del issues man bör ta itu med snarast.

Du brukar skriva en hel del bra saker och detta lyckades reda ut en del, men vad jag förutsatte är inte egentligen att känslomässiga upp/ned tjejer är ett uttryck för femininitet, utan att den aspekten verkar vara en ofrånkomlig aspekt i feminina kvinnor i sig - parallellt med just skönhet eller vilka mer grundläggande koncept man kan reducera det till.

Jag tror jag tappar bort mig en hel del, men det jag antar är att de känslomässiga svängningar är en sidoeffekt av det man dras till hos den feminina kvinnan. Att en man är en badboy ( tog detta som exempel bara för att det faktiskt är vanligt att de är oerhört attraktiva för kvinnor) betyder inte att badboy egenskapen är det som attraherar kvinnor utan bara är en sidoeffekt av vad de dras till egentligen

Men det betyder ju paradoxalt samtidigt att alla maskulina män som _inte_ är badboys skulle vara feminina? Så badboy konceptet blir ju bara ett "pedagogiskt sätt" att förklara att det egentligen är något annat underliggande som allt det handlar om

Jag måste faktiskt erkänna att jag inte har studierna på det med kvinnors val av män, det har varit en del artiklar i illustrerad vetenskap där de refererat till mer beteendevetenskaplig forskning inom ämnet. Du har antagligen sett en hel del om det annars eller?

Olegh
2009-10-21, 19:07
Nja, det är faktiskt ganska personligt, så jag tror jag skippar det! Det var en dålig idé av mig att skriva att jag inte håller med dig!..

:laugh: Du gör ditt bästa för att provocera allt och alla till förbannelse... sedan när det blir tal om lite faktisk substans från din sida så är det svansen mellan benen.

Asdf
2009-10-21, 19:09
Du har räknat antalet inlägg men inte läst vad som står i dem? Då kan jag ge dig en sammanfattning: de flesta tycker att du är ute och cyklar.

Jag bara ville förtydliga att det är ett tv-program. Du verkar ta det på för stort allvar. Ungefär som du påstår att tjejer gör med SATC. Det var mest det jag menade.

Varför hakar du upp dig på enstaka ting utan att se helheten? SATC är fiktion, en påhittad serie och värld. Nu minns jag inte vad jag skrev om det, men det var väl antagligen varför så många tjejer identifierar sig med dessa påhittade kvinnor?

Mammas pojkar är en reality serie, förvisso fortfarande en serie, men mängder av folk ser ju alla tjejerna i den serien som UFON jämfört med tjejerna i SATC. Dessa UFON är ju redan fortfarande som mängder av tjejer IRL!

Asdf
2009-10-21, 19:10
Det finns teorier som förklarar alla möjliga beteenden. Det är inte detsamma som att varje beteende det finns en förklarande teori till är vanligt. Jag vågar sticka ut hakan och påstå att vare sig de känslomässigt instabila tjejerna (Hur resonerar du egentligen när du rubricerar känslomässig instabilitet som "feminint"?) eller "badboysen" (Hur resonerar du när du rubricerar dem som de mest maskulina männen? Hur är egentligen din syn på män, eller är du bara bitter?) är hälften så vanliga som du verkar tro. Inte när man - tadaa! - passerat tonåren. Vilket trots allt de flesta som lever i långvariga förhållanden har gjort.

Jag rubricerade aldrig att feminina kvinnor är känslomässigt instabila eller att maskulina män är badboys

LBacker
2009-10-21, 19:53
Manligt är att känna en sak per känslocykel. Kvinnligt är att känna tusen saker per menscykel. Skönt är att känna tusen och en sak.

"Roliga" tjejer känner i större utsträckning än de tänker.

Archos
2009-10-21, 19:55
Manligt är att känna en sak per känslocykel. Kvinnligt är att känna tusen saker per menscykel. Skönt är att känna tusen och en sak.

"Roliga" tjejer känner i större utsträckning än de tänker.

.. fler visdomsord om manligt/kvinnligt av LBacker! :thumbup:

LBacker
2009-10-21, 20:23
.. fler visdomsord om manligt/kvinnligt av LBacker! :thumbup:

Egentligen känner jag mig som en slampa för att jag skriver! Får dock spel på alla hypoteshaters som går igång så snart andras definitionsambitioner överstiger den egna känslomässiga överskådningsförmågan.

Med andra ord; när dåliga samhällsklimat kombineras med falska och snedtända egon för att sedan trampa på sökandeprocessen. If you ain't got nothing nice to say, eller något att fucking tillföra förutom skygglappar, then don't say nothing. Or at least, don't win the debatt. :D

Säg till mig att andas. ;)

Archos
2009-10-21, 20:26
Säg till mig att andas. ;)

Nu får du lov att andas LBacker! :D

LBacker
2009-10-21, 20:30
Nu får du lov att andas LBacker! :D

Haha, tack! :D

Archos
2009-10-21, 20:31
Haha, tack! :D

Du blev nästan blå innan jag gav dig tillåtelse va? ;)

LBacker
2009-10-21, 20:34
Du blev nästan blå innan jag gav dig tillåtelse va? ;)

Du tror inte att jag kan hålla andan i minuterna tre? ;)

Archos
2009-10-21, 20:41
Du tror inte att jag kan hålla andan i minuterna tre? ;)

Jodå LBacker!

Jag har stor respekt för dig bara för de fåtal inlägg du gjorde i "fri vilja"-tråden samt en annan grej du skrev om manligt/kvinnligt!

Du är en av få som slår mig på fingrarna när det gäller kvinnor!.. ;)

Archos
2009-10-21, 20:45
..nu har jag väl satt min sista potatis här på forumet och kommer få äta upp den där meningen om kvinnor resten av min tid här!

Lika bra att regga en ny användare direkt!. :)

stridis
2009-10-21, 20:57
Med tanke på din distinkta poststil, så känns det överflödigt, du känns igen.
We never forget...

Archos
2009-10-21, 20:59
Med tanke på din distinkta poststil, så känns det överflödigt, du känns igen.
We never forget...

Aj fan!

Hur lång preskriptionstid kan ett sånt där klavertramp ha här på kollo tror du stridis?
"never" förresten!... :-(

bear.flowertwig
2009-10-21, 21:11
Eller så bryr sig folk helt enkelt inte så mycket som du hoppas.

bertbert
2009-10-21, 21:30

Nä. :)

:laugh: Du gör ditt bästa för att provocera allt och alla till förbannelse... sedan när det blir tal om lite faktisk substans från din sida så är det svansen mellan benen.

Inte första gången...

stevebc
2009-10-21, 21:54
Håller med mig om vad?

Det är inget som går att hålla med om eller ej, för så är det - tro mig, jag är expert på min egen åsikt i frågan.+1

Förutom att mitt resonemang inte är hypotetiskt :D

pizza444
2009-11-08, 02:33
Jag är en kille som ser väldigt väldigt bra ut(model drag) är rolig och pratsam samt tränat ett par år men kan inte riktigt hitta en tjej att ha förhållande med här i sverige.
verkar som dom flesta snygga tjejer har tråkigt personlighet,dom tjejerna som jag har träffat som är båda snygga och intressanta brukar redan ha pojkvän och massa killkompisar. det verkar vara en omöjlig kamp, man får välja antagligen ful eller medel tjej som är rolig eller snygg tjej som är tråkig

jag har gett upp att hitta en stabil flickvän det är bara att köra på one night stands eller att hitta någon utomlands istället. :smash:

tjejerna på nätet är hur tråkiga som helst,dessutom verkar dom bli bombarderade med mejl från massa killar så jag håller mig undan det.

Reticulum
2009-11-08, 02:36
Jag är en kille som ser väldigt väldigt bra ut(model drag) är rolig och pratsam samt tränat ett par år men kan inte riktigt hitta en tjej att ha förhållande med här i sverige.
verkar som dom flesta snygga tjejer har tråkigt personlighet,dom tjejerna som jag har träffat som är båda snygga och intressanta brukar redan ha pojkvän och massa killkompisar. det verkar vara en omöjlig kamp, man får välja antagligen ful eller medel tjej som är rolig eller snygg tjej som är tråkig

jag har gett upp att hitta en stabil flickvän det är bara att köra på one night stands eller att hitta någon utomlands istället. :smash:

tjejerna på nätet är hur tråkiga som helst,dessutom verkar dom bli bombarderade med mejl från massa killar så jag håller mig undan det.

Låter nog mer som att du har en förvrängd bild av dig själv, eller en personlighet som inte lockar folk (ifall du nu faktiskt ser ut som en modell).

pizza444
2009-11-08, 02:44
Låter nog mer som att du har en förvrängd bild av dig själv, eller en personlighet som inte lockar folk (ifall du nu faktiskt ser ut som en modell).

det är fullt möjligt att jag inte är världens lockande personlighet men det skall jag väll inte behöva vara direkt? ,men dom tjejerna jag har fungerat bäst med personligen har varit fula eller medel av nån anledning. verkar som dom snygga tjejer brukar inte ha något gemensamt med mig intresse viss heller..

Scorpionida
2009-11-08, 02:48
det är fullt möjligt att jag inte är världens lockande personlighet men det skall jag väll inte behöva vara direkt? ,men dom tjejerna jag har fungerat bäst med personligen har varit fula eller medel av nån anledning. verkar som dom snygga tjejer brukar inte ha något gemensamt med mig intresse viss heller..

Vad har du alt. fula tjejer för intressen som snygga tjejer inte har?

pizza444
2009-11-08, 02:52
Vad har du alt. fula tjejer för intressen som snygga tjejer inte har?

lite mer manliga intressen kanske? exempelvis träning(nr1 intresse) fotboll action/sci fi filmer osv

Reticulum
2009-11-08, 02:55
lite mer manliga intressen kanske? exempelvis träning(nr1 intresse) fotboll action/sci fi filmer osv

Glömde att det bara är fula tjejer som får ha träning, fotboll, action- och sci-fi-filmer som intresse.

pizza444
2009-11-08, 02:57
Glömde att det bara är fula tjejer som får ha träning, fotboll, action- och sci-fi-filmer som intresse.

:smash: jag har inte sagt bara.men dom jag har träffat på har varit så iaf... det kan ändras i framtiden man vet aldrig.

Scorpionida
2009-11-08, 02:58

Mmm... men vi är nog överens om att dela varje intresse med sin flickvän/pojkvän inte är det viktigaste i ett förhållande? Så det där problemet du hade har nog andra orsaker. Kan vara vad som helst. Det vanliga är väl dåligt självförtroende/självkänsla. Alltså bara som ett exempel på mer relevanta orsaker. Inget om dig, då jag inte känner dig.

hahavaffan
2009-11-08, 02:58
Nu har jag slutfört min undersökning. Bra tjejer är inte tråkiga. Det är bevisat.

pizza444
2009-11-08, 03:02
Mmm... men vi är nog överens om att dela varje intresse med sin flickvän/pojkvän inte är det viktigaste i ett förhållande? Så det där problemet du hade har nog andra orsaker. Kan vara vad som helst. Det vanliga är väl dåligt självförtroende/självkänsla. Alltså bara som ett exempel på mer relevanta orsaker. Inget om dig, då jag inte känner dig.

jag har inget problem med självförtroende,dock kan jag ha problem med kompetensen om det är så du menar det ? det handlar främst om att kunna presentera sin värld till den andra, det är jag inte så speciellt bra på helt ärligt

Scorpionida
2009-11-08, 03:03
Nu har jag slutfört min undersökning. Bra tjejer är inte tråkiga. Det är bevisat.

Källa på det? Hur stort urval hade du? Är det statistiskt säkerställt? Vad säger King Crub om din undersökning? PM:a gärna.

hahavaffan
2009-11-08, 03:06
Källa på det? Hur stort urval hade du? Är det statistiskt säkerställt? Vad säger King Crub om din undersökning? PM:a gärna.Källa är mig, Haha Vaffan (2009). Urvalet är sekreterssbelagt, likaså King Grubs inblandning. Men jag kan avslöja att jag har extremt mycket rätt, och att Grub inte haft med undersökningen att göra.

Scorpionida
2009-11-08, 03:08
jag har inget problem med självförtroende,dock kan jag ha problem med kompetensen om det är så du menar det ? det handlar främst om att kunna presentera sin värld till den andra, det är jag inte så speciellt bra på helt ärligt

Ok. "Presentera sin värld" låter ändå lite som nåt du läst i ett PUA-forum. Been there, done that. Vackra tjejer har helt enkelt ett mkt större urval än mindre vackra tjejer... därför det är mkt svårare att bli ihop med en vacker tjej då hon accepterar mindre skavanker hos sin partner. En fulare tjej tar vad hon får... skavanker eller inte. Är så enkelt. Vad du behöver jobba på vet du nog redan själv innerst inne. Man måste bara vara ärlig mot sig själv.

Scorpionida
2009-11-08, 03:10
Källa är mig, Haha Vaffan (2009). Urvalet är sekreterssbelagt, likaså King Grubs inblandning. Men jag kan avslöja att jag har extremt mycket rätt, och att Grub inte haft med undersökningen att göra.

Men kan du inte åtminstone skryta liiiiite om hur stort urval du hade år 2009.... pleeeeeeaaaaseee??? *kissass*

mini
2009-11-08, 08:42
En fulare tjej tar vad hon får
Eh, nej.

Nina L
2009-11-08, 09:15
Jag är en kille som ser väldigt väldigt bra ut(model drag) är rolig och pratsam samt tränat ett par år men kan inte riktigt hitta en tjej att ha förhållande med här i sverige.Vad heter du annars på kollo? *popcorn*

Reg.datum
2009-11-08

wintersnowdrift
2009-11-08, 09:56
Eh, nej.

+1

//Kristin

KlopFer
2009-11-08, 11:33
Vad heter du annars på kollo? *popcorn*

Reg.datum
2009-11-08

Lala (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=3335) *rolleyes*

Cilia
2009-11-08, 11:46
Jag tycker att dom flesta killar som är riktigt roliga oftast inte är snygga. Jag har nog samma fördomar om snygga killar som ni har om snygga tjejer. Snygga killar tror dom kan segla omkring i livet på sitt utseende och att det räcker. Det är gäspande tråkigt. Killar som ska spela män och bråka eller begå brott är inte heller roliga. För att en kille ska kunna vara rolig och intressant måste han ha landat i sig själv och känna sig trygg i sin person.

Nina L
2009-11-08, 11:53
Lala (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=3335) *rolleyes*
:laugh::laugh:

frambogir
2009-11-08, 12:02
Hur kan en bra tjej vara tråkig?

stridis
2009-11-08, 13:18
. För att en kille ska kunna vara rolig och intressant måste han ha landat i sig själv och känna sig trygg i sin person.

Svullo vet jag inte om han platsar som landat i sig själv och rolig var han. Men om vi måste generalisera åt något håll så man måste ha självdistans för att vara rolig. Känner man sig trygg i sig själv är det bra mycket lättare att ha självdistans.

stridis
2009-11-08, 13:20
Eh, nej.

+1

//Kristin

Vad vet ni om det?
Illa dolt smicker javisst.

Olegh
2009-11-08, 14:02
Vad vet ni om det?
Illa dolt smicker javisst.

Duuuh! Dom kan ju ha fula kompisar! ( ;) *kissass* )

Edit: Ägd av spoilern! Jag kräver riktiga spoiler-taggar!

ispåse
2009-11-08, 14:27
Är hon tråkig så är hon ju ingen bra tjej, då är hon en dålig tråkig tjej.

Tolkia
2009-11-08, 14:41
Ang. att vara rolig, så är det ju skillnad mellan att vara rolig efter manus och att vara rolig privat. Knappast så att det man presterar i TV säger allt om huruvida man är rolig att umgås med/leva tillsammans med.

Scorpionida
2009-11-08, 15:01
Eh, nej.

Det kanske låter lite väl hårt... men att en vacker tjej har bättre urval än en ful tjej är väl knappast någon revolutionerande nyhet? Det är jättefint att du inte håller med. Det är så världen borde se ut. Vilket den nu inte gör.

Cilia
2009-11-08, 15:21
Det kanske låter lite väl hårt... men att en vacker tjej har bättre urval än en ful tjej är väl knappast någon revolutionerande nyhet? Det är jättefint att du inte håller med. Det är så världen borde se ut. Vilket den nu inte gör.
vad har det med minis svar att göra?

bear.flowertwig
2009-11-08, 15:39

Det förstår du mycket väl men du väljer att missförstå med flit.

Scorpionida
2009-11-08, 15:41
En fulare tjej tar vad hon får... skavanker eller inte. Är så enkelt.

Eh, nej.

Hon höll inte med att en tjej som ses som mindre attraktiv i männens öga har mindre och sämre urval. Samma sak gäller för killar som tjejer finner mindre attraktiva (men nu talar jag inte endast om utseende givetvis).

LindaS
2009-11-08, 15:45
Hon höll inte med att en tjej som ses som mindre attraktiv i männens öga har mindre och sämre urval. Samma sak gäller för killar som tjejer finner mindre attraktiva (men nu talar jag inte endast om utseende givetvis).Eh, nej. Hon höll inte med om att en fulare tjej tar vad hon får. Inget annat.

wintersnowdrift
2009-11-08, 15:50
Hon höll inte med att en tjej som ses som mindre attraktiv i männens öga har mindre och sämre urval. Samma sak gäller för killar som tjejer finner mindre attraktiva (men nu talar jag inte endast om utseende givetvis).

Nu kan jag inte svara för vad mini menade, men jag tolkade hennes inlägg som en opposition mot påståendet att "en fulare tjej tar vad hon får" (anledningen till att jag plusettade), vilket inte är samma sak som att "en mindre attraktiv tjej har ett mindre urval".

Oavsett urvalets storlek finns alltid möjligheten att avstå helt.

//Kristin

mini
2009-11-08, 16:12
En fulare tjej tar vad hon får...

Svar se nedan.

Eh, nej. Hon höll inte med om att en fulare tjej tar vad hon får. Inget annat.

Nu kan jag inte svara för vad mini menade, men jag tolkade hennes inlägg som en opposition mot påståendet att "en fulare tjej tar vad hon får" (anledningen till att jag plusettade), vilket inte är samma sak som att "en mindre attraktiv tjej har ett mindre urval".

Oavsett urvalets storlek finns alltid möjligheten att avstå helt.

//Kristin

Tolkia
2009-11-08, 16:27
Det verkar som om några här tror att skönhet går hand i hand med intelligens, d.v.s. i det här fallet att en ful tjej per automatik också är dum. Jag för min del tror att den som tror det bör gå utanför pojkrummet lite oftare.

Lellan
2009-11-08, 16:30
Är hon tråkig så är hon ju ingen bra tjej, då är hon en dålig tråkig tjej.

+1

ryss
2009-11-08, 16:31
+1

+2

bear.flowertwig
2009-11-08, 16:36
Det verkar som om några här tror att skönhet går hand i hand med intelligens, d.v.s. i det här fallet att en ful tjej per automatik också är dum. Jag för min del tror att den som tror det bör gå utanför pojkrummet lite oftare.

Det är väl beteenden baserat på utseende och inte intelligens som har diskuterats.

Scorpionida
2009-11-08, 17:12
Ok, funderade om det var det kategoriska uttalandet från min sida som jag skrev klockan fyra på natten som ni tjejer inte höll med om.

Absolut, man måste inte välja vad som helst.

Tolkia
2009-11-08, 17:31
Det är väl beteenden baserat på utseende och inte intelligens som har diskuterats.
Jag syftade på påståendet att fula tjejer skulle ta vad de fick oavsett vad detta var. Det tycker jag är detsamma som att säga att fula tjejer är korkade.

bear.flowertwig
2009-11-08, 17:57
Jag syftade på påståendet att fula tjejer skulle ta vad de fick oavsett vad detta var. Det tycker jag är detsamma som att säga att fula tjejer är korkade.

Jag förstod (och håller inte med, att intelligenta personer gör korkade saker är ju inget nytt). Men om man nu ska dra såna parallaleller så är det snarast mellan attraktiva tjejer och ointelligens. Dumma våp är ju snarast ett begrepp.

G_lund
2009-11-08, 18:00
Jag skulle vilja byta namn på tråden till:
Varför är bra tjejer upptagna?
*gah!*

Divas
2009-11-08, 19:04
en bra tjej blir tråkig i en tråkig mans sällskap

Imni
2009-11-08, 19:06
en bra tjej blir tråkig i en tråkig mans sällskap

källa?

Scorpionida
2009-11-08, 19:11
Jag förstod (och håller inte med, att intelligenta personer gör korkade saker är ju inget nytt). Men om man nu ska dra såna parallaleller så är det snarast mellan attraktiva tjejer och ointelligens. Dumma våp är ju snarast ett begrepp.

Därför att en viss kategori av tjejer får all uppmärksamhet som de behöver endast genom sitt utseende. De behöver inte vara intressanta eller roliga eller smarta (obs, en viss kategori som sagt, typ de i Mammas pojke etc...).

Att fula tjejer (börjar bli lite trött på den benämningen, föredrar hellre benämningen mindre attraktiva personer - oavsett kön) skulle vara mindre intelligenta är en extrem tolkning av vad som diskuterats här tidigare. Jag skrev ett längre inlägg från början angående något helt annat, som sedan i sin tur blev en egen diskussion om en liten mening tagen ur sin kontext.

n1tro
2009-11-08, 19:50
källa?

Faye[2006:23;"Female became boring when with male"]Johnson&Frazier inc;Peer.

pizza444
2009-11-10, 01:35
Jag tycker att dom flesta killar som är riktigt roliga oftast inte är snygga. Jag har nog samma fördomar om snygga killar som ni har om snygga tjejer. Snygga killar tror dom kan segla omkring i livet på sitt utseende och att det räcker. Det är gäspande tråkigt. Killar som ska spela män och bråka eller begå brott är inte heller roliga. För att en kille ska kunna vara rolig och intressant måste han ha landat i sig själv och känna sig trygg i sin person.

känna sig trygg i sin person säger du? jag ser bra ut och jag har inte ett sådant ego som du syftar på,jag försöker oftast förra samtal med tjejer men visa anstränger sig inte alls,varför ska killen göra allt? är det inte 50/50,tycker dagens tjejer har bara blivit lata och deras ego har ökat stort,tv media internet ger stor frihet till tjejer att vara tråkiga och låta killen göra allt. inte konstigt att dom flesta tonåringars idealer är MTV idag. dessutom kan man inte bara bedöma nån direkt efter 5 min.. tycker det är skandal hur man kan bara kasta en bild på någon annan utan att ge personen en chans. bortskämda tjejer tyvär.

stevebc
2009-11-10, 12:41
Ang. att vara rolig, så är det ju skillnad mellan att vara rolig efter manus och att vara rolig privat. Knappast så att det man presterar i TV säger allt om huruvida man är rolig att umgås med/leva tillsammans med.Mm, Robert Gustafsson är känd för just detta.

stevebc
2009-11-10, 12:45
känna sig trygg i sin person säger du? jag ser bra ut och jag har inte ett sådant ego som du syftar på,jag försöker oftast förra samtal med tjejer men visa anstränger sig inte alls,varför ska killen göra allt? är det inte 50/50,tycker dagens tjejer har bara blivit lata och deras ego har ökat stort,tv media internet ger stor frihet till tjejer att vara tråkiga och låta killen göra allt. inte konstigt att dom flesta tonåringars idealer är MTV idag. dessutom kan man inte bara bedöma nån direkt efter 5 min.. tycker det är skandal hur man kan bara kasta en bild på någon annan utan att ge personen en chans. bortskämda tjejer tyvär.Varken killar eller tjejer är särskilt socialt utvecklade i högstadiet/gymnasiet, även om man/de gärna vill tro det själva. Jag förstår lite hur du menar, men det gäller ett fåtal inom en rätt snäv åldersgrupp skulle jag vilja säga.

bear.flowertwig
2009-11-10, 14:32
Märklig frågeställning.

Därför att en viss kategori av tjejer får all uppmärksamhet som de behöver endast genom sitt utseende. De behöver inte vara intressanta eller roliga eller smarta (obs, en viss kategori som sagt, typ de i Mammas pojke etc...).

Jo, det har jag redan kommit fram till.

skaparn
2009-11-10, 16:31

Han kanske glömde ett l?

Verbatim
2009-11-10, 16:47
Mm, Robert Gustafsson är känd för just detta.

Robert Gustafsson är aldrig rolig.

stevebc
2009-11-11, 03:02
Robert Gustafsson är aldrig rolig.:eek:

:banned

Potatiskillen
2010-06-21, 18:15
Bra tjejer=snygga?

stevebc
2010-06-21, 18:19
Nä.

mikaelj
2010-06-21, 18:25
Bra tjejer=snygga?

Bra tjej is bra.

stevebc
2010-06-21, 18:29
Utseende är typ roligt i 5 sekunder och på internet.

mikaelj
2010-06-21, 18:32
Utseende är typ roligt i 5 sekunder och på internet.

... dock inte något man bör säga till den tjejen man är intresserad av: "alltså, jag bryr mig inte om att du är ful. jag tycker om dig för dina andra kvalitéer" ;-)
Utseende är för mig mer av något sorts tröskelvärde för att attraktion skall uppstå, sedan är det helt och hållet personligheten. Svårt att förklara.

Sedan blir jag förstås inte ledsen när jag hittar en snygg och smart/bra/trevlig/rolig tjej!

Potatiskillen
2010-06-21, 18:40
Ja inte fasiken vill man ha en het tjej som är stel som en docka.

1684_
2010-06-21, 19:16
Varför tänder dom flesta brudar på bad boys? ;) Jag e inget större undantag.

Slartibartfast
2010-06-21, 19:33
... dock inte något man bör säga till den tjejen man är intresserad av: "alltså, jag bryr mig inte om att du är ful. jag tycker om dig för dina andra kvalitéer" ;-)
Utseende är för mig mer av något sorts tröskelvärde för att attraktion skall uppstå, sedan är det helt och hållet personligheten. Svårt att förklara.

Sedan blir jag förstås inte ledsen när jag hittar en snygg och smart/bra/trevlig/rolig tjej!

Så är det. Jag har träffat tjejer som är så heta att man behöver svetsglasögon, men som jag inte orkat hänga med mer en en timme eller två i taget.

Problemet är ju att man alltid kommer att kolla efter dessa tjejer på stan. All otrohet grundar sig i detta dilemma. Tjejer är i samma situation.

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Bild15.jpg

mikaelj
2010-06-21, 19:52
Så du hittar antingen en tjej du kan umgås med ett längre tag men där attraktionen brister, eller en attraktiv tjej du inte tål? Hittar du aldrig något mellanläge?

Eller ännu bättre: en tjej du tycker är supersnygg och tycker om att umgås med?

Slartibartfast
2010-06-21, 20:00
Det går inte att optimera alla områden. Något måste kompromissas med.

C.E.J.
2010-06-21, 20:24
Ibland har man flyt på internet! http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4440626&postcount=153

Rätt skeptisk till den där triangeln. Kan en tjej vara känslomässigt stabil, snygg, men pantad? Som sagt, skeptisk.

mikaelj
2010-06-21, 20:32
Rätt skeptisk till den där triangeln. Kan en tjej vara känslomässigt stabil, snygg, men pantad? Som sagt, skeptisk.

Ja, random fjortis?

Jag tror att det vanligaste när man kommer upp i åldrarna att folk har med sig något sorts bagage, dvs emotionell instabilitet. Då får man välja om man orkar leva med det och/eller känner för att bearbeta det så att man kommer vidare.

Oxe
2010-06-21, 20:41
allting är relativt, vad som är en bra tjej och vad man klassar som stabilt, roligt, smart och snyggt är fortfarande allt subjektiva bedömningar ifrån oss som individer.

Har stött på ett antal damer som jag tycker klassar in bra i alla triangelns hörn.
Sen har jag oftast lyckats strula till det.

Många av individens brister härstammar ifrån dig lika mycket som hon/han.

En "dålig" kan förstöra en människa snabbt genom att vara kontrollerande inte tillmötesgående osv.

camilla
2010-06-21, 20:44
Varför är bra killar tråkiga?

C.E.J.
2010-06-21, 20:44
Ja, random fjortis?

Jag tror att det vanligaste när man kommer upp i åldrarna att folk har med sig något sorts bagage, dvs emotionell instabilitet. Då får man välja om man orkar leva med det och/eller känner för att bearbeta det så att man kommer vidare.

Oj, här håller jag verkligen inte med dig. Det är just i fjortisåldern som problemen börjar. Mensen börjar, kurvorna kommer, tuttar utvecklas som killar kollar på - eller så gör de (tuttarna) inte det vilket skapar ångest. Etc etc.

mikaelj
2010-06-21, 20:47
Oj, här håller jag verkligen inte med dig. Det är just i fjortisåldern som problemen börjar. Mensen börjar, kurvorna kommer, tuttar utvecklas som killar kollar på - eller så gör de (tuttarna) inte det vilket skapar ångest. Etc etc.

Jaja, men såna är ju alla tonåringar. Jag pratar om större bagage än så. Sånt som kräver livserfarenhet för att skaffa sig.

(fjortis är mer ett tillstånd än ålder, förresten.)

Oxe
2010-06-21, 20:48
Kan det ha nånting med att Bra ofta förknippas med just att det skall vara lite tråkigt,
Att ränna runt på krogen är ju inte bra, Spontanitet och sånt är ju trevliga egenskaper men dom rankas oftast inte så högt...

Många verkar ha lite i anseendet att en bra tjej är hemma för att passa upp killen klart som fan att det inte blir kul då.

C.E.J.
2010-06-21, 21:01
Jaja, men såna är ju alla tonåringar. Jag pratar om större bagage än så. Sånt som kräver livserfarenhet för att skaffa sig.

(fjortis är mer ett tillstånd än ålder, förresten.)

Sure sure. Det nämnda bagaget är dock tillräckligt för att klassas som känslomässigt instabil, eller åtminstone till att lägga en god grund för det.

Madame
2010-06-21, 21:18

Jag skulle iofs inte bli sur för nåt sånt, tråkigt om han tycker man är ful men blir han attraherad ändå så är det ju bättre än det omvända liksom. Jag skulle bli mer sur om nån hela tiden bara gav ytliga komplimanger och var med mig av bara den anledningen att jag har rätt utseende.

Tolkia
2010-06-21, 21:22
Jag kan inte tala för andra tjejer, men jag skulle förmodligen undra varför han kände sig manad att upplysa mig om att jag var ful. Inte direkt som att något skulle bli bättre av det, liksom.

Madame
2010-06-21, 21:24
Jag kan inte tala för andra tjejer, men jag skulle förmodligen undra varför han kände sig manad att upplysa mig om att jag var ful. Inte direkt som att något skulle bli bättre av det, liksom.

sant iofs :P
Jag drar slutsatsen att jag helt enkelt inte skulle vilja veta varför han gillar mig. :D
Eller jag vill inte höra några utseendemässiga skäl iaf.

HulkH
2010-06-21, 22:46

haha, tror det är dom som bryr sig för mycket av vad andra tkr o.s.v som blir tråkiga.

Vad är en bra tjej och en bra kille btw?..

mikaelj
2010-06-21, 23:27
Jag skulle iofs inte bli sur för nåt sånt, tråkigt om han tycker man är ful men blir han attraherad ändå så är det ju bättre än det omvända liksom. Jag skulle bli mer sur om nån hela tiden bara gav ytliga komplimanger och var med mig av bara den anledningen att jag har rätt utseende.

Nå, det är väl klart att man inte bara vill bli omtyckt för hur man ser ut snarare än för den man är! Jag drev det bara till sin spets för att skoja till det, det blev ju en diss snarare än en komplimang.

Och ja, att ge komplimanger om utseende kan vem som helst göra. Om man verkligen lär känna en person bör ju komplimangerna rimligtvis handla om personen också.
Även om jag inte ser något fel i att ge komplimanger för både insida och utsida... Det handlar väl om personen som helhet.

Eller borde man inte ge komplimanger alls, menar du? *förvirrad*

Ashenshugar777
2010-06-21, 23:54

Neggad :D

Verbatim
2010-06-22, 00:32

Jag är en bra kille, på alla möjliga sätt. Jag är lite smartare än medel, jag är lite bättre än medel på att köra bil, min penis mäter 2cm över medel, jag är lite bättre än de flesta på schack. Kort sagt, jag är en bra kille, lite bättre än medel på mycket, en bra kille.

Dessutom är jag jätterolig.

Sex?

Kwon
2010-06-22, 00:33
Gambias medel på penisar, Verbatim?

Eller japan? ;)

Verbatim
2010-06-22, 00:34
Jag är stor, i SydKorea.

Kwon
2010-06-22, 00:36
Som mig då! :D

http://www.health24.com/sex/Graphics/1253-3258,32493.asp

Verbatim
2010-06-22, 00:46
Brukar titta på Asiatisk porr när självkänslan är låg, det gör under för humöret. Jag har dock lite svårt för deras stön, hur kommer det sig att hela världen låter likadant när den stönar, förutom japaner och tyskar?

stevebc
2010-06-22, 02:51
Utseende är för mig mer av något sorts tröskelvärde för att attraktion skall uppstå, sedan är det helt och hållet personligheten. Svårt att förklara.Haha! Aldrig hört någon annan säga detta. Det är fanimej precis det jag tycker. Du förklarade det väldigt bra med. Det finns kanske, om vi håller oss inom rimliga åldersgränser, 30-40% av tjejerna/kvinnorna som uppnår rätt tröskelvärde för att attraktion ska uppstå och därför är det helt och hållet personlighet, karisma, intresse, utstrålning och dylikt som styr. Det tycker jag är rätt intressant faktiskt och en väldigt skön upplevelse. Ju mindre utseendet styr över relationer och attraktioner, desto bättre.

Scratch89
2010-06-22, 10:17
Brukar titta på Asiatisk porr när självkänslan är låg, det gör under för humöret. Jag har dock lite svårt för deras stön, hur kommer det sig att hela världen låter likadant när den stönar, förutom japaner och tyskar?

Haha, good point.

chrilledude
2010-06-22, 10:29
Hur lyckas alla trådar gå helt åt OT direkt?

Mecker
2010-06-22, 12:14
Hur lyckas alla trådar gå helt åt OT direkt?
Trådträdets fel.

prOtotype
2010-06-22, 12:27
Jag tror lite på att män fastnar mer för stormigare kvinnor just för att de framkallar mer känslor. I alla riktningar.

mjölk-dryck
2010-06-22, 13:06
Jag är en bra kille, på alla möjliga sätt. Jag är lite smartare än medel, jag är lite bättre än medel på att köra bil, min penis mäter 2cm över medel, jag är lite bättre än de flesta på schack. Kort sagt, jag är en bra kille, lite bättre än medel på mycket, en bra kille.

Dessutom är jag jätterolig.

Sex?
Min mäter 4cm över medel och spelar inte schack - JAG FÖRST!!!11

För att hålla mig till topic så tror jag problemet ligger i att "bra" killar har blivit för mesigt uppfostrade. De har hela sitt liv utstakat: plugga, skaffa ett respektabelt jobb, gift dig, skaffa barn villa och volvo. Inte så spännande liv med andra ord :)