Visa fullständig version : Varför är bra tjejer tråkiga?
Trodde aldrig att denna tråd skulle bli såhär stor när jag startade den ;)
Brukar titta på Asiatisk porr när självkänslan är låg, det gör under för humöret. Jag har dock lite svårt för deras stön, hur kommer det sig att hela världen låter likadant när den stönar, förutom japaner och tyskar?
Hur kommer det sig att de censurerar mannens penis i asiatiska p-rullar? Är det komplex för storleken?
Nej jag är inte intresserad av att titta på den för de som tror detta ;)
prOtotype
2010-06-22, 15:03
Hur kommer det sig att de censurerar mannens penis i asiatiska p-rullar? Är det komplex för storleken?
Nej jag är inte intresserad av att titta på den för de som tror detta ;)
Det är lag.
Lite därför tubgirl bilden har blivit så känd. Mitt i allt så är könet censurerat.
Jag tror även att det påverkar dom till alla sjuka fetischer som härjar i dom länderna
Jag är en bra kille, på alla möjliga sätt. Jag är lite smartare än medel, jag är lite bättre än medel på att köra bil, min penis mäter 2cm över medel, jag är lite bättre än de flesta på schack. Kort sagt, jag är en bra kille, lite bättre än medel på mycket, en bra kille.
Dessutom är jag jätterolig.
Sex?
Och jag är en bra tjej - såklart! ;) (Nej just ja, dom var ju tråkiga...)
Och jag är en bra tjej - såklart! ;) (Nej just ja, dom var ju tråkiga...)
Pm'a nummer så bestämmer vi en dejt!
Jag inte bara bra, jag Awesome*flex*
Haha! Aldrig hört någon annan säga detta. Det är fanimej precis det jag tycker. Du förklarade det väldigt bra med. Det finns kanske, om vi håller oss inom rimliga åldersgränser, 30-40% av tjejerna/kvinnorna som uppnår rätt tröskelvärde för att attraktion ska uppstå och därför är det helt och hållet personlighet, karisma, intresse, utstrålning och dylikt som styr. Det tycker jag är rätt intressant faktiskt och en väldigt skön upplevelse. Ju mindre utseendet styr över relationer och attraktioner, desto bättre.
Det är så bra för att det är sant! Jag håller helt med dig.
Många verkar dock inte resonera så, utan går bara efter utseende och på något sätt struntar i hur personen är, hur man fungerar ihop på ett intellektuellt/umgängesplan och istället bara går efter ... sex?
Det är så bra för att det är sant! Jag håller helt med dig.
Många verkar dock inte resonera så, utan går bara efter utseende och på något sätt struntar i hur personen är, hur man fungerar ihop på ett intellektuellt/umgängesplan och istället bara går efter ... sex?Men det är ju det som är grejen. Utseendet har inte mycket mer med sex att göra än personlighet, mycket mindre faktiskt anser jag. Kanske ingenting alls, såvida tröskelvärdet är uppnått. Det är det som är så befriande. Alla faktorer som man kan styra över blir de faktorer som avgör hur attraktiv man själv/andra är. Det gillar jag!
Sundsarn
2010-06-24, 16:23
+1 på herrarna ovan. Tröskelvärde ftw.
Men det är ju det som är grejen. Utseendet har inte mycket mer med sex att göra än personlighet, mycket mindre faktiskt anser jag. Kanske ingenting alls, såvida tröskelvärdet är uppnått. Det är det som är så befriande. Alla faktorer som man kan styra över blir de faktorer som avgör hur attraktiv man själv/andra är. Det gillar jag!
Du tänker så. Ja, det stämmer nog rätt bra: om någon bara kommer över tröskelvärdet är det bara himlen (eller något annat högt placerat föremål) som sätter gränsen för hur mycket jag tycker om tjejen. Vad som avgör det är, naturligtvis, personligheten.
Utseendet kommer aldrig att nå högre än ögonhöjd (eller skrevhöjd, om vi skall var såna...), och i slutändan blir den delen en ganska obetydlig del av min samlade bild av henne. Alternativt, om det är en rutten tjej, det enda. :-)
Uttrycket "växa i någons ögon" är verkligen på sant. Det gillar jag också!
-----
Hur ser ni tjejer på saken?
Hur ser ni tjejer på saken?
Har bara lolish tramssvar att komma med atm så vi skiter i det jag tänkte :D
För övrigt.... den här tråden är typ same shizzle som skuggans relationstråd..!?!?
Jockefoten
2010-06-24, 17:20
Bra tjejer är inte tråkiga, dom är fantastiska. Dessvärre är dom oftast tillsammans med en bra kompis.
*pekar på tråden om dating, relationer mm (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4445326#post4445326) och riktar diskussionen ditåt*
Hur definierar man tråkig/rolig människa?
Är det inte mer intressant/ointressant?
hmm..
Anton Fräs
2010-06-24, 21:14
Hur definierar man tråkig/rolig människa?
Är det inte mer intressant/ointressant?
hmm..
Jag har flera vänner som inte direkt är "kul-kul typen." Men jag uppskattar fortfarande deras umgänge och att tjöta om div. saker. Så givande/intesägande kanske är två bra ord för att beteckna folk? :p
Jag är bra och ball.*cupid*
mangemani
2010-06-25, 10:41
"bra" tjejer är väl tjejer som man trivs ihop med på alla plan,annars är det väl ingen "bra" tjej?
Good girl is good?
Fin tautologi där.
Jag är bra och ball.
Jasså ? du har ju redan avslöjat dig själv här på forumet. Kommer du ihåg ? Du hade 2 killar samtidigt utan att dom visste. Kanske inte direkt standarden för "bra tjejer" .
Good girl is good?
Fin tautologi där.
When I'm good I'm good, but when I'm bad I'm better?
Jag tycker verkligen inte bra tjejer är tråkiga.
Bra tjejer är bra, punkt.
När man var 18 kanske man tyckte bra tjejer var tråkiga, men man lär sig med åren.
Jasså ? du har ju redan avslöjat dig själv här på forumet. Kommer du ihåg ? Du hade 2 killar samtidigt utan att dom visste. Kanske inte direkt standarden för "bra tjejer" .Ja, sånt är ruttet att hålla på med, men det har vi väl alla gjort? Skulle kalla mig själv "bra" även fast jag gjort misstag i mitt liv.
Men förstår om man fortsätter med det som en slags manisk otrohet, då är man inte direkt "bra" i det avseende som menas i tråden (bra = snäll, trogen...).
Ja, sånt är ruttet att hålla på med, men det har vi väl alla gjort? Skulle kalla mig själv "bra" även fast jag gjort misstag i mitt liv.
Men förstår om man fortsätter med det som en slags manisk otrohet, då är man inte direkt "bra" i det avseende som menas i tråden (bra = snäll, trogen...).
Vi har väl alla misshandlat folk också!!!!!1 Nej, men det borde inte stämma, men vad vet jag. Tycker det låter omoget.
When I'm good I'm good, but when I'm bad I'm better?
Nu börjar vi komma nånstans
Anton Fräs
2010-06-26, 15:34
Jasså ? du har ju redan avslöjat dig själv här på forumet. Kommer du ihåg ? Du hade 2 killar samtidigt utan att dom visste. Kanske inte direkt standarden för "bra tjejer" .
Fy fan.
Ja, sånt är ruttet att hålla på med, men det har vi väl alla gjort? Skulle kalla mig själv "bra" även fast jag gjort misstag i mitt liv.
Jag har då aldrig haft två killar samtidigt, det vill jag lova!
Det är bättre att hålla flabben om du inte har koll på det du snackar om.
Jag har aldrig någonsin haft två killar samtidigt. Du får gärna hitta inläggen på forumet som talar om att jag haft det, mycket nöje.
Och lol på er andra som tror att det han påstår är fakta direkt.
De är tråkiga för de är inte det jag vill ha just nu. Jag vill inte ha en mor till mina framtida barn, jag vill ha en galen, impulsiv tjej att hitta på äventyr med.
Jag tror jag minns diskussionen du tänker på, men det var inte jaaaaag som gjorde den posten.
Edit: Om jag minns rätt så var det dock en annan utmärkande kolo-profil, dock inte särskilt lik i namnet. Ska dock inte slänga användarnamn runtomkring mig, du lär ju hitta det själv.
Jag tror jag minns diskussionen du tänker på, men det var inte jaaaaag som gjorde den posten.
Edit: Om jag minns rätt så var det dock en annan utmärkande kolo-profil, dock inte särskilt lik i namnet. Ska dock inte slänga användarnamn runtomkring mig, du lär ju hitta det själv.
Tack.
Jag väljer att plocka bort könsfrågan här för jag tycker det ser likadant ut mellan tjejer och killar.
Det här med vad som anses som bra och tråkig är väldigt individuellt. Det jag tycker är bra kanske någon annan tycker är sämre och likadant definitionen på tråkig. Det mest intressanta är att denna definitionen i de flestas (allas) fall förändras med tiden, inte nog med att ens partner förändras utan det gör även du och din definition vad som anses vara bra respiktive tråkigt.
När jag var 18 letade jag efter helt andra egenskaper hos en eventuell partner än jag gör idag. På samma sätt har tråkighetsstämpeln ändrats en del. Jag har ju ffs själv blivit tråkig inom en hel del områden enligt min egen tidiga definition. Däremot upplever jag som tur inte det själv utan jag trivs bra med mig själv och den jag är.
Mitt tips i både denna och den andra tråden är att leta efter någon med liknande värderingar och framtidsplaner som ni själva har. Detta ger bra grundförutsättningar. Sedan är det bra om andra saker som sexdrift, intressen, äventyrslysta etc är någorlunda synkade men det är inget krav och dessa är allt som oftats föränderliga över tid både för dig och din partner.
Det enklaste borde vara att hitta en partner som man gillar redan idag men framför allt som man ser en gemensam framtid med. En egenskap som du idag finner tråkig kanske är något du eftersträvar om redan tre år?
Notera att min post riktar sig till de som letar efter en permanent partner och inte bara en tillfällig förbindelse.
Och lol på er andra som tror att det han påstår är fakta direkt.Fast det beror ju på om man menar [personen som gör detta är...] eller [fenomenet att göra detta är...].
Hur som helst. Yes, du har PM.
För övrigt, är det någon som känner sig uppmanad att starta en liknande tråd med fokus på killar? Fick höra häromdagen, då jag frågade min vän om hennes tjejkompis; "Nej, hon är bara intresserade av killar med utländsk bakgrund för hon tycker alla svennar är så tråkiga.". Blev lite förbannad, mer av generaliseringen än av fallet i fråga. Vet inte om fler upplever detta mer än jag, alltså fenomenet att killar stämplas som tråkiga, skjuts ner osv.
Personligen ser jag det så här -
En bra tjej är en tjej som både är stabil och äventyrlig. Jag vill kunna ha ett nice förhållande med lugn och säkerhet, samtidigt som det bjuds på äventyr och spänning.
That's what I give, that's what I expect.
Orka konstant röj eller konstant hemmakväll (badom-tsch).
Perfekta bonusen hade varit ifall tjejen hade någon form av träningsysselsättning - Alldeles för många som inte verkar förstå passionen bakom träningen (Inte vakna mitt i natten/avbryta sexet för att äta tonfisk, som en viss medlem här lyckats med :D)
Vet inte om fler upplever detta mer än jag, alltså fenomenet att killar stämplas som tråkiga, skjuts ner osv.
Vi är inte lika balla helt enkelt, man måste ha keps och lyssna på hiphop för att ses som ball :)
Vi är inte lika balla helt enkelt, man måste ha keps och lyssna på hiphop för att ses som ball :)Menade inte att blanda in etnicitet utan det bara blev så pga exemplet. Jag menar, hur vanligt tycker ni det är att "bra" killar bli stämplade som tråkiga? Är det något som någon ser som ett problem?
(men i en annan tråd då, om det är någon som ser det som ett intressant och aktuellt ämne)
Fast det beror ju på om man menar [personen som gör detta är...] eller [fenomenet att göra detta är...].
Yes. [Fenomenet att göra detta är..] är en åsikt som jag håller med och handlingen är då vidrig.
Därför jag inte vill kli anklagad för det heller (:
Hurtbulle
2010-10-25, 13:47
Apropå "tråkiga killar": min far har en teori som satt sig i huvudet på mig. Han säger att tjejer söker upp Bad Guys för att dessa ofta är av storlek större, starkare, stöddigare = bra gener. Sen väl befruktade stöter de bort den killen och söker upp en snäll, tråkig Svenssonkille som är välförsörjd och innebär trygghet. Klappat och klart, bra gener och bra uppväxtmiljö.
En ganska cynisk och grov teori. Men helt förkastlig?
Apropå "tråkiga killar": min far har en teori som satt sig i huvudet på mig. Han säger att tjejer söker upp Bad Guys för att dessa ofta är av storlek större, starkare, stöddigare = bra gener. Sen väl befruktade stöter de bort den killen och söker upp en snäll, tråkig Svenssonkille som är välförsörjd och innebär trygghet. Klappat och klart, bra gener och bra uppväxtmiljö.
hmm tjaa, fast tkr inte stöddigare killar oftast är större och starkare ^^:D
Doctor Snuggles
2010-10-25, 14:20
Det är knappast din fars teori, eller i vilket fall är den relativt välkänd och är löst extrapolerad från hur flockdjur beter sig. Alpha-hanen befruktar honorna, och beta-hanarna tar tillsammans med honorna hand om ungarna i flocken.
Hur pass ofta detta sker bland människor är väl svårt att säga, men det finns onekligen exempel på det. Skillnaden är förstås att kvinnorna sedan ofta också får barn med "beta-hannen".
En ganska cynisk och grov teori. Men helt förkastlig?Vad är en tråkig kille då?
En kille utan humor? En kille som behandlar andra på ett bra sätt?
Är en Bad Guy en rolig kille?
Ang att Bad Guys skulle vara attraktiva så har jag mest sett det hos unga tjejer med dåligt självförtroende, som ibland varit i destruktiva förhållanden. Hos äldre kvinnor (typ 25+) har de mest framstått som tragiska och ointressanta. Vet inte om andra har samma erfarenhet.
Doctor Snuggles
2010-10-25, 14:37
Vad är en tråkig kille då?
Ang att Bad Guys skulle vara attraktiva så har jag mest sett det hos unga tjejer med dåligt självförtroende, som ibland varit i destruktiva förhållanden. Hos äldre kvinnor (typ 25+) har de mest framstått som tragiska och ointressanta. Vet inte om andra har samma erfarenhet.
Sedan är de otrogna med bad guys [tm], och blir gravida så di snälla killarna får fostra än mer av deras ungar. :D
Jag har dock en teori om att mycket beror på vilket klimat man lever i, d.v.s. i kalla länder så får snälla pojkar mer utrymme för att kunna skydda från kylan. ;)
Sedan är de otrogna med bad guys [tm], och blir gravida så di snälla killarna får fostra än mer av deras ungar. :DHaha, jo. Det händer verkligen ofta. Jag är orolig för att min framtida fru, ev högavlönad ingenjör, kommer gå runt i sluskiga kvarter på jakt efter halvkriminella att vara otrogen med. Ett tänkbart scenario eftersom jag är så jävla snäll.
Polariseringen gör det också väldigt ointressant. Hur vet man om man är en Good Guy eller Bad Guy? Nu kommer det väl ännu fler ointressanta stereotyper.
pragmatist
2010-10-25, 14:54
Vad är en tråkig kille då?
Det är tveklöst så att i takt med att kvinnors egen självkänsla och livserfarenhet växer med åren så ökar intresset för snälla killar. Detta gäller särskilt för kvinnor som själva har en bra karriär, god ekonomi, många egna intressen o.s.v. Behovet av en man som är en mer spännande version av pappa minskar helt enkelt.
Man får applicera lite darwinism över det hela där en hona är mest sannolik att vilja föröka sig med den hane som har bäst möjligheter att producera en avkomma som kommer att bli bäst anpassad för samhällsklimatet etc.
Idag behöver du inte vara stor, stark, stöddig etc för att vara bäst anpassad. Bra gener nu för tiden är helt enkelt inte de gener som för med sig de ovanstående attributerna. Det finns andra attribut som värderas högre.
Stor, stark, stöddig och badboy kanske är intressant om en kvinna vill ha ett ONS men inte lika så om det gäller att producera avkomma.
Att sedan personliga preferenser spelar större roll i dagens samhälle än någon sorts "survival of the fittest" skall man kanske låta vara osagt. Intressant diskussion hur som haver :)
wintersnowdrift
2010-10-25, 15:09
Jag tror mer på lika barn leka bäst. Puckade tjejer söker sig till puckade killar och vice versa.
//Kristin
Semiramis
2010-10-25, 15:20
Det är tveklöst så att i takt med att kvinnors egen självkänsla och livserfarenhet växer med åren så ökar intresset för snälla killar. Detta gäller särskilt för kvinnor som själva har en bra karriär, god ekonomi, många egna intressen o.s.v. Behovet av en man som är en mer spännande version av pappa minskar helt enkelt.Detta stämmer väl tycker jag.
Hehe. Intressanta teorier. Oavsett rådande konsensus så kommer jag aldrig släppa imagen "hård på utsidan men någorlunda mjuk på insidan", då det har fungerat hyfsat hittills.
Att ha god ekonomi, fina prylar, lite stake, spännande affärer i gråzonen, många vänner från olika samhällsskikt, och respekt (både av rädsla och sympati) från sina medmänniskor är tveklöst en framgångssaga om man vill skaffa sig b-rudar. Vad de än skriver på forum eller intalar sig själva.
Hehe. Intressanta teorier. Oavsett rådande konsensus så kommer jag aldrig släppa imagen "hård på utsidan men någorlunda mjuk på insidan", då det har fungerat hyfsat hittills.
Att ha god ekonomi, fina prylar, lite stake, spännande affärer i gråzonen, många vänner från olika samhällsskikt, och respekt (både av rädsla och sympati) från sina medmänniskor är tveklöst en framgångssaga om man vill skaffa sig b-rudar. Vad de än skriver på forum eller intalar sig själva.
+1.
Första kniven jag satte i ryggen på någon resulterade i så många b-rudar att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
+1.
Första kniven jag satte i ryggen på någon resulterade i så många b-rudar att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Det är lätt att ironisera över fenomen man inte har någon som helst inblick i.
Intrycket jag fått är att bad boysen ofta ses som sexiga, kvinnor blir tända av deras bra egenskaper, men de flesta kvinnor som fått lite skinn på näsan vet att det bara slutar med sorg och tandagnisslan. Därför tenderar kvinnor med bra självkänsla leta män de både blir tända av, och som faktiskt behandlar dem väl. Sådana män ses i allmänhet som riktiga kap. Jag skulle kalla det "nice guys" med lite stake.
Doctor Snuggles
2010-10-25, 17:47
Intrycket jag fått är att bad boysen ofta ses som sexiga, kvinnor blir tända av deras bra egenskaper, men de flesta kvinnor som fått lite skinn på näsan vet att det bara slutar med sorg och tandagnisslan. Därför tenderar kvinnor med bra självkänsla leta män de både blir tända av, och som faktiskt behandlar dem väl. Sådana män ses i allmänhet som riktiga kap. Jag skulle kalla det "nice guys" med lite stake.
Theta guys.
Det är lätt att ironisera över fenomen man inte har någon som helst inblick i.
Tro det eller ej Hultman, men jag menade inte ironin mot dig som så :) Det brukar alltid vara någon som inte förstår riktigt vad folk menar när de säger "Bad boys" och tror på fullaste allvar att man pratar om Manson & C:o.
Jag tror faktiskt att du har rätt. Eller rättare sagt, jag tror att du har rätt för dig. Vissa människor kan ta en viss image och göra den väldigt bra och det blir naturligt, medan många gör sig till och halvfjantar rundor med en image som de inte alls kan relatera till och resultatet blir därefter.
Så om du t.ex. kör med en lite hårdare stil så tror jag utan tvekan att den lyckas då du är lite av det hårdare virket utifrån vad man ser här. Men nu har du ju erkänt att du är mjukis på insidan så... :D
Doctor Snuggles
2010-10-25, 18:29
The wut?
Du kan inte ditt grekiska alfabet ser jag. Tsk, tsk.
Isabella
2010-10-25, 22:53
stämmer fint tycker ja
Nej så är det inte. Du förutsätter att "de flesta kvinnor som fått lite skinn på näsan" är good girls. Så är det helt enkelt inte. Bra tjejer dras till bra killar, och dåliga tjejer till dåliga killar. I övrigt dras de övervägande flesta av tjejerna till killarna vid makten, både i den undre och den övre världen, men ännu mer i den övre.
Isabella
2010-10-26, 02:57
Nej så är det inte. Du förutsätter att "de flesta kvinnor som fått lite skinn på näsan" är good girls. Så är det helt enkelt inte. Bra tjejer dras till bra killar, och dåliga tjejer till dåliga killar. I övrigt dras de övervägande flesta av tjejerna till killarna vid makten, både i den undre och den övre världen, men ännu mer i den övre.
Det fetstilta, vad grundar du på då? för det håller jag definitivt inte med om
Tro det eller ej Hultman, men jag menade inte ironin mot dig som så :) Det brukar alltid vara någon som inte förstår riktigt vad folk menar när de säger "Bad boys" och tror på fullaste allvar att man pratar om Manson & C:o.
Jag tror faktiskt att du har rätt. Eller rättare sagt, jag tror att du har rätt för dig. Vissa människor kan ta en viss image och göra den väldigt bra och det blir naturligt, medan många gör sig till och halvfjantar rundor med en image som de inte alls kan relatera till och resultatet blir därefter.
Så om du t.ex. kör med en lite hårdare stil så tror jag utan tvekan att den lyckas då du är lite av det hårdare virket utifrån vad man ser här. Men nu har du ju erkänt att du är mjukis på insidan så... :D
Men vafan.. Här försöker man upprätthålla sin hårda image och så kommer du och tvingar en att be om ursäkt :D
von huff
2010-10-26, 12:17
Jag tror att tjejer vill ha killar med lite stake och egna åsikter så där kan den snälle falla bort.Sen tror jag ochså att brudarna vill ha lite spänning och action vilket kan leda till att de blir tillsammans med "badguys".Inget konstigt alls.
Jag tror att tjejer vill ha killar med lite stake och egna åsikter så där kan den snälle falla bort.Sen tror jag ochså att brudarna vill ha lite spänning och action vilket kan leda till att de blir tillsammans med "badguys".Inget konstigt alls.
Hur skulle stake och egna åsikter stå i motsats till att vara snäll?
Det beror ju helt på vad du tolkar in i begreppet "snäll". Jag har inga som helst problem att föreställa mig möjliga motsättningar i att vara snäll och visa stake.
Doctor Snuggles
2010-10-26, 12:33
På samma sätt som man inte exakt kan mäta en partikels position och rörelsemängd samtidigt.
Snälle betahannen visar omtanke och lyssnar, medans alfahannen skiter i andra och går sin egen väg. Det senare är tydligen jätteattraktivt.
Pepparkakssmurfen
2010-10-26, 12:36
Du kan inte ditt grekiska alfabet ser jag. Tsk, tsk.
tesked,tesked?
*flex*
Pepparkakssmurfen
2010-10-26, 12:38
Snälle betahannen visar omtanke och lyssnar, medans alfahannen skiter i andra och går sin egen väg. Det senare är tydligen jätteattraktivt.
Alfahannar får ligga,snälla pojkar får porrsurfa.
Why "Nice Guys" are often such LOSERS
You hear it all the time: "He was such a NICE Guy, and she's such a Heartless Bitch for dumping him."
I get letters from self-professed Nice Guys, complaining that women must WANT to be treated like shit, because THEY, the "Nice Guy" have failed repeatedly in relationships. This is akin to the false logic that "Whales are mammals. Whales live in the sea. Therefore, all mammals live in the sea."
If you have one bad relationship after another, the only common denominator is YOU. Think about it.
What's wrong with Nice Guys? The biggest problem is that most Nice Guys (tm) are hideously insecure. They are so anxious to be liked and loved that they do things for other people to gain acceptance and attention, rather than for the simply pleasure of giving. You never know if a Nice Guy really likes you for who you are, or if he has glommed onto you out of desperation because you actually paid some kind of attention to him.
Nice Guys exude insecurity -- a big red target for the predators of the world. There are women out there who are "users" -- just looking for a sucker to take advantage of. Users home-in on "Nice Guys", stroke their egos, take them for a ride, add a notch to their belts, and move on. It's no wonder so many Nice Guys complain about women being horrible, when the so often the kind of woman that gets attracted to them is the lowest form of life...
Self-confident, caring, decent-hearted women find "Nice Guys" to be too clingy, self-abasing, and insecure.
Nice Guys go overboard. They bring roses to a "lets get together for coffee" date. They try to buy her affections with presents and fancy things. They think they know about romance, but their timing is all wrong, and they either come-on too strong, too hard and too fast, OR, they are so shy and unassertive, that they hang around pretending to be "friends", in the hope that somehow, someway, they will get the courage up to ask her out for a "date".
They are so desperate to please that they put aside their own needs, and place the object of their desire on a pedestal. Instead of appreciating her, they worship her. We are only human, and pedestals are narrow, confining places to be -- not to mention the fact that we tend to fall off of them.
They cling to her, and want to be "one" with her for fear that if she is out of sight, she may disappear or become attracted to someone else. A Nice Guy often has trouble with emotional intimacy, because he believes that if she learns about the REAL person inside, she will no longer love him.
Nice Guys are always asking HER to make the decisions. They think it's being equitable, but it puts an unfair burden of responsibility on her, and gives him the opportunity to blame her if the decision was an unwise one.
Nice Guys rarely speak up when something bothers them, and rarely state clearly what it is they want, need and expect. They fear that any kind of conflict might spell the end of the relationship. Instead of comprimising and negotiating, they repeatedly "give in". When she doesn't appreciate their sacrifice, they will complain that, "Everything I did, I did for her.", as if this somehow elevates them to the status of martyrs. A woman doesn't want a martyr. She wants an equal, caring, adult partner.
Nice Guys think that they will never meet anyone as special as she is. They use their adoration as a foundation for claiming that "no one will ever love her as much as I do." Instead of being a profound statement of their devotion, this is a subtle, but nasty insult. It is akin to saying to her: "You are a difficult person, and only *I* can ever truly love you, so be thankful I'm here."
The nice guy -needs- to believe that he is the best person for the object of his desires, because otherwise his insecurities will overrun him with jealousies and fear. The truth of the matter is that there are many people out there who can be a good match for her. We rarely stop loving people we truly care about. Even if we no longer continue the relationship, the feelings will continue... But love isn't mutually exclusive. We can (and do) love many people in our lives, and romantic love is really no different. Though he may love her immensely, there will likely be other people who have loved her just as much in her past, and will love her just as much in the future. The irony of it all is: "Who would want to go out with someone who was inherintly unlovable anyways?"
More than loving the woman in his life, a Nice Guy NEEDS her. "She is my Life, my only source of happiness..." YECH! What kind of a burden is that to place on her? That SHE has to be responsible for YOUR happiness? Get a grip!
Another mistake Nice Guys make is to go after "hard luck" cases. They deliberately pick women with neuroses, problems, and personality disorders, because Nice Guys are "helpers". A Nice Guy thinks that by "helping" this woman, it will make him a better, more lovable person. He thinks it will give him a sense of accomplishment, and that she will appreciate and love him more, for all his efforts and sacrifice. He is usually disappointed by the results.
This ultimately boils down to the fact that Nice Guys don't like themselves. Is it any wonder women don't like them? In order to truly love someone else, you must first love yourself. Too often Nice Guys mistake obsession for "love".
Get this Guys: INSECURITY ISN'T SEXY. IT'S A TURNOFF.
You don't have to be an ego-inflated, arrogant jerk. You just have to LIKE yourself. You have to know what you want out of life, and go after it. Only then will you be attractive to the kind of woman with whom a long-term relationship is possible.
http://www.heartless-bitches.com/rants/niceguys/niceguys.shtml
Stefan J
2010-10-26, 12:41
På samma sätt som man inte exakt kan mäta en partikels position och rörelsemängd samtidigt.
Hahahahaha.
Bra text av Trance. Jag i ett nötskal...
Uttrycket är orättvist mot snälla killar som inte är menlösa.
Uttrycket är orättvist mot snälla killar som inte är menlösa.Viktig skillnad här. Av något skäl används "snäll" av vissa som någon som saknar principer, mål och karaktär. Någon som inte vågar stå för sina åsikter och vänder kappan efter vinden. Det är snarare att vara men- och karaktärslös, och i mina ögon väldigt oattraktivt, oavsett kön.
Haha, vars e brudarna i så fall? Jag är extremt disträ och har svårt för att visa omtanke då jag bara svävar iväg i mina egna tankar i någon slags dagsdrömsvärld.
Du måste vara hårdare. Disträ mjukisar får inga tjejer.
filmjölk
2010-10-26, 13:58
Jag tror att rätt många kvinnor inte bryr sig så mycket om vad det är för kille, bad boys, nice guy spelar mindre roll. Kvinnor gillar inte andra kvinnor och gillar att sabotera för varandra, så de försöker stjäla sina kompisars/systrars/kollegors partner. Det är den viktigaste egenskapen en man kan ha för en kvinna, är att en annan kvinna är lycklig med honom. Ren ondska är drivkraften.
Du måste vara hårdare. Disträ mjukisar får inga tjejer.Ska genast gå ner och råna första försvarslösa tant jag kan hitta så jag får ligga. Jag är ju fortfarande oskuld och vågar knappt prata med sådana där tjejer eftersom jag är snäll :).
Jag tror att rätt många kvinnor inte bryr sig så mycket om vad det är för kille, bad boys, nice guy spelar mindre roll. Kvinnor gillar inte andra kvinnor och gillar att sabotera för varandra, så de försöker stjäla sina kompisars/systrars/kollegors partner. Det är den viktigaste egenskapen en man kan ha för en kvinna, är att en annan kvinna är lycklig med honom. Ren ondska är drivkraften.Keep on trollin'
Alltså om ni egentligen menar blyga, osäkra och tafatta killar så är vi på samma blad. Men det är verkligen inte samma sak som att vara snäll.
Ska genast gå ner och råna första försvarslösa tant jag kan hitta så jag får ligga. Jag är ju fortfarande oskuld och vågar knappt prata med sådana där tjejer eftersom jag är snäll :).
Keep on trollin'
Mupp. :-)
Alltså om ni egentligen menar blyga, osäkra och tafatta killar så är vi på samma blad. Men det är verkligen inte samma sak som att vara snäll.
Texten Trance klistrade in beskriver det väldigt bra för mjukisar, eller egentligen, "osäkra". Läs den. Sedan har jag för mig att det finns en statistik för interner när det kommer till tuffingar.
Texten Trance klistrade in beskriver det väldigt bra för mjukisar, eller egentligen, "osäkra". Läs den. Sedan har jag för mig att det finns en statistik för interner när det kommer till tuffingar.Jag håller med om vartenda ord i artikeln.
Mupp. :-):)
Anton Fräs
2010-10-26, 14:56
+1
Jag är snel hest(kille) och är inte alls sådan. Men jag var klassiska "nice guy" när jag var yngre.
Scratch89
2010-10-26, 15:29
Tjejer gillar farliga killar, så jag brukar säga att jag har AIDS.
Anton Fräs
2010-10-26, 15:43
Tjejer gillar farliga killar, så jag brukar säga att jag har AIDS.
Love that joke :D
http://www.heartless-bitches.com/rants/niceguys/niceguys.shtml
Jag kände igen så många fall man träffat på/hört om när jag läste det där, och även mig själv i tonåren. Tycker mycket av texten stämmer riktigt bra och som några har varit inne på lite - En del killar och tjejer utgår från att genom att vara menlösa och utan mål så blir de snälla. Klart helt fel riktning.
min flickvän är skitbra och inte alls tråkig... jag är också skitbra, men även jättetråkig :(
Viktig skillnad här. Av något skäl används "snäll" av vissa som någon som saknar principer, mål och karaktär. Någon som inte vågar stå för sina åsikter och vänder kappan efter vinden. Det är snarare att vara men- och karaktärslös, och i mina ögon väldigt oattraktivt, oavsett kön.
Jag ser framför mig en kille i 20-årsåldern med svarta plastbågade glasögon och iPod som går in på Konsum på Folkungagatan. Han har just flyttat till Stockolm (för att det är tufft men det säger han inte) "för att bli nånting med media" och närmare bestämt till SoFo (fejkanspelning på Soho), området söder om Folkungagatan i den numera hippa före detta arbetarstadsdelen Södermalm. Lägenheten har han fått betald av pappa för att han var orolig att sonen inte skulle bli någonting alls.
von huff
2010-10-26, 17:32
Nu när jag tänkte på snäll så menade jag mesig,tyst och killen med utanåsikter och egen vilja.Följer efter tjejen som en hund i koppel.Fast man kan ju vara snäll annars också
Jag undrar varför man säger/skriver "snäll" när man menar "mesig", "utan egen vilja", "utan åsikter" etc.? Varför skriver man inte "mesig" när man menar "mesig"? Någon får gärna förklara.
Direktöversätter "Nice Guy"?
Direktöversätter "Nice Guy"?Nu används iofs begreppet "nice guy" (i det här sammanhanget) som någon som är just menlös, mesig osv. Men nice har ju inte med det att göra, det betyder ju dessutom snarare trevlig än snäll.
von huff
2010-10-26, 18:40
Jag undrar varför man säger/skriver "snäll" när man menar "mesig", "utan egen vilja", "utan åsikter" etc.? Varför skriver man inte "mesig" när man menar "mesig"? Någon får gärna förklara.
Vad betyder snäll?Omtänksam, man tycker om att ge bort saker eller vad?De personer som jag får upp i mitt huvud när jag tänker på snäll har oftast varit mesiga och utan viljaså därför var det min uppfattning av ordet snäll:)
kebabfadern
2010-10-26, 18:51
Har också nyligen haft den diskussionen. Tycker runt 90% av alla brudar är sjukt gråa, har inget dom brinner för,inga speciella intressen. Bara sitter hemma och följer nå djävla skitserier som t.e.x sex and the city m.fl och bryr sig vad andra tycker och gör allt för att få så mycket uppmärksamhet och bekräftelse som möjligt.
pragmatist
2010-10-26, 19:02
Vad betyder snäll?Omtänksam, man tycker om att ge bort saker eller vad?De personer som jag får upp i mitt huvud när jag tänker på snäll har oftast varit mesiga och utan viljaså därför var det min uppfattning av ordet snäll:)
Omtänksam, osjälvisk, hjälpsam, godhjärtad, icke-aggressiv, vänlig.
Snäll och snille är för övrigt samma ord ursprungligen.
Bra tjejer är aldrig tråkiga! :)
Anton Fräs
2010-10-26, 20:13
*cupid*
Håller med. Snäll ser jag som godhjärtad och välvillig, och det behöver inte alls vara samma sak som en tafatt mespropp.
För övrigt tror jag inte det största problemet för "nice guys" är att de kan vara lite för tafatta och mesiga. Även om det såklart inte är en direkt fördel, så finns det ändå en och annan tjej därute som kan tycka det är lite gulligt och charmigt under rätt omständigheter. Största problemet är snarare när man tror att någon tjej ska bli attraherad bara för man är snäll mot henne hela tiden.
Att tjejer inte faller för det tolkas tyvär alldeles för ofta av cyniska misogynister som att tjejer minsann bara faller för en om man är ett rövhål.
Grejen är snarare att dom där snälla sakerna och fina gesterna bara betyder något om man redan hunnit etablera värde. Dvs. om man redan är en attraktiv och awesome snubbe, först då kanske den där blombuketten och chokladasken betyder något. Istället för ett "snälla tyck om mig!" blir det kanske ett "vi har haft så kul senaste veckorna att jag fixade nåt för att visa min uppskattning". Enorm skillnad.
Jag vill ha en snäll kille. Kan iofs bero på att jag är en bra och tråkig tjej.
Anton Fräs
2010-10-26, 20:36
Jag vill ha en snäll kille. Kan iofs bero på att jag är en bra och tråkig tjej.
Jag tror att de allra flesta kvinnor vill ha en snäll kille. I ordets sanna bemärkelse.
Till Yes post ovan vill jag även lägga till att jag tror att många snälla killar är något sämre på att ta kontakt med det motsatta könet.
Min chef är en typisk Alfa-kvinna som har jädrans pondus och är en stark kvinna som säger rakt ut vad hon tycker- till vem som helst. Hon har knäppt många mäktiga män på näsan. Hon är inte rädd för något!
Hon är tjejen som festar järnet, badar i fontäner, diskuterar med överklasskvinnor som bär päls osv osv =) Helt fantastisk i mina ögon, en av mina förebilder, helt klart!
MEN: När hon träffar män, så vill dom ganska snabbt paketera in henne till ett litet flickvänsmaterial. Dom vill inte att hon är så där vild längre, hon ska vara lugn och vara hemma.
Så.. ingen har lyckats hålla henne =) Hon vill vara vild, och hon vet att hon KAN. Så hon låter sig inte styras och hon är nog lyckligare än många andra. För en dag kommer hon att hitta någon som gillar henne för den hon är. På riktigt.
Det är alltså inte bara tjejernas fel att det blir tråkigt efter en stund!
Hon äger ett företag, hon är en skitbra chef, hon gör det hon vill och hon tycker att det är så det ska vara. Men män kan inte hantera det, så det är ju inte så att bra tjejer är tråkiga- det kanske bara är så att ni inte lyckats hålla kvar dom? ;o)
Jag vill ha en snäll kille. Kan iofs bero på att jag är en bra och tråkig tjej.tKoikNo3kic
Nu används iofs begreppet "nice guy" (i det här sammanhanget) som någon som är just menlös, mesig osv. Men nice har ju inte med det att göra, det betyder ju dessutom snarare trevlig än snäll.
"Nice Guy" (med stora bokstäver) beskriver snarare ett koncept där man skyller ifrån sig att tjejer inte vill ha snälla killar, när det snarare är andra egenskaper som de självutnämna "Nice guys" har som är fel.
Snälla personer som har de efterfrågade egenskaperna också kallas nog inte inte "Nice Guys".
Grejen är snarare att dom där snälla sakerna och fina gesterna bara betyder något om man redan hunnit etablera värde. Dvs. om man redan är en attraktiv och awesome snubbe, först då kanske den där blombuketten och chokladasken betyder något. Istället för ett "snälla tyck om mig!" blir det kanske ett "vi har haft så kul senaste veckorna att jag fixade nåt för att visa min uppskattning". Enorm skillnad.Visst är det så.
"Nice Guy" (med stora bokstäver) beskriver snarare ett koncept där man skyller ifrån sig att tjejer inte vill ha snälla killar, när det snarare är andra egenskaper som de självutnämna "Nice guys" har som är fel.
Snälla personer som har de efterfrågade egenskaperna också kallas nog inte inte "Nice Guys".Jaha.
pragmatist
2010-10-26, 21:53
Min chef är en typisk Alfa-kvinna som har jädrans pondus och är en stark kvinna som säger rakt ut vad hon tycker- till vem som helst. Hon har knäppt många mäktiga män på näsan. Hon är inte rädd för något!
Hon är tjejen som festar järnet, badar i fontäner, diskuterar med överklasskvinnor som bär päls osv osv =) Helt fantastisk i mina ögon, en av mina förebilder, helt klart!
MEN: När hon träffar män, så vill dom ganska snabbt paketera in henne till ett litet flickvänsmaterial. Dom vill inte att hon är så där vild längre, hon ska vara lugn och vara hemma.
Så.. ingen har lyckats hålla henne =) Hon vill vara vild, och hon vet att hon KAN. Så hon låter sig inte styras och hon är nog lyckligare än många andra. För en dag kommer hon att hitta någon som gillar henne för den hon är. På riktigt.
Det är alltså inte bara tjejernas fel att det blir tråkigt efter en stund!
Hon äger ett företag, hon är en skitbra chef, hon gör det hon vill och hon tycker att det är så det ska vara. Men män kan inte hantera det, så det är ju inte så att bra tjejer är tråkiga- det kanske bara är så att ni inte lyckats hålla kvar dom? ;o)
Kanske, kanske inte. Kvinnor med höga inkomster, hög utbildning, maktposition i samhället o.s.v. är den kategori kvinnor som har svårast att hitta partners, väldigt många är permanenta singlar. Exakt samma kategori bland män har lättast att hitta partners, d.v.s. är så gott som aldrig (ofrivilliga) singlar.
Hur attraktiv är en kille som excellerar i traditionellt kvinnliga egenskaper?
filmjölk
2010-10-26, 22:01
Snälla personer som har de efterfrågade egenskaperna också kallas nog inte inte "Nice Guys".
Det du länkade till är ju inte exempel på en "nice guy", utan någon extremt passivt agressiv martyr som såsmåningom briserar och blir nån seriemördare typ Jack the Ripper eller något.
Isabella
2010-10-26, 22:03
Har också nyligen haft den diskussionen. Tycker runt 90% av alla brudar är sjukt gråa, har inget dom brinner för,inga speciella intressen. Bara sitter hemma och följer nå djävla skitserier som t.e.x sex and the city m.fl och bryr sig vad andra tycker och gör allt för att få så mycket uppmärksamhet och bekräftelse som möjligt.
gäller inte detta även killar då?
En snubbe jag jobbade med förut hade varit "sjuksyrra" tidigare. Dessutom var han homosexuell. Det senare var något kvinnorna ofta ojjade sig över då han sågs som väldigt attraktiv i deras ögon.
Så, även med dessa egenskaper kan man ju ses som maskulin. Och på samma vis kan starka kvinnor i mansdominerade yrken vara feminina.
filmjölk
2010-10-26, 22:14
Jag tror att den typen av killar är rätt attraktiva, de är nog sällan en kvinnas "förstahandsval" eller så, men får nog mer än sin beskärda del genom manipulation och spela känsliga och sånt.
När de blivit dumpade av John Wayne gråter de ut hos Hugh Grant. Sen när de repat sig blir de dumpade av en annan John Wayne och går och gråter ut hos Hugh Grant igen.
haha tror inte ens själv på det där men har läst för mycket på Kolozzeum.
pragmatist
2010-10-26, 22:31
En snubbe jag jobbade med förut hade varit "sjuksyrra" tidigare. Dessutom var han homosexuell. Det senare var något kvinnorna ofta ojjade sig över då han sågs som väldigt attraktiv i deras ögon.
Så, även med dessa egenskaper kan man ju ses som maskulin. Och på samma vis kan starka kvinnor i mansdominerade yrken vara feminina.
Kvinnor söker som regel partners "uppåt" i samhällshierarkin (äldre, högre inkomst, mer inflytelserik position) och män som regel "neråt" (yngre, lägre inkomst, mindre inflytande). Klassikern i min yrkesvärld är den kvinnliga doktoranden och den manlige professorn/handledaren. Jag har aldrig någonsin hört talas om det motsatta fallet, att en kvinnlig professor "bildar par" med en manlig doktorand.
En följd av detta är att för kvinnor som befinner sig högt upp i hierarkin så blir det väldigt ont om män som är intresserade av dem och som de själva tycker är attraktiva, medan män i samma position kan välja och vraka. De "lediga" männen återfinns i stället i botten på hierarkin. Kvinnor "längst ner" har å andra sidan sällan problem att hitta partners.
Konst och kultur är det traditionellt kvinnligt? Det är i alla fall så att många kvinnor är kulturarbetare dvs jobbar på ett eller annat sätt i kulturbranschen. Det beror väl på hur du definierar kvinnligt. Musiker och skådespelare brukar ha gott om partners (lite för många kanske) men även alla former av kreativa yrken (mode tex) brukar ge en massa ligga. Sen är det nog delvis ett sammanträffande, kreativa gillar sex mer. Men det är helt klart ett sätt att få ragg att bli väldigt exponerad. Detta är också anledningen till att folk i allmänhet vill vara i media. Ju fler som känner till dig desto fler potentiella partners kommer se dig. Men som sagt frågan är hur kvinnlig känslobranschen är. Musik, teater osv ta Persbrandt han har väl röstats fram till sexigast svensk. Ändå är han inte tvålfager. Det finns många musiker som ser förjävliga ut som ändå har tjejer på grund av excellerande i kvinnliga egenskaper skulle man kunna säga, nämligen att berätta om sitt känsloliv.
Kvinnor söker som regel partners "uppåt" i samhällshierarkin (äldre, högre inkomst, mer inflytelserik position) och män som regel "neråt" (yngre, lägre inkomst, mindre inflytande). Klassikern i min yrkesvärld är den kvinnliga doktoranden och den manlige professorn/handledaren. Jag har aldrig någonsin hört talas om det motsatta fallet, att en kvinnlig professor "bildar par" med en manlig doktorand.
En följd av detta är att för kvinnor som befinner sig högt upp i hierarkin så blir det väldigt ont om män som är intresserade av dem och som de själva tycker är attraktiva, medan män i samma position kan välja och vraka. De "lediga" männen återfinns i stället i botten på hierarkin. Kvinnor "längst ner" har å andra sidan sällan problem att hitta partners.
Det luktar stegeteori!
http://www.laddertheory.com/ratingsystem.htm
Another thing to watch out for is the code words women use. Here is a translation guide for dealing with women.
Says: I want a man who is motivated and has goals.
Means: I want a rich man
Says: I want a man who knows how to treat a woman.
Means: I want a rich man
Says: He's from a really good family.
Means: He's from a really rich family.:laugh:
Nitrometan
2010-10-27, 11:24
Stegeteorin låter lite bittär?
Ganska mycket i hela den här "kvinnor vill bara ha rika män/"farliga" män (a.k.a. män som beter sig som rövhål)/icke-snälla män"-diskussionen som låter mer än lite bittärt.
http://www.laddertheory.com/images/mansladder1.jpg
http://www.laddertheory.com/images/womansladder1.jpg
samt
http://www.laddertheory.com/images/consq1.gif
med förklaringen
Common shorthand among ladder thoerists is "Well, she caught him fucking a stewardess and didn't leave him but what do you expect for a level 5 disparity." The position of being high on someone else's ladder while having them low on yours is referred to as being in the "upper" or "power" position. This is good and leads to different things depending on who is in the power position.
If the man is in the upper position the disparity is a measure of how long the woman will put up with him cheating, using her physically without committing, or paying his rent and all his bills.
If the woman is in the power position then it is a measure of how much the man will spend money on her, fetch her things at midnight, and listen to stories about other guys she is fucking.
AHahahahaahahaha. Något för xkcd kanske.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.