Visa fullständig version : Kolozzeum Diablo
Hej,
Var inne på kolo-shoppen och spanade när jag råkar på deras nya produkt Diablo som sägs öka fettomsättningen i kroppen. Vet nu med mig att det absolut inte är någon mirakelprodukt och av vad jag kan se på innehållet ser den ut att ha en trevlig blandning av ämnen.
Till min fråga eller mest nyfikenhet:
- Hur har ni som testat upplevt den?
Vet att det är svårt att säga om det uppstår någon "synlig" skillnad om syftet nu är viktminskning. Men det är alltid kul att höra, blev ni enbart piggare? Underlätta den i något avseende?
Som ni förstår, mest frågor av hur ni själva har upplevt produkten, nothing less nothing more :)
Tacksam för svar!
Jag tror att produkten är för ny för att någon skall ha fått något resultat eller märkt någon skillnad.
Jag har testat Diablo i en vecka nu !
Först tyckte jag att ja inte fick någon effekt utav den, men det upptäckte jag snabbt var felaktigt för en kväll somnade jag inte föräns kl 02:00 :| . Hade då tagit 3 kapslar kl 15:30, haha.
Ja tycker inte man blir lika stissig å uppstressad av dessa som jag annars kan känna av Lean och andra upppiggande tillskott, det kan vara ett utav de saker som gör att man tror det inte tar effekt.
Det jag känner av är
-Fysiskt mer allert
-Gladare, vet inte hur ja skall förklara det..
-Varmare, svettas mer grisaktigt på gymmet :D
Jag har testat allt från 1 till 4 kapslar, 4 är för mycket för då blir jag helt CP å skumm i huvudet på eftermiddagen (om ja tagit dem på morgonen), kan ju bero på vädret ockspå :).
Ja skall testa att överdosera Lean lite mer, har inte gjort det på länge, vore kul å gämföra effekten.
PS. kan säga att min fru tog 2 st Diablo och blev på toppform först, men sen lite illamående. Hon dricker inte mkt kaffe alls så de kan varit koffeinet, hon mår i princip illa av alla speed tillskott.
Pd
Finns det någon anledning till varför dem inte har skrivit ut näringsinnehållet?
Finns det någon anledning till varför dem inte har skrivit ut näringsinnehållet?
det kommer upp snart
kalajset
2009-07-10, 10:42
Fairing, lite OT, men apropå nya produkter, några nyheter om Kolos egen PWO? :)
Fairing, lite OT, men apropå nya produkter, några nyheter om Kolos egen PWO? :)
Den lär nog dröja ett tag. Dock finns recept osv redan färdigt
kalajset
2009-07-10, 14:39
Den lär nog dröja ett tag. Dock finns recept osv redan färdigt
Tack för svar, bra att den kommer iaf, helt klart den produkt jag längtar mest efter i Kolos produktlinje. :thumbup:
Stjäl tråden en liten stund.
Jag fick en burk medskickad min senaste leverans från shopen (tack, kollo, mycket uppskattat). Ska bli kul att prova då jag aldrig har använt något liknande tidigare.
Hur är det tänkt att produkten skall användas?
"Enbart" under deff?
Regelbundet?
Kortare perioder?
Längre perioder?
Ni som har erfarenhet, hur har ni lagt upp användandet?
Stjäl tråden en liten stund.
Jag fick en burk medskickad min senaste leverans från shopen (tack, kollo, mycket uppskattat). Ska bli kul att prova då jag aldrig har använt något liknande tidigare.
Hur är det tänkt att produkten skall användas?
"Enbart" under deff?
Regelbundet?
Kortare perioder?
Längre perioder?
Ni som har erfarenhet, hur har ni lagt upp användandet?
Helt upp till dig, inget som säger att man måste deffa, ta det långa perioder eller korta.
;)
Pd
Hur mycket koffein innehåller en kapsel Diablo?
Nitrometan
2009-07-28, 06:46
Hur mycket koffein innehåller en kapsel Diablo?
GUD säger:
det kommer upp snart
Det verkar som om Diablo har ett jävligt hemligt innehåll ;)
Det verkar som om Diablo har ett jävligt hemligt innehåll ;)
Håller med... Riktigt dåligt, särskilt när dem skrev att det snart skulle komma upp.
Funkar gör det iallafall, har 3 st på jobbet som köpt Diablo som inte tränar i huvud taget LOL.. Ja kör två kapslar om dan så ja håller mig tiptop fram tills 3 :D
Pd
Först tyckte jag att ja inte fick någon effekt utav den, men det upptäckte jag snabbt var felaktigt för en kväll somnade jag inte föräns kl 02:00 :| .
Pd
Funkar gör det iallafall, har 3 st på jobbet som köpt Diablo som inte tränar i huvud taget LOL..
Pd
Är det bara jag som inte får fram något vettigt ur det där? :confused:
Funkar gör det iallafall, har 3 st på jobbet som köpt Diablo som inte tränar i huvud taget LOL.. Ja kör två kapslar om dan så ja håller mig tiptop fram tills 3 :D
Pd
Du kan inte skriva innehållet då? Lär ju stå på burken...
Du kan inte skriva innehållet då? Lär ju stå på burken...
Det står inte koffeinmängd på burken.
Ingridienser:
Meltdown matrix 426g
Citrus aurantium (30% Synefrin), Koffein, Grönte extrakt (90% Polyfenoler & 60% EGCG), Beta-Fenyletylamin.
Övriga ingredienser:
Mikrokristallin cellulosa, Magnesium stearat, Kiseldioxid.
Thats it
Nitrometan
2009-08-18, 11:42
Japp.
Och på shoppens sida står det:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=228
Diablo innehåller bl.a:
Koffein har en uppiggande effekt och underlättar fettförbränningen. Studier pekar också på att det finns en synergisk effekt mellan grönt te och koffein, vilket innebär att deras kombinerade effekt blir större än sammanlagda effekten av dem var för sig. Det koffein som ingår i Diablo är koffein i sin allra effektivaste form.
Grönt te är vetenskapligt bevisat att inte bara öka den totala ämnesomsättningen under dygnet, utan också öka andelen energi som tas från fett istället för kolhydrater. Det gör att du inte bara kommer förbränna mer fett under dygnet utan också spara kolhydrater till träningen, vilket är välbehövligt under en diet där kolhydratmängden i kosten är begränsad. Förutom att underlätta fettförbränningen har grönt te även antioxidantiska egenskaper.
Synefrin från citrus aurantium stimulerar ämnesomsättning och hjälper kroppen att frigöra fett från fettvävnaden. Ökar dessutom den mentala skärpan och den fysiska prestationsförmågan. Synefrin påverkar hungercentrum i hjärnan och minskar aptiten vilket kan vara till stor nytta under diet/bantning.
Är det meningen att det ska lukta röten krabba i burken? Det värst luktande kosttillskottet nånsin! :D
Nocturne
2009-12-14, 12:20
Jag tycker det luktar rutten mask och trodde att det var jag som fått en konstig burk eller gjort något med den. Men det verkar ju som om den "ska" lukta roev? *spy*
Fick hem en burk i går och visst stinker den :-)
Nu när produkten funnits ett tag, är det någon so märker någon skillnad i viktnedgång under deff med den? Har bara tagit en kapsel (i går) och kände inget alls öht vad gäller pigghet eller så.
Billyboy
2010-04-14, 17:45
jag har bara en enkel fråga ifall detta är dopingklassat? tänkte då jag håller på och lirar rugby vill jag inte torska ett prov, syftar på synefrin
jag har bara en enkel fråga ifall detta är dopingklassat? tänkte då jag håller på och lirar rugby vill jag inte torska ett prov, syftar på synefrin
sivitt jag har förstått det :
synefrin ligger på "monitoring list"
dvs det är inte förbjudet utan man kontrollerar hur mycket det används, dvs söker efter det i ett test.
Gäller bara att det är en ren produkt. vissa synefrinprodukter har ju visat sig innehålla pseudoefedrin och efedrin och det riskerar man att åka dit på.
Fairing skulle jag dock lita på i det fallet, fick till och med batchanalyscertifikat skickat när jag begärde det på en annan produkt!
mattilainen
2010-04-14, 22:47
Trodde det hade skapats en bra tråd om diablo 2 ju...
ni som tar det. Tar ni det på tom mage? hur gör mn om man ska träna på morgon, ta 3 tabletter och sen äta frukost på det ?
sivitt jag har förstått det :
synefrin ligger på "monitoring list"
dvs det är inte förbjudet utan man kontrollerar hur mycket det används, dvs söker efter det i ett test.
Förstaträffen på Google ("synefrin") är en avrådning från Svenska Livsmedelverket: http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Vaxtgifter/Efedrin-Ephedra-arter/Varning-for-efedrin-och-synefrin/
Livsmedelsverket har tidigare flera gånger varnat för efedrin i sportpreparat och bantningsprodukter. Produkterna kan ge allvarliga biverkningar på hjärta och blodkärl.
Synefrin är ett ämne som liknar efedrin. Synefrin förekommer i sportpodukter och bantningspreparat, ofta som ersättning för efedrin. Även synefrin kan ge biverkningar på hjärta och kärl.
Finns också varningar från Health Canada: http://www.hc-sc.gc.ca/ahc-asc/media/advisories-avis/_2004/2004_30-eng.php
Thermonex contains synephrine, which is similar to ephedrine and may have similar adverse effects such as hypertension and cardiovascular toxicity. These adverse effects could lead to stroke, heart attack and/or death. Health Canada has previously advised consumers against the use of ephedrine-containing products, especially those containing caffeine and other stimulants*.
Så ja, förmodligen pratar vi små mängder - men det finns ändå tid att tänka till här, anser jag.
kalajset
2010-04-14, 23:29
Jag undrar vilka belägg livsmedelsverket har för att synefrin kan ha samma biverkningar. Att ämnet just skulle kunna ha det är absolut nära att anta, men att de verkligen har/kan ha det?. Kanske skulle maila och fråga.
Jag undrar vilka belägg livsmedelsverket har för att synefrin kan ha samma biverkningar. Att ämnet just skulle kunna ha det är absolut nära att anta, men att de verkligen har/kan ha det?. Kanske skulle maila och fråga.
Det är en toxikolog som skrivit texten, och som troligtvis är inblandad i diskussionen. Och i ämnet tror jag att toxikologer > kostillskottssäljare. Men visar det sig att produkten är olaglig lär den försvinna från marknaden, och jag tror dessutom Fairing har koll på grejorna. Men att blanda i ett ämne som är varningsklassat från en svensk myndighets håll, känns lite... dumt.
kalajset
2010-04-14, 23:56
Jag är ingen större googlare, men det verkar som de flesta risker med ämnet helt enkelt just antas vara risker för likheterna med sin "mindre legala släkting". Hur farligt ämnet ev. är i verkligheten för en normal, i övrigt hälsosam individ verkar minst sagt oklart. Spontant tror jag faktiskt inte livsmedelsverket har så mycket andra egentliga belägg än "försiktighetsprincipen", toxikologer eller ej.
Billyboy
2010-04-15, 09:00
som jag förstått det nu så är det lungt att köra på med diablo trots rugbyn? dock kanske inte kroppen mår så bra av det? men då jag redan beställt en burk så tänker jag testa den iaf
Jag är ingen större googlare, men det verkar som de flesta risker med ämnet helt enkelt just antas vara risker för likheterna med sin "mindre legala släkting". Hur farligt ämnet ev. är i verkligheten för en normal, i övrigt hälsosam individ verkar minst sagt oklart. Spontant tror jag faktiskt inte livsmedelsverket har så mycket andra egentliga belägg än "försiktighetsprincipen", toxikologer eller ej.
Det finns få studier på området, som t.ex. denna: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0002934305002007
I kombination med koffein utger Health Canada en varning: http://www.hc-sc.gc.ca/dhp-mps/prodnatur/legislation/docs/notice-avis-synephrine-eng.php
Billyboy
2010-04-19, 09:21
När ska man ta diablo? på morgonen innan frukost? och sen så ska pillret sväljas helt?
Billyboy
2010-04-19, 13:38
testade diablo idag, tog ett piller innan frukost och gick sedan en timme till gymmet under tiden jag gick och i början av gympasset kändes kroppen lite annorlunda men kan vara för jag är totalt ovan vid koffein, vet inte riktigt men skumt kändes det! tur att det gick över iaf
Någon mer som provat och vill ge sitt omdöme?
rajjan_dammit
2010-11-20, 18:17
Det gör det det ska.
kalajset
2010-11-21, 00:58
Någon mer som provat och vill ge sitt omdöme?
Den fungerar ganska bra som aptitdämpare, och bra för att bli pigg helt enkelt, -i denna mån bättre än koffeintabletter. Känns ungefär just som vanliga koffeintabletter på de flesta sätt, men av någon anledning slipper man "kraschen" som brukar komma några timmar efter intag av sådana. Man bör nog inte förvänta sig några större, märkbara resultat genom ökad energiförbrukning, men det kan man aldrig göra med dessa preparat. De bör istället ses som något som just kan ge en måhända välbehövlig energiboost under deff, samt just som något som dämpar hungern en smula. Den är hursomhelst klart prisvärd, och jag kommer gärna köpa den igen. Ifall den bränner någon kalori mer än vad jag skulle gjort utan den är det såklart bara en bonus. (Och det gör den också, garanterat).
metaljocke07
2011-02-18, 07:52
Hur ofta ska man ta diablo? varje dag eller bara de dagar man tränar?
Inge Enveten
2011-02-18, 09:12
Jag provade den ett eller två år sedan. En direkt effekt var att jag i ungefär 90% av fallen var tvungen att gå och skita omedelbart (inget skämt). En annan effekt var faktiskt en dämpning av aptiten, även hungern lite. Skulle inte vilja påstå att produkten var dålig men jag kommer inte att köpa den igen, helt enkelt därför att jag inte har problem med något som den (av vad jag minns) hjälper till att råda bot på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.