handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som äger en motorcykel eller tänker skaffa en

Sidor : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Sebbe_H
2010-05-05, 18:14
Då var hojen klar och motardkittad! Riktigt gött :D

delta_mats
2010-05-05, 18:31
Då var hojen klar och motardkittad! Riktigt gött :D

Upp med bilder.;)

Sebbe_H
2010-05-05, 18:42
Upp med bilder.;)

Det kommer imorgon :D

M|cke
2010-05-09, 14:19
Nu är den besiktigad och körbar.

Lackat om ram och sving samt tank.
Sen monterat lite lull-lull.

Skall köra nån vecka eller 2 sen dags att byta till det andra avgassystemet och rensa upp baken *cupid*

http://www.uppland.net/~micke/Gixxer/GixxerK325.JPG

Mippe
2010-05-10, 19:03
Hittade denna på blocket för ett tag sedan, hittar dock inte annonsen igen.
Någon som vet om den är custom eller vem som gjort den? Vart kan man hitta en liknande?

Bilder:
http://img227.imageshack.us/i/image001es.jpg/
http://img706.imageshack.us/i/image002ef.jpg/

Är riktigt sugen på att köpa en liknande när jag tar mitt MC-kort!

G_lund
2010-05-10, 19:06
Jag mötte en mattsvart hoj idag, sporthoj liknande gsx/r1.

Finns det nån specialmodell som är mattsvart eller hade killen sprayat i garaget? :D

M|cke
2010-05-10, 19:10
Sett mattsvarta gsxr och r1'or. Rätt snyggt.
Vet att många köper kraschkåpor och lackar dom.

von huff
2010-05-10, 19:13
Snygg gixxer Micke, vad är det för årsmodell?

G_lund
2010-05-10, 19:32
Sett mattsvarta gsxr och r1'or. Rätt snyggt.
Vet att många köper kraschkåpor och lackar dom.

Okej, jag såg den bara snabbt i ögonvrån, men fronten var lik en R1a iaf, tänkte om det fanns nån mumsig limited-edition värsting eller nått :)

Sebbe_H
2010-05-10, 19:40
G-lund, Denna?

http://yamaha-yzf-r1.com/gallery2/d/50-2/R1+black+yamaha+gold+wheels.jpg

M|cke
2010-05-10, 20:09
Snygg gixxer Micke, vad är det för årsmodell?

03'a

I mina ögon en av dom snyggaste modellerna.

G_lund
2010-05-10, 20:17
Sebbe: En sån var det :)

Vid Uddevalla.

Sebbe_H
2010-05-10, 20:37
Mattsvart är även det nya vita, vilket syns på många utav dom nya modellerna

pbiddy
2010-05-10, 20:38
Sebbe: En sån var det :)

Vid Uddevalla.

Den har jag också sett ett par gånger, om det är samma :) Riktigt snygg hur som helst!

Vinter
2010-05-13, 10:09
Funderar på att köpa en allround 600cc för att lättare kunna köra till olika jobb. Vad ska man titta närmare på?

martikainen
2010-05-13, 10:18
Funderar på att köpa en allround 600cc för att lättare kunna köra till olika jobb. Vad ska man titta närmare på?

kawasaki er6n! :) er6F om du vill ha kåpor. nuff said. du hittar en 06-07a med under 1000mil för under 40k på blocket.

Vinter
2010-05-13, 10:24
kawasaki er6n! :) er6F om du vill ha kåpor. nuff said. du hittar en 06-07a med under 1000mil för under 40k på blocket.

Jag har så långt bara kollat in honda hornet och en suzuki bandit, får kolla in en kawa nästa vecka :D Tack!

martikainen
2010-05-13, 10:35
Jag har så långt bara kollat in honda hornet och en suzuki bandit, får kolla in en kawa nästa vecka :D Tack!

Fördelar:

Riktigt lättkörd
rör sig som en orm i kurvorna
bensinsnål (kom 22mil på 11 liter sist jag tankade, då med mycket bus också)
billig! både inköp och försäkring

nackdelar:

kåplösa modellen är jobbigt att kryssa i mer än 140km/h med (gäller nog de flesta nakenhojar)
utrymmet under sadeln är jobbigt att komma åt, lyfta av hela sadeln och den sitter rätt hårt, så man får slita en del.
dåliga speglar, är man bredaxlad får man flytta kroppen för o se bakåt
tråkigt ljud i den med orginalslipon

Vinter
2010-05-13, 10:48
Fördelar:

Riktigt lättkörd
rör sig som en orm i kurvorna
bensinsnål (kom 22mil på 11 liter sist jag tankade, då med mycket bus också)
billig! både inköp och försäkring

nackdelar:

kåplösa modellen är jobbigt att kryssa i mer än 140km/h med (gäller nog de flesta nakenhojar)
utrymmet under sadeln är jobbigt att komma åt, lyfta av hela sadeln och den sitter rätt hårt, så man får slita en del.
dåliga speglar, är man bredaxlad får man flytta kroppen för o se bakåt
tråkigt ljud i den med orginalslipon

Låter helt ok, ska mest köra innerstaden och på max 70 vägar. Prioriterar mest att den kostar lite och drar lite, men det är ju inget fel om den är kul att köra. :D

Snafu
2010-05-13, 10:49
Jag ska hålla mig borta från den här tråden. Jag skulle älska att pendla till jobbet med MC, hade varit jäkla skönt. Men jag har fan inte råd med fler fordon eller hobbies!

M|cke
2010-05-13, 15:33
Eller en SV 650 kan funka, rätt många som är nöjda med dem.

Jag har en 'streetfighter'/kåplös hoj. Det går att köra helt ok med den upp till ungefär 130km/h.
Sen börjar det blåsa och rycka i kläder så man kör gärna inte fortare en längre stund.
Dock sitter man skönt på en sån hoj för längre sträckor om man jämför med en sporthoj.

Fast det behövs kanske eftersom det går fortare med en sporthoj så man sitter inte lika länge ;)

von huff
2010-05-13, 18:17
Undrar vad jag skall köpa för hjälm.Jag har tänkt att satsa runt 200€/lite på 2000kr.Vill inte satsa sjuka summor på en hjälm.Vill ha en som ser bra ut och som håller tätt

Vinter
2010-05-13, 18:49
Undrar vad jag skall köpa för hjälm.Jag har tänkt att satsa runt 200€/lite på 2000kr.Vill inte satsa sjuka summor på en hjälm.Vill ha en som ser bra ut och som håller tätt

Caberg V2R är den bäst säkerhetsklassade hjälmen för runt 1750kr, kan vara nått att kika närmare på. Men den väger ju då som en billigare hjälm :D.

Annars testa ut en hjälm och köp den sedan från fc-moto.de.

Vinter
2010-05-13, 18:52
Eller en SV 650 kan funka, rätt många som är nöjda med dem.

Jag har en 'streetfighter'/kåplös hoj. Det går att köra helt ok med den upp till ungefär 130km/h.
Sen börjar det blåsa och rycka i kläder så man kör gärna inte fortare en längre stund.
Dock sitter man skönt på en sån hoj för längre sträckor om man jämför med en sporthoj.

Fast det behövs kanske eftersom det går fortare med en sporthoj så man sitter inte lika länge ;)

Ska försöka ta mig runt och kolla olika modeller, det är en ren djungel. Men en "naken" hoj funkar utmärkt eftersom jag till 90% kommer köra inom och runt stan.

delta_mats
2010-05-14, 08:51

Alltså. Köra hoj är en hobby, och en hobby kostar pengar. Snåla inte på utrustningen! Lazer har en hjälm som fått bra betyg i SHARP testet och som är prisvärd i jämförelse med kända märken. Den ska även vara utprovad i vindtunnel och vara tyst. Lazer d1 fibre heter modellen. Men sitter inte hjälmen bra på huvudet så är den inte bra, då spelar det ingen roll vilket märke det är eller hur mycket den kostar.

delta_mats
2010-05-14, 08:57

http://sharp.direct.gov.uk/

Där kan ställa in prisintervall, hjälmtyp och sedan se vilket betyg som hjälmarna fått i test. Sedan är det bara att åka och prova och känna vilken hjälm som sitter bäst.

von huff
2010-05-16, 17:06
Okej, ja man skall ju inte spara på säkerheten men att betala riktigt sjuka summor för en hjälm vill jag ej:)

Förresten jag skall spänna styret och det är meningen att man skall bryta upp det men jag har prövat med skruvmejsel men inte lyckats då jag ej vill skrapa tanken.Finns det nån särskilt vertyg man borde använda?

Flykt
2010-05-16, 17:11
Ute och övningskörde med ER5an - jävlar vad det blåste vid ~140 km/h, trycktes tillbaka rätt rejält om man satt upprätt.
Stor skillnad på en helnaken hoj och t.ex en liten sporthojsruta.

martikainen
2010-05-16, 17:22
Ute och övningskörde med ER5an - jävlar vad det blåste vid ~140 km/h, trycktes tillbaka rätt rejält om man satt upprätt.
Stor skillnad på en helnaken hoj och t.ex en liten sporthojsruta.

mja 140 blås med nakenhoj är inte njutbart direkt :P Speciellt inte om det blåser lite ute också, då kan det bli riktigt jobbigt.
Var ute igår på en 40mila tur, gick väl i 150-160 stundtals och efter 5-10minuter var man riktigt trött i nacken av att hålla mot huvudet.

champion
2010-05-16, 17:34
Finns det nån bra butik i sthlm eller uppsala om man är ute efter en integralhjälm?

Vågar inte köpa genom nätet pga vet ej om den sitter skönt.

M|cke
2010-05-16, 17:43
Två bilder från Bulten (LV 257) igår (15/5) *cupid*

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=309907&d=1274024588

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=309908&d=1274024588

J.V
2010-05-16, 17:52
Hur är teoriprovet för att ta mc-kortet? Om man har tagit B-kort och taxileg, klarar man detta prov med lite sunt förnuft eller måste man plugga? :D

M|cke
2010-05-16, 17:54
Teorin är typ samma förutom 15-20 frågor som är just för MC.

Sen numera har du Risk 1 och Risk 2 för MC.
Men är du normalbegåvad bör du klara det lätt. Jag fixade det med alla rätt :)

M|cke
2010-05-16, 17:55
Finns det nån bra butik i sthlm eller uppsala om man är ute efter en integralhjälm?

Finns massor av affärer. Uppsala är väl Lelles MC störst.
I sthlm finns det massor...AVA Mc, Stockholms MC varuhus, Handelsboden osv osv

Tricce
2010-05-16, 18:02

Du har en butik med billiga mc kläder/hjälmar i Väsby vid Glädjens trafikplats.

Jazen
2010-05-16, 18:40
Två bilder från Bulten (LV 257) igår (15/5) *cupid*

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=309907&d=1274024588

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=309908&d=1274024588

skönt o se dig på en hojj med mer plast på ;)

M|cke
2010-05-16, 19:25
skönt o se dig på en hojj med mer plast på ;)

Hehe.

Den andra står i garaget och väntar på en ny bakdel och lack.
Men vet inte om jag orkar med det i sommar så det får bli under vintern till nästa år.

Har du hört nått av ditt FB ännu?

Jazen
2010-05-16, 20:51
Hehe.

Den andra står i garaget och väntar på en ny bakdel och lack.
Men vet inte om jag orkar med det i sommar så det får bli under vintern till nästa år.

Har du hört nått av ditt FB ännu?

ahh gör du rätt i, din nuvarande gixxer är sportig nog =)

Ne faktiskt inte, skickade in polisanmälan och alla fb papper förra helgen, inte fått nå svar än, får jag inge respons imorrn så ska jag ringa och höra vad som händer.

M|cke
2010-05-17, 19:55
Sen undrar folk varför killar/grabbar/gubbar åker hoj?

*kanvaralitenaket*
http://www.superbike.co.uk/imageBank/p/PLL_2922.jpg

Vinter
2010-05-17, 21:37
ahh gör du rätt i, din nuvarande gixxer är sportig nog =)

Ne faktiskt inte, skickade in polisanmälan och alla fb papper förra helgen, inte fått nå svar än, får jag inge respons imorrn så ska jag ringa och höra vad som händer.

På tal om plastraketer, hur mycket utrymme för bagage har en sporthoj. Är max man kan ha med sig en minde ryggsäck på ryggen eller är det en sporttouring hoj man ska kicka på om man vill kunna ha med sig något mer?

Hoppas det löser sig med stölden, btw.

M|cke
2010-05-17, 21:41
Jag har när jag åker till jobbet en stor ryggsäck på närmare 30liter.
Sen kan man ha en tankväska och så kan du fästa saker på passagerarsitsen om du vill.

Allt går med lite vilja :)
Men skall du åka långt 20mil+ så kanske inte sporthoj är det mest opti val.
Då kanske du skall kika på en 'Touring'.
Bäst är ju att åka och testköra några.

Jazen
2010-05-18, 03:47
ja som micke säger, bäst o ha med sig väska. I r1an fanns det inte mkt plats alls, fick plats med min iphone,körkort och visa kort :P

Jag har faktiskt pendlat med r1an sthlm gävle, ca 18 mil några gånger, gick skitbra =)

btw en fråga som nån kanske kan svara på. Snackade med fb idag och dom ska skicka brev om nycklar,kvitton o andra detaljer. När dom fått in allt så ska det ta ytterligare 2-3v innan dom bestämmer sig för att mcn inte kommer hittas och gör en värdering.
MEN till frågan, jag håller på klättrar på väggarna om jag inte får köra hojj snart igen, känns som att tills dom är klar med allt så kommer vi vara i juli. Kan jag köpa mig en till hojj medans den andra är på vift? skadar det fbs jobb eller tycker dom att det är konstigt? jag har sån jäkla abstinens, väntat den låååååånga vintern på sommarn så händer detta, jag tänker inte låta sommarn gå till spillo!!!

martikainen
2010-05-18, 07:09
Kan jag köpa mig en till hojj medans den andra är på vift? skadar det fbs jobb eller tycker dom att det är konstigt? jag har sån jäkla abstinens, väntat den låååååånga vintern på sommarn så händer detta, jag tänker inte låta sommarn gå till spillo!!!

Självklart kan du köpa en ny hoj! Det skadar absolut ingenting hos ditt försäkringsbolag, snarare blir det positivt om du försäkrar den hojen hos dom också, då är du ju en "pluskund" eller vad man ska kalla det en kund de vill försöka hålla kvar då dom ser att du har pengar och är dom trogna.

Låt inte sommaren gå till spillo, har du pengarna så köp en ny hoj i väntan på allt pappersarbete, men sätt dig inte i någon dum sits bara för att du är så sugen, shit happends och det får man leva med ibland.

Jazen
2010-05-18, 12:33
Självklart kan du köpa en ny hoj! Det skadar absolut ingenting hos ditt försäkringsbolag, snarare blir det positivt om du försäkrar den hojen hos dom också, då är du ju en "pluskund" eller vad man ska kalla det en kund de vill försöka hålla kvar då dom ser att du har pengar och är dom trogna.

Låt inte sommaren gå till spillo, har du pengarna så köp en ny hoj i väntan på allt pappersarbete, men sätt dig inte i någon dum sits bara för att du är så sugen, shit happends och det får man leva med ibland.

mjo ska ringa o höra med dom för säkerhetskull. Har ju alla mina försäkringar samlade där, bil,lägenhet,personskada,mc ....
Jag jobbar för mina hobbys, har jag inge bil eller mc så kan jag lika gärna lägga ner :P

Pdaddy
2010-05-18, 12:35
Ja vill åka till USA igen å bränna igenom Dragon tail/Deals gap ett par rundor.. Fyfaan va härlig de va.. 318 kurvor på 11 miles uppe i bergen !!! reeeespect.

Pd

tenchi
2010-05-18, 12:39

Jag sa till mig själv att aldrig lägga flera tusen på en märkeshjälm och så gick jag å köpte mig en Shoei för över 3000kr. Men passformen är utmärkt, sitter som gjutet! Materialet håller, förutsatt att den inte åker backen, många år och stoppningen går att byta ut för en hyfsad peng. I slutändan kostar det lika mycket som att köpa en ny skräphjälm vartannat år.

Prova så många olika hjälmar du kan tills du hittar en som sitter riktigt bra. Beställ sen på nätet om det skiljer mycket. Jag fick tag på ett demoex till bra pris på Lugnets Mc i Borås. Efter att ha provat Shoeihjälmen så satt alla andra hjälmar som skit.

Jazen
2010-05-18, 13:31
Jag sa till mig själv att aldrig lägga flera tusen på en märkeshjälm och så gick jag å köpte mig en Shoei för över 3000kr. Men passformen är utmärkt, sitter som gjutet! Materialet håller, förutsatt att den inte åker backen, många år och stoppningen går att byta ut för en hyfsad peng. I slutändan kostar det lika mycket som att köpa en ny skräphjälm vartannat år.

Prova så många olika hjälmar du kan tills du hittar en som sitter riktigt bra. Beställ sen på nätet om det skiljer mycket. Jag fick tag på ett demoex till bra pris på Lugnets Mc i Borås. Efter att ha provat Shoeihjälmen så satt alla andra hjälmar som skit.

shoei är bra skit, kör med en sån,eller när jag hade hojj då, och är riktigt nöjd =)

von huff
2010-05-18, 17:16
Köpte hjälm idag, blev en RXA helmet som inte kostade alltför mycket vetefan hur stor skillnad det är på dem

mojoo
2010-05-18, 17:43
Tänkte bara kolla, Hur sköter ni era hojar ? Hur ofta? filter etc. Sen undrar jag om någon vet om tror ni jag måste ändra på bränsletillförseln när jag tagit bort db-killern på mina mivv carbon rör?

von huff
2010-05-18, 17:57
De flesta rör kräver väl att man ändrar på bränsletillförseln

delta_mats
2010-05-18, 20:21
Tänkte bara kolla, Hur sköter ni era hojar ? Hur ofta? filter etc. Sen undrar jag om någon vet om tror ni jag måste ändra på bränsletillförseln när jag tagit bort db-killern på mina mivv carbon rör?

Sköter hojen efter serviceboken, gör dock det mesta själv.

Grelle-
2010-05-18, 20:48
Tänkte bara kolla, Hur sköter ni era hojar ? Hur ofta? filter etc.

Servar den efter boken på verkstad, i stort sett endast för att garantin ska gälla. Hade jag haft en äldre hoj hade jag bytt olja och filter själv varje år.

Jazen
2010-05-21, 12:04
ne tills r1 ärendet är klart så köpte jag mig en sånhär.
Grym jäkla hojj, tajjt låda, tajjt chassi, går riktigt bra =)

http://i48.tinypic.com/2lvjoms.jpg

http://i48.tinypic.com/51dd8j.jpg

http://i49.tinypic.com/64qjup.jpg

martikainen
2010-05-21, 13:55
Me like, men var lite försiktig med regnr och så tycker jag. Kanske är folk som håller koll på nätet :/

M|cke
2010-05-21, 21:50
Ah en RIKTIG MC :)

M|cke
2010-05-23, 07:52
Jazen var det din hoj som stod på Rosenhill vid 13.30 tiden i lördags?
Jag rullade in med 4 polare sen åkte vi vidare med 6 tjejer ;)

Stod iaf en fin gixxer längst ut.

Jazen
2010-05-23, 11:17
Jazen var det din hoj som stod på Rosenhill vid 13.30 tiden i lördags?
Jag rullade in med 4 polare sen åkte vi vidare med 6 tjejer ;)

Stod iaf en fin gixxer längst ut.

nja eftersom jag har skaffat gixxer nu så har jag händerna fulla med alla brudar:P

hehe ne inte runt 13 tiden, då va jag på ålandsfärjan, men jag körde ca 1-2h på bulten igår runt 18 tiden. Ruggit nöjd med nya pjuksen jag drog på. Dunlop sportmax qualifier 2 :thumbup:

M|cke
2010-05-23, 13:27
Aha.
Jag kör på Dunlops dom där nya Sport Smart eller vad dom heter. Riktigt nöjd ännu.
Skall bli intressant o se hur dom klarar av bana.

Jazen
2010-05-23, 14:29
Aha.
Jag kör på Dunlops dom där nya Sport Smart eller vad dom heter. Riktigt nöjd ännu.
Skall bli intressant o se hur dom klarar av bana.

gutt. vi skulle åkt lite bulten idag, men sverige bestämde sig för att kissa så jag ska dammsuge hemma istället. Inte lika spännande men billigare =D

Jazen
2010-05-23, 17:28
fastna på ett iaf igår =)

http://gallery.me.com/marco.panseri/100027/IMG_1304_2/web.jpg?ver=12746159760001

M|cke
2010-05-23, 18:43
Va inge knäskrap? :D

Jazen
2010-05-23, 18:47
Va inge knäskrap? :D

icke *grr27*

von huff
2010-05-23, 18:50
Jävligt snygg hoj Jazen!

Var nyss ute och "testade" lite, jag hade bra flyt då jag höll lite högre fart och mer varv genom kurvorna.När ni kör normalt, säg mellan 70-90 så hur mycker varv kör ni med?Jag tycker det går bäst då jag håller runt 6-7000 varv men är det för mycket när man skönåker?

M|cke
2010-05-23, 18:59
Det beror på.
Åker jag vanlig väg i 90 så ligger jag nog på 4-5'an och då varvar den knappt något.
Kör jag aktivt så skulle jag ligga på 2'an förmodligen med rätt högt varv.

När man kör aktivt vill man ju ha lite mer driv ur kurvorna så man kan kontrollera hojen samt resa den upp lättare och få mer flyt.

Sen beror det ju på vad det är för hoj. En sån där läbbig 2-cylindrig sak varvar inte lika högt som en 4-cylindrig sporthoj.

von huff
2010-05-23, 19:05
Det beror på.
Åker jag vanlig väg i 90 så ligger jag nog på 4-5'an och då varvar den knappt något.
Kör jag aktivt så skulle jag ligga på 2'an förmodligen med rätt högt varv.

När man kör aktivt vill man ju ha lite mer driv ur kurvorna så man kan kontrollera hojen samt resa den upp lättare och få mer flyt.

Sen beror det ju på vad det är för hoj. En sån där läbbig 2-cylindrig sak varvar inte lika högt som en 4-cylindrig sporthoj.

Jag har en zzr 600 4 cylindrig som har gått 50 000 km så vet ej hur mycket man vågar varva, är redan att skiten smäller haha.Nä men hojjarna borde nog hålla bra trots att de är gamla om man håller runt 8000 varv nästan hela tiden man kör?

M|cke
2010-05-23, 19:09
Du ligger ju inte still på varvtalet?
Utan gasar ibland och slår av ibland.

Men dom brukar väl varva närmare 12.000rpm som max. Min slår ifrån vid 12.500rpm.
Men rekomendationen är inte att ligga på max :)

Sen är frågan hur länge? 20min aktiv körning eller 2tim på motorväg?

von huff
2010-05-23, 19:13
Du ligger ju inte still på varvtalet?
Utan gasar ibland och slår av ibland.

Men dom brukar väl varva närmare 12.000rpm som max. Min slår ifrån vid 12.500rpm.
Men rekomendationen är inte att ligga på max :)

Sen är frågan hur länge? 20min aktiv körning eller 2tim på motorväg?

Gissar att den varvar runt 12000, före 8000 rör den knappt på sig.Jag var mest ute efter vad som är hälsosamma varvtal så man åker vanligt, jag tycker att det inte känns bra att bara ha 4-5000 varv då blir man tvungen att gasa ur kurvorna för att få bättre balans medan om jag ligger på runt 7000 så kan man köra mer jämt och fint.

Jazen
2010-05-23, 19:14
same same som micke, men igår låg jag på 3an 4ans växel, vilket är jäkligt hög för en sån slingrig väg. Dock körde jag in nya däck så mer varv ville jag inte ha. men ja som han sa =)

micke inge knäskrap ;) ?

M|cke
2010-05-23, 19:15
När jag tog körkort så tjatade läraren om att växla ner inför kurvorna så man kunde använda drivet/varvet att få flytet.
Man skulle köra aktivt och växla hela tiden upp på rakor o ner inför kurvor.

Sen klart hade jag en 600 skulle jag nog mer köra på lägre växlar än med min 1000 som har lite vrid.

M|cke
2010-05-23, 19:17
same same som micke, men igår låg jag på 3an 4ans växel, vilket är jäkligt hög för en sån slingrig väg. Dock körde jag in nya däck så mer varv ville jag inte ha. men ja som han sa =)

micke inge knäskrap ;) ?

Sällan jag har knäskrap. Känner inte för att posera i fotokurvan med knäskrap när det går under 150...(inte för att jag skulle köra så fort där) ;)
Knäskrap är till för bana.

Det ser ofta rätt skoj ut.

Förare 1: Knäskrap 90km/h
Förare 2: Knäskrap 110km/h
Förare 3: Inge knäskrap bara lite lutning på hojen 120km/h

Alla i samma kurva...

Men bulten kör jag nog oftast på 3'an ibland 4'an på dom lite mer 'raka' partierna när det går undan.

Jazen
2010-05-23, 19:23
Sällan jag har knäskrap. Känner inte för att posera i fotokurvan med knäskrap när det går under 150...(inte för att jag skulle köra så fort där) ;)
Knäskrap är till för bana.

Det ser ofta rätt skoj ut.

Förare 1: Knäskrap 90km/h
Förare 2: Knäskrap 110km/h
Förare 3: Inge knäskrap bara lite lutning på hojen 120km/h

Alla i samma kurva...

Men bulten kör jag nog oftast på 3'an ibland 4'an på dom lite mer 'raka' partierna när det går undan.

ja det är ju mycket pose lite snack på den sträckan... med tanke på alla jäkla avvåkningar just den här korta biten in på säsongen så blir man väl lite nojjig också...

M|cke
2010-05-23, 19:39
Hehe ja, bäst var väl avslutningen förra året. 6st avåkningar på lördagen på bulten :)

Jazen
2010-05-23, 20:00
Hehe ja, bäst var väl avslutningen förra året. 6st avåkningar på lördagen på bulten :)

värsta vore om det va från samma grupp också :P

Jazen
2010-05-27, 13:31
ahh shit vilken dag, va ute igår o körde några bulten repor...verkar som alla va galna igår. Ena efter andra bombade som om livet stog på spel....tyvärr möttes jag av massa poliser på väghem från tungelsta, trodde väl bara att det va folk som hade klagat som vanligt...men icke, i detta fall blev det dödlig utgång på bulten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7194473.ab

Det är inte värt att mista livet över.... usch

von huff
2010-05-27, 15:40
Förstår att man vill gasa på med hoj men att t.ex som på bulten ge på så mycket man kan under längre sträckor på allmän väg gör bara alla förbannade

M|cke
2010-05-27, 19:43
Det igår var bara tragiskt. Så jävla onödigt. Tänker på dom anhöriga o inblandade.

Jag har börjat åka andra vägar än bulten just för att det är överfullt av 'racer' förare där numera.

Tror fan att Jazen fastnade på en drös bilder.

Jag roade mig med annat (självklart på inhägnat område ;) )
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=310982&d=1274912575
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=310985&d=1274912575

delta_mats
2010-05-27, 21:59
Någon annan än jag som körde Handelsboden kortegen idag? I Umeå var vi nog närmare 150 hojar skulle jag tro.

Jazen
2010-05-28, 04:31
Det igår var bara tragiskt. Så jävla onödigt. Tänker på dom anhöriga o inblandade.

Jag har börjat åka andra vägar än bulten just för att det är överfullt av 'racer' förare där numera.

Tror fan att Jazen fastnade på en drös bilder.

Jag roade mig med annat (självklart på inhägnat område ;) )
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=310982&d=1274912575
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=310985&d=1274912575

håller med, blev nog sista körningen där...
jag mötte massa snutar i tungelsta på väg ut mot rosenhill hållet, trodde väl att det va folk som klagat som vanligt...men tyvärr va det med dödlig utgång...trist som satan, visst fick man sig en tänkare...man blir bara nojjig när man kör där känns det som.
mjo jag fastna faktiskt på några :P

http://www.jimmyb.se/foto/senaste/DSC_0950.jpg
http://www.jimmyb.se/foto/senaste/DSC_0971.jpg

martikainen
2010-05-28, 06:16
säger der igen, snygg hoj så in i satan! Och snyggt matchande skinnställ! :)
Stripsen blev ju kalasbra!

Jazen
2010-05-28, 22:32
tackar
Efter några timmars körning hos lingvalls motor måste jag säga att V-MAX 2010 är en HELT galen hojj! kört både r1 09 o vmax o kan säga att vmaxen är en custom hojj som hakar på! custom hojj med 1700cc o 200hk. me like ALOT! är en custom hojj jag skulle kunna ha istället för en sportis.

http://www.motorcyclenews.com/upload/256260/images/2010VMAX41248805545.jpg

M|cke
2010-05-28, 23:20
Bara synd att den är lite klumpig :D

Men ja den går nå sjukt.

Jazen
2010-05-28, 23:22
Bara synd att den är lite klumpig :D

Men ja den går nå sjukt.

ja du kan ju inte svänga som på en sportis men jävlar vilken fet hojj =)

egge
2010-06-07, 10:31
Dagens n00bfråga: hur vet man vilken sladd som är plus/minus när man kopplar in ett batteri? Har aldrig gjort det själv och i höstas var det en polare som plockade av det.

Sebbe_H
2010-06-07, 10:38
Dagens n00bfråga: hur vet man vilken sladd som är plus/minus när man kopplar in ett batteri? Har aldrig gjort det själv och i höstas var det en polare som plockade av det.

Röd, plus
Svart minus

delta_mats
2010-06-07, 10:38

Röd kabel är + och svart kabel är -.
Svart kabel ska anslutas till Minuspolen på batteriet och sedan ansluter du röd kabel till pluspolen på batteriet. På batteriet brukar det finnas märkning i form av ett + och -.

egge
2010-06-07, 10:46
Röd kabel är + och svart kabel är -.
Svart kabel ska anslutas till Minuspolen på batteriet och sedan ansluter du röd kabel till pluspolen på batteriet. På batteriet brukar det finnas märkning i form av ett + och -.

Tack. :)

M|cke
2010-06-07, 11:31
Fast vi andra brukar ansluta + (Röd) först och sedan - (Svart).
För om du råkar komma åt ramen eller något annat som leder strömmen så händer det inget.....

Sätter du dit - först så har du jordat hojen och meckar du med + och råkar slinta så verktyget kommer åt t.ex ramen så kan det bli skoj :)

Sen när man demonterar så bort med - först...

delta_mats
2010-06-07, 14:29
För om du råkar komma åt ramen eller något annat som leder strömmen så händer det inget.....

Sätter du dit - först så har du jordat hojen och meckar du med + och råkar slinta så verktyget kommer åt t.ex ramen så kan det bli skoj :)

Nå det är ju bara en formalitet:)

Jazen
2010-06-07, 16:47
micke hur går det med wheelandet =) ?

egge
2010-06-07, 17:28

Tur att jag var säker på handen då. ;)

Wohoo, hojen startade direkt trots den låmga vintervilan. Synd bara att man tvingades sätta på originaldämparen innan besiktning. Låter ju för täääskigt.

M|cke
2010-06-07, 18:45
micke hur går det med wheelandet =) ?

Hehe.
Det går bara fint.
1'an, 2'an o 3'an är inga problem.
4an är lite väl när det går i 200 o man gasar upp den utan problem *screwy*

Men jag gillar mer att köra på 2 hjul än 1.

Jazen
2010-06-07, 21:04
Hehe.
Det går bara fint.
1'an, 2'an o 3'an är inga problem.
4an är lite väl när det går i 200 o man gasar upp den utan problem *screwy*

Men jag gillar mer att köra på 2 hjul än 1.

håller med, ettan o 2an är jag i.... 3an får vänta...men som du säger, 2 hjul är bättre än 1

von huff
2010-06-09, 19:25
Tror hojen får stå resten av säsongen, kommer att satsa på nästa istället.Försäkringen är ävligt dyr när man endå inte hinner åka eller har ordentlig utrustning:)

M|cke
2010-06-09, 20:13
Ja utan utrustning skall man inte åka hoj, det är inte värt det om det händer nått.

occt
2010-06-09, 21:26
Ny köpt hoj! :hbang::)

http://forumbilder.se/images/242010102539Pd0b1.jpg (http://forumbilder.se)

Tricce
2010-06-09, 21:28
Ny köpt hoj! :hbang::)

http://forumbilder.se/images/242010102539Pd0b1.jpg (http://forumbilder.se)

yey nu kan du posta i denna tråden :D

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148818&highlight=ninjor

Lord
2010-06-09, 21:34
Risk 2:an i nästa vecka och sen är det fullt ös för att hinna med kortet till Juli :)

Vad säger Kolo, R6:a eller Ninja (c:a 10 år gamla så man har råd.. )? *flex*

M|cke
2010-06-09, 21:36
Yay en Streetfighter!!!
Stabila saker!

Jazen
2010-06-09, 21:40
occt: grattis, nu kommer micke i brallan :D

Lord: hugget som stucket köp den du trivs bäst på...fast en 1000cc är inte fel det heller :P

Jazen
2010-06-09, 21:41
btw, några bilder som polaren tog på hojjen för 3v sen. han labba med lite blixtar o dyligt
http://henrikssonmedia.se/archives/suzuki-gsxr-1000-252.htm

Lord
2010-06-09, 21:50
occt: grattis, nu kommer micke i brallan :D

Lord: hugget som stucket köp den du trivs bäst på...fast en 1000cc är inte fel det heller :P

Tänkte börja mjukt första säsongen... har hört att jag som 24-årig kille inte ligger i lågriskområdet på alltför kraftfulla sporthojar ;)

Jazen
2010-06-09, 21:52
Tänkte börja mjukt första säsongen... har hört att jag som 24-årig kille inte ligger i lågriskområdet på alltför kraftfulla sporthojar ;)

600 eller 1000cc, farten du kommer upp i blir skadligt iaf :D

Tricce
2010-06-09, 21:53
btw, några bilder som polaren tog på hojjen för 3v sen. han labba med lite blixtar o dyligt
http://henrikssonmedia.se/archives/suzuki-gsxr-1000-252.htm

:thumbup: Snygga bilder

occt
2010-06-09, 22:13
Tackar :)

Riktigt nöjd :) zx9r -99 med acra helsystem ;)

Lord
2010-06-09, 22:19
600 eller 1000cc, farten du kommer upp i blir skadligt iaf :D

Sant, men får man pressa hojen lite mer kanske man fattar vad man sysslar med ;)

Jazen
2010-06-09, 22:20
Sant, men får man pressa hojen lite mer kanske man fattar vad man sysslar med ;)

driver bara, håller med, viktigaste är ju åkandet ;)

agazza
2010-06-09, 23:11
Tackar :)

Riktigt nöjd :) zx9r -99 med acra helsystem ;)

Pax, provkörning.

M|cke
2010-06-10, 09:15
Hade jag inte varit 190cm hade jag nog nöjt mig med en 600-750 istället för 1000cc.
Skillnaden märks först vid 200+

Samt när man skall ha upp den på bakhjulet i högre farter.

tenchi
2010-06-10, 09:18
Tror hojen får stå resten av säsongen, kommer att satsa på nästa istället.Försäkringen är ävligt dyr när man endå inte hinner åka eller har ordentlig utrustning:)

Gör som jag, köp det på hösten/vintern när de har rea ;)

delta_mats
2010-06-10, 11:15
Hade jag inte varit 190cm hade jag nog nöjt mig med en 600-750 istället för 1000cc.
Skillnaden märks först vid 200+

Samt när man skall ha upp den på bakhjulet i högre farter.

Skiljer det så mycket storleksmässigt mellan en 600 och 1000 japsare då?

delta_mats
2010-06-10, 11:18
Var precis och besiktade hojen. Allt gick bra tills besiktningsmannen såg reflexen av tejp som satt på regskylten, vilket inte var godkänd. Fick chansen att åka iväg och köpa en reflex och jag funderade såklart inte många sekunder på det. Drog till mekonomen 150 meter bort och köpte en reflex med dubbelhäftande tejp som jag satte fast där kontrollmärket tidigare satt.
Sen var besiktningsmannen nöjd och hojen gick igenom utan anmärkning.

tenchi
2010-06-10, 12:21
Var precis och besiktade hojen. Allt gick bra tills besiktningsmannen såg reflexen av tejp som satt på regskylten, vilket inte var godkänd. Fick chansen att åka iväg och köpa en reflex och jag funderade såklart inte många sekunder på det. Drog till mekonomen 150 meter bort och köpte en reflex med dubbelhäftande tejp som jag satte fast där kontrollmärket tidigare satt.
Sen var besiktningsmannen nöjd och hojen gick igenom utan anmärkning.

vilken tur! här har de ibland haft reflex att köpa på sbp, nu köpte jag en för 15 spänn som åkte av lika fort efter besiktningen. såg ju förjävligt ut! :Virro

Jazen
2010-06-10, 13:42
Skiljer det så mycket storleksmässigt mellan en 600 och 1000 japsare då?

hmm jag tycker dock det skiljer sig relativt. Körde en triumph 675, tycker hojjen va jäkligt död på botten gemfört med en 1000cc... är väl att dom måste varvas lite mer dock

delta_mats
2010-06-10, 14:42
hmm jag tycker dock det skiljer sig relativt. Körde en triumph 675, tycker hojjen va jäkligt död på botten gemfört med en 1000cc... är väl att dom måste varvas lite mer dock

Jag kanske missförstod honom. Trodde han menade att 1000cc hojarna var större än 600cc, ram, sitthöjd mm. Vet att det skiljer lite grann men oftast inte mycket. Prestanda går ju självklart inte att jämföra då en 1000cc har mucho mer power i botten än 600cc.

M|cke
2010-06-10, 14:54
Nej dom skiljer inte så mycket i storlek. Men lite.
Sen får man komplettera med bakflyttade fotpinnar osv.

Sen är det manligare med fler cc vid McD ;)

delta_mats
2010-06-10, 15:05
Japp, manligare mer större motor:) Jag har 1000cc åsså, fast fördelat på två cylindrar endast.:naughty:

Jazen
2010-06-10, 17:21
jasså du menar den fysiska storleken på själva motorcykeln :D jo jag upplevde 675an väldigt liten faktiskt, men har man suttit på större hojjar så är man väl van vid den känslan. sen som micke säger,ju törstigare hojj desstå manligare...

Glen
2010-06-10, 18:13
God kväll,

Kort fråga, ska köpa nya tändstift till gixxern (NGK CR9E, rätt vanliga stift inbillar jag mig) samt oljefilter, nån som vet ifall det säljs på Mekonomen eller Biltema? Har kollat runt på hemsidorna men inte lyckats hitta, har dock köpt NGK-stift på bl.a. Mekonomen senast för nåt år sedan.

tenchi
2010-06-11, 08:40
biltema har bara sina egna grejer så åkt till mekonomen istället så beställer de hem om de inte har.

Degpekka
2010-07-11, 19:27
Jag klotade idag :( rullgrus i en sväng på landsväg, gick i ca 50-60km/h... sjukt tråkigt. Men det var bara till att "tuck&roll" och plocka upp hojen ur diket. Skrämde dock livet ur hästarna som stog i hagen vid sidan av vägen: :D Hojen funkar, lite sprucken kåpa och allmänt skrapad, annars lugnt. Jag klarade mig med en öm hand och en sträckning i trapsen. :D

zam_zap
2010-07-11, 22:59
Jag klotade idag :( rullgrus i en sväng på landsväg, gick i ca 50-60km/h... sjukt tråkigt. Men det var bara till att "tuck&roll" och plocka upp hojen ur diket. Skrämde dock livet ur hästarna som stog i hagen vid sidan av vägen: :D Hojen funkar, lite sprucken kåpa och allmänt skrapad, annars lugnt. Jag klarade mig med en öm hand och en sträckning i trapsen. :D

Jag klotade också nyligen, i början av veckan. Vänsterkurva på landsväg, låg ingångshastighet sen la jag ner hojjen i kurvan och gasade igenom den tills jag får möte av en bil som ligger och kör mer eller mindre på mittlinjen med sina däck. Slår av på gasen alldeles för mycket för att försöka ta ut svängen mer och undvika att sitta i fronten. Får dock inte ner hojjen igen utan det går rakt ut i diket i närmare 70. Fina blåmärken på låren och underarmarna samt att jag känner av ena trapsen fem dagar senare. Så ska ner i morgon och kolla upp det lite mer men känns mest som en rätt jävlig sträckning bara.

Så nu blir det att se hur det går med försäkringsbolaget, men det ska inte vara någon fara och förhoppningsvis har jag en ny +nya kläder om 1-2 veckor. Min MC blev det bara skrot av.

Jazen
2010-07-11, 23:37
jäkligt trökigt med omkullkörning. känns som att det är omöjligt att unvika det nångång under sin hojj liv. Viktiga är väl o inte bli skrämd o kliva upp igen snabbt.

Jazen
2010-07-22, 22:05
happ nu rattar man vmax

http://i27.tinypic.com/ac50dc.jpg

G_lund
2010-07-22, 22:40
Såg en fet customhoj förra veckan, det var nog den första fabriktillverkade customen som jag verkligen tyckte såg ball ut.

victory/victoria eller nått sånt hette den :)
blå med vita ränder längsmed!

Sebbe_H
2010-07-22, 22:47
Såg en fet customhoj förra veckan, det var nog den första fabriktillverkade customen som jag verkligen tyckte såg ball ut.

victory/victoria eller nått sånt hette den :)
blå med vita ränder längsmed!

http://www.victorymotorcycles.se/

Tricce
2010-07-23, 03:16
happ nu rattar man vmax

http://i27.tinypic.com/ac50dc.jpg

fewk u nu är jag skapligt avis!!!! fet ljud i din??

lyssna på denna!!!

GuQsCBReeTM

Jazen
2010-07-23, 09:28
fewk u nu är jag skapligt avis!!!! fet ljud i din??

lyssna på denna!!!

GuQsCBReeTM

jevlar vilket ljud.ne hämta min igår så den är standard än så länge

persson93
2010-07-23, 12:10
Åh, äntligen en tråd som en körglad 93a känner sig mycket bekväm i! synd att jag inte hittat den tidigare :D

Kan slänga upp en bild på bettan ;)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------DSC00074.JPG
skymtar farsans cadillac coupe -54 där i bakgrunden också! ;)

En yamaha wr 125x ny från förra året, har rullat ca 380 mil på den och 500+ på moppe :)

En fundering bland alla er som är lite mer erfarna med större cyklar, är extremt delad på vilken 600 hoj det blir, Sport vs Sm?

Karatekid
2010-07-23, 21:48
Är det värt att ta ett lätt mc-kort?

Jazen
2010-07-23, 22:45
Åh, äntligen en tråd som en körglad 93a känner sig mycket bekväm i! synd att jag inte hittat den tidigare :D

Kan slänga upp en bild på bettan ;)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------DSC00074.JPG
skymtar farsans cadillac coupe -54 där i bakgrunden också! ;)

En yamaha wr 125x ny från förra året, har rullat ca 380 mil på den och 500+ på moppe :)

En fundering bland alla er som är lite mer erfarna med större cyklar, är extremt delad på vilken 600 hoj det blir, Sport vs Sm?

jadu det är väl vad man är van med. Känns som man kan leka lite mer med en sm men på rakorna hänger man inte med. Beror väl helt på vad du ska ha hojjen till

persson93
2010-07-23, 23:47
Är det värt att ta ett lätt mc-kort?

Ja, det är helt klart värt det, om du ändå har planer på att ta mellanklass så är det lika bra att börja med lätt och att det är ca 123452561245577456 gånger roligare än att köra moppe!

jadu det är väl vad man är van med. Känns som man kan leka lite mer med en sm men på rakorna hänger man inte med. Beror väl helt på vad du ska ha hojjen till

Det kommer att bli ganska mycket pendling på raksträckor så i dagsläget lutar det mot en sport, men hade också varit helt okej med en sm till lite buskörning i stan ;)

Några tips på snygga 600or? Har spanat lite på hondas CBR och ktm 690 smc, båda verkar riktigt feta fast nu lutar det lite mer mot sport..

M|cke
2010-07-24, 09:48
Kolla även på R6 05-> om du skall ha en 600cc även nyare Suzuki GSX-R 600/750 är rätt najsiga att åka på.

Om man skall åka sporthoj.

Sen går det att åka ruskigt fort med en motard så länge det inte är rak motorväg.
Vet folk med motarder som åker ifrån sporthojar på banor fast det går väldigt brett då :D

persson93
2010-07-24, 10:27
Okej, ska ta och kika på dom! Jo i dagsläget lutar det mot sport då det är ca 2-3mil i princip bara raksträcka in till stan :)

Var inne på blocket och kikade lite, hittade en som hette Triumph Daytona, som tydligen skulle utklassa cbr, r6 och dom flesta 600 cyklarna i alla tester, kanske något att sikta på?

Jazen
2010-07-24, 14:07
Okej, ska ta och kika på dom! Jo i dagsläget lutar det mot sport då det är ca 2-3mil i princip bara raksträcka in till stan :)

Var inne på blocket och kikade lite, hittade en som hette Triumph Daytona, som tydligen skulle utklassa cbr, r6 och dom flesta 600 cyklarna i alla tester, kanske något att sikta på?

Hur mycket ska hojjen få kosta? Du menar Triumph 675a? Har kört det och tycker personligt dom går bättre än r6orn.dock är r6an snygg som fan :)

persson93
2010-07-24, 15:26
Hur mycket ska hojjen få kosta? Du menar Triumph 675a? Har kört det och tycker personligt dom går bättre än r6orn.dock är r6an snygg som fan :)

Allt mellan 40 och 75 tusen, japp det är den jag menar! Tyckte den såg väldigt bra ut på bild. Har du kört en r6a? Hur är komforten om man jämför dom?

Jazen
2010-07-24, 18:23
Allt mellan 40 och 75 tusen, japp det är den jag menar! Tyckte den såg väldigt bra ut på bild. Har du kört en r6a? Hur är komforten om man jämför dom?

Yes 675an är snygg, går bättre än E6an tycker jag.båda hojjarna är grymt smidiga,man märker verkligen skillnad då man kommer från en 1000cc. Komforten är ju som alla andra sporhojjar, man känner av det efter många mil men man kommer ju fram fort :)

Sebbe_H
2010-07-24, 20:15
675.an utan tvekan, har haft en själv och det är en stöört underbar hoj, efter 06 då vill säga.

persson93
2010-07-25, 12:33
Yes 675an är snygg, går bättre än E6an tycker jag.båda hojjarna är grymt smidiga,man märker verkligen skillnad då man kommer från en 1000cc. Komforten är ju som alla andra sporhojjar, man känner av det efter många mil men man kommer ju fram fort :)

Jo, blev en stor funderare när jag såg på riktigt hur grymt jävla snygg r6an är, plus att jag nog kan få ett bättre pris på den än triumphen. Är dock osäker om jag ska köra ostrypt eller inte, känns inte värt att kvadda en dyr hoj och sen inte få nåt på försäkringen..

675.an utan tvekan, har haft en själv och det är en stöört underbar hoj, efter 06 då vill säga.

Körde du strypt eller ostrypt? :)

Sebbe_H
2010-07-25, 14:49
Jo, blev en stor funderare när jag såg på riktigt hur grymt jävla snygg r6an är, plus att jag nog kan få ett bättre pris på den än triumphen. Är dock osäker om jag ska köra ostrypt eller inte, känns inte värt att kvadda en dyr hoj och sen inte få nåt på försäkringen..

Körde du strypt eller ostrypt? :)

Testa båda två, och gör en bedömning efter det, motorn på trajjan är helt sinnes.

Jag hade en strypning i ungefär två dagar. :D

martikainen
2010-07-25, 14:59
happ nu rattar man vmax

Va fan hände nu :D Den där hojen är bra jävla fet, men varför bytet? För du har väl inte kvar gixxern?

Angående Daytona 675, jag är så sjuuukt sugen på en sån, jag får se om man kan spara ihop lite pengar och sen få er6an såld till våren för rätt peng (50k minst). För försäkringen blir knappt dyrare på en sån än min er6a, tragiskt nog.

Jazen
2010-07-25, 15:16
Va fan hände nu :D Den där hojen är bra jävla fet, men varför bytet? För du har väl inte kvar gixxern?

Angående Daytona 675, jag är så sjuuukt sugen på en sån, jag får se om man kan spara ihop lite pengar och sen få er6an såld till våren för rätt peng (50k minst). För försäkringen blir knappt dyrare på en sån än min er6a, tragiskt nog.

haha ja du snetändning. Trött på sporthojjs åkandet lite grann. Alla polare har ju sålt sina så man åker för det mesta själv. Ville ha nått man kan glida lite skönt med men ändå ha bra med effekt om man vill gasa ur =) ne gixxern är inte kvar.

675an är najs så är det bara =D

M|cke
2010-07-25, 20:11
haha ja du snetändning. Trött på sporthojjs åkandet lite grann. Alla polare har ju sålt sina så man åker för det mesta själv. Ville ha nått man kan glida lite skönt med men ändå ha bra med effekt om man vill gasa ur =) ne gixxern är inte kvar.

675an är najs så är det bara =D

Därför man tar en sporthoj och fightar *cupid*

Lär ju mecka om min gixxer i vinter :hbang:

persson93
2010-07-25, 20:13
Blev just kär!
http://2wheeltuesday.com/wp-content/uploads/2009/09/R6-black-2.jpg
en sån tar vi!

Jazen
2010-07-25, 20:24
Därför man tar en sporthoj och fightar *cupid*

Lär ju mecka om min gixxer i vinter :hbang:

haha ja jo , vad ska du mecka med då?

persson: nya r6an ser riktigt bra ut

persson93
2010-07-25, 20:32
Den ser grymt bra ut! Måste börja spara *drool*

martikainen
2010-07-25, 20:41
Nya R6an är 10gånger snyggare än R1an, fattar inte vad som hänt med R1an den senaste versionen

Jazen
2010-07-25, 20:43
Nya R6an är 10gånger snyggare än R1an, fattar inte vad som hänt med R1an den senaste versionen

ja det är en helomvändning. R1 07-08 är den snyggaste r1 modellerna enligt mig, 09an började dom bli helt fel

persson93
2010-08-01, 17:15
Vad tror ni en försäkring på en r6a går på (relativt ny -08,09,10)? Självrisk etc, hojen lär mest troligt ställas på min far som är 40+, kan inte speciellt mycket om försäkringar etc eftersom jag bara är 17 :)

von huff
2010-08-01, 18:31
Jag tänker sälja min gamla zzr 600 nu.Har bara haft den sen maj och den funkar bra men ekonomin tillåter inga överflödigheter nu.Dessutom är det en gammal halvtrött hoj som jag inte har ´lust att betala försäkring på:(Väldigt synd gillar den hojen

delta_mats
2010-08-02, 14:21
Min hoj, Aprilia SL1000 Falco.

http://a.imageshack.us/img842/7027/dsc00004j.jpg
http://a.imageshack.us/img829/7544/dsc00001y.jpg

von huff
2010-08-03, 07:25
Snygg hoj!

Min småkusin kör som en dåre med sin hoj med sina polare.Jag tror at tdet bestraffade sig igår då jag såg en ambulans,en hoj och min småkusins morsa å syrra...

Larsa_wee
2010-08-05, 00:12
Är sjukt sugen på ta Hojkort till våren när jag fyller 21 och tänkte skaffa mig nån Sporthoj alternativt en Motardhoj.

Har kikat lite på R1, Gsxr, Cbr, nån Aprilia osv. kommer väl lägga runt 50-90k ungefär.

Och på motardsidan har jag kikat lite på Ktm,Aprilia osv. ge även lite förslag här. men blir det motard så har jag inte tänkt lägga lika mkt utan då mer kring 50k.

Jag kommer mest köra med hojen när det är fint väder och mitt i sommaren. blir mest glidar turer men vill ändå ha rejält med Effekt.
det är mest effekt för pengarna jag letar, samt busegenskaper när man väl vill det :) / Larsa

Jazen
2010-08-09, 21:52
vmax kickin in =)
http://i34.tinypic.com/b9daq.jpg

föresten så sålde jag vmaxen o köpte mig en ktm 640 duke 2.... sporthoj i all äro men satan vad motard är kul, bakhjul ftw =D

Sebbe_H
2010-08-09, 22:24
Köpa en crf 450 någon?

bear.flowertwig
2010-08-09, 23:55
Såg en riktigt fin svart Speed Triple idag. Guldeloxerade magnesiumfälgar och arrow slip on. Mao helsvart med gula-/gulddetaljer. Gillar de feta framlysena. En modern klassiker.

Har sett en 998 i Italien som var strippad på frontkåpan och försedd med liknande framlyktor. Sjukt cool.

Jazen
2010-08-10, 08:51
va på cypern förra veckan o tog dom här bilderna. Skönt att snuten åker runt på 1000RR =)

http://i37.tinypic.com/116ubtl.jpg

http://i34.tinypic.com/33yp9b9.jpg

M|cke
2010-08-10, 15:44
vmax kickin in =)
Bild på slö hoj :naughty:

föresten så sålde jag vmaxen o köpte mig en ktm 640 duke 2.... sporthoj i all äro men satan vad motard är kul, bakhjul ftw =D

Mjo men hur kul är det att åka i 100blås på bakhjulet....:Virro

Kan man inte köra på bakhjulet med sin 1000cc är de nå fel :cool:

Jazen
2010-08-10, 21:35
Mjo men hur kul är det att åka i 100blås på bakhjulet....:Virro

Kan man inte köra på bakhjulet med sin 1000cc är de nå fel :cool:

du kan köra betydligt saktare på bakjulet med en motard. sporthoj är skoj men meningslöst om man åker själv oftast, så jävla tråkigt =)

agazza
2010-08-10, 22:00

Billigaste er6an på blocket den här sommaren gick på 34k, med slipon.

Vad har du för årsmod och tillbehör när du vill ha 50k för den? Nya modellen eller?

M|cke
2010-08-10, 23:17
du kan köra betydligt saktare på bakjulet med en motard. sporthoj är skoj men meningslöst om man åker själv oftast, så jävla tråkigt =)

Nja vet nog folk som kör sakta med sporthojar med ;)
Handlar bara om att kunna.

Sen om man kör själv så vill man väl bara fram fort ;)
Men alltid kul att variera hojar tills man hittar det som passar en själv.

M|cke
2010-09-18, 08:53
Här var det livat, har alla slutat åka?

Själv har jag 2 bandagar kvar minst *flex*
Åker till och från jobbet nästan varje dag.
Fått ihop 1000+ mil i år :thumbup:

Dags att åka in till stan och handla kaffe. Finns alltid ursäkter att åka hoj *cupid*

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=370&pictureid=1601

egge
2010-09-18, 10:27
Tyvärr var det inte eknomiskt försvarsbart att ha en hoj när man är student. Om jag inte prostituerar mig då. :/

Glen
2010-09-18, 11:45
Här var det livat, har alla slutat åka?

Själv har jag 2 bandagar kvar minst *flex*
Åker till och från jobbet nästan varje dag.
Fått ihop 1000+ mil i år :thumbup:

Dags att åka in till stan och handla kaffe. Finns alltid ursäkter att åka hoj *cupid*

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=370&pictureid=1601

Brukar bli körning en bit in i oktober så än finns det gott om tid. Segt bara med vädret senaste dagarna, regn och solsken i en salig röra... Måste byta olja och filter samt tändstift innan vinterförvaringen också men det känns lite segt. Alla grejer finns hemma enda problemet nu är att jag är ganska mekaniskt handikappad .

Jazen
2010-09-18, 18:15
körde sista vändan idag, märker att det börjar bli väldigt kallt i backen, spinner hejvilt när man ska koppla upp den när man stått en stund =)

bear.flowertwig
2010-10-02, 11:45
Finns det inga sköna renodlade hojprogram(tv)?

Trist att hoj så få extremt lite utrymme i alla vanliga motorprogram.

Jazen
2010-10-06, 16:59
hojjen från sommras med nya klibbor på =)

http://i55.tinypic.com/2m836s3.jpg

Chaan
2010-10-06, 17:01
Något annat?

Haha allt! Jag har lyckats köpa några dåliga fordon under det här årtusendet (har varit bra på det tidigare!) ett av dem en offroad som hade fått fel stift i - två grader för varmt!

agazza
2010-11-02, 18:20
Nu kanske triumph daytona 675 problem

http://www.bike.se/content/4271/

Stämmer priset så kommer den där sälja sjuukt bra.
http://farm5.static.flickr.com/4034/5135274903_ab820d471d_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4128/5135883736_c6e7819f9b_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1372/5135284553_f53e358406_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1439/5135885220_ef7e4f88d3_b.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1309/5135887564_5fd8b2a03b_b.jpg

Jazen
2010-11-02, 18:48
Ser riktigt cool ut,piporna är lite unika :)
Bra sugen på en ny R hojj till somarn, kluven på om jag ska köpa en bahoj o enbart köra banträffar eller en gatvariant med miljoner i försäkringspremie

agazza
2010-11-28, 20:49
lal

http://www.asphaltfighters-stormbringer.com/homee.htm

http://www.mamimagazine.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/12/asphaltfighters-stormbringer-superbike-2jpg_651.jpg

Jazen
2010-12-26, 10:47
drog ut igår o filma lite. Satte ihop ett litet klipp på några timmar

http://vimeo.com/18181257

M|cke
2010-12-26, 11:08
Sjukt kul att köra i skogen när det är 50cm snö med :)

Kul film spec slutet, så brukar det hända några ggr varje runda :Virro

Blir snart lite is åka. Kör själv en KTM Exc 450 på vintern.

Jazen
2010-12-26, 11:20
Sjukt kul att köra i skogen när det är 50cm snö med :)

Kul film spec slutet, så brukar det hända några ggr varje runda :Virro

Blir snart lite is åka. Kör själv en KTM Exc 450 på vintern.

så går det när man hets monterar en gopro på en kall o blöt cykel :P
folk kollar extra snett när det är -15 så kommer nån på bakhjulet mitt i stan :p

agazza
2011-01-21, 11:14
driftingtävling hoj mot bil
VYpOFimB7ZA

nya ducati diavel, måste vara snyggaste glidaren hittills

http://indianmotosblog.com/wp-content/uploads/2010/12/Ducati-Diavel-1.jpg
http://www.4yea.com/wp-content/uploads/2010/12/Mercedes_AMG_Ducati_Diavel_01.jpg

och så nya FGR med en v6a på 2500cc

http://www.bike.se/sites/default/files/imagecache/nodeimage_maincontent_full/bike/24941_0.jpg

http://www.bike.se/sites/default/files/imagecache/lightbox/bike/24949_2.jpg

turbobygge någon? :D

diskutera

Larsa_wee
2011-01-21, 13:08
haha fysatan vad fläskig hoj :D lär vara en grym känsla att ha den där "mellan benen".

Jazen
2011-01-21, 14:10
diavel är väl ändå ducatis nya streetfighter hoj =)
såg en sån på mässan i usa i november, såg cleeeaan ut.
Blir o troligen hämta nya hojen nästa vecka =)

agazza
2011-01-21, 15:10

nja den heter streetfighter deras streetfighter hoj och ser ut såhär
(diavel ska mer slåss i katogerin coola gubbhojar, typ harley v-rod)

http://www.motorland.ru/1mc2009/img/2903/ds2.jpg

egge
2011-01-21, 23:08
Får spontanutlösning när jag ser en ducati streetfighter. Borde kanske söka vård...

Jazen
2011-01-21, 23:50
nja den heter streetfighter deras streetfighter hoj och ser ut såhär
(diavel ska mer slåss i katogerin coola gubbhojar, typ harley v-rod)

http://www.motorland.ru/1mc2009/img/2903/ds2.jpg

jasså, tja my bad då =)
hämtar min hoj imorrn =)

Jazen
2011-02-01, 14:57
farsans nya åk
http://i51.tinypic.com/2s0b63a.jpg

delta_mats
2011-02-04, 13:19

Vad för hoj?

Sebbe_H
2011-02-04, 13:35
Kul att ni snackade om det nyss, har gått i tankarna om en streetfighter s. Nån som har några erfarenheter?

delta_mats
2011-02-04, 15:40
Det här filmades nog förrförra sommaren, ett bra ställe att leka av sig om man känner för det.
I somras var jag där med min Falco och bror med hojen i klippet. Det kom dit en snubbe med en dragbike, har för mig att det var en Katana. Vi köra lite mot varanda på lek och självklart blev vi ordentligt stekta, imponerande hur hårt man kan bli ifrånkörd när man själv sitter på en hoj, och ljudet från hans hoj var helt ljuvligt, ett skrovligt ylande över hela basen.
zjPR4JvKHxI

agazza
2011-02-04, 20:37
Kul att ni snackade om det nyss, har gått i tankarna om en streetfighter s. Nån som har några erfarenheter?

Den kostar 200k så tveksamt på det här forumet :D

kalaskonrad
2011-02-04, 21:49
drog ut igår o filma lite. Satte ihop ett litet klipp på några timmar

http://vimeo.com/18181257

Heh kul att ni körde i gävle när var det här? :)

Jazen
2011-02-05, 09:54
Vad för hoj?

blev en r1 09 , postade en bild i motor tråden

http://i52.tinypic.com/28v6pee.jpg

Jazen
2011-02-05, 09:57
Sebbe_H: nja endast kört Hondas cb1000ra och kawas z1000. Väldigt lättkörda och rolig karraktär. Nu gör jag felet o gemför alla hojar med tidigare 1000cc man ägt, men jag hade bra skoj med dom iaf.

kalaskonrad: Jadu det va efter nyår nångång

delta_mats
2011-02-05, 10:05
Riktigt läcker hoj där Jazen!

Jazen
2011-02-05, 13:58
va ut o testa skotrar idag,lingvalls hade provkörning. körde phazer,nytro o apexen.
Fyfan för skoter, ne shit vad man saknar sommarn nu!

Helgon1
2011-02-08, 20:15
Så här ser min ut:
http://gallery.voodoo-people.com/albums/album1520/DSC_7107.sized.jpg
En Yamaha FZ6. Sjukt nöjd med den just nu. Liten och lättkörd för mig som är tjej. Passar perfekt. Sen när jag blir bra på att köra så kanske jag vill uppgradera, men i dagsläget är den jättebra!

Larsa_wee
2011-02-14, 13:48
Vilken årsmod på Yamaha R1 skulle ni ha köpt ? Det är som så att Jag ska skaffa mig en sporthoj till sommaren och blir nog en R1 eller Gsxr och liknande. Är väl 05uppåt på r1´or dom har den nya "stjärten" med dämparna där osv ? gillar den stilen mycket mer än när dämparna sitter på sidan. sen ni som åker R1. skriv gärna fördelar och nackdelar osv :)

agazza
2011-02-14, 14:55
Så här ser min ut:
En Yamaha FZ6. Sjukt nöjd med den just nu. Liten och lättkörd för mig som är tjej. Passar perfekt. Sen när jag blir bra på att köra så kanske jag vill uppgradera, men i dagsläget är den jättebra!

25kw reggad eller ostrypt? Den där är väl ändå på 98hk ifall det inte är nya strypta modellen.

Fräsigt, kollade själv på en sån när jag skulle gå från lätt till mellankort

Jazen
2011-02-14, 18:40
Vilken årsmod på Yamaha R1 skulle ni ha köpt ? Det är som så att Jag ska skaffa mig en sporthoj till sommaren och blir nog en R1 eller Gsxr och liknande. Är väl 05uppåt på r1´or dom har den nya "stjärten" med dämparna där osv ? gillar den stilen mycket mer än när dämparna sitter på sidan. sen ni som åker R1. skriv gärna fördelar och nackdelar osv :)

R1 ska du köpa 07 och uppåt, 07 upgradera dom bromsarna med sex kolvs ok, slirkoppling o lite mer effekt.
R1 07 har väl lite sämre botten än gixxern på låga varv men det går att justera med powercommander o en mapp =)
Jag satt bättre på min r1 07 än min gsxr 1000 08 , då är jag 176 lång

Jazen
2011-02-14, 18:41
Så här ser min ut:

årsmodell ? ser lättkörd ut =)

agazza
2011-02-14, 18:41

Du ska ha en MT-01 kompressor, passar bättre på den.

Larsa_wee
2011-02-15, 00:42
R1 ska du köpa 07 och uppåt, 07 upgradera dom bromsarna med sex kolvs ok, slirkoppling o lite mer effekt.
R1 07 har väl lite sämre botten än gixxern på låga varv men det går att justera med powercommander o en mapp =)
Jag satt bättre på min r1 07 än min gsxr 1000 08 , då är jag 176 lång

okok tack för info ! :) Som läget ser ut nu så lutar det mest mot R1.dels så är dom lite billigare i försäkring än Gsxr (där jag jobbar) sen så har jag nån slags förkärlek till yamaha. Ligger oxå kring din längd så om du upplevde det så,då lär nog jag känna samma sak sen =)

Larsa_wee
2011-02-15, 00:42
Du ska ha en MT-01 kompressor, passar bättre på den.

Dom såg ju onekligen manlig ut :D

Larsa_wee
2011-02-15, 01:02
Vore schysst om man fick några tips på butiker med bra MC skydd och utrustning. typ skinnställ och allt tillhörande :) bara att skicka ett Pm !

Jazen
2011-02-15, 05:29
okok tack för info ! :) Som läget ser ut nu så lutar det mest mot R1.dels så är dom lite billigare i försäkring än Gsxr (där jag jobbar) sen så har jag nån slags förkärlek till yamaha. Ligger oxå kring din längd så om du upplevde det så,då lär nog jag känna samma sak sen =)

låter bra, sen är ju R1 en R1, alla brudar vet vad en R1 är ;)
Va en tjej som fråga vad jag hade för hoj, svarade: gsxr 1000 , varpå hennes min :confused: och jag *gah!* o sen sa jag en suzuki, varpå hennes min *whatever*, ja en sportmotorcykel

Larsa_wee
2011-02-15, 21:15
låter bra, sen är ju R1 en R1, alla brudar vet vad en R1 är ;)
Va en tjej som fråga vad jag hade för hoj, svarade: gsxr 1000 , varpå hennes min :confused: och jag *gah!* o sen sa jag en suzuki, varpå hennes min *whatever*, ja en sportmotorcykel

Haha ja stämmer rätt bra det. I princip alla vet vad en R1 är :D sen säger man något annat så fattar dom typ inget.

M|cke
2011-03-22, 16:44
Whoop, Whoop!
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=331381&d=1300807540

jenan546
2011-04-15, 18:11
Nu har jag kört lite två dagar i rad. Riktigt bra (sen) start på säsongen.

Helgon1
2011-04-16, 20:23
årsmodell ? ser lättkörd ut =)

Bättre sent än aldrig... =)
Svaret: Det är en 07:a. Den är strypt. På pappret. =)

Nu (idag) har det tillkommit ett LeoVince system, så den låter lite ballare nu faktiskt. Det var sjukt lätt, tog mindre än 2h när vi var två. Underlättade att vårsolen sken på oss!
Jag kan uppdatera med nya bilder om någon är intresserad =)

Jag köpte ställ och tillbehör för ca 10.000:-. Jag är inte klar med mitt kort än, så jag kan inte svara på vad det kostar, men man kan få lektioner i paketpris så det blir billigare, sen kostar Risk1:an 600:- och risk2:an 2000:- där vi går.
Hojen köpte jag för 42.000. Grymt prisvärd hoj för nybörjare! Kan tänka mig att man vill ha större hoj senare för resor el dyl, men jag sitter superbra, den rör på sig så det duger och den är väldigt lättkörd.

Jag rekomenderar McBoden vid Lindhagensplan. Trevlig och kompetent personal- för er som bor i Sthlmsområdet.

jik
2011-05-09, 20:08
Hej allihopa!!

Sålde min ducce Monster 620 häromdan.

Är sugen på en större minst 900cc eller 1 Liters..

Finns ju en massa o välja mellan R1,Gixer,cbr m,m

Vad har ni för synpunkter vilken ska man välja??

Har 3 st viktiga saker som borde prioriteras..

1- Någorlunda billig att försäkra

2- Tjejen gillar att åka med bakpå

3- Service/reservdels kostnader

Har testat en r1 av en polare och den satt tjejen riktigt bra på och det är ju en fördel med just den cykeln, dock är den dyr i försäkring..*grr*

Jag gillar Gixxern tycker den är snygg men vet inte hur den är att åka 2 på?

Alla synpunkter är välkommna ..

delta_mats
2011-05-09, 20:48
Ingen av de listade hojarna är väl någon höjdare att åka bak på någon längre stund. Alla har höga försäkringar. Reservdelspriser vet jag inget om dock. Men japshojar brukar ha gott om delar.

jik
2011-05-10, 18:46
Ja jag vet..

Nån som har tips på sporthoj som funkar någorlunda i stadstrafik, alltså bra på låga arv m,m Kanske en 750cc??

Ristretto
2011-05-10, 21:15
Bästa nybörjarhojen för runt 10 000?

delta_mats
2011-05-10, 21:23
Bästa nybörjarhojen för runt 10 000?

Du får inte så mycket för 10 lök. Men kolla efter någon gammal 750. I princip alla japsare hade gamla 750 hojar på 80-talet.

Ristretto
2011-05-10, 21:26
Du får inte så mycket för 10 lök. Men kolla efter någon gammal 750. I princip alla japsare hade gamla 750 hojar på 80-talet.

Precis. Det är därför jag vill ha tips, men det är väl nåt i den stilen jag kollat på. Mest bara tills man hittar nån cykel man egentligen vill ha och har kirrat kortet.

delta_mats
2011-05-10, 21:28
Ja jag vet..

Nån som har tips på sporthoj som funkar någorlunda i stadstrafik, alltså bra på låga arv m,m Kanske en 750cc??

Problemet är att det inte finns. För en sporthoj är konstruerad för något helt annat än att puttra runt i stan med bruttan bak på. Så antingen köper du en sporthoj ändå och åker skapligt illa i stan men är nöjd med att du i alla fall har en sporthoj eller så köper du något mer ändamålsenligt.
Finns ju annars rätt fina streethojar med bra pulver i motorn där du sitter mer upprätt och komfortabelt.

delta_mats
2011-05-10, 21:30
Precis. Det är därför jag vill ha tips, men det är väl nåt i den stilen jag kollat på. Mest bara tills man hittar nån cykel man egentligen vill ha och har kirrat kortet.

Det är svårt att ge något generellt märke, det är ändå 20-30 års handhavande som avgör skicket på hojen i slutändan. Men en fingervisning är väl att Honda anses vara driftsäkra hojar, speciellt när man jämför äldre modeller med varandra.

Flykt
2011-05-10, 21:37
Tips på garageplats i Solnatrakten? Vore GRYMT uppskattat!

agazza
2011-05-10, 21:39
twin fungerar väl rätt ok?

Aprilia rsv eller en sv1000 med helkåpa och powercommander har rätt schysst körbarhet på lägre varv ifall jag inte minns fel.

EDIT: såg visst inte priset.

delta_mats
2011-05-10, 21:52
Har själv en SL1000 och man sitter bra på den. Lite jobbig i låga farter om man jämför med en radfyra som går silkesmjukt, man får jobba lite mer med kopplingen. Däremot brölar den ju fint och reser framhjulet på både ettan och tvåan med enbart gas utan vidare.

G_lund
2011-05-22, 11:07
Lite av balansen finns kvar efter vintervilan :)
http://imageshack.us/m/90/4113/hejc.jpg

Jazen
2011-05-22, 12:26
wieeee
http://i52.tinypic.com/2gtq6xj.jpg

http://i55.tinypic.com/ivwxkw.jpg

http://i51.tinypic.com/dyn8et.jpg

troligen åker jag o byter r1an mot nått annat på fredag =)

bear.flowertwig
2011-05-22, 13:06
wieeee
troligen åker jag o byter r1an mot nått annat på fredag =)

Jaså vad blir det då? Är inte de där "täckbrallorna" för varma så här års btw? :)

Usch vad sugen man... Blir inte klok på vad man vill åka nu för tiden dock.

Om nåt vet vad det blir om man kombinerar sporthojsprestanda med klassisk naken caféräser med snyggast tänkbara design med plats för 190+ förare så hör av er :) Tänker lite i banorna av strippad 998:a, men den är nog för liten/trång. Alt uppborrad och kittad Sportster. Kanske en SP2:a... hmm. Nånstans där emellan. Brutalt och kompromisslöst, elegant och egensinnigt. Just det, krav är v-twin för ljud ;)

http://www.bikesreview.net/up/images/2011-ducati-streetfighter3.jpg

http://image.automotive.com/f/features/9079981+pheader/0708_sbkp_05_z+ducati_hurricane_900+side_view.jpg

bear.flowertwig
2011-05-22, 13:08
http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2009/11/boneshaker_harley_sportster_custom.jpg

http://static.blogo.it/motoblog/xr1200_2.JPG

http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom%20Bikes/Roland%20Sands%20XR1200%20%201.jpg

http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/04/honda-hurricane-1.jpg

Jazen
2011-05-22, 13:55
Jaså vad blir det då? Är inte de där "täckbrallorna" för varma så här års btw? :)

blir nog en zx10r - 08. Det är touring brallor, rätt tunna o perfekt för att köra i stan,till jobbet eller polare med =)

Sparven från Minsk
2011-05-22, 15:59
Är själv sjukt sugen på en Yamaha virago 535 alt 735 till sommaren. Finns några bra begagnade på blocket för 20-28 000.
Tanken är attglida runt lite, pendla till jobbet och köra bruttor :)
Lagom pris tycker jag och verkar få mycket mc för lagom slant.

Har ingen erfarenhet av viragon, någon annan? Ser dock ut som en lagom stor trevlig hoj!

Ignatius72
2011-05-22, 17:08
Är själv sjukt sugen på en Yamaha virago 535 alt 735 till sommaren. Finns några bra begagnade på blocket för 20-28 000.

Har ingen erfarenhet av viragon, någon annan? Ser dock ut som en lagom stor trevlig hoj!

Förutom att den är ful så är den helt enkelt för klen. Det finns en anledning tlll priset. Om du tvunget ska fippla i den kategorin så tror jag mer på Dragster 600.

Vinter
2011-05-22, 19:28

Om nåt vet vad det blir om man kombinerar sporthojsprestanda med klassisk naken caféräser med snyggast tänkbara design med plats för 190+ förare så hör av er :) Tänker lite i banorna av strippad 998:a, men den är nog för liten/trång. Alt uppborrad och kittad Sportster. Kanske en SP2:a... hmm. Nånstans där emellan. Brutalt och kompromisslöst, elegant och egensinnigt. Just det, krav är v-twin för ljud ;)

http://thekneeslider.com/archives/2009/01/28/triumph-rocket-3-stellan-edition/

190+ lär få plats på en rocket 3. Finns en hel del triumph folk som bygger om till caferacer. Lär vara tillräckligt brutal med. :cool:

http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/Aktuelt,%20motorsykkel/Triumph/RocketIII_Stellan1-crop.jpg%20(550x366).jpg

delta_mats
2011-05-22, 19:52
blir nog en zx10r - 08. Det är touring brallor, rätt tunna o perfekt för att köra i stan,till jobbet eller polare med =)

Jasså, inte nöjd med rettan då? Eller bara sugen på byta för bytandets skulle:)?

delta_mats
2011-05-22, 19:53

Ful och klen gammal hoj. Ska du ha en sån typ av glidare kan du hitta en större gammal ful intruder 1400 istället. Lite mer motor i en sån istället.

Jazen
2011-05-23, 17:17
Jasså, inte nöjd med rettan då? Eller bara sugen på byta för bytandets skulle:)?

r1an går riktigt bra, men den låter inte som en sporthoj ska, vill tillbaka till det gamla =) sen ser zx10an för jäkla ful snygg ut =)

08-dude
2011-05-23, 17:34
Ful och klen gammal hoj. Ska du ha en sån typ av glidare kan du hitta en större gammal ful intruder 1400 istället. Lite mer motor i en sån istället.

Ful eller inte är en smaksak. Den är i alla fall väldigt väldigt slö men är istället väldigt billig att äga.
Skulle jag köpa en Virago så skulle det minst vara en 750.

bear.flowertwig
2011-05-23, 18:12
http://thekneeslider.com/archives/2009/01/28/triumph-rocket-3-stellan-edition/

190+ lär få plats på en rocket 3. Finns en hel del triumph folk som bygger om till caferacer. Lär vara tillräckligt brutal med. :cool:

http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/Aktuelt,%20motorsykkel/Triumph/RocketIII_Stellan1-crop.jpg%20(550x366).jpg

Snyggt ånglok ;)

drakfelt
2011-05-23, 18:18
nya ducati diavel, måste vara snyggaste glidaren hittills

http://indianmotosblog.com/wp-content/uploads/2010/12/Ducati-Diavel-1.jpg

testade en sådan här om dagen; fördjävla häftig hoj som var förvånansvärt lättkörd för att vara en sån stor glidarfighter (eget ord..) till skillnad från vmaxen som enligt mig är i samma klass kan denna även svänga!

agazza
2011-05-24, 09:16
testade en sådan här om dagen; fördjävla häftig hoj som var förvånansvärt lättkörd för att vara en sån stor glidarfighter (eget ord..) till skillnad från vmaxen som enligt mig är i samma klass kan denna även svänga!

Den väger väl bara 210kg? Jag överväger grovt att köpa en, för då har jag nåt att skylla på också när jag inte kan bakhjulsåka :D

halvordsson
2011-05-24, 09:38
Skrevraket vore fan kul alltså men jag skulle förmodligen köra ihjäl mig direkt!

Så efter att ha ägt lite cross-cyklar å är väl medveten om vilken idiot jag är bakom styret så kommer jag att sikta in mig på ngt långsammare men fan så mkt brutalare den dagen det blir hoj igen.

Nått sånt här
http://www.knucklebusterinc.com/pics/plane11.jpg
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images01/41/l_d46ee7607038709944e79c3240d207b3.jpg
http://i52.photobucket.com/albums/g2/coryb2420/IMG_2318.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v338/REKER/07-510.jpg

Å så skulle man ha en sån här när det regnar...
http://i132.photobucket.com/albums/q23/varela55/ratrod.jpg

Sebbe_H
2011-05-24, 09:52
Jag ska äga en Streetfighter S tills nästa säsong, det är inget att ens fundera över..

http://193.105.21.101/image/18054/thumb3_ducati_streetfighter_s__2.jpg

drakfelt
2011-05-24, 10:04
Den väger väl bara 210kg? Jag överväger grovt att köpa en, för då har jag nåt att skylla på också när jag inte kan bakhjulsåka :D

japp stämmer nog.
dock går det "tyvärr" att bakhjulsåka med den, kraften finns där iaf.
sen att jag inte kunde är en annan sak :D

teargaz
2011-05-24, 10:28

Låter som att du vill ha denhär

http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/08/ducati-sportclassic.jpg

Jag så sjukt jävla nära att tjacka en sån för 2 år sen. Brottades med habegäret mycket länge. Det slutade med att jag caféade till min Bonneville istället men nu när den börjar bli klar så börjar habegäret komma tillbaka...

agazza
2011-05-24, 14:13
Jag ska äga en Streetfighter S tills nästa säsong, det är inget att ens fundera över..

[IMG]http://193.105.21.101/image/18054/thumb3_ducati_streetfighter_s__2.jpg[/IG]

Det står ofta en parkerad vid fältöversten med akrapipor och vit lack *cupid*
jag ska ha en jag med, eller en diavel, diaveln är faktiskt billigare

japp stämmer nog.
dock går det "tyvärr" att bakhjulsåka med den, kraften finns där iaf.
sen att jag inte kunde är en annan sak :D

äh nåt att skylla på iaf :D

Jazen
2011-05-29, 18:41
liten film på körning i söderhamn i lördags

http://vimeo.com/24382196

Larsa_wee
2011-06-01, 13:36
http://213.132.112.100/images/67/6777137985.jpg

Så sjukt svårt att välja vad man ska ha, är småsugen på en Aprilia Shiver, ser helt ok ut och är inte alls dyr. Annars blir det någon Motard av något slag... blä vad ja vill ja hoj nu !

08-dude
2011-06-01, 13:56
Så sjukt svårt att välja vad man ska ha, är småsugen på en Aprilia Shiver, ser helt ok ut och är inte alls dyr. Annars blir det någon Motard av något slag... blä vad ja vill ja hoj nu !

Riktigt snygg.
Man lever bara 1 gång, köp NU !!!

agazza
2011-06-06, 19:26
http://213.132.112.100/images/67/6777137985.jpg

Värdelös kg/hk ratio ifall du kollar, men annars het som fan

Helgon1
2011-06-06, 21:40
Ibland är livet larvigt bra =)
http://farm3.static.flickr.com/2111/5803683445_ce75170413_z.jpg

Bild tagen av Sir Väs. Tack :o) Bulten 5/6.

Fredrik S
2011-06-06, 21:58
Antal mcturer under den gångna helgen: 2
Antal mcturer som slutade med bärgning under den gångna helgen: 2

Suck..

bear.flowertwig
2011-06-06, 22:23
Låter som att du vill ha denhär

http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/08/ducati-sportclassic.jpg

Jag så sjukt jävla nära att tjacka en sån för 2 år sen. Brottades med habegäret mycket länge. Det slutade med att jag caféade till min Bonneville istället men nu när den börjar bli klar så börjar habegäret komma tillbaka...

Intressant. Fin grund. Dock lite "för mycket som händer samtidigt" där men man får väl rensa upp den lite. Harmonisera dämparna tex.

Synd att Ducati är så cepedyra för jag gissar att den är svår att få tag på beggad.

Helgon1
2011-06-07, 16:57
Antal mcturer under den gångna helgen: 2
Antal mcturer som slutade med bärgning under den gångna helgen: 2

Suck..

Bärgning? Jag hoppas att du inte gjorde illa dig på någon av turerna?
Hoppas du får ordning på allt och som sagt, hoppas att DU inte gjorde illa dig!

Det är rätt intressant att man som tjej får så väldigt mycket kommentarer om mc-körning? Jag tycker själv att man ser tjejer överallt och har trott att det är rätt vanligt. Men så fort jag är ute själv och stannar till så kommer det fram någon och ska prata =) Inget fel- absolut inte, men det är många som påpekar att det är coolt, brud som inte gillar bönpallen, kör streethoj som är lite moddad osv osv. Det är klart att det är roligt- det ska jag inte sticka under stol med, men jag trodde verkligen inte att det var så anmärkningsvärt =)

Det enda negativa med hojsäsongen är att träningen blir lite lidande.. körde just lite armhävningar i vardagsrummet för att jag hade så dåligt samvete :thumbup:

Kallsone
2011-06-07, 17:07
Tänkte köpa min första hoj och ska titta på en Suzuki GSX 550 es -84. Problemet är att den är att jag ändast har kort för begränsad mc, för jag tog körkortet 2 månader för tidigt. Hur svårt är det att strypa? Hört att det finns strypningar att köpa och sen bara ombesiktiga? Är det mycket klydd?

Och förresten, Hur är hojen? Har kört väldigt lite mc så behöver verkligen något för nybörjar som är stabilt.

bear.flowertwig
2011-06-07, 22:49
Tänkte köpa min första hoj och ska titta på en Suzuki GSX 550 es -84. Problemet är att den är att jag ändast har kort för begränsad mc, för jag tog körkortet 2 månader för tidigt. Hur svårt är det att strypa? Hört att det finns strypningar att köpa och sen bara ombesiktiga? Är det mycket klydd?

Och förresten, Hur är hojen? Har kört väldigt lite mc så behöver verkligen något för nybörjar som är stabilt.

du är på fel forum, fråga här: www.sporthoj.com

Jazen
2011-06-08, 13:35

Det är rätt intressant att man som tjej får så väldigt mycket kommentarer om mc-körning? Jag tycker själv att man ser tjejer överallt och har trott att det är rätt vanligt. Men så fort jag är ute själv och stannar till så kommer det fram någon och ska prata =) Inget fel- absolut inte, men det är många som påpekar att det är coolt, brud som inte gillar bönpallen, kör streethoj som är lite moddad osv osv. Det är klart att det är roligt- det ska jag inte sticka under stol med, men jag trodde verkligen inte att det var så anmärkningsvärt =)

Det enda negativa med hojsäsongen är att träningen blir lite lidande.. körde just lite armhävningar i vardagsrummet för att jag hade så dåligt samvete :thumbup:

tror dom flesta vill ragga, men det känns som att dra en riktigt sliskig replig på krogen, med andra ord funkar ej =)
ja tycker det är jobbigt med brudar som åker hoj, o särskilt dom som åker fortare än en själv :(

M|cke
2011-06-08, 13:50
Jag som SMC instruktör tycker det är lite roligt när man ofta ser tjejer köra fortare och bättre än killar på bana :)

Det är då dom dåliga ursäkterna brukar komma fram som dåliga däck, stel i ryggen, första bankörningen i år, felinställd fjädring för denna bana osv...

Sen förstår jag inte heller den stora uppståndelsen för att en tjej kör hoj.
Det är väl bara trevligt att det är flera som delar samma intresse?

andyone
2011-06-08, 14:33
Trevlig bilförare.

CbTZkZTYkaM

A.Pahkamaa
2011-06-12, 10:17
Jag som SMC instruktör tycker det är lite roligt när man ofta ser tjejer köra fortare och bättre än killar på bana :)

Det är då dom dåliga ursäkterna brukar komma fram som dåliga däck, stel i ryggen, första bankörningen i år, felinställd fjädring för denna bana osv...

Sen förstår jag inte heller den stora uppståndelsen för att en tjej kör hoj.
Det är väl bara trevligt att det är flera som delar samma intresse?

Var och körde steg 1 och 2 på Gelleråsen 13-15 maj i år, fyfan va kul det var! För att inte tala om hur mycket man lärde sig. Får se om jag kör steg 3 i slutet på sommaren eller om jag sparar mig till nästa säsong.

http://img221.imageshack.us/img221/1294/dsc2896bv.jpg

Flykt
2011-06-18, 10:09
Tips på rolig MC-väg på norrsidan av Stockholm? Kring ~10 mil.

Fredrik S
2011-06-18, 10:23

Nej då, inga omkullkörningar. (Även om det var halvnära andra gången)

Jag har tagit en 37 år gammal motorcykel i bruk igen, efter att den stått stilla väldigt länge och då får man kanske räkna med lite inkörningsproblem i början. På första turen blev jag stående på grund av att hojen inte laddade, vilket den förre ägaren hade "löst" genom att sätta dit ett nytt batteri. Hojen gick alltså när jag köpte den, men bara så länge det fanns ström i batteriet.

När jag fixat problemet med laddningen så skulle jag ut och köra igen, men vid den första lite hårdare inbromsningen lossnade båda bromsbanden i bakbromsen och bakhjulet tvärlåste. Stående igen!

Även detta är numera fixat och påföljande helg lyckades jag genomföra första rundan där jag kunde ta mig hem för egen maskin. Råkade dock ut för ett annat intressant fenomen:

Befinner mig på smala, kurviga favoritvägen när jag plötsligt får möte med en annan motorcyklist mitt i en väldigt skarp kurva. Inget konstigt med det, förutom att föraren av den andra motorcykeln har mage att släppa handen från styret och hälsa trots att han befinner sig gott och väl en meter in på min sida av vägbanan. *gah!*