Visa fullständig version : Hur ska jag minska min vattenlagring under deff?
Phillelicious
2009-04-20, 17:29
Hur ska jag minska min vatteninlagring under deff.
Jag gjorde en mätning den 27/3 och fick fram de här resultatet.
Jag hade 68,1 % vatten i min kropp. Män ska ligga mellan 50 - 65%.
Min tränare sa att jag ska försöka minska saltet och kryddorna för att salt binder vätska.
Några andra tips?
Vad äter du för övrigt under deffen? Saltet är ett hett tips som sagt, men övrig kost kan underätta för konkreta tips.
King Grub
2009-04-20, 17:33
Det skall du inte. Varför vill du vara uttorkad? Det är inte negativt med vatten.
Är det bara saltet som är "vätskebindande" eller även andra kryddor ? Och vart går gränsen för överkonsumtion av salt/kryddor? :D
Blir väl en del kryddor för mig under deffen för att förgylla maten lite *popcorn*
Kryddor är bra skit! Har för mig (detta kan ju vara en myt som bor kvar i mitt huvud) att stark mat ökar förbränningen något och är käckt att äta under deff. Kan dock ha fel :D
Varför är kryddor fel? Jag har jättemycket kryddor på min mat.
Och varför är det fel med mycket vatten?
Hur mätte ni det där? Gissar att ett sådant resultat varierar en hel del under en dag eller två?
Eddie Vedder
2009-04-20, 18:39
Varför är kryddor fel? Jag har jättemycket kryddor på min mat.
Det är absolut inte fel, vem har påstått det? Kryddor påverkar ämnesomsättningen positivt och i vissa fall kan de även vara rika på antioxidanter och ha positiv inverkan på glukostolerans och insulinkänslighet t.ex.
Ola Wallengren
2009-04-20, 19:04
Ju bättre form du är i desto högre vattenhalt. Fettfri massa innehåller ungefär 73% vatten och fettväv cirka 15%.
Pontus H
2009-04-20, 19:06
alcohol är vätskedrivande..:devil:
Phillelicious
2009-04-20, 20:52
Men varför vill bodybuilders t.ex ta bort vattnet i kroppen innan tävling?
Så om man ska ner på 7-8% BF ska man inte dra ner på kryddorna?
Jag är lite vilsen just nu...
Det är väl bara något man vill göra för en kort stund på scen eller framför kameran.
Så om man ska ner på 7-8% BF ska man inte dra ner på kryddorna?
Jag är lite vilsen just nu...
För att se hårdare ut EFTER att dem deffat.
King Grub
2009-04-20, 21:01
Det är ett stadie dom håller några timmar, när dom toppat formen. Under själva tävlingen. Så kan man inte leva till vardags.
Är du i form så är du. Du behöver inte manipulera vätskebalansen. Det är rent farligt och definitivt prestationsförsämrande. Det är när du redan är i tävlingsform som det är av intresse, och då skall man veta vad man sysslar med. Är du inte i toppform, så hjälper det inte att tömma sig på vätska och tro att man skall se hårdare ut. Då blir man bara platt och trycklös.
En frisk person går inte omkring med kilovis med uppbundet extra vatten (undantaget kvinnor vissa dagar i månaden). Gör man det, bör man nog söka läkare.
Scratch89
2009-04-20, 21:45
En frisk person går inte omkring med kilovis med uppbundet extra vatten (undantaget kvinnor vissa dagar i månaden). Gör man det, bör man nog söka läkare.
Eller sluta med de konstiga pillren och pulvren.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.