handdator

Visa fullständig version : Robinson 2009

Sidor : 1 2 [3]

Scratch89
2009-05-24, 21:26
Jag är fortfarande inte övertygad om att hennes tuttar är fejk.

EDIT: Alltså, de som hon hade när hon var med i Robinson. Jag har knappt sett några bilder från tiden efter. Möjligen att hon uppgraderat sig sen dess.

mattilainen
2009-05-24, 21:29
finns det ingen som känner någon som varit med som vet vem som vinner? :)

Ångrade mig.. Vill inte veta haha

Cilia
2009-05-25, 07:41
Synd att hon sminkar sig som en 14åring. Annars har hon schysst hylla.

Den funkar att kolla på iaf.
Hon sminkar ju inte hyllan så koncentera dina blickar dit så ska det nog gå bra.

Scratch89
2009-05-25, 14:35
Hon sminkar ju inte hyllan så koncentera dina blickar dit så ska det nog gå bra.

Haha! Ibland kan vara rolig!

Traenarn
2009-05-25, 16:39
Av plast.

inte under inspelningen iaf lr??

Cilia
2009-05-30, 19:59
Ellinor klar för final och nu pågår tävling nummer två.
jag är så nervös så jag vågar inte ens ha ljudet på. Det blir inte lika spännande så. Tidvis så tittar jag inte ens.

Glömde säga att det är lite kul att Nina kom sist.

Cilia
2009-05-30, 20:02
och JA, Annas tuttar är fejk.

DennisJ
2009-05-30, 20:05
Tja, jag följer ju inte programmet, men det roar mig att SvD lyckades avslöja vinnaren tidigare idag. Deras nöjesbloggare skrev ett inlägg, ställde fram tidpunkten så att det skulle publiceras efter programmet och lyckades ändå få ut det direkt.

Scratch89
2009-05-30, 20:13
och JA, Annas tuttar är fejk.

Pics or it didn't happen!

Om inte Jarmo vinner nu så är det tamejfan katastrof.

Wao
2009-05-30, 20:14

Okej.

Scratch89
2009-05-30, 20:24
Det är helt sanslöst.

Hank
2009-05-30, 20:27
Sjukt pinsamt och orättvist avslut. Värsta är att killpakten röstade på Ellenor i avundsjuka på Jarmo, jävla veklingar.

ceejay
2009-05-30, 20:27
wut happened kolalr ej

jesse
2009-05-30, 20:29
Angelica måste ju har varit den fjärde som röstade för Ellinor.

Tycker att det är lite kul när killpakten hela tiden snackat om vikten att vara en bra överlevare osv, men Ellinor tog sig till final så fine.

Cilia
2009-05-30, 20:29
Det är helt sanslöst.
Vet inte om jag håller med. Har hållit på Jarmo hela tiden men hon kom faan mig starkt på slutet. Hon vann dom första tävlingarna över honom när det gällde.

Men måste hålla med om att det blev ett litet antiklimax.

Kwon
2009-05-30, 20:30
Satans

Hoppades på Jarmo

Jarmo är värdig vinnare, never give, never quit.

Däremot var Ellinor grym strateg och smart

jesse
2009-05-30, 20:31
Satans

Hoppades på Jarmo

Jarmo är värdig vinnare, never give, never quit.

Däremot var Ellinor grym strateg och smart

Jarmo hade ju den perfekta utstyrseln dessutom, krigsskadad o allt:hbang:

Miquey
2009-05-30, 20:32
Pics or it didn't happen!

Om inte Jarmo vinner nu så är det tamejfan katastrof.

Och katastrof blev det.

*cry*

FillilutteN
2009-05-30, 21:06
De som röstade på Ellenor var

"Ranjit
Rafael
Lukas
och Angela"

står hennes blogg.

Jpn
2009-05-30, 21:40
Tänkte för mig själv förra veckan, att om Ellenor vinner då blir det skandal, det får inte hända... och så går hon och vinner.

Jorpa
2009-05-30, 23:52
Alltså det är så kul när linda ställer frågan "varför är du en värdig robinson?"

Hon vet nästan inte vad hon ska svara, hon vet att hon inte är en värdig robinson, hon är med för att hon var sämst. "Njaaa, jag e ju absolut sämst, därför hoppas jag att jag får alla röster"

Som någon sa, vilket dubbelmoral på killarna som snackade om att man skulle vara en överlevare. På intervjuerna på tv4 snackar dom även om att jarmo eller erik är värdiga vinnare.

Hörde ni lukas skrik ? Man trodde det var han som hade vunnit.

Sen att "aa hon kom ju starkt på slutet" Ha ha HA. Lite löjligt att säga kanske, men det va ju TUR. Elden, hon såg förvånad ut när det började brinna.

Jaja, längtar till nästa års robinson. Tv4 gjorde det riktigt bra :)

Hejja Jarmo!

shadowfire
2009-05-31, 00:18
hahaha fan vad rätt jag fick då.. att den svage skulle få triumph o kliva fram.
Jag hade dock inte räknat med att skiten skulle vinna hela tävlingen, tänkte mer det som ett enstaka tillfälle bara.. damn!

pragmatist
2009-05-31, 08:10
Hm, det var någon som påpekade ett antal sidor tillbaks i denna tråd att de som vinner Robinson ofta är de som håller en låg profil och glider med, inte de som är pådrivande i olika konspirationer. Vem var det som påpekade det? Var det jag kanske... ja det tror jag minsann att det var! ;)

MURDOCK
2009-05-31, 10:59
Sämsta Robinson ever!
antiklimax...4:an har gjort den sämsta omgången hittils, kör dom samma upplägg nästa gång kommer iaf inte jag att titta.

Frantic
2009-05-31, 11:30
Synd att man faktiskt tjänar på att förlora tävlingar och på så sätt inte ses som ett hot. Hur ska tv4 göra så att det inte lönar sig att ligga lågt?

tano
2009-05-31, 11:56
Löjligt. Som jag skrev för länge sedan, Angela kände sig förråd och ville bara vara rebellisk. Pinsamt. I fallet killpakten var det ganska uppenbart dem inte skulle rösta på Jarmo, dem är ju som små barn...

Cilia
2009-05-31, 13:37
Fast jag har tänkt om och tycker att Ellinor är en värdig vinnare.
Det handlar inte om att vara en överlevare på en öde ö utan en social överlevare och där gjorde hon ett bättre jobb än dom andra. Programmet handlar om att ta fram det sociala spelet som finns i vårt samhälle men när man sätter det i den här miljön så blir det mycket mer intensivt.

Det kanske är som hon säger att hon höll igen, ja tråkigt för programmet men smart av henne. Hon använde den smartaste taktiken.

Richard85
2009-05-31, 13:45
Jarmo är den bästa av alla under alla Robinson som existerat. Totalt överlägsen, otroligt löjligt att han inte vann och att det avgörs på en omröstning..Patetiskt!

Frantic
2009-05-31, 13:58
Synd att man faktiskt tjänar på att förlora tävlingar och på så sätt inte ses som ett hot. Hur ska tv4 göra så att det inte lönar sig att ligga lågt?

Lägger till en fråga. Hade ni velat se ett Robinson som faktiskt handlar lite mer om överlevnad i stället för det paktande som det handlar om idag?

Är den amerikanska versionen likadan?

Trance
2009-05-31, 14:02
Lägger till en fråga. Hade ni velat se ett Robinson som faktiskt handlar lite mer om överlevnad i stället för det paktande som det handlar om idag?

Majoriteten i denna tråden skulle nog inte vilja se en dokusåpa om överlevnad. Det skulle innehålla för "tråkiga" människor.

Drfg
2009-05-31, 14:04

Skulle säga att den amerikanska är mer inriktad på det sociala spelet än den svenska även om det varierat lite från säsong till säsong, de har haft några vinnare som bara hängt med för att ingen tänker sig personen som en vinnare men oftast är det någon annan som tar hem det i slutändan.

Solros
2009-05-31, 14:05
De två som kommer sist i varje Robinsontävling ställs mot varandra i en utröstning. Paktande + Megamanic fight to survive-madness!

joriice
2009-05-31, 14:08
varför ha en "den som är mest populär vinner" i slutet? Bättre att ha en utslagstävling, den som vinner - vinner.

tano
2009-05-31, 14:49
Jag förstår inte riktigt hur man kan säga att Ellinor är bättre på det sociala spelet?
Däremot så är det klart att hon sågs som svag. Att det troligtvis är en efterkonstruktion att säga att det var en plan är en annan sak. Minns t.ex. när hon grät inför kameran för att hon kommit sist i en tävling och inte fick lägga sin röst för att visa vad hon tyckte om Nina...
Hursomhelst hade hon setts som ett hot hade hon rykt för länge sedan (hon var liksom lägst rankad i alla pakter hon var med i).

ceejay
2009-05-31, 15:06
Det största felet med robinson är att det är en omröstning i slutet.

Jorpa
2009-05-31, 16:27
Fast jag har tänkt om och tycker att Ellinor är en värdig vinnare.
Det handlar inte om att vara en överlevare på en öde ö utan en social överlevare och där gjorde hon ett bättre jobb än dom andra. Programmet handlar om att ta fram det sociala spelet som finns i vårt samhälle men när man sätter det i den här miljön så blir det mycket mer intensivt.

Det kanske är som hon säger att hon höll igen, ja tråkigt för programmet men smart av henne. Hon använde den smartaste taktiken.

Det du säger kan jag hålla med om. Grejjen är den att det inte var medvetet, hon kunde helt enkelt inte göra något annat och det är den sorgliga sanningen. Hon var sämst på det sociala spelet dessutom, hon höll fast till makal pakten, TILL SISTA ÖRÅDET. Hon visste inte hur röstningen skulle se ut. Det där var det enda scenariot som hon kunde vinna i.

För att avgöra det på ett speciellt sätt kanske man kunde ta med alla delar till ett ö-råd. Tävlingar + Röster + Svenska folket. Där i slutet tävlas det 5 tävlingar varav varje vinst get en röst på sig själv. Svenska folket har 1/3 av alla röster. Sen det vanliga 1/3 ö-råds rösterna.

bear.flowertwig
2009-05-31, 17:01
Det du säger kan jag hålla med om. Grejjen är den att det inte var medvetet, hon kunde helt enkelt inte göra något annat och det är den sorgliga sanningen. Hon var sämst på det sociala spelet dessutom, hon höll fast till makal pakten, TILL SISTA ÖRÅDET. Hon visste inte hur röstningen skulle se ut. Det där var det enda scenariot som hon kunde vinna i.

+ 1111!

Det var ju inget medvetet val, utan det bara råkade bli så. När Linda frågade henne så var det ju uppenbart med tanke på hur svävande och undvikande hon svarade.

erikkarlsson
2009-05-31, 17:01
Bara jag som inte fattar varför det bara var 7 pers som röstade?

Eddie Vedder
2009-05-31, 17:06
Bara jag som inte fattar varför det bara var 7 pers som röstade?

De som var med till sammanslagningen väl?

Jorpa
2009-05-31, 17:29
De som var med till sammanslagningen väl?

Japp, förutom kristian. Som bara blev brutalt ägd av Tv4 på hans "solsemester". Men det var ju tur, annars hade det blivit 3-5

Jorpa
2009-05-31, 17:47
Ett intressant inlägg på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/robinson2009/article5260449.ab

Jag vill citera:

"Att kalla det något annat än taktik är förstås vansinne.

Att påstå något annat än att det fungerade ren dårskap.

Ellenor visste vad hon gjorde. Hela tiden."

Är det bara jag som blir helt full i skratt, hat, avsky när jag läser detta? Har han ens sett programmet? Alla gånger hon grät för att hon inte fick en röst att lägga på Nina. En som tyckte att solstrålarna var hennes barn som talade till henne. Hon som tyckte anledningen till att hon skulle vinna var att hon hade hållt samma pakt hela vägen. Med andra ord hon var den dummaste.

Jag vill göra en trevlig liknelse angående juryn:

Xwd7E4VZwv0

"Antingen röstar ni på den som förtjänar att vinna ungefär mest av alla i hela robinsons historia. Han är den mest perfekta robinson på alla plan. ELLER. Så röstar ni på den absolut sämsta i robinsons historia, hon kan ingenting, hon har en jobbig röst, hon ser änglar i solen, hon hade den absolut sämsta (bästa tycker tydligen vissa) taktiken, hon bidrog inte till något. Nååå, vem röstar ni på?"

Hades
2009-05-31, 18:46
Japp, förutom kristian. Som bara blev brutalt ägd av Tv4 på hans "solsemester". Men det var ju tur, annars hade det blivit 3-5

Var inte tanken att både Christian och Erik Billing skulle ha varit med? Men när Billing åkte hem till sin gravida flickvän så var de tvungna att plocka bort någon mer för att få udda siffror?

Håller helt med om att Jarmo var en mycket mer värdig vinnare.

Raschmus
2009-05-31, 20:59
Dom borde göra om Robinson till att gå ut på mer överlevnad än socialt spel. Vad jag minns var originalet en osocial ensam jävel till "veckodagen" kom, tills dess var det just överlevnad.

Jag vill se ödlor och apor bli dödade och käkade av Jarmo. Inte en tunnis gråta över solstrålar.. Aja, jag tror tv4 har koll på vad svenska folket vill se men blir det samma upplägg 2010 ger iaf jag fan i att titta. Patetiskt slut!

Scratch89
2009-05-31, 21:03
Jag tycker inte heller att Ellinor hade koll på det sociala spelet. Hon höll sig kvar i sin pakt som uppenbart var förlorad redan innan den börjat, hon visste inte ens vad folk röstade på, hon blev inte vän med någon (förutom Lukas, men det var väl mest för att de två var de som skulle åka) och sen var hon bara för jävla dålig på allt.

Grisen
2009-05-31, 21:29
jag tycker inte heller att ellinor hade koll på det sociala spelet. Hon höll sig kvar i sin pakt som uppenbart var förlorad redan innan den börjat, hon visste inte ens vad folk röstade på, hon blev inte vän med någon (förutom lukas, men det var väl mest för att de två var de som skulle åka) och sen var hon bara för jävla dålig på allt.

+1

GurraGo
2009-05-31, 22:31
Har nu sett reprisen. Kan inte säga annat att det blev ett brutalt antiklimax när man först har en tävling som skulle fungera utmärkt som avgörande tävling men istället följer upp det lite lugnt röstande.

Nej, det här var inte bra gjort av TV4. Att det sociala spelet är viktigt, och även skulle vara viktigt om man hamnade på en öde ö, är det inget konstigt med. Men det här kan ju bäst liknas med att folk som inte skulle klara det riktiga ö-livet och avlidit får återuppstå som vålnader och bestämma vem som överlever på ön.

Efter att ha sett finalen blev jag bara än mer stärkt i min bild av att Jarmo var den värdigaste vinnaren av Robinson 2009.

MasterChief
2009-11-21, 19:46
Så nu kör de snart igång igen. Skönt att de gjort av med programledaren till någon med lite mer skinn på näsan. Även skönt att de har lämnat träsket.

Luttis
2009-11-21, 19:49
Wohoo, ska ses!!

Cilia
2009-11-21, 20:10
Så nu kör de snart igång igen. Skönt att de gjort av med programledaren till någon med lite mer skinn på näsan. Även skönt att de har lämnat träsket.
Hur vet du att det inte är något träsk?

MasterChief
2009-11-21, 20:46
Hur vet du att det inte är något träsk?

Bara de bilder jag sett, sen tror jag de tog åt sig av kritiken från förra omgången. Nu efter 45min verkar jag ha fått rätt (hoppas jag, vem fan vill se magra svenskar kräla runt i sunkiga träsk).

shadowfire
2009-11-21, 20:46
Så grymt! Ett gäng fitnessgrabbar till män mot ett gäng väl samarbetande damer. :D

MasterChief
2009-11-21, 20:48
Så grymt! Ett gäng fitnessgrabbar till män mot ett gäng väl samarbetande damer. :D

Damerna visar direkt upp sin rätta sida.

Gillade att den överviktiga killen simmade från alla vältränade killar. Men hade ju varit fallskärmsjägare så under allt otränat finns nog en stark fysik. Ungefär som med Allan.

Cilia
2009-11-21, 20:48
Tjejerna är ju ett skämt. Dom måste ha gjort en extremt bra casting.

Cilia
2009-11-21, 20:49
Gillade att den överviktiga killen simmade från alla vältränade killar. Men hade ju varit fallskärmsjägare så under allt otränat finns nog en stark fysik. Ungefär som med Allan.
Aoouch

Det var lite kul att han körde ifrån dom men kanske inte det mest taktiska?

Cilia
2009-11-21, 20:59
Jag håller på Mats Thelin bara för att han var cool en gång. Då är man alltid cool eller nåt.

Cilia
2009-11-21, 21:05
Jag tar tillbaka det sista, han var sexistisk. Det går fetbort.

ryss
2009-11-21, 21:08
Man kan ju inte förlora mot tjejer!!! haha.....

shadowfire
2009-11-21, 21:10
Damerna visar direkt upp sin rätta sida.

hahahah, aj aj aj, permban? :D

shadowfire
2009-11-21, 21:10
Jag håller på Mats Thelin bara för att han var cool en gång. Då är man alltid cool eller nåt.

är det ngn kändis? eller jag hajjade inte.. borde jag veta vem det är? ngn fd cooling?

Cilia
2009-11-21, 21:11
är det ngn kändis? eller jag hajjade inte.. borde jag veta vem det är? ngn fd cooling?
Han är ocool nu efter den där kommentaren efter tävlingen. Allt annat är bortglömt *G*

shadowfire
2009-11-21, 21:16
Hädanefter ser jag alla avsnitt på tv4play ist.
Jag klarar inte av all jävla reklam på 1,5 högre volym än programmet.
Förstår ärligt inte att jag köpte en TV i huvudtaget.

Cilia
2009-11-21, 21:17
Tänkte just säga det, har du TV? Hur gick det till?

shadowfire
2009-11-21, 21:27
Tänkte just säga det, har du TV? Hur gick det till?

Jag blev inte socialt accepterad i samhället utan tv :(

Cilia
2009-11-21, 21:33
Jag blev inte socialt accepterad i samhället utan tv :(
eehhh vad dom lurade dig *eg*

shadowfire
2009-11-21, 21:37
eehhh vad dom lurade dig *eg*
lol

ontopic så känns denna omgången robinson annorlunda mot för fg år sett till deltagarna... grabbgänget kändes rätt anonymt, ingen som verkligen stack ut hakan (jag tänker på han punkaren som var mest sist vad han nu hette, erik va??)... utan mer rätt så anonyma halvfeta snubbar.

Samma i tjejgänget. De verkar ha lagt ner taktiken med Emma, Zubeyde o sådana iaf, även om det i tjejgänget var ett par som stack ut hakan lite mer än de andra. Inte en enda som jag tyckte var snygg i denna omgången, förra året fanns det väl en o annan som såg helt ok ut.

Roligt hur hon brunetten sa att hon beskrev sig själv som ödmjuk och är den som i programmet hittills har snackat mest skit om andra.... :P

mojoo
2009-11-21, 21:38
rätt intressant att se skillnaderna mellan tjej och -kill lägrena. Tjejerna pratar mest och kommer ingen vart medans killarna inte pratar massa strunt utan faktiskt kommer någon vart!!!!

shadowfire
2009-11-21, 21:42
rätt intressant att se skillnaderna mellan tjej och -kill lägrena. Tjejerna pratar mest och kommer ingen vart medans killarna inte pratar massa strunt utan faktiskt kommer någon vart!!!!

är det någon nyhet för dig menar du?

Cilia
2009-11-21, 21:46
Jag var eg inte så uppmärksam men vad gjorde killarna som inte tjejerna gjorde?

Sen apropå Skuggans kommentar så känner jag inte igen det från min arbetsplats. Det finns duktiga både killar och tjejer. Just nu har jag 2 killar som man måste hålla i extremt tajt koppel för att dom inte ska springa iväg. För visst kommer dom någonstans men inte i närheten av var vi andra vill vara utan skapar bara massa problem.

Nitrometan
2009-11-21, 22:30
Jag var eg inte så uppmärksam men vad gjorde killarna som inte tjejerna gjorde?

De förlorade tävlingen.

Piranha
2009-11-21, 22:37
Jag har inte sett en enda minut av Robinsson 2009 eller rättare sagt jag har inte sett Robinsson sen sesång 1, men efter sållat igenom denna tråden så kommer jag snabbt till insikten att jag inte missat något alls.

Jag tackar er i tråden för besparat mig tiden att se på eländet.

Jag beklagar er dock vänligt och tycker ni bör fundera på att spela bingo eller ta en kurs i knyppling.

Cilia
2009-11-21, 22:37
Ibland gillar jag Nitro *w*

Knyppling är så jävla svårt så jag övergav det för Robinson

Piranha
2009-11-21, 22:39
Ibland gillar jag Nitro *w*

Knyppling är så jävla svårt så jag övergav det för Robinson

Det var mycket roligare att göra narr av dig innan du hittade editknappen.

Cilia
2009-11-21, 22:41
Det var mycket roligare att göra narr av dig innan du hittade editknappen.
Kramiz, höis imorgon?

Piranha
2009-11-21, 22:42
Kramiz, höis imorgon?

Får återkomma på den, är fn på landsorten.

Puss

Jorpa
2009-11-23, 20:51
Jag gillar pablo!

Gillar inte tjejlaget, de kommer vara mycket drama där tror jag.

Gillar killaget! För dom är killar!

lanzal
2009-11-23, 21:06
Tycker bara det är roligt att dem bråkar, det är ju det som gör Robinson roligt! Alla bråk :)

Cilia
2009-11-28, 20:32
Roligt ändå att det är så jämt i tävlingarna fast det är ett tjej- och killag.

- Kreh
2009-11-28, 20:49
Roligt ändå att det är så jämt i tävlingarna fast det är ett tjej- och killag.

Särskilt eftersom båda tävlingarna har varit anpassade till små personer. D v s tjejer.

Cilia
2009-11-28, 20:54
Särskilt eftersom båda tävlingarna har varit anpassade till små personer. D v s tjejer.
Jag hör bitterhet.

Killarna sitter och säger att bara tjejer snackar skit. Visst är det så men när jag av misstag (lovar) råkade se ett avsnitt av Paradis hotell så var det lika mycket skitsnack oavsett kön. Det är alltid svårt att se sina egna beteenden

MasterChief
2009-11-28, 21:16
1. Hur kan rekryteringen misslyckas så fatalt att man tar in en person som grinar som en bebis efter några dagar och måste hoppa av?

2. Vilka yttepyttetävlingar de har. I sista säsongen av Wild Kidz på SVT var tävlingarna tuffare och då var deltagarna 10 år.

3. Hasse är en riktig fighter.

4. Vilka pluttiga skittävlingar.

5. Tävlingarna är svinmesiga.

Cilia
2009-11-28, 21:22
Jag håller med MC särskilt på punkt 1. Även om man börjar grina så får man väl bita ihop och stå ut. Det kan väl inte ha kommit som en överraskning att dom skulle få lite mat? Är man osäker får man prova innan och svälta.

Tuffaste Robinson någonsin!!

mikaelj
2009-11-28, 21:22
Polack? Jag som trodde att hon var ryss. Hon ser inte alls polsk ut, och hon bryter inte typiskt på polska. Måste vara någon annan dialekt.

Cilia
2009-11-28, 21:27
Storartat av henne särskilt som hon trodde att hon satt säkert.

Fast jag förstår inte. En tjej lämnade ju frivilligt. Blir det inte ojämnt då om dom röstar ut en ändå?

mikaelj
2009-11-28, 21:28
Ja, hon tog det väldigt bra.

CrazyJoeDavola
2009-11-28, 22:44
Varför kan inte killgänget göra upp eld? De har ju han överlevar Hans som ju tydligen är så duktig men eld kan han inte fixa, borde inte det vara kunskap 1a som överlevare?

Trance
2009-11-28, 22:57
Varför kan inte killgänget göra upp eld? De har ju han överlevar Hans som ju tydligen är så duktig men eld kan han inte fixa, borde inte det vara kunskap 1a som överlevare?

Jag har inte sett dagens avsnitt men om de inte har utrustning så är det förbannat svårt om man inte har jäkligt torrt material, även för experter.

Scratch89
2009-11-29, 03:10
Är den här säsongens omgång något att ha? Jag har missat avsnitten som gått nu senast, men min far sa att det bara var ett dussin gnällspikar som bara satt på arslet och gnällde hela dagarna, och att han hade slösat bort en timma av sitt liv.

Doctor Snuggles
2009-11-29, 03:38
Är den här säsongens omgång något att ha? Jag har missat avsnitten som gått nu senast, men min far sa att det bara var ett dussin gnällspikar som bara satt på arslet och gnällde hela dagarna, och att han hade slösat bort en timma av sitt liv.

Jag tror han lyckats summera alla avsnitt av alla dokusåpor, någonsin.

Scratch89
2009-11-29, 11:13
Jag tror han lyckats summera alla avsnitt av alla dokusåpor, någonsin.

Min far har en del dolda förmågor, helt klart.

Drfg
2009-11-29, 11:55

Har aldrig försökt själv :P men det verkar vara väldigt svårt, har för mig att i alla de 19 amerikanska säsongerna är det bara en enda person som lyckats göra upp eld utan några hjälpmedel.

Karvig
2009-11-29, 14:56

Jag har bara sett gårdagens avsnitt men deltagarna var sanslöst ointressanta. Castingen känns inte helt lyckad.

Kebab-Arne
2009-11-29, 16:59
Många framförallt killarna verkar vara i dålig form. Medvetet drag från producenterna?

shadowfire
2009-11-29, 17:25
Stendiggar den där Annika. Maken till PMS-häxa har jag nog sällan skådat i TV-rutan. Kvittar om de bara vinklat eller filmat vissa sekvenser, människan är ju folkilsk och rabiat.

tp_88
2009-11-29, 17:45
Jag undrar också vad det är för klåpare som har tagit ut deltagarna.. Gamla, tjocka, tråkiga och gnälliga. Deltagarna har blivit värre och värre för varje säsong känns det som (i synnerhet dom senaste åren) men iår är det riktigt illa imo.

Robban. *cupid*

Kwon
2009-11-29, 17:50
De skulle haft med Sebastian Dawkins :)

erks
2009-11-29, 17:51

Jag hade suttit bänkad.

shadowfire
2009-11-29, 18:03
Fastnar verkligen inte för någon personlighet i denna omgångens robinson.
Vet inte varför, men det finns liksom ingen Jarmo eller Anna Lundh eller något.
Mats är väl den jag gillar mest, men det känns ändå meodikert.

CroCop
2009-11-29, 18:21

"Du är slut nu Frida!"

http://www.youtube.com/watch?v=NA_uIm_a8w8

Han borde vara med i alla dokusåpor!
Hade krossat alla mesar i årets robinsson.

Cilia
2009-11-29, 22:33
"Du är slut nu Frida!"

herregud, följde inte den serien. Vilken galning. Vore mer intressant hur han klarar sig i det riktiga livet.

Spiffy
2009-11-29, 23:23
Oj, är han på riktigt. Har bara sett honom på bild innan och trott att det var någon parodi från Varanteatern.

shadowfire
2009-11-30, 00:30
"Du är slut nu Frida!"

vad ända in i helvete var det där för ngt?
har missat det helt, men fastnade på youtube en sväng nu... vad sjutton? lever han fortfarande eller fick han grepen genom rektum på bondgården?

shadowfire
2009-12-05, 20:18
Jag blir så upplyft av Annikas glada humör, hon är ett sådant positivt energiknippe o sådan glädjespridare!!1111.. kekeeke

GurraGo
2009-12-05, 21:08
Men det är verkligen tråkiga personligheter i år. Det var mycket roligare personer förra säsongen. Hade man bara haft något annat att göra så hade man ju inte sett det här en lördagskväll...

shadowfire
2009-12-05, 21:11
Men det är verkligen tråkiga personligheter i år. Det var mycket roligare personer förra säsongen. Hade man bara haft något annat att göra så hade man ju inte sett det här en lördagskväll...

Håller verkligen med, riktigt skum casting i år.

shadowfire
2009-12-12, 20:15
Småhet ändå den där Sanna. Fan 40-taggare är inte så pjåkiga ändå, eller ja, nästan 40-taggare då.

Kwon
2009-12-12, 20:20
Correction: 40+ taggare är inte pjåkiga dom heller!

shadowfire
2009-12-12, 21:14
Fasiken synd om lag Agwe, men de har ju potential... kan de rösta bort en svag länk och med elden äta sig mätta på kaninerna, så borde de fan kunna slå tillbaka.

shadowfire
2009-12-20, 20:00
Vad gjorde att en viss fröken hoppade av? Hon motiverade det med personliga skäl?

Svampinfektion? Ångest? Hemlängtan?

Flykt
2009-12-20, 20:06
Vad gjorde att en viss fröken hoppade av? Hon motiverade det med personliga skäl?

Svampinfektion? Ångest? Hemlängtan?
Du går verkligen helhjärtat för att följa detta program va? :D

Jorpa
2010-01-30, 02:17
Tycker robinsontråden har dött lite, det är ju final nu!

Tycker sanna verkar vara jävligt skärpt, hon förstod att dom verkligen inte var dom bästa kvar. Jimmy däremot predikar om att dom med dåliga egenskaper tagits bort. Jimmy och Anders har väl slappat i princip hela robinson och stuckit folk i ryggen, men jag vet inte.

Hejjar på Sanna i orginallaget och Mats,Johan eller Mikko i de halvdödas lag

MasterChief
2010-01-30, 08:08
Tycker robinsontråden har dött lite, det är ju final nu!

Tycker sanna verkar vara jävligt skärpt, hon förstod att dom verkligen inte var dom bästa kvar. Jimmy däremot predikar om att dom med dåliga egenskaper tagits bort. Jimmy och Anders har väl slappat i princip hela robinson och stuckit folk i ryggen, men jag vet inte.

Hejjar på Sanna i orginallaget och Mats,Johan eller Mikko i de halvdödas lag

Från en trög start har det faktiskt blivit bra underhållning!

Anders och Jimmys gråtande är bara patetiskt. Hade de blivit utröstade (vilket de varit väldigt nära att bli) så hade de givetvis också tagit chansen på andra ön. Så det där skitsnacket är mest för att de är rädda för Hans & Co.

Sen tycker jag Sanna borde ha jobbat hårdare på att bli av med Jimmy. Men Jimmys bitch Anders hade väl aldrig vikit sig antar jag. Undrar hur det slutat då? Lottning? Det kossan Anders inte fattar är att Jimmy hade lätt röstat ut honom om han hade haft en anledning. Sanna borde ha insett att i en final med fyra personer är Jimmy ett större hot än Veronica.

Nåja, Jimmy ska ha en eloge för bra paktspel, Sanna för att hon allmänt varit stabil och Hans för att han är bäst. Övriga personliga favoriter är givetvis Johan (skön farbror) och Mats.

Sen vore det lite kul om Fredrik dyker upp bakifrån och vinner allt bara för att folk skulle bli så jävla griniga.

shadowfire
2010-01-30, 20:04
Underbart med final, men jag kommer sakna den enda serien värd att slå på tvn för.

Sebbe_H
2010-01-30, 20:11
Vafan, har jag missat ett avsnitt?

stafh
2010-01-30, 20:12

Det var ett avsnitt i onsdags och ett i torsdags.

shadowfire
2010-01-30, 20:15

tv4play.se

shadowfire
2010-01-30, 20:17
Från en trög start har det faktiskt blivit bra underhållning!

Anders och Jimmys gråtande är bara patetiskt. Hade de blivit utröstade (vilket de varit väldigt nära att bli) så hade de givetvis också tagit chansen på andra ön. Så det där skitsnacket är mest för att de är rädda för Hans & Co.

Sen tycker jag Sanna borde ha jobbat hårdare på att bli av med Jimmy. Men Jimmys bitch Anders hade väl aldrig vikit sig antar jag. Undrar hur det slutat då? Lottning? Det kossan Anders inte fattar är att Jimmy hade lätt röstat ut honom om han hade haft en anledning. Sanna borde ha insett att i en final med fyra personer är Jimmy ett större hot än Veronica.

Nåja, Jimmy ska ha en eloge för bra paktspel, Sanna för att hon allmänt varit stabil och Hans för att han är bäst. Övriga personliga favoriter är givetvis Johan (skön farbror) och Mats.

Sen vore det lite kul om Fredrik dyker upp bakifrån och vinner allt bara för att folk skulle bli så jävla griniga.

Tycker Robinson har blivit bättre o bättre på slutet, även om det inte håller samma klass som sist med den där punkarn osv...

Jag har blivit riktigt neggo mot Jimmy och Anders. Feta, lata och som enbart kan pakta. Synd bara att Ghede inte fick fler platser i finalen. Jag började ju rentav nästan hejja på surpuppan Annika på slutet...

mattilainen
2010-01-30, 20:18
Mats!

Kom igen nu!

stafh
2010-01-30, 20:20
Tycker Robinson har blivit bättre o bättre på slutet, även om det inte håller samma klass som sist med den där punkarn osv...

Jag har blivit riktigt neggo mot Jimmy och Anders. Feta, lata och som enbart kan pakta. Synd bara att Ghede inte fick fler platser i finalen. Jag började ju rentav nästan hejja på surpuppan Annika på slutet...

+1 på samtliga punkter i det inlägget.

shadowfire
2010-01-30, 20:21
Mats!

Kom igen nu!

+1
Så skön inställning snubben har.
I lööööööv tvättäkta tävlingsmänniskor som ändå har ödmjukhet i knoppen. :thumbup:

stafh
2010-01-30, 20:28
Anders är en sån jävla idiot alltså. Har stört mig så in i helvete på honom från början. *gah!*

MasterChief
2010-01-30, 20:46
Hoppas Anders bryter benet eller nåt i kampen om sista finalplatsen. Jävla parasitjävel.

shadowfire
2010-01-30, 20:47
Anders är en sån jävla idiot alltså. Har stört mig så in i helvete på honom från början. *gah!*

Tycker det har blivit värre o värre med avsnitten.
Nu ogillar skarpt jag de egenskaperna han uppvisar. Barnsligt, osportsligt och drygt. Han kryddar mina fördomar om stockholmare ;) .. catch my drift. Han klankar ner "djungeltarzan" och allt vad han kallar de andra med för öknamn.

stafh
2010-01-30, 21:09
Yeeeees!! Hasse i finalen! :D

shadowfire
2010-01-30, 21:14
HEJJA HASSE!!!!

Han ger intrycket av att vara en inskränkt snubbe som har svårt att anpassa sig socialt, men samtidigt så är han lite som Jarmo var förra omgången. Handlingskraftig, aktiv och jag gillar hans inställning. Vinner Jimmy så vore det då självaste faaaan.

stafh
2010-01-30, 21:28
Rätt man vann. :)

MasterChief
2010-01-30, 21:30
Yes! Hans vann!!

Så jävla kul med tanke på att Jimmy sa precis innan att "Hans förstår sig inte på det sociala spelet", sen när deltagarna får rösta så vinner Hans. :D

Hasse, den gamla fallskärmsjägaren är en värdig vinnare! En av de bästa någonsin. Han vann ju otroligt många tävlingar.

shadowfire
2010-01-30, 21:40
Håller helt och hållet med, även om jag hellre hade sett att Mats vann.

Annika tyckte jag var en riktig surpuppa, en subba deluxe, men på slutet så blev jag neutral över henne, hon växte lite då hon kom till Ghede.

Mikko och Johan var väl inga vinnarskallar kanske och Johan tyckte jag synd om på slutet pga hans fysik. Kopiöst tanig. Gillade dock deras inställning till mångt o mycket, även om de inte var vinnarskallar fullt ut i tävlingar osv.

Sanna får jag nog säga var en av de bättre tjejer jag sett i Robinson. Jag gillade Angela Monroe förra året av liknande anledning. Fighting spirit är sexigt. :D

mojoo
2010-01-30, 21:41
Hade ju inte varit fel om Thelin vunnit men va fan, så länge inte Anders vann så! grattis Hans

Nitrometan
2010-01-30, 23:19
Skönt att de två paktfjantarna inte vann.

Jorpa
2010-01-30, 23:27
Puuuhhh... Anders och Jimmy i finalen hade vart laaaamt... Hade vart blankt på alla röster. Hans 8/10 värdig vinnare. Annika hämtade upp i slutet, gillade henne mer och mer. Johan gillade man som vanligt, skön kille. Sanna var som någon sa en riktigt bra robinsonbrud, stark,smart, otroligt snäll och förstående.
Anders verkade vara en ganska rolig snubbe förut som var neutral i mina ögon, men de sista två avsnitten föll han något så groteskt. Sen har vi Mats... Maaaats de hade vart ballt om han vann ! Mikko gillade jag också efter ghede.

Jag undrar, vad hade hänt om de blev lika :O :O :O

Allt som allt riktigt bra robinson, hoppas Paolo är programledare igen nästan år. Han går nästan om svts programledare.

"Det viktigaste är viljan att vinna!! Kööööööööör!!!!"

tp_88
2010-01-30, 23:40
Hade helst sett Mats vinna det, och sen Sanna. Men satan så tråkiga deltagare det var iår...

Herr Heder
2010-01-30, 23:41
Synd att inte Jimmy och Anders eller Sanna kom till finalen.

De soporna som röstade Hans till vinnare är sådana som har misslyckats och åkt ut. Vad är det för skit? Ska man i fotbolls-VM ha att alla som åker ut i gruppspelen får en chans att komma med i finalen direkt, utan att öht deltaga i slutspelet.

Tragiskt.

tp_88
2010-01-31, 00:14
Är Hasse King Grub? :confused:
Vad ska du göra med pengarna?

– Resa och köpa Lego. Jag har Sveriges största samling av Star Wars-Lego.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6520157.ab

shadowfire
2010-01-31, 00:33
Håller med Jorpa om att Paula faktiskt var riktigt bra som programledare.
Gillar hans stuk + att han redan för respekt med sig då han vet vad tävling innefattar.

shadowfire
2010-01-31, 00:36

De soporna som röstade Hans till vinnare är sådana som har misslyckats och åkt ut. Vad är det för skit? Ska man i fotbolls-VM ha att alla som åker ut i gruppspelen får en chans att komma med i finalen direkt, utan att öht deltaga i slutspelet.

Tragiskt.

lol, så guldbollen ska gå till de som sitter på avbytarbänken och inte lyfter ett finger för lagets framgång? Jimmy och Anders hade tveklöst avlidit om inte deras kamrater ordnat mat åt dem. De två hade nog inte överlevt en vecka utanför soffan i vardagsrummet och fjärrkontrollen till TV'n.

Sanna håller jag med om att hon var "värdig". Så klockrent att de såg till att paktandet inte blev nyckeln till framgång. Backstabbers/lögnare/fegspelare fick sin skörda dos till slut, hämnden är ljuv, rättvisan segrade osv.. ;)

shadowfire
2010-01-31, 00:39
Hasse vann 11 av de 15 tävlingarna han ställde upp i.
Klockers. :thumbup:

Martin Löwgren
2010-01-31, 01:03
Man skäms fan för att vara AIKare när man ser hur Anders uppför sig. Skönt med en härlig norrlänning som segrere!

Han eller Mats var de enda som hade överlevt på en ö i en riktig robinsson.

shadowfire
2010-01-31, 01:24
Man skäms fan för att vara AIKare när man ser hur Anders uppför sig. Skönt med en härlig norrlänning som segrere!

Han eller Mats var de enda som hade överlevt på en ö i en riktig robinsson.

+1

Bästa avsnittet var tveklöst när Ghede kom krigsmålade till pristävlingen. Hela den sekvensen var så underbar. Ghede såg verkligen ut som om de ville döda, till och med den bamhärtige Johan var ett riktigt stoneface.

Så underbart o se Legba bryta ihop, Sanna som började gråta och Anders som whineade som ett litet barn... klockers. :D

teargaz
2010-01-31, 15:51

Tragiskt.

Hehe... Jag måste påminna om att alla som röstade var sånna som hade misslyckats och åkt ut;-)

Gillade både Mats och Hans. Tycker det var hårt av dom att bara köra stenhårt på en taktik. Vinna så många tävlingar som möjligt. Tycker det är lite trist när folk ska försöka vara sluga och mörka formen osv. Bättre att bara ösa på. Grattis Hans!

Raggis
2010-01-31, 15:57
RZYA8e5pKUE

Stackars Anders, alltid är det något.

CroCop
2010-01-31, 16:43
RZYA8e5pKUE

Stackars Anders, alltid är det något.

Bajssälen Anders har talat.

Bear Grylls
2010-01-31, 17:10

Tragiskt.

Sen så är ju Robinssons sätt att få bort deltagare från ön på ganska dåligt eftersom det inte har något med skicklighet att göra utan vem som går ihop med rätt personer för att rösta ut folk som är hotfulla. Hans hade, om jag förstått det rätt vunnit många tävlingar och var även ganska duktig på just överlevnad och är enligt mig en värdig vinnare för det. Om fetanders, surjimmy och fittbitchen sen inte kan vinna tävlingar mot honom på slutet bevisar ju det än en gång vem som är bäst.

Cilia
2010-01-31, 17:13
Sen så är ju Robinssons sätt att få bort deltagare från ön på ganska dåligt eftersom det inte har något med skicklighet att göra utan vem som går ihop med rätt personer för att rösta ut folk som är hotfulla.
Fast det är ju det Robinson går ut på!

Dom som tror att det är någon överlevnadstävling i form av att klara sig själv med mat etc på en öde ö har missförstått tävlingen. Det är en tävling om att klara sig i sociala sammanhang där man utsätter folk för yttre påfrestningar och ser vad som händer med dom socialt.

Cilia
2010-01-31, 17:14
Jag hade hoppats på Mats för han verkar vara den som är trevligast.

bubbe
2010-01-31, 17:15

Dom som tror att det är någon överlevnadstävling i form av att klara sig själv med mat etc på en öde ö har missförstått tävlingen. Det är en tävling om att klara sig i sociala sammanhang där man utsätter folk för yttre påfrestningar och ser vad som händer med dom socialt.

Fast egentligen är det väl en tv-show, dokusåpa med inslag av tävlingsmoment.

rooz
2010-01-31, 17:17
Sen så är ju Robinssons sätt att få bort deltagare från ön på ganska dåligt eftersom det inte har något med skicklighet att göra utan vem som går ihop med rätt personer för att rösta ut folk som är hotfulla. Hans hade, om jag förstått det rätt vunnit många tävlingar och var även ganska duktig på just överlevnad och är enligt mig en värdig vinnare för det. Om fetanders, surjimmy och fittbitchen sen inte kan vinna tävlingar mot honom på slutet bevisar ju det än en gång vem som är bäst.
Bara det att Sanna som i Metro sagt att hon var starkast på ön eftersom hon gått igenom så mycket hemskt börjar grina efter att ha torskat mot Ghede...

Sanna hade ju inte vunnit ett skit innan det började dra ihop sig.

Cilia
2010-01-31, 17:18
Fast egentligen är det väl en tv-show, dokusåpa med inslag av tävlingsmoment.
sant en dokusåpa är ett tävlingsprogram. Men dom som tror att de handlar om att vinna de arrangerade tävlingarna misstar sig. Det handlar om att vinna den sociala tävlingen.

Det är därför jag slutat titta för jag vill att det ska handla om riktig överlevnad och blir alltid besviken. BBC hade en riktig variant utan tävlingsmoment. Så mycket bättre.

Bear Grylls
2010-01-31, 17:22

Ja men att säga att Hans inte var en värdig vinnare för att han hade blivit utröstat av en grupp som bestämt det, är inte rätt enligt mig. Att den andra ön fanns för de utröstade var väl just för att de som hade gjort allt de kunnat för att få stanna kvar (läste att han vunnit 11 av 15 tävlingar) och ändå blivit utröstade skulle kunna komma tillbaka och äga upp de andra fair and square på slutet. Ser inget fel med det. Tyckte för övrigt att de 3 sista betedde sig jävligt svinigt mot honom när han kom tillbaka. Vuxna människor beter sig fan inte på det sättet. Var ju för fan pinsamt att kolla på. Tyckte det var lite dagisnivå över det hela.

Bear Grylls
2010-01-31, 17:23
Bara det att Sanna som i Metro sagt att hon var starkast på ön eftersom hon gått igenom så mycket hemskt börjar grina efter att ha torskat mot Ghede...

Sanna hade ju inte vunnit ett skit innan det började dra ihop sig.

Var det inte hon som var så jävla stolt när hon lyckade vinna över den där undernärda gubben också? "jag älskar när jag lyckas slå en kille i en tävling även om han är lika gammal som min farfar *flex*"

Zakath
2010-01-31, 17:34
BBC hade en riktig variant utan tävlingsmoment. Så mycket bättre.

Namn tack? :)

Kebab-Arne
2010-01-31, 17:41
Anders och Jimmy måste blivit riktigt förvånande när en av de utröstade skulle komma tillbaka. Kan ej ingått i deras plan men att nån utröstad ska få chansen att komma tillbaka har väl nästan varit med i alla omgångar?

Läste på Aftonhoran att Jimmy var sur på att Hans hade behandlat Fredrik illa när han kom till Gehde. För Jimmy var ju själv snäll mot alla?

Cilia
2010-01-31, 17:42
Namn tack? :)
Den hette helt snillrikt Castaway men sändes år 2000. Hittade en länk
http://www.absoluteastronomy.com/topics/Castaway_2000

Där var det bara det sociala spelet och ingen blev utröstad. BBC gör så bra program.

Zakath
2010-01-31, 17:47
Den hette helt snillrikt Castaway men sändes år 2000. Hittade en länk
http://www.absoluteastronomy.com/topics/Castaway_2000

Där var det bara det sociala spelet och ingen blev utröstad. BBC gör så bra program.

Tack Cilia! :)

Herr Heder
2010-01-31, 18:03
Sen så är ju Robinssons sätt att få bort deltagare från ön på ganska dåligt eftersom det inte har något med skicklighet att göra utan vem som går ihop med rätt personer för att rösta ut folk som är hotfulla

Sant.

cyclist_90
2010-01-31, 18:04
Annika for the win.... satan att bruden inte tog hem det.... satkärringar diggas hårt :D

Jorpa
2010-01-31, 20:56
Är det bara jag som gillar Sanna?

Hon gjorde ingenting dåligt, ingenting taskigt, jobbade i lägret, var riktigt stark, ödmjuk

Kabuto
2010-01-31, 22:38
Är Hasse King Grub? :confused:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6520157.ab

Han har ju en butik här i Skellefteå, ganska ballt lego :) Har programerbara legorobotar också..