Visa fullständig version : Robinson 2009
Är det bara jag eller är hon Anna en smula lik nedanstående ibland?
http://starophileimages2.free.fr/wallpapers/natalie_imbruglia_006.jpg
Oj fy satan. Förlåt för den stora bilden. För sent för att ändra. :smash:
Det kanske bara är jag, igen, men är inte träskanna bra mycket finare än bilddagbokenanna?
För att inte bara vara ytliga mansgrisar kan vi väl diskutera hjärnan också? :D Hon ger ett högst intelligensbefriat intryck på bloggen etc känns det som.
Det kanske bara är jag, igen, men är inte träskanna bra mycket finare än bilddagbokenanna?
För att inte bara vara ytliga mansgrisar kan vi väl diskutera hjärnan också? :D Hon ger ett högst intelligensbefriat intryck på bloggen etc känns det som.
Håller med
CrazyJoeDavola
2009-04-24, 16:10
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00911/badmode1_911900a.jpg
Castingen av Billing är så bra så det finns inte. Mycket underhållande.
Kan inte den där jävla christian lära sig att uttala "r"?
Haha stackars Christian. Om det var illa för honom tidigare hur ska det inte bli nu?
Förövrigt tycker jag den där Ranjit verkar ganska falsk också (nu har jag ju inte sett så många avsnitt)...
Fan det var svårt nu vill ju att båda går vidare....
Förövrigt tycker jag den där Ranjit verkar ganska falsk också (nu har jag ju inte sett så många avsnitt)...
Han verkade vara mer sympatisk och så tidigare tycker jag. Spännande vem som åker ut. Hugget som stucket. Och kan de sluta prata om allting så öppet hela tiden? Det ska vara tysta ränksmiderier och dolkar i ryggen! :D
Edit: Kan människan sluta kissa någon gång? *gah!*
Alltså vad fan var det där för piss? Hur mycket vätska har karln i blåsan :P
Haha, "bladder of the year"-award till billing.
Vi är som vanligt inne på samma spår Karvig :) . I träsket ser Anna mer vild och naturlig vacker ut, medan hon ser mer Stureplanssnygg ut på hennes egna bilder.
Angående hennes intelligens så är det svårt att bedöma vad som är "image" osv. men jag håller med om att hon inte verkar superbegåvad. Å andra sidan, hon är ju bara barnet och i den åldern gjorde och sa man så mycket dumt så jag ska nog inte kasta sten i glashus... :D
Hejjar nog ändå mer på Jarmo. Vore så skönt om han fick knäppa "grabbgänget" på näsan!
Edit: Yes, så blev det.
fan... billing åkte ut... fast å andra sidan lär han väl komma tillbaka som nåt wildcard.
Vi är som vanligt inne på samma spår Karvig :) . I träsket ser Anna mer vild och naturlig vacker ut, medan hon ser mer Stureplanssnygg ut på hennes egna bilder.
Angående hennes intelligens så är det svårt att bedöma vad som är "image" osv. men jag håller med om att hon inte verkar superbegåvad. Å andra sidan, hon är ju bara barnet och i den åldern gjorde och sa man så mycket dumt så jag ska nog inte kasta sten i glashus... :D
Hahaha. :D Naturlig is teh shit. Jag skulle gärna vilja hålla med dig där också, men eftersom hon är ett år äldre än jag kan jag inte direkt uttala mig i den frågan. :D
Hejjar nog ändå mer på Jarmo. Vore så skönt om han fick knäppa "grabbgänget" på näsan!
Håller med dig. Men Billing tillförde mycket så jag tror att programmet blir lite tristare nu utan hans roliga analyser och dylikt.
Helt rätt taktik av Jarmo att inte berätta.
Männen bygger läger och kvinnorna lagar mat. *slap*
Måste säga att gillar Nina (eller vad hon heter?) mer och mer. Hon har också riktigt fint utseende, bra kropp och ger ett skapligt bright intryck. Gillar framförallt hennes leende och ögon, fin kombo där :thumbup:
Måste säga att gillar Nina (eller vad hon heter?) mer och mer. Hon har också riktigt fint utseende, bra kropp och ger ett skapligt bright intryck. Gillar framförallt hennes leende och ögon, fin kombo där :thumbup:
Jo hon är fin. Riktigt bra avsnitt måste jag säga. Roligt när det inte känns så förutsägbart, även om man efter immunitetstävligen förstod vem som stod på tur.
Riktigt roligt avsnitt måste jag säga. Blir nog att följa fortsättningen av detta. Tv4 verkar ha fått till det bra.
shadowfire
2009-04-25, 21:42
+1
Fullständigt noll intresse i henne till en början, men nu är hon en mer växande favorit. Smart o skarptänkt rackare, intelligensen sitter alltså inte i brösten hos kvinnor :confused:
shadowfire
2009-04-25, 21:43
Jo hon är fin. Riktigt bra avsnitt måste jag säga. Roligt när det inte känns så förutsägbart, även om man efter immunitetstävligen förstod vem som stod på tur.
Detta var första örådet som jag blev förvånad... kul dock, mer sånt =)
Frågan är varför dem tog Rafael och inte Christian? Tål inte den faaan
Rafael var ju skönst av de 4 som var "onda"
Han gick ner 10 kg, jag skulle vilja följa upp och veta hur mycket han tappade på gymmet :) Det är chat med honom Söndag 13:00 på tv4.
Tror dom tog raffe bara för att han svek tjejerna vid duelröstningen.
Billing hade KROSSAT christan muppeten i duellen, wow.
shadowfire
2009-04-26, 08:45
Det är ju slut med lagtävlingarna och nu är det individuella tävlingar som gäller. Jag hade också hellre haft Christian kvar, en blekfet smålänning som man lätt kan spöa i typ vilken gren som helst utom möjligen poker då... raffe däremot hade varit ett hot i de flesta grenar.
+1 Nina är grym, hon spelade ut killarna fint i gårdagens avsnitt. Hon verkar smart, mogen och tuff, framför allt med tanke på att hon bara är 22 år gammal. Upplever hon lite som en "informell" ledare.
För att Rafael är bättre i tävlingarn, dessutom svek Rafael "tjejpakten".
Det är ju slut med lagtävlingarna och nu är det individuella tävlingar som gäller. Jag hade också hellre haft Christian kvar, en blekfet smålänning som man lätt kan spöa i typ vilken gren som helst utom möjligen poker då... raffe däremot hade varit ett hot i de flesta grenar.
+1. Hoppas dock att det inte blir Christian, Lukas och Dr. Suresh som åker allihop nu i ett svep. Vore riktigt segt.
Frågan är vad Christans snack stod för. Han sa att han var besviken på Nina som "svek" pakten och Ellinor. Men tidigare i ngn intervju så sa han att han hela tiden var paktledare och hela tiden styrde skeendet. Så frågan är vad som hände.
Om han verkligen var besviken på Nina så är hans uttalande lamt. Bara för att han själv inte var med i den dealen så var det helt plötsligt moraliskt förkastligt. Intressant tankesätt.
Jag tycker det var kul att Jarmo kom tillbaka. Hade iofs gärna sett att Billing fortsatte med. Det finns en del som är mer ointressanta kvar. Sen kan jag tycka att det var för olika förhållanden mellan lagen för att det skulle bli helt lyckat fast det satte en annan dimension på programmet.
Semiramis
2009-04-26, 12:08
Frågan är vad Christans snack stod för. Han sa att han var besviken på Nina som "svek" pakten och Ellinor. Men tidigare i ngn intervju så sa han att han hela tiden var paktledare och hela tiden styrde skeendet. Så frågan är vad som hände.
Om han verkligen var besviken på Nina så är hans uttalande lamt. Bara för att han själv inte var med i den dealen så var det helt plötsligt moraliskt förkastligt. Intressant tankesätt.Men väldigt vanligt :D
Scratch89
2009-04-26, 12:13
Skönt att grabbarna fick på snoken. Jag klarar inte av Christian. Det enda han gör är klagar, klagar och klagar. Jarmo är barnslig vad han än gör, och alla andra är idioter enligt honom. Totalt osympatisk, och jag tror inte att jag sett någon annan så otrevlig. "Jag är ju bara ärlig" låter som något man kunde säga i lågstadiet när man kallade någon annan för något elakt.
Synd att Erik åkte ut, han var väl en av de vettigaste personerna på ön. Jarmo är förvisso en kul filur, så det ska bli intressant att se vad som händer.
Förstår nog varför dem tog Rafael. Men jag känner ändå att det kan straffa sig i längden. Christian är en riktig paktledare och finns nog möjligheter att han lyckas fixa nya konstellationer som gör att Jarmo, Erik, Nina står på tur att åka. Bara för att vinnaren i varje tävling får immunitet, känns inte det så viktigt att rösta hem en starkare i det här läget. Chansen att just Rafael skulle vinna nästa tävling är nog ändå väldigt liten, samt finns ju andra att rösta ut.
Jag håller inte med Scratch analys av Jarmo men det är inte så viktigt.
Det som gör att jag har mest emot Christian är att han är stor i käften trots att han fuskar sig igenom hela tävlingen. Han har helt andra förutsättningar fattar han inte det?
shadowfire
2009-04-26, 12:19
Förstår nog varför dem tog Rafael. Men jag känner ändå att det kan straffa sig i längden. Christian är en riktig paktledare och finns nog möjligheter att han lyckas fixa nya konstellationer som gör att Jarmo, Erik, Nina står på tur att åka. Så bara för att vinnaren i varje tävling får immunitet så känns inte det så viktigt.
Det beror ju på hur det går på kommande tävlingar. Erik "blomman" verkar vara en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och där finns det nog potential till att vinna en tävling om det blir ett fysiskt race av något slag. Blir någon från de laget vinnare och blir immun, så ligger nog fiskaren risigt till.
Nu är detta ett program vinklat som bara den så i princip kan man inte dra några slutsatser av det. Men håller inte med Scratch för fem öre...
Av det som visades i tv betedde Jarmo sig ganska perfekt efter omständigheterna. Håller med honom att man inte ska tåla att någon kommer fram och säger "jag gillar dig ju ändå" när dem gått i veckor och snackat skit om en.
shadowfire
2009-04-26, 12:21
Det som gör att jag har mest emot Christian är att han är stor i käften trots att han fuskar sig igenom hela tävlingen. Han har helt andra förutsättningar fattar han inte det?
+1
Jag tycker Jarmo gör helt rätt med sina markeringar, och gårdagens revansch var störtskön. Blev nästan sugen på att spola tillbaka reprisen o se Christians minspel i örådet, det var en prisvinnare...
Christian tror jag blir väldigt lätt att plocka ut i en duell/tävling, så det gäller att plocka vinnarskallarna istället nu. Fiskaren tror jag ligger pyrt till, alternativt så plockas någon av de starkare tjejerna bara för att minska deras nu alltmer växande makt.
Niklas (om det är hans namn) verkar också vara en listig en som spelar i bakgrunden. Verkar också vara bra i tävlingarna så han bör dem väl försöka få ut snabbt om han inte går över till deras sida villsäga.
shadowfire
2009-04-26, 12:29
Niklas (om det är hans namn) verkar också vara en listig en som spelar i bakgrunden. Verkar också vara bra i tävlingarna så han bör dem väl försöka få ut snabbt om han inte går över till deras sida villsäga.
vem är niklas? menar du lukas?
vem är niklas? menar du lukas?
Japp ganska likt iaf...
Visste inte riktigt hans namn, han syns ju inte så mycket.
Scratch89
2009-04-26, 12:48
Nu är detta ett program vinklat som bara den så i princip kan man inte dra några slutsatser av det. Men håller inte med Scratch för fem öre...
Av det som visades i tv betedde Jarmo sig ganska perfekt efter omständigheterna. Håller med honom att man inte ska tåla att någon kommer fram och säger "jag gillar dig ju ändå" när dem gått i veckor och snackat skit om en.
Vilken analys? Jag tror att ni läste fel (eller så skrev jag slarvigt). Det är alltså Christian som tycker att Jarmo är barnslig och larvig etc, inte jag som tycker det. Jag tycker att Jarmo är en av de vettiga kvar. :)
Vilken analys? Jag tror att ni läste fel (eller så skrev jag slarvigt). Det är alltså Christian som tycker att Jarmo är barnslig och larvig etc, inte jag som tycker det. Jag tycker att Jarmo är en av de vettiga kvar. :)
Då är vi helt plötsligt överens *L*
Har läst och tittat lite på nätet. Christian är riktigt rolig. Det blir mer och mer så att allt som folk gör som inte rör hans upplägg är barnsligt eller osportsligt. Hans upplägg är däremot strategiskt. Nina slog honom i spelet och det tar naturligtvis. Varför är det just handslag som gäller?
Eddie Vedder
2009-04-26, 13:22
Nu har jag sett programmet på TV¤.s hemsida och således vågat mig på den här tråden.:D
Jag tycker Jarmos handlande var HELT klockrent. Jag är övertygad om att han inte kommer stå som slutsegrare men jag hejar ändå på honom helt klart. Av någon anledning vinner dock aldrig den typen av personer Robinson, alla säsonger har haft sina kufiga överlevare. Såna som eventuellt kanske faktiskt SKULLE kunna överleva en längre tid under såna här förutsättningar men de vinner aldrig. Om jag har fel där och den här säsongen blir undantaget som bekräftar regeln är ingen gladare än jag dock.
...eller jo kanske Jarmo.:D
Scratch89
2009-04-26, 13:32
Visst är det lite synd att det inte är den som är bäst på att överleva som vinner? Vore lite roligare då, att de som vinner utmaningarna får mer fördel än att bara slippa oroa sig för att bli utpaktad nästa gång. En av de första säsongerna, när Martin Melin (?) vann, så var det ju faktiskt de två personerna i final personer som hade överlevt rätt så hyfsat. Det var ju han och den äldre mannen, som normalt bodde i nån hydda uppe i Norrland. Vad hette han?
David Brent
2009-04-26, 13:37
Visst är det lite synd att det inte är den som är bäst på att överleva som vinner? Vore lite roligare då, att de som vinner utmaningarna får mer fördel än att bara slippa oroa sig för att bli utpaktad nästa gång. En av de första säsongerna, när Martin Melin (?) vann, så var det ju faktiskt de två personerna i final personer som hade överlevt rätt så hyfsat. Det var ju han och den äldre mannen, som normalt bodde i nån hydda uppe i Norrland. Vad hette han?
Kent eller Ola?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Expedition:_Robinson_1997
Eddie Vedder
2009-04-26, 13:38
Vad hette han?
Kent.:)
Andra personer av den typen är ju t.ex. Martin Sourra och mannen vars namn jag glömt med som myntade det klassiska "skämmes tamefan!":D
Kent eller Ola?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Expedition:_Robinson_1997
Ola var ju en ung Skåning, knappast någon Norrlänning i hydda:D
David Brent
2009-04-26, 13:42
Kent.:)
Andra personer av den typen är ju t.ex. Martin Sourra och mannen vars namn jag glömt med som myntade det klassiska "skämmes tamefan!":D
Ola var ju en ung Skåning, knappast någon Norrlänning i hydda:D
Jag har ingen koll förutom det som stod i Wikipedia och det var ju ganska magert. :)
Eddie Vedder
2009-04-26, 13:51
Jag har ingen koll förutom det som stod i Wikipedia och det var ju ganska magert. :)
Ja okej, du har i vilket fall som helst en uppenbart suverän smak när det kommer till TV-serier så du är förlåten.:D
Visst är det lite synd att det inte är den som är bäst på att överleva som vinner? Vore lite roligare då, att de som vinner utmaningarna får mer fördel än att bara slippa oroa sig för att bli utpaktad nästa gång.
Plocka dit en riktig tjockis, lägg i källaren & låt svälta?
Scratch89
2009-04-26, 13:59
Plocka dit en riktig tjockis, lägg i källaren & låt svälta?
Det där med källaren är så jävla kolo-klassiskt. :D
mannen vars namn jag glömt med som myntade det klassiska "skämmes tamefan!":D
Jag tror att han hette Leif. Helskön snubbe! :)
shadowfire
2009-04-26, 14:06
Jag säger som Erold jag... "Ja bli så förbanna på dä Leif! Schämmes faa-aan!"
shadowfire
2009-04-26, 14:10
Jag tror att han hette Leif. Helskön snubbe! :)
Erold var det som skällde ut Leif. En av de absolut skönaste scenerna i Robinson någonsin :)
Eddie Vedder
2009-04-26, 14:14
Erold var det som skällde ut Leif. En av de absolut skönaste scenerna i Robinson någonsin :)
Ja den scenen är klassisk, den slår Martin Melins penismassage helt klart.:D
Är det nån som har den på video, kommer inte ihåg vad ni pratar om. Leif snacket alltså :D
Carolinew
2009-04-26, 14:52
Tyckte det var synd att Billing åkte ut, han brukade komma med ganska sköna kommentarer som förgyllde programmet :)
Jag hejar iaf på Lukas och den blonda vältränade tjejen som jag glömt vad hon heter.
Blev så förbannad när Billing åkte ut, hoppas innerligt att det finns någon "Andra sidan" i år och att han blir första personen där.
Simon Eng
2009-04-26, 15:09
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/robinson2009/article4995736.ab
Synd:(
shadowfire
2009-04-26, 15:11
Är det nån som har den på video, kommer inte ihåg vad ni pratar om. Leif snacket alltså :D
Har sökt men inte hittat.. :(
Tyckte det var synd att Billing åkte ut, han brukade komma med ganska sköna kommentarer som förgyllde programmet :)
Jag hejar iaf på Lukas och den blonda vältränade tjejen som jag glömt vad hon heter.
Lukas? Meh, han tillhör ju dryga klubben han också... uff uff, bort bort.. :)
Att se Jarmo berätta om sin immunitet var klockrent, han var ju rätt glad åt det om man säger så. De fick sig på nöten ordentligt där :=)
"Om ni hjälper oss grabbar att rösta ut träskgänget och Jarmo så är ni garanterade en top6-placering."
Ofan, killarna kan förhandla. Helt oemotståndligt erbjudande. :laugh:
Scratch89
2009-04-26, 18:25
"Om ni hjälper oss grabbar att rösta ut träskgänget och Jarmo så är ni garanterade en top6-placering."
Ofan, killarna kan förhandla. Helt oemotståndligt erbjudande. :laugh:
Typ. :D
Det är ju det som har varit så skrattretande hela tiden. Om folk röstar med killgänget så kommer de att vara de nästa som åker.
Den bästa pakten som funnits i Robinson var den med Robinson-Robban, Jerker och två till. Det var väl i princip ingen som visste att den fanns, och den funkade perfekt. Jag har för mig att det var den första i Robinson också.
Jarmo är bäst i Robinson.
Helt klart min favorit och exakt hur jag skulle bete mig / reagera om jag vore 55
Visst är det lite synd att det inte är den som är bäst på att överleva som vinner?
Fast det är väl för att det inte är en tävling i fysisk överlevnad utan i social överlevnad fast dom försöker få det att framstå som något annat när dom presenterar konceptet.
Det händer en oväntad grejj i nästa avsnitt, kan man göra nån "spoiler" funktion för det? Tror inte alla vill läsa det nu kanske
Du kan skriva med vit text
enstorochstark
2009-04-27, 11:57
Skriv i vit text så får man markera texten (och därmed se den) ifall man vill veta... Såhär typ:
Jag vill! :D
FillilutteN
2009-04-27, 12:01
Borde införa en spoilerfunktion istället. Jag kan se även den vita texten tyvärr. Eller så man kan välja en textfärg som är samma som bakgrunden.
Håller med er om att det var synd att Billing åkte. Men nu får jag heja vidare på Jarmo och Anna istället.
mattilainen
2009-04-27, 12:25
Älskade minerna på folket när Jarmo sa att han var emun, man såg verkligen deras "NEJ FAN!"-min.
Älskar hur arg christian blev när deras pakt kraschade haha
Okej då, ni som inte vill läsa gör inte det. Ingen bigdeal igentligen men men.
Ranjit Roy blir utslängd från expeditionen p.ga av stöld från kameratemet
Okej då, ni som inte vill läsa gör inte det. Ingen bigdeal igentligen men men.
Forts på spoiler: vad stal han förnågot? mat?
Älskade minerna på folket när Jarmo sa att han var emun, man såg verkligen deras "NEJ FAN!"-min.
Älskar hur arg christian blev när deras pakt kraschade haha
http://img402.imageshack.us/img402/822/emu.jpg (http://img402.imageshack.us/my.php?image=emu.jpg)
Nitrometan
2009-04-27, 12:43
[...emu...]
E de Jarmo?
Nitrometan
2009-04-27, 13:06
You know it.
OK. Hade inte sett bilden sen emudebatten.
"Ska vi ha en emu? Ska vi de? Ska vi de?"
OK. Hade inte sett bilden sen emudebatten.
"Ska vi ha en emu? Ska vi de? Ska vi de?"
Nu är du för mycket Sverker för att jag ska orka. ;)
Lasse Kongo
2009-04-27, 14:03
Hoppas Jarmo vinner, grymt skön gubbe, men även Angela eller blomman kan få vinna.
Hoppas Christian blir kvar ett tag, vem ska man annars TOKSTÖRA sig på :)
http://www.youtube.com/watch?v=I67YPvDCJWA&feature=channel_page
film med Anna :)
Anna är fan sjukt het :D Det är hennes utseende, Billings fd kommentarer och Christians råhet som gör hela programmet
Scratch89
2009-04-27, 20:12
Sicka tuttar hon har.
Sicka tuttar hon har.
Fejk? Vad säger juryn?
Lätt fejk.
I can tell from some of the nipples and from seeing quite a few titties in my life.
Scratch89
2009-04-27, 20:16
Jag tror inte det. Jag bryr mig iofs inte ändå, så länge de är fina och skumpar.
Tror också dom är fejk, verkar inte skumpa för mycket.
Jag är inte helt säker på om dom verkligen är fejk. Har en tjejkompis vars bröst ser ut nästan exakt som Annas (både form och storlek och utseende i olika sorters bikini osv) och dom är defintivt äkta så det är inte helt omöjligt att dom är äkta. Men samtidigt är det dom top3 finaste äkta brösten jag nånsin sett ;)
Skulle bra gärna vilja veta säkert
tntballe
2009-04-27, 20:28
Boobinson 2009?
Scratch89
2009-04-27, 20:29
Boobinson 2009?
Boobinson ( . )( . )
http://www.annalundh.se/images/2009/fight-m-luke_34347655.jpg
Ser ut att vara lite plastkant där ;D
Lukas taffsa nog lite :) skulle jag gjort! *cupid*
bear.flowertwig
2009-05-02, 19:10
Hahaha, Christian är ju bara för mycket.
Men käre Christian, om om inte fanns..
inga fler kommentarer på rafael och dagens program :P? vad gjorde han där? Joker ?
Han kommer väl kanske in istället för christian?
Patrick Bateman
2009-05-02, 21:43
Nästan så jag funderar på att börja följa programmet.
Ni låter lite smått roade utav det.:cool:
Ja, vafan gjorde Raffe där? It makes no sense at all. Kanske att de kör som man gjorde i Survivor, att de som åker ut efter sammanslagningen blir en slags jury i finalen. Lite fjantigt.
High1ander
2009-05-03, 00:14
Ja, vafan gjorde Raffe där? It makes no sense at all. Kanske att de kör som man gjorde i Survivor, att de som åker ut efter sammanslagningen blir en slags jury i finalen. Lite fjantigt.
Mycket möjligt, TV4s Robinson är mycket mera likt i foto också, tänker framförallt på det blåa ljuset som strålar in vid öråd...
Så jävla skönt att Christian försvann, han var ju ett rejält stolpskott. Får mig att tänka på ett ganska nytt South Park avsnitt där Cartman berättar en historia och förvanskar den om och om igen tills han tror den själv...
De ville ju ha Billing som Joker först, men han vägrade stanna utan ville åka hem till sin då gravida flickvän.
Christian Ternstedt: han satt nog där för att jag inte kunde rösta.. Alla som var top 10 fick ju stanna kvar på ön (lyxiga hotellet) förutom jag, eftersom jag hoppade av... LIte avis är man på Rafaell som fick 2 veckor på resorten, men var samtidigt gött att komma hem
Svarade Christian på en fråga varför Rafaell satt i ö-rådet. Taget ur efterchatten på TV4.se. Möjligt att han blir joker nu när Christian lämnade dock.
ARMSTARK
2009-05-03, 08:47
Är det bara jag som ser chefen i "The office" när man ser Christian? Den arroganta skitsnackaren som tror att han är poppulär men som alla ser igenom och hatar.
Är det bara jag som ser chefen i "The office" när man ser Christian? Den arroganta skitsnackaren som tror att han är poppulär men som alla ser igenom och hatar.
Haha, det var en bra beskrivning.
Ironbabe
2009-05-03, 09:31
Vad svamlade Christian om i sitt jag-tänker-hoppa-av-tal? Först säger han att han bara var med för att coacha Lukas och sen säger han till Jarmo att han inte tycker han ska vinna eftersom han redan har så mycket pengar?? Har inte Lukas rätt så gott ställt som är läkare anser han? Korkat uttalande, Jarmo är inte den enda egna företagaren där! Jag tycker han var rätt så pinsam i sitt tal och snärjde in sig i massa tvivelaktiga sanningar..
Bra TV dock, jag ska erkänna att jag sitter som klistrad framför TV:n =)
bigtraps
2009-05-03, 09:36
Årets omgång innehåller på tok för lite profiler
shadowfire
2009-05-03, 09:39
Årets omgång innehåller på tok för lite profiler
För lite? Jag tycker det är klockrent. Billing, Christian, Jarmo, fan riktigt roliga människor att följa. Om det är Robinson Robban du saknar så kan jag betacka mig, dyker den fjanten upp i rutan igen så är det färdigkollat på Robinson ;)
Eddie Vedder
2009-05-03, 09:59
dyker den fjanten upp i rutan igen så är det färdigkollat på Robinson ;)
Jag tror han blir en joker faktiskt. Om någon vecka kommer han in på stranden med hela kroppen målad blå, hällandes whiskey i arslet.:thumbup:
För övrigt ett pinsamt svammel av Christian. "Jag som är så lyckad och framgångsrik och som ändå inte vill vinna vill hellre ge vinsten till de som har studieskulder". Är han nöjd med sitt liv och vill berätta lite om sin framgång är det helt okej, men att på något sätt försöka dölja att han inte tål förlusten på det där sättet var ju inte lite genomskinligt.
Jag tycker att Linda är en ganska dålig programledare. Frågorna hon ställer i örådet är så ledande och det är så uppenbart vad hon vill få fram att det blir lite pinsamt.
Haha Christian igår var nog bland det mest pinsamma jag sett på television.
bigtraps
2009-05-03, 12:32
För lite? Jag tycker det är klockrent. Billing, Christian, Jarmo, fan riktigt roliga människor att följa. Om det är Robinson Robban du saknar så kan jag betacka mig, dyker den fjanten upp i rutan igen så är det färdigkollat på Robinson ;)
Ellinor, Rafael, Ranjit, Erik tycker jag inte är mycke till profiler
High1ander
2009-05-03, 12:37
Ellinor, Rafael, Ranjit, Erik tycker jag inte är mycke till profiler
Elinor framstår som jävligt korkad måste jag säga... Hon verkar inte fatta att det bästa som hänt henne är att grabbarna blev splittade, hon hade fan åkt efter de fått makten. Nu så har hon iaf en chans att ta sig vidare eftersom hon är så himla dålig på alla tävlingar att ingen behöver oroa sig för henne.
Förstår inte hur dom klarade stå där och lyssna på Christians pinsamma dravel utan att skratta åt honom.
High1ander
2009-05-03, 12:45
Förstår inte hur dom klarade stå där och lyssna på Christians pinsamma dravel utan att skratta åt honom.
Ja, jag fatta inte det heller... Nina stod ju o smålog men alltså, där är det ju ett måste att börja asgarva!
Jag tycker att Linda är en ganska dålig programledare. Frågorna hon ställer i örådet är så ledande och det är så uppenbart vad hon vill få fram att det blir lite pinsamt.
Säkert hon som valt frågorna :)
Ellinor har ju bara fumlat runt i bakgrunden ända tills igår då hon faktiskt sa något. Och ja, hon verkar riktigt jävla korkad ;)
Ellinor har ju bara fumlat runt i bakgrunden ända tills igår då hon faktiskt sa något. Och ja, hon verkar riktigt jävla korkad ;)
Kan ju faktiskt vara hennes taktik, funkat bra hittills ;)
Säkert hon som valt frågorna :)
Även om hon får varje fråga av producenterna så går det ju att ställa dem lite smidigare.
Hur hade du velat ha frågorna ställda Frantic?
Hur hade du velat ha frågorna ställda Frantic?
Om du hade vart med hade jag ställt de flesta av frågorna till dig Kwon för att få en ninjas synvinkel på överlevnad. Sen hade jag frågat efter Annas nummer.
Om du hade vart med hade jag ställt de flesta av frågorna till dig Kwon för att få en ninjas synvinkel på överlevnad. Sen hade jag frågat efter Annas nummer.
:D
Nä, men det kanske är meningen att frågorna skall ställas på detta uppenbara sätt, så att alla i TV-publiken hänger med? :)
:D
Nä, men det kanske är meningen att frågorna skall ställas på detta uppenbara sätt, så att alla i TV-publiken hänger med? :)
Jo du har självklart rätt. Jag tycker bara att de kunde lyft fram och diskuterat något annat än alla självklara oengiheter som tas upp i de enskilda intervjuerna under programmets gång. Som till exempel felaktiga tekniker i stångrodd, talkning av pungar och lite bröst
Scratch89
2009-05-03, 19:31
Christian var riktigt pinsam igår. Han är där för att coacha Lukas, men vill inte att Jarmo ska vinna för att han har det så bra ställt, men Lukas är läkare på Lidingö? Pinsamt.
Jag tycker att det utvecklar sig bra, fast jag förstod inte heller vad Rafael gjorde där. Erik verkar vara en av de få vettiga kvar, tillsammans med Jarmo då. Han lät väldigt ödmjuk när han pratade om dilemmat med att ha grupperat sig, att man ville prata med de utstötta, men det kändes falskt osv.
kalle_kula
2009-05-03, 19:33
Christian var riktigt pinsam igår. Han är där för att coacha Lukas, men vill inte att Jarmo ska vinna för att han har det så bra ställt, men Lukas är läkare på Lidingö? Pinsamt.
Jag tycker att det utvecklar sig bra, fast jag förstod inte heller vad Rafael gjorde där. Erik verkar vara en av de få vettiga kvar, tillsammans med Jarmo då. Han lät väldigt ödmjuk när han pratade om dilemmat med att ha grupperat sig, att man ville prata med de utstötta, men det kändes falskt osv.
Vad tycker du om Lukas? Jag tycker han verkar rätt vettig.
Håller med, han jag håller på.
Håller med, han jag håller på.
kan ju inte vara allt för vettig om han var kompis med christian. verkar vara ett får, följer strömmen dvs.
kan ju inte vara allt för vettig om han var kompis med christian. verkar vara ett får, följer strömmen dvs.
Förstår inte och orkar inte direkt bry mig om att ni klagar så mycket på Christian. Robinson är en tävling, och om Christian ansåg att en pakt skulle ta han längre i tävlingen så var det ju ett taktiskt drag. Visste behöver men inte ha en sådan öppen pakt som de hade men tror nog de flesta hade bildat pakt om man själv var med.
shadowfire
2009-05-03, 20:50
+1
Lukas föll under Christians parasoll istället för att ta eget beslut och givetvis följa med Nina.
shadowfire
2009-05-03, 20:52
Förstår inte och orkar inte direkt bry mig om att ni klagar så mycket på Christian. Robinson är en tävling, och om Christian ansåg att en pakt skulle ta han längre i tävlingen så var det ju ett taktiskt drag. Visste behöver men inte ha en sådan öppen pakt som de hade men tror nog de flesta hade bildat pakt om man själv var med.
Det är nog ingen som kritiserar någon för att vara med i en pakt. Det är ju Robinson, lol, programmet går ut på att nätverka för att surfa i en majoritet fram till final.
Däremot kan man gnälla länge på Christians agerande. Hans avskedstal var ju häpnadsväckande på alla sätt och vis. Han får tre svarta kameler av mig.
Lukas föll under Christians parasoll istället för att ta eget beslut och givetvis följa med Nina.
Men då trodde han ju att dom var flest. Han fattade inte att Nina skulle bryta.
Det som förvånar mig med Ellinor (heter hon så?) är att hon är så sur på Nina för att hon bröt pakten. Hon verkar inte fatta att hon och Nina bara var en bricka i Christians spel. Han hade inget intresse av dom annat än att få deras röster. Dom skulle sen vara dom första att åka. Nina fattade det men inte Ellinor. Hon är bara sur för att Nina inte stannade kvar i pakten och var trogen.
Att hon sen bara glider med och inte gör så mycket väsen av sig kan också vara en strategi. Den kan man irritera sig på för att man vill att det ska vara personligheter och att en stark ska vinna. Men jag har svårt att tro att det är en strategi eftersom hon inte alls verkar förstå grabbpaktens intentioner.
Scratch89
2009-05-04, 08:03
Ja, han är väl ok. Det som drar ner honom är att han teamade upp med Christian. :D
Annars verkar han bright och duktig på tävlingar. Han borde ju byta strategi nu snarast så att det inte blir han som åker.
pragmatist
2009-05-04, 08:08
Finns det någon som har ägnat sig åt sånt där ränksmideri som faktiskt har vunnit tävlingen?
Scratch89
2009-05-04, 08:10
Finns det någon som har ägnat sig åt sånt där ränksmideri som faktiskt har vunnit tävlingen?
Jerker.
Jag tror att Lukas kan vara en kandidat att vinna just för att Tv4 inte hängt ut honom på samma sätt som Christian, inte visat de stunder av ränksmideri och skitsnack som jag är säker på att även han gjort.
Alla bör förstå att även Lukas gjort detta.
Tänk bara logiskt:
Om Lukas varit lika tyst som det som visats i tv, skulle knappast Christian blivit så kelis med honom. Verkar mer som att han varit en av toppsmidarna eftersom Christian valde honom som deras främsta kandidat.
Sedan har det ju framkommit att killpakten varit ena riktiga skitsnackare. Roligt hade ju varit om Lukas hela tiden sagt. "Nej nej Jarmo är ju så snäll", "nej nej nu ska vi inte vara så dumma"... :D
Att det inte framkommit på ett lika tydligt sätt som med Christian visar ju bara ur mycket kraft tevebolaget har i att vinkla. (sedan så har ju Christian säkerligen sagt mer "intressanta" saker värda att sända.)
ARMSTARK
2009-05-04, 09:17
Han som var polis, vann första året. En riktigt hal lirare, och sen när hela robinsson gänget satt i studion och och frågade vad vinnaren ( av de två som var kvar ) skulle göra med pengarna om de vann svarade han: min tjej och jag ska köpa hus och skaffa familj.
När han vann och fick pengarna gjorde han slut med tjejen och köpte en sportbil! :D
Jerker.
Fast Jerker var väl den som var minst drivande i den pakten och mer eller mindre bara hakade på för att de andre behövde en 4:e man.
mattilainen
2009-05-04, 10:04
hoppas jarmo, Erik eller någon av tjejerna vinner faktiskt. Jarmo är ju topp1 :)
Scratch89
2009-05-04, 10:47
Fast Jerker var väl den som var minst drivande i den pakten och mer eller mindre bara hakade på för att de andre behövde en 4:e man.
Jag har för mig att man fick reda på i slutet att han faktiskt var den drivande, men att det inte märktes. Han var liksom hjärnan bakom alltihopa, men de andra gjorde allt. Jag kan ha fel.
Jag har för mig att man fick reda på i slutet att han faktiskt var den drivande, men att det inte märktes. Han var liksom hjärnan bakom alltihopa, men de andra gjorde allt. Jag kan ha fel.
Mitt minne ifrån det här är inte heller knivskarpt. Vi kanske kan lägga det bakom oss, det var ju iallafall en pakt som triumferade i slutändan.
Nja, jag minns det som om pakten bestod av Jesus, Robban (Just han ja), Klas och Jerker.
Det var väl egentligen Jesus som var den naturlige paktledaren här och Jerker var väl den som mest hängde med. Klas fick byta lag och svor att han inte längre var med pakten men efter sammanslagning gick han ju givetvis tillbaka till grabbpakten. Jerker blev mer och mer bundis med hängmattan och Anita (en äldre dam). Grabbpakten hade som tanke att rösta ut dem båda men på något sätt lyckade Jerker vinna rätt tävling och blev kvar med Klas har jag för mig i final. När deltagarna sedan fick rösta fram den mest värdiga vinnaren valdes Jerker fram för de flesta tyckte att Klas var falsk.
Jag tror detta året vardet året med roligast karaktärer.
I år var det ett lovande startfält men de intressantaste har nu försvunnit. Oavsett vad man tycker om Christian så var det ju TV-underhållning. Han framställdes som värsta psykopaten som manipulera folk och saknar känslor och självinsikt. Han ljög dessutom så att han nästan trodde sig själv. Hans avskedstal måste gå till historien som de pinsammaste minterna någonsin. Jag hade skrattat ihjäl mig om jag varit där. Det var det sämsta och mest skrattretande jag någonsin sett.
pragmatist
2009-05-04, 13:29
Min poäng är att av 10 Robinson-vinnare har ingen utom möjligen en varit någon konspiratör/lögnhals/manipulatör/paktbildare. Kort sagt ingen vidare smart strategi att hålla på så.
Undrar hur det ser ut i amerikanska Survivor, någon som har koll?
Condemned
2009-05-04, 13:48
Min poäng är att av 10 Robinson-vinnare har ingen utom möjligen en varit någon konspiratör/lögnhals/manipulatör/paktbildare. Kort sagt ingen vidare smart strategi att hålla på så.
Undrar hur det ser ut i amerikanska Survivor, någon som har koll?
Ingen koll på tidigare vinnarna, men den här säsongen är det iaf sjukt mycket ränkensmiderier och riktigt bra tävlingar. Tycker att det är mycket bättre än vårat Robinson.
Ja, att ge sig in i en pakt är oerhört riskabelt. De som klarar sig bäst är de som inte tar så mycket utrymme men ändå är med i pakten fast inte leder den. Så fort som det sedan finsn en chans så byter denna person sida och blir del av en ny pakt, återigen utan att styra. Lite grann såsom Nina har gjort. Hon visste att hennes överlevnad hängde på att alliera sig med Kristians gäng men var smart nog att inse att om hon fortsatte i deras gäng skulle hon ryka på slutet. Vill amn gå hela vägen måste man tänka smart och inte utmärka sig för mycket.
Det är intressant när de mixar lagtävlningar med individuell tävlan för det bygger på olika strategier.
I en lagtävling gäller det att bidra till laget så att man inte blir hemskickad medan det i det individuella fallet tjänas mest på att hålla en liten laidback position och vara alla till lags.
Dessutom tror jag tjejer överlag lättare kan smyga med. Jag tror att någon av Angela eller nina kommer ta hem alltihop.
Ja, att ge sig in i en pakt är oerhört riskabelt. De som klarar sig bäst är de som inte tar så mycket utrymme men ändå är med i pakten fast inte leder den. Så fort som det sedan finsn en chans så byter denna person sida och blir del av en ny pakt, återigen utan att styra. Lite grann såsom Nina har gjort. Hon visste att hennes överlevnad hängde på att alliera sig med Kristians gäng men var smart nog att inse att om hon fortsatte i deras gäng skulle hon ryka på slutet. Vill amn gå hela vägen måste man tänka smart och inte utmärka sig för mycket.
Det är intressant när de mixar lagtävlningar med individuell tävlan för det bygger på olika strategier.
I en lagtävling gäller det att bidra till laget så att man inte blir hemskickad medan det i det individuella fallet tjänas mest på att hålla en liten laidback position och vara alla till lags.
Dessutom tror jag tjejer överlag lättare kan smyga med. Jag tror att någon av Angela eller nina kommer ta hem alltihop.
Håller med. Men enligt det synsättet ligger nog Anna bra till, hon smyger ju med rätt bra också.
Jo, hon ligger väl rätt bra till även hon, om man får gissa utgången från det vi har nu:
De lär ju börja med att rösta ut gamla pakten:
Lukas
Ellinor
Sedan tar de dem värsta hoten och visst kommer väl tjejerna slå sig samman här
Erik
Jarmo
Killarna ovans chans är väl att de vinner Robinson-tävlingen och iså fall lär väl Angela ryka då de andra inte vill haman i en fysisk tävling med henne.
Anna
Nina
Angela
Som du säger så ligger vägen till final öppen för Nina och Anna om de inte tabbar sig nu. När gruppen blir mindre och mindre blir ju varje röst mer betydelsefull.
Vi skall ju inte utesluta att olika deltagare kommer få immunitet, dubbla röster eller att gamla deltagare får säga sitt.
Om programmet vinklar deltagarna rätt tycker jag Erik är den rättmätiga vinnaren då han presterar bra på tävlingar, tillför gruppen något samt att han är ödmjuk och omtänksam. Typisk lagspelare. Dock brukar ju sådana effektivt filtreras bort under programmets gång eftersom ingen vill stå mot en sådan i final.
Inte sett förra veckans avsnitt förrän nu, så jag ligger efter lite. :D
Linda framställs som en riktig tjatkärring som bara ställer halvkorkade ledande frågor. Nog för att det ska vara tydligt men det där blir bara löjligt. De borde spinna vidare på folks åsikter istället och låta folk få ventilera. Lite tjafs och konfrontationer. Blir bättre tv.
Att alla pakter diskuteras så öppet i det övriga programmet förtar en hel del av spänningen. Visst, Lukas åkte istället för Ranjit men i övrigt visste man utan och innan hur allt låg till. Hur kul är det att titta på?
Christian borde ha fått stanna också. Han kanske skulle ha ångrat sig eller så var det bara en del av hans spel. Löjligt att kasta ut honom när folk redan hoppar till höger och vänster.
Tror även att det hade blivit roligare om de twistat till det redan vid det här örådet och brutit den rådande pakten. Nu ser det ut att bli som mangs säger, även om det säkert ställs på ända. Men det viktiga är ju att det verkar spännande så att man blir sugen på att se nästa avsnitt. Det här gav mest en "meh"-eftersmak, tycker jag.
Dålig produktion. Buu!
Killpakten var nog bra mycket grisigare än som visats, men jag håller ändå på Lukas. Han framställs rätt onyanserat just nu och framstår som en riktig toppenkille, vilket han nog inte är, men jag har svårt att se någon annan som känns sympatisk eller som en värdig vinnare. Jarmo är mest bara barnslig och tjejerna ska vi inte ens prata om. Den ende kvarvarande som känns som en liten liten liten gnutta värdig vinnare är Erik, men det är något obehagligt över honom. Jag skulle inte bli förvånad om han blir hemskickad nästa avsnitt för att han i sin hunger bundit fast Ellenor och skurit ut köttstycken ur hennes kropp, samtidigt som han suttit och torterat Nina med glödhett kol och galenskapen lysandes i ögonen. Eller något annat i den stilen.
Hade det här varit flugornas herre hade Erik lätt varit Jack, och börjat rulla ner stora stenblock på folk. Tvivlar jag inte på en sekund.
shadowfire
2009-05-09, 12:30
Karvig, vilka svampar röker du?
shadowfire
2009-05-09, 12:34
Robinson är den enda såpan värd att se på TV.
Ser fram emot kvällens avsnitt, jag är helt övertygad om att paktandet kommer ta ändrade former. Blir skönt o slippa höra Christians småländska skitsnack om hur dum i huvudet alla andra är. Nu när de jobbiga personerna (förutom Ellinor) är borta ut leken så måste de börja prata mer skit om varandra istället. Its intrigue time.
Karvig, vilka svampar röker du?
Robinson är den enda såpan värd att se på TV.
Ser fram emot kvällens avsnitt, jag är helt övertygad om att paktandet kommer ta ändrade former. Blir skönt o slippa höra Christians småländska skitsnack om hur dum i huvudet alla andra är. Nu när de jobbiga personerna (förutom Ellinor) är borta ut leken så måste de börja prata mer skit om varandra istället. Its intrigue time.
Jag förstår inte vad du menar. *rolleyes* Du måste hålla med om att det är något som inte står rätt till med Erik. Ibland lyser hans galenskap igenom i blicken. *screwy*
Håller med. Känns som om det kan arta sig riktigt bra nu mot slutet. TV4 har helt klart lyckats över förväntan måste jag säga.
shadowfire
2009-05-09, 14:43
Jag förstår inte vad du menar. *rolleyes* Du måste hålla med om att det är något som inte står rätt till med Erik. Ibland lyser hans galenskap igenom i blicken. *screwy*
Håller med. Känns som om det kan arta sig riktigt bra nu mot slutet. TV4 har helt klart lyckats över förväntan måste jag säga.
hahah... erik är ju bara cool, tävlingsmänniska och slug rackare som väljer vilka strider han ska ta. Gillar hans lagspel också, han är en av få som verkligen peppar sitt lag osv före tävling. Men det är klart, han är golfare, då är det något som inte står rätt till ja.... :MrT:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/robinson2009/article5104223.ab
:o
shadowfire
2009-05-09, 16:55
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/robinson2009/article5104223.ab
blir bara bättre o bättre detta...
måste ju ha varit mer av en örfil en ett riktigt slag om hon kunde förlåta honom och själv erkänner att hon provocerade honom.
Fast Aftonbladet är ju inte tidningen som har för vana att överdriva, så det är säkert bara jag som har fel.
Var som jag skrev förra veckan, tror Lukas kan gå långt. Just för att tv4 inte visat upp hans dåliga sidor i det tidigare paktspelet. Vi får väl se men idag åker han ju inte.
Tror jag med. Det är lite för vinklat.
Tycker det är dåligt av tv4. Nu åkte ju Angela, men varför ska man behöva vinkla dem som åker som dåliga? Ska man behöva vara sämre/elak etc för att åka? Styrker ännu mer min tro att Lukas går långt, eftersom dem aldrig hängt ut han som elak paktare trots att han säkerligen var det.
Japp, tycker överlag allting vinklas för mycket, lindas frågor, alla klippningar och intervjuer.
OOoooooooo. draaamaaaaa
Tycker dom borde kört en switcheru pakt mot anna och nina... gillade dom i början men dom har för mkt makt nu... kan ju inte hejja på dom som e "bäst"
Hejjade på Angela, även Jarmo och Erik.
Vem åker nästa då?
Japp, tycker överlag allting vinklas för mycket, lindas frågor, alla klippningar och intervjuer.
Det är ju roligare om det är en överraskning.
Sen undrar jag hur mycket man själv skulle förstå av vad som händer omkring en.
Jag gillar att Nina och Anna lyckas pakta utan att dom andra märker det. Det är häftigt.
Nästa gång tippar jag på Nina faktiskt.
Jag fattar inte hur Ellenor fortfarande kan vara kvar ?? hon har inte funnit någon tävling eller nått....
Jag fattar inte hur Ellenor fortfarande kan vara kvar ?? hon har inte funnit någon tävling eller nått....
Det är ju därför hon är kvar. Hon är så dålig på tävlingarna att hon inte anses vara ett hot
Three pigs
2009-05-09, 21:50
ellenor är bara så jäkla irriterande. Vill att hon ska åka ut men jag kan förstå att ingen pallar rösta på henne då hon är så oviktig och harmlös.
ellenor är bara så jäkla irriterande. Vill att hon ska åka ut men jag kan förstå att ingen pallar rösta på henne då hon är så oviktig och harmlös.
Vore kul om hon vann just därför men det är väl tävling även i finalen? Det gör att hon nog inte tar hem allt. Men det skulle vara toppen på den här typen av tävling.
Jag har funderat en del på hur man skulle lägga upp programmet så att inte dom starka hela tiden röstas bort men det är ju upplägget just nu att det ska vara så. Det kanske är det som triggar oss? Som någon journalist skrev, det är medelmåttornas tävling.
trist att Angela åkte ut...hon var cool och snygg
Vore kul om hon vann just därför men det är väl tävling även i finalen? Det gör att hon nog inte tar hem allt. Men det skulle vara toppen på den här typen av tävling.
Jag har funderat en del på hur man skulle lägga upp programmet så att inte dom starka hela tiden röstas bort men det är ju upplägget just nu att det ska vara så. Det kanske är det som triggar oss? Som någon journalist skrev, det är medelmåttornas tävling.
Kunde väl göras genom att endast köra utröstningen mellan dem två/tre sista i varje tävling. Men då blir det inte samma paktspel och det förtar väl iden med programmet.
Jag tycker om Lukas bäst av allihop.
Redan i första tävlingen i första programet så vann han, sedan har Lukas vunnit nästan varannan tävling och han har kommit längst av killpakten, trots att de var i ett tydligt underläge efter sammanslagningen.
Han är bäst helt enkelt. Han har kommit såhär långt trots sina förutsättningar. Mycket imponerande. Jarmo och Blomman är också bra, den enda tjejen som var bra åkte ju ut nu, så de övriga tjejerna suger.
Eftersom det är 6 personer kvar så kommer en person inte att få rösta i nästa avsnitt. Jag hoppas att killarna går ihop, låter Ellinor komma sist på tävlingen, och rösta ut tjejerna!
Om alla var som Lukas skulle det bli ett väldigt tråkigt program. Det är det jag har emot Lukas. Han får klockorna att stanna. Någon var inne på att man visat väldigt lite av honom. Det kan vara så att han har gjort saker vi inte har fått se. Han var ganska bra på att gnälla också när killpakten spräcktes och han inte längre var i det starkaste laget.
High1ander
2009-05-10, 14:17
trist att Angela åkte ut...hon var cool och snygg
Jag håller med, men samtidigt så verka hon så himla negativ med sitt matbehov. Hon har ju säkert rätt i att hon behöver mera mat pga. hon bara är muskler, men inte blir det mer mat av att klaga hela tiden?
De är de personerna som jag stör mig på i Robinson som tror saker blir bättre om de säger 100 gånger hur hungriga de är.
Väldigt synd att Angela åkte, stark och smart tjej.
Jag håller med, men samtidigt så verka hon så himla negativ med sitt matbehov. Hon har ju säkert rätt i att hon behöver mera mat pga. hon bara är muskler, men inte blir det mer mat av att klaga hela tiden?
De är de personerna som jag stör mig på i Robinson som tror saker blir bättre om de säger 100 gånger hur hungriga de är.
haha jo,men jag satt och skratta för det blev så pinsamt då hon vann priset och fick äta mat,och sedan satt och sa "åh, jag vill åka tillbaks så man hinner få frukost där med":D
Lukas är smart, håller en low profile (får ingen att tycka illa om honom) och är bra på tävlingarna.
Hög potential att vinna robinson-tävlingen som en rättvis vinnare, men är enormt tråkig TV för folket.
Allt beror ju på vad folket vill ha för slags TV-program, mer tävling, mindre drama eller vice versa.
Folk tycker det är roligare att titta på Billing, Christian, Sebastian Dawkins, Robinson-Robban och andra personligheter som TV-underhållning.
Lukas är en rättvis vinnare (om han skulle vinna), han stör ingen och inga falskspel etc, men han får klockorna att stanna för många, tillochmed för Cilia.
shadowfire
2009-05-10, 18:45
Såg reprisen nu ikväll.
Får en känsla av "vad var det jag sa", kändes inte helt otippat att Angela skulle åka.
Lukas har höjt sig lite i mina ögon, men han ligger fortfarande inte bra till. Backar man några program så var han gnällig och en riktig rövslickare i Christians mumindal. Han tar inte ut svängarna för fem öre, utan är verkligen "döda fiskar simmar längs strömmen".
Eriks taktik är dock uppenbar, gadda ihop sig med de han tror han har bäst chans att bräcka i tävlingar. Jarmo är iofs ett hot, men Jarmo är långt ifrån snabb så där har Erik fortfarande en stor chans.
Gillade pristävlingen för övrigt, en hel del nipples där innan de blåste igång tävlingen :P
Gillade pristävlingen för övrigt, en hel del nipples där innan de blåste igång tävlingen :P
Yay "neeples"! ;)
Såg reprisen nu ikväll.
Får en känsla av "vad var det jag sa", kändes inte helt otippat att Angela skulle åka.
Lukas har höjt sig lite i mina ögon, men han ligger fortfarande inte bra till. Backar man några program så var han gnällig och en riktig rövslickare i Christians mumindal. Han tar inte ut svängarna för fem öre, utan är verkligen "döda fiskar simmar längs strömmen".
Eriks taktik är dock uppenbar, gadda ihop sig med de han tror han har bäst chans att bräcka i tävlingar. Jarmo är iofs ett hot, men Jarmo är långt ifrån snabb så där har Erik fortfarande en stor chans.
Trodde jag var den enda som uppfattade det :)
Scratch89
2009-05-10, 20:31
Trodde jag var den enda som uppfattade det :)
Knappast.
mattilainen
2009-05-10, 21:31
jag satt och ropade "tuttar, tuttar, tuttar överallt" så jag såg det också
Verkligen. Ibland önskar man att man varit en del av produktionen och fått styra upp allting. :D
Såg avsnittet först ikväll, och när Angela började gnälla om maten lät det precis som när man satt i tolvtält ute i skogen och resten av gruppen inte gillade grönpåsarna.
Riktigt roligt att Lukas vann, oavsett vad man tycker om honom. Blir mycket mer spännande så, bra TV.
jag satt och ropade "tuttar, tuttar, tuttar överallt" så jag såg det också
Boobies! :Virro
De röstar ut de som är värdiga först. Lukas ägde ju allt.
Nina och Anna har inte vunnit något, fyfan
fasen, missade robinsson...
vem åkte ut?
Lukas.
du kan kolla på hel programmet på www.tv4.se och då är det inga reklam pauser eller liknande
Lukas.
du kan kolla på hel programmet på www.tv4.se och då är det inga reklam pauser eller liknande
ah...ofan synd..
tack för länken:)
bear.flowertwig
2009-05-16, 21:25
Satt och hoppades på att Nina skulle åka. Tror det var korkat av Jarmo och Erik att rösta ut en kille så att de nu är i minoritet. Gissar att Nina ser till att det åker en kille även i nästa program.
Du glömmer att Ellenor kommer försöka rösta ut Nina igen, som hon gjort de senaste gångerna.
ChrisDEFC
2009-05-16, 23:55
Synd att dom fullföljde på Lukas, diggat honom men Erik är ju för skön. Hoppas på Erik nu, sen va ju Jarmos kommentarer i örådet klockrena!! Nina har skött korten oförskämt bra så hon förtjänar att va där hon är men hade nog ändå hoppas att det va hon som skulle lämnat idag. Anna glider åxå med och gör bra ifrån sig. Om man tänker att det är en tävling så borde ju Ellinor åkt ut pga att hon inte verkar va så klockren på nånting och har ingen vidare chans att vinna nån tävling och tvivlar på att hon skulle klara sig så länge helt själv... Erik hejjas det på här, skön humor killen har.
Pling, pling, pling, pling, SUPERSTAR!!
Satt och hoppades på att Nina skulle åka. Tror det var korkat av Jarmo och Erik att rösta ut en kille så att de nu är i minoritet. Gissar att Nina ser till att det åker en kille även i nästa program.
Tror Nina ryker i veckans avsnitt om nu inte Jermo försvinner pga fallet. Men jag tror han kommer tillbaka. Men Ellinor kör på känslor och hon röstar på Nina. Jarmo och Erik har en pakt och kommer rösta på en tjej och nog inte Ellinor för hon är inget hot. Dom vet hur Ellinor röstar.
Sen åker nog Ellinor om inte Jarmo eller Erik bestämmer sig för att bryta sin pakt och Jarmo röstas ut och Erik och Anna kör tillbaka sin pakt från träsket.
Antagligen har jag helfel *L*
Ignatius72
2009-05-20, 18:38
Tror Nina ryker i veckans avsnitt om nu inte Jermo försvinner pga fallet. Men jag tror han kommer tillbaka. Men Ellinor kör på känslor och hon röstar på Nina. Jarmo och Erik har en pakt och kommer rösta på en tjej och nog inte Ellinor för hon är inget hot. Dom vet hur Ellinor röstar.
Sen åker nog Ellinor om inte Jarmo eller Erik bestämmer sig för att bryta sin pakt och Jarmo röstas ut och Erik och Anna kör tillbaka sin pakt från träsket.
Antagligen har jag helfel *L*
Du har funderat mycket på detta ;)
Christyle
2009-05-20, 19:08
Vart utspelas Robinson i år?
Vart utspelas Robinson i år?
Palawan i Filippinerna.
Christyle
2009-05-20, 19:32
Jag hörde att det va mitt vackra hemland Thanx!!!
TcAnders
2009-05-20, 20:09
Nån här på forumet som sökt till nästa säsong tro?
Skickade själv iväg en ansökan idag, så jävla svårt att skriva om sig själv..
Du har funderat mycket på detta ;)
Bara en arbetsdag.
Det är väl bara en till som ryker, sen blir det plankan och hela den svängen. Eller ?
Hahaha. Snopna dem blev. Alla dem självutnämnda "överlevarna" satt kvar på stranden. Ellinor krossade dem totalt...
Klockren analys av Ellinor också. Tjejerna kommer till henne och klagar på hur killarna beter sig, men i själva verket beter dem sig på samma sätt.
Så jävla lame att ellinor och anna vann, dom som förtjänade det minst.
Ellinor hade ju TUR, hon såg fan förvånad ut när de började brinna... tv-crewen hade säkert dratt på lite tändvätska på hennes. Blää fel som vann den.
Anna, jaaa... lite turligt att hon fick en gren hon övat sig i, som kan kan öva in sig på 2-3 veckor. Fast hon är väl den mest välförtjänta tjejen.
However, JARMO OCH ERIK, VAFAN. Dags att skärpa till sig. De två ska stå i final. Om inte Nina vinner, åker hon tror jag.
Ironbabe
2009-05-23, 20:11
Nu måste väl ändå Nina ryka va?!
Jarmo klara sig! fan va nice.
När man hade sett reklamen väntade man bara på att han skulle ramla, men han vann! Riktigt ball gubbe
Jarmo!! :bow:
Hoppas Nina ryker. Det är hon värd.
De va bara 3 röster ? Missade jag något ? De brukar alltid läsa upp rösterna för att visa hur det blev.
De kunde gjort det lite spännande, gjort det två - två i röster, sedan läsa ellinors.
Och, varför röstade hon inte på Nina? Sitt hat-objekt, hon som dissade deras "superpakt". Hon har inte röstat taktiskt eller tänkt de tidigare gångerna, tvivlar på att hon skulle kunna knäcka den idéen.
Hoppas att Jarmo vinner, han är en sann robinson vinnare. Men jag förstår inte hur han mena när han sa - Jag kommer rösta från hjärtat. Jag förstår att det är ett taktiskt val att rösta ut Erik men jag har iaf inte upplevt det som att han och Nina stått varandra nära.
jag vart också överaskad. han måste ha ångrat sig i för det där bör ha varit ett taktiskt val. tycker det är synd att han åkte hade hellre sett nina åka
De va bara 3 röster ? Missade jag något ? De brukar alltid läsa upp rösterna för att visa hur det blev.
De kunde gjort det lite spännande, gjort det två - två i röster, sedan läsa ellinors.
Och, varför röstade hon inte på Nina? Sitt hat-objekt, hon som dissade deras "superpakt". Hon har inte röstat taktiskt eller tänkt de tidigare gångerna, tvivlar på att hon skulle kunna knäcka den idéen.
+1! Visade dem inte 3 rösteR?
Eftersom Erik och Nina inte får rösta på sig själva så är det uppenbart att de röstar på varandra. Av denna anledning så tog de bort deras röster, av logiska anledningar.
Jarmo, Nina och Anna är tre personer. Tre röster alltså. Alla röstade på Erik.
Anna vinner.
Edit; tyvärr.
Anna vinner.
Edit; tyvärr.
Anna eller Jarmo *
Själv hejjar man på Jarmo.
Går Jarmo vidare till final, vinner han tror jag.
Skojja bara, tv4 spoila som vanligt och nu vet man vem vinnarn är.
SPOILER, KLICKA PÅ EGEN RISK (http://sv.tinypic.com/view.php?pic=rh6fyo&s=5)
Men det kanske bara innebär att "den" bara vann en tävling eller liknande, det behöver inte betyda att "denne" vann hela skiten.
Men det kanske bara innebär att "den" bara vann en tävling eller liknande, det behöver inte betyda att "denne" vann hela skiten.
Tävlingen är väl plankan, eller? Hursomhelst, stämmer bilden så har tv4 failat ytterligare en gång och det är jävligt dåligt.
HajduMan
2009-05-23, 22:10
Kerstin kommer inte klara sig länge
Kerstin kommer inte klara sig länge
Vem?
jonteman
2009-05-23, 22:31
Tävlingen är väl plankan, eller? Hursomhelst, stämmer bilden så har tv4 failat ytterligare en gång och det är jävligt dåligt.När klantades det tidigare?
När klantades det tidigare?
I början klipptes dom där "nästa vecka" och "efter pausen" jävligt dåligt, så man fattade vem som skulle åka eller vinna tävlingar osv.
shadowfire
2009-05-24, 00:02
Anna vinner om hon inte förlorar ngt på nästa tävling.
I slutet blir det svenska folket som ska rösta tillsammans med röster från de som observerar öråden nu. Jarmo har folk stört sig på, Nina har folk stört sig på, Ellinor kan ingen se som vinnare i huvudtaget till något. Kvar står Anna, som folk inte stört sig på, utan som fixat det sociala spelet med galans - och som dessutom får alla grabbar i åldern 13-23 att bli hårda i brallan och kommer få mängder med sms-röster från dem. Otippat vem som kommer att vinna?
shadowfire
2009-05-24, 00:06
jag får säga lite "vad var det jag sa", jag spekulerade om just ellinor som en nyckelfigur den 3'e maj... lite kul att det faktiskt blev så att den som är minst värdig till att vinna något som helst, gick o tog en seger. Får gratulera henne till en bra tävling.
Att Erik åkte var ju inget konstigt egentligen, han var populär på många sätt och vis och en person som hade varit farlig att möta i en final för de andra. Ellinor tänkte helt rätt och hennes största hot nu är Anna. Jarmo är folkkär, men han har en hel del fiender emot sig i "örådsobservatörerna" som säkerligen kommer att få lägga sina röster.
Jag tror verkligen Jarmo har en chans mot Anna. De flesta tycker om Jarmo. Det är egentligen bara 3 röster Anna kan få, Angela,Nina,Ellinor... resten får nog Jarmo. Sen tror jag Jarmo har svenska folket! hail Jarmo!
Kommer inte alla utröstade deltagare att få rösta också? Så har det väl varit förr.
Kommer inte alla utröstade deltagare att få rösta också? Så har det väl varit förr.
Tror det är alla efter sammanslagningen, förutom kristian. Därav de "tysta medlemmarna" i öråden.
jonteman
2009-05-24, 08:07
I början klipptes dom där "nästa vecka" och "efter pausen" jävligt dåligt, så man fattade vem som skulle åka eller vinna tävlingar osv.Aaah, avskytt det där i varje avsnitt. Gjort höga ljud och tittat bort så fort det nalkats pause för att slippa spoilers.
shadowfire
2009-05-24, 10:01
Jag tror verkligen Jarmo har en chans mot Anna. De flesta tycker om Jarmo. Det är egentligen bara 3 röster Anna kan få, Angela,Nina,Ellinor... resten får nog Jarmo. Sen tror jag Jarmo har svenska folket! hail Jarmo!
Jo, du kan ha rätt, Jarmo kommer absolut få många av svenska folkets röster. Han är ju en "äkta" överlevare vilket kanske inte Anna är, så det skulle kunna få honom att vinna.
Mkt hänger ju på hur bittra de som blivit utröstade är. Lukas, Ranjit o de som satt o dissade Jarmo. Tänker de om - och ser honom som en värdig vinnare - så blir saken helt annorlunda. Vet inte hur viktiga deras röster kommer att vara kontra svenska folkets, men nog kommer de ha en vikt iaf.
De snackade ju (en intervju, typ) med Rafael, Ranjit och Monroe om vem som var den bästa överlevaren och sådant, och då sa de att Erik och Jarmo var de enda som var värdiga att vinna, och att resten var ett skämt.
shadowfire
2009-05-24, 10:11
De snackade ju (en intervju, typ) med Rafael, Ranjit och Monroe om vem som var den bästa överlevaren och sådant, och då sa de att Erik och Jarmo var de enda som var värdiga att vinna, och att resten var ett skämt.
ah, ja då kan det mkt väl bli så att de utröstade tar Jarmo ändå.
Får väl se om media kan påverka svenska folket mer.
Hittills har det på Aftonbladet varit artiklar om att Jarmo dödshotat sitt ex och lämnat döda kadaver vid hennes dörr mm, medan Anna visar senaste baddräktsmode...
Scratch89
2009-05-24, 11:09
Höh, när det var dags för undervattenstävlingen frågade Elin vem jag trodde skulle vinna. Jag svarade att jag trodde att Anna skulle vinna, för att hon har så stora lungor. :D
Hon tyckte jag var mansgrisig, men tji fick hon.
mattilainen
2009-05-24, 11:22
De är så kul att det finns så många tjejer kvar. Dom är kvar enbart för att killarna inte sett dom som ett hot och inte röstat hem dom. Nu ångrar dom sig nog :=)
Jarmo SKA vinna, älskar gubben haha
shadowfire
2009-05-24, 11:24
De är så kul att det finns så många tjejer kvar. Dom är kvar enbart för att killarna inte sett dom som ett hot och inte röstat hem dom. Nu ångrar dom sig nog :=)
Jarmo SKA vinna, älskar gubben haha
får hålla med om det, ett tag såg det ju ut som att killpakten skulle ta sig långt osv, men det är kul att se att tjejer också kan hålla ihop utan alltför mycket backstabbing :D
ser reprisen nu men kan inte se allt för jag har fasat för när Jarmo ska trilla. Klarar inte av att se blod.
Men min analys sprack ju. Vet ännu inte varför Ellinor valde att inte rösta på Nina.
shadowfire
2009-05-24, 11:27
ser reprisen nu men kan inte se allt för jag har fasat för när Jarmo ska trilla. Klarar inte av att se blod.
Men min analys sprack ju. Vet ännu inte varför Ellinor valde att inte rösta på Nina.
Klockrent, blir det en till tävling så har Ellinor mkt större chans att spöa Nina.
Blir det en finalröstning så hade Erik fått många fler plusröster än Nina, dvs är han ett större hot. Jag tyckte Ellinor gjorde helt rätt. Nina är tillsammans med Ellinor det kanske minsta hotet i tävlingen overall nu.
Absolut men Ellinor har inte direkt varit den som har taktikröstat innan utan röstat med hjärtat och hon var så arg och besviken på Nina. Det förvånade mig att hon började tänka till.
shadowfire
2009-05-24, 11:52
Absolut men Ellinor har inte direkt varit den som har taktikröstat innan utan röstat med hjärtat och hon var så arg och besviken på Nina. Det förvånade mig att hon började tänka till.
Hela hennes attityd förändrades ju i och med segern, hon fick lite självförtroende nu ju. Hördes på hennes kommentarer, den pipiga rösten sa ju något i stil med att "jag ska vinna detta" och syftade på finalen/Robinson. Hon har ju sett sig själv som uträknad och varit beredd på att lämna Robinson, men nu fick hon lite segervittring...
Såg klart programmet nu, missade slutet då jag for och jobbade igår.
När Jarmo fick immunitet så kändes det som att Erik skulle få fara. Det som var lite förvånande var att Jarmo röstade på honom. Hoppas Jarmo kan kämpa i tävlingarna nu trots skadorna. Kan ju bli svårt med handen. Plankan är jag också lite osäker på om Jarmo är så bra i. Där tror jag Anna är bättre.
shadowfire
2009-05-24, 12:00
Såg klart programmet nu, missade slutet då jag for och jobbade igår.
När Jarmo fick immunitet så kändes det som att Erik skulle få fara. Det som var lite förvånande var att Jarmo röstade på honom. Hoppas Jarmo kan kämpa i tävlingarna nu trots skadorna. Kan ju bli svårt med handen. Plankan är jag också lite osäker på om Jarmo är så bra i. Där tror jag Anna är bättre.
Jarmos röst kvittade ju, eftersom det ändå var 3 röster redan på Erik. Varför tjafsa och rösta på Nina då liksom och riskera att hon blir grinig i efterhand. Jarmo gjorde helt rätt när han insåg att tjejerna inkl Ellinor hade bestämt sig.
Håller med dig om plankan för övrigt. Uthållighetstävlingar är inte Jarmos styrka.
Scratch89
2009-05-24, 12:08
Uthållighetstävlingar är inte Jarmos styrka.
Nä, han satt ju bara i timmar för att spöa Erik Billing...
Jarmos röst kvittade ju, eftersom det ändå var 3 röster redan på Erik. Varför tjafsa och rösta på Nina då liksom och riskera att hon blir grinig i efterhand. Jarmo gjorde helt rätt när han insåg att tjejerna inkl Ellinor hade bestämt sig.
Håller med dig om plankan för övrigt. Uthållighetstävlingar är inte Jarmos styrka.
Jag tror faktiskt inte det kvittar. Eftersom Erik uppenbarligen kommer tillbaka och har en del i bestämmandet av vinnaren (även om jag fortfarande tror han röstar på Jarmo, men en risk att han känner sig förråd finns alltid). Även dem andra "inspektörerena" ser ju att Jarmo kan ha varit lite falsk där, plus att dem lär prata med Erik.
Vad som däremot inte spelar roll är väl vad Nina känner. Om det inte är några fler utröstningar, kan hon grina bäst hon vill. Men varför skulle hon grina hon vet ju att Erik och Jarmo paktade. Det bör i sin tur Jarmo veta att hon vet. Nina skulle ändå rösta på Jarmo om hon fick chansen... ^^
Envis är han definitivt, men som Shadow sa inte så uthållig, vad det verkar.
shadowfire
2009-05-24, 12:22
Det ser jag som en helt annan sak än att stå och balansera på en planka eller för den delen annan statisk träning. Han var ju inte så vass när det gällde o stå med armen ovanför huvudet i vattenhinktävlingen?
shadowfire
2009-05-24, 12:26
Jag tror faktiskt inte det kvittar. Eftersom Erik uppenbarligen kommer tillbaka och har en del i bestämmandet av vinnaren (även om jag fortfarande tror han röstar på Jarmo, men en risk att han känner sig förråd finns alltid). Även dem andra "inspektörerena" ser ju att Jarmo kan ha varit lite falsk där, plus att dem lär prata med Erik.
Vad som däremot inte spelar roll är väl vad Nina känner. Om det inte är några fler utröstningar, kan hon grina bäst hon vill. Men varför skulle hon grina hon vet ju att Erik och Jarmo paktade. Det bör i sin tur Jarmo veta att hon vet. Nina skulle ändå rösta på Jarmo om hon fick chansen... ^^
Som jag uppfattade det hade Jarmo o Erik en bra dialog och var öppna/raka mot varandra, så Erik visste att Jarmo skulle lägga sin röst på honom. Erik var ju rätt klar i örådet att han inte såg sig själv i finalen längre.
Det jag syftade på är att om Jarmo hade lagt sin röst på Nina, så hade gesten kunnat tolkas rätt negativt när det redan var klart att Erik skulle åka ut. "enbart döda fiskar följer strömmen" stämmer lite i öråden, ibland är det bra att vända kappan efter vinden när man redan vet utgången.
vilka söker till nästa år?
Scratch89
2009-05-24, 14:06
Haha, det vore rätt kul.
mattilainen
2009-05-24, 14:11
Jag ska söka in :)
shadowfire
2009-05-24, 14:21
Jag är sugen, men vet att det skulle göra mig mer skada än nytta :)
Ironbabe
2009-05-24, 14:27
Jag är oxå rätt sugen men tror jag inte klarar av att vara borta från hjärtat en längre tid
Raschmus
2009-05-24, 15:58
Om man missar ett program, var kan man se det på nätet då?
TcAnders
2009-05-24, 16:04
Har sökt, vore väldigt kul att vara med.
Jag ska söka in :)
Ska å ska, på måndag är sista dagen som dom ska ha ditt brev, så då får du allt ta å rappa på..=)
Om man missar ett program, var kan man se det på nätet då?
på tv4.se
Deras tv4-play, lätt att klicka sig fram till
Det ser jag som en helt annan sak än att stå och balansera på en planka eller för den delen annan statisk träning. Han var ju inte så vass när det gällde o stå med armen ovanför huvudet i vattenhinktävlingen?
Fast han la sig tydligen i den tävlingen så det sa nog inte så mycket.
http://www.annalundh.se/images/2009/aa_39681712.jpg
Heeet :)
Synd att hon sminkar sig som en 14åring. Annars har hon schysst hylla.
Synd att hon sminkar sig som en 14åring. Annars har hon schysst hylla.
Av plast.
Den funkar att kolla på iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.