Visa fullständig version : Alkohol och DU!
Anton Fräs
2009-03-03, 23:45
Jag sitter här glad i hågen och tänker på helgens festiviteter. Jag frågar mig själv hur mina alkoholvanor stämmer gentemot den generelle svenskens. Tycker ni det är ok med vardagsdrickande? Ett par glas vin på "lill fredagen"? Eller tycker ni att det att vardagsdrickade är förkastligt? Eller är ni rentav riktiga alkoholmotståndare som ogillar allt bruk? Jag ska gå närmare in på mina egna åsikter i frågan när ni kickat igång tråden lite. *flex*Men tills vidare, jag väntar på era svar med hög förväntan! Hoppas era svar visar på stora skillnader mellan forummedlemmarna, blir så mycket intressantare då! *cupid*
Dricker öl/vin till maten alla dagar jag inte planerat att köra vilket i snitt borde hamna runt 3-4 gånger i veckan. Jag dricker mig berusad för att jag tycker jag mår bättre med alkohol i kroppen.
Jag dricker absolut inte under vardagarna, dricker endast i berusningssyfte, ett fåtal ggr kanske för att det är gott.
Tycker alla droger är skit, men dricker för att jag gillar att vara social och gemenskapen man får osv, Dubbelmoral men men.
http://momondo.com/blogs/culture/hvergang_500.jpg
Dricker när jag känner för det, ibland är det party med polarna, oftast helger, men kan även vara mitt i veckan då mitt/polarnas arbetsschema inte är 7-4 på vardagarna.
Kan även ta ett par öl på kvällen för att det är gött, ingen skillnad på vardag/helg.
Det var kul en gång i tiden, men det passar inte mig längre helt enkelt. Bättre liv utan och träningen och allt annat går mycket bättre. Kan förstå dock varför vissa dricker.
Scratch89
2009-03-04, 00:12
Sällan. Nu det senaste har det blivit "ofta", typ två gånger på tre månader. Annars blir det kanske en gång per kvartalet, eller ännu mer sällan.
... fast när jag väl dricker blir jag som en rysk byggarbetare.
Om det är OK för någon annan att dricka tänker jag inte moralisera i, men bland mina kursare är det minst hälften som dricker minst en kväll i veckan och utöver det i stort sett varje helg, så ovanligt är det ju definitivt inte, det är nog snarare lite udda att inte dricka på onsdagskvällar åtminstone då och då.
Själv har jag nästintill gått och blivit nykterist på senare år. De tre senaste åren har jag druckit mig packad 2-3 gånger, och tagit en starköl högst var tredje månad. När jag slutade att dricka i syfte att bli berusad fanns det liksom ingen anledning att dricka öht. Precis som salami så märker jag också att allt annat går bättre när jag inte dricker regelbundet. Som mest drack jag rejält i alla fall varannan- var tredje vecka. Det går att ha roligt nykter också.
Har aldrig druckit mej full, smakat nån gång när jag bodde hemma men det är inge vidare gott. Och ju mer jag hör människor snacka om fyllan och vad de gör då osvosv så tycker jag bara att det verkar mer och mer idiotiskt och onödigt för varje dag. Förstår ej vad man ska med det till, livet är mycket roligt utan :-D
Scratch89
2009-03-04, 00:31
Det går att ha roligt nykter också.
Det beror väl på, tror jag. Att gå ut på krogen nykter är nog det tråkigaste som finns. Att umgås med fulla människor nykter är inte heller kul. Däremot kan man såklart göra andra aktiviteter som är roliga, men då finns inte alkohol i bilden alls.
Sen kommer ju såklart den stora frågan; om man håller på med något som bara är roligt när man dricker, är det då ens värt att hålla på med det? Det handlar ju om att lura sig själv.
Lelle Pelle
2009-03-04, 00:33
Jag dricker väl alkohol 2-4ggr per vecka nu för tiden. Fredagar och lördagar i rent berusningssyfte till fest/grabbhäng, och vardagar blir det ett par gånger per vecka. Några öl efter jobbet eller framför datorn/tv med lite tilltugg, eller till maten.
Fatalist
2009-03-04, 00:38
Dricker oerhört sparsamt, jag var i Thailand i en månad nyligen och var full två gånger. Ser ingen tjusning i att supa bort mig själv, det ser jag bara som ett slöseri av min egen charm, intelligens och potential. Sen om man ogillar sig själv och inte riktigt vill ta tag i det så förstår jag att det är en trevlig tillflykt att bedöva medvetandet lite då och då.
tntballe
2009-03-04, 00:39
Sen kommer ju såklart den stora frågan; om man håller på med något som bara är roligt när man dricker, är det då ens värt att hålla på med det? Det handlar ju om att lura sig själv.
Bara för att man behöver vara påverkad så betyder det inte att upplevelsen är bortkastad efteråt. Så på vilket sätt lurar man sig själv?
Det beror väl på, tror jag. Att gå ut på krogen nykter är nog det tråkigaste som finns. Att umgås med fulla människor nykter är inte heller kul. Däremot kan man såklart göra andra aktiviteter som är roliga, men då finns inte alkohol i bilden alls.
Jag går på fester, men sällan krogen. Krogen är som du säger en plats för de onyktra. För hög musik för att prata, och oftast för dålig för att man ska palla nykter ;) Tacka vet jag privatfester, där fungerar det lika bra att vara nykter eftersom dräggfyllefaktorn brukar vara betydligt lägre, i alla fall i min krets. Kan ju nämna att mina närmaste vänner dricker ganska måttligt de med.
Dricker extremt mycket just nu.
Festar rätt ofta och har väl alltid gjort det. De senaste tre månaderna har jag festat varje helg, oftast tvådagars, förutom en vecka i Åre där jag festade varje dag :D Tycker dock jag håller det på en bra nivå och det var länge sedan jag gjorde någon tabbe under the influence av något berusningsmedel :)
sundvall
2009-03-04, 01:11
Dricker varje helg nu för tiden, ibland till och med 2-3ggr i veckan. Bra för träningen? Knappast, men på något konstigt vis ökar styrkan bättre än någonsin just nu.
Jag älskar mig själv när jag är full! Jag älskar mig själv som nykter också. Men jag får en liten extra edge när jag är full. Något som sätter pricken över i:et! Jag vat att andra gillar att festa med mig. Fylla är nice! Jag önskar jag kunde plocka fram pricken oftare när jag är nykter men jag får la helt enkelt acceptera läget.
Det jobbiga med drickandet är att jag inte vill drick så ofta. Men i princip hela min umgängeskrets dricker mycket och ofta. De (vi) har nog enligt många ganska skev syn på alkohol. Och stora delar av vår fritid (läs helger) spenderar vi med att dricka. Jag har dock dragit ner på det nu på sista tiden och dricker mig full kanske max 3-4ggr i månaden. Jag planerar och hoppas att jag snart kan ligga på ca 1ggr i månaden och då inte dricka en och en halv flaska sprit/gång.
Sammanfattning: Jag älskar att vara full och dricka med allt vad det innebär i positiv väg. Samtidigt vill jag inte göra det så ofta och framförallt inte så mycket.
Lite hafsigt inlägg kanske
Edit: Jag är inte full nu :P
Elfsberg
2009-03-04, 01:32
Jävligt sällan. Synd, för det är skoj.
Tränar för mycket och det är viktigare.
Dricker mig berusad 2-4 ggr i veckan, torsdagar och lördagar främst. Onsdag och fredag ibland. Sånt är studentlivet. Dock så är det inte en lika skön grupp människor denna termin, så det bli kanske inte lika mycket drickande. Mer skola också.
birra_peroni
2009-03-04, 07:57
Jag älskar mig själv när jag är full! Jag älskar mig själv som nykter också. Men jag får en liten extra edge när jag är full. Något som sätter pricken över i:et! Jag vat att andra gillar att festa med mig. Fylla är nice! Jag önskar jag kunde plocka fram pricken oftare när jag är nykter men jag får la helt enkelt acceptera läget.
Det jobbiga med drickandet är att jag inte vill drick så ofta. Men i princip hela min umgängeskrets dricker mycket och ofta. De (vi) har nog enligt många ganska skev syn på alkohol. Och stora delar av vår fritid (läs helger) spenderar vi med att dricka. Jag har dock dragit ner på det nu på sista tiden och dricker mig full kanske max 3-4ggr i månaden. Jag planerar och hoppas att jag snart kan ligga på ca 1ggr i månaden och då inte dricka en och en halv flaska sprit/gång.
Sammanfattning: Jag älskar att vara full och dricka med allt vad det innebär i positiv väg. Samtidigt vill jag inte göra det så ofta och framförallt inte så mycket.
Lite hafsigt inlägg kanske
Edit: Jag är inte full nu :P
Haha helt jävla sjukt, kunde varit jag som skrev det där inlägget :P
Nordenator
2009-03-04, 08:41
Dricker vardag som helg. Tidigare drack jag mig rätt onykter oftare och kunde spola i mig hur mycket som helst. Drack i regel 3-4 bärs innan jag drog på förfesten eftersom jag annars sällan blev onykter under den. Nu mer dricker jag mer sällan. Under hösten snittade jag väl runt 3-7 öl per vecka fördelat över hela veckan. 1-2 på fredagen och lördagen och någon öl under veckan då det passade. Detta i rent smaksyfte snarare än berusningssyfte. Jag älskar öl :)
Jag sitter här glad i hågen och tänker på helgens festiviteter. Jag frågar mig själv hur mina alkoholvanor stämmer gentemot den generelle svenskens. Tycker ni det är ok med vardagsdrickande? Ett par glas vin på "lill fredagen"? Eller tycker ni att det att vardagsdrickade är förkastligt? Eller är ni rentav riktiga alkoholmotståndare som ogillar allt bruk? Jag ska gå närmare in på mina egna åsikter i frågan när ni kickat igång tråden lite. *flex*Men tills vidare, jag väntar på era svar med hög förväntan! Hoppas era svar visar på stora skillnader mellan forummedlemmarna, blir så mycket intressantare då! *cupid*
Frågan är om folk här räknas som den generelle svensken. Rätt många här som är rätt inne på träning och hälsa :D
Är 29 och aldrig varit full i hela mitt liv. Alkohol smakar helt enkelt för jävligt och är onödigt dyrt. Men jag har full förståelse för folk som vill slappna av med nånting efter en lång vecka. Det som jag däremot inte förstår är folks attityd till nykterister. Då jag tackar nej får jag ofta till svar "vad är det för fel på dig då?", "är du sjuk?" eller "hör du till nån religion som förbjuder det?". Om jag nånsin mer far ut o ragga och får ett nej till svar tänker jag svara "är du sjuk?". :D
Dricker ibland inte ofta kanske varannan månad. Tycker dock det är kul och väldigt trevligt med rätt umgänge dock ser jag inget negativt med att vara med det umgänget nykter heller. När jag väl dricker dricker jag dock i rent berusnings syfte och inte för att det är gott.
Shakemynuts
2009-03-04, 09:13
Tycker det är synd att leva på begränsningar, så känner man för någon drink eller så, varför inte? Gott är det ju helt klart. Lite synd att så många ser alkohol som endast ett berusningsmedel och inte som någonting som kan vara riktigt gott och inte behöva vara något mer. Blanda en 4a jäger med red bull så vet ni vad jag menar. :D Föredrar 4or då jag ogillar spritsmaken i sprit.
Lite lättare för mig också som jobbar i bar en del också. Gör otroligt mycket drinkar, nya hela tiden, blir nyfiken, städar iordning, sätter sig och tar det lugnt med de man jobbat med, vilket är nära kompisar, och så blanda lite drinkar och har soft musik på.
Blir ungefär varannan vecka. Om det är vardag eller helg spelar ingen roll. Det är mellanrummet mellan tillfällena man dricker alkohol som är viktiga för mig.
Eldhroka
2009-03-04, 09:24
Jag dricker väldigt sällan (max en gång/månad) och enbart i berusningssyfte vid fest-tillfällen.
Jag gillar att vara full men ogillar att slösa bort en del dag efteråt med
att känna mig trött och seg.
KalleBalik
2009-03-04, 09:32
Har inte druckit en droppe alkohol på fyra veckor, vilket nog är det längsta uppehållet jag haft sen 16-års åldern. Har tröttnat på att vara ute och svira helt enkelt.
Normalt brukar det vara att dricka 2 gånger i veckan. Men de senaste 3 månaderna har jag varit nykter mest för att testa och se. Druckit 2 gånger i veckan sedan högstadiet och i längden kan inte det inte vara en höjdare.
hahavaffan
2009-03-04, 09:54
Blir väl ordentligt full ca 2 gånger i månaden nu vintertid, 5-6 under sommaren. Dricker öl till maten ibland då och då också, i snitt en gång i veckan förutom då festtillfället.
stolpskott
2009-03-04, 10:09
Är nykterist, men har inget emot att andra dricker. Lär börja dricka själv när jag har den juridiska åldern inne.
festar 2gånger/veckan ut undantag, året om, o jag trivs:thumbup:
-Niklas-
2009-03-04, 10:19
Jag är en periodare. Under vinterhalvåret dricker jag aldrig (med undantag nyårsafton) Sen under juni, juli och augusti blir det ofta 2-4 gånger i veckan i rent berusningssyfte.
Doctor Snuggles
2009-03-04, 10:22
Har aldrig druckit mej full, smakat nån gång när jag bodde hemma men det är inge vidare gott. Och ju mer jag hör människor snacka om fyllan och vad de gör då osvosv så tycker jag bara att det verkar mer och mer idiotiskt och onödigt för varje dag. Förstår ej vad man ska med det till, livet är mycket roligt utan :-D
Kan man inte dricka utan att bli full? Vad svenskt av dig då.
Jag planerar för en period av extremt lite drickande. Men det kommer säkert ändå bli en gång per månad. Ish.
Jag tror Morgan Johansson kan känna sig pressad av att du överträffar honom i moraliserande.
Reagerar också på att det för de flesta verkar handla om att inte dricka alls eller dricka sig full. För mig är det något som existerade när man var yngre, men här är ju alla åldrar representerade om än vissa i överkant.
On topic, dricker vin till maten de flesta helger, dock inte så jag blir full..
Dricker extremt sällan, det över 2 år sen sist nu.
Den största anledningen är nog att jag varken tycker öl eller vin är gott.
Sen sprit förtär man inte direkt till vardags, på krogen är jag aldrig.
Det är inget val att vara nykterist, det har just bara blivit så.
Dricker i genomsnitt varannan månad kanske, ibland kan de gå ett halvår utan att jag dricker och ibland dricker jag flera helger i rad. Det är olika perioder och vad jag känner för helt enkelt. Är liksom många andra dålig på att dricka för smakens skull även om jag gillar många alkoholhaltiga drycker, om jag dricker så dricker jag för att känna mig berusad. Jag är oftast jävligt skön när jag dricker men dagen efter är jag inte lika skön.
Dricker i genomsnitt varannan månad kanske, ibland kan de gå ett halvår utan att jag dricker och ibland dricker jag flera helger i rad. Det är olika perioder och vad jag känner för helt enkelt. Är liksom många andra dålig på att dricka för smakens skull även om jag gillar många alkoholhaltiga drycker, om jag dricker så dricker jag för att känna mig berusad. Jag är oftast jävligt skön när jag dricker men dagen efter är jag inte lika skön.
+1! Det kunde ha varit jag som skrev det där.
:thumbup: samma här, det är verkligen periodvis, ibland från 2 gånger per/helg till ingen gång på 1 månad eller mer
Kan man inte dricka utan att bli full? Vad svenskt av dig då.
Vart skrev jag att man inte kan dricka utan att bli full?
Jag har aldrig druckit och kommer aldrig dricka alkohol :) Bryr mig dock inte om andra gör det så länge det inte påverkar mig. Jag kan ha roligt utan alkohol. Har också aldrig testat andra droger tex tobak/cigaretter etc för att jag aldrig har varit nyfiken. Och jag kommer inte att "börja när jag är äldre för det gör alla" som folk säger. Jag är 19 och tror inte att jag kommer vilja dricka om ett år, 10 år eller 40 år.
hahavaffan
2009-03-04, 13:18
Vart skrev jag att man inte kan dricka utan att bli full?När du beskrev symptomen för att dricka som att man gjorde saker man ångrar osv... men du skrev också att du helt enkelt inte gillade det, så fine by me.
Det var kul en gång i tiden, men det passar inte mig längre helt enkelt. Bättre liv utan och träningen och allt annat går mycket bättre. Kan förstå dock varför vissa dricker.
What he said *popcorn*
Ett av tecknen till alkoholbruk som läkare tittar efter är just muskelatrofier, det vill säga att musklerna helt enkelt minskat i storlek, mer på vissa typiska ställen än andra. Tyvärr sker detta även vid bruk av mindre mängder alkohol om det sker regelbundet.
Ett stort alkoholintag vid enstaka tillfälle, "en rejäl fylla", är oerhört slitsamt för muskulaturen och nervsystemet och det tar flera veckor innan man återhämtat sig helt. Alkohol påverkar således idrottande, även på motionsnivå, mycket negativt, och bör därför undvikas så långt det är möjligt.
Källa:
Riksidrottsförbundet
Jag dricker ungefär 1 gång i veckan. Blir mer och mer nu ju närmre studenten man kommer.
2ggr per år kanske och då är det ett par öl och någon shot typ. Är mest för att situationen "kräver" det, typ midsommar, jul och vid den kommande studenten. Är inte särskilt förtjust i alkohol.
dricker minst 1 gång i veckan. 19 år då är det sex, pengar och alkohol som gäller
ARMSTARK
2009-03-04, 14:31
Jag hör till de som lätt skulle kunna bli alkis, älskar att vara dyngrak, nirvanan man befinner sig i när man bara sitter och glor som ett mongo.
MEN...det förstör träningen och passiviserar det mesta i flera dagar vilket inte passar mig. Bakfyllan är inte värd fyllan. Så drickandet ligger på en väldigt blygsam nivå. En bärs eller ett glas vin till maten, thats it.
1-2 ggr i månaden snittar jag nog ungefär. Tycker öl är gott, dricker mig aldrig redlös, pallar inte dagen efter längre.
shut teh face
2009-03-04, 14:34
dricker minst 1 gång i veckan. 19 år då är det sex, pengar och alkohol som gäller
Ja, ditt liv är meningsfullt.
birra_peroni
2009-03-04, 14:36
hahahaha
jag föraktar alla som dricker alkohol.
Doctor Snuggles
2009-03-04, 15:25
Vart skrev jag att man inte kan dricka utan att bli full?
Du gav bara det som exempel för alkoholbruk.
brukar ha perioder då jag inte dricker så mycket pga träningen. Men hade jag varit miljonär hade jag haft en chaufför och ett eget destilleri.
EDIT: vad jag förstått så förstör inte alkohol träningsresultatet så mycket ifall man håller en bra kost dagarna efter?
lol
då föraktar jag dig
TheGovernator
2009-03-04, 15:42
Är 29 och aldrig varit full i hela mitt liv. Alkohol smakar helt enkelt för jävligt och är onödigt dyrt. Men jag har full förståelse för folk som vill slappna av med nånting efter en lång vecka. Det som jag däremot inte förstår är folks attityd till nykterister. Då jag tackar nej får jag ofta till svar "vad är det för fel på dig då?", "är du sjuk?" eller "hör du till nån religion som förbjuder det?". Om jag nånsin mer far ut o ragga och får ett nej till svar tänker jag svara "är du sjuk?". :D
Är du? Är du sjuk? :D
Ja, ditt liv är meningsfullt.
Det är guld! men jag tvivlar på att det kommer se ut så när jag är 30+ typ
Trollar du? Dricker din föräldrar alkohol? Kompisar?
Han är väl en nyfrälst 19-åring som känner behov av att kasta skit på de som inte sett ljuset. Jag tror mig ha skrivit detta förut, men det tål att sägas igen:
Det enda som är värre än de som försöker omvända nykterister till att dricka spriten, ofta med orden "släpp loss nån gång dårå!!1" - är nykterister som ska vara präktiga. Det får mig att rusa till barskåpet.
young_george
2009-03-04, 17:08
Dricker mkt sällan, men ett par kalla öl i sommarsolen är inte fel.
Tycker det är intressanat dock med folk som har samma attityd till andra droger, som nykterister har till alkohol. Ser ner på personerna som använder det e.t.c.
shadowfire
2009-03-04, 18:11
Detta har redan diskuterats i xxxx antal trådar här.
Trolleri trollera.
Nej men jag ser inget fel på att dricka alkohol men jag gör de inte heller själv, jag är liberal och tror på individens fria vilja.
Raschmus
2009-03-04, 21:01
Dricker mig berusad 1-3 gånger i månaden, och dricker för att det är trevligt och gott men väldigt väldigt måttligt 1-3 gånger uttöver. Känns väldigt lagom och har bra koll på det! Dock på sommaren spelar vi på en helt annan nivå. Ska dock ta det lite lugnare denna sommaren med tanke på träningen :thumbup:
Raschmus
2009-03-04, 22:10
På tal om alkohol. Jag minns att jag sett studier på alkoholspåverkan av träning (väldigt generaliserat) och om någon har den tillgänglig får ni gärna lägga upp den här.
Jag ber också någon att tolka den på förståelig svenska om det är någon såndär grub studie :thumbup: ;)
På tal om alkohol. Jag minns att jag sett studier på alkoholspåverkan av träning (väldigt generaliserat) och om någon har den tillgänglig får ni gärna lägga upp den här.
Jag ber också någon att tolka den på förståelig svenska om det är någon såndär grub studie :thumbup: ;)
Kanske var den här du menade:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126787
Som jag förstår denna måste man vara en rejäl alkis för att det ska ge några anmärkningsvärda nackdelar på proteinsyntesen. (Men jag är väldigt kass på engelska)
Det jag kan minnas är att det hade större påverkan på fettinlagringen för fettet du äter medan du är bakis klarar inte kroppen av att förbränna, så detta sätter sig på kroppen direkt typ (kanske? nåt åt det hållet...)
Så med en bra diet dagarna efter en fylla, så anser jag att det är minimala förluster.
http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/277/2/E268
Am J Physiol Endocrinol Metab 277: E268-E276, 1999;
Denstillasittande
2009-03-05, 00:17
Nuläget dricker jag väl rätt mycket. Lite vardagsdrickande och betydligt mer på helgen. Hade jag haft möjligheten hade jag druckit mera, för att jag gillar att och vara lite berusad.
Musselbank
2009-03-05, 04:59
Det blir alltmer sällan roligt... tyvärr var det väl som roligast när man var lite för ung för att tåla skiten :-/ ironi, ironi. En stor del av vuxenhetens fylla är antagligen (desperata) försök att återbesöka ungdomens glada dagar?
Flera gånger de senaste åren har bakfyllan varit mer givande än fyllan - och det framstår ju som en smula tragiskt :-D
Jag har sällan druckit utan (strävan) att bli full eller åtminstone halvfull. Nu var det ett halvår sedan, vilket iofs kan ha att göra med att jag inte har något socialt liv.
Händer att jag dricker ibland. 2 - 3 gngnr månaden.
Dricker för att få lite omväxling och gapskratta med någon bekant.
Dricker ofta, kan man nog säga, ungefär 3ggr per månad, just för jag gillar uppmärksamhet osv. Ja tragiskt nog...Men jag har börjat komma i andra tankar och vill helst inte festa längre, tyvär har jag så roligt jämt på fyllan, ltie för roligt men jag bör ta ansvar i skolan och tänka på min hälsa. Ett projekt att lägga ner det till ca 1gång per månad siktar jag på, undrar bara när det blir.
dricker ruskigt sällan. och när jag dricker så är det för att jag vill ha en öl till maten eller för att det passar till det fina sommarvädret, inte för att jag har målet att bli stupfull.
andra får göra som de vill, tydligen har många uppfattningen att jag också måste göra som alla andra. Men screw you.
Han är väl en nyfrälst 19-åring som känner behov av att kasta skit på de som inte sett ljuset. Jag tror mig ha skrivit detta förut, men det tål att sägas igen:
Det enda som är värre än de som försöker omvända nykterister till att dricka spriten, ofta med orden "släpp loss nån gång dårå!!1" - är nykterister som ska vara präktiga. Det får mig att rusa till barskåpet.
Alla som tror att dem vet bättre än annat folk och ska säga till andra hur man ska leva sitt liv är riktiga tards och antagligen därför man hatar dom så mycket. Samma sak me vegeterianer som ska predika om hur man ska äta osv.
Jag dricker i princip ingenting nu längre. När man va yngre spritades det en hel del dock på fester och dyligt.
Det betendet upphörde vid 20 års åldern för min del. Nu för tiden händer det kanske att man tar en eller ett par öl i goda vänners lag sisådär en 2-3 gånger på året.
Ingen i familjen eller i vän kretsen är nykterister eller onormalt restrektiva i sina alkohol vanor. Pure Svenssons antar jag.
Jag vet inte vad mitt betende beror på men jag känner bara att jag inte får ut något utav att vara berusad. Sen blir jag seg och hängig dagen efter om jag blir packed.
Har på senare år (det hänger ihop med min träning) mer eller mindre helt uteslutit alkohol och alla andra droger för den delen också ur mitt liv.
Men vad jag tycker är väldigt märkligt är att en hel del människor (dessutom ofta personer som man inte alls känner eller har någon rellation till) ska göra sig lustiga över att man inte "vill supa till" eller hänga med när det ska krökas av olika anledningar.
Det verkar som att de allra flesta människor förutsätter att man krökar friskt åtminstone varje vecka.
Dock får dessa människor mig alltid att känna mig mer och mer övertygad om min inställning och övertygelse.
Trivs helt enkelt kanon utan sponken! (Mat är min drog btw!) *popcorn*
Dricker inte nu under deffen.
Annars blir det kanske max 3-4öl på en helg.
Kan stoltsera med att jag aldrig vart på krogen heller :)
Känns onödigt :P
Alla som tror att dem vet bättre än annat folk och ska säga till andra hur man ska leva sitt liv är riktiga tards och antagligen därför man hatar dom så mycket. Samma sak me vegeterianer som ska predika om hur man ska äta osv.
Min erfarenhet är att köttätare är tio gånger värre. Men ja, jag förstod vad du menade, men kunde inte motstå att flika in just det.
birra_peroni
2009-03-05, 10:08
Min erfarenhet är att köttätare är tio gånger värre. Men ja, jag förstod vad du menade, men kunde inte motstå att flika in just det.
+1 det är ju oftast den typen som är majoritet som är värst.
De som dricker klagar på nykterister, de som äter kött klagar på vegetarianer osv.. (mer dvs.)
Min erfarenhet
Kanske är så men eftersom jag äter kött så hamnar jag inte så ofta i en diskussion om det med en annan köttätare. Men menar bara att alla som försöker trycka på ett sätt att leva på någon annan är idioter.
Kanske är så men eftersom jag äter kött så hamnar jag inte så ofta i en diskussion om det med en annan köttätare. Men menar bara att alla som försöker trycka på ett sätt att leva på någon annan är idioter.
Amen bro'!
Nordenator
2009-03-05, 10:24
Dricker inte nu under deffen.
Annars blir det kanske max 3-4öl på en helg.
Kan stoltsera med att jag aldrig vart på krogen heller :)
Känns onödigt :P
Vad är det att vara stolt över..? Att man kanske inte upplever det som intressant är en sak - men varför ska man vara stolt över att inte varit på krogen? Jag tycker det är skittrist att gå på klubbar och liknande, men det är ju absolut ingenting som höjer mig över Svensson. Uteserveringar och lugna pubbar är där jag gärna gör mitt hem. Lite trist däremot att vänskapskretsen till stor del inte delar mitt intresse att sitta och ta en öl en onsdagskväll på ett lugnt ställe. Det har nog att göra med att man är 20.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.