Visa fullständig version : Snälla Hjälp en förvirrad 18 årig grabb. [Inkl. bilder]
Hej alla. Nu e det så att jag behöver seriös hjälp med min träning/deff/bulk. Det förekommer sig så att jag har tränat styrketräning i 2 år. Dock ser jag inga resultat och jag vet varför... jag äter inte. Jag får ångest av att äta (bulka). Men innan jag kommer med vidare frågeställning vill jag bara berätta kort hur min träing har sett ut.
I början var jag en knubbig kille på 16 år. Jag bestämde mig då för att bli smal och frågade min far. Jag vägde då 90 kg på mina 183 cm. Han sa börja träna så kan du äta hur mycket du vill. Detta lät som en sång i mina öron, så jag började träna på gym.
Träningspassen såg då ut att jag gjorde 10 reps på varje övning för varje muskelgrupp, alltså 10x reps på biceps, 10x reps på triceps etc etc tills hela kroppen var klar. Så höll det på i ett halvår. Då åt jag och märkte små resultat och mina muskler växte.
Men fettet försvann inte, så jag gick till min mor och frågade henne om hjälp. Hon introducerade mig till atkins diet (som hon konstigt nog kallade diamondernas diet:confused: ). Jag sket totalt i kolhydrater och åt grönsaker och kött. All form av läsk och snabbmat sket jag i totalt. Jag drack även en massa citronvatten. Detta ledde till att jag gick ner i vikt från 90kg till 70 kg på ca ett halvår.
Nu hade jag alltså tränat i ett år. Nu kom den stora förändrigen i mitt liv. Jag tog med min bäste vän till gymmet för att ha någon att träna med. Han tyckte det var jättekul att träna och han började forksa här på kollo och flashback. Det var han som lärde mig begreppen deff,bulk, kcal räkning, input output, all grundläggande näringslära. Jag började träna med min vän och de har vi gjort nu i ett år tillsammans.
Kosten under denna period har då varit mycket svajig. När jag såg en antydan till en fettvalk på magen så fick jag en STOR ångest och började deffa (-500 kcal om dan, ibland mer). Sen när jag gick till gymmet och märkte av att efter en tids deff så pallade jag ej lyfta och mina att mina muskler började förtvina så bulkade jag. När fettet återkom så kom ångesten som gav en deff. Upp och ner gick de alltså, skiftade från bulk till deff på 2 veckor.
Och så höll det på till dagsläget, just nu är jag inne på en ganska lång deffperiod som började janurai 2009 och håller på ända tills nu. Då vägde jag 77 kg och är nere på 71 kg nu. Min aktuella fett% är 16,8% enligt min våg jag har här hemma. När jag "deffar" så äter jag för 1500 kcal en vanlig skoldag, och 2000 på en gymdag. Jag tränar varranan dag och kör ett splitschema som ser ut såhär:
Dag 1: Bröst, Axlar, Triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Rygg, Biceps, Mage
Dag 4: Vila
Dag 5: Ben + vader
Dag 6: Vila
Repetera om och om igen.
Så nu kommer vi till min fråga, vad fan ska jag göra? Jag lägger upp bilder för att ni ska se hur jag ser ut atm, efter dagens biceps, rygg, mag pass.
Alternativen är då:
1. Fortsätta deffa tills fettet är nere runt 12%, sen bulka
2. Fucka denna deffen och bulka (hoppas ångesten ej infinner sig)
3. Skita i att träna totalt
4. Eget alternativ?
Bilder på mig, vissa där jag spänner.
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0510.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0512.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0513.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0514.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0516.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0517.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0518.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0520.jpg
Mind-Games
2009-02-08, 18:26
Nice jobbat med att gå ner i vikt från 90 till 70.
vad är det du vill deffa bort? Det ser inte ut som om du har så mycket fett att få bort. Du måste ju bulka ganska mycket innan du ska börja deffa. Det är ju klart att du kommer gå upp i vikt och magen kommer bli större men sen deffar du och behåller muskler medan fettet försvinner. Om du har ett för lågt kalorie intag så kommer ju musklerna försvinna ganska snabbt dom också.
Du borde bulka upp nu ett tag och sen deffa långsamt.
Nice jobbat med att gå ner i vikt från 90 till 70.
vad är det du vill deffa bort? Det ser inte ut som om du har så mycket fett att få bort. Du måste ju bulka ganska mycket innan du ska börja deffa. Det är ju klart att du kommer gå upp i vikt och magen kommer bli större men sen deffar du och behåller muskler medan fettet försvinner. Om du har ett för lågt kalorie intag så kommer ju musklerna försvinna ganska snabbt dom också.
Du borde bulka upp nu ett tag och sen deffa långsamt.
Jo, dock vill jag inte vara svag och vika mig inför fettets krafter... jag måste vinna mot detta jävla fett...
Börja bulka långsamt är mitt tips, du ser väldigt smal ut på bilderna, inte tjock alls.
Mind-Games
2009-02-08, 18:33
Jo, dock vill jag inte vara svag och vika mig inför fettets krafter... jag måste vinna mot detta jävla fett...
Du kan ju inte vara seriös? vad är det för fett du vill ta bort?!
Du ser ju verkligen smal ut, inte tjock alls. Fortsätter du gå ner i vikt kommer du inte se normal ut och du kommer bara att bli svagare, förlora de muskler du har kvar. *gah!*
Bulka ett tag, tills du tycker att du har gått upp ganska mycket i vikt. Sen börjar du deffa. Du får se, det fixar sig, det tar sin tid men det fixar sig. :)
young_george
2009-02-08, 18:36
Du kommer inte se bättre ut på lägre fettvikt, det kommer bara se sjukligt ut.
Långsam viktuppgång är receptet
Du kommer inte se bättre ut på lägre fettvikt, det kommer bara se sjukligt ut.
Långsam viktuppgång är receptet
Jo men jag känner ju fettvalkarna när jag sitter ner... känner jag knottriga små fettkulor... dom ska bort.
Min vän uppmanar mig till att deffa, han säger att jag inte ska vara svag och vika mig. Jag ligger som sagt på 17% fett... det är ändå relativt mycket.
young_george
2009-02-08, 18:55
Du har en hemmavåg som mäter BF%? Du kan lika gärna slå 5 tärningar och ta resultatet som kommer där. Så exakta är dom
Jag vill inte vara elak, men du kommer se ut som du suttit i koncentrationsläger om du går ner fler kilon.
Jo men jag känner ju fettvalkarna när jag sitter ner... känner jag knottriga små fettkulor... dom ska bort.
Min vän uppmanar mig till att deffa, han säger att jag inte ska vara svag och vika mig. Jag ligger som sagt på 17% fett... det är ändå relativt mycket.
enligt din våg????
vad jämför du med när du säger att det är relativt mycket?
Jag tycker du ser nästan spinkig ut, speciellt runt axlarna. ingen deff!
Sluta titta på bf på någon sån där skrot våg ! verkligen inget att lita på ! , tykker som flera andra säger att bulka långsamt :) ska du ner fler kilon kommer du se smallare ut än vad jag gör :S
mattilainen
2009-02-08, 20:03
jag håller med resten av folket, deffa inte mer utan bygg upp dig. Bulka långsamt och träna hårt. Deffar du mer kommer du bara se sjuk ut, inget snyggt i att ha 6 pack på magen utan resten av kroppen finns. Du har bra grund och hoppas inte du deffar ner dig mer
Aftonbladet
2009-02-08, 20:03
Saken är den att flera personer på flashback har bekräftat att TS har 18-16% i bodyfat. Tror även att vissa här på kolo har gjort det.
Saken är ju den att ni tänker er en deffad muskelknute. Men om man inte har muskler får man inte deffa då? Visst det kommer inte bli arnold men om nu TS vill ner till 10%.
young_george
2009-02-08, 20:12
Saken är den att flera personer på flashback har bekräftat att TS har 18-16% i bodyfat. Tror även att vissa här på kolo har gjort det.
Saken är ju den att ni tänker er en deffad muskelknute. Men om man inte har muskler får man inte deffa då? Visst det kommer inte bli arnold men om nu TS vill ner till 10%.
Jaså, har dom gjort en kalipermätning på honom?
Man får deffa om man vill, ingen kommer fysiskt hindra honom, men vi ger våra åsikter, vilka var de han efterfrågade.
Mind-Games
2009-02-08, 20:14
Om man inte har muskler så deffar man inte. Man deffar ju så att musklerna syns mer, alltså man definerar. VARFÖR ska man deffa om man har varken muskler eller synligt fett. Man ska inte alltid gå efter siffrorna speciellt inte från en extremt opålitlig våg som kan räkna BF.
Snubben fortsätter så här och ser snart ut som ett skelett, jag trodde du ville se bra ut?
Hela poängen med att bulka och deffa är att får stora muskler och synliga muskler.
Du är sjukt smal! Jag tycker du ska sikta på en långsam bulk och gå upp till 80kg innan sommaren det tror jag kommer vara mycket snyggare!
Du är sjukt smal! Jag tycker du ska sikta på en långsam bulk och gå upp till 80kg innan sommaren det tror jag kommer vara mycket snyggare!
Jo jag håller med dig och alla andra, men hur fan ska jag göra för att få bort ångesten över fettet? Någon som vet hur jag ska tänka?
det känns lite som att dina problem lika bortom om du ska deffa eller bulka, det kanske inte är vettigt alls för dig att hålla på med träning då du verkar ha en ganska osund fixering vid din kropp för tillfället och det hela verkar vara väldigt förknippat med ångest osv.
du kanske borde hitta någon att prata med?
hoppas du inte tar illa upp
Jo jag håller med dig och alla andra, men hur fan ska jag göra för att få bort ångesten över fettet? Någon som vet hur jag ska tänka?
Fortfarande finns det knappt något fett? Sluta gå efter din våg och titta på dina kort, du är sjukt smal och jag tror du ser bäst ut om du tränar hårt och går sakta upp i vikt.
Fortfarande finns det knappt något fett? Sluta gå efter din våg och titta på dina kort, du är sjukt smal och jag tror du ser bäst ut om du tränar hårt och går sakta upp i vikt.
När jag sitter på en stol så blir där fettvalkar, 3 st om jag räknar rätt, jag ska lägga upp en bild...
young_george
2009-02-08, 20:49
När jag sitter på en stol så blir där fettvalkar, 3 st om jag räknar rätt, jag ska lägga upp en bild...
Hur lite fett du än har går det alltid att sätta sig på sånt sätt att man kan trycka ihop till en fettvalk.
Mind-Games
2009-02-08, 20:52
Som j2b sa, du behöver någon att prata med angående ångesten. Du verkar inte ha en klar bild över hur din kropp EGENTLIGEN ser ut.
Vad du än bestämmer dig för att göra, gå inte ner mer i vikt. Det skulle inte vara smart och inte hälsosamt heller skulle jag nog tro.
Ok, det är alltså detta jag krigar mot: http://i61.photobucket.com/albums/h74/DataM/IMG_0522.jpg
Mind-Games
2009-02-08, 21:08
Inget fel på det. Det kommer alltid att vika ihop sig så där hur mycket du än går ner i vikt.
Mickeee?
2009-02-08, 21:11
Får jag fråga en sak, DataM...Varför vill du bli smalare? :)
Får jag fråga en sak, DataM...Varför vill du bli smalare? :)
Så att jag slipper gå och bära på detta jävla fett. I långa loppen vill jag bara se snygg ut helt enkelt, så jag slipper bli nobbad av tjejer som säger: Tyvärr, du är för fet. Pallar inte de längre.
Mickeee?
2009-02-08, 21:44
Så att jag slipper gå och bära på detta jävla fett. I långa loppen vill jag bara se snygg ut helt enkelt, så jag slipper bli nobbad av tjejer som säger: Tyvärr, du är för fet. Pallar inte de längre.
Det är ganska roligt... jag hade PRECIS samma inställning...slående lika för några år sedan...sen insåg jag att det är personlighet/karisma/engergi som faktiskt gjorde någon större skillnad för att få tjejer
Tro mig, du kommer INTE bli snyggare om du går ner mer....tvärtom tror jag inte tjejer tycker det är manligt på något plan om man är spetig ;)
Lycka till, jag tror på dig!
Mind-Games
2009-02-08, 21:47
Har en tjej sagt till dig "tyvärr du är för fet" då måste hon fan i mig vara blind eller en lögnare.
sweetkarolina
2009-02-08, 22:10
Hehe, förlåt om jag skrattar lite åt den sista bilden men den var lite rolig. Vill man fota sig ur sin sämsta vinkel så får man nog acceptera att resultatet inte är så vackert. (Och jag kan trycka fram fyra valkar om jag vill:D)
Men till frågan. Med den muskelmassa du har i dagsläget så kommer 12% bf snarare få dig att se mager ut än snygg. Samtidigt förstår jag om du stör dig på att se valkar på magen. Och jag tror att dina problem snarare sitter i huvudet än på magen.
Du måste hitta en inställning som känns bra för dig, inte nödvändigtvis en viss fett%. Jag tycker inte du ska tänka deff/bulk. Hitta en kalorinivå som du varken går upp eller ner i vikt på så tränar du på i förhoppning att långsamt öka i muskelmassa. Får du mer muskelmassa till samma fett% så kommer du att se bättre ut ändå och inga tjejer kan nobba dig för att du är tjock.
Du berättar att du har vägt 20kg mer och jag skulle tro att det innebär att huden runt magen är aningens uttöjd vilket kanske är det som du ser som valkar. För det ser på bilderna iallafall inte ut som att du borde ha fettvalkar. Men träna på och försök bygg en stabil bål så kommer du fylla ut "maghuden" med annat än fett så småningom.
Jag tror som sagt inte att du ska tänka i termer deff/bulk, utan tänk leva, träna, må gott och ha det bra. Släng vågen och ät och träna för att få kroppen och själen att må bra! Du krigar inte mot dig själv, du kanske har gjort det men det är du klar med! Du är smal nu så nu ska det bara bli bättre. Men du krigar inte mot dig själv, du gör dig själv en tjänst genom att träna för en starkare och friskare kropp.
Det kommer du tjäna mycket mer på i längden!
Steerlinho
2009-02-09, 00:13
Som sagt, ingen idé att gå ner mer i vikt för du har inte särskilt mycket fett.
Bulka långsamt och var inte så rädd för att lägga på dig lite fett, vågen som mäter bf% ska du nog inte lita allt för mycket på, som redan sagts..
Steerlinho
2009-02-09, 00:14
Vem som helst ser för övrigt fet ut när man gör sådär som du gör på sista bilden.
Hade det inte blivit sådär för dig när du böjer dig framåt så hade magen förmodligen spruckit när du rätat på ryggen. Skinn men nästan inget fett som sagt.
Skit i brudarna och ät mat? Riktiga/vettiga tjejer bryr sig inte om magen.
Jag håller med!
Om det inte skulle vecka sig i midjan när du sitter ner skulle du spricka när du reste dig upp. Just for your information.
Jag kan inte uttala mig om fettprocent, men jag kan lätt avgöra att du inte är tjock och inte behöver banta. Någon "deff" kan det inte bli fråga om, eftersom, som någon redan skrivit, det inte finns så mycket att deffa fram (nu finns det gott om folk som tycker att det låter coolare att säga att de deffar istället för att de bantar, men det är egentligen inkorrekt).
Det låter som om du har ett komplicerat förhållande till maten och kroppen; inte helt ovanligt när man bantat ner sig med lyckat resultat och det känns som om en återgång till tjockisstadiet vore det värsta som skulle kunna hända. Jag tycker att du skall skippa dina bulk-och-deff-idéer och först satsa på att få ett mer avspänt och normalt förhållande till kroppen och maten. Innan du kan äta så mycket som du behöver utan att ha ångest skall du INTE experimentera med olika typer av skruvade kostvanor. Jag tycker att du skall kontakta skolkurator eller ungdomsmottagning för att prata med någon om dina nojor. Du är inte den första som gör det, och inte den sista. Ångesten kan du nämligen inte banta bort, det kommer alltid att finnas något kvar att ha ångest över.
Jag har det! Dra åt bältet ett hål till sedan sätter du dig ner och lägger pannan mot knäna.....sedan tar du ett nytt foto. Då kommer du kanske upp i 4 hela valkar :smash:.
Du är spinkig (punkt).
Jo men om jag börjar bulka så kommer min kompis (en medlem här på kolo) kalla mig svag och jag pallar inte visa mig svag inför honom. Sen e de de att jag kommer äta mc donalds mat om jag bulkar... jag älskar den maten, så jääävla god ååå varför ska mat vara så jävla jobbigt psykiskt!
Han har varit lika svag som du har varit, bara att acceptera att alla ligger på sin egen nivå och jobbar med sin egen utveckling. Jag tycker absolut inte du borde deffa, om du verkligen vill så kan du lägga in en 3-4 veckors deff precis innan sommaren.
Jo men om jag börjar bulka så kommer min kompis (en medlem här på kolo) kalla mig svag och jag pallar inte visa mig svag inför honom. Sen e de de att jag kommer äta mc donalds mat om jag bulkar... jag älskar den maten, så jääävla god ååå varför ska mat vara så jävla jobbigt psykiskt!
Om detta är ditt allvar och du inte driver med oss, så behöver du hjälp för dina mat- och kroppsnojor. Din kompis är f.ö. garanterat inte he-man heller; bara det faktum att ni har en sådan relation att ni måste spänna er inbördes visar att ingen av er är några he-men.
young_george
2009-02-09, 17:59
Vill din kompis trycka ner dig så att han kan känna sig bättre än dig eller?
Att man skojjar lite med varandra hör ju till med detta verkar ju påverka ditt liv rejält negativt.
Jaha hur gör ni när ni fixar maten? Räknar ni kalorier? Äter ni fritt? äter ni snabbmat?
Lite motivation hur jag ska börja leva mitt svaga liv
Eddie Vedder
2009-02-09, 18:12
DataM: Jag vet inte om du är allvarlig men i vilket fall som helst editerade jag ditt inlägg. För menar du allvar ska du fortfarande inte skriva om vilken medlem på Kolo som sagt vad i verkligheten.
Så där det nu står "en medlem" inom parentesen, och tidigare stod vilken medlem det är frågan om, har jag alltså ändrat.
Säker på att det inte är resultatet av din rakning föresten? :D
sweetkarolina
2009-02-09, 19:03
Jaha hur gör ni när ni fixar maten? Räknar ni kalorier? Äter ni fritt? äter ni snabbmat?
Lite motivation hur jag ska börja leva mitt svaga liv
Släpp nojorna!
Om du bor hemma så ät det mamma lagar, om du inte bor hemma så laga vanlig husmanskost själv. Om du tycker om snabbmat så tillåt dig själv att äta det i måttliga mängder, typ en gång i veckan. Det är inte bra att ha "förbud" i hjärnan därför då blir man mer sugen (tycker jag iaf.) Men det kan vara bra att ha begränsningar så du inte blir att äta McDonalds 7 ggr/vecka.
Ät tills kroppen är mätt, och lyssna på kroppen.
Ställ in vågen i garderoben i en månad, lev och träna för att hålla en stadig vikt och sen kan du kolla om en månad om det funkade. Du lär upptäcka på kläder och i spegel om du rasar eller lägger på dig mycket vikt. Något kg spelar ingen roll.
Du behöver inte tänka att du ska "bulka!"
ThisIsTheOne
2009-02-09, 20:39
Jag tror att du skulle må bra av professionell hjälp snarare än fundera kring deff eller bulk.
ät allt du ser när du bulkar och träna hårt, det brukar funka för de flesta. Håll reda på om något går lite överstyr bara.
billanpillan
2009-02-09, 21:13
Börja bulka=) inte tjock någonstans
PS: Vore inte helt fel med en rakning/vaxning heller:)
Eddie Vedder
2009-02-10, 06:53
ät allt du ser när du bulkar och träna hårt, det brukar funka för de flesta. Håll reda på om något går lite överstyr bara.
Äter man allt man ser har det redan gått överstyr. Det där känns som ett tips som går från en typ av tvångsmässigt beteende till ett annat tvångsmässigt beteende. Varken mer sunt att svälta sig eller äta allt man ser.
Jag håller med alla som skirver att Kolo inte är helt rätt plats att söka svaret. Visst finns här kloka personer med mycket bra svar och sund inställning men jag är osäker på vad som verkligen går igenom i själva verket. Alla defftips i andra trådar eller de kloka orden från vissa personer i den här tråden t.ex.:(
Träna och må bra! Du är smal nu och lägger du på dig lite muskelmassa så kommer det fettet du har kvar att sprida ut sig över en större yta vilket gör att det ser mindre ut. Så ät en normal kost baserat på rutin och hunger och kör ordentlig styrketräning i minst ett halvår och bestäm dig sen för vad du vill göra.
sweetkarolina
2009-02-10, 09:03
Äter man allt man ser har det redan gått överstyr. Det där känns som ett tips som går från en typ av tvångsmässigt beteende till ett annat tvångsmässigt beteende. Varken mer sunt att svälta sig eller äta allt man ser.
Som att rekomendera en anorektiker att bli bulimiker istället. :smash:
(Inte för att TS skulle vara varken dera, det var bara en liknelse)
Kan inte folk tänka en gång till innan dom kallar normalt tränande och ätande för "bulkande." Man måste inte sikta på att på upp i vikt, även om det kan vara en bieffekt av att träna och äta bra!
Du är svag om du gör som han vill. Gör du som DU vill är du stark! Tänk på det...
edit: psykiskt så klart.
kolla in min bildtråd. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88810&highlight=m%E5naders+projektarbete
där finns bilder när jag började träna, sedan efter 2-3 månaders bulk och sen efter 5 veckors deff. Jag måste säga att det blev väldigt snyggt, skulle jag börjat deffa direkt istället för att bulka upp mej innan skulle jag se ut som en sjuk vandrande pinne tror jag. Det jag menar är att om man redan är smal så borde man äta upp sig lite innan man deffar (vilket du uppenbarligen vill göra). Dock behöver du ju inte bli lika "bullig" som jag efter bulken...
Du verkar så otroligt uppstressad, försök och slappna av med din träning. Du ska träna för att det är roligt, tycker du inte det kommer du aldrig komma någon vart.
Din polare verkar vara ett asshole. Håller han på och är jobbig så säg till honom:
'Ska vi träna ihop så ska du fan peppa mig, inte psyka mig, då kan du fan träna själv. Dessutom har du inte att göra med hur min kropp ser ut.' eller något i den stilen.
Jag tycker inte du ska bekymra dig för viktupgång alls, såvida du inte ökar i rasande tempo och är uppe och nosar på 90 igen. Du är 18 år, hormoner och förbränning, du har alla förutsättningar att kunna lägga på dig muskler så ät på och träna så kommer det att ge sig. Det är inte svårare än så (nåja).
Om någon tjej sa så till dig så är hon en idiot, det är henne det är fel på och inte på dig. Du kommer träffa massvis av tjejer i ditt liv, oavsett hur du ser ut eller väger så kommer vissa tycka att du borde vara annorlunda och andra kommer tycka du är helt rätt. Slappna av där med alltså =)
lycka till
Mind-Games
2009-02-10, 18:21
Jävlar, ser nice ut ju. 5 veckors deff?! Gick du ner all den där vikten och fick bort allt det där fettet på bara 5 veckor?!
Jävlar, ser nice ut ju. 5 veckors deff?! Gick du ner all den där vikten och fick bort allt det där fettet på bara 5 veckor?!
ja de gjorde jag! visst va de lite väl snabbt kanske, tappade lite mycket muskler på vägen tror ja.. men ja fick till det iaf!
Till trådskaparen:
Innan du skadar dig själv, snälla sluta med vad det är du gör. Du är smal, du har redan vunnit.
Om du lägger på dig lite mer muskler så kan det ge ett mer deffat intryck än som det ser ut nu. Även om det även medföljer lite mer fett. Det kommer kanske inte hjälpa sitt-posen, men valkar i det läget har vi ju kommit fram till att de är oundvikliga.
Du har hakat upp dig på att vara se deffad ut. Nu kanske detta kommer kännas hårt men du har inget direkt kvar att deffa fram. Det kommer leda till att du se undernärd ut i långa loppet, det är ännu mindre attraktivt än att vara fet.. det kan du fråga vilken tjej som helst nästan.
Och folk som kommer med tips att du ska äta allt du ser.. det är också lika dumt. Man vill lägga på sig massa av kvalitet och inte kvantitet så mitt tips är att du ska ligga på ett kcal överskott som du inte mår dålig av och få dig dig bra med protein, långsamma kolhydrater och bra fetter. Bygga upp en bra kropp på donken och godis är inte att råda dig kan jag lova och kommer bara leda till din "ångest" som du känner.
När du sedan börjar känna att du fått resultat när det gäller styrkemässigt och kroppsmässigt så kan du deffa. Tog många års tränande innan jag deffade för första gången. Och dina "valkar" är inte fett.. alla får veck när de sätter sig ner inkl alla med magrutor, Lycka till med träningen.
Nån som kommer ihåg Slartis magbild med alla valkar frampressade då han var i go form? Den skulle passa bra i denna tråd tycker jag.
Scratch89
2009-02-15, 16:54
Nån som kommer ihåg Slartis magbild med alla valkar frampressade då han var i go form? Den skulle passa bra i denna tråd tycker jag.
Håller med. Här har vi alltså två bilder vid samma form.
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/fat845kg.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/fitness/sub8406.jpg
Du är överdrivet smal, med varken mycket muskler eller fett. Varför ber du om råd när du avvisar varje person med ett "nej då lägger jag på mig fett" varje gång någon råder dig att gå upp i vikt? Ärligt talat så blir jag lite irriterad av att läsa dina inlägg, och jag har svårt för att förstå vad du vill ha hjälp med? Du lyssnar endast på det du vill höra, och det är att du ska deffa. Visst, vill du se sjukligt smal ut, sätt igång, men vill du ha en snygg kropp kan du glömma allt det här med att gå ner i vikt. Varifrån kommer all denna hysteri om att du är tjock? Lägg ner.
Jag hoppas faktiskt att du är oseriös och driver med oss, för om du verkligen är seriös om att du är tjock och måste vinna över fettet osv osv råder jag dig, som flera andra, till att söka hjälp. Professionell hjälp.
:thumbup:
derivata
2009-02-16, 19:15
Är det där verkligen sant? :eek:
AmericanDragon
2009-02-20, 13:14
Oddsen att få sig ett nyp blir väl genast större om man är mer fit.
De tjejer som säger att de inte bryr sig om magen ljuger bara för att de själva har en over-sized-belly ;)
Loreal_Paris
2009-02-20, 16:04
Om jag va du skulle jag söka läkare, inget illa menat men efter en månads träning såg min kropp 20 ggr mer musklig än ditt , o du säger att du har trännat i 2 år ? du gör nått fell, kanske maten du äter e hellt fell ? satsa på en gainer som du tar efter träning o en whey som du tar 3 ggr om dagen o träna hårt !! , o det där med ångesten , tänk såhär : vill man bli fin får man lida pin!:)
btw. har inte läst igenom hela trådet!
//Ahmed
Loreal_Paris
2009-02-20, 16:17
Okej har läst igenom trådet nu o det är helt enkelt såhär : Din kompis trycker ner dej för att må bättre o du blir bara svagare ,
lyssna på mej gör såhär : gå INTE med den där "kompisen " i 3 måneders tid o samtidigt ätt tills du blir mätt o lite till 6 ggr per dag , köp en gainer o creatine monohydrate ÄTT grött 2 ggr/dag , sen när det kmr till träning ska du träna varje muskelgrupp 2 ggr iveckan, o efter det här 3 månederna kör du en deff på 3-4 veckor , o en rakning/vaxning skulle inte heller vara fell . du har mått dåligt i 2 år j som jag säger i 3 måneder o du kmr se hur resultatet kikar fram!:)
//ahmed
Om du trivs med att vara smal kille så kan du ju fortsätta träna och inte äta så mycket. Men muskler så som grabbarna ovan har kommer du då aldrig få. Det lät lite som att det var ambitionen.
Det där här kriget mot fettet du beskriver låter på gränsen till oroande, särskilt om man tänker på hur smal du var på bilderna. Lägg ner det, sluta vara rädd för mat och fett det är du som har kontroll.
Släpp tanken på att du ska vara helnöjd med din kropp varje dag. Tänk Beach 2010 eller 2011. Hålla på och slita i gymet för att sedan inte äta ordentligt låter ju meningslöst om man nu vill öka i muskler.
Käka bra vanlig mat. Ät lite mer än innan och slarva inte med träningen så kommer, precis som ovan skriver, en långsam bulk vara det bästa för dig. Ska själv inleda min så snart jag kommer ner på 80 = )
Snälla ta ditt förnuft till fånga och lyssna på alla som bidragit med kommentarer i denna tråd.
Jag känner igen din noja för fettet men du kommer inte komma någonstans med din träning om du fortsätter som du gör. Vad är ens ditt mål med träningen?
1. Vad är viktigast; din kompis åsikt om dig eller resultatet av din träning?
2. Bulk behöver inte innebära grisätning. Visst unna dig skräpmat någon dag men väl sammansatt och hemmalagad mat är alltid bättre.
Och för guds skull, tror du tjejerna endast går efter utseendet på din kropp?
Det är inte precis som om brudarna automatiskt flockas runt killen med den mest rippade kroppen.
Du kan se ut hur fan som helst och endå lyckas.
Ser du ut som en lodis men har ett självförtroende och utstrålning som en gud så kommer du längre än en blyg och tillbakadragen Brad Pitt..
Mind-Games
2009-02-24, 22:54
Det där kan ju omöjligt vara vid samma form.....eller?
Ser mer ut som innan och efter en deff.
Here we go again!
*massa onödig text som jag ångra att jag skrev*
Du har "slösat" bort två års träning på att lyssna på din korkade polare (även om han kanske menar väl). Du verkar dessutom ha en allvarligt skev inställning till din egen kropp.
Vill du komma någonstans med din träning så är det dags att du börjar studera lite näringslära och slutar lyssna på din polares egenbildade uppfattning utifrån ett diskussionsforum.
Black Star Abyss
2009-02-25, 00:57
Det där kan ju omöjligt vara vid samma form.....eller?
Ser mer ut som innan och efter en deff.
Kan inte vara sant indeed. Magen blir ju pluffsig när man böjer sig framåt, det är klart. Men kolla brösten, axlarna osv. Han är ju pluffsig som fan på övre bilden och med mycket lågt bf på andra. Kan inte vara sant.
Kan inte vara sant indeed. Magen blir ju pluffsig när man böjer sig framåt, det är klart. Men kolla brösten, axlarna osv. Han är ju pluffsig som fan på övre bilden och med mycket lågt bf på andra. Kan inte vara sant.
Ni får höra av er till Slarti och be honom bekräfta/dementera. Jag bestrider dock omdömet "plufsig som fan"; det går inte att få skulderblad och nyckelben att titta ut som de gör om man är "plufsig som fan". Jag tror nog att sjukt osmickrande position och ljus kan göra mer än man tror.
Mind-Games
2009-02-25, 20:04
Jag vägrar tro på det om det nu inte kommer upp en video då han visar att han ser ut som han gör på andra bilden när han står rakt upp och spänner sig och ser ut som första bilden när han böjer sig framåt, avslappnad.
Jag vägrar tro på det om det nu inte kommer upp en video då han visar att han ser ut som han gör på andra bilden när han står rakt upp och spänner sig och ser ut som första bilden när han böjer sig framåt, avslappnad.
Kan bero på ljuset, han spänner sig mer på undre bilden etc. Jag kan tänka mig att bilderna är tagna vid samma tillfälle. Varför inte pröva på dig själv? Bara att stå i vanligt ljus avslappnad jämfört med att stå i optiljus som framhäver konturer samtidigt som du spänner dig gör en satans skillnad. Ställ dig en halvmeter bakom en lampa på gymmet så ser du biffigare ut helt plötsligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.