Visa fullständig version : Vem ska se finalen i JVM inatt?
Kommer bli jävligt kul och se. Storspelar Markström i buren har de absolut chans att ta hem det.
Tror iaf på silver, men guld kommer (som vanligt) bli ruggigt svårt.
_slipknot1_
2009-12-23, 19:36
Oj vad kul! Förra året var dom ruskigt grymma Tedenby lekte!
Tror också att resultatet hänger rätt mkt på hur bra Markström spelar i kassen.
WHITEFOLKS
2009-12-23, 20:02
Lagkaptenen igen:
xp0lNdmqfpY
Träningsmatch mot Finland. Tydligen så knuffade han till den finska lagkaptenen istf att skaka hand tidigare under matchen också. Verkar vara en riktigt klippa.
130kg finsk sisu
2009-12-23, 21:20
Är ett väldigt stort fan av nordamerikanska spelstilen. Men nån borde spöa upp den där kaptenen. Han är inte tuff, bara en liten pajas. Skulle han göra så där i OHL eller var han nu spelar skulle han få råspö. MEn det är lika mycket finnarnas och svenskarnas fel som har äggkartonger i armhålorna och kiss i brallan. Stå upp för laget ffs!
min kusin lirar där :) André Petersson, var med förra året också.. spelar i HV71 för övrigt :) född 1990.. ett år äldre än mig.. jag som lärt honom allting ;)
Jag blir galen på kanadensare, jag har själv spelat hockey och visst fan är det en tuff sport men sånt där trams blir man bara förbannad på. Jävla idiotkanadensare.
Vad är problemet? Han blev ju utvisad.
130kg finsk sisu
2009-12-23, 21:47
Jag blir galen på kanadensare, jag har själv spelat hockey och visst fan är det en tuff sport men sånt där trams blir man bara förbannad på. Jävla idiotkanadensare.
Vad har du emot kanadensare? Gör det ont i dej att det spelas med känslorna? Tycker själv mest att svenskarna och finnarna är mesar som inte står upp för laget. Hockey är en kampsport med känslor att vi europeer gör det till bandy är bara tragiskt.
mvh en lite finne vars storebror opererades igår för krossad käke efter en tackling av en kanadensare.
WHITEFOLKS
2009-12-23, 22:01
Ja att kampa är ok. Hårt spel är ok.
Det är ju det att han gör två saker som är helt "off the puck".
Om man satsar hårt på en tackling och det går "fel" så kan man ju ändå haft i åtanke att spela tufft och fysiskt. Armbågen han ger svensken är ju bara fult och kan aldrig motiveras spelmässigt.
130kg finsk sisu
2009-12-23, 22:05
Håller helt med men ni förstår inte min point. Ni gör precis som svenska&finska laget gör. Står och gråter och gnäller.
I min syn på spelet så görs sånt här upp ärligt man mot man direkt efter händelsen så slipper man gnället.
WHITEFOLKS
2009-12-23, 22:08
Det funkar ju inte. Låt oss säga att man armbågar ner killen, så det blir fajt.
Så då har du en kille sänkt/skadad, du har ju 50/50 på andra killen i princip. Så du går ju alltid plus på att göra nåt dumfult. Du kan ju aldrig få det att gå jämnt ut och i värsta fall eskalerar det ju bara till att alla vevar på alla men då har man fortfarande sänkt den första killen.
I ditt exempel så är det ju bara skicka in några bänklirare för att plocka ut motståndarnas målvakt, de får ju se till att stå upp för laget sen.
min kusin lirar där :) André Petersson, var med förra året också.. spelar i HV71 för övrigt :) född 1990.. ett år äldre än mig.. jag som lärt honom allting ;)
men klart man tycker domarna dömde emot sverige.. kanada tyckte väl tvärtom.. så är de bara..
nu tar vi nya tag!! :D
http://www.youtube.com/watch?v=VLRHmtnrjKE
Också är inte denna killen med
130kg finsk sisu
2009-12-24, 08:47
Nattens händelser mellan Pittsburgh och Ottawa får ge mina ord bilder. Graig Adams hade tacklat Alfredsson mot huvudet tidigare i matchen. MAtt Carkner utmanar Adams till en rejäl fight. Case closed. Varför stod inte ottawaspelarna och grät?
WHITEFOLKS
2009-12-24, 09:07
Man ska inte stå och gråta och man ska inte hämnas, man ska spela vidare. I båda de andra fallen så tjänar motståndet på det.
Det får väl stå för dig om du tycker att hans beteende är ok, jag gör det inte och jag ifrågasätter deras val av lagkapten.
Vann Ottawa?
Control_61
2009-12-24, 09:36
http://www.youtube.com/watch?v=VLRHmtnrjKE
Också är inte denna killen med
Tyvärr! Hade behövts en kille som kunde plocka ner Taylor Hall första bytet...
Gabriel Landeskog är ju en komplett spelare, kan det mesta!
Control_61
2009-12-24, 09:38
Är ett väldigt stort fan av nordamerikanska spelstilen. Men nån borde spöa upp den där kaptenen. Han är inte tuff, bara en liten pajas. Skulle han göra så där i OHL eller var han nu spelar skulle han få råspö. MEn det är lika mycket finnarnas och svenskarnas fel som har äggkartonger i armhålorna och kiss i brallan. Stå upp för laget ffs!
Jag håller med dig!
Det som gör mig less är att Mårts avskyr juniorspelare som flyttar ifrån Sverige och lirar juniorhockey i nordamerika.
(se ovan exempelvis)
130kg finsk sisu
2009-12-24, 10:33
Man ska inte stå och gråta och man ska inte hämnas, man ska spela vidare. I båda de andra fallen så tjänar motståndet på det.
Det får väl stå för dig om du tycker att hans beteende är ok, jag gör det inte och jag ifrågasätter deras val av lagkapten.
Vann Ottawa?
Ett regelrätt slagsmål med 2 villiga kombatanter är inte en våldsam hämnd utan ett "gentlemanna" mässigt sätt att stå för sin sak.
Jag tycker att deras lagkapten gör det som andra laget tillåter. Jag tycker lagkaptenen är en pajas men det är främst Sverige och Finland som är mesiga.
130kg finsk sisu
2009-12-24, 10:35
Imponerad av Landeskogs förmåga att vinna fighter. Få svenskar/finnar har den förmågan. Murray och Jarkko Ruutu är några av få.
WHITEFOLKS
2009-12-24, 10:53
Ett regelrätt slagsmål med 2 villiga kombatanter är inte en våldsam hämnd utan ett "gentlemanna" mässigt sätt att stå för sin sak.
Jag tycker att deras lagkapten gör det som andra laget tillåter. Jag tycker lagkaptenen är en pajas men det är främst Sverige och Finland som är mesiga.
Gör vad andra laget tillåter? Du tycker inte att fair play eller liknande har nåt värde eller betydelse. Som sagt, är det en spelsituation som med Alfredsson så kan ju sånt hända men Cormiers grej var ju bara idiotisk. Om nu Rödin hade blivit skadad också så hjälper det ju ändå inte om man bråkar med honom, Rödin är ju fortfarande skadad.
Slagsmålen funkar ju till viss del när det är tacklingar osv i vanligt spel för att säga åt nån att det inte är ok/"nu får du lugna ner dig". När det är utanför spel och med enda avsikten är att skada så borde ju avstängningar ske.
130kg finsk sisu
2009-12-24, 11:11
Givetvis borde han bli avstängd men fortfarande ser jag att största felet är att Sverige&Finland handlar tafatt och utan lagmoral.
Givetvis borde han bli avstängd men fortfarande ser jag att största felet är att Sverige&Finland handlar tafatt och utan lagmoral.
Gäller det även när Nordamerikaner tar sig rättigheter utanför rinken likt, störa träningar m.m? Var det inte förra året Canada tog hemmaomklädningsrummet som är bättre fast Sverige stod som hemmalag? IIHF ger canadickerna ofta fördelar i sådana situationer.
Vadå tyvärr? Det är väl jättekul att canada vinner de gånger sverige inte räcker till??
Nej, inte Canada. Hellre Finland :-)
130kg finsk sisu
2009-12-24, 11:47
Visst är det fel Tryman.
Men samtidigt väljer jag att blunda lite för det eftersom jag tror ni bara är bittra på att canada oftast spelar en fysisk hockey där känslorna styr. Tycker personligen att utvecklingen av NHL är tråkig då mycket av "old time hockey" inte finns mer.
Visst är det fel Tryman.
Men samtidigt väljer jag att blunda lite för det eftersom jag tror ni bara är bittra på att canada oftast spelar en fysisk hockey där känslorna styr. Tycker personligen att utvecklingen av NHL är tråkig då mycket av "old time hockey" inte finns mer.
Du menar mindre gladiatorspel och mer idrott numera? ;)
Det jag ogillar med den gamla nordamerikanska "old time"-hockeyn är alla fula tilltag. En saftig bröstvärmare är alltid välkommet. Sen känns det som att finess och teknik har kommit fram mer nu.
Motorbreath
2009-12-24, 11:56
Kanada spelar fult, på alla plan, och kommer lindrigt undan med det, det är det jag har problem med.
Håller helt och hållet med det du säger! Varför har ingen lite balls att visa vad som är rätt respektive fel? Att spela hårt och fysiskt är något jag hyllar, men fjollor som kör med cheapsshots ska bli dittryckta ordentligt..Riktiga män lirar hockey, inte fegknep...vill man något tar med det man mot man, inte hoppar på någon och sen kommer resten av laget och räddar en så dom andra inte kan hämnas. TÖNTAR!
Finland måste först ta sig till final i så fall.
Det ni kallar fult spel skulle max ge två plus två minuters utvisning.
130kg finsk sisu
2009-12-24, 12:12
Tycker iofs att det är onödigt att diskutera eftersom vi ser så olika på saker och ting. Lite som när Mona Sahlin och SD-ledaren debatterade. Blir till ingenting.
Men jag tycker inte de spelar speciellt fulare än nån annan. Skillnaden är att de är villiga att utan handskar svara upp till vad de gör.
Tryman du vet nog lite om old time hockey om du tycker att de var fulare då. Det har väl aldrig varit så många tacklingar mot huvudet, slag med klubban, höga klubbor osv som nu? I gårdagens och delvis dagens NHL fick man stå upp för detta. Men snart när Detroit,Washington och andra innebandylag tagit över NHL är denna saga all. Till er glädje men till min förfäran.
Tycker iofs att det är onödigt att diskutera eftersom vi ser så olika på saker och ting. Lite som när Mona Sahlin och SD-ledaren debatterade. Blir till ingenting.
Men jag tycker inte de spelar speciellt fulare än nån annan. Skillnaden är att de är villiga att utan handskar svara upp till vad de gör.
Tryman du vet nog lite om old time hockey om du tycker att de var fulare då. Det har väl aldrig varit så många tacklingar mot huvudet, slag med klubban, höga klubbor osv som nu? I gårdagens och delvis dagens NHL fick man stå upp för detta. Men snart när Detroit,Washington och andra innebandylag tagit över NHL är denna saga all. Till er glädje men till min förfäran.
Det kanske är sant, men det känns som om det stävjar hakningar, fasthållningar och annat skit som förstör spelet bättre nu. Det gör att de som du kallar innebandylag som egentligen har lite fart under skridskorna får mer utrymme ;)
God jul på er, dags att åka till släkt och bulka *drool*
WHITEFOLKS
2009-12-24, 12:25
Apropå tacklingar mot huvudet:
http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/videoconcussions.html
3 av 5 exempel var med Kanadensare :D
Håller med sisu här. Var fan är killen som visar kanadicken att det inte är okej att köra runt och leka pajas? Var är han som går in och slår ner deras kapten nästa byte för att visa att "så gör du fan inte igen utan konsekvenser". Hade jag varit på isen efter en sån grej hade jag gjort något så jävulskt fult på han så det inte hade funnits. Hade förmodligen gett han en checking from behind när han inte är beredd på det så han flyger in i planket och inte står upp mer den matchen. Vet att det inte är regelrätt men det är så jag reagerat. Och jag tycker det är en bättre reaktion än att inte göra någonting! Var fan är ilskan? Var fan är stå-upp mentaliteten för varandra? In och knäck den jäveln på mitten nästa byte. Jag bryr mig faktiskt inte om man gjort en riktigt ful hämnd på han. Jag hade bara blivit glad. Sen får man ta sitt straff för det. Men det gäller att sända signaler till nästa match, nästa lag, att oss kör man inte och spelar pajas med. För då ger vi igen ännu hårdare. Jag vill se någon gå in och ta hand om den jävla pajasen nästa match. Jag vet vad jag hade gjort och det hade förmodligen lett till avstängning. Men man måste visa lite jävla hjärta för varandra om vi ska slå Kanada någon gång!
Lite jävla stake tack! Samvetet lämnar vi hemma. Taking care of businness.
WHITEFOLKS
2009-12-24, 12:30
Sant, de borde ha slashat han över ansiktet nästa byte. Hade nog kunnat sluta med en rätt givande match.
Ännu bättre hade varit att slasha någon helt annan. Då vågar de inte göra något eftersom de vet att nån annan i laget får smaka.
Lite som att döda någons familj för att de ska få lida.
Apropå tacklingar mot huvudet:
http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/videoconcussions.html
3 av 5 exempel var med Kanadensare :D
4 av 5 av nordamerikaner och sen en ryss.
Håller med sisu här. Var fan är killen som visar kanadicken att det inte är okej att köra runt och leka pajas? Var är han som går in och slår ner deras kapten nästa byte för att visa att "så gör du fan inte igen utan konsekvenser". Hade jag varit på isen efter en sån grej hade jag gjort något så jävulskt fult på han så det inte hade funnits. Hade förmodligen gett han en checking from behind när han inte är beredd på det så han flyger in i planket och inte står upp mer den matchen. Vet att det inte är regelrätt men det är så jag reagerat. Och jag tycker det är en bättre reaktion än att inte göra någonting! Var fan är ilskan? Var fan är stå-upp mentaliteten för varandra? In och knäck den jäveln på mitten nästa byte. Jag bryr mig faktiskt inte om man gjort en riktigt ful hämnd på han. Jag hade bara blivit glad. Sen får man ta sitt straff för det. Men det gäller att sända signaler till nästa match, nästa lag, att oss kör man inte och spelar pajas med. För då ger vi igen ännu hårdare. Jag vill se någon gå in och ta hand om den jävla pajasen nästa match. Jag vet vad jag hade gjort och det hade förmodligen lett till avstängning. Men man måste visa lite jävla hjärta för varandra om vi ska slå Kanada någon gång!
Lite jävla stake tack! Samvetet lämnar vi hemma. Taking care of businness.
Sen tar domaren ut 2 spelare från varje lag och de som börja överfallet får samma bestraffning fast de skadad en spelare. Dock vet jag hur det är då jag varit med om gurgel mellan lag på handbollsplan. Man kokar över, när man ser något fult på en medspelare och vän.
Sant, de borde ha slashat han över ansiktet nästa byte. Hade nog kunnat sluta med en rätt givande match.
Ännu bättre hade varit att slasha någon helt annan. Då vågar de inte göra något eftersom de vet att nån annan i laget får smaka.
Lite som att döda någons familj för att de ska få lida.
Märker att du verkligen inte har spelat hockey. Om ingen gör något vad tror du då kommer hända? Jo nästa match plockar dem vår bästa spelare istället så han skadas. Vad ska du säga då? "Ja men han fick ju en 2-minutare för det"? Man måste sända signaler till andra laget att dem inte kör runder och leker pajas för då smäller det. Vad tror du kanadickerna tänker om ingen gör något åt det? Jo : "Fan det här kan ju bli kul, vi kan köra och spela hur jävla fult vi vill utan konsekvenser". Men om någon hade gått in och gett han så jävla mycket stryk så hade tankegångarna istället varit: "Okej kanske inte så smart och köra runder och spela fult mot dessa om jag tänker efter". Visa vem fan som bestämmer! Hockey är en kampsport och detta är en del av spelet. Hur jävla moraliskt fel det än är skiter jag i, vad ni än tycker, för detta är verkligheten inom hockey och det får man anpassa sig till.
Hade ju varit så jävla härligt om någon hade gått in för att sänka deras superstjärna Taylor Hall nästa match de första bytena. Spela fult och fysiskt matchen igenom. Visa att vi är där för att ta guld denna gången! Spela ännu fulare och hårdare än kanadensarna lär göra att dem skiter ner sig och inte vet vad dem ska göra. Old time HOCKEY som sisu hade sagt! Och jag håller med han till fullo!
Sisu håller med i vad du säger, men att t.ex. inte ta i hand före match är bara osportsligt på så många plan. Men under matchen visst är det en annan sak.
WHITEFOLKS
2009-12-24, 19:18
Märker att du verkligen inte har spelat hockey. Om ingen gör något vad tror du då kommer hända? Jo nästa match plockar dem vår bästa spelare istället så han skadas. Vad ska du säga då? "Ja men han fick ju en 2-minutare för det"? Man måste sända signaler till andra laget att dem inte kör runder och leker pajas för då smäller det. Vad tror du kanadickerna tänker om ingen gör något åt det? Jo : "Fan det här kan ju bli kul, vi kan köra och spela hur jävla fult vi vill utan konsekvenser". Men om någon hade gått in och gett han så jävla mycket stryk så hade tankegångarna istället varit: "Okej kanske inte så smart och köra runder och spela fult mot dessa om jag tänker efter". Visa vem fan som bestämmer! Hockey är en kampsport och detta är en del av spelet. Hur jävla moraliskt fel det än är skiter jag i, vad ni än tycker, för detta är verkligheten inom hockey och det får man anpassa sig till.
Hade ju varit så jävla härligt om någon hade gått in för att sänka deras superstjärna Taylor Hall nästa match de första bytena. Spela fult och fysiskt matchen igenom. Visa att vi är där för att ta guld denna gången! Spela ännu fulare och hårdare än kanadensarna lär göra att dem skiter ner sig och inte vet vad dem ska göra. Old time HOCKEY som sisu hade sagt! Och jag håller med han till fullo!
Ett annat alternativ är ju att på andra sätt göra att det inte lönar sig med sådant spel, genom utvisningar och avstängningar.
Du kommer ju aldrig undan att det lönar sig för de att skicka in en sopprot att sänka en stjärnspelare. Ta t.ex. situationen med Alfredsson, han är nu skadad en tid framåt. Vad hjälper det om du fajtas lite med killen som gjorde det, han är ju antagligen van/förberedd på det och går i värsta fall 50/50 i fajten+att han får bort en bra spelare. Nu var iofsig den tacklingen ett resultat av spelet så det är inte lika uppenbart fult men som den saken som Cormier gör är ju bara ???. Det enda du kan göra för att om möjligt jämna ut för det är ju att göra något överbrutalt mot en utav deras spelare så att han skadas.
Lösningen ligger ju inte i att man ska behöva hämnas för allt, förbundet borde agera reglerande genom avstängningar och liknande. Dock gör de väl inte det så länge det bara är vissa länder som jiddrar. Om alla länder skulle göra som jag sa ovan och börja slasha sönder spelare i ansiktet så skulle det spåra ur ganska snabbt och det skulle väl lösas på förbundsnivå I guess.
130kg finsk sisu
2009-12-24, 20:54
Jag har INTE pratat om samma hämnd som klotet. Tvärtom är man en feg stackare om man måste cheap shotta tillbaka.
Däreemot en regelrätt fight där man har möjlighet att försvara sig är min melodi. Samtidigt som man får en liten hämnd så visar man att man står upp för varandra.
Jag har INTE pratat om samma hämnd som klotet. Tvärtom är man en feg stackare om man måste cheap shotta tillbaka.
Däreemot en regelrätt fight där man har möjlighet att försvara sig är min melodi. Samtidigt som man får en liten hämnd så visar man att man står upp för varandra.
+1
Vill man ha bort fula armbågar eler bentacklingar etc så inför/gå tillbaka till dom gammla reglerna. 5 min för en fight och inget mer, bort med instigator regeln. Ge slagskämparna mer utrymme så kommer spelet bli renare. Varför tror nu man undvek att tackla Gretaky eller Yzerman... Probert, Semenko och mcsorley kan svara på det
Ett lag som står upp för varrandra kommer automatiskt att komma varrandra närmare och då givetvis bli ett bättre lag
Ja, det är förjävligt att inte spelare står upp för varandra bättre i större utsträckning. Speciellt i Elitserien tycker jag att de flesta spelare kommer undan med vad som helst utan att någon motståndare i laget som drabbas reagerar nämnvärt. Mer känslor och stolthet och mindre repressalier mot dessa spelare som står upp för laget!
Tycker ni är lite överdrivet "macho" här, spela som Ryssland istället och ta hem hela OS med fint vackert spel, så segrar hockeyn...Varför är Ryssland världens bästa lag? För att de är så fruktansvärt spelskickliga o tekniska, inte för att de slåss med allt o alla
Men vem i Sveriges lag t.ex. skulle gå en bra rond i slagsmål mot en kanadick? Jo, nämligen ingen. Dem hade fått brutalt med stryk. Det förolämpar Sverige bara ännu mer och budskapet kommer då inte fram. En ful jävla tackling på cormier är nog det enda som hade funkat för svenskarna att visa "Så gör du fan inte igen". Ett slagsmål hur ont gör det på en skala? Ni måste skilja på JVM och NHL. NHL har utpräglade slagskämpar. Det har inte sveriges jvm-lag, tyvärr. Jag menar inte att man ska köra runder och köra "vem är värst???". Men man måste skicka ett budskap. Och det enda jag kan se är att tackla cormier jävligt fult. För då vet exempelvis kanadensarna att dem inte kan köra runder som några pajaser.
Ett slagsmål hade inte hjälpt ett skit för sverige. Svensken hade förmodligen fått en jävla massa stryk istället. Hoppas jag har fel. Men ni måste också skilja på ett NHL-lag och sveriges jvm-lag.
130kg finsk sisu
2009-12-25, 15:45
Tycker ni är lite överdrivet "macho" här, spela som Ryssland istället och ta hem hela OS med fint vackert spel, så segrar hockeyn...Varför är Ryssland världens bästa lag? För att de är så fruktansvärt spelskickliga o tekniska, inte för att de slåss med allt o alla
Jag tycker inte det är ett dugg macho. Det är bara hur man ser på hockeyn. Vilken stil av hockey man vill se.
Själv ser jag 1000ggr hellre ett halvdåligt hockeylag där man kämpar, äter puck och knytnävar för laget, har högt tempo än att se teknisk hockey utan känslor.
Men om du tycker om spelskicklig hockey är det din sak.
Jag tycker inte det är ett dugg macho. Det är bara hur man ser på hockeyn. Vilken stil av hockey man vill se.
Själv ser jag 1000ggr hellre ett halvdåligt hockeylag där man kämpar, äter puck och knytnävar för laget, har högt tempo än att se teknisk hockey utan känslor.
Men om du tycker om spelskicklig hockey är det din sak.
Man behöver inte vara utan känslor för att man hellre låter tekniken och spelet i sig tala, än knytnävarna. Men jag förstår din tanke, gillar inte heller svensk hockey och dess mentalitet...
Med enbart teknik så vinner du inte, kolla på alla klassiska kedjor så har det varit minst en bunkrare med för att skapa utrymme för teknikerna.
Sen skulle jag inte säga att ryssland är världens bästa lag, canada är den enda nationen som kan skicka 2 lag som båda kan ta hem guldet + ännu ett lag som kan ta medalj. Deras topp och bredd är på en helt annan nivå än dom andra nationerna.
Ryssarna har med sina topp 4 en grym offensiv men sen är det ett ganska stort glapp och backsidan är inte alls bra, här vågar jag säga att ingen av ryssarnas backar skulle ta plats i Canadas backuppsättning.
Ska jag sia om jvm så tror jag semifinalerna blir canada, usa, sverige och ryssland där canada vinner över ryssarna i finalen
Men vem i Sveriges lag t.ex. skulle gå en bra rond i slagsmål mot en kanadick? Jo, nämligen ingen. Dem hade fått brutalt med stryk. Det förolämpar Sverige bara ännu mer och budskapet kommer då inte fram. En ful jävla tackling på cormier är nog det enda som hade funkat för svenskarna att visa "Så gör du fan inte igen". Ett slagsmål hur ont gör det på en skala? Ni måste skilja på JVM och NHL. NHL har utpräglade slagskämpar. Det har inte sveriges jvm-lag, tyvärr. Jag menar inte att man ska köra runder och köra "vem är värst???". Men man måste skicka ett budskap. Och det enda jag kan se är att tackla cormier jävligt fult. För då vet exempelvis kanadensarna att dem inte kan köra runder som några pajaser.
Ett slagsmål hade inte hjälpt ett skit för sverige. Svensken hade förmodligen fått en jävla massa stryk istället. Hoppas jag har fel. Men ni måste också skilja på ett NHL-lag och sveriges jvm-lag.
Hur vet du det? har du scoutat alla svenska spelare och deras färdigheter i slagsmål?
Hur ont en slagsmål gör? Lilja har haft huvudvärk konstant i 7 månader...
Med enbart teknik så vinner du inte, kolla på alla klassiska kedjor så har det varit minst en bunkrare med för att skapa utrymme för teknikerna.
Sen skulle jag inte säga att ryssland är världens bästa lag, canada är den enda nationen som kan skicka 2 lag som båda kan ta hem guldet + ännu ett lag som kan ta medalj. Deras topp och bredd är på en helt annan nivå än dom andra nationerna.
Ryssarna har med sina topp 4 en grym offensiv men sen är det ett ganska stort glapp och backsidan är inte alls bra, här vågar jag säga att ingen av ryssarnas backar skulle ta plats i Canadas backuppsättning.
Ska jag sia om jvm så tror jag semifinalerna blir canada, usa, sverige och ryssland där canada vinner över ryssarna i finalen
Vad gäller bredd så är ingen i närheten av canada. Ca 500 000 licensierade spelare att jämföra med sverige 60 000 och ryssland 85 000.
Motorbreath
2009-12-26, 12:39
Nä, nån svensk skulle ha mött honom lite bredbent i nästa byte, som Ulf Samuelsson gjorde med Cam Neely, då hade han lärt sig en läxa.
Hur vet du det? har du scoutat alla svenska spelare och deras färdigheter i slagsmål?
Hur ont en slagsmål gör? Lilja har haft huvudvärk konstant i 7 månader...
Som jag sa innan om du läst rooz: Skillnad på en svensk JVM-spelare och en utpräglad slagskämpe i NHL. Tror du lilja hade fått huvudvärk i 7 månader av att Pääjärvi slagit han i huvudet? Tänk efter lite själv nu förfan...
Om jag har scoutat det svenska laget. Ja, jag har förmodligen sett varenda spelare som är med live eller på TV. Då jag är ett stort hockeyfan ser jag nog i snitt minst 2-3 matcher i veckan. Och där är ingen slagskämpe i det laget, tro mig. Vad jag förstår så är du inte så insatt i hockey så gå till någon annan tråd och lek moraltant. Blir så jobbigt om man ska behöva försvara varenda uttalande man gör. Sisu och Pingu förstår, och dem ifrågasätter inte heller, även om de inte har samma syn som jag. Så jäkla trött man blir på vissa som ska leka moraltanter. Har man inget vettigt som tillhör diskussionen så håll det för er själva.
Som jag sa innan om du läst rooz: Skillnad på en svensk JVM-spelare och en utpräglad slagskämpe i NHL. Tror du lilja hade fått huvudvärk i 7 månader av att Pääjärvi slagit han i huvudet? Tänk efter lite själv nu förfan..
Om jag har scoutat det svenska laget. Ja, jag har förmodligen sett varenda spelare som är med live eller på TV. Då jag är ett stort hockeyfan ser jag nog i snitt minst 2-3 matcher i veckan. Och där är ingen slagskämpe i det laget, tro mig. Vad jag förstår så är du inte så insatt i hockey så gå till någon annan tråd och lek moraltant. Blir så jobbigt om man ska behöva försvara varenda uttalande man gör. Sisu och Pingu förstår, och dem ifrågasätter inte heller, även om de inte har samma syn som jag. Så jäkla trött man blir på vissa som ska leka moraltanter. Har man inget vettigt som tillhör diskussionen så håll det för er själva.
Jag förstår även jag, jag råkar nämligen sysslat med sporten sedan jag var 6.. Går aldrig på elitseriematcher numer senast var med ett par kompisar för att det var gratis, annars var senaste 2007 uppe i Övik. Annars är det mest NHL, KHL på TV'n
Klart det är skillnad, men får man en olycklig träff kan det skita sig ändå?
Dock är jag av samma melodi som dig,sisu, men att åka runt och slänga upp armbågar och händer är mest fegt, och gör ont .
Sverige kommer dock aldrig vinna JvM, synd dock på det fina lag man fått ihop. Laget är för klent och svenskt, bara inhemska spelare i truppen te.x.
130kg finsk sisu
2009-12-26, 17:31
Nä, nån svensk skulle ha mött honom lite bredbent i nästa byte, som Ulf Samuelsson gjorde med Cam Neely, då hade han lärt sig en läxa.
Det är lika fegt. Uffe Samuelsson var en skam för hockeyn.
det är lika fegt. Uffe samuelsson var en skam för hockeyn.
+1
Tigerkotten
2009-12-29, 01:30
Gillar att se slagsmål, men att ha utpräglade poliser anser jag är fel.
Däremot anser jag det ska vara hårdare straff, visst nu skadade sig ej svensken så farligt efter vad den där Kaptenen i Kanada gjorde mot svensken. Men sådana där tilltag borde istället ge ett kännbart straff när det nu är sådär medvetet. 5 matcher eller något, vad vet jag. Sådant där fulspel vill jag ha bort från hockeyn.
Samma med fula tacklingar, blir en spelare borde en längre period pga en idiot tackling / whatever. Så låt den spelaren som gjorde det, få vara bort samma tid den spelaren är borta från hockeyn + ett eget straff efter det.
130kg finsk sisu
2009-12-29, 01:31
varför är det fel? Vet du överhuvudtaget vad en slagskämpe har för en roll?
Gosti123
2009-12-29, 21:38
Är det en match i natt med sverige? På svt play t.om. kanske?
de möter ryssland kl 00 svensk tid, svtplay visar matchen... och svt24
mvh
Bara jag som tycker att årets JVM varit jävligt tråkigt att titta på hittills? En kille tar puck, försöker trampa förbi alla och hänga pucken (MPS i 9 fall av 10), tappar puck, backarna kliver för högt, överspelade, nonchalant, inget närkampsspel.
Eller?
Saknar Nichlas Torp och Niklas Hjalmarsson från tidigare upplagor... De kunde sätta in fina open ice, och vanliga. Att se Lucas Kihlström försöka tacklas eller Mattias Ekholm känns beklämmande.
Var är Alexander Urbom? Gabriel Landeskog? Dåligt Svenska Ishockeyförbundet.
Gosti123
2009-12-29, 22:00
Har ryssland ett bättre lag än sverige?
Lite tråkigt när Sverige alltid gör så snabba mål =) hoppas på lite spänning, men bra fart i matchen jämfört med de tidigare .
Måste älska Wikegård som kommentator
Mestalla
2009-12-30, 02:16
Utan tuneringens bästa målvakt hade det inte funkat...lite dåligt försvarsspel tycker jag.
Stundtals javisst, och håller med om Markström, fan vilken match han gör, det räddar Sverige idag då vi släppte till för mycket i försvaret ibland och att det bara blev ett mål är helt Markströms förtjänst.
Han hette väl Markström? :P
Har ryssland ett bättre lag än sverige?
Nej, tydligen inte
4-1 mot ryssarna. Bra match.
Tycker juniorerna spelar roligare hockey än seniorerna. Börjar tro att det har med åldern att göra snarare än coacherna, det är ju exakt samma sak i fotbollen också. Seniorerna har blivit brända några gånger, är lite försiktigare och spelar lite tråkigare. Kanske stabilare och lugnare men inte lika roliga att titta på. Gillar juniorernas stil med fräcka dragningar och vansinniga passningar, offensivare backar får man leta efter.
Med den attityden i laget ska vi vara väldigt glada att vi har turneringens bäste målvakt, för ibland känns det som att hela laget jagar mål och glömmer defensiven. De vinner, men gör de det mot ett erfaret och disciplinerat lag?
Gosti123
2009-12-30, 11:47
Kanadensarna har jag hört ska komma med ett ruggigt bra lag, någon som sett deras matcher och hur dom såg ut målmässigt?
Kanadensarna har jag hört ska komma med ett ruggigt bra lag, någon som sett deras matcher och hur dom såg ut målmässigt?
Canade ser som vanligt jävligt bra ut, trots att dom har halva laget i NHL.
Dom är livsfarliga i år med
Tycker juniorerna spelar roligare hockey än seniorerna. Börjar tro att det har med åldern att göra snarare än coacherna, det är ju exakt samma sak i fotbollen också. Seniorerna har blivit brända några gånger, är lite försiktigare och spelar lite tråkigare. Kanske stabilare och lugnare men inte lika roliga att titta på. Gillar juniorernas stil med fräcka dragningar och vansinniga passningar, offensivare backar får man leta efter.
Med den attityden i laget ska vi vara väldigt glada att vi har turneringens bäste målvakt, för ibland känns det som att hela laget jagar mål och glömmer defensiven. De vinner, men gör de det mot ett erfaret och disciplinerat lag?
Spelarna i den åldern måste få bli det dom vill bli och får därför mindre taktiska instruktioner än en senior spelare.
junior hockeyn är riktigt kul att se på
Spelarna i den åldern måste få bli det dom vill bli och får därför mindre taktiska instruktioner än en senior spelare.
junior hockeyn är riktigt kul att se på
Juniorerna är mycket fräckare och roligare, i både fotboll och hockey :)
Vilken kanal ær det matcherna går på? Har bara tillgång till SVT1,2 och TV4... :/
Och nær ær finalen?
Vilken kanal ær det matcherna går på? Har bara tillgång till SVT1,2 och TV4... :/
Och nær ær finalen?
Du kan se alla matcher på http://svtplay.se/ så vitt jag vet.
Matchen mot Finland går imorgon kl 20 - resten av spelschemat kan du se om du klickar på knappen 'livesändningar' i svt play :)
Rockhard
2009-12-30, 19:06
Orkar inte leta i tråden. Vilka vann?
Orkar inte leta i tråden. Vilka vann?
Sverige Ryssland? 4-1 fördel Sverige isf.
Rockhard
2009-12-30, 19:14
Nej
Vem av er koloiter ska sitta uppe inatt och se våra småkronor krossa Kanada ?
Jag tror på vinst för sverige med 4-2 !
Blev det 4-2? Eller föresten svara inte jag tror detta är ett jobb för google.com
Jävla skitmatch. La några lax på vinst med minst fyra mål och så är de en stolpträff och ett missat friläge ifrån. Grrr...
Gosti123
2009-12-31, 13:59
Så, tror ni vi besegrar finnarna ikväll?
Jag säger 5-3 till sverige
130kg finsk sisu
2009-12-31, 14:00
Vilken kanal sänder ikväll?
Så, tror ni vi besegrar finnarna ikväll?
Jag säger 5-3 till sverige
med Markström i målet så bär det nog vägen :)
svt24 som alltid.
och de blir 4-2 till sverige
markström, pääjärvi, petersson o ekman-larsson styr upp att!
Gosti123
2009-12-31, 14:55
Annars har du livesändning här http://svtplay.se/v/1817276/ishockey/jvm__sverige-finland?cb,a1364159,1,f,-1/pb,a1364158,1,f,-1/pl,v,,1799076/sb,l113049,1,f,-1
Btw, vem hejar du på sverige eller finland?
Gosti123
2009-12-31, 15:12
Ändrar mitt val till storvinst för sverige :)
130kg finsk sisu
2009-12-31, 15:35
Har bott i Finland i alla mina 26 år. Mina förfäder har bott i Finland i 1000 år. Varför skulle jag heja på Sverige?
Gosti123
2009-12-31, 15:36
Trodde du bodde i sverige eftersom din svenska var såpass bra, hade för mig att inte många finnar pratar svenska? 6%?
WHITEFOLKS
2009-12-31, 15:40
Jag är både finsk och svensk medborgare.
Jag brukar följa Sverige mest under turneringar (är ju det som visas på TV om inget annat).
När Sverige och Finland möts så är jag neutral, när Finland spelar annars så håller jag såklart på Finland.
130kg finsk sisu
2009-12-31, 15:59
Trodde du bodde i sverige eftersom din svenska var såpass bra, hade för mig att inte många finnar pratar svenska? 6%?
Jag är en av de 6%. Min finska är ungefär som Magnus Samuelssons engelska, hyfsad men långt ifrån bra.
Gosti123
2009-12-31, 16:13
Förut fick väl alla finnar lära sig svenska i skolan? Stämmer det?
130kg finsk sisu
2009-12-31, 16:17
Alla har nog svenska undervisning nu oxå.
Man har det fram till trean eller sexan tror jag några polare i min wow guild sa, fast dem kunde typ bara ord som Köttbullar, ***** och ****** :(
edit: wat får man inte svära här :D aldrig testat men man lär sig något nytt varje dag.
130kg finsk sisu
2009-12-31, 18:36
svtplay.se eller?? var ska man klicka sen?
svtplay.se eller?? var ska man klicka sen?
Till höger, en bit ner på skärmen finns det en länk som heter Livesändningar. Där hittar du JVM.
130kg finsk sisu
2009-12-31, 18:41
thääänks
130kg finsk sisu
2009-12-31, 20:16
Fast Finland dominerat nu till en början tycker jag att svenskarna ser tyngre och snabbare ut. blir en intressant match
26-3 i skott till Finland men 1-0 till Sverige.
Gosti123
2009-12-31, 21:01
Alla har nog svenska undervisning nu oxå.
Varför är det så? Är det något nödvändigt språk ni behöver? Eller har det följt med i undervisningen sen förr i tiden?
Vet någon om matchen mellan usa och kanada kommer streamas på internet? Eller om den visas på någon kanal.
The Cure
2009-12-31, 23:09
Vet någon om matchen mellan usa och kanada kommer streamas på internet? Eller om den visas på någon kanal.
Länkar till streams i första inlägget: http://hfboards.com/showthread.php?t=719847
plattenbullen
2010-01-01, 00:42
slovenia slovenia slovenia
Gosti123
2010-01-01, 20:24
Om vi möjligtsvis får möta kanada i finalen, då kommer dom spela extremt fysiskt spel. Vilka har sverige som kan sätta emot dom?
nmanradnävna
2010-01-01, 21:07
Om vi möjligtsvis får möta kanada i finalen, då kommer dom spela extremt fysiskt spel. Vilka har sverige som kan sätta emot dom?
Dom har väl inga hardhitters direkt som i fjol men det finns ändå flera halvstora snubbar runt 190 snittet typ..Rasmusen verkar lite småbra på att irritera iallafall.. :D Har inte sett så mycket av Klingberg, verkar inte fått så mycket speltid men han ska vara väldigt hårt forecheckande och jämnt sätta en back i sargen, de är väl lite hans grej om jag förstått det rätt
Vi kan inte sätta emot så mycket då domarna antagligen kommer döma i favör för Kanada hela tiden och dem kommer antagligen köra över Markström ett par gånger så han blir skadad tidigt i matchen...
Nej men jag gillar inte Kanada.
e9j3L5bIzNU
Markström kanske är beredd i år*slap*
hahaha så fjolliga! Målvakten söker ju kroppskontakt ;)
skämtar du eller, visst sista när spelaren åker in i han så säger jag inte att det ska vara nåt, men när kanadaspelaren tar och tacklar honom på open ice då ska fan det åtminstånde bli en utvisning >.<
Freeddee
2010-01-02, 00:51
skämtar du eller, visst sista när spelaren åker in i han så säger jag inte att det ska vara nåt, men när kanadaspelaren tar och tacklar honom på open ice då ska fan det åtminstånde bli en utvisning >.<
Det blev det väl med? Men den kvittades p.g.a att Hedman "tog hand om" snubben?
Det kan iofs stämma Freeddee, my bad isånafall. Var så jävla arg på Kanada den där matchen så jag har nog missat en del av den.
Freeddee
2010-01-02, 00:59
Det kan iofs stämma Freeddee, my bad isånafall. Var så jävla arg på Kanada den där matchen så jag har nog missat en del av den.
Jag kommer inte ihåg exakt jag heller, men tror det blev så.
Vilken dag går semifinalerna?
Natten mellan 3-4 januari tror jag.
Det var nog det som var meningen, fast riktat mot svenska laget, funkade ju rätt bra också. Psykologi är underskattat :D
Gosti123
2010-01-02, 18:43
När visas nästa match och vilka är det som spelar?
Du kan kolla på Ryssland - Schweiz live på http://tsn.ca/ och även USA-Finland inatt.
Första matchen börjar... NU!
Gosti123
2010-01-03, 00:11
Vilken tid börjar usa finland då? Behöver snabbt svar!
Vilken tid börjar usa finland då? Behöver snabbt svar!
3 om jag räknat rätt, med reservation för fel.
Gosti123
2010-01-03, 00:14
Fick det till 5 ungefär nu när jag hittade det om jag räknat rätt.
2-0 till usa, första perioden pågår. Rätt kul match!
Eftersom ingen skrivit något så spoilar jag kvartsfinalerna
Usa finland 6-2
Schweiz Ryssland 3-2
130kg finsk sisu
2010-01-03, 09:17
Finland är så jävla dåliga. Vågar inte gå in framför mål. Det är ju där målen görs.
Finland är så jävla dåliga. Vågar inte gå in framför mål. Det är ju där målen görs.
Det finns bara plats för ett topplag i Norden. ;)
___
Är sjukt taggad inför nattens matcher, lite synd att Kanada inte får tuffare motstånd bara.
Control_61
2010-01-03, 10:06
Spelar Sverige vid 23.00 eller 03.00?
Spelar Sverige vid 23.00 eller 03.00?
03.00, tyvärr.
Kanada - Schweiz vid 23.00
Control_61
2010-01-03, 10:17
Är det bara jag som tror att Kanada jävlas med oss?
130kg finsk sisu
2010-01-03, 10:25
varför då?
Hur skulle de kunna bestämma det? Grupperna och reglerna var/är uppgjorda på förhand.
Tycker många svenska hockeyfans är så jävla bittra och löjliga som surar tid och otid på nordamerikanska spelare. Eftersom ni är bra på att integrera och acceptera invandring måste ni väl kunna acceptera att nordamerikanska spelare har en annan mentalitet och syn på spelet. OK?
Control_61
2010-01-03, 10:34
varför då?
Hur skulle de kunna bestämma det? Grupperna och reglerna var/är uppgjorda på förhand.
Tycker många svenska hockeyfans är så jävla bittra och löjliga som surar tid och otid på nordamerikanska spelare. Eftersom ni är bra på att integrera och acceptera invandring måste ni väl kunna acceptera att nordamerikanska spelare har en annan mentalitet och syn på spelet. OK?
För det första tycker jag du överreagerar något fruktansvärt på mitt halvseriösa inlägg. Inlägget var lite för att driva med många svenskars bittra inställning.
Sedan får du inte glömma att kanadickerna vid 2 tillfällen tagit Svenskarnas omklädningsrum då Sverige varit "hemmalag". Samt att de i förra JVM körde över Markström vid flera tillfällen och att en kanadick redan under en träningsmatch drog en armbåge över en svensk spelares ansikte när han var på väg till båset. Det finns oräkneliga tillfällen då Kanadicker brutit mot regler för att stoppa Svenskarnas framfart. Klart jag bryr mig? Men är jag bitter, nej.
Sen undrar jag om du verkligen tycker att Sverige är bra på att integrera och acceptera invandring? Vad det nu har med nordamerikanska spelares mentalitet och syn på ishockey att göra?
130kg finsk sisu
2010-01-03, 10:41
Saken är den att jag varför jag reagerade starkt är att jag är så trött på allt europeiskt och framförallt svenskt gnäll. Att man blir frustrerade över omklädningsrum osv är görståelligt men att ni ligger och piper för att man kör över målisen och ger armbågar. Kör över målisen ni oxå så är jag 100% att de inte gör det igen. Stå upp för laget, ta en rejäl schyst fight. Det enda som dock händer är att Pär Mårts tar ett snack med domaren och det är skandalrubriker i Aftonbladet.
mvh LONG LIVE NORDAMERICAN STYLE OF HOCKEY kram
von huff
2010-01-03, 10:44
Ja, jag skulle vilja se nåt land köra över Kanada fysiskt skulle vara riktigt roligt att se
Nu tycker jag det överreageras från båda håll - isåfall. :)
För det första tycker jag du överreagerar något fruktansvärt på mitt halvseriösa inlägg. Inlägget var lite för att driva med många svenskars bittra inställning.
Sedan får du inte glömma att kanadickerna vid 2 tillfällen tagit Svenskarnas omklädningsrum då Sverige varit "hemmalag". Samt att de i förra JVM körde över Markström vid flera tillfällen och att en kanadick redan under en träningsmatch drog en armbåge över en svensk spelares ansikte när han var på väg till båset. Det finns oräkneliga tillfällen då Kanadicker brutit mot regler för att stoppa Svenskarnas framfart. Klart jag bryr mig? Men är jag bitter, nej.
Sen undrar jag om du verkligen tycker att Sverige är bra på att integrera och acceptera invandring? Vad det nu har med nordamerikanska spelares mentalitet och syn på ishockey att göra?
Du råkade inte se när en svensk crosscheckade taylor hall i ryggen utan andledning så han fick kliva av i prelimmatchen?!
Sen finns det en andledning att markström kallas divestrom.
Du råkade inte se när en svensk crosscheckade taylor hall i ryggen utan andledning så han fick kliva av i prelimmatchen?!
Sen finns det en andledning att markström kallas divestrom.
livet och dessa anledningar *mini*popcorn**drool**drool*
Control_61
2010-01-03, 11:22
Jag tror ändå att den svenska stilen är överlägsen den kanadensiska.
Det motiverar jag med att det finns hundratusentals flera hockeyspelare i Kanada, men ändå vinner Sverige OS, VM och konkurrerar starkt i JVM.
Att vi får fram så många duktiga hockeyspelare med så få utövare jämfört med Kanada och Ryssland är väl ett tydligt bevis på att den svenska stilen med skicklighet, kreativitet och teknik är överlägsen.
Sen är det ju betydligt coolare med tacklingar, regelbrott, slagsmål och tjuvnyp....
Det motiverar jag med att det finns hundratusentals flera hockeyspelare i Kanada, men ändå vinner Sverige OS, VM och konkurrerar starkt i JVM.
Att vi får fram så många duktiga hockeyspelare med så få utövare jämfört med Kanada och Ryssland är väl ett tydligt bevis på att den svenska stilen med skicklighet, kreativitet och teknik är överlägsen.
Sen är det ju betydligt coolare med tacklingar, regelbrott, slagsmål och tjuvnyp....
Konståkning med klubba mao.
Control_61
2010-01-03, 11:29
Konståkning med klubba mao.
:)
Svenska modellen av hockey är roligare att titta på. Vill jag se slagsmål och karlar som viftar med nävarna kollar jag på boxning eller MMA, där de är lite kompetenta på området. Halftaffliga försök att vara macho i hockeyrustning är bara fånigt.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 11:33
Måste väl börja med att dagens kanadensiska hockey är långt ifrån vad den var.
Jag personligen resonerar som så. Jag vill se en hockey lite som ett gladiatorspel OBS där ingen får allvarliga skador i större utsträckning. Jag vill se en hockey där fart,tacklingar, gentlemanna slagsmål, känslor, kamp och skott mot mål är huvudingrediensen. Hur roligt är det att se på Elitserien och KHL? Totalt känslolöst! Att man sen har bra speed och passar pucken och är kreativa väcker inga varma känslor hos mej. Jag lirade hockey till jag var 16 själv och har en brorsa som är proffisionell hockeyspelare så jag har sett ett tusental matcher i olika varianter så min uppfattning är klar.
I NHL idag så är det mycket få lag som får mitt hjärta att pumpa. Vancuver är kanske det enda. Minnesota ett annat. Kanske Toronto. tyvärr så har den europeiska stilen infekterat NHL för mycket och ledaren för NHL Gary Bettman som aldrig sett en hockeymatch före han blev chef så har försört den liga som en gång var en ärans kamp med stora känslor och intensitet!
Vacker hockey är bra, känslosam hockey är bäst!
Sen så är det ju som så att de flesta svenska spelare blivit kompletta först då de varit i nordamerika. Först då lär de sej att vinna.
Men jag håller med dej om att Sverige är sjukt bra på den hockey spelas idag det motsätter jag mej inte. Det jag diskuterar är vilken hockey man vill se. Och lite ironiskt kan man fråga sig/er, vill mn se konståkning eller hockey?
130kg finsk sisu
2010-01-03, 11:34
Svenska modellen av hockey är roligare att titta på. Vill jag se slagsmål och karlar som viftar med nävarna kollar jag på boxning eller MMA, där de är lite kompetenta på området. Halftaffliga försök att vara macho i hockeyrustning är bara fånigt.
Du fattar ingenting tydligen. Det handlar inte om att slåss i det avseendet att utöva/visa upp en kampsport. Det handlar om att med huvudet före visa sitt lag att man är beredd att vinna och försvara sig själv och laget.
Du fattar ingenting tydligen. Det handlar inte om att slåss i det avseendet att utöva/visa upp en kampsport. Det handlar om att med huvudet före visa sitt lag att man är beredd att vinna och försvara sig själv och laget.
Det finns bättre sätt att visa det än att tuppa sig med klubba.
Det kan man också göra med bländande teknik och schysst spel.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 11:46
Det kan man också göra med bländande teknik och schysst spel.
Kanske i dina ögon. Inte i mina.
Seriöst, hur kan man vilja se fighter i ishockey? Jag har ett enormt boxningsintresse men något tråkigare än just hockey-slagsmål går nog inte att se på, torkande målarfärg inkluderat.
Givetvis ska ishockey spelas fysiskt. Men fula, onödiga och ibland direkt farliga tjuvnyp/otillåtna tacklingar avskyr jag som pesten och det vill jag absolut inte se. Oavsett om det är något slags uttryck för att man gör vad som helst för att vinna, eller inte.
Att Elitserien är så mycket tråkigare att titta på än NHL beror i min mening inte på att dom inte spelar lika tufft, utan att dom helt enkelt är klart sämre och tempot betydligt lägre.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 11:54
HAR JAG SAGT ATT JAG VILL SE FULA TACKLINGAR???????????? Det är fula tacklingar som är nånting som är karakteristiskt för europeisk hockey.
Jag är tvärtom. tycker boxning är tråkigt. MMA kan gå an i nån tungviktsklass men det är 99% tråkigt.
Finns inget vackrare än en hockeyfight. Inte alltid fighten i sig. Men oftast så har det att göra med nåt som just hände eller har hänt tidigare eller att man vill väcka laget.
Sen är det ju inte som så att jag vill se slagsmål hela tiden, utan som en naturlig del i en tempofylld,fysisk,kämpaglad, käsnlosam hockey där man glömmer taktiken och tutar och kör.
Kanske i dina ögon. Inte i mina.
Du kanske missat aspekten med att det finns en puck i hockey? ;) Inte bara två gäng som nitar varann alltså.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 12:00
Du kanske missat aspekten med att det finns en puck i hockey? ;) Inte bara två gäng som nitar varann alltså.
Kanske du/ni missat aspekten att hockey ursprungligen var ett sätt att mäta krafterna mellan byar? ;) Lite gammal hederligt by-slagsmål helt enkelt! :hbang:
I nhl ligger snittet på ca 1 fight per match sedan flera år så att tala om två gäng som nitar varann är struntprat.
Kanske du/ni missat aspekten att hockey ursprungligen var ett sätt att mäta krafterna mellan byar? ;) Lite gammal hederligt by-slagsmål helt enkelt! :hbang:
Trodde man hade stenvältning till sånt.
I nhl ligger snittet på ca 1 fight per match sedan flera år så att tala om två gäng som nitar varann är struntprat.
Men ta det lugnt med Koskenkorvan nu... vem nämner NHL eller någon liga?
Sundsarn
2010-01-03, 12:05
Klart att svensk hockey är känslofylld! Sen om man endast kan uppfatta känslor i finsk sisu eller kastade handskar och uppknäppta hjälmar är en annan femma. (Detta med sisu är inte riktat som neg mot våra nordliga bröder i öst).
Jag har spelat ishockey sen jag var 4 år och har spelat mot både svenska lag, finska lag, nordamerikanska lag, ja till och med något afrikanskt lag. Att säga att svensk ishockey saknar känslor är inte bara fel, men också helt ogrundat. Lite grann som att alla "trolösa" tycker att muslimer överreagerar när deras Muhammed blir avbildad.
Vi (mitt lag som jag spelade i), var aldrig det mest tekniskt begåvade laget men vi stod upp för varandra och spelade för varandra. Hårt, taktiskt och schysst! Hårda tacklingar, lite tjuvnyp om dem kom och nosade på vår målvakt, etc. Det blev en del slagsmål ibland med ifs men det har aldrig någonsin varit som det var förr i NHL där spelare kontrakterades för att skada nyckelspelare varje match eller slagskämpar som skulle starta ett storbråk för att "publiken vill ha det". Vilket skämt. Tror man att hockeykänslor visas bäst med fult spel och slagsmål så har man missat det fundamentala i ishockey. Inte "finliret" eller "fotbollsgnället" som finns bland en del spelare men inte heller de inslag som snarare hör till fotbollshuliganism(TM) än ishockey.
Jag kanske verkar lite tudelad i frågan men saken är den att det inte är det hårda spelet som den moderna nordamerikanska ishockeyn medför tilltalar mig till stor del. Det är när man börjar "stjäla" omklädningsrum, hälla vatten i motståndarnas skridskor eller vad det nu kan vara som jag blir sur. Det hör ju verkligen inte till någon sport, eller? Jag håller med 130kg finsk sisu i att vi svenskar har gnällt lite väl mycket och inte markerat att det inte är okej att köra över ens målvakt. Att visa det genom att göra samma sak själv är inte bara dumt utan även fruktansvärt barnsligt också. Så länge nordamerikansk ishockey lyckas göra sig av med slagskämpar och spelare som bara ska skada så är jag nöjd.
Detta inlägg blev både för långt och massa babbel, ha tillgodo! *popcorn*
HAR JAG SAGT ATT JAG VILL SE FULA TACKLINGAR???????????? Det är fula tacklingar som är nånting som är karakteristiskt för europeisk hockey.
Jag är tvärtom. tycker boxning är tråkigt. MMA kan gå an i nån tungviktsklass men det är 99% tråkigt.
Finns inget vackrare än en hockeyfight. Inte alltid fighten i sig. Men oftast så har det att göra med nåt som just hände eller har hänt tidigare eller att man vill väcka laget.
Sen är det ju inte som så att jag vill se slagsmål hela tiden, utan som en naturlig del i en tempofylld,fysisk,kämpaglad, käsnlosam hockey där man glömmer taktiken och tutar och kör.
Det känns så på ett ungefär om jag ska vara ärlig, jag får lite "så länge det spelas tufft är det bra"-vibbar. Oavsett om det är tillåtet eller genererar 2, 5, eller matchstraff. Om så inte är fallet så är det givetvis bra.
Jag håller med om att det är fler fula saker i Elitserien än NHL, men står fast vid att slagsmålen i NHL är förbannat tråkiga och meningslösa.
Trodde man hade stenvältning till sånt.
Men ta det lugnt med Koskenkorvan nu... vem nämner NHL eller någon liga?
Tyckte faktiskt att det var en relevant jämförelse.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 12:06
Men dagens NHL är ganska skräp. Slagsmålen är numera inte sällan bara för att hålla igång publiken.
Skall vi säga att efter lockoutsäsongen 94-95 så har spontana rivaliteter sakta arbetats bort. Detroit-Colorado var väl den sista.
Annars spelar ju dagens detroit den hockey jag vill se rent spelmässigt. Fysiskt, puckar på mål och kamp. Kryddat med några fina lirare som Lidström,rafalski,datsyuk och zäta. Men deras fysiska spelare bertuzzi,cleary,kronwall,ericsson,holmström,franze n osv är förvisso fysiska, men kan inte slåss och framförallt vågar de inte eller får inte för coachen. Därför dödar det så mycket av intensiteten. Som tur har de Brad May i år.
Därför är det tråkigt att följa Detroit matcher, visst hockeyn i sig är bländande men känslorna är utanför. Det blir oftast tillknäppta tillställningar.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 12:10
Som sagt jag hatar fula tacklingar, slag med klubban osv osv. Och tror ni nåt annat så tar jag faktiskt illa upp. Sen handlar det absolut inte om att skada och vara oschyst. Ni hittar ju på saker och ting, saker som jag inte sagt eller för den delen menat.
Sen gör jag lite fel som generaliserar och säger att alla svenska/finska/europeiska lag är si och så. Men jag tycker bra man kan ha denna diskussion.
Niklas Wikegård för min talan på det officilla planet. Jag håller helt och hållet med vad han säger.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 12:11
det jag fteryser är fler spelare och regler som tröttnar på varandra kastar handskarna och på ett gentlemannamässigt sätt med "koder" gör upp. Istället för att titta snett hela tiden och till sist slå klubban i vaden/huvudet på motståndaren. eller grina i aftonbladet.
Som sagt jag hatar fula tacklingar, slag med klubban osv osv. Och tror ni nåt annat så tar jag faktiskt illa upp. Sen handlar det absolut inte om att skada och vara oschyst. Ni hittar ju på saker och ting, saker som jag inte sagt eller för den delen menat.
Här är väl det mest talande citatet imo.
men att ni ligger och piper för att man kör över målisen och ger armbågar. Kör över målisen ni oxå så är jag 100% att de inte gör det igen. Stå upp för laget, ta en rejäl schyst fight.
Även om det inte resulterade i någon utvisning så tycker jag att det var fult när dom gav sig på Markström. Du uppmanar Svenskarna att göra likadant så att en till liknande situation uppstår.
Dessutom ska man tydligen inte gnälla över armbågstacklingar och man ska slåss på plan.
det jag fteryser är fler spelare och regler som tröttnar på varandra kastar handskarna och på ett gentlemannamässigt sätt med "koder" gör upp. Istället för att titta snett hela tiden och till sist slå klubban i vaden/huvudet på motståndaren. eller grina i aftonbladet.
Det där är ju bara godtyckligt fint eftersom det är lika fel enligt reglerna som tjuvnyp.
Förresten om någon av dina medtävlande i bänkpress ser till att sabotera din utrustning eftersom hans kampvilja är djefvulskt stor, är det ok då?
Gosti123
2010-01-03, 13:49
Så... Hur kommer det gå mellan Sverige-usa?
Sen gör jag lite fel som generaliserar och säger att alla svenska/finska/europeiska lag är si och så. Men jag tycker bra man kan ha denna diskussion.
Niklas Wikegård för min talan på det officilla planet. Jag håller helt och hållet med vad han säger.
Fula tacklingar och tjuvnyp är väl historiskt nog lika kanadensisk hockey som slagsmål.
Så... Hur kommer det gå mellan Sverige-usa?
kmr bli jämnt.. men tror på 3-2 till sverige
Fula tacklingar och tjuvnyp är väl historiskt nog lika kanadensisk hockey som slagsmål.
Visst kommer det alltid förekomma att vissa spelare går över gränsen men självklart bidrar slagsmålen i NHL till att hålla nere antalet incidenter om man vet att man får betala med mer än några minuter i utvisningsbåset.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 14:32
Här är väl det mest talande citatet imo.
Även om det inte resulterade i någon utvisning så tycker jag att det var fult när dom gav sig på Markström. Du uppmanar Svenskarna att göra likadant så att en till liknande situation uppstår.
Dessutom ska man tydligen inte gnälla över armbågstacklingar och man ska slåss på plan.
Med citatet visar jag bara att de gör så där för de ser ner på svenskarna och deras gnäll. Skulle de stå upp och göra samma sak så gör inte kanadickerna det heller eftersom det är inte värt det. Jag försvarar inte armbågstacklingar. Men de skulle även minskas om man stod upp och tog en fight.
Det där är ju bara godtyckligt fint eftersom det är lika fel enligt reglerna som tjuvnyp.
Förresten om någon av dina medtävlande i bänkpress ser till att sabotera din utrustning eftersom hans kampvilja är djefvulskt stor, är det ok då?
I NHL bestraffas slagsmål milt.
Ditt andra stycke är ju rent av sagt löjligt. Hockey är hockey och bänkpress är bänkpress. Lite som att gemföra basket med pingis. eller cricket med boxning. Sen har jag inte försvarat deras omklädningsrums stöld.
Sen vet jag att större delen av den kanadensiska hockeyfolket har liknande åsikter som mej. I USA vet de inte så mycket. Många på finska forum tycker även att europeiska slagsmålsreglerna är löjliga men det är rätt 50-50. Följer med olika elitserieklubbars forum. Många HV och färjestads fans tycks ha liknande åsikter iaf.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 14:39
De riktigt grova incidenterna brukar nordamerikaner göra eftersom man gör fullt intenderat att skada.
Men du trance måste hålla med om att de fulaste spelarna med konsekventa armbågstacklingar,slag med klubban, ryggtacklingar varit europeer.
Detta är inte enskilda spelares fel utan europeiska systemet som vant spelarna med att man slipper undan med matchstraff. Nordamerikaner vant sig med att efter en småful tackling får man fajtas, å är man inte bra på att slåss så gör man inte det småfula igen.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 14:43
Sen är det ju skrämmande att den europeiska dominansen gjort att det snart är så att man kan slippa undan med det i NHL oxå. Vilket gör att det redan finns mängder med ryggradslösa kanadicker. Se på t.ex Crosby, hans småfula och gnälliga spel skulle aldrig tolererats för 10 år sedan. På 80-talet hade han spelat max 1 match innan han bytt bettende. OBS! Att jag inte kallar Crosby för dålig. Men hans beteende är patetiskt.
WHITEFOLKS
2010-01-03, 14:47
Om man inte vill slåss i NHL så behöver man väl inte?
Slutar inte fajterna så fort någon hamnar på isen?
130kg finsk sisu
2010-01-03, 14:57
Nja och ja.
De slagsmål som man har för att tända laget eller publiken görs oftast av de tuffare spelarna. Gör du nåt grisigt blir endera du eller nån i annan i laget ställd till svars i en fight. Men gör du nåt riktigt grisisgt så blir nog självaste crosby eller ovetchkin påhoppad. T.ex Ovechkin tacklade Briere i ryggen mot öppen båsdörr. Gaustad han ge honom ett par snytingar.
Det är ju inga råslagsmål. Oskrivna och skrivna regler finns. Ingen hårdragning. Domarna kommer in då de faller till isen. Du får inte slå med underarmen/armbågen, du får inte ta krokben osv osv. I NHL kallar man de gentlemannaregler som man har för "the code".
130kg finsk sisu
2010-01-03, 14:58
Niklas Lidström som spelar i ett relativt anti-fight team. (inte så på 90-talet) har ju vid flertalet tillfällen tagit ställning för dem. Sagt att de binder ihop laget då man ser spelare som vill offra sig och ta en fight.
Med citatet visar jag bara att de gör så där för de ser ner på svenskarna och deras gnäll. Skulle de stå upp och göra samma sak så gör inte kanadickerna det heller eftersom det är inte värt det. Jag försvarar inte armbågstacklingar. Men de skulle även minskas om man stod upp och tog en fight.
Jag förstår verkligen inte hur man ska kunna tolka det inlägget jag citerade tidigare på samma sätt som det du skriver nu.
De riktigt grova incidenterna brukar nordamerikaner göra eftersom man gör fullt intenderat att skada.
Men du trance måste hålla med om att de fulaste spelarna med konsekventa armbågstacklingar,slag med klubban, ryggtacklingar varit europeer.
Detta är inte enskilda spelares fel utan europeiska systemet som vant spelarna med att man slipper undan med matchstraff. Nordamerikaner vant sig med att efter en småful tackling får man fajtas, å är man inte bra på att slåss så gör man inte det småfula igen.
Jag håller inte med. Om vi tittar på lite andra åsikter just nu:
8 kanadensare, 1 från USA och en finländare.
http://thehockeywriters.com/top-10-dirtiest-nhl-players/
Visst finns exemplet Ulf Samuelsson historiskt men samtidigt så finns Claude Lemieux och för att inte tala om Bobby Clarke som viftade rätt friskt med klubban både internationellt (Kharlamov) och i NHL.
Gosti123
2010-01-03, 22:25
Var hittar jag stream till matchen kanada - schweiz?
Var hittar jag stream till matchen kanada - schweiz?
Dom visar den på svt24, annars sänder svtplay den.
Gosti123
2010-01-03, 22:45
Nej svt play sänder bara sverige matcherna.
http://sportslivefeed.com/Hockey-Channel-One
lösenord: philthethrillkessel
Nej svt play sänder bara sverige matcherna.
http://sportslivefeed.com/Hockey-Channel-One
lösenord: philthethrillkessel
NEJ!!!! -,-
matchen sänds på svt24 kl 23.00
23:00 Ishockey SVT24 idag 3/1
DIREKT Semifinal 1, Kanada - Schweiz. Junior-VM. Saskatoon, Kanada Programledare: David Fjäll. Kommentator: Chris Härenstam.
130kg finsk sisu
2010-01-03, 22:56
Blir nog Sverige-Kanada i final. Och jag tror Sverige tar hem det faktiskt. Markström har varit bra i mål, och Sverige verkar vara ruskigt effektiva nu framåt.
Blir nog Sverige-Kanada i final. Och jag tror Sverige tar hem det faktiskt. Markström har varit bra i mål, och Sverige verkar vara ruskigt effektiva nu framåt.
mm, men tror det kmr bli en riktigt tuff match faktiskt.
Ville se Pääjärvi, Petersson, Markström, Tedenby o Ekman-Larsson briljera!
130kg finsk sisu
2010-01-03, 23:05
Egentligen gillar jag inte turneringsspel eftersom varje match är lite av den lottodragning.
Skulle hellre se att man spelar slutspelsserier, men det är ju givetvis omöjligt med tanke tidsplaneringen.
Så jag menar att KAnada Sverige kommer vara en lottodragning som mycket väl Sverige kan vinna.
http://sportslivefeed.com/Hockey-Channel-One/
Här kan man se Kanada - "Sweiiuiuiusch" matchen.
http://sportslivefeed.com/Hockey-Channel-One/
Här kan man se Kanada - "Sweiiuiuiusch" matchen.
SVT Play sänder annars.
http://svtplay.se/v/1830915/ishockey/jvm__semifinal_1__kanada-schweiz
Fan jag hittade inte den länken, tack!
Riktigt bra av Swissarna, fan det kanske kan skrälla om det vill sig riktigt bra?
Tänk er kanske 2-0 efter andra, Kanada lite småirriterade över att de inte får in några puckar.. Hoppas!
Sen måste ju Sverige slå USA, vilket kan bli jävligt svårt då USA är bra som fan med..
Martin Löwgren
2010-01-03, 23:54
Jag ska fan se matchen tänkte jag. Får bli några koppar kaffe så man orkar jobba imorrn bara.
3-0, nu blir det jävligt svårt..
Där kom ettan! Sätt lite press på kanadickerna nu.
Fan va löjligt att Wikegård är så partisk när det gäller Schweiz... Sverige är okej men fan inte Schweiz!
Mestalla
2010-01-04, 00:22
skit att Sveriges match är så sent :(
davvan, alla hatar Kanada!
Fan va löjligt att Wikegård är så partisk när det gäller Schweiz... Sverige är okej men fan inte Schweiz!
Blir ju mycket roligare match så länge Schweiz är med, är ju inget skoj med en kanadensisk utklassning.
Sen tror jag det blir en väldigt jämn och tuff match mellan Sverige och USA, tycker USA såg bättre ut än Kanada i deras match. Hoppas hoppas att Sverige vinner, tippar 4-3 till oss!
Blir ju mycket roligare match så länge Schweiz är med, är ju inget skoj med en kanadensisk utklassning.
Sen tror jag det blir en väldigt jämn och tuff match mellan Sverige och USA, tycker USA såg bättre ut än Kanada i deras match. Hoppas hoppas att Sverige vinner, tippar 4-3 till oss!
Jadå, men i detta fall känns det enbart för att Sverige ev. (hoppas) möter vinnaren i denna match... Lite professionell kan han väl försöka vara?
Lite pirrigt är det, USA är fan riktigt bra..
Mestalla
2010-01-04, 02:52
Sverige kommer vinna med 5-1.
Ska bli jävla kul se, hoppas på en toppmatch!
Fyfan, ett öppningsmål av USA är inte bra :/ hoppas vi håller uppe andan och pressar på mål nu
Dem ser väldigt nervösa ut, men detta är nog lungt, dem msåte bara förstå att man inte kan dribbla och ha sig mot USA, alla andra lag vi mött har faktiskt inte vart så bra, USA är för bra för detta sorts spel.
Det var ju som i matchen mot Finland, lite knackig första period.. Sen kom dom in i spelet i andra.. Men Markström är en duktigt jäkla målis
Satan, illa med snabbt mål!
_slipknot1_
2010-01-04, 03:21
Satan, illa med snabbt mål!
Mjo och särskilt via en sån grov indianare. Hoppas de får in minst en puck i första.
130kg finsk sisu
2010-01-04, 03:33
davvan, alla hatar Kanada!
hur kan man hata världen hockeynation nr 1?
Om man är en bitter innebandyspelare?
hur kan man hata världen hockeynation nr 1?
Om man är en bitter innebandyspelare?
Jag har själv spelat hockey i typ 10 år, men visst.
Kanada spelar riktigt fysisk och rolig hockey men ofta så ska dem vara så jävla osportsliga och alltid råka ha domaren på deras sida, det är typ därför jag inte tycker om dem och inte heller kan respektera dem tills dem blir av med dessa dumheter som enligt mig, inte hör hemma i hockeyn.
130kg finsk sisu
2010-01-04, 03:41
Givetvis håller jag med dej om att sånt inte hör hemma i hockeyn. Men är det inte lite dagisnivå att påstå att ett lag alltid får domarna på sin sida? Vi snackar ju trots allt omhockey på väldigt hög nivå?!
Skitperiod, jänkarna känns mer som ett lag och giftiga så fort de kommer in i zon.
Btw någon som vet varför sverige har sorgeband?
130kg finsk sisu
2010-01-04, 03:45
Rickard Fagerlund har dött.
Ok jag ger dig det, men ofta så verkar det som om dem trots allt blir väldigt påverkade av publiken kanske?
Men det här med att man typ låter svenskarna bo i en barrack och får dela på 3 duschar och en toalett, tar bort tv, soffor, etc etc är så främmande för oss svenskar.. Jag menar vi är deras gäster och man ska tas emot därefter.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! 1-1 !!!!!
Degpekka
2010-01-04, 04:06
goooooooooottt!!!!!
Domarn är köpt, domarn är köpt!!!!!! Nejdå, men vafan, lite surt är det.
Haha. Akta Zucker! Fint namn.
Jaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA*!!!!! 2 - 1!! För fan!! Underbart!
_slipknot1_
2010-01-04, 04:13
Domarn är köpt, domarn är köpt!!!!!! Nejdå, men vafan, lite surt är det.
Junisarna får inget gratis det är ett som är säkert. Swe spelar bättre o bättre nu!
JAAAAAAA!!:)
Degpekka
2010-01-04, 04:15
gooooooooooooooott!!!!
Nu hade domaren inget val iaf!
Lelle Pelle
2010-01-04, 04:29
Ser ändå bra ut tycker jag. Lite svammel av backarna fortfarande, dock betydligt bättre än i första. Grym pass av Markström i PP, synd bara att det inte resulterade i något!
Ser ändå bra ut tycker jag. Lite svammel av backarna fortfarande, dock betydligt bättre än i första. Grym pass av Markström i PP, synd bara att det inte resulterade i något!
nej backarna spelar bra.. förutom rundblad som ska dribbla hela fukin tiden..
TAGGA INFÖR SISTA NU FÖRFAN!!!!! SVERIGE!!!
Sverige har varit det klart bättre laget, USA har bara fått mål på våra misstag.. lite psykande:(
Rundblad är fortfarande nervös verkar det som, hoppas det släpper nu inför tredje för han är en viktig kugge i det svenska laget.
Vafan sysslar domaren med? Matchstraff fÖr det dÄr????!
Lelle Pelle
2010-01-04, 04:46
Omfg!!!!!!!!!
Men för fan, domarn är köpt! Dra åt helvete!
_slipknot1_
2010-01-04, 04:47
Helt sjukt...domaren håller på och ger bort matchen...
Jag blir så förbannad! Kan inte uttrycka mig i ord!!
130kg finsk sisu
2010-01-04, 04:50
SVTplay funkar inte på jobbet. kan nån berätta vad som hänt och vad ställningen är.
Matchstraff för en skitgrej på svensk, 5 min utvisning, sverige håller ut atm, hållt ut i 4 min.
Alla hatar domaren nu, inkl publik
KATASTROF DOMARE HGGGGFRRRRRR
2 - 2. Efter 1min så tittare en USA spelare och tittar efter pucken, ner i marken. Får då en tackling så han blir liggande, Svensken hade armen intill kroppen och det såg inte direkt avsiktligt ut, han får matchstraff och 5min powerplay till USA!
Nej, nu jävlar! Nu ska domarn Dö!! Fy fan, friläge, USA hugger han över benet, han missar, utvisning för USA.
Lelle Pelle
2010-01-04, 04:52
Men driver dom?!
_slipknot1_
2010-01-04, 04:52
Herregud..............så sjukt köpt domare......
130kg finsk sisu
2010-01-04, 04:53
varifrån är domaren?
Antar att tacklingen träffade huvudet? De brukar ju dömma matchstraff trots schyst tackling för det.(inte i NHL)
_slipknot1_
2010-01-04, 04:53
varifrån är domaren?
Antar att tacklingen träffade huvudet? De brukar ju dömma matchstraff trots schyst tackling för det.(inte i NHL)
Finland och Kanada
130kg finsk sisu
2010-01-04, 04:54
hehehehe! mina 2 länder ;)
Visst träffade han huvudet lite, men det var axeln bara och snubben kollar ner i marken
WHITEFOLKS
2010-01-04, 04:55
Har varit domare från kanada i alla sveriges matcher utom en.
varifrån är domaren?
Antar att tacklingen träffade huvudet? De brukar ju dömma matchstraff trots schyst tackling för det.(inte i NHL)Japp, den var mot huvudet, så helt ologisk är den inte, men killen åker och kollar ner i isen, huvudet rakt ut, svensken kommer förbi han, aja, jag förklarar som en idiot.
Men nu vafan är det här...
edit: jävla skitmål det där också.
Nej nej, den här domarn ska fan inte få dömma i korpen ens! Det där är solklart om något!
Lelle Pelle
2010-01-04, 05:06
men nu vafan är det här...
+1
Lelle Pelle
2010-01-04, 05:07
Så. Jävla. Tråkigt.
130kg finsk sisu
2010-01-04, 05:09
Kan inte låta bli att förundras över att man blivit hyvlad vid anklarna här och sen kommer delvis samma personer och vill fria en tackling mot huvudet som är förbjudet i internationell hockley(ej NHL).
Sen är det finnen eller kanadicken som är dålig eller båda?
står det 3-2 nu ? till vem?
WHITEFOLKS
2010-01-04, 05:10
Ja du kan ju titta på den tacklingen sen. Så får vi se om du tycker att det är matchstraff.
Lelle Pelle
2010-01-04, 05:10
Kan inte låta bli att förundras över att man blivit hyvlad vid anklarna här och sen kommer delvis samma personer och vill fria en tackling mot huvudet som är förbjudet i internationell hockley(ej NHL).
Sen är det finnen eller kanadicken som är dålig eller båda?
står det 3-2 nu ? till vem?
Såg du ens tacklingen som gav matchstraffen?
Rundblad igen, detta var verkligen inte hans match....
Vafan gÖr rundblad ffs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tabbat sÖnder sig hela matchen.. O nu detta!!! förfan sämst
WHITEFOLKS
2010-01-04, 05:12
So far så har Sverige haft 3 power play. Ingen utav de utvisningarna var en bedömningsfråga.
En tokslashing på friläge och två stycken puck out.
Sverige har fått lite gott och blandat i utvisningar + ett matchstraff.
Amen kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuk
_slipknot1_
2010-01-04, 05:13
helvetes helvete...helt otroligt 3mål på sjuka individuella misstag..
130kg finsk sisu
Nej som jag sa tidigare ser jag inte svtp0lay. Men ni sa ju själva att de träffade huvudet. Då är det matchstraff om spelaren blir skadad. Så är REGLERNA. Själv tycker jag att det är fel i regeln. Är tacklingen korrekt så är den oavsett om den tar i ansiktet eller vaden. Men t.o.m NHL skall ju ändra sina regler till dessa som finns internationnellt.
http://www.justin.tv//johnm99#r=dz14QsA
testa den
130kg finsk sisu
vad är ställningen?
Men för fan!!! 2 - 4! SLARV! GONATT! Vi spelar ju bättre, 1/3 domarnas fel, 1/3 backarna, 1/3 hela laget.
4-2 till usa..
rundblad tror han är kung ju.. fan va förbannad jag är... HELT FUKIN SJUKTTTTTTT
han dribblar o sjabblar bort hela tiden.. o nu gör usa 4-2 för han ska asdabiåsnh´d0ag8ioådn¨9a0sg8åbudnag89upabsdas
130kg finsk sisu
2010-01-04, 05:15
vill bara säga att jag är inte ute efter att jälvas på nåt sätt. Men det finns faktiskt checking to the head och om han blir liggandes är det matchstraff. Fel som sagt men enligt reglerna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.