Visa fullständig version : Mysig artikel - 90tals låtar :)
Fearstrike
2008-12-09, 08:28
http://www.metro.se/se/article/2008/12/04/19/4619-45/index.xml
Oh yes!
Var på 1994-fest förra helgen. Bästa någonsin. :hbang: Aldrig varit så mör i varken kropp eller röst tidigare.
kalajset
2008-12-09, 09:41
Det där slutade man ju aldrig lyssna på. :em:
Det där var ju som ett enda långt högstadiedisco. :)
Herregud vilken smörja!
Minns fortfarande hur dåligt den topplistmusiken lät.
the_PL_man
2008-12-09, 12:38
Håller helt med att denna musik var usel. Det enda som gick att lyssna på i den vägen då var KLF.
/the_PL_man
Herregud vilken smörja!
Minns fortfarande hur dåligt den topplistmusiken lät.
King Grub
2008-12-09, 12:39
Sämsta årtiondet för musik i historien?
Tacka vet jag Eurodisco 93-95.
Ni som inte tyckte om det kan inte ha varit uppe på dansgolvet. ;)
Anton Fräs
2008-12-09, 12:48
Jag ställer mig nog tyvärr på Grubs sida :( 60-70 tal å andra sidan! Yeah!
the_PL_man
2008-12-09, 12:49
Jodå, men jag föredrog nog vid den tiden de lite lugnare låtarna på slutet....:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tough_Guys_Don't_Dance
FFS! ;)
Tacka vet jag Eurodisco 93-95.
Ni som inte tyckte om det kan inte ha varit uppe på dansgolvet. ;)
Va snackar ni om *screwy*
DETTA va 90 talet ;)
90
Death - Spiritual healing
Death Angel - Act III
Bathory - Hammerheart
Flotsam and Jetsam -When the Storm Comes Down
Suicidal tendencies - lights camera revolution
Pantera - Cowboys from hell
Annihilator, Judas priest, Testament OSV OSV OSV
Och det där va bara 1990 i think you get my point :D
91
6wquAKVsDvc
90 talet va ett BRA årtionde!
petersson
2008-12-09, 12:59
Haha! Nästan alla låtar är ju med på en skiva jag har som Heter "E-type väljer sina eurofavoriter"
shut teh face
2008-12-09, 13:03
2000 ser ut att bli sämre tyvärr
Fearstrike
2008-12-09, 13:23
coco jamboo e ju fett skön :D
kalajset
2008-12-09, 13:59
En sak som jag tycker är lite smålustig är att personer som klankar ner på Euro Disco kan lyssna på allt möjligt annat "kul" istället, som är minst lika stereotypt.
80-tals hårdrock t ex, är ju verkligen så häftigt med jeansjackor med Iron Maiden-tygmärken och ruffsiga frisyrer. Eller den typen av punk som endast lever på att härma Ramones så mycket som möjligt. Eller dagens s.k "hardcoremetal"-band, som sjunger som fjollor och låter precis likadant allihop, det är ju verkligen alernativt.
Nää, jag är inte bitter :D - Lyssnar på väldigt mycket olika typer av musik själv, (däribland alla de ovanstående i olika stor grad), men jag kan inte ta den allt som oftast otroligt starka kritik mot Euro seriöst från folk som lyssnar rejält på t ex Volbeat, In Flames, Takida, och för all del all form av MTV-rap. Lyssnar man däremot t ex på obskyra popband från Island eller minimal techno förstår jag hur man kan avsky Euro, men då blir det istället väldigt pretentiöst och gränsar till elitism, något jag inte direkt finner bättre än att lyssna på Euro överhuvudtaget.
nä 80-talet
Är det topplistepop eller musik i allmänhet vi pratar om nu?
Särskilt vad gäller hårdrock och metal. Det kom inte ut mycket bra det årtiondet.
Vad gäller eurodisco så andas det ju nostalgi lång väg. Inget får oss åttiotalister att hoppa runt och skrika mer efter några öl.:D
Musikvideo nr 4!! AHAHAHA:laugh:
Pudzianovski
2008-12-09, 14:38
90-talet var underbart. Då slog black/death metal igenom. En vidareutveckling på heavy metal. En ny epok ! :thumbup:
Musikvideo nr 4!! AHAHAHA:laugh:
Pandora - trust me
Euro*drool*
Underbart trück i musiken!!
Helt klart ;)
Deceiver85
2008-12-09, 15:05
Tacka vet jag 80-talet...
m-ME3bLXYx0
Tricklev
2008-12-09, 15:10
Tacka vet jag 30-talet...
fLOualK5GP0
Förövrigt har det kommit bra musik under alla år, däremot kanske det på MTV inte alltid är bra. Om man får vara tråkig ett inlägg, heh.
bluelight
2008-12-09, 15:16
Tacka vet jag 80-talet...
m-ME3bLXYx0
Hahaha :laugh:
Riktigt bra sångröst..
Deceiver85
2008-12-09, 15:18
Haha, va fan, det är ju fel låt! Här är originalet:
JpR0uoYNNTw
shut teh face
2008-12-09, 15:31
Är det topplistepop eller musik i allmänhet vi pratar om nu?
Hur mycket skit som produceras i förhållande till bra saker. Fast jag är rätt partisk, jag kommer nog aldrig tycka att ett kommande årtionde är bättre än 70-talet; för det är min musiksmak.
Tacka vet jag 30-talet...
aXHkvpJ_awg
yXncFHcA2jg
Kolla bara muschen! :hbang:
Nej, det är fantamig 2000-talet som är det sämsta. Då talar jag såklart om alla tuggummidoftande7kgvaxihåretscreamoemometalwannabe s. De kommer som ogräs.
*spy**spy**spy*
n6NgUWiU89M
Nej, det är fantamig 2000-talet som är det sämsta. Då talar jag såklart om alla tuggummidoftande7kgvaxihåretscreamoemometalwannabe s. De kommer som ogräs.
*spy**spy**spy*
[.yt]n6NgUWiU89M[/yt]
det där är ju gött ju :D
kalajset
2008-12-09, 16:54
yXncFHcA2jg
Kolla bara muschen! :hbang:
Ah, sådär ska det låta ju, även fast låten kommer ifrån skivan när de började tappa. :cool:
så dåligt var det inte. ok pop musiken sög. men heavy metal/ rock var helt ok imo.
Metallica, RATM, Iron maiden, Rammstein etc...
Musiken dog i slutet av 70-talet när man valde att våldta soul/funk/pop och försöka trycka ihopa dem till en misslyckad samlingsgrupp, "disco". Dessa låtar är inte mkt bättre, men nostalgiska så det stänker om det! Varje låt som var med där tar mig till en varm plats oavsett hur kass den än är. Minnen!
Nostalgi :)
Eurodance/disco/"techno" är självklart väldigt bra och helt klart höjdpunkten sen Beethoven. Det försöker inte vara något det inte är, helt enkelt ärlig icke-pretentiös som är gjord för att göra folk glada.
Haha! Vad lyssnade du på i din ungdom då? 17-26 år var du ju under 90-talet, musikåldern ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.