handdator

Visa fullständig version : Ladyinsane/styrkelyft - mot 500kg som junior!

Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

LadyInsane
2008-11-17, 16:05
Målet är som titeln lyder, att vinna Junior SM i Styrkelyft inom tre år. :hbang:
För att lyckas kommer det krävas mycket träning, en hel del försök att komma i försmå dräkter och hjälp av mina klubbkamrater/coacher.

LadyInsane/LI
20 år(88)
Klubb: Örebro KK:hbang:
Coacher: Rambo och Deceiver85

1RM (Raw/endast bälte)
Böj: 90kg
Bänk: 50kg
Mark: 117.5kg

På tävling (DM i Karskoga för två veckor sedan)
Böj: 80kg
Bänk: 45kg
Mark: 117.5kg

Målet framöver är att förbättra bänken avsevärt samt att börja träna med dräkter och tröja.

Schema f.r.o.m. idag: (Basövning plus komplement)

Mån Bänk/Triceps - Smalbänk, Snedbänk, Explosiva bänkar, Golvpress/Utlåsningar, Push-downs

Ons Mark/Biceps - Marklyft, Stångrodd, Latsdrag, Bicepscurls

Fre Bänk/Axlar - Bänkpress, Sned hantelpress, Dips, MP/Hantelpress, Sidlyft

Lör Böj/Mage - Knäböj, Explosiv Mark(Trots att det är böjdag), Good Mornings/RDL, Lårcurls, Brutalbänk, Crunches

- Alla övningar kan skifta beroende på pass.

För er som inte läst mina tidigare journaler och är lite nyfikna; kolla mina threads eller skriv LadyInsane på youtube så dyker det upp ett 20-tal små filmsnuttar. :)

--------------------------------------------------------------------------

Inleder journalen med lördagens Böjträning:

BEN, MAGE

Böj
20kg - 5
30kg - 4
50kg - 5
60kg - 3
70kg - 1

Boxböjar med dräkt
70kg/80kg 4 set

Explosiva mark
40kg - 3
60kg - 1, 1,
70kg - 1, 1, 1, 1, 1,

Good Mornings
30kg - 8
40kg - 8, 8, 8,
50kg - 6 (Reps-PB)
40kg - 8

RDL
40kg - 8
45kg - 8, 8, 8,

Brutalbänk
9, 8, 6

Crunches med vikt
+2.5kgt - 15, 15, 15

Roterande crunches
+2, 5kg - 5, 5, 5,

Kommentar: Det var ett riktigt kul pass. Har längtat efter att testa min nya Superiordräkt och äntligen fick jag göra det. Fan vad ont det gjorde! Mina lår är för stora och dräkten kom knappt upp. Fick till en härlig blå färg på låren som knappt har släppt ännu. :D

Film från en av dräktböjarna. Nog kan man se att jag är grymt ovan!
7NjUmq3sBms

Hoppas denna journal blir lika kul som den förra!:)

Pepz
2008-11-17, 16:08
Härlig målsättning!!
Lycka till! jag tänker följa dina framsteg!

KRILLE!
2008-11-17, 16:13
Kul att se, kör hårt! :)

Mapa
2008-11-17, 16:15
äntligen en journal i denna del!!

ser att du gjort lite ändringar i schemat också :)

LadyInsane
2008-11-17, 16:16
Härlig målsättning!!
Lycka till! jag tänker följa dina framsteg!
Hej Pepz! Tack så mycket. :) Hoppas på att lyckas!

Kul att se, kör hårt!
Tack Krille! Det ska jag!:hbang:
äntligen en journal i denna del!!

ser att du gjort lite ändringar i schemat också

Ohja, säger detsamma!

Jupp, tack vare dig Mapa*kissass*

Ironbabe
2008-11-17, 16:17
Coolt! Guldmedaljsjournaler tycker jag om *flex*

Bra att ha ett långsiktigt mål framför sig att sträva mot! Jag är övertygad om att du kommer lyckas (jag har hört dig vråla på dina filmer och det borde skrämma bort alla motståndare hehehe)

thatkrillesshow
2008-11-17, 16:22
Kul med ny journal och satsning:thumbup: Lycka till!!!!

Jens Hellberg
2008-11-17, 16:26
Ska följas, lycka till !!! :D

Tonto
2008-11-17, 16:56
här är vi seriösa.

HEJJA HEJJA SYYYYSTÄÄÄÄR

LadyInsane
2008-11-17, 17:00
här är vi seriösa.

HEJJA HEJJA SYYYYSTÄÄÄÄR

Yes we are! Tack brorsan. :)

Ska följas, lycka till !!!

Nä vad skoj! Tack Hellberg!
Kul med ny journal och satsningLycka till!!!!

Tack Krille. :)

Coolt! Guldmedaljsjournaler tycker jag om *flex*

Bra att ha ett långsiktigt mål framför sig att sträva mot! Jag är övertygad om att du kommer lyckas (jag har hört dig vråla på dina filmer och det borde skrämma bort alla motståndare hehehe)

Ohja, jag ska satsa stort!

Hehehe fast så farlig är jag inte:em::)

Matte-
2008-11-17, 18:16
Trevligt med en ny journal :)

Få guld tror jag inte du kommer få något problem med :thumbup:

tigerofsweden
2008-11-17, 18:31
Stort lycka till med din nya satsning :)

Nitrometan
2008-11-17, 18:48
Lycka till!

Varför den höga boxen? Du hade ju passare, varför inte bara känna hur det känns och om du kan hitta djupet?

Arf Pingvin
2008-11-17, 19:34
Jag tycker det är grymt att du vågar sätta upp ett långsiktigt mål OCH flytta journalen till tävlingsdelen. Stort lycka till :thumbup:

LadyInsane
2008-11-17, 22:04
Trevligt med en ny journal

Få guld tror jag inte du kommer få något problem med :

Tack Matte! Jag håller med. Ibland måste man städa bort allt gammalt och satsa på nytt!

Hehe, när jag väl är redo, så då jäklar!
Stort lycka till med din nya satsning

Tack Tigern!:)

Lycka till!

Varför den höga boxen? Du hade ju passare, varför inte bara känna hur det känns och om du kan hitta djupet?

Tack!

Du har rätt. Tog bort vikit skivan efter det setet och testade en djupare box. Det gick lika bra när jag gick djupare. Hoppas det ska gå bra om några veckor och faktiskt göra riktiga böj:)
Jag tycker det är grymt att du vågar sätta upp ett långsiktigt mål OCH flytta journalen till tävlingsdelen. Stort lycka till

Tack ArfPingvin!

Ett långsiktigt mål känns som nyckeln för mig i min träning. Något att sträva mot och satsa på. Om tre år är det mitt sista år som junior (2011) och det är då det verkligen ska smälla. Om jag dock råkar vara rym redan 2010 så klagar jag ju inte. :)

LadyInsane
2008-11-17, 22:12
BÄNK +Triceps

Träning på ÖKK med laget. Riktigt trevligt som vanligt!

Smalbänk
20kg - 8
30kg - 4
35kg - 2
42.5kg - 3, 3, 3, 3, 3, (Serie-PB)

Dips
KV - 3, 2, 3

Snedbänk
20kg - 5
25kg - 5
30kg - 5
35kg - 3
40kg - 1
35kg - 3
30kg - 5
25kg - 5

Utlåsningar (hål 9)
40kg - 4
45kg - 2
50kg - 3, 2,

Dipsmaskin
30kg - 6
50kg - 8, 8, 8,

+ Några set magmaskin

Kommentar: Nöjd med passet. Har aldrig kört så pass tungt i smalbänk tidigare och det gick relativt smärtfritt. Är dessutom nöjd med dipsen, i och med smalbänken innan. Snedbänkarna var skoj, körde stege tillsammans med Rambo. Efter utlåsningarna provade jag push-downs men det gnällde i armbågarna. Kändes bättre i dipsmaskinen i slutet.

På onsdag blir det 90kgx3x5 i Mark! Längtar!

Klo
2008-11-17, 22:18
Jättekul, detta ska följas! :hbang:

Skulle vilja slå ett slag för mycket grundträning speciellt nu i början. För jäkla trist med alla ivriga juniorer som pajar leder och muskler för att de har för bråttom.

LadyInsane
2008-11-17, 22:58
Jättekul, detta ska följas! :hbang:

Skulle vilja slå ett slag för mycket grundträning speciellt nu i början. För jäkla trist med alla ivriga juniorer som pajar leder och muskler för att de har för bråttom.

Tack Micke. :)

Du har rätt och du får gärna förklara mer specifikt. :) Mindre 3:or och mer 8:or?

Gnusram
2008-11-17, 23:54
Lite yrvaket trillar jag in och grattar till tävlingsdebuten. Kul!

För övrigt så är det djäkligt skoj att se med vilken entusiasm du kör. Keep it up!

Cirius
2008-11-18, 01:37
Såklart jag följer efter dig Lady!! Nu får du köra hårt :)

Klo
2008-11-18, 09:22
Tack Micke. :)

Du har rätt och du får gärna förklara mer specifikt. :) Mindre 3:or och mer 8:or?

Optimal teknik och träning av hela kroppen. Mindre 1-3 i SL eller åtminstone minimalt med maxlyft och antagligen 6-10 för resterande första åren. Kanske inte snabbaste vägen att bli stark men antagligen en bättre långsiktig lösning.

Du har ju 3 år på dig, kör smart!

emmzan
2008-11-18, 09:35
Kört smart och kör hårt!!! :hbang:

LadyInsane
2008-11-18, 11:26
Lite yrvaket trillar jag in och grattar till tävlingsdebuten. Kul!

För övrigt så är det djäkligt skoj att se med vilken entusiasm du kör. Keep it up!'

Tack gnusram, du är lite sen men det gör ju inge:P

För det mesta tänker jag löjligt mycket på träningen. Kan inte låta bli, har aldrig funnit något som jag älskar så pass mycket. Har tränat sedan jag var 6 men inget har varit lika kul som styrkelyft. *cupid*

Såklart jag följer efter dig Lady!! Nu får du köra hårt

Yey!! Tack Cirius, det gör vi!
Optimal teknik och träning av hela kroppen. Mindre 1-3 i SL eller åtminstone minimalt med maxlyft och antagligen 6-10 för resterande första åren. Kanske inte snabbaste vägen att bli stark men antagligen en bättre långsiktig lösning.

Du har ju 3 år på dig, kör smart!

Det låter förståndigt. Kan vara bra för mig att tänka på. Kör inte alldeles förmycket 1-3, men sällan fler än 5 reps i basöningarna. Försöker dock att inte köra mindre än 6 reps i alla komplementövningar.

Precis, 3 år är lång tid. Ska se till att inte slita ut mig. :)

Kört smart och kör hårt!!!

Yeah baby!:hbang:

SweLabs
2008-11-18, 12:16
Metal + SL är en bra kombiantion. Lycka till :hbang:

LadyInsane
2008-11-18, 19:38
Metal + SL är en bra kombiantion. Lycka till :hbang:

Den bästa kombinationen!!:hbang:

Tack Swelabs!

MagnusG
2008-11-19, 14:38
Aah.. du börjar se farlig ut *flex*
Vilket viktklass är det du skall tväla i? Eller har du nämnt det? :smash:

Som folk här innan nämnt. Tar du det bara lungt, sansat och försiktigt så ska du se att du blir starkare än Hulken (Hulkan om man är tjej va?) innan du vet ordet av ;)

Lycka till det bästaste! :hbang:

LadyInsane
2008-11-19, 22:41
Aah.. du börjar se farlig ut
Vilket viktklass är det du skall tväla i? Eller har du nämnt det? :smash:

Som folk här innan nämnt. Tar du det bara lungt, sansat och försiktigt så ska du se att du blir starkare än Hulken (Hulkan om man är tjej va?) innan du vet ordet av ;)

Lycka till det bästaste! :hbang:

Hehe tack Magnus!!

Nej det har jag inte. Jag har velat fram och tillbaka ganska länge över ifall det blir 67:an eller 75:an. Vägde in på 68.75 på tävlingen. (men ganska bastant frulle i magen). hade gått ned några kilon inför och funderat på att tävla i 67:an. Har dock bestämt mig nu att det är 75:an som gäller. Morgonvikt ca 69kg. Ska fortsätta ligga runt det och nöta. Har insett att jag inte kommer bli starkare av att gå ned i 67:an. Dessutom har jag min längd emot mig och därför är det smartare med 75:an. Ojoj en massa babbel, men det är tanken iaf. :D

Jag har haft Hulken som smeknam när jag lirade fotboll och innebandy:cool:

Kul att du tittade in!

Edit: Snart kommer film och rapport från Markpasset!

LadyInsane
2008-11-19, 23:08
MARK + Biceps & Mage

Träning på ÖKK med laget! Var nere vid sex och kom hem vid tio. :D Det är för skoj för att gå tidigare!

Dödslyft
40kg - 6
60kg - 4
80kg - 2
90kg - 5, 5, 5, (Serie-PB!!!!)
70kg - 3, 3, 3,

Stångrodd från 20kg-platta
30kg - 8
40kg - 8, 8, 8,

Latsdrag
5 set

Biccecurls
3 set

Brutalbänk
10, 8, 8,

Plankan på ett ben (Bålövning)
100sek, 60sek

Baljan
+2.5kg - 15, 15, 15

Magmaskin
20kg - 10
25kg - 6
22.5kg - 8

Kommentar: Nytt pers i Marken! Sweet! Kändes riktigt bra. Treorna på 70kg var teknikträning. Efter att ha studerat min Mark såg coachen att jag tenderar till att rulla fram stången när jag böjer mig ned. Det plus att min svaghet är början av lyftet genererar till att det blir tyngre än vad det borde bli. Hade faktiskt aldrig tänkt på det tidigare. Brukar alltid börja med smalbenen mot stången men ska ändra fotställningen nästa vecka. Hoppas förändringen ger resultat och gör det "lättare" att marka. :)

Rambo fyller år idag också!*kissass* Grattis Grattis!

Robert har problem med höften men körde på hårt med chins och rodd. Duktig pojke*cupid*, som inte tappar motivationen trots att han inte får marka/böja på ett tag. Själv hade man gått under...:S

Här är dagens film!

IDBlTKyZuZ8

Mapa
2008-11-19, 23:21
oj oj oj .. marken kommer bli RIKTIGT bra.. 90 såg ut som papper.. bra plankat också! ^^

Jens Hellberg
2008-11-19, 23:34
Väldigt bra marklyft, och bra rodd :)

Deceiver85
2008-11-19, 23:35
117,5kg kommer snart vara ett minne blott i marken...mot 150kg!

LadyInsane
2008-11-19, 23:39
oj oj oj .. marken kommer bli RIKTIGT bra.. 90 såg ut som papper.. bra plankat också! ^^

Tack Mapa!

Blev fan förvånad över plankan. Det var svinlätt. Antar att all magträning de senaste månaderna har gett ganska bra resultat:)

Väldigt bra marklyft, och bra rodd
Hej Hellberg! tack ås mycket:)

117,5kg kommer snart vara ett minne blott i marken...mot 150kg!

YEAH BABY!! Mor 150kg raw!!:hbang:

Delightful_imp
2008-11-20, 12:01
Fina mark :)

Du skulle ju tävla med mig i 67,5an! :'(

Du börjar bli riktigt stark nu, är surt att inse att du är så välcoachad att du springer om mig i styrka snart.

LadyInsane
2008-11-20, 17:06
Fina mark :)

Du skulle ju tävla med mig i 67,5an! :'(

Du börjar bli riktigt stark nu, är surt att inse att du är så välcoachad att du springer om mig i styrka snart.

Tack!:)

I know, men det går ju inte. Dietade ned mig till 67kg. Blev riktigt smal t.o.m. men kommer inte bli stark om jag hela tiden måste se till att ligga nere på en visst vikt har jag insett. Se detta som något positivt istället. Nu kan vi hejja oss sönder och samman på varandra så båda vinnar;)

Jag har tur som har såna grymma människor i ÖKK. :)

Är du hemma runt jul? Vore grymt o träna tillsammans!

LadyInsane
2008-11-20, 17:09
Enligt Styrkelyft Online är jag rankad som 3:e bästa Junior i Sverige. Samt 8:e bästa Senior. :D

Efter en tävling!!:laugh:

http://www.freesmileys.org/smileys/dance017.gifhttp://www.freesmileys.org/smileys/dance005.gifhttp://www.freesmileys.org/smileys/dance011.gif

Timmi
2008-11-20, 17:24
Ibland är det alltså bra att vara tant ;)
Du ska inte tro att jag inte håller ögonen på dig bara för att jag inte spammar.
En annan ska komma igång med träning igen i nästa vecka nu när det satans gipset och förkylningen som följde lagt sig.

Tonto
2008-11-20, 17:36
hörde att du inte kommer till storstaden i helgen :( osjysting.

Nitrometan
2008-11-20, 18:06
Enligt Styrkelyft Online är jag rankad som 3:e bästa Junior i Sverige. Samt 8:e bästa Senior. :D

Efter en tävling!!:laugh:
Vad säger det om konkurrensen tycker du? :)

Eller också är du så übergrym att de andra inte har en chans.

Mapa
2008-11-20, 18:08
i din viktklass? eller totalt? galet hur som helst

Rambo
2008-11-20, 18:23
Bra kört igår.

Ska bli väldigt intressant att se hur det blir när vi ändrar om lite i markstilen.
4st magövningar är nog 2 för mycke i min värld:D

Rambo
2008-11-20, 18:26

Det är väldigt tråkigt att det är så få tjejer som börjar med SL. Men vi får vara rädda om dom vi har :thumbup:

bertbert
2008-11-20, 18:32
Det är väldigt tråkigt att det är så få tjejer som börjar med SL. Men vi får vara rädda om dom vi har :thumbup:

Exakt! Så välkommen till tävlingsdelen! :)

Delightful_imp
2008-11-20, 18:55

+1

Jepp, kommer vara runt huvudstaden i princip hela december. Hör av dig så slänger vi med lite vikter :)
(kommer bara bli pinsamt när du ser min kassa teknik)

LadyInsane
2008-11-20, 19:16
Ibland är det alltså bra att vara tant ;)
Du ska inte tro att jag inte håller ögonen på dig bara för att jag inte spammar.
En annan ska komma igång med träning igen i nästa vecka nu när det satans gipset och förkylningen som följde lagt sig.

Vad bra, jag har undrat vart du har tagit vägen*cry*

hörde att du inte kommer till storstaden i helgen :osjysting.

Jag vet:(

I Juniorerna är det Anna Jonasson och Lucia. Lucia blir senior nästa år, så henne kan jag räkna bort. Anna Jonasson är ett år äldre än mig. Hon är stark och har kört länge men hennes vikter är inte ouppnåliga; http://89.221.240.240/web/userInfo.aspx?userId=191

I Seniorer finns en hel rad sjukt starka brudar. Dessa får jag koncentrera mig på när jag själv blivit tant. 23+.

Jag är åtminstone påväg till o bli ubergrym*cupid*

LadyInsane
2008-11-20, 19:19
i din viktklass? eller totalt? galet hur som helst

I min viktklass 75:an.

Av alla juniorer är jag på 13:e plats och av alla damer är jag på plats 46. Ska bli intressant hur placeringarna förbättras efter nästa tävling med lite utrustning!

Bra kört igår.

Ska bli väldigt intressant att se hur det blir när vi ändrar om lite i markstilen.
4st magövningar är nog 2 för mycke i min värld:D

Tack detsamma!

Ser framemot nästa veckas mark. Känns som att detta kommer bli riktigt bra!

LadyInsane
2008-11-20, 19:20
Det är väldigt tråkigt att det är så få tjejer som börjar med SL. Men vi får vara rädda om dom vi har

*kissass*

Exakt! Så välkommen till tävlingsdelen! :)

Yey Tack Bertbert!!

Jepp, kommer vara runt huvudstaden i princip hela december. Hör av dig så slänger vi med lite vikter :)
(kommer bara bli pinsamt när du ser min kassa teknik)

Gött! Vet inte precis när jag kommer över, men vi lär hinna med ett pass! Vore skitkul!:)

CuietErik
2008-11-20, 22:36
Skoj att du startat en ny journal, följde din gamla trots att jag nog inte skrev någe men, även skoj att du ska tävla i SL. Denna journal får man ta å följa lite mer, samt sända några snälla kommentarer, btw riktigt stark du blitt och älskar att du lägger upp massa filmer. Kör hårt, ROCK AND ROLL

mela
2008-11-21, 10:10
Underbart med en journal i forumet för de tuffa. GO GIRL!

MagnusG
2008-11-21, 11:02
Hehe tack Magnus!!

Nej det har jag inte. Jag har velat fram och tillbaka ganska länge över ifall det blir 67:an eller 75:an. Vägde in på 68.75 på tävlingen. (men ganska bastant frulle i magen). hade gått ned några kilon inför och funderat på att tävla i 67:an. Har dock bestämt mig nu att det är 75:an som gäller. Morgonvikt ca 69kg. Ska fortsätta ligga runt det och nöta. Har insett att jag inte kommer bli starkare av att gå ned i 67:an. Dessutom har jag min längd emot mig och därför är det smartare med 75:an. Ojoj en massa babbel, men det är tanken iaf. :D

Jag har haft Hulken som smeknam när jag lirade fotboll och innebandy:cool:

Kul att du tittade in!

Edit: Snart kommer film och rapport från Markpasset!

Haha.. ibland måste man få "babbla" av sig ;)
Aah.. 75-an låter som ett bra mål! Då har du en hel del kilon du kan äta upp dig på (ja åh bygga muskler så klart).
Ligger ju själv i 75:an.. fortsätter du så här, då får en gammal gubbe som en själv se upp *gah!*

Ser bra ut i böjen.. fin teknik. Yeah baby! :hbang:

*rockar vidare*

LadyInsane
2008-11-21, 14:05
Haha.. ibland måste man få "babbla" av sig ;)
Aah.. 75-an låter som ett bra mål! Då har du en hel del kilon du kan äta upp dig på (ja åh bygga muskler så klart).
Ligger ju själv i 75:an.. fortsätter du så här, då får en gammal gubbe som en själv se upp

Ser bra ut i böjen.. fin teknik. Yeah baby!

*rockar vidare*

Hehe, oroa dig inte, dina vikter är hiskeligt långt ifrån mina;)

Vilken böj syftar du på?;) Tack iaf!

Underbart med en journal i forumet för de tuffa. GO GIRL!

Jak e tuffff hest!!

Skoj att du startat en ny journal, följde din gamla trots att jag nog inte skrev någe men, även skoj att du ska tävla i SL. Denna journal får man ta å följa lite mer, samt sända några snälla kommentarer, btw riktigt stark du blitt och älskar att du lägger upp massa filmer. Kör hårt, ROCK AND ROLL

Hej Erik!!

Kul att du vågar dig på att kommentera. Det känns grymt att folk tycker om journalen och uppskattar alla filmer. :) Vilket gym tränar du på??

LadyInsane
2008-11-21, 14:06
Nu blir det bengtpjess på ÖKK!

Kommer filma, skulle vara kul att höra ifrån er ifall tekniken kanske har förbättrats något den senaste tiden. :) Hehe hoppas det!

Tonto
2008-11-21, 15:50
mamma är sur på dig, det där armpump pulvret du gav mig gjorde att min arm sprack och nu menar jag inte det vanliga stället man får bristningar utan nu menar jag verkligen på biceps muskeln :P

MagnusG
2008-11-21, 15:54
Hehe, oroa dig inte, dina vikter är hiskeligt långt ifrån mina;)

Vilken böj syftar du på?;) Tack iaf!

Ooh.. ja just.. menade ju marken så kart! *screwy*
Men "böjen" (läs svanken) är fin den med! *drool*

Haha.. sorry.. De är fredag! :D

LadyInsane
2008-11-21, 19:12
mamma är sur på dig, det där armpump pulvret du gav mig gjorde att min arm sprack och nu menar jag inte det vanliga stället man får bristningar utan nu menar jag verkligen på biceps muskeln :P

Wtf, ringde mamma direkt. DU ljuger ju grappen!

Ooh.. ja just.. menade ju marken så kart! *screwy*
Men "böjen" (läs svanken) är fin den med! *drool*

Haha.. sorry.. De är fredag! :D

Hehe d kan bli snurrigt ibland!:)

Tack. ;)

LadyInsane
2008-11-21, 19:28
BÄNK + Axlar

Dagspass på ÖKK! Egentligen hade vi tänkt köra kväll, men "gänget" körde under dagen så det var bara att pallra sig ned. :)

Bänk
20kg - 8
25kg - 5, 3,
30kg - 3
40kg - 1
42.5kg - 4, 4, 4, 4, (Serie-PB!!!)

Sned Hantelpress
8.5kg - 6
11kg - 3
13.5kg - 8, 8, 8,

Drag till hakan
10kg - 8
20kg - 8, 8, 8,

Sittande hantelpress(utan ryggstöd)
6kg - 4
8.5kg - 10, 10, 10,

Sidlyft
4kg - 8
5kg - 12, 12, 12,

Face-pulls i cable
4 set

Kommentar: Yeah baby! Den tyngsta serien jag har gjort i bänk! Har tidigare gjort 3x3 på samma vikt, men det var sjukt mycket tyngre. Första setet var lite svårt och okontrollerat, men skärpte till mig och fick till någorlunda snygga lyft. Nästa vecka är finalvecka, får se ifall man kan försöka sig på 45kgx4x4. Hoppas det!

Här är set nr två. Vad tycker ni?:)
UMEv1vRk34A

Det var evigheter sedan jag vågade mig på att slänga upp en helkroppsbild. Tänkte att man skulle vara lite tuff och visa formen. Vikten låg på 68, 1kg i morse. Är nöjd med formen och tänker inte gå under 68kg de närmaste tre åren. Snarare plus 1 el 2kg istället. Styrka är ju viktigast och formen är ju inte alltför hemsk. :)

56301

Deceiver85
2008-11-21, 19:30
4x4 på 45kg tar du pisslätt älskling *cupid*, utan problem!

LadyInsane
2008-11-21, 19:34
4x4 på 45kg tar du pisslätt älskling *cupid*, utan problem!

Thanks bejbi!*kissass*

Spader
2008-11-21, 19:57
Grymt pressat!
Formen är inte fyskam den heller :thumbup:

mini
2008-11-21, 20:02
Håller du maxbrett i bänken?

LadyInsane
2008-11-21, 20:08
Grymt pressat!
Formen är inte fyskam den heller :thumbup:

Ohh tackar tackar Olle. :)

Håller du maxbrett i bänken?

:Virro

Håller lillfingrarna på ringen. Känns väldigt brett iaf.

mini
2008-11-21, 20:20
Håller lillfingrarna på ringen. Känns väldigt brett iaf.

Du får hålla bredare, och jag tror att du kanske skulle gynnas av att göra det. Pekfingrarna måste vara innanför ringarna, men med tanke på det har du flera centimeter tillgodo. Värt att testa.
Annars tycker jag att bänken ser bra ut.

LadyInsane
2008-11-21, 20:23
Du får hålla bredare, och jag tror att du kanske skulle gynnas av att göra det. Pekfingrarna måste vara innanför ringarna, men med tanke på det har du flera centimeter tillgodo. Värt att testa.
Annars tycker jag att bänken ser bra ut.

Det är värt ett försök. Tack. :) Testar lite lätt imorgon, samt kanske lite tyngre på måndag. :)

Mapa
2008-11-21, 20:30
bänkarna, dem jag såg iaf. va väldigt fina.. under nästa topp-period lär femtio ryka all världens väg!!!

formen ser också bra ut!! bra tryck i poseringsleendet

CuietErik
2008-11-21, 21:49
Vilket gym tränar du på??

Jag tränar på universitetet, men har ett klippkort från ökk hängandes på kylskåpet, har endast använt det 1gång :). Tyckte det vart så mycket folk på ökk för ett tag sedan, så vart byte till univ. som ligger bra mycket närmare med :) Du tränar endast på ökk eller?

Ang dina bänkar tyckte jag nästa det såg lätt ut, 45 klarar du uten problem, men men man ska inte rusa på vikterna.

Kör Hårt //ERik

LadyInsane
2008-11-22, 00:13
bänkarna, dem jag såg iaf. va väldigt fina.. under nästa topp-period lär femtio ryka all världens väg!!!

formen ser också bra ut!! bra tryck i poseringsleendet

hoppas det! Vafan, måste ju öka lite där ju:D

Jag tränar på universitetet, men har ett klippkort från ökk hängandes på kylskåpet, har endast använt det 1gång :). Tyckte det vart så mycket folk på ökk för ett tag sedan, så vart byte till univ. som ligger bra mycket närmare med :) Du tränar endast på ökk eller?

Ang dina bänkar tyckte jag nästa det såg lätt ut, 45 klarar du uten problem, men men man ska inte rusa på vikterna.

Kör Hårt //ERik

Ja, då får du ju komma ned och kolo-spotta en massa så du kan använda kortet. :)

Har kört några gånger på Friskis och Öuif men ÖKK är lätt stans bästa gym!

Tonto
2008-11-22, 10:55
wow såg bänkarna genom youtube och gissade på 30kilo för de såg så lätta ut men så va det 42,5kg :O

sen tackar jag högre makter för det är en påklädd bild, fortsätt så!

LadyInsane
2008-11-22, 12:12
wow såg bänkarna genom youtube och gissade på 30kilo för de såg så lätta ut men så va det 42,5kg :O

sen tackar jag högre makter för det är en påklädd bild, fortsätt så!

Yey! Ja, det ser fan lätt ut, trots att det inte va det..:D

Haha, knäppskalle, no worries..:D

CuietErik
2008-11-22, 13:28
Ja, då får du ju komma ned och kolo-spotta en massa så du kan använda kortet. :)

Har kört några gånger på Friskis och Öuif men ÖKK är lätt stans bästa gym!

Håller med att ÖKK är stans bästa gym, men eftersom att man är så pass lat så blir det nog att fortsätta på Öuif ett tag till. Hur är det på ÖKK nu med allt folk, är det fullt fortfarande? Ja, jag får väll ta och använda kortet till att kolo-spotta dig där*popcorn*

MagnusG
2008-11-22, 13:36
Hehe.. nu är jag på din svank igen, men fin svank i bänken! :thumbup:
Skuldrorna och lilla stussen ligger där dom ska :D
Bra teknik.

Visst skulle du testa på tröja sedan sa du va? *jorgen*
Tror inte 50 kg är några som helst problem för dig redan nu.

ps. Är det ett par Do-Win skor jag ser du har? :)

Bra lyft!

*yourock*

LadyInsane
2008-11-22, 18:47
Håller med att ÖKK är stans bästa gym, men eftersom att man är så pass lat så blir det nog att fortsätta på Öuif ett tag till. Hur är det på ÖKK nu med allt folk, är det fullt fortfarande? Ja, jag får väll ta och använda kortet till att kolo-spotta dig där

Jag tycker aldrig att det är mycket folk. Kör oftast mån, ons, frekvällar och lördag dag. Iofs har vi lyftare "för-tur" på flaket, så man måste sällan vänta innan man går köra. :)

På ÖKK kan man spotta mig=LI, Deceiver85, Rambo, Mapa, Johan__86 och Oxidant. Även Mystic och Tjuckot tränar där ibland!

Hehe.. nu är jag på din svank igen, men fin svank i bänken! :thumbup:
Skuldrorna och lilla stussen ligger där dom ska
Bra teknik.

Visst skulle du testa på tröja sedan sa du va?
Tror inte 50 kg är några som helst problem för dig redan nu.

ps. Är det ett par Do-Win skor jag ser du har?

Bra lyft!

Hehe, har jobbat mycket med bryggan, kul att det känns. Hoppas på att det ska bli ännu bättre framöver. :)

Jag testade faktiskt tröja idag. Bara provade, utan att lyfta. Tyvärr var alla tre för stora för mig. Testade Titan F6:a stlk 40 och 42. Måste nog få tag på en mindre tror jag. Kan ju knappast sitta bra om man lätt kan dra på sig tröjan själv, första gången man provar.

Jupp det är Do-wins! De är grymma!:)

mini
2008-11-22, 18:49
Inzer Rage X strlk 38...? :naughty:

LadyInsane
2008-11-22, 18:56
BÖJ + Explosiv mark & Grepp

Lagträning nere på ÖKK! Bästa sättet att spendera lördagen såklart. :)

Böj
20kg - 6
30kg - 4
40kg - 4
50kg - 3
60kg - 3
80kg - 3 (Reps-PB!!)
90kg - 1(Tangerat PB)
50kg - 5, 5, 5, 5, 5, (60sek vila mellan seten)

Explosiv Mark
40kg - 6
60kg - 3
70kg - 1, 1, 1, 1, 1,

Good mornings
30kg - 8
35kg - 10, 10, 10

Barholds - Ny övning
60kg - 10s
70kg - 10s
80kg - 10s
90kg - 10s

Kommentar: Tanken var tunga treor i böj, i stege. Fick till ett nytt reps-pers i böjen som jag är väldigt nöjd med. Efter den fanns det bara styrka för en etta på 90kg, så tangerade PB't. Ettan kändes dock väldigt bra, och 100kg är nära känns det som!

Efter de tunga böjarna blev det 50kgx5x5 på 5 min. En minuts vila emellan varje set. Det var en pina, damn vad trött jag blev. Lyckades dock hålla stilen snygg igenom samtliga set och det är jag nöjd över. Om två veckor ska vi fortsätta på coachens(Rambos) experimentella ideer och köra likadant med 50sekunders vila. Nästa vecka blir det böjdräkt igen. Hoppas jag lyckas böja då iaf!

Den explosiva marken kändes faktiskt skitbra, och det var kul att testa barholds. Känns som att det kan hjälpa greppet en hel del.

Film kommer alldeles strax!:)

LadyInsane
2008-11-22, 18:57
Inzer Rage X strlk 38...? :naughty:

Har du en till salu? Eller är det den du själv använder?:)

thatkrillesshow
2008-11-22, 19:00
Grattis till böjpb:t:thumbup: Riktigt fin vikt!

LadyInsane
2008-11-22, 19:01
Grattis till böjpb:t:thumbup: Riktigt fin vikt!

Tackar tackar Krille, snart kommer filmen upp också, så ni får säga ifall det var bra eller inte!:)

LadyInsane
2008-11-22, 19:02
Böjisar::hbang:

jaJBisfgkDU

mini
2008-11-22, 19:13
Har du en till salu? Eller är det den du själv använder?:)

Har en till salu. Den är rätt mycket brutalare än F6:an, har större halsringning och styvare tyg, svårare att hantera, men du kanske kan få det att funka. Prata med dina kompisar i klubben om de tror att den skulle vara ett alternativ.

Mapa
2008-11-22, 20:00
riktigt bra böjt!!!

LadyInsane
2008-11-22, 20:42
Har en till salu. Den är rätt mycket brutalare än F6:an, har större halsringning och styvare tyg, svårare att hantera, men du kanske kan få det att funka. Prata med dina kompisar i klubben om de tror att den skulle vara ett alternativ.

Ska kolla med Rambo:)

riktigt bra böjt!!!

tackar Mapa!!:)

LadyInsane
2008-11-22, 20:51
:D Är någon intresserade av mina Good Mornings så finns de i bakgrunden av Mapas lyft.. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3334169&postcount=1068

Hehe, sjukt vilken linslus man är..:D

LadyInsane
2008-11-23, 11:55
Jag tror seriöst ALDRIG att jag har haft så här mycket träningsvärk i benen tidigare. Underbart!:D

mela
2008-11-23, 13:27
Gillar dina goodmornings i bakgrunden där :D Men jag måste fråga, hur gör du för att inte så ont i handlederna när du håller stången på ryggen?

LadyInsane
2008-11-23, 15:18
Gillar dina goodmornings i bakgrunden där :D Men jag måste fråga, hur gör du för att inte så ont i handlederna när du håller stången på ryggen?

Visst får jag ont. Speciellt när jag böjar.. men det har blivit bättre. Förut hade jag på mig handelslindor oavsett men nu tar jag det bara när det gör ont, och handlederna blir bättre och bättre. I good mornings t.e.x. när man inte har särskilt mycket vikt på kan man hålla väldigt brett och det skonar ju handlederna. :)

mela
2008-11-23, 15:37
Visst får jag ont. Speciellt när jag böjar.. men det har blivit bättre. Förut hade jag på mig handelslindor oavsett men nu tar jag det bara när det gör ont, och handlederna blir bättre och bättre. I good mornings t.e.x. när man inte har särskilt mycket vikt på kan man hålla väldigt brett och det skonar ju handlederna. :)

Men man måste ju hålla stången så långt ner på ryggen för att inte få den i huvudet :( jag får helt enkelt öva mer kanske..

MagnusG
2008-11-23, 15:59
Hehe, har jobbat mycket med bryggan, kul att det känns. Hoppas på att det ska bli ännu bättre framöver. :)

Jag testade faktiskt tröja idag. Bara provade, utan att lyfta. Tyvärr var alla tre för stora för mig. Testade Titan F6:a stlk 40 och 42. Måste nog få tag på en mindre tror jag. Kan ju knappast sitta bra om man lätt kan dra på sig tröjan själv, första gången man provar.

Jupp det är Do-wins! De är grymma!:)

Aah.. där ser man. Ja nä.. det låter dom den tröjan är i störata lagen hehe. Jag testade själv tröja för bara några veckor sedan för första gången. En Titan F6 trl 50 (har jag för mig de va). Men jag kunde, precis som du, ta på mig den själv. Så den va lite väl stor. Men fick sedan testa en annan av en av gubbarna som är bänkpressare. Den satt mycket bättre. En Metal X-type. Den satt som en smäck. Inte för tight och inte för stor.
Lite tight runt armarna dock.

Men jag skall nog beställa en sådan. Är lite emot de här med tröjor dock. Men vad ska man göra? Lyfte dessutom mindre med tröjan haha :D

Do-Win är kanon! Köpte ett par förrförra veckan! Exakt sådana som du har tror jag hehe.. sitter som en smäck! :thumbup:

161220
2008-11-23, 16:01
Böjisar::hbang:

jaJBisfgkDU

Jättebra böjar både stil- och viktmässigt! 100 kg är inte långt borta. Jag kan inte tänka mig att de bästa tjejerna i din viktklass är så pass starka att du inte har mycket goda chanser att hinna ikapp (och kanske till och med förbi) dem innan du blir tant (d.v.s. senior). Sedan gäller det förstås att få ut tillräckligt med kilon av utrustningen, men med alla duktiga coacher (Rambo bl.a.) borde det inte vara något oöverstigligt problem.

Rambo
2008-11-23, 18:05
Du har gjort en riktigt bra träningsvecka. Jag är imponerad :thumbup:
Nu är det bara att ladda för nästa vecka.

Det var ju kul att man kunde fixa så du fick lite träningsvärk i benen :D

CuietErik
2008-11-23, 18:39
finfina böjar tjejen! Du är stark!

LadyInsane
2008-11-24, 11:56
Men man måste ju hålla stången så långt ner på ryggen för att inte få den i huvudet jag får helt enkelt öva mer kanske..

Köp ett par mjuka handledslindor annars och ha d när du kör Good Mornings, kan vara skönt för handlederna. :)

Aah.. där ser man. Ja nä.. det låter dom den tröjan är i störata lagen hehe. Jag testade själv tröja för bara några veckor sedan för första gången. En Titan F6 trl 50 (har jag för mig de va). Men jag kunde, precis som du, ta på mig den själv. Så den va lite väl stor. Men fick sedan testa en annan av en av gubbarna som är bänkpressare. Den satt mycket bättre. En Metal X-type. Den satt som en smäck. Inte för tight och inte för stor.
Lite tight runt armarna dock.

Men jag skall nog beställa en sådan. Är lite emot de här med tröjor dock. Men vad ska man göra? Lyfte dessutom mindre med tröjan haha :D

Do-Win är kanon! Köpte ett par förrförra veckan! Exakt sådana som du har tror jag hehe.. sitter som en smäck! :thumbup:

Helst skulle jag ha Metal i allt... hehe snyggast dräkter, och schysstast namn:D
Ska testa några till tröjar idag och får se hur de sitter. Mest för att se storlekar m.m. och sedan blir det till att beställa hem en egen.:)

Ja, hade alla kört raw hade det varit schysst, men som sagt vad ska man göra? Man behöver utrustningen för att kunna tampas med de andra. Själv tror jag att både mark och bänkutrustningen kommer gynna mig, eftersom jag främst har problem med bottenläget.

Sweet! Dem är helt underbar de där dojorna. Gör otroligt mycket för djupet, speciellt på killar tror jag!

LadyInsane
2008-11-24, 11:58
Jättebra böjar både stil- och viktmässigt! 100 kg är inte långt borta. Jag kan inte tänka mig att de bästa tjejerna i din viktklass är så pass starka att du inte har mycket goda chanser att hinna ikapp (och kanske till och med förbi) dem innan du blir tant (d.v.s. senior). Sedan gäller det förstås att få ut tillräckligt med kilon av utrustningen, men med alla duktiga coacher (Rambo bl.a.) borde det inte vara något oöverstigligt problem.

Hejsan! Kul att du dyker upp här!!

Tack för peppen! Hoppas verkligen att jag ska kunna bli relativt stark som junior, så hoppet till senior inte blir alltför jobbigt. Fast prio ett just nu är ju att bli den starkaste junioren, och sen får vi se vad som händer. :)

Du har gjort en riktigt bra träningsvecka. Jag är imponerad
Nu är det bara att ladda för nästa vecka.

Det var ju kul att man kunde fixa så du fick lite träningsvärk i benen :D

Tack Rambo! Yes, jag är riktigt nöjd med veckan. Persade i alla pass. :)

Är superladdad inför veckans pass!

Tro mig, jag hatar mina ben just nu!*grr27*

finfina böjar tjejen! Du är stark!

Åh tack Erik!:)

Nitrometan
2008-11-24, 12:58
Jättefina böjar. Bra teknik. Bra fart.

Det här blir jättebra.

MagnusG
2008-11-24, 13:35
Helst skulle jag ha Metal i allt... hehe snyggast dräkter, och schysstast namn :D
Ska testa några till tröjar idag och får se hur de sitter. Mest för att se storlekar m.m. och sedan blir det till att beställa hem en egen.:)

Ja, hade alla kört raw hade det varit schysst, men som sagt vad ska man göra? Man behöver utrustningen för att kunna tampas med de andra. Själv tror jag att både mark och bänkutrustningen kommer gynna mig, eftersom jag främst har problem med bottenläget.

Sweet! Dem är helt underbar de där dojorna. Gör otroligt mycket för djupet, speciellt på killar tror jag!

Hehe.. Metal rocks! :hbang:
Har du Metal i något annat menar du? De ända "hjälpmedel" (om man får kalla det så) jag testat än så länge, är bänktröja och lindor (om man kan lägga det i kategorin "hjälpmedel"?). Har inte testat på dräkt åh sånt än. Tar en sak i taget.
Så jag misstänker att min första tvälning nästa år förmodligen bara kommer att innehålla ett stycke bänktröja Man ska skynda långsamt.

Idag är de knäböj som gäller! Hoppas höften inte strular :( Wish me luck!
Kiip ån kämping! :bpump:

LadyInsane
2008-11-24, 22:52
Jättefina böjar. Bra teknik. Bra fart.

Det här blir jättebra.

Tack Nitro. Dina ord är guld, hoppas du har rätt! *kissass*

Hehe.. Metal rocks!
Har du Metal i något annat menar du? De ända "hjälpmedel" (om man får kalla det så) jag testat än så länge, är bänktröja och lindor (om man kan lägga det i kategorin "hjälpmedel"?). Har inte testat på dräkt åh sånt än. Tar en sak i taget.
Så jag misstänker att min första tvälning nästa år förmodligen bara kommer att innehålla ett stycke bänktröja Man ska skynda långsamt.

Idag är de knäböj som gäller! Hoppas höften inte strular Wish me luck!
Kiip ån kämping!

Nope, har inga metal-grejer, men vill ha! Kommer eventuellt få en Metal Original DL-dräkt i julklapp av föräldrarna. *cupid*

Det blir böjdräkt för andra gången på lördag. Hoppas kunna böja på riktigt den här gången. Spännande känns det. :)

Hade själv bara bälte på min första tävling. Var grymt skönt att slippa tänka på allt vad utrustning heter. Syntes ju på de andra tävlande att det kan bli en hel del jobb med det.

Hoppas det gick bra att knäböja! Ska kolla in din journal alldeles strax!:)

LadyInsane
2008-11-24, 22:59
BÄNK + Triceps & Mage

Måndagspass nere på ÖKK!! Dagens stora höjdpunkt såklart, det är ju alltid träningen. Söndagar kan vara lite jobbiga, när man måste vänta på att få dra igång en ny härlig träningsvecka. Finns inget bättre...satt på föreläsningen i morse och fantiserade om styrkelyft. Brukar iofs hände på de flesta föreläsningar...:em:

Smalbänk
20kg - 6
30kg - 5
40kg - 2
45kg - 3, 3, 3, 3, 3, (SERIE-PB!!!!!)

Snedbänk
20kg - 5
25kg - 5
30kg - 5
35kg - 5
40kg - 2
35kg - 5
30kg - 2

AssistDips
inst. 11 - 12
inst. 12 - 12
inst. 13 - 12

Push-downs
Breda
15kg - 8
17.5kg - 8
20kg - 10, 10
Smala
17.kg - 10, 10, 10,

Baljan
+5kg - 15, 15, 15

Cykel 10min

Kommentar: Jag är sjukt NÖJD med smalbänken! Har tidigare inte ens gjort en etta på 45kg! Nu blev det totalt 15 lyft på den vikten!:hbang: Trots den tunga smalbänken gick även snebänken bättre än förra veckan. Det kändes riktigt bra. :)

Mina ben gör fortfarande otroligt ont efter benpasset i lördags. Tur att man inte ska marka förrän på onsdag, men längtar redan otroligt mycket!

Mapa
2008-11-24, 23:03
sjukt bra!!! 50kg lär vara papper nu!

LadyInsane
2008-11-24, 23:23
sjukt bra!!! 50kg lär vara papper nu!

Tackar Robin! Jadu, hoppas det! Ska försöka mig på 47.5kgx5x3 nästa vecka. Kommer bli spännande.

Känns som att vikterna i bänken kommer komma nu. :)

Mapa
2008-11-24, 23:25
Tackar Robin! Jadu, hoppas det! Ska försöka mig på 47.5kgx5x3 nästa vecka. Kommer bli spännande.

Känns som att vikterna i bänken kommer komma nu. :)

är de sant!? då måste jag nästan försöka komma ner nästa måndag och kolla..

de verkar som om bänken (iaf raw) går frammåt för båda oss två nu! skönt.. mot ettan!!

Deceiver85
2008-11-24, 23:42
Pappersvikter idag älskling, grattis :)

LadyInsane
2008-11-24, 23:51
är de sant!? då måste jag nästan försöka komma ner nästa måndag och kolla..

de verkar som om bänken (iaf raw) går frammåt för båda oss två nu! skönt.. mot ettan!!

Ohh, och missa matshoppingen!? Jag känner mig hedrad*kissass*

Yeah! Vi ska dominera!:hbang:

Pappersvikter idag älskling, grattis :)

Tack bejbi!*cupid*

161220
2008-11-25, 00:00
Smalbänk
20kg - 6
30kg - 5
40kg - 2

Grattis till PB:t!

Det var en sådan här (http://www.inzernet.com/search_results.asp?txtsearchParamTxt=&txtsearchParamCat=10&txtsearchParamType=ALL&txtsearchParamMan=ALL&txtsearchParamVen=ALL&txtFromSearch=fromSearch&iLevel=1) trikå jag snackade om förresten, förutom att min är svart med grön text. Tycker du att den är snyggare än den du fick av Gebban är det bara att säga till så tar jag den med mig (jag blir inte sårad om du inte gör det ;) ). Jag begriper inte varför jag inte kom ihåg att den ligger och samlar damm i torkskåpet.

LadyInsane
2008-11-25, 00:05
Grattis till PB:t!

Det var en sådan här (http://www.inzernet.com/search_results.asp?txtsearchParamTxt=&txtsearchParamCat=10&txtsearchParamType=ALL&txtsearchParamMan=ALL&txtsearchParamVen=ALL&txtFromSearch=fromSearch&iLevel=1) trikå jag snackade om förresten, förutom att min är svart med grön text. Tycker du att den är snyggare än den du fick av Gebban är det bara att säga till så tar jag den med mig (jag blir inte sårad om du inte gör det ;) ). Jag begriper inte varför jag inte kom ihåg att den ligger och samlar damm i torkskåpet.

Tack :)

Den är ju niiiice! Provar jättegärna. :)

Mapa
2008-11-25, 08:31
Ohh, och missa matshoppingen!? Jag känner mig hedrad*kissass*

Yeah! Vi ska dominera!:hbang:

:laugh::laugh:

nej nej.. isf handlar jag tidigare.. men vi får se hur de ser ut mot slutet av veckan

klart vi ska

MagnusG
2008-11-25, 09:16
Nope, har inga metal-grejer, men vill ha! Kommer eventuellt få en Metal Original DL-dräkt i julklapp av föräldrarna. *cupid*

Det blir böjdräkt för andra gången på lördag. Hoppas kunna böja på riktigt den här gången. Spännande känns det. :)

Hade själv bara bälte på min första tävling. Var grymt skönt att slippa tänka på allt vad utrustning heter. Syntes ju på de andra tävlande att det kan bli en hel del jobb med det.

Hoppas det gick bra att knäböja! Ska kolla in din journal alldeles strax!:)

Har tidigare inte ens gjort en etta på 45kg! Nu blev det totalt 15 lyft på den vikten!

What the crap girl! Jag vill ha samma piller som du!!!
Ditt 50 kg lyft kommer ryka all världen väg med lätthet unge dam.
Mycket fint gjort! Ska hålla tummar åh tår :thumbup:

Satt åh snegla på en Metal BP tröja här om dagen. 1400:- går den lös på.
Får antingen bli en julklapp eller nyårsprecent hehe

Och nä.. ja håller med du. Är inte heller avis på pöjkarna när jag sett dem stressa på tävlingarna för att ens hinna få på sig utrustningen. Knappt dom hinner värma upp. De är väl en anledningarna till att jag är lite "anti"

Knäböjen gick "sådär". Fick dock klapp på ryggen för fin teknik och bra djup av grabbarna. Och de är ju gott. Men har som sagt känning i höftböjen. Hoppas stretchning är botemedlet.

Ganbatte ne (som dom säger i japan) :D

LadyInsane
2008-11-25, 11:23
nej nej.. isf handlar jag tidigare.. men vi får se hur de ser ut mot slutet av veckan

klart vi ska

Finfint! vi saknar ju dig på måndagarna..*cry*

What the crap girl! Jag vill ha samma piller som du!!!
Ditt 50 kg lyft kommer ryka all världen väg med lätthet unge dam.
Mycket fint gjort! Ska hålla tummar åh tår

Hehe, det förstår jag! Har funderat på varför det går så bra just nu. Beror nog främst på att jag äter mer än tidigare. Ska ju absolut inte ned i vikt så kalasar på ganska bra och det ger resultat, trots att jag inte går upp. :)

Satt åh snegla på en Metal BP tröja här om dagen. 1400:- går den lös på.
Får antingen bli en julklapp eller nyårsprecent hehe

Och nä.. ja håller med du. Är inte heller avis på pöjkarna när jag sett dem stressa på tävlingarna för att ens hinna få på sig utrustningen. Knappt dom hinner värma upp. De är väl en anledningarna till att jag är lite "anti"

Knäböjen gick "sådär". Fick dock klapp på ryggen för fin teknik och bra djup av grabbarna. Och de är ju gott. Men har som sagt känning i höftböjen. Hoppas stretchning är botemedlet.

Ganbatte ne (som dom säger i japan)

Ja, det är ju en sjukt billig sport styrkelyft:Virro not!

Hoppas kunna köra med all utrustning på serie-ettan så jag har gjort det. 1.5månad efter den är ju JuniorSm och då vill man ju helst slippa testa utrustning för första gången..

Jag är inte särskilt anti, hoppas speciellt att bänktröjan ska hjälpa bänkpressen..:)

Jag gissar, betyder det lycka till?;)

MagnusG
2008-11-25, 15:55
Hehe, det förstår jag! Har funderat på varför det går så bra just nu. Beror nog främst på att jag äter mer än tidigare. Ska ju absolut inte ned i vikt så kalasar på ganska bra och det ger resultat, trots att jag inte går upp.

Ja, det är ju en sjukt billig sport styrkelyft, not!

Hoppas kunna köra med all utrustning på serie-ettan så jag har gjort det. 1.5månad efter den är ju JuniorSm och då vill man ju helst slippa testa utrustning för första gången..

Jag är inte särskilt anti, hoppas speciellt att bänktröjan ska hjälpa bänkpressen..

Jag gissar, betyder det lycka till?

Nä de är knappast gratis att vara stark!
Men vad gör man inte för att bevisa att man är bäst *flex*

Ja de kan vara ett smart drag att få lite "erfarenhet" med utrustningen. Bli "varm i kläderna" skulle man kunna säga ;)

Fast jag är inte så "anti" om man ser på dräkter åh dyligt som skydd. Men som bänktröjan har blivit mer eller mindre ett hjälpmedel. Nästan som ett godkänt fusk känns de som. För jag anser att när man har ett plagg på sig, som gör att man knappt kan få NED tyngden till bröstet och som sedan hjälper en att lyfta tyngden de första decimetern är fuskigt. Ponera att jag maxar 100 kg RAW och sedan gör 120 med tröja, så kan jag ärligt säga att JAG inte skulle känna att det är 100% jag som har lyft den vikten. Som om någon skulle fråga mig: Hur mycket maxar du!? Då skulle jag inte riktigt veta vad jag skulle svara. Föstår du?
Så tänker iaf jag hehe *screwy* :D

Bra gissning!! Man skulle väl kunna säga att det betyder det. Det kan nog ha fler betydelser beroende på när man säger det. "Gör ditt bästa" skulle passa in i detta fall.

Ciao!

Mapa
2008-11-25, 17:14
måste bara säga suck... man kan inte kalla utrustningen för hjälpmedel/fusk.. eftersom de krävs mycket träning för att bemästra dessa tröjor du pratar om. katana t.ex... har du testat en sån? vem som helt drar inte på sig en sån och bänkar 50kg extra på första försöket, det krävs som sagt mycket träning. det är en del av sporten

stavhopp.. är de godkänt fusk för att dem har stav när dem hoppar? tänk va många meter dem får ut av den :/ simning med "hajdräkt"? finns massor av exempel på idrotter som har matrial som utvecklas

sorry för off topic LI ^^ men detta är ju en SL-journal nu.. måste försvara sporten..

hörs imorn

Spader
2008-11-25, 17:17
5 st 3:or på 45 i smalbänk :thumbup:. det var väl inte så länge sen du tog 50 i bänk första gången?

MagnusG
2008-11-25, 20:05
måste bara säga suck... man kan inte kalla utrustningen för hjälpmedel/fusk.. eftersom de krävs mycket träning för att bemästra dessa tröjor du pratar om. katana t.ex... har du testat en sån? vem som helt drar inte på sig en sån och bänkar 50kg extra på första försöket, det krävs som sagt mycket träning. det är en del av sporten

stavhopp.. är de godkänt fusk för att dem har stav när dem hoppar? tänk va många meter dem får ut av den :/ simning med "hajdräkt"? finns massor av exempel på idrotter som har matrial som utvecklas

sorry för off topic LI ^^ men detta är ju en SL-journal nu.. måste försvara sporten..

hörs imorn

Hehe.. här trampade man på en öm tå märker jag ;)
Du får ursäkta, men jag tycker stavhopp är en väldigt dålig jämförelse. Svårt att hoppa stavhopp utan stav icke sant?
Däremot om det skulle börja bli tillåtet att ha fjädrar i skorna i tex längdhopp för att hoppa länge, så kan man ju börja diskutera om de är bra eller anus.

När tröjan började smyga sig in på 80-talet så va det till en börjar, en ganska löst sittande tröja som skulle stabilisera axelparti m.m. Men när bänkpressare/styrkelyftare började inse att det faktiskt "hjälpte" dem att lyfta tyngre, så började tröjan utvecklas för att sätta nya rekord.

Och precis som du nämner. Simmarna har tröjor dom med. För att "hjälpa" dem att glida lättare genom vattnet. Och det är många äldre simmare, som inte alls gillar detta, då alla deras gamla rekord har slagits av personer som haft just detta hjälpmedel.

Detta är självklart min absolut personliga åsikt. Och ingen kan säga att jag har rätt eller fel. Jag är fullt medveten om det inte är ett "fusk".
Så du behöver inte försvara SL. Jag håller själv på med det. Men min åsikt kvarstår, även om jag själv kommer att måsta sätta på mig dessa redskap.

Lesen lady för sidospåret.. dånnt bi mäd! :bow:

ps. nej.. jag har inte testat en Katana. Bara där motsäger du dig lite att det inte är ett hjälpmedel.. men jag känner att denna diskussion inte skall fortsätta i denna tråd.. men skicka ett mess om du vill "ventilera" :)

MagnusG
2008-11-25, 20:11
Lady.. hoppas du inte tog det jag skrev som någon typ av påhopp? För de va de absolut inte! :em:

Mapa
2008-11-25, 20:14
matrialet i olika idrotter utvecklas.. konstigt :/

nämn en idrott där detta inte sker

edit: de är en extremt uttjatad diskussion.. därför reagerar jag kraftigt..

LadyInsane
2008-11-25, 20:23
5 st 3:or på 45 i smalbänk :thumbup:. det var väl inte så länge sen du tog 50 i bänk första gången?

Precis! Hoppas kunna ta mer snart. :)

LadyInsane
2008-11-25, 20:24
Lady.. hoppas du inte tog det jag skrev som någon typ av påhopp? För de va de absolut inte! :em:

matrialet i olika idrotter utvecklas.. konstigt :/

nämn en idrott där detta inte sker

edit: de är en extremt uttjatad diskussion.. därför reagerar jag kraftigt..

Grabbar ni har både bra synpunkter. :)

Själv är jag helt enkelt för dräkterna eftersom jag tror att de kommer hjälpa mig. Om jag däremot har oturen att knappt få ut några vikter av utrustning lär jag förmodligen tycka att det är dumt.

Sen som sagt har man ju valt sporten, och det är bara att vara med i leken, och leken tåla. :)

Mapa
2008-11-25, 21:14
hört nåt om lördags passet? 14? 18? om vi kör 14.. äta sen?

elvelind
2008-11-25, 21:39
Sen som sagt har man ju valt sporten, och det är bara att vara med i leken, och leken tåla. :)

+10000

och ja jag läser din journal, bara dålig på att kommentera. Fina GM's btw.

Nitrometan
2008-11-25, 22:37
När tröjan började smyga sig in på 80-talet så va det till en börjar, en ganska löst sittande tröja som skulle stabilisera axelparti m.m. Men när bänkpressare/styrkelyftare började inse att det faktiskt "hjälpte" dem att lyfta tyngre, så började tröjan utvecklas för att sätta nya rekord.
Nej. John Inzer tog fram tröjan för att hjälpa ett par bänkpressare att slå fler rekord. De första tröjorna var gjorda i en blandning av bomull och polyester. Sen delade sig utvecklingen i två spår, denim och polyester, som nu verkar konvergera i funktion, design och effekt.

machine gun
2008-11-25, 22:47
simning med "hajdräkt"?

Kan säga så mycket som att det är en sjukt het potatis i simmarvärlden och långt ifrån alla som tycker att det är ok att Speedos nya LZR suit är tillåten på tävlingar. I princip alla världsrekord som satts i simning i år (och det är sjukt många) är satta med den dräkten. Det går inte ens att jämföra med resultat från tidigare. Man pratar om det som en brytpunkt där simning gått över till att bli en materialsport. Nu har de även ändrat startpallarna, så att det är mer som startblock och nu slås ännu fler världsrekord. Ännu mer hjälpmedel i kampen om hundradelarna alltså. Om det är positivt eller negativt för sporten vetesjutton, men det delar simmarvärlden i två läger. Jag misstänker att det varit likadant inom styrkelyft en gång i tiden när det här med utrustning var ett nytt fenomen?

LadyInsane
2008-11-26, 07:17
hört nåt om lördags passet? 14? 18? om vi kör 14.. äta sen?

Det blir 14 både fredag och lördag!

Eventuellt måste vi vara barnvakt på lördag, men Robert ska ta sig ur d, så vi kan ha matkväll*drool*.

och ja jag läser din journal, bara dålig på att kommentera. Fina GM's btw.

Niiice. :) Kul att du kommenterar lite iaf Elve! Tack!

MagnusG
2008-11-26, 09:55
Nej. John Inzer tog fram tröjan för att hjälpa ett par bänkpressare att slå fler rekord. De första tröjorna var gjorda i en blandning av bomull och polyester. Sen delade sig utvecklingen i två spår, denim och polyester, som nu verkar konvergera i funktion, design och effekt.

Ok.. inte något jag läst om?

Where did bench press shirts come from?
Bench press shirts begun their existence as a safety device. They were used to help protect the chest and shoulder muscles during heavy benching (like a comp, or a 1 rep max testing session). It was in the mid 80's that it was discovered that benchers could lift more weight using one.

Länk till källan (http://www.bench-press.net/bench-press-shirt.html)

LadyInsane
2008-11-26, 11:29
*gah!* Vurpade med den förbannade cykeln på väg till skolan! Är hur sugen som helst på kvällens marklyft och hoppas att känningarna efter fallet ska vara borta om några timmar... Kommer vara otroligt försiktig f.r.o.m. nu, vill ju inte avsluta sl-karriären innan den börjat.

LadyInsane
2008-11-26, 11:37
Har nästan helt bestämt mig för en Titan F6:a stlk 38 nu. Även om jag kanske kan få på mig en 36:a är det nog värt att inte börja med en superliten tröja.

http://powerzite.se/upload/4_TITAN%20F6.jpg

Kan dock inte bestämma över ifall jag ska köpa +2.5cm armar eller inte. Någon som har använt både en vanlig Titan F6:a och en Titan Custom i samma storlek? Är det stor skillnad?

Har dessutom bestämt mig för att prova Titans nya NXG Conventional. SKa bli kul med en markdräkt. Har varit sugen på en Metal Original Deadlifter men ska prova Titan-dräkten först tänkte jag.

http://powerzite.se/upload/232_TITAN%20suit.jpg

Har även köpt nya träningsbyxor från Better Bodies, ett nytt par Eastside Jazzpants. http://www.esupplements.co.uk/images/110530.jpg

Nu blir det inga fler julkappar till mig själv, annars kommer jag inte ha råd med familjens..:D

Cirius
2008-11-26, 11:43
*gah!* Vurpade med den förbannade cykeln på väg till skolan! Är hur sugen som helst på kvällens marklyft och hoppas att känningarna efter fallet ska vara borta om några timmar... Kommer vara otroligt försiktig f.r.o.m. nu, vill ju inte avsluta sl-karriären innan den börjat.

:(, det är ju svinhalt ute iallafall där jag bor varför cyklar du då?

Jag hejjar på dig ! :)

emmzan
2008-11-26, 11:44
Min F6a fungerar armlängdmässigt för mig och det är en "vanlig". Strl 44.

LadyInsane
2008-11-26, 11:57
:(, det är ju svinhalt ute iallafall där jag bor varför cyklar du då?

Jag hejjar på dig ! :)

Bussen är ju så överfull och har en genväg jag cyklar. Tar bara 15 min!

Tack Cirius*kissass*

Min F6a fungerar armlängdmässigt för mig och det är en "vanlig". Strl 44.

yey det låter bra. Av någon anledning har jag fått för mig att jag har låååånga armar.. men det kanske bara är inbillning..:Virro

LadyInsane
2008-11-26, 12:02
Jag har inget att göra, så som den hobby-fitnessbrud som jag är, har jag poserat en massa den senaste halvtimman. En ny bild finns i Bilder på Tjejer. :)

Mapa
2008-11-26, 12:04
angående bänktröjan... du vet ju att jag har sjukt långa armar.. min f6a har normal ärmlängd och de är inte ett problem.. eftersom du väljer ett lite större alternativ, precis som jag gjorde med min första... så kommer inte armlängden vara ett problem

LadyInsane
2008-11-26, 12:05
angående bänktröjan... du vet ju att jag har sjukt långa armar.. min f6a har normal ärmlängd och de är inte ett problem.. eftersom du väljer ett lite större alternativ, precis som jag gjorde med min första... så kommer inte armlängden vara ett problem

Då litar jag på dig Mr R!:)'

Vad har du för retarded avatar? Inte får du byta! P-O var så lycklig över att vi använde hans bilder som avatarer...:D

Mapa
2008-11-26, 12:10
Då litar jag på dig Mr R!:)'

Vad har du för retarded avatar? Inte får du byta! P-O var så lycklig över att vi använde hans bilder som avatarer...:D

de blir nog bra :)

lol.. jag tröttnar om jag inte byter ofta ^^

Cirius
2008-11-26, 12:29
Bussen är ju så överfull och har en genväg jag cyklar. Tar bara 15 min!

Tack Cirius*kissass*

Ja, och det vorre bedrövligt om du gick den vägen istället för att Cykla och skada dig? :) *kissass*

Jag har faktiskt börja slappa jag med, går inte till gymmet för att det är så kallt. Så tar tuben 1 station sen är jag där....:) Fast jag joggar på gymmet dock.

MagnusG
2008-11-26, 13:51

Aj då.. ja du får inte åka åh skada dig på ett sådant förargligt sätt nu!
Ta hand om stussen!

Har nästan helt bestämt mig för en Titan F6:a stlk 38 nu. Även om jag kanske kan få på mig en 36:a är det nog värt att inte börja med en superliten tröja..

Nice! Har du testat många tröjor, innan du bestämde dig för denna?
Man kanske ska våga sig på åh beställa en Metal Viking X-Type iaf då! :p

Har dessutom bestämt mig för att prova Titans nya NXG Conventional. SKa bli kul med en markdräkt. Har varit sugen på en Metal Original Deadlifter men ska prova Titan-dräkten först tänkte jag.

hehe.. är det för enhetligheten du tänkte testa Titan först eller? ;)

Hoppas de går bra för dig ikväll trots vurpan! Kör försiktigt! :bpump:

LadyInsane
2008-11-26, 13:53
lol.. jag tröttnar om jag inte byter ofta ^^

Jag saknar din tecknade gubbe.. eller den med hockeyfrilla och bananen!

Ja, och det vorre bedrövligt om du gick den vägen istället för att Cykla och skada dig? :) *kissass*

Jag har faktiskt börja slappa jag med, går inte till gymmet för att det är så kallt. Så tar tuben 1 station sen är jag där....:) Fast jag joggar på gymmet dock.

Äsch huvudsaken är att man väl tar sig till gymmet. Jag räknar aldrig vardagscardio, det känns mest dumt. Huvudsaken är att man kommer till gymmet så man kan köra stenhårt där!:hbang:

LadyInsane
2008-11-26, 21:24
MARK + Biceps

Marklyft
40kg - 5
60kg - 4, 3
80kg - 2
95kg - 3, 3, 3 (Serie-PB)

Stångrodd från 20-platta
30kg - 6
40kg - 8, 8, 6

Pull-ups
2 (PB!!:D), 1, 1

Latsdrag
3 set

Stångcurls 3 set
Superset med
Hammerstångcurls (http://www.sport-fritid.nu/catalog/images/790215.jpg) 3 set

Bellyback
10kg - 2 set
20kg - 2 set

Kommentar: Inte riktigt min dag idag. Har inga ursäkter, kände mig tyvärr både sliten och svag. Gjorde vad jag skulle i marken och tog nytt PB, but it wasn't pretty! Tekniken behöver slipas lite på nästa vecka. Hoppas och tror faktiskt att nästa veckas 100x3x3 kommer gå bättre än dagens treor.

Är iaf nöjd med PBt i Pull-ups och de tunga Belly-backsen. :)

Mapa
2008-11-26, 21:33
missnöjd med pb :/.. va glad! du gjorde ett bra pass

machine gun
2008-11-26, 21:41
Hur gör du bellybacks med vikt? Lägger en viktkaka på nacken? :D

Cirius
2008-11-26, 21:42
Du är alltid så himla bra *kissass*

mela
2008-11-26, 21:52
Heja Jossan! Heja!
Du fortsätter att imponera, sjukt mycket dessutom. Du är grym!

LadyInsane
2008-11-26, 21:58
Heja Jossan! Heja!
Du fortsätter att imponera, sjukt mycket dessutom. Du är grym!

Haha du gillade mina poster på din vägg elleh??;)

Tackar darling, nu känns det bra. Antar att jag har lite väl hög press på mig själv eller något.

Du är alltid så himla bra *kissass*

Aww tack:)
Hur gör du bellybacks med vikt? Lägger en viktkaka på nacken?
Nope, håller vikterna i händerna, hängande framför mig.

missnöjd med pb :/.. va glad! du gjorde ett bra pass

Tack Robin. Ja, du har rätt. Är väl mest så att jag räknar med att allt ska gå lätt för mig,..:D

Tjuckot
2008-11-26, 21:59
Marken tar sig! Ibland är det lite sämre dagar, lyssna på mapa säger jag*flex*

Nitrometan
2008-11-26, 22:01
Är väl mest så att jag räknar med att allt ska gå lätt för mig.
"Om det vore lätt skulle alla göra det" - sagt av Priscilla Ribic angående varför det var så få tjejer i SL.

LadyInsane
2008-11-26, 22:04
Marken tar sig! Ibland är det lite sämre dagar, lyssna på mapa säger jag*flex*

Tack Jesper. Jupp, ni har rätt!

"Om det vore lätt skulle alla göra det" - sagt av Priscilla Ribic angående varför det var så få tjejer i SL.

Yeah I know. Ibland är skallen helt enkelt inte med och det är tyngre än det borde vara. För det mesta njuter jag av att det är tungt och man kan utmana sig själv, men idag var jag lite för trött för att uppskatta marken antar jag..:Virro

Deceiver85
2008-11-26, 22:09
Marken blev ju inte tung förens sista repset, sista setet, så inte ska du vara missnöjd!

Arf Pingvin
2008-11-26, 22:13
Om man har en dålig dag och kan dra PB så har man förhoppningsvis en realistisk träningsplan och nånting som funkar långsiktigt. Man kan inte vara jätteladdad varje gång det står tunga mark på schemat. Det blir nog bra!

machine gun
2008-11-26, 22:13
Vilka vikter krävs för JSM-guld i din viktklass?

Prisman
2008-11-26, 22:29
haaaaaerliga pull ups ;)

Var inte missnöjd, det var ju ett bra pass!

LadyInsane
2008-11-26, 22:31
Marken blev ju inte tung förens sista repset, sista setet, så inte ska du vara missnöjd!

Du har rätt älskling, tack:)

Om man har en dålig dag och kan dra PB så har man förhoppningsvis en realistisk träningsplan och nånting som funkar långsiktigt. Man kan inte vara jätteladdad varje gång det står tunga mark på schemat. Det blir nog bra!

Tack för peppen. är faktiskt nöjd med schemat men har kommit fram till att tunga treor inte riktigt är min grej. Nästa vecka, ska jag ställa mig upp emellan repsen och andas om, tror att det blir lättare.

Tack:)

Vilka vikter krävs för JSM-guld i din viktklass?

Svårt att veta nu. Finns en tjej som heter Anna Jonasson för Jönköping, tror hon gör runt 400kg. Så något sådant antar jag. Nästa år har jag dock bara förhoppningar på placering. Att vinna JSM lär nog ta lite längre tid.

machine gun
2008-11-26, 22:32
Svårt att veta nu. Finns en tjej som heter Anna Jonasson för Jönköping, tror hon gör runt 400kg. Så något sådant antar jag. Nästa år har jag dock bara förhoppningar på placering. Att vinna JSM lär nog ta lite längre tid.

Hur många tjejer brukar vara med? Jag har som du märker ingen koll på sl :D

LadyInsane
2008-11-26, 22:32
haaaaaerliga pull ups ;)

Var inte missnöjd, det var ju ett bra pass!

Hahaha.. ja, hoppas man kan göra några fler snart. E för baktung för såna övningar...:em::D

Tack Prisman:)

LadyInsane
2008-11-26, 22:34
Hur många tjejer brukar vara med? Jag har som du märker ingen koll på sl :D

Jadu, vet faktiskt inte. Är nog inte alltför många bra tjejer i 75:an. Tror det är rätt många fler i de lättare viktklasserna..? Någon som vet, får gärna berätta.

Har ju inte varit med så länge, så vet inte alltför mycket själv heller. :Virro

elvelind
2008-11-26, 22:38
Jadu, vet faktiskt inte. Är nog inte alltför många bra tjejer i 75:an. Tror det är rätt många fler i de lättare viktklasserna..? Någon som vet, får gärna berätta.

Har ju inte varit med så länge, så vet inte alltför mycket själv heller. :Virro

i minus 75 är det väl ingen sl tjej. minus 67,5 är det ett par.

kolla in styrkelyft.se

LadyInsane
2008-11-26, 22:45
i minus 75 är det väl ingen sl tjej. minus 67,5 är det ett par.

kolla in styrkelyft.se

Kollade styrkelyft online. Anna Jonasson från Jönköping kör i 75:an. Har tagit 410totalt.

Sen finns Sofi Lindberg från Sandvikens AK. Hon var med på Bänk SM.

Verkar inte vara mycket tjejer i min klass, men det kan ju dyka upp fler!

elvelind
2008-11-26, 22:55
Kollade styrkelyft online. Anna Jonasson från Jönköping kör i 75:an. Har tagit 410totalt.

Sen finns Sofi Lindberg från Sandvikens AK. Hon var med på Bänk SM.

Verkar inte vara mycket tjejer i min klass, men det kan ju dyka upp fler!

Fast Anna verkar ha gått ner till 67an. Men vägde precis över sist.

LadyInsane
2008-11-26, 23:12
Fast Anna verkar ha gått ner till 67an. Men vägde precis över sist.

Man kan ju hoppas:D

blaki
2008-11-27, 01:53
Heja heja Lejdi! Du är en stark och rolig tjej du :) Härligt med din målmedvetenhet och glädje längs vägen.

mela
2008-11-27, 12:13
Haha du gillade mina poster på din vägg elleh??;)

Tackar darling, nu känns det bra. Antar att jag har lite väl hög press på mig själv eller något.

Haha ja ;D jag skrattade gott ;D

Det blir väl så. Men när man väl kommit över en tröskel så brukar det kännas bättre. Men man lär väl aldrig bli fri från de höga kraven, oavsett vad det är.

LadyInsane
2008-11-27, 13:29
Heja heja Lejdi! Du är en stark och rolig tjej du :) Härligt med din målmedvetenhet och glädje längs vägen.

Ojoj:em: Tackar Blaki! Styrkan är på gång, men rolig har jag alltid varit. *kissass*

Haha ja ;D jag skrattade gott ;D

Det blir väl så. Men när man väl kommit över en tröskel så brukar det kännas bättre. Men man lär väl aldrig bli fri från de höga kraven, oavsett vad det är.

Bra där. Gårdagens goda gärning. Undrar vem jag ska facebooka idag..:Virro

Rambo
2008-11-27, 16:50
Riktigt bra smalbänkat i måndags :hbang:

Marken kommer att gå bättre nästa gång.:thumbup:
Det blev ju ändå nytt PB fast det inte riktigt stämde med tekniken.

CuietErik
2008-11-27, 19:04
Snygga press i smalbänken, grattis till reps PB med. Du är ju uppe på samma vikter som mig ju :) Men vart är gårdagens samt dagens pass. Finns ju inget annat än att träna här i Örebro.:whipped:

LadyInsane
2008-11-28, 10:47
Snygga press i smalbänken, grattis till reps PB med. Du är ju uppe på samma vikter som mig ju :) Men vart är gårdagens samt dagens pass. Finns ju inget annat än att träna här i Örebro.

Tack Erik!

Men onsdgens pass finns ju uppe:D Igår var jag på teater och idag blir det gym igen. Yes träningen är livet. Thas is goot!:)
Riktigt bra smalbänkat i måndags

Marken kommer att gå bättre nästa gång.:thumbup:
Det blev ju ändå nytt PB fast det inte riktigt stämde med tekniken.

Tack Rambo! Du har rätt:)

LadyInsane
2008-11-28, 20:50
BÄNK/BÖJ + Axlar

Tidigt fredagspass nere på ÖKK med grabbarna. Tänkte köra både bänk och böj eftersom jag åker iväg till Sthlm imorgon och träffar familjen i två dagar. *cupid*

Bänkpress
20kg - 5, 5
30kg - 4
40kg - 1
45kg - 4, 4, 3, 3, (Reps-PB!!)

Böj
20kg - 5, 5,
40kg - 5
50kg - 3
60kg - 3

Good Mornings
20kg - 5, 5,
30kg - 3
35kg - 5

Militärpress
20kg - 6
25kg - 8, 8, 8

Sidlyft
5kg - 10, 10, 10
6kg - 8
7kg - 6, 6

Kommentar: Jättenöjd med bänken trots att jag inte lyckades pressa 4x4. Lyckades dock reppa på 45kg vilket jag aldrig har gjort tidigare. :)

Böjen gick inte alls bra. Markade i onsdags och det kändes väldigt väl i ryggen. Fällde ryggen mer än vanligt och knät började göra ont. Avbröt innan det blev för tungt. Vill inte belasta knäet ifall det gör ont helt enkelt. Tror att mina stackars knän behöver några dagars vila innan och efter tunga övningar. Nu blir det inte mark förrän på onsdag så hoppas de hinner återhämta sig.

Sidolyften var redigt tunga och sköna. Brändes bra i axlarna!

Har precis varit ute och ätit Grekiskt.. mums..*drool* Ska bli skönt med två dagars vila från träningen. Det händer inte ofta, men kan nog vara bra för kroppen. :)

Prisman
2008-11-28, 21:04
Bra bänkar! Du verkar ju öka varje pass ;) Grymt tjejen!

bulldozer
2008-11-28, 21:14
Jaha, du tänkte inte ta o träna med oss när du ändå är här va, va, VA??:MrT:

C.E.J.
2008-11-28, 21:21
Bra bengt, sidolyften ser tunga och bra ut. Grekisk mat är bra för återhämtningen och bygger stora biceps, alltid bra å ha :D

Du och jag borde ha Epic Showdown of Force and Strength nån gång, vi är typ jämnstarka har jag sett *flex*

Jens Hellberg
2008-11-28, 21:31
Härliga bänkpressar ! :) well done

LadyInsane
2008-11-30, 16:00
Bra bänkar! Du verkar ju öka varje pass Grymt tjejen!

Känns som att bänken är på väg. Blir så förbannad över vilken jobbig övning det är!

Jaha, du tänkte inte ta o träna med o
ss när du ändå är här va, va, VA?

:( Sorry. Åker hem idag, och åkte hit igår. Eftersom det blev en sådan spontan och snabb trip kändes det jobbigt att planera träning mitt i allt. Tränar jättegärna med er om en månad, när jag är här över jul. :)
Bra bengt, sidolyften ser tunga och bra ut. Grekisk mat är bra för återhämtningen och bygger stora biceps, alltid bra å ha

Du och jag borde ha Epic Showdown of Force and Strength nån gång, vi är typ jämnstarka har jag sett

Grekisk mat är alltid bra, oavsett..;P

En Epic Showdown of Force and Strength verkar väldigt lockande. Kom över till Örebro så kör vi!:hbang:

Härliga bänkpressar ! well done

Åh tackar Hellberg:)

1684_
2008-11-30, 20:09
nice :D

CuietErik
2008-11-30, 23:32
fint pass i fredags. vila e aldrig fel, men gissar att du saknar träningen en del va? :) Hoppas du hade det trevligt i storstaden sthlm. väntar med spänning på nästa pass som dokumenteras här i journalen.

161220
2008-12-01, 02:28
Äsch, lite smärta i knäna är ingen fara. Det är bara att braka ihop och komma igen. Lär av klubbens store inspiratör Thomas Högberg (som brakade ihop rejält för ett par år sedan).

LadyInsane
2008-12-01, 12:40
nice :D

very niiiice, U like?:D
fint pass i fredags. vila e aldrig fel, men gissar att du saknar träningen en del va? :) Hoppas du hade det trevligt i storstaden sthlm. väntar med spänning på nästa pass som dokumenteras här i journalen.

Ja förfan! En hel helg utan styrketräning! Gahh har drömt om mitt älskade gym..

Hade det jättetrevligt med familjen. Små trippar för att träffa familjen är bra för själen. :)

Ikväll blir det bänk!!
Äsch, lite smärta i knäna är ingen fara. Det är bara att braka ihop och komma igen. Lär av klubbens store inspiratör Thomas Högberg (som brakade ihop rejält för ett par år sedan).

Du har rätt Mr T! Högberg är helgrym och en stor inspirationskälla!

MagnusG
2008-12-01, 13:15
very niiiice, U like?

Ja förfan! En hel helg utan styrketräning! Gahh har drömt om mitt älskade gym..

Hade det jättetrevligt med familjen. Små trippar för att träffa familjen är bra för själen.

Ikväll blir det bänk!!

Du har rätt Mr T! Högberg är helgrym och en stor inspirationskälla!

Bänk is tha shit!! :hbang:
Fast ja ska "bena" idag. De är åsså tha shit! :D :hbang:

Kör hårt! För att köra hårt. DE är tha shit! :devil::hbang:

LadyInsane
2008-12-01, 16:56
Bänk is tha shit!! :hbang:
Fast ja ska "bena" idag. De är åsså tha shit! :D :hbang:

Kör hårt! För att köra hårt. DE är tha shit!:

Yeah Precis! Ska äntligen testa min nya Titan F6:a!:hbang:

bulldozer
2008-12-01, 18:58

:( Sorry. Åker hem idag, och åkte hit igår. Eftersom det blev en sådan spontan och snabb trip kändes det jobbigt att planera träning mitt i allt. Tränar jättegärna med er om en månad, när jag är här över jul. :)

Okey.. Förlåter väl dig då, den här gången... ;)

MagnusG
2008-12-01, 20:40
Yeah Precis! Ska äntligen testa min nya Titan F6:a!:hbang:

Nyfniken på att höra resultat!! hur kändes tröjan? *popcorn*

LadyInsane
2008-12-01, 22:07
Okey.. Förlåter väl dig då, den här gången... ;)

*kissass*

Nyfniken på att höra resultat!! hur kändes tröjan? *popcorn*

Very nice! Passet kommer nu!

LadyInsane
2008-12-01, 22:22
BÄNK + Axlar

Jag och Rambo ska ändra på våra scheman och bänka på måndagar, så det fick det bli idag! Hade dessutom fått min nya Titan F6:a stlk 38 tidigare idag, så därför fick det bli lite invigning av denna! Den satt riktigt bra trots att jag både kunde dra på och av själv. Den blir perfekt som första tröja tror jag, och det kan nog bli en 36:a med förlängda armar senare nästa år. :)

(Kommer skriva upp vikterna mer SL-mässigt, samt sluta skriva upp all uppvärmning f.r.o.m. dag).

Bänk
40kgx4x2

Bänk med Titan F6:a stlk 38
60kg - 18cm kloss x3
13cm kloss x3
9cm kloss x3
65kg - 4,5cm kloss x1
67.5kg - 2,5cm kloss x1 - Riktigt nöjd!
70kgx0

DTH
20kgx3x10

Hantelpress sittande (Utan ryggstöd)
8.5kgx3x10

Sidlyft
5kgx2x10
7kgx2x8 (Reps-PB)

Magmaskin, Nordic
22.5kgx4x15

Kommentar: Första veckan av tre i bänken. Kommer höja 5kg framöver. Kändes riktigt bra!

Det var otroligt kul att testa bänktröja för första gången! Kände verkligen att det gav mig någonting och lyftet på 67.5kg blev jag själv imponerad över! Hamnade lite fel på 70kg lyftet men det är bara att nöta teknik framöver så kommer det gå bättre. Det var dock inte alltför långt borta, och att nästan få ut 20kg av tröjan på första passet är ju inte fy skam!:D

Edit: Har nu en hel del märken på axlarna och överkroppen.. hehe

Mapa
2008-12-01, 22:24
bra skit!!

lol du får ut typ lika mycket kilon (dock mycket mer i procent) som jag får av f6an.........

Prisman
2008-12-01, 22:26
Amen fyfaaen! Tröja låter sjukt spännande. Jag själv är lite sugen att testa med tröja men det känns onödigt att lägga pengar på en såhär i början.
Nåväl. Bra pass iaf! :D

MagnusG
2008-12-01, 22:30
Kanon! Kul!! *flex* Du stark flikka! :)

Alla bara snackar om hur bra det är med tröja, hur kul det är för dom lyfter si åh så många procent mer än utan.. en annan lyfter ju sämre med tröja :(
Orättvist! *mini

C.E.J.
2008-12-01, 22:46
Meh gå inte om mig även i bänk nu, du kanske skadar dig eller nåt :D

Näfan, skitbra lyft, fortsätt kör hårt!

Tjuckot
2008-12-01, 23:06
imponerande! Du lär spöa mig :D

Luttis
2008-12-01, 23:10
Ryktena sprider sig på msn om ditt bänkande ;). SJUKT imponerande!!! Alltså, tröja blir man ju lite sugen att testa någon gång..
Film??

mela
2008-12-02, 11:02
Sluta vara så satans stark. Får ju mindervärdeskomplex här:em:

*kissass*

LadyInsane
2008-12-02, 11:18
bra skit!!

lol du får ut typ lika mycket kilon (dock mycket mer i procent) som jag får av f6an.........

Then I'm the lucky one! :Virro

Amen fyfaaen! Tröja låter sjukt spännande. Jag själv är lite sugen att testa med tröja men det känns onödigt att lägga pengar på en såhär i början.
Nåväl. Bra pass iaf!
Det är spännande också! Jag tyckte att bänkpress var kul för en gångs skull..:D

Tack!

Kanon! Kul!! Du stark flikka! :)

Alla bara snackar om hur bra det är med tröja, hur kul det är för dom lyfter si åh så många procent mer än utan.. en annan lyfter ju sämre med tröja
Orättvist! *mini

Själv lyfter jag så taskigt utan tröja, så det är bara rättvist att det går bra med den..:D

LadyInsane
2008-12-02, 11:20
Ryktena sprider sig på msn om ditt bänkande ;). SJUKT imponerande!!! Alltså, tröja blir man ju lite sugen att testa någon gång..
Film??

Nämen ojdå..:D

Tack Luttis! Filmade tyvärr inte, kameran var urladdad.

Sluta vara så satans stark. Får ju mindervärdeskomplex här

Tihi det är meningen!*kissass*

imponerande! Du lär spöa mig

Soon my friend..;)
Meh gå inte om mig även i bänk nu, du kanske skadar dig eller nåt

Näfan, skitbra lyft, fortsätt kör hårt!

Ta i trä!! Gahh vägrar skada mig, såhär skadefri har jag inte varit på flera år!

Timmi
2008-12-02, 12:31
Duktig tant i tajt trikåtröja :D
De djupare analyserna lämnar jag åt folk som faktiskt har koll ;)

mirrranda
2008-12-02, 15:20
Baby du har inte riktigt förklarat för mig här... hur fan lyfter man 20kg mer pga tröja? Jag e lost :smash:

Puss/Storasyster

56649

MagnusG
2008-12-02, 17:07
Själv lyfter jag så taskigt utan tröja, så det är bara rättvist att det går bra med den..:D

Doh! Att jag inte tänkte på det. SJÄLVKLART är de ju så! :smash: :Virro ;)

MagnusG
2008-12-02, 17:08
Baby du har inte riktigt förklarat för mig här... hur fan lyfter man 20kg mer pga tröja? Jag e lost :smash:

Puss/Storasyster

Bäkås its dö magic tröja of bli-stark-som-fan-i-bänk!
Ja plus att vi precis redit ut att det inte är mer än rättvist att hon lyfter mer med tröjan. Eftersom hon är sämre utan. DOH!

Hihi.. shit va lika ni är! :D:D

Mapa
2008-12-02, 18:06
när kör ni på fredag/lördag?

LadyInsane
2008-12-02, 20:14
Duktig tant i tajt trikåtröja
De djupare analyserna lämnar jag åt folk som faktiskt har koll

Nja, tröjan är knappast av trikå..:D Det hade inte hjälpt så mycke..!

Men tack iaf timmi-boy!

Det är svårt o förklara:p Puss på dig storasyster!
Doh! Att jag inte tänkte på det. SJÄLVKLART är de ju så!

:em: Inte tjuuuuura!

när kör ni på fredag/lördag?

Fredag kväll som vanligt. Förmodligen dag på lördag men det kan bli kväll också. Har för mig att fredrik inte jobbar kväll..men vet inte just nu.

Nitrometan
2008-12-02, 20:20
Gamle Tor hade ett bälte som gjorde att han blev dubbelt så stark. LI har en tröja.

Magi.

MagnusG
2008-12-02, 21:38
:em: Inte tjuuuuura!

Hehe.. vi får la se hur de går för mig sedan. På tal om de.. Undrar just när mitt godis kommer? :confused:

Tjoflöjt!

Mapa
2008-12-02, 21:51
va bra! då ses vi på fredag

LadyInsane
2008-12-02, 23:34
Gamle Tor hade ett bälte som gjorde att han blev dubbelt så stark. LI har en tröja.

Magi.

Nitro knows!:hbang:
Hehe.. vi får la se hur de går för mig sedan. På tal om de.. Undrar just när mitt godis kommer?

Tjoflöjt!

Borde komma närsomhelst!! Berätta hur det passar sen:)
va bra! då ses vi på fredag

JA! Niceee!!

LadyInsane
2008-12-03, 16:17
SL-POSE! Jag kallar denna "Taggad inför marklyft". :hbang:

Den lustiga minen bjuder jag på. Jak er hungrig.. lasagna i ungnen!

56684

Får jag på mig marklyftsdräkten idag ska jag prova den lite smått efter arbetsvikterna. :)

mela
2008-12-03, 19:46
Oh New York! I haz to bez a bæd gørl then? ;D

CuietErik
2008-12-03, 22:17
snygg pose samt tröjja:thumbup:

MagnusG
2008-12-03, 22:34
Haha.. mållös :p :D ;)

LadyInsane
2008-12-03, 22:47
Oh New York! I haz to bez a bæd gørl then? ;D

:Virro va?:D
snygg pose samt tröjja:
Tackar tackar..:)
Haha.. mållös

Hahah Good I guess?;)

LadyInsane
2008-12-03, 23:17
MARK + Biceps

Träning nere på ÖKK! Älskar onsdagar, det är sjukt mycket människor då. :) Blev till att prova markdräkten för första gången!

Marklyft
100kgx3x3 (Serie-PB så det skriker om det!)

Marklyft med Dräkt
80kgx1
100kgx1
115kgx1
125kgx1 (PB!!!!!!)

Stångrodd från 25kg-platta
35kgx3x10

Pull-ups
KVx3x1 :D

Bellyback
15kgx3x10

Biccecurls
10kgx3x8

Kommentar: YEAH BABY! Bästa markpasset evvah! Har tidigare inte gjort mer än en etta på 100kg så dagens treor kändes riktigt grymma! Idag var jag taggad, fokuserar och grymt peppad till skillnad mot förra veckans ryggpass. Kändes riktigt bra!! Efter arbetsvikten testade jag markdräkten för första gången och efter några lyft gick det bra. Den var knepig från början men kändes som att jag förstod mig på hur jag skulle göra. :D Tog nytt PB i mark och det kändes niiiiice! Inte var det tungt heller. Ska bli kul att se vad man kan pressa ur sig när man är helt fresh i kroppen!

Film kommer alldeles strax:)

Mapa
2008-12-03, 23:19
BRA!! mot 3 blåa på varje sida!? :D

LadyInsane
2008-12-03, 23:20
BRA!! mot 3 blåa på varje sida!? :D

Borde inte alls vara tungt! Om två veckor smäller det. Då ska jag se vad jag går för..:hbang:

C.E.J.
2008-12-03, 23:25
Är det Good Girls-tröjan du använder som marklyftdräkt? I såna fall fullt förståeligt att 125 var lätt, jävligt bra lyft. Bra besep också :Virro

LadyInsane
2008-12-03, 23:36
Är det Good Girls-tröjan du använder som marklyftdräkt? I såna fall fullt förståeligt att 125 var lätt, jävligt bra lyft. Bra besep också :Virro

Haha ja, för vanlig mark!:D

Bekepscurlande på silvervikter bygger mukkler!!:hbang:

LadyInsane
2008-12-03, 23:36
MARK!

PMq_yQ-Rgsc

Spader
2008-12-03, 23:45
satans starka mark! 125 såg inte alls tungt ut.

hardcore.

mela
2008-12-04, 00:03
markar man så mkt med dräkt? Helvete jag måste köpa en sån ;D

Fan va grym du är tjejen!

LadyInsane
2008-12-04, 06:54
satans starka mark! 125 såg inte alls tungt ut.

hardcore.
Tack Spader! Jag är jättenöjd, kul att man kan få ut nytt av utrustningen!

markar man så mkt med dräkt? Helvete jag måste köpa en sån ;D

Fan va grym du är tjejen!

Se då till att det finns folk som både kan dra på och av den på dig..:D Att dra av den tog en evighet! (Tack Robert och Fredrik!)

Tack!

bulldozer
2008-12-04, 09:32
Jag tycker du ska försöka jobba på att inte kröka ländryggen så mycket, antar att det svårt
att komma ner och nå stången. Såg ju lätt ut men lite snyggare vill man nog se på träning,
vålda gör man på tävling ;)
Antar att det handlar om att jobba ner sig i dräkten ordentligt.

Ska bli spännande att testa mark i dräkt så småningom, men vete sjuttom om jag kommer
så djupt att jag når stången :D:D

MagnusG
2008-12-04, 09:58
:
Hahah Good I guess?;)

Hehe.. ooh yeah! Very good.. ;)

Pra marrkkat!! Haha.. du såg nästan förvånad ut på 80 kg lyftet.. den bara flög upp typ: WTF happend? :eek:

Utöver det, jävligt bra jobbat! Och som Bulldozer sa, försök att komma ned i dräkten mer (om de går) så du inte kröker ryggen lika mycket. Du kommer LÄTT göra 130-135 kg om några pass till! *yourock*

MagnusG
2008-12-04, 10:04
Jädra edit!!! Varför har dom bara 3 min edit-tid för!? *morr* *grr27*

Hur som.. tänkte lägga till att jag kollade på filmen igen, och du ser faktiskt ut att vara "i" dräkten. Så det är nog bara en ovana med träkten att du kröker ryggen lite. Så de e ba att köra på ba! Ciao!

petersson
2008-12-04, 10:29
här var det många som skrev men jag tänkte säg att det såg lätt ut i marken!

LadyInsane
2008-12-04, 11:38
Jag tycker du ska försöka jobba på att inte kröka ländryggen så mycket, antar att det svårt
att komma ner och nå stången. Såg ju lätt ut men lite snyggare vill man nog se på träning,
vålda gör man på tävling ;)
Antar att det handlar om att jobba ner sig i dräkten ordentligt.

Ska bli spännande att testa mark i dräkt så småningom, men vete sjuttom om jag kommer
så djupt att jag når stången

Vilken skillnad det var med dräkt!! Hade så otroligt svårt att komma ned till stången. Brukar ju använda benen väldigt mycket så då går jag väldigt djupt. Nu var man verkligen tvungen att pressa sig nedåt för att ens nå stången. Lär nog gå lite bättre med mer dräktvana. hoppas det iaf!

Du lär ju spräcka 200 när du väl börjar med dräkt!*flex*

Hehe.. ooh yeah! Very good.. ;)

Pra marrkkat!! Haha.. du såg nästan förvånad ut på 80 kg lyftet.. den bara flög upp typ: WTF happend?

Utöver det, jävligt bra jobbat! Och som Bulldozer sa, försök att komma ned i dräkten mer (om de går) så du inte kröker ryggen lika mycket. Du kommer LÄTT göra 130-135 kg om några pass till! **

Haha, jag var jätteförvånad. Trodde inte att det skulle var så svårt att gå ned till stången. :Virro

Hur som.. tänkte lägga till att jag kollade på filmen igen, och du ser faktiskt ut att vara "i" dräkten. Så det är nog bara en ovana med träkten att du kröker ryggen lite. Så de e ba att köra på ba! Ciao!

Jupp, hoppas det iaf:P

här var det många som skrev men jag tänkte säg att det såg lätt ut i marken!

Hej och välkommen till journalen! Tack så mycket:)

Timmi
2008-12-04, 11:44
Ja jävlars tant, du ägde precis mitt markPB riktigt starkt jobbat :)

LadyInsane
2008-12-04, 11:45
Ja jävlars tant, du ägde precis mitt markPB riktigt starkt jobbat :)

Mitt mål är alltid att piska dig lite extra!:naughty::whipped:

KRILLE!
2008-12-04, 12:05
Köttiga marklyft, styrkan är grym. Men precis som bulldozer så tycker att att tekniskt var det ingen höjdare med dräkt. Jag ser att du alltid släpper ner stången, men tycker du borde prova att ta ner den långsamt när du har dräkten på. Köra lite 3or med dräkt och långsam nedtagning där du verkligen får jobba på att hålla ryggen rak skulle nog göra underverk :naughty:

mela
2008-12-04, 12:12
Se då till att det finns folk som både kan dra på och av den på dig..:D Att dra av den tog en evighet! (Tack Robert och Fredrik!)

Tack!

Du menar att robert är dålig på att få av dig kläderna? :D Det är inte en bra egenskap som pojkvän :P

CuietErik
2008-12-04, 21:51
Marklyft med Dräkt
80kgx1
100kgx1
115kgx1
125kgx1 (PB!!!!!!)
[/COLOR]

HAHA FY FAN SÄGER JAG BARA, GRYMT STARK! *yourock*

Du lyfter ju mer än va jag någonsin lyft i mark, jag har bara vart uppe på 110kg, LET THE FIGHT BEGIN!*mini snyggt pass å grattis till PB!!!:thumbup:

LadyInsane
2008-12-05, 15:25
Köttiga marklyft, styrkan är grym. Men precis som bulldozer så tycker att att tekniskt var det ingen höjdare med dräkt. Jag ser att du alltid släpper ner stången, men tycker du borde prova att ta ner den långsamt när du har dräkten på. Köra lite 3or med dräkt och långsam nedtagning där du verkligen får jobba på att hålla ryggen rak skulle nog göra underverk

Hej Krille! Tack för tipsen, hoppas det kan hjälpa till att få mig att hålla ryggen rak. :)

Du menar att robert är dålig på att få av dig kläderna? Det är inte en bra egenskap som pojkvän :P

Jupp, Fredrik fick göra grovjobbet!:naughty:
HAHA FY FAN SÄGER JAG BARA, GRYMT STARK!

Du lyfter ju mer än va jag någonsin lyft i mark, jag har bara vart uppe på 110kg, LET THE FIGHT BEGIN!*mini snyggt pass å grattis till PB!!!:thumbup:

YEY! Tack Erik! Äcsh, nere på ÖKK skulle du lyfta mer:D

LadyInsane
2008-12-05, 15:29
Pull-ups
KVx3x1 :D

Skrev fel här. Körde i själva verket smala chins. (V-handtag). Gjorde något fel iaf och det spände till längs nacken. Det var inte särskilt hemskt precis efter passet men på kvällen blev jag skitstel och på dagen hade jag jätteont i nacken. Ungefär som ett väldigt seriöst nackspärr. Kände sjukt idiotiskt att skada sig när man kör chins, så lär inte göra om det.

I varje fall gick jag till "vår" Osteopat Jerker och han har jobbat med nacken idag. Känns mycket bättre men har fortfarande lite ont. Kommer därför inte träna ikväll, och skjuta detta pass till nästa vecka.

Benpasset imorgon missar jag dock inte!;)

MagnusG
2008-12-05, 15:35
Skrev fel här. Körde i själva verket smala chins. (V-handtag). Gjorde något fel iaf och det spände till längs nacken. Det var inte särskilt hemskt precis efter passet men på kvällen blev jag skitstel och på dagen hade jag jätteont i nacken. Ungefär som ett väldigt seriöst nackspärr. Kände sjukt idiotiskt att skada sig när man kör chins, så lär inte göra om det.

I varje fall gick jag till "vår" Osteopat Jerker och han har jobbat med nacken idag. Känns mycket bättre men har fortfarande lite ont. Kommer därför inte träna ikväll, och skjuta detta pass till nästa vecka.

Benpasset imorgon missar jag dock inte!;)

Shit happens young lady ;) Det går över om någon dag ska du se. Det där har nog hänt oss alla. Jag har blivit stel i nacken av bänkpressar passet en gång. Gick omkring och såg ut som en preson med stelopererad nacke i 2-3 dagar :D I vissa övningar spänner man sig som s**tan. En träningskompis fick samma delemma vid ett knäböjarpass :)
Simma lungt!

1684_
2008-12-05, 18:42
Grattis bruden, fan du tog mig >_< haha

1684_
2008-12-05, 18:44
haha du ser jätte ovan ut iaf i dräkt, fyfan vad jag hatar dräkter, jag lyfte mer i mark utan på min tid :D haha

LadyInsane
2008-12-05, 19:47
Shit happens young lady Det går över om någon dag ska du se. Det där har nog hänt oss alla. Jag har blivit stel i nacken av bänkpressar passet en gång. Gick omkring och såg ut som en preson med stelopererad nacke i 2-3 dagar :D I vissa övningar spänner man sig som s**tan. En träningskompis fick samma delemma vid ett knäböjarpass
Simma lungt!

Hoppas det! Det är så sjukt irriterande att gå runt och ha ont. Har känt mig ynklig idag, druckit en hel flaska glögg (alkoholfri, annars hade jag ju legat däckad nu:D) och ätit massa lussebullar. Det är niiiice, men man borde kanske göra något mer en hel dag..:Virro

Grattis bruden, fan du tog mig >_< haha

Men du är ju på väg som fan! Lite mer muskler på dig och styrkan kommer vara asgrym!!

haha du ser jätte ovan ut iaf i dräkt, fyfan vad jag hatar dräkter, jag lyfte mer i mark utan på min tid :D haha

Hahaha jag vet. Kände mig jättekonstig. hoppas kunna träna på tekniken nästa markpass med dräkt(om två veckor). :)

MagnusG
2008-12-05, 23:16
Hoppas det! Det är så sjukt irriterande att gå runt och ha ont. Har känt mig ynklig idag, druckit en hel flaska glögg (alkoholfri, annars hade jag ju legat däckad nu:D) och ätit massa lussebullar. Det är niiiice, men man borde kanske göra något mer en hel dag..

Hehe.. glöm de! De är så man tar en dag med vila. Man gör så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. Och du lyckades, även här, göra bra ifrån dig ;) haha
En hel flaska glögg åh massa lussebullar låter som en farlig sockerkick dock :D

Själv har jag gått omkring som om jag skitit på mig idag. Har sådan jädra träningsverk efter marken igår hehe.. Totaly worth it!
Fast jag vägde 2 kg för mycket i morse inför "De alles uber Pepparkakspressen" i morgon, vilket har resulterat i att jag har undvikit vatten hela dagen, i ett desperat försökt att komma ned till 75 kg.
Är SUKT jävla sugen på ett stoooort glas KALLT vatten!! *gah!*
Men är man en liten tjockis så är man ;)

LadyInsane
2008-12-06, 12:27
Hehe.. glöm de! De är så man tar en dag med vila. Man gör så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. Och du lyckades, även här, göra bra ifrån dig haha
En hel flaska glögg åh massa lussebullar låter som en farlig sockerkick dock :D

Själv har jag gått omkring som om jag skitit på mig idag. Har sådan jädra träningsverk efter marken igår hehe.. Totaly worth it!
Fast jag vägde 2 kg för mycket i morse inför "De alles uber Pepparkakspressen" i morgon, vilket har resulterat i att jag har undvikit vatten hela dagen, i ett desperat försökt att komma ned till 75 kg.
Är SUKT jävla sugen på ett stoooort glas KALLT vatten!! *gah!*
Men är man en liten tjockis så är man ;)

Som tur är kom jag igång med lite plugg igårkväll, så hela dagen var inte bortkastad..:D

Äsch farliga sockerkickar är bra för välbefinnandet. Hoppas på bra tryck idag på benpasset tack vare lussebullarna igår!

Träningvärk är det bästa som finns!

Lycka till på tävlingen! Själv hade jag skippat att basta ned mig en massa vatten bara för att hamna i viktklassen under. Skulle hellre kolisladda några dagar innan och väga över med råge, så jag känner mig uberstark!

heavymetal__
2008-12-06, 18:15
Helt rätt! Lussebullar gör en stark:hbang:

LadyInsane
2008-12-07, 12:45
Helt rätt! Lussebullar gör en stark:hbang:

Yeah baby! *flex*

Arf Pingvin
2008-12-07, 12:50
Äsch farliga sockerkickar är bra för välbefinnandet. Hoppas på bra tryck idag på benpasset tack vare lussebullarna igår!

Ojoj, du skulle prova lussebullar (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3346431&postcount=532) mellan seten! :eating: Var lite orolig för kolsyran i julmusten men det gick bra att böja :D

LadyInsane
2008-12-07, 14:48
Ojoj, du skulle prova lussebullar (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3346431&postcount=532) mellan seten! :eating: Var lite orolig för kolsyran i julmusten men det gick bra att böja :D

Vilken dröm. Ska försöka baka lussebullar för andra gången den här vintern. Hoppas dessa inte blir så äckliga att de måste kastas...:D

LadyInsane
2008-12-07, 15:04
BÖJ + Mage

Knäböj
70kgx2
80kgx1
90kgx1 (Tangerat-PB)

Knäböj m. dräkt
80kgx2x2

Knäböj m. dräkt & lindor
80kgx2
95kgx2x2
95kgx1 ("PB")

Explosiva mark
72.5kgx5x1

RDL
45kgx3x5

Crunches med vikt
5kgx5x10

Skivstångscrunch
15kgx10

+ Plankan och sidrotationer

Kommentar: Tunga ettor i böjen. Drog därefter på mig både böjdräkt och lindor. (Fick massa hjälp av Fredrik, han är bäst!*kissass*). Det gick mycket bättre än på senaste böjpasset med utrustning. Sista ettan på 95kg kkunde nästan ha blivit godkänd om det inte vore för att jag flög bakåt när jag väl hade böjt upp vikten.

Börjar förstå mig på hur jag ska göra men har fortfarande en hel del problem med böjdräkten. Det blir utrustning igen om två veckor och hoppas kunna skärpa tekniken ännu mer då. Efteråt tog det väl typ en halvtimme att få av dräkten..:D

Hade en jättetrevlig kväll med klubbkamraterna igår. Vi drog och åt pizza, därefter blev det biljard och kvällen avslutades med guitar hero, pepparkakor och allsång till klockan två. :)

Browno
2008-12-07, 15:16
Jovars det gick ju kalasbra för dig i böj igår. Stabiliteten kommer med tiden i böjen ju, och då blir det många kilon för din del :)

Och det var astrevligt igår :D

LadyInsane
2008-12-07, 16:39
Jovars det gick ju kalasbra för dig i böj igår. Stabiliteten kommer med tiden i böjen ju, och då blir det många kilon för din del :)

Och det var astrevligt igår :D

Tack Gustav, men kan inte komma över att jag skrek som en stucken gris varje gång jag föll bakåt....har det på film och det är inte trevligt..:D

Yes, nog måste vi terrorisera Martins lägenhet fler gånger!:thumbup:

Deceiver85
2008-12-07, 23:02
Titta där, Browno in da house! :) Det var riktigt kul igår, flera sådana tillfällen, både på gymmet och hemma hos Martin :D

Browno
2008-12-08, 00:43
Lätt värt :D

Nitrometan
2008-12-08, 09:48
Tack Gustav, men kan inte komma över att jag skrek som en stucken gris varje gång jag föll bakåt....har det på film och det är inte trevligt..:D
Squeal like a pig! *drool*

MagnusG
2008-12-08, 09:56
Knäböj[/B]
70kgx2
80kgx1
90kgx1 (Tangerat-PB)

Knäböj m. dräkt & lindor
80kgx2
95kgx2x2
95kgx1 ("PB")

Kommentar: Tunga ettor i böjen. Drog därefter på mig både böjdräkt och lindor. (Fick massa hjälp av Fredrik, han är bäst!). Det gick mycket bättre än på senaste böjpasset med utrustning. Sista ettan på 95kg kkunde nästan ha blivit godkänd om det inte vore för att jag flög bakåt när jag väl hade böjt upp vikten.

Börjar förstå mig på hur jag ska göra men har fortfarande en hel del problem med böjdräkten. Det blir utrustning igen om två veckor och hoppas kunna skärpa tekniken ännu mer då. Efteråt tog det väl typ en halvtimme att få av dräkten..

Hade en jättetrevlig kväll med klubbkamraterna igår. Vi drog och åt pizza, därefter blev det biljard och kvällen avslutades med guitar hero, pepparkakor och allsång till klockan två.

Haha.. skrek som en gris? Upp med filmen!!! Detta måste höras! :D
Bra böjt! Och du har MASSOR mer att hämta i utrustningen. Det kan jag säga innan jag ens sett filmen. Jag gjorde iaf +20 kg på mitt PB i knäböj med enabart lindor! *flex*
Stackars de flickor som får möta dig på nästa tävling ;)

:hbang: Guitar Hero is tha shit! :hbang:

Prisman
2008-12-08, 14:30
Bra böjar hörru!!

LadyInsane
2008-12-08, 16:00
Squeal like a pig!

It wasn't hot:D
Haha.. skrek som en gris? Upp med filmen!!! Detta måste höras!
Bra böjt! Och du har MASSOR mer att hämta i utrustningen. Det kan jag säga innan jag ens sett filmen. Jag gjorde iaf +20 kg på mitt PB i knäböj med enabart lindor! *
Stackars de flickor som får möta dig på nästa tävling ;)
:

Hoppas kunna pressa ut lite mer, men först måste jag få den förbannade dressen att fungera. Gahh, so much work! Men de gör ju inge, kommer hålla på med sl läääänge;)

Yes, målet är att skrämma slag på de andra fllickorna!*flex*

Ska nog köpa eget guitarhero..*drool*

Bra böjar hörru!!
Tackar Emelie!

Nitrometan
2008-12-08, 16:27
It wasn't hot:D
Säger du ja...

Lycka till med dräkten!

LadyInsane
2008-12-08, 16:51
Säger du ja...

Lycka till med dräkten!

Nitro tycker om skrikande flickor?:naughty:

Nitrometan
2008-12-08, 17:03
Nitro tycker om skrikande flickor?:naughty:
Tja. Det också.

LadyInsane
2008-12-08, 23:26
Tja. Det också.

:D:whipped:

heavymetal__
2008-12-08, 23:31
BÖJ + Mage

Knäböj
70kgx2
80kgx1
90kgx1 (Tangerat-PB)

Knäböj m. dräkt
80kgx2x2

Knäböj m. dräkt & lindor
80kgx2
95kgx2x2
95kgx1 ("PB")

Explosiva mark
72.5kgx5x1

RDL
45kgx3x5

Crunches med vikt
5kgx5x10

Skivstångscrunch
15kgx10

+ Plankan och sidrotationer

Kommentar: Tunga ettor i böjen. Drog därefter på mig både böjdräkt och lindor. (Fick massa hjälp av Fredrik, han är bäst!*kissass*). Det gick mycket bättre än på senaste böjpasset med utrustning. Sista ettan på 95kg kkunde nästan ha blivit godkänd om det inte vore för att jag flög bakåt när jag väl hade böjt upp vikten.

Börjar förstå mig på hur jag ska göra men har fortfarande en hel del problem med böjdräkten. Det blir utrustning igen om två veckor och hoppas kunna skärpa tekniken ännu mer då. Efteråt tog det väl typ en halvtimme att få av dräkten..:D

Hade en jättetrevlig kväll med klubbkamraterna igår. Vi drog och åt pizza, därefter blev det biljard och kvällen avslutades med guitar hero, pepparkakor och allsång till klockan två. :)
Bra pass! Helt rätt att köra mycket mage! Man får igen mycket i utrustningsböjarna med stark bål som stabiliserar!

LadyInsane
2008-12-08, 23:31
BÄNK + Triceps & Mage

Bänkpress
45kgx4x2

FU-bänk (Första gången)
35kgx4x5

Dipsmaskin
30kgx3x12

Magmaskin
35kgx3x10 (PB!)

Baljan
5kgx3x10

Push-downs
20kgx4x8

Kommentar: Kvällspass nere på ÖKK. Kände mig energisk när jag tog mig dit. Flamsade och tramsade lite väl mycket kanske.. men hoppas att jag inte förstörde någons träning..;)

Inga extravaganta vikter i bänken. Det var stabila och fina tvåor. Kör ett kul upplägg och nästa vecka blir det ett försök på 50kgx4x2. Spännande med tanke på att jag som mest tagit 50kgx1x1.:D

Körde spontant lite mage med Browno på forumet, och det var skitkul! Vilken vilja! Var med när han tog sin "baljan-oskuld":D.

Längtar redan efter onsdagens pass! Dumma vilodag imorgon...!

LadyInsane
2008-12-08, 23:32
Bra pass! Helt rätt att köra mycket mage! Man får igen mycket i utrustningsböjarna med stark bål som stabiliserar!

Det har du rätt i! Körde dessutom lite extra mage idag eftersom jag tyckte att jag fuskade med det i lördags.. :DÄlskar att träna mage!

Tjuckot
2008-12-08, 23:35
Knäböj m. dräkt & lindor
80kgx2
95kgx2x2
95kgx1 ("PB")

Borde inte 95kg 2x2 vara personbästa då?

Bra pass i övrigt, när ska du upp mot 50kg i bänken? Borde ju inte vara några problem för dig? :)

LadyInsane
2008-12-08, 23:38
Borde inte 95kg 2x2 vara personbästa då?

Bra pass i övrigt, när ska du upp mot 50kg i bänken? Borde ju inte vara några problem för dig? :)

Nja, djupet var inte godkänt på de tvåorna. Den enda "godkända" böjen var sista. :)

Har ju redan tagit femtio:Virro Läänge sen jö! Hoppas kunna spräcka det snart dock!

MagnusG
2008-12-09, 08:52
Det har du rätt i! Körde dessutom lite extra mage idag eftersom jag tyckte att jag fuskade med det i lördags.. :DÄlskar att träna mage!

Nä fy!! Mage är de värstaste!! *spy* Bra jobbat dock, men *spy*

LadyInsane
2008-12-09, 15:56
Nä fy!! Mage är de värstaste!! *spy* Bra jobbat dock, men *spy*

Haha, nejförfan, det är skoj!:hbang:

Tack!:)

1684_
2008-12-09, 17:57
hur ofta tränar du?^^

LadyInsane
2008-12-09, 18:08
hur ofta tränar du?^^