Visa fullständig version : Kondition?!
rymdrattan
2003-07-05, 23:53
Jo såhär är det, jag har blivit informerad om att jag ska mönstra den 13 augusti å tänkte få en "bättre" kondition tills dess...
Jag börjar kunna lite om byggning men vet fan inget om
konditions träning :D
Ska man trycka på till faliure i det också?
Hur länge ska man köra?
Hur ofta pallar kropp med?
//Mvh rattan...
Niclaaas
2003-07-06, 00:12
mönstringen är ju cykling så först o främst ska du cykla. du kan vara grym på att springa eller dylikt men ändå få dåligt där. även om det är rätt lugnt, inte så svårt. sen så kommer du inte cykla alltför länge utan runt 10 minuter kanske och tyngre o tyngre så att som jag gjorde några gånger innan cykla i 30-60 minuter på lätt var ganska dumt
cykla med ganska tung belastning en 2-4 gånger i veckan så lär du klara dig bra. kör så mycket du orkar
Failure i löpning?! Du får gärna beskriva hur man gör det :confused:
rymdrattan
2003-07-06, 13:00
Originally posted by Linnet
Failure i löpning?! Du får gärna beskriva hur man gör det :confused:
Tills man inte orkar mera.. alt. svimmar... :angel:
TV-shopparen
2003-07-06, 13:43
:laugh:
jag sökte på "kondition" i "Träning & Kondition" och hittade över hundra trådar. Flera av dem är säkert värdelösa, men att få dig att snoka genom dem är väl ett bra sätt att hålla dig från forumet ett tag...:notme:
allan
rymdrattan
2003-07-06, 14:41
Originally posted by Allan
jag sökte på "kondition" i "Träning & Kondition" och hittade över hundra trådar. Flera av dem är säkert värdelösa, men att få dig att snoka genom dem är väl ett bra sätt att hålla dig från forumet ett tag...:notme:
allan
Så snällt tänkt av dig.. du är så gullig du allan :love: :laugh:
vill du göra lumpen som värsta elitkillen?
om inte så behöver du antagligen inte lägga ned så mycket energi på att förbättra din kondis för testet, det är inte så farligt och <=7 räcker till det mesta.
om du nu vill bli något elitaktigt så är det väl bara att sätta dig på en träningscykel och börja trampa, de flesta gym brukar ha sådana. dra åt motståndet var X:e minut och kör ca 10 minuter.
lär väl funka att göra så...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.