Visa fullständig version : Simpla frågor angående fett på/vid magen
Hej!
Finns säkerligen flera liknande trådar,dock inte precis samma frågor vad jag har sett,ber om ursäkt i vilket fall.
Har samlats lite fett precis ovanpå rutorna så de döljs då jag tidigare legat på 400-550 kolhydrater..är det bara att dra normal deff genom att stänga av kolhydraterna helt,snaska koffein,öka protein rejält och mer cardio..?..eller är det något speciellt som bör göras?
Känns som de bara samlats precis på rutorna då jag inte har alltför hög BF,men
tror jag lästa någonstans att fettet på rutorna är lite av den svårare varianten att få bort.
Tackar tackar!
Då punktförbränna fett dessvärre inte går :( så blir det till att deffa bort fettet och se glad ut :)
Svårare än så är det inte, lycka till!
Då punktförbränna fett dessvärre inte går :( så blir det till att deffa bort fettet och se glad ut :)
Svårare än så är det inte, lycka till!
Hehe,ja tyvärr..men kan jag stoppa iprincip alla hydrater utan att förlora någon nämnvärd massa?..
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Eddie Vedder
2008-10-03, 05:24
Hehe,ja tyvärr..men kan jag stoppa iprincip alla hydrater utan att förlora någon nämnvärd massa?..
Nej för om du äter en alldeles för stor andel kolhydrater inom en viss kaloribudget finns risken att proteinintaget kan bli för lågt eftersom intaget av övriga energigivande näringsämnen då måste minskas.
Och ett inadekvat proteinintag vid ett kaloriunderskott är extremt negativt, högt proteinintag och styrketräning är förutsättningar för att bibehålla muskelmassa när du inte äter tillräckligt med energi. Även näringstmingen runt träningen är viktig, d.v.s. att du äter tätt inpå träningen och försöker äta proteinrikt och gärna kolhydratrikt då (för att fylla på med kolhydrater inför nästa pass vid en tidpunkt då musklerna som bäst hanterar kolhydraterna).
Nej för om du äter en alldeles för stor andel kolhydrater inom en viss kaloribudget finns risken att proteinintaget kan bli för lågt eftersom intaget av övriga energigivande näringsämnen då måste minskas.
Och ett inadekvat proteinintag vid ett kaloriunderskott är extremt negativt, högt proteinintag och styrketräning är förutsättningar för att bibehålla muskelmassa när du inte äter tillräckligt med energi. Även näringstmingen runt träningen är viktig, d.v.s. att du äter tätt inpå träningen och försöker äta proteinrikt och gärna kolhydratrikt då (för att fylla på med kolhydrater inför nästa pass vid en tidpunkt då musklerna som bäst hanterar kolhydraterna).
Nu förstår jag nog inte riktigt..hur kan proteinintaget bli för lågt ifall jag sänker kolhydraterna till 50-100g?..ökar ju från 250g protein som tidigare till 400-450?..eller låter de som helt tokiga värden?
Eddie Vedder
2008-10-03, 09:42
Nu förstår jag nog inte riktigt..hur kan proteinintaget bli för lågt ifall jag sänker kolhydraterna till 50-100g?..ökar ju från 250g protein som tidigare till 400-450?..eller låter de som helt tokiga värden?
Oj jag läste visst fel, jag tyckte du skrev "kan jag stoppa i mig i princip...." och då blev det ju en annan femma haha.:D
Men sänker du finns ju förstås möjligheten till både mer fett och protein i kosten.:) Och högt proteinintag är som sagt en fördel även om man inte kan säga ett dugg om lämpliga siffror i ditt fall då du inte ger någon information att utgå ifrån.
Hehe...jag har läst Eddies inlägg några gånger och jag kan bara förstå det som att han förväxlade proteinet med kolhydraterna. Han vände helt enkelt på din fråga. Så han får svara igen ;)
(Och om jag nu missförstod Eddies inlägg så bortse från detta inlägget helt;) )
Och där kom han :)
Scratch89
2008-10-03, 14:41
450 gram protein är väldigt mycket; du kommer börja närma dig toxiska mängder.
181-83cm
90-92kg
450 var en liten överdrift där,men upp till 400 ?
Kolhydraterna hade jag tänkt ta/äta på morgon,innan träning och efter.
181-83cm
90-92kg
450 var en liten överdrift där,men upp till 400 ?
Kolhydraterna hade jag tänkt ta/äta på morgon,innan träning och efter.
Varför sådana extrema mängder?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.