handdator

Visa fullständig version : Resa i vinter!

_Larre_
2008-08-18, 21:43
Verkar finnas en hel del erfarna människor här som rest en del.

Jag och några kompisar tänkte åka iväg en vecka i vinter (december troligen) men är lite kluvna på vart?!

Krav är:

Runt 5000:- för själva resan med boende.
Ska vara varmt (20++grader)
Behöver inte vara något partyställe men ska ändå finnas ett uteliv om man känner för att dricka en kväll!

Vi hade lite tankar på kanarieöarna, men känns lite som att det är förlegat att resa dit. Europa är ju sällan jättevarmt på vintern heller..

Något vettigt tips?

Delta1
2008-08-18, 21:50
Verkar finnas en hel del erfarna människor här som rest en del.

Jag och några kompisar tänkte åka iväg en vecka i vinter (december troligen) men är lite kluvna på vart?!

Krav är:

Runt 5000:- för själva resan med boende.
Ska vara varmt (20++grader)
Behöver inte vara något partyställe men ska ändå finnas ett uteliv om man känner för att dricka en kväll!

Vi hade lite tankar på kanarieöarna, men känns lite som att det är förlegat att resa dit. Europa är ju sällan jättevarmt på vintern heller..

Något vettigt tips?

Thailand?
Kan bli lite trångt med budgeten iofs.
Kanarieholmarna är väl mer Afrika iofs...

_Larre_
2008-08-18, 21:57
Thailand?
Kan bli lite trångt med budgeten iofs.
Kanarieholmarna är väl mer Afrika iofs...

Thailand känns lite slöseri med tanke på att vi ska försöka klämma in semestern på en vecka =).

Afrika gör inget, så länge det finns ett uteliv =).

Racso
2008-08-18, 22:01
Egypten.

_Larre_
2008-08-18, 22:02
Egypten.

Länge varit sugen på det!

Men uteliv? Majoriteten är väl muslimer, har svårt att se ett bra uteliv där. Sen sägs dom ju vara förjävliga mot en. Nu är vi iofs bara killar som åker, men är ändå turister..

Racso
2008-08-18, 23:09
Åker du till Hurghada eller Sharm el sheik, så är det riktiga turistorter. De är vana vid svenska ungdomar :)

tigerofsweden
2008-08-18, 23:11
Egypten verkar dock vara för jävligt med magsjuka o skit. Tycker var och varannan som varit där har blivit dåliga *spy*

Exdiaq
2008-08-18, 23:14
Marocko?

Racso
2008-08-18, 23:15
Egypten verkar dock vara för jävligt med magsjuka o skit. Tycker var och varannan som varit där har blivit dåliga *spy*

Japp. Alkogel före maten som gäller. Deras pengar är en stor smittokälla.

daja
2008-08-19, 12:34
Marocko?

Hade hellre spenderat en decembervecka i Minsk än i Marocko.

Om det bara är en veckas semester som är på tapeten är alternativen lite färre, Kanarieöarna som redan nämnt är ju alltid ett säkert val, annars är kanske Maderia något som skulle passa.

Exdiaq
2008-08-19, 15:05
Hade hellre spenderat en decembervecka i Minsk än i Marocko.

Om det bara är en veckas semester som är på tapeten är alternativen lite färre, Kanarieöarna som redan nämnt är ju alltid ett säkert val, annars är kanske Maderia något som skulle passa.

Varför?

Devoid
2008-08-19, 19:04
Länge varit sugen på det!

Men uteliv? Majoriteten är väl muslimer, har svårt att se ett bra uteliv där. Sen sägs dom ju vara förjävliga mot en. Nu är vi iofs bara killar som åker, men är ändå turister..

Det beror lite på vad du menar med bra... Jag drack varje dag i 2 veckor där nere men det höll sig mest till några öl efter stranden och för det mesta på hotellet jag bodde på. Jag var i Sharm och det enda utestället jag var på var Pacha (http://www.pachasharm.com/) och det var ganska bra drag där. Alkohol är inga problem att få tag på där det säljs överallt men man märker var det är billigt och var det är dyrt att handla efter några dagar :)

Värme och snorkling finns där med samt en hel del utflykter till olika ställen om man gillar sådant. Visst är man känslig så kanske man blir lite irriterad på att de är lite väl på där nere men antingen ignorera och gå förbi eller bara säg nej tack och fortsätt gå.
Såfort man fått lite färg eller att de känner igen en på stan så lugnar det ner sig. Första dagen vi kom in till taxistationen inne i Sharm var definitivt den värsta :)

daja
2008-08-20, 06:18
Varför?

Har inte hört någon som varit imponerad av Marocko, väldigt mycket påträngande försäljare och tiggare och ska inte vara vidare fint heller som det iaf kan vara i andra länder där detta fenomen också finns. Jag har dock aldrig varit där själv så jag tror på sägnen.

_Larre_
2008-08-20, 19:13
Egypten är ju ett alternativ. Men vill väl eg. fixa dykcert. först då många verkar gilla att dyka just där!

Men kanarieöarna kanske inte är ett så dumt val ändå!

Frantic
2008-08-20, 19:31
Egypten är ju ett alternativ. Men vill väl eg. fixa dykcert. först då många verkar gilla att dyka just där!

Skaffa det där? Annars kan du alltid snorkla vilket också är skoj. Speciellt om du kan hålla andan ett tag