Visa fullständig version : Kvällsmat!!
Tänkte höra vad ni säger om kvällsmaten!!
Jag har en MRP med 50g protte och 35g kollisar per 100g, som har ett GI på 47.
Sen har jag ett vanligt vassle protein också.
Till poängen: Vad tycker ni jag ska ta innan sängdags..? Kanske bör jag äta nåt helt annat lr inget i eran mening?
Jag är mån om att hålla en bra form året runt o vill därför inte lägga på mig onödigt fett även om jag för tillfället är i en uppbyggnads fas!!
Mvh
mangemani
2003-06-19, 22:02
lite åtsidan kommentar,men ville bara påstå att det nästan är helt omöjligt att inte lägga p åsej fett om du nu är i uppbyggnads fas,behöver inte va mycket,men fett lägger du på dej,tror mej.
ät fett och proteiner på kvällen
King Grub
2003-06-20, 11:28
Varför hålla på att slabba med pulver när du kan äta riktig mat? Lite kolhydrater, mycket protein och en del fett i form av riktig mat smakar bättre, håller dig mätt längre och ger antagligen bättre resultat i längden.
Originally posted by mangemani
lite åtsidan kommentar,men ville bara påstå att det nästan är helt omöjligt att inte lägga p åsej fett om du nu är i uppbyggnads fas,behöver inte va mycket,men fett lägger du på dej,tror mej.
nja... jag tror att man kan bygga och ändå inte lägga på sig märkbart med fett bara man håller en sträng koll på sin kost.
mangemani
2003-06-20, 22:24
Originally posted by Wilson
nja... jag tror att man kan bygga och ändå inte lägga på sig märkbart med fett bara man håller en sträng koll på sin kost.
jo iof,men då ska man verkligen ha god koll.
Nåt gott förslag på ett "protte + fett kvällsmål"? jag är rätt trött på jordnötter, ägg, eller makrill :rolleyes:
Jo, de klart att man lägger på sig lite fett om man vill bygga muskler, de e jag fullt medveten om, men man vill ju hålla det till ett minimum. Det finns många som under bulk äter, i min mening, lite för ohämmat och lägger på sig betydligt mer fett än nödvändigt...
Mvh
Originally posted by King Grub
Varför hålla på att slabba med pulver när du kan äta riktig mat? Lite kolhydrater, mycket protein och en del fett i form av riktig mat smakar bättre, håller dig mätt längre och ger antagligen bättre resultat i längden.
Håller med dig på den punkten! Men poängen är den att jag ofta inte är så sugen på "riktigt" mat sent på kvällen, utan vill att det ska gå fort o enkelt. Sen gillar jag o slabba...:) Använder du dig bara av pulver efter träning Grub? tillsammans med de där ökända skumbananerna..;)
Originally posted by Dk1ng
Jo, de klart att man lägger på sig lite fett om man vill bygga muskler, de e jag fullt medveten om, men man vill ju hålla det till ett minimum. Det finns många som under bulk äter, i min mening, lite för ohämmat och lägger på sig betydligt mer fett än nödvändigt...
Mvh
håller med.
Jag tror man kan lösa dilemmat genom att köra lite minideff då och då när man tycker man dratt på sig lite onödigt fett... kanske nån dag i veckan dra ner på kcal för att låta kroppen bränna lite fett kan vara nåt? jag vet inte bara en fundering
Originally posted by Dk1ng
Tänkte höra vad ni säger om kvällsmaten!!
Jag har en MRP med 50g protte och 35g kollisar per 100g, som har ett GI på 47.
Sen har jag ett vanligt vassle protein också.
Till poängen: Vad tycker ni jag ska ta innan sängdags..? Kanske bör jag äta nåt helt annat lr inget i eran mening?
Jag är mån om att hålla en bra form året runt o vill därför inte lägga på mig onödigt fett även om jag för tillfället är i en uppbyggnads fas!!
Mvh
Om du tillsätter lite olja så är det väl inget fel på den MRP som kvällsmål men för dina fettmål så kanske ett kasseinpulver och fett är bättre.
Jag personligen skulle hellre äta lite frukt till en vanlig proteindrink (Gärna med kassein.) med lite olja och spara mrp till ett mellanmål eller kanske havregrynsgröt och protein av någon typ.
Idealet vore att kunna äta en stor bit kött innan läggdags varje kväll men så långt har jag inte kommit ännu.
man kan väl äta en stor bit kött? lr?
mangemani
2003-06-23, 10:09
precis,håller med dej till 110% på det grub.har försökt övertyga allt folk på sweclockers officiella träningstråd,men dom tjurar på och säger att pulver är bättre än mat.
du grub,visst räcker det med att man ligger runt 100 kcal över sitt +/- streck för att man ska få lika bra resultat utav träningen som om man skulle ligga 1000 kcal över strecket?det enda skillnaden mellan 100 kcal och 1000 är väl fettet man lägger på sej eller?
snabb fråga:om mna blandar loppfrön i gainern(så att man får ner GI på alla snabba kolisar i gainern),kan man då använda den då som måltid(kompis som undra)?
men dom tjurar på och säger att pulver är bättre än mat.
hehe, den härliga övertron på dom "magiska pulvren" :D
King Grub
2003-06-23, 11:33
Använder du dig bara av pulver efter träning Grub? tillsammans med de där ökända skumbananerna..
Oftast ja. Ibland vassleprotein direkt på morgonen också.
King Grub
2003-06-23, 11:36
du grub,visst räcker det med att man ligger runt 100 kcal över sitt +/- streck för att man ska få lika bra resultat utav träningen som om man skulle ligga 1000 kcal över strecket?det enda skillnaden mellan 100 kcal och 1000 är väl fettet man lägger på sej eller?
Jag är ganska övertygad om att själva kaloriöverskottet också är anabolt - alltså du får bättre muskeltillväxt med +1000 än +100. Men visst lägger du på dig bra mycket mer fett samtidigt också - 1 kg i veckan eller så på ett sådant överskott. Och att överäta så fungerar bara i perioder - efter några veckor på ett chockenergiökning blir det mest fläsk av överskottet.
snabb fråga:om mna blandar loppfrön i gainern(så att man får ner GI på alla snabba kolisar i gainern),kan man då använda den då som måltid(kompis som undra)?
Ja. Dock tror jag det är bäst att bara ta till en sådan måltid i nödfall: ett pulver kan inte ersätta en riktigt måltid. Det finns näringsämnen i maten som man går miste om, om man lever på pulver.
har försökt övertyga allt folk på sweclockers officiella träningstråd
Har du en länk till den? Jag sökte, men hittade den inte... Vore kul att titta på. Se hur datakillarna tränar... :notme: :D
Själv måste jag äta kollisar även kvällstid, annars tar det 2-3 timmar att somna då jag blir alldeles stirrig, orolig mm . Så 2 skivor pumpernickel med 2 ägg på samt en halv kesella brevid fungerar för mig :eating: :sleep: drömmer dessutom snuskiga drömmar om jag äter kollisar innan jag lägger mig vilket är ett plus :hbang:
Nåt gott förslag på ett "protte + fett kvällsmål"? jag är rätt trött på jordnötter, ägg, eller makrill :rolleyes:
OST!
Jag älskar ost, så jag äter ganska mycket. Mycket protein och fett, och ganska lite kolisar.
/J
King Grub
2003-06-27, 13:03
Jag brukar dra i mig en massa pasta+tonfisk eller skinka, eller havregröt och ägg, eller en rackarns massa musselmackor och mjölk innan jag går till sängs.:hbang:
Rätta takter Grub :eating: :sleep: :hbang:
Jag brukar dra i mig en massa pasta+tonfisk eller skinka, eller havregröt och ägg, eller en rackarns massa musselmackor och mjölk innan jag går till sängs.:hbang:
Du äter inte ostron oxå va? :MrT:
Smakade hummer för ett tag sen! underbart gott faktiskt! :eating:
King Grub
2003-06-27, 13:47
Du äter inte ostron oxå va? :MrT:
Smakade hummer för ett tag sen! underbart gott faktiskt! :eating:
Nej, ostron är som att äta snor. Antar jag. ;) Men musslor är något helt annat - delikat. :eating:
Jag äter nog dagens största kolhydratmål innan jag går och lägger mig. Tränar man på morgonen är det nästan ett måste, tycker jag.
Rob The Man
2003-06-30, 08:17
Blir en ordentlig portion med ris,lövbiff och färska grönsaker innan sömnen.
Bra att ladda med energi så man kan träna ordentliga pass på morgonen.
/Rob
Nej, ostron är som att äta snor. Antar jag. ;) Men musslor är något helt annat - delikat. :eating:
Jag äter nog dagens största kolhydratmål innan jag går och lägger mig. Tränar man på morgonen är det nästan ett måste, tycker jag.
Som snor? Har du testat? Ostron är riktigt gott, förutsatt att de intas under rätt förutsättningar. Men jag måste nog erkänna att jag tycker att musslor är aningen godare. Ett plus till musslorna är även att de, till skillnad från ostronen, går att äta tilsammans med andra livsmedel. :eating:
Om man inte tränar på morgonen, skall man då satsa på ett kvällsmål rikt på:
1: Enbart protein
2: Fett och protein
3: Långsamma kolisar och protein
4: Långsamma kolisar protein och fett
Fangface
2004-08-18, 00:45
OST!
Jag älskar ost, så jag äter ganska mycket. Mycket protein och fett, och ganska lite kolisar.
/J
Dock mest mättat fett, och det är ju inte så bra.... ;)
Köp någon jättemager ost så löser du det problemet. Du får även fördelen att kunna knapra på lite nötter eller dricka olja om du vill ha i dig den fettmängd du förlorar på detta :D
vildängel
2004-08-19, 22:23
Har du en länk till den? Jag sökte, men hittade den inte... Vore kul att titta på. Se hur datakillarna tränar... :notme: :D
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=99126
King Grub: Musselmackor?? Bara ordet låter ju skrämmande! Musslor är inte mat, de används bara för att fiska krabbor med! :notme: ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.