Logga in

Visa fullständig version : Knights of the old republic på vista

grisbil3n
2008-07-27, 14:25
Ovan nämnda spel fungerar ej. Kommer in i menyn och väljer game men sen står det "Has stopped workin yada yada". Antar att det är horvista som horar sig, går det att lösa?

King Grub
2008-07-27, 14:41
När man installerar det så skall man inte göra det från autorunlaunchern som startar när man stoppar i CD:ns, utan manuellt köra setup.exe i "compatibility mode" for XP (högerklicka, välj Egenskaper -> Kompatibilitet). Efter installationen, se till att swkotor.exe körs i "compatibility mode" och som administratör. Det är också tänkbart att du måste se till att programmet bara använder en av processorns kärnor i Aktivitetshanteraren (högerklicka på swkotor.exe när den körs och välj "Ange processortilldelning" , avbocka alla kärnor utom CPU 0).

grisbil3n
2008-07-27, 14:58
När man installerar det så skall man inte göra det från autorunlaunchern som startar när man stoppar i CD:ns, utan manuellt köra setup.exe i "compatibility mode" for XP (högerklicka, välj Egenskaper -> Kompatibilitet). Efter installationen, se till att swkotor.exe körs i "compatibility mode" och som administratör. Det är också tänkbart att du måste se till att programmet bara använder en av processorns kärnor i Aktivitetshanteraren (högerklicka på swkotor.exe när den körs och välj "Ange processortilldelning" , avbocka alla kärnor utom CPU 0).

Tackar hjärtligt!

Nithian
2008-07-27, 16:33

If King Grub has 5 dollars, and you have 5 dollars. King Grub has more money than you.

grisbil3n
2009-01-23, 02:19
bump :P

Kan inte bocka på att köra som adminstratör, vad göra?

palme
2009-01-23, 02:23
bump :P

Kan inte bocka på att köra som adminstratör, vad göra?

Högerklicka/kör som admin kanske funkar?

grisbil3n
2009-01-23, 04:17
Högerklicka/kör som admin kanske funkar?

Kan som sagt inte köra som admin, det fältet lr vad man ska säga är grått lr motsvarande, har inte möjligheten o välja.

pragmatist
2009-01-23, 07:26
Kanske dum fråga med är du verkligen inloggad som administratör då?

KOTOR funkade bra i Vista för mig, så länge jag startade programmet som administratör varje gång. KOTOR2 var däremot ett smärre helsicke, fick till slut spela utan ljud för att det skulle starta över huvud taget.

grisbil3n
2009-01-23, 18:28
Japp är inloggad som administratör. Tror nog jag ger upp nu, men tack för hjälpen.

Basil
2009-01-23, 18:43
Grisbilen, det går inte att bocka i den om du har Kontroll av Användarkonto avaktiverat (UAC), är iaf så för mig. Det är den där funktionen som hela tiden frågar om du är säker att du vill blabla så fort man ska göra något kul.

grisbil3n
2009-01-24, 04:12
Grisbilen, det går inte att bocka i den om du har Kontroll av Användarkonto avaktiverat (UAC), är iaf så för mig. Det är den där funktionen som hela tiden frågar om du är säker att du vill blabla så fort man ska göra något kul.

Har fixat det där samt provat en fix som innebar att man ersatte en dll fil, sen skulle det fungera sa en jeppe på ett forum. Men ingenting har fungerat. Jag älskar vista, jag älskar datorer generellt.