Visa fullständig version : Mår bajs pga krossat förhållande.
jag tar kollo till hjälp och pratar av mig lite, för ca 3 veckor sedan tog ett förhållande slut efter ca 1 år och 2 månaders tid. Det tog slut pga att jag var en gnällspik och allmänt negativ, var även svartsjuk ibland. vi försökte "starta om" en gång men det sket sig efter 2 dagar igen. Nu faller det sig så att vi inte hade pratat på 3 veckor efter slutbråket, men nu ringer min flickvän upp och tycker det är synd att vi ska vara ovänner etc, fram tills detta har jag inte varit speciellt förkrossad men nu! Sitter och e snyftfärdig hela tiden kan inte sova om nätterna ligger bara och tänker "Vad har jag gjort" Jag älskar fortfarande min flickvän, men mina chanser att fixa ihop det är nog brända är jag rädd..
Hur kommer man över något som detta? *cry*
J.Saarela
2008-07-08, 10:30
Lär dig till nästa gång och sluta lipa på internet över en tjej*slap*
Lär dig till nästa gång och sluta lipa på internet över en tjej*slap*
Bra ide :o
Första steget borde vara att sluta tänka på henne som din flickvän.
Resten känns som att det kommer naturligt, men du måste leva vidare. Hitta på saker. Umgås med dina vänner och tänk inte bara på henne hela tiden.
Första steget borde vara att sluta tänka på henne som din flickvän.
Resten känns som att det kommer naturligt, men du måste leva vidare. Hitta på saker. Umgås med dina vänner och tänk inte bara på henne hela tiden.
Det är ju det som är problemet, hennes "nya" kompisar är bland annat en träningspolare från MMA'n det blir lite olustigt då han står och predikar om hur kul det var i helgen, där hon var med.. Så länge jag har folk att umgås med så känns allt rätt bra, men så fort jag är ensam så glider tankarna dit jag inte vill ha dom :/
Att se henne med en annan kille borde ju hjälpa, se om du inte kan ordna det.
Att se henne med en annan kille borde ju hjälpa, se om du inte kan ordna det.
Haha.. jag skulle nog flippa totalt :O roids ftw
Men visst antagligen skulle det bli bråk vi skulle bli osams för all framtid jag hade gått hem och isolerat mig i depression och tröstläst allmänt på kollo, och sen när man börjar hämta sig lite bättre.?
Varför betedde du dig som du gjorde då?
Haha.. jag skulle nog flippa totalt :O roids ftw
Men visst antagligen skulle det bli bråk vi skulle bli osams för all framtid jag hade gått hem och isolerat mig i depression och tröstläst allmänt på kollo, och sen när man börjar hämta sig lite bättre.?
Då kan du helt enkelt inte acceptera att hon bestämmer över sitt eget liv vilket gör dig till en skitdålig vän. Så som jag ser det: Väx up.
Mr. Moose
2008-07-08, 10:46
Bulka! Låter bättre än "tröst-äta", annars håller jag med J.Saarela.
Lär dig av det!
Tänk dig in i din fd tjejs situation: Vem fan vill va samman med en svartsjuk, negativ gnällspik!!?? Dina ord om dig själv.
LadyInsane
2008-07-08, 10:47
Finns det någon chans att ni kan försonas?
att få hjärtat krossat är det bästa jag varit med om, det gjorde mig till en otroligt mycket bättre människa. När tjejen försvann så hittade jag även gymmet och det är jag evigt tacksam för.
Visst kan det vara jobbigt i början men du kommer vara en annan och en bättre människa i ditt nästa förhållande. Brustet hjärta är något vill alla måste arbeta oss igenom.
Träffas du och ditt ex ofta, delar ni något förutom förhållandet? för mitt ex går på min skola som har lett till att vi är jättebra vänner även nu efteråt vilket jag tycker är skönt. Om ni inte delar arbetsplats, vänner, eller bor nära varandra så kan du strunta i henne. Men vad du än gör snacka ingen skit, det mår ingen bra av.
Tiden läker även alla sår.
my 2 cents
Varför betedde du dig som du gjorde då?
jaa du.. Det vet jag inte, fast nu är jag dock lite väl självskyllande det var även hon som bråkade, och betädde sig allmänt lustigt, slutbråket te'x Vi hade hyrt film laddat med godis etc, skulle ha "myskväll" sen ringer någon killpolare upp henne, pratar i 20 minuter, i andra änden av huset då hon sagt "jag ska på toa"
Jag går dit efter ett tag och vad gör du? då benämns jag till den i andra änden av linjen som "Någon som pratar med mig" Då skulle hon få en färdbeskrivning till en fest hon skulle dra till. Jag blev itne tillfrågad att hänga med. Då blev det lite skrik o stoj / bye. Så jag ska nog inte säga att enbart jag gjorde konstiga saker?
Efter inlägg #13 så undrar jag genast hur gamla ni är..
Efter inlägg #13 så undrar jag genast hur gamla ni är..
19 år.
sen ringer någon killpolare upp henne, pratar i 20 minuter, i andra änden av huset då hon sagt "jag ska på toa"
Jag går dit efter ett tag och vad gör du? då benämns jag till den i andra änden av linjen som "Någon som pratar med mig" Då skulle hon få en färdbeskrivning till en fest hon skulle dra till. Jag blev itne tillfrågad att hänga med. Då blev det lite skrik o stoj / bye. Så jag ska nog inte säga att enbart jag gjorde konstiga saker?
det där lät urflippat
Slartibartfast
2008-07-08, 11:13
Inlägg 13+15-->problem löst. Tråd låst.
Daniiiel
2008-07-08, 11:14
jaa du.. Det vet jag inte, fast nu är jag dock lite väl självskyllande det var även hon som bråkade, och betädde sig allmänt lustigt, slutbråket te'x Vi hade hyrt film laddat med godis etc, skulle ha "myskväll" sen ringer någon killpolare upp henne, pratar i 20 minuter, i andra änden av huset då hon sagt "jag ska på toa"
Vafan klart man flippar ut för de där jag hade slängt ut kärringen!!
Inlägg 13+15-->problem löst. Tråd låst.
Så många inlägg finns inte ens i tråden :)
Edit: Gah, måste sluta röka på innan lunch - Förstod nu :)
Slartibartfast
2008-07-08, 11:20
Så många inlägg finns inte ens i tråden :)
Edit: Gah, måste sluta röka på innan lunch - Förstod nu :)
Slarti utmanar alltid ditt intellekt. Det är en del av min charm och mystik.
Handcuff
2008-07-08, 11:29
Slarti utmanar alltid ditt intellekt. Det är en del av min charm och mystik.
Hahaha....
OnT: Ge det tid. Kommer kännas fånigt simplet efter ett tag :thumbup:
Sparven från Minsk
2008-07-08, 12:10
+1 same here :devil:
Eller tvärtom. Klart man går på en fest utan att säga något när ens partner är negativ och svartsjuk.
ut och :kinky: :kinky: :kinky: :kinky: :kinky:
Olika tecken som får en att se ett stabilt förhållande som förr eller senare leder till giftermål.
1. Hon verkade prioritera festandet med polarna över eran myskväll.
2. Istället för att kalla dig för "pojkvännen" så blev du kallad "någon som pratar med mig". Vill hon inte att parten i telefonen skall veta att hon har pojkvän? Vill hon kanske ha flera bollar i luften/lämna några dörrar öppna?
3. Hon bestämmer sig för att avbryta er myskväll och gå på denna fest, utan att fråga om du vill följa med.
Låter detta bra Buken?
Om jag var dig skulle jag dumpa och leta nytt omedelbuk!
Olika tecken som får en att se ett stabilt förhållande som förr eller senare leder till giftermål.
1. Hon verkade prioritera festandet med polarna över eran myskväll.
2. Istället för att kalla dig för "pojkvännen" så blev du kallad "någon som pratar med mig". Vill hon inte att parten i telefonen skall veta att hon har pojkvän? Vill hon kanske ha flera bollar i luften/lämna några dörrar öppna?
3. Hon bestämmer sig för att avbryta er myskväll och gå på denna fest, utan att fråga om du vill följa med.
Låter detta bra Buken?
Om jag var dig skulle jag dumpa och leta nytt omedelbuk!
ja dumpa slipper jag ju i alla fall, det är ju redan avklarat, får försöka hålla mig sysselsatt tills det går över *spy* krogfylla någon?
Ensam är stark. Försök omvandla din sorg till ilska. Har försökt göra det i ungefär 5 år nu och det går bättre och bättre.
Ilska = konstruktivt känsloläge (getting things done)
Sorg = destruktivt känsloläge (sitta o lipa och tycka synd om sig själv)
Om du blir arg på någon annan kommer du inte skuldbelägga dig själv, och då slipper du försämrat självförtroende och all den skit som medföljer.
Ensam är stark. Försök omvandla din sorg till ilska. Har försökt göra det i ungefär 5 år nu och det går bättre och bättre.
Om du blir arg på någon annan kommer du inte skuldbelägga dig själv, och då slipper du försämrat självförtroende och all den skit som medföljer.
Ja ilska har man ju gott om ^^
Nu drar jag och kör ett jävligt aggressivt benpass!
Kör hårt Buken! Finns många fiskar i havet/äpplen i skogen etc! :)
She was not the one.
Men det e bra sånt här Buken (trots att du mår skit just nu), du får känna hur det känns när det är fel person/dåliga situationer uppstår.
När någonting sånt här händer, tex du känner dig kränkt/att partnern inte visat dig den respekt som du förtjänar alt personen behandlat dig som skit så kan du ta lärdom och hantera det bättre nästa gång.
Du reagerade helt enkelt och kände att det var fel person (kroppen sa till och du mådde bajs).
Må bajs vill ingen, kör vidare och du skall se att du kan hitta en dam som får dig att må som en gud ist för bajs nästa gång!
Have faith Bro! Not every person is the same.
Det finns de som passar bättre ihop med dig (personkemi) där ute!
Ja ilska har man ju gott om ^^
Nu drar jag och kör ett jävligt aggressivt benpass!Nu börjar vi komma nånstans. På fredag/lördag går du ut och raggar och så är det med det. Lycka till!
Nu börjar vi komma nånstans. På fredag/lördag går du ut och raggar och så är det med det. Lycka till!
Okej tack för tipsen, Ja det är ju visfestival torsdag-lördag :O
Får se hur pepp man är då..
Må dåligt och ta lärdom av detta Buken.
Sluta tänk på henne (det får ta den tid det tar).
Det är din resa/utveckling/väg till upplysning nu.
Efter ett par år/förhållanden så inser du att människor inte är exakt så som man tänkt sig från början, frågan är då, hur reagerar du och vad skall du göra åt saken?
Ist för att må bajs en längre period efter varje brud som inte funkar, så gå vidare snabbare och ta itu med saken på ett sätt som är mer opti för dig själv.
Det finns många damer out there! Bara leta tills du hittar en bättre för dig!
Onödigt att sunka ihop bara för att person_x inte motsvarade dina förväntningar.
She was wrong for you, she made you feel bad.
Feeling bad is not Opti, but this will hopefully make you stronger!
Prevail Brother and OVERCOME!
First you take Manhattan....THEN YOU'LL TAKE BERLIN!
Pudzianovski
2008-07-08, 14:14
Jag håller med Kwon. Kwon är en härlig människa !! :D :thumbup:
First you take Manhattan....THEN YOU'LL TAKE BERLIN!
Om det är något han kan ta med sig så är det Cohen. Han _ska_ man lyssna på när man är deppig. Han _ska_ man iofs lyssna på jämt.
Den är förvisso en av de bästa new wave-låtarna.
edit: gah! direktlänk funkar inte: http://www.youtube.com/watch?v=tFBKV0zVXSE
Nitrometan
2008-07-08, 14:27
edit: gah! direktlänk funkar inte:
Testing...
tFBKV0zVXSE
...jodå.
http://media.g4tv.com/images/blog/2007/12/06/633325462873135493.jpg
Antingen det, eller så är man en man och analyserar det hela i detalj för att ta reda på exakt vad man gjort fel och hur dum i huvudet man varit. När den biten är avklarad kan man gå vidare och hitta en bättre tjej.
Sörj så länge det behövs, var inte ensam engagera dig socialt, lär dig av dina misstag och efter ett tag börja se ljust in i framtiden. Du kommer bli smartare och mognare och hittar en ännu bättre tjej. Du är ung fortfarande, små misstag händer lätt.
Får tacka för alla kreativa svar !*flex*
Då kan du helt enkelt inte acceptera att hon bestämmer över sitt eget liv vilket gör dig till en skitdålig vän. Så som jag ser det: Väx up.
Så om man inte är en skitbra vän med sitt ex är man omogen?
Provotic
2008-07-08, 18:48
Känslan är förjävlig, går knappt att beskriva. Klumpen ligger i magen, man vill bara spotta ut skiten fast det inte går ;/
Men som sagt. Pröva skriva av dig lite på ett papper...skriv det som om ingen annan än du kommer läsa det. Skriv hur du känner och resonera...
NiXPhoenix
2008-07-08, 19:12
jag tar kollo till hjälp och pratar av mig lite, för ca 3 veckor sedan tog ett förhållande slut efter ca 1 år och 2 månaders tid. Det tog slut pga att jag var en gnällspik och allmänt negativ, var även svartsjuk ibland. ....
Att vara allmänt negativ och gnällig är för det mesta bara positiva egenskaper (i mina ögon då), du passar nog bättre ihop med en annan tjej. :)
Finns inte mycket bättre än att sitta och gnälla och klaga över det ena och andra tillsammans med polarna. Hmm, kanske därför jag har så få polare? Äh, försök inte spela nån annan än den du är, man kan kombinera negativitet med ett glatt humör. Inte alls omöjligt. :thumbup:
Det värsta i min värld är folk som försöker sopa problemen under mattan och låtsas som ingenting. Det vinner man sällan nåt på. Ett problem bör stötas, blötas och diskuteras innan man till slut försöker lösa det.
Björkvedens mästare
2008-07-08, 19:39
+1 till dej ovanför, ibland beter man sej underligt och då beror det oftast på att det undermedvetna känner på sej att nåt kanske inte står rätt till och man börjar att ifrågasätta allting med att bete sej gnäligt och vara allmänt grälsjuk för att på så sätt reta upp den andra människan så att hon ska förklara sej eller dra.
Jag beter mej med konstigt ibland fast jag inte vill,det är fan inte bara att börja bete sej normalt så är problemet löst sen, det är som att säga till en depprimerad att rycka upp sej... Konstigt att inte en viss **** har spytt sin galla över dej än å andra sidan hann väl ***** före..:furious:
Björkvedens mästare
2008-07-08, 19:40
Testing...
tFBKV0zVXSE
...jodå.
Nädå.
Helt rätt, i ett förhållande så ska man inte behöva dölja för sin partner att man pratar i telefon, och att prata i telefon i 20 minuter när man är i sällskap är oförskämmt.
Fy vilken rutten brud. Hoppas du hittar någon bra tjej som du inte behöver vara svartsjuk på.
Helt oväsentligt nu så i efterhand, men att bli uppringd av en kille och prioritera denna före dig och dessutom prata med honom 20 min när man är inlåst på toaletten... ingen annan än mig som tänker på otrogenhet? :D
Va fan, skit i henne och börja ett nytt kapitel. Man lär sig mycket om sig själv att gå igenom det. Det känns skitbra väl när det är över och du hittat dig en ny tjej som det känns bra igen med.
Helt oväsentligt nu så i efterhand, men att bli uppringd av en kille och prioritera denna före dig och dessutom prata med honom 20 min när man är inlåst på toaletten... ingen annan än mig som tänker på otrogenhet? :D
hoppas jag missuppfattade dig och att du inte tyckte det var kul att hans ex kanske var otrogen*rolleyes*
Gymfjollan
2008-07-09, 18:03
ibland vore det skönt å vara maskin ! :) man känner inget alls
hoppas jag missuppfattade dig och att du inte tyckte det var kul att hans ex kanske var otrogen*rolleyes*
Klart det inte är kul, men man ser det annorlunda efter några månader :)
Menade såklart inte att det var roligt för honom, om du nu uppfattade det så.
Gymfjollan
2008-07-09, 18:27
hum det känns som det kmr skita sig med mig "min" tjej , :( något tips på lindra smärtan ??
hum det känns som det kmr skita sig med mig "min" tjej , :( något tips på lindra smärtan ??
bland vore det skönt å vara maskin ! :) man känner inget alls
Gymfjollan
2008-07-09, 18:35
bland vore det skönt å vara maskin ! :) man känner inget alls
? ???
Klart det inte är kul, men man ser det annorlunda efter några månader :)
Menade såklart inte att det var roligt för honom, om du nu uppfattade det så.
Jag uppfattade det som du tyckte det var kul, och eftersom det precis hänt(?) så har det ju inte gått några månader och han uppskattar säkert inte sånna kommentarer ännu. *slap*
Jag hade resonerat som såhär. Gnällighet, osäkerhet, att inte ha ryggrad för sina åsikter och ej säga ifrån samt velighet är det värsta en tjej kan hitta i en kille.
Det är inte alltid detta kommer fram i början av ett förhållande då man visar sina bästa sidor. Och i de fall då det kommer fram senare, kanske det tar ett tag innan kvinnan lämnar dig. Det är _mycket_ ofta de letar på eget håll innan de lämnar just för att det är lättare att gå till en annan än att enbart göra slut och hamna i något osäkert.
Scenariot på toaletten är inte ovanligt, det är troligen ett resultat av de negativa karaktärsdrag du berättat om. Hade du haft mer stake i dig skulle hon stannat.
Det är rätt sjukt men detta är inte ovanligt. Det finns ofta en dynamik i förhållanden med manligt och kvinnligt. Ett förhållande där kvinnan märker att hon har en manlig sida och mannen en kvinnlig är nästintill alltid dömt att misslyckas :/
Och i de fall där det inte misslyckas tenderar ofta mannen vara undertryckt och lite "kvinnlig" medan kvinnan är väldigt dominant och bestämmande - aka toffelmentaliteten
sundvall
2008-07-09, 21:57
Jag hade resonerat som såhär. Gnällighet, osäkerhet, att inte ha ryggrad för sina åsikter och ej säga ifrån samt velighet är det värsta en tjej kan hitta i en kille.
Det är inte alltid detta kommer fram i början av ett förhållande då man visar sina bästa sidor. Och i de fall då det kommer fram senare, kanske det tar ett tag innan kvinnan lämnar dig. Det är _mycket_ ofta de letar på eget håll innan de lämnar just för att det är lättare att gå till en annan än att enbart göra slut och hamna i något osäkert.
Scenariot på toaletten är inte ovanligt, det är troligen ett resultat av de negativa karaktärsdrag du berättat om. Hade du haft mer stake i dig skulle hon stannat.
Det är rätt sjukt men detta är inte ovanligt. Det finns ofta en dynamik i förhållanden med manligt och kvinnligt. Ett förhållande där kvinnan märker att hon har en manlig sida och mannen en kvinnlig är nästintill alltid dömt att misslyckas :/
Och i de fall där det inte misslyckas tenderar ofta mannen vara undertryckt och lite "kvinnlig" medan kvinnan är väldigt dominant och bestämmande - aka toffelmentaliteten
+1
Hur menar du med att jag har för lite stake? Det jag definierar gnäll är att jag alltid säger precis vad jag tycker om saker, vad det en är, och då blir det ofta tolkat som negativ inställning etc, fast jag bara var ärlig :O
Mr. Moose
2008-07-10, 02:40
Hur menar du med att jag har för lite stake? Det jag definierar gnäll är att jag alltid säger precis vad jag tycker om saker, vad det en är, och då blir det ofta tolkat som negativ inställning etc, fast jag bara var ärlig :O
Absolut inget fel i att vara ärlig och säga vad man tycker. Men! Att bara alltid komma med kommentarer utan att ha alternativ som är (i ens eget tycke) bättre, ses endast som gnälligt, negativt tänkande.
Säg vad du tycker men kom med alternativ när du kritiserar, då ses du inte som gnällig utan konstruktiv, vilket ses som positivt.
Absolut inget fel i att vara ärlig och säga vad man tycker. Men! Att bara alltid komma med kommentarer utan att ha alternativ som är (i ens eget tycke) bättre, ses endast som gnälligt, negativt tänkande.
Säg vad du tycker men kom med alternativ när du kritiserar, då ses du inte som gnällig utan konstruktiv, vilket ses som positivt.
Inkorrekt enligt mina erfarenheter. Av vad jag sett så kan att alltid komma med förslag till förbättringar mycket väl kännas gnälligt och jobbigt i längden. Ett karaktärsdrag som jag själv tyvärr lider av i viss mån.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.