Visa fullständig version : Känner du dig hotad när du motionscyklar i stan?
Fredspipan
2008-07-02, 19:50
Har under min korta cykeltid fått en del uppmärksamhet av folk man åker förbi. Oftast ungdomsgäng. Ibland händer det när man cyklar sent på festdagar att det står ett gäng svettiga epa-raggare vid bensinmacken och ropar hejaramsor när man åker förbi.
Inte så mycket att bry sig om men det känns oftast bäst att undvika diverse samlingsplatser t.ex skejt-ramper för att slippa höra några bmx-bögar skrika något åt en.
Centrala ställen med korsningar och grejer undviker man också för att slippa fastna vid trafikljus samt smala gångleder där man enkelt kan bli blockerad av snorungar som anstränger sig för att vara i vägen.
Jag fruktar inte att cykla någon tid på dygnet men man vet ju inte hur vissa onyktra människor tänker.. "oj en cyklist!! vad rolig han ser ut, vi slänger en ölburk i skallen på honom".
Ibland kan det vara rent av obehagligt att cykla men det är ingenting som sätter stopp för mig iaf.
Jag cykla igenom centrum under festivaldag med massvis med folk ute överallt, då i högt tempo och då var det ingen direkt som uppmärksamma mig.
Värre är det om man åker förbi ett gäng strax innan en brant backe och växlarna krånglar lite grann så man får lite fartproblem.
Med andra ord, jag kanske cyklar för sakta. :D
Hur känner ni övriga cyklister som inte endast drar ut på landsvägarna?
Känner ni er någon gång "obekväma" under rundan?
Hur länge har du bott i Bagdad sa du?
Möjligtvis om man ser ut såhär:
http://i29.tinypic.com/261eqo6.jpg
En cyklande kyckling iförd löjlig hjälm och blåa strumpor är väl alltid attraktivt att kasta burkar på?
edit: :D
Jag cyklar runt i en av stockholms förorterna, känner mig aldrig rädd.
Möjligtvis om man ser ut såhär:
http://i29.tinypic.com/261eqo6.jpg
En cyklande kyckling iförd löjlig hjälm och blåa strumpor är väl alltid attraktivt att kasta burkar på?
edit: :D
Wow. Du provocerar.
Har under min korta cykeltid fått en del uppmärksamhet av folk man åker förbi. Oftast ungdomsgäng. Ibland händer det när man cyklar sent på festdagar att det står ett gäng svettiga epa-raggare vid bensinmacken och ropar hejaramsor när man åker förbi.
Inte så mycket att bry sig om men det känns oftast bäst att undvika diverse samlingsplatser t.ex skejt-ramper för att slippa höra några bmx-bögar skrika något åt en.
Centrala ställen med korsningar och grejer undviker man också för att slippa fastna vid trafikljus samt smala gångleder där man enkelt kan bli blockerad av snorungar som anstränger sig för att vara i vägen.
Jag fruktar inte att cykla någon tid på dygnet men man vet ju inte hur vissa onyktra människor tänker.. "oj en cyklist!! vad rolig han ser ut, vi slänger en ölburk i skallen på honom".
Ibland kan det vara rent av obehagligt att cykla men det är ingenting som sätter stopp för mig iaf.
Jag cykla igenom centrum under festivaldag med massvis med folk ute överallt, då i högt tempo och då var det ingen direkt som uppmärksamma mig.
Värre är det om man åker förbi ett gäng strax innan en brant backe och växlarna krånglar lite grann så man får lite fartproblem.
Med andra ord, jag kanske cyklar för sakta. :D
Hur känner ni övriga cyklister som inte endast drar ut på landsvägarna?
Känner ni er någon gång "obekväma" under rundan?
Med tanke på vad du tänker om dem har du aldrig funderat på vad dem tänker om dig? Inte så konstigt om dem vill meja ner en cykeltönt som kommer i 50km/h.
bear.flowertwig
2008-07-02, 20:32
Nej men jag känner mig hotad av (motions)cyklister som inte verkar fatta att det finns andra i trafiken. Har så när blivit påkörd ett gäng gånger för att div. cyklister verkar tro att vägen här utanför är avstängd för Tour de Stockholm.
Nej men jag känner mig hotad av (motions)cyklister som inte verkar fatta att det finns andra i trafiken. Har så när blivit påkörd ett gäng gånger för att div. cyklister verkar tro att vägen här utanför är avstängd för Tour de Stockholm.
Mycket underhållande tråd i samma ämne
http://happymtb.org/forum/read.php/1/902222/page=1
Var är Cilia nu när en sån här tråd dyker upp.
Ibland händer det när man cyklar sent på festdagar att det står ett gäng svettiga epa-raggare vid bensinmacken och ropar hejaramsor när man åker förbi.
Det finns ju en direkt motsättning mellan den här raden och rubriken. Flytta ifrån Fucking åmål så ska du se att det lugnar sig.
Vad har du på dig när du cyklar?
Whistler
2008-07-02, 21:40
Nej, bara av bilar. Jag tycker det är väldigt obehagligt att cykla bland trafik. Tar alltid trottoaren om sådan finns tillgänglig (givetvis ger jag fotgängare företräde), att cykla på samma väg som det kör bilar på finns knappt på kartan.
Har cyklat och gått hem otaliga nätter efter krogjobb då risken för det tråden handlar om är som störst, men har aldrig råkat ut för något eller ens känt oro för det.
Med tanke på vad du tänker om dem har du aldrig funderat på vad dem tänker om dig? Inte så konstigt om dem vill meja ner en cykeltönt som kommer i 50km/h.
Verkar ha en sund inställning till dylikt slödder som eparaggare och ungdomar enligt mig. bmx-killar har jag ingen aning om.
Fredspipan
2008-07-02, 21:41
Vad har du på dig när du cyklar?
Farsans gamla grejer. Långa tajts, en stor gul cykel t-shirt som går ned strax ovanför knäna och en mörklila hjälm.
Farsans gamla grejer. Långa tajts, en stor gul cykel t-shirt som går ned strax ovanför knäna och en mörklila hjälm.
Nej, då är det ju utelsutet att det skulle vara av den orsaken som de trackaserar dig.........................................
Fredspipan
2008-07-02, 21:49
Nej, då är det ju utelsutet att det skulle vara av den orsaken som de trackaserar dig.........................................Senast hade jag på mig endast de vadderade tajtsen(kortbyxor) samt ett svart urringat linné. Det enda som inte såg döhäftigt ut var hjälmen som jag ska uppgradera snarast.
Ändå skrek en skejt-bög någonting efter mig när jag cykla förbi rampen där dom gjorde häftiga ollies.
Bahaha. Krampus kom på det innan jag ens hunnit skratta åt din outfit. Mannen, för din egen skull, cykla i vettiga kläder. Du förstår kanske inte alls vad jag menar när jag refererar till det gamla uttrycket "sjuttiotalet ringde..."?
Kolla in i cykeltråden där finns det sjukt snygga cykelkläder.
Fredspipan
2008-07-02, 23:46
Kolla in i cykeltråden där finns det sjukt snygga cykelkläder.Vilken tråd?
Bahaha. Krampus kom på det innan jag ens hunnit skratta åt din outfit. Mannen, för din egen skull, cykla i vettiga kläder. Du förstår kanske inte alls vad jag menar när jag refererar till det gamla uttrycket "sjuttiotalet ringde..."?
vad tycker du då är vettiga kläder för motionscykling?
vad tycker du då är vettiga kläder för motionscykling?
Jag gissar att det sanningsenliga svaret skulle vara Iceman och Blend
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.