Har under min korta cykeltid fått en del uppmärksamhet av folk man åker förbi. Oftast ungdomsgäng. Ibland händer det när man cyklar sent på festdagar att det står ett gäng svettiga epa-raggare vid bensinmacken och ropar hejaramsor när man åker förbi.
Inte så mycket att bry sig om men det känns oftast bäst att undvika diverse samlingsplatser t.ex skejt-ramper för att slippa höra några bmx-bögar skrika något åt en.
Centrala ställen med korsningar och grejer undviker man också för att slippa fastna vid trafikljus samt smala gångleder där man enkelt kan bli blockerad av snorungar som anstränger sig för att vara i vägen.
Jag fruktar inte att cykla någon tid på dygnet men man vet ju inte hur vissa onyktra människor tänker.. "oj en cyklist!! vad rolig han ser ut, vi slänger en ölburk i skallen på honom".
Ibland kan det vara rent av obehagligt att cykla men det är ingenting som sätter stopp för mig iaf.
Jag cykla igenom centrum under festivaldag med massvis med folk ute överallt, då i högt tempo och då var det ingen direkt som uppmärksamma mig.
Värre är det om man åker förbi ett gäng strax innan en brant backe och växlarna krånglar lite grann så man får lite fartproblem.
Med andra ord, jag kanske cyklar för sakta.
Hur känner ni övriga cyklister som inte endast drar ut på landsvägarna?
Känner ni er någon gång "obekväma" under rundan?