Logga in

Visa fullständig version : Kolozzeums start 11a!

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:20
Nu i EM tider bör även kolozzeum få sin egen startelva. Eftersom vi inte kan veta nåt om deras fotbollskunskaper bör vi ge dem en plats i laget enligt deras personlighet vilket omvandlas till fotbollskunskaper:Virro
Mitt lag är enligt målvakt+ 4-1-3-2 systemet

Målvakt: Koffeman, är målvakt i finska div 4. Vad mer behövs!
Högerback: Laget dummaste spelare brukar spela på denna position, hmmm det får bli jag själv. Även om jag under min aktiva fotbollskarriär var en fin playmaker, men jag får köra rucher på kanterna nu då!
Mittback: Jwzrd lång,tung,viljestark,ELAK, perfekta mittbacken
Mittback: Pirhana Lång,stor,rakat huvud, elegant och besitter säkerligen en fin högerdoija att rensa bollen lååångt!
Vänsterback: Eddie Vedder Konditionsstark, snabb, nyttig på kanten speciellt offensivt.
Defensiv mittfältare: Allan, här behövs en bestämd och elak och brytsäker rensare dvs perfekt för Allan.
Mittfältare vänster: Nitrometan, tyst, lugn kille som är jävligt allround. Jobbar i det tysta.
Mittfältare mitten: Rolf, snygg porrig ung man med rungande självsäkerherhet som renderar i många mål från 15-20 meter.
Mittfältare höger: Damien Thorne, kortväxt, explosiv som gör raider över hela plan. Spelar även mycket grisigt vid behov.
Anfallare: TP_88, bra hvudspelare som med den blonda luggen nickar in mål och skarvar Pirhanas långbollar.
Anfallare: Tomas Sundström med explosiva ben som vet var målet är beläget. Blott sin längd farlig i luften och snabb som en vässla.

Medelvikten torde vara rätt saftig i laget...*mini
Hur ser er elva ut?

n1tro
2008-06-08, 17:23
du glömde att tränarn är king grub =)

Eddie Vedder
2008-06-08, 17:23
Får jag editera ditt inlägg och byta kant? Jag var mycket riktigt ytterback men är dock sinnessjukt enfotad och höger är bara stödjeben.:D

Du har för övrigt skrämmande bra koll på min spelstil också, har du sett mig spela?:D

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:30
Bra eddie, du får gärna byta kant eftersom jag är mestadels högerfotad...

Vad skjuter elitspelare för hastighet? När jag var 18 år och fortfarande spelade korpfotboll och tränade styrkelyft så sköt jag 122 km/h enligt polisradarer på en stor fotbollsturnering de har här i Vasa.(jag var där som knattetränare) Elitspelare måste ju ligga kring minst 140 då?

rolf
2008-06-08, 17:30
Haha :laugh:

Jag tycker Krampus borde vara med, förslagsvis på mittfältet. Försöker någon ta bollen av honom kommer han att säga "Näh, den får du inte" och dribbla byxorna av dem!

Edit: Vi får inte glömma Kwon heller. Ninjaskillz i anfallet, oslagbart!

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:35
Krampus får nöta bänken och äta chips... ;)

Speluppläget är följande.
Defensivt: Tackla allt som rör sig.
Offensivt. Endera långbollar mot TP och fylla på med de 3 mittfältarna. Alternativt gå runt på kanterna där ytterbackarna slår inlägg åt våra bra huvudspelare!
Allmän filosofi: Spela enkelt,hårt och VINN!

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:36
Räknade snabbt över lagets medelvikt och kan meddela att 100kg räcker INTE till! :)

Daadi
2008-06-08, 17:37
haha dags för gärsgårdserien nudå :laugh:

tossefar
2008-06-08, 17:38
Jag vill ha Nicke Sjöö som hårfager Beckham-allt-i-allo, skaparn som tränare och jwzrd som frustande förbundskapten.

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:40
Kanske Allan och jag borde byta plats eftersom jag spelat där i mina aktiva år.
Ny uppställning:

Koffeman

Allan-Pirre-Jwzrd-Eddie

Freddi

Damien Nitro
Rolf

TP Tomas

rolf
2008-06-08, 17:42
Vem får den ärofyllda rollen som saftblandare då??

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:42
Eftersom Allan är vigulantare än mej blir det bättre kantspel samt att mittlåset blir ännu tyngre med 120+120+135kg :)
Nitro och damien är inga kantspringare utan det sköter ytterbackarna om. De är med påfyllare in i straffområdet och utanför...

130kg finsk sisu
2008-06-08, 17:44
Vem får den ärofyllda rollen som saftblandare då??
Fluxen är en bra slav... Brukar ansa mitt punghår...

Krampus, Kwon och Niklas Sjö är med som reserver nu i mitt lag. Andra reservförslag? En back?

Eddie Vedder
2008-06-08, 18:01

Fixat! Nu jävlar blir det ruscher längs vänsterkanten!:hbang:

babidi
2008-06-08, 18:05
jag kan vara tifoledare, skriver kolo i röd text på massa ihopsydda lakan.

tp_88
2008-06-08, 18:17
Jag är hedrad, Freddi! *love*

(Som liten spelade jag faktiskt fotboll, och var då en hyfsat målfarlig anfallare. :))

DarcyGrahn
2008-06-08, 18:21

Vad skjuter elitspelare för hastighet? När jag var 18 år och fortfarande spelade korpfotboll och tränade styrkelyft så sköt jag 122 km/h enligt polisradarer på en stor fotbollsturnering de har här i Vasa.(jag var där som knattetränare) Elitspelare måste ju ligga kring minst 140 då?

Snabbaste skottet inomhus är 129km/tim. Spanjoren Francisco Javier Galan Marin gjorde det under inspelningen av TV-programmet El Show de los Récords i Madrid 29 oktober 2001.

Källa: GUINESS WORLD RECORDS 2004

130kg finsk sisu
2008-06-08, 18:41
Då har jag nog svårt att tro mina 122 km/h mätt av polisradarn håller sträck. (utomhus) Eftersom det var juniorer i 15 års ålder som sköt kring 95-100 km/h.

Nithian
2008-06-08, 18:56
Haha :laugh:

Jag tycker Krampus borde vara med, förslagsvis på mittfältet. Försöker någon ta bollen av honom kommer han att säga "Näh, den får du inte" och dribbla byxorna av dem!

Edit: Vi får inte glömma Kwon heller. Ninjaskillz i anfallet, oslagbart!

:laugh: :laugh: :laugh:

DarcyGrahn
2008-06-08, 18:59
Då har jag nog svårt att tro mina 122 km/h mätt av polisradarn håller sträck. (utomhus) Eftersom det var juniorer i 15 års ålder som sköt kring 95-100 km/h.

Av vad jag kommer ihåg när jag såg det på teven förut så hade dom en sån där mätare som är väldigt opålitlig. Det fanns exakt sådana dom använde i programmet när jag var på hockeycuper förut och dom kunde mätte sving eller vad som helst som hade någon fart över huvudtaget (alltså inte pucken som den skulle alltså):D Det var två från allsvenksan i fotboll med på svensk tv och sköt förut och då sa Rade Prica att han inte litade ett dugg på mätaren dom använde heller. Så en polisradar kanske är mer påtlitlig?

Gnusram
2008-06-08, 19:14
Jag blev nyfiken och snokade lite på hårda skott. Jag trodde den gamle hjälten Eder skulle ligga bra till, jag vet att jag läst siffran 176 km/h någonstans men nu hittar jag inte det.

Här är dock en lista på hårdaste inspelade skott, multiplicera med 1,6 för km/h. Hirst når hisnande 183 km/h. Frivilliga i muren? :D

1) David Hirst - 114mph (for Sheffield Wednesday @ Arsenal on September 16 1996)
2) David Beckham - 97.9mph (for Man Utd v Chelsea on February 22 1997)
3) David Trezeguet - 96mph (for Monaco @ Man Utd on March 19 1998)
4) Richie Humphreys - 95.9mph (for Sheffield Wednesday v Aston Villa on August 17 1996)
5) Matt Le Tissier - 86.8mph (for Southampton v Newcastle on January 18 1997)
6) Alan Shearer - 85.8mph (for Newcastle v Leicester on February 2 1997)
7) Roberto Carlos - 85.2mph (for Brazil v France on June 3 1997)
8) Tugay - 84.2mph (for Blackburn @ Southampton on November 3 2001)
9) Obafemi Martins - 84mph (for Newcastle @ Tottenham on January 14 2007)
10) David Beckham - 80.5mph (for Man Utd @ Derby on September 4 1996)

Nitrometan
2008-06-08, 19:30
Tack för platsen!

Inte för att jag kan nåt om diagnosen knäskada men alltid kan man stå ivägen/tackla nån.

chidde
2008-06-08, 19:35
Jag vill ha Nicke Sjöö som hårfager Beckham-allt-i-allo, skaparn som tränare och jwzrd som frustande förbundskapten.

130kg finsk sisu... du borde vara svff ordförande istället :)
säg mig, om Nicke Sjöö nu ska vara med och spela.. är det han som startar då? eller är vår unge hungrige talang, alex lindgren också med och fajtas med sina dagliga outfiter?

nr16
2008-06-08, 19:42
Dålig uttagning! Jag borde va anfallare i ett 3manna anfall...gör alltid sjukt mycket mål men rör mig lika mycket som Larch Lagerbäck under matchen...

bertbert
2008-06-08, 19:58
Öh? Och vad händer när alla utom eddie kräker lungorna ur sig av urmattning efter 2 minuter och 30 sekunder??? :confused:

petah
2008-06-08, 20:08
Öh? Och vad händer när alla utom eddie kräker lungorna ur sig av urmattning efter 2 minuter och 30 sekunder??? :confused:

+1!!!

chidde
2008-06-08, 20:09

bra tänkt, vilket betyder att den här elvan behöver nån som hämtar vatten

130kg finsk sisu
2008-06-08, 20:34
Jag är inte orolig för konditionen. Antar att jag har den sämsta konditionen i laget och jag sprang trots allt massiva 2010 meter på 12 minuter förra sommaren och då vägde jag 10kg mer än idag. Så vi lär nog sparka röv med Ronaldo och gänget...

Spene
2008-06-08, 20:34
En idé skulle vara att köra med 10 man och en avbytare.

130kg finsk sisu
2008-06-08, 20:35

130kg finsk sisu... du borde vara svff ordförande istället :)
säg mig, om Nicke Sjöö nu ska vara med och spela.. är det han som startar då? eller är vår unge hungrige talang, alex lindgren också med och fajtas med sina dagliga outfiter?
nicke och alex putsar skor än så länge. Tyvärr har vi bara 2 platser för dem under 90kg...*popcorn*

Damien Thorne
2008-06-17, 09:50
Mittfältare höger: Damien Thorne, kortväxt, explosiv som gör raider över hela plan. Spelar även mycket grisigt vid behov.

:laugh:

Krampus
2008-06-17, 09:55

Heh. :)

Nitrometan
2008-06-17, 09:59
Sisu är en feeder. Han vill ha en fet-krampus.

Krampus
2008-06-17, 11:17
Sisu är en feeder. Han vill ha en fet-krampus.

Jag har gått ner 5kg. Tänkte mig att ta 5kg till.. Kanske kan jag ta en plats?
Annars vill jag spela Peter Antoine.

Eddie Vedder
2008-06-17, 12:24

Jag får dra ett tungt lass då helt enkelt.:D

manko
2008-06-17, 13:06
vad ska jag vara då? :(

LadyInsane
2008-06-17, 13:10
Jag vill också vara med...:(

Osten80
2008-06-17, 13:11
Jag vill också vara med...:(

Du får dra ihop en tjejelva.

Eddie Vedder
2008-06-17, 13:14

LadyInsane är f.d. fotbollsspelare på bra nivå. Hon kickar nog ass på dom flesta i våran startelva.:D

Klart du ska vara med LI, du behövs!:hbang:

LadyInsane
2008-06-17, 13:17

Låter iofs skoj!
LadyInsane är f.d. fotbollsspelare på bra nivå. Hon kickar nog ass på dom flesta i våran startelva.

Klart du ska vara med LI, du behövs:

*cupid* *cupid* *cupid*
Tihi, U remember....

Är gärna med och spelar. Kör typisk italiensk fotboll med många fula tacklingar och en massa filmade. Lyckades knäcka ett revben på min förra tränare under en "vänskapsmatch". :devil:

Edit: efter det fick jag proiva allsvenskan...:D

Eddie Vedder
2008-06-17, 13:18
Lyckades knäcka ett revben på min förra tränare under en "vänskapsmatch". :devil:

Själv har jag varit millimeter från att döda en motståndare. Visserligen inget jag vill skryta om. Mådde ju inte sådär jättebra efter den händelsen direkt.:(

Deceiver85
2008-06-17, 13:40
Själv har jag varit millimeter från att döda en motståndare. Visserligen inget jag vill skryta om. Mådde ju inte sådär jättebra efter den händelsen direkt.:(

Din plats är därmed given i kolozzeums startelva ;) Din egen fanclub kan heta "Skullcrushers"

130kg finsk sisu
2008-06-17, 13:48

Hur fan gick det till? :(

Själv var jag känd som en galning som även kunde spela boll. Hade under säsongen som C-junior(15 år) 14 röda och 22 gula kort på ett 40 tal matcher. (Som tur blev man inte avstängd för röda, jag hade knappast spelat alls då)
Jag spelade inte fult med dobbtacklingar utan jag förstod inte riktigt att jag vägde 85kg och bänkade 130kg (tränade nästan ingenting dock förutom fotboll) samt att man inte fick hockeytackla och slåss på planen. Ojojoj tonårshormoner ftw!:hbang: Ka tillägga att de flesta vägde 45-60kg.
Förutom det var jag lagets kapten och en offensiv mittback. Fick t.o.m spela en turnering i distriktlaget(landslagsuttagningar). De tyckte att jag var en bra spelare men allt för oborstad att gå längre. Hade även erbjudande från Närpes Kraft som då spelade i div.1 för seniorer erbjöd mig utvecklingskontrakt men den hösten upptäckte jag min bänkpresstalang och slutade med fotbollen. Spelade dock en säsong i div 5 på skoj som sextonåring men då hade gymmet lugnat ner mig så jag fick endast 3 röda kort då. Minns även att jag var över och spelade Umeå Fotbolls festival(?) 2ggr. Finns det nån gammal 83a här som sett en mörk zigenarlik finne som var totalt galen? :)
Det är roligt att minnas tillbaka till de här tiderna och även ta lärdom av hur jävla pantad man var. Men tillika så spelade man med hjärtat och hatade att förlora!

Lady inzane går in till vänster på mittfältet sen när nitro ser BQ i publiken och blir yr. Men frun får ta och sluta filma. Det får man inte göra...:cool:

Nitrometan
2008-06-17, 13:51
Lady inzane går in till vänster på mittfältet sen när nitro ser BQ i publiken och blir yr.
Hahaha, bra observation. :thumbup:

LadyInsane
2008-06-17, 13:54

Själv var jag känd som en galning som även kunde spela boll. Hade under säsongen som C-junior(15 år) 14 röda och 22 gula kort på ett 40 tal matcher. (Som tur blev man inte avstängd för röda, jag hade knappast spelat alls då)
Jag spelade inte fult med dobbtacklingar utan jag förstod inte riktigt att jag vägde 85kg och bänkade 130kg (tränade nästan ingenting dock förutom fotboll) samt att man inte fick hockeytackla och slåss på planen. Ojojoj tonårshormoner ftw!:hbang: Ka tillägga att de flesta vägde 45-60kg.
Förutom det var jag lagets kapten och en offensiv mittback. Fick t.o.m spela en turnering i distriktlaget(landslagsuttagningar). De tyckte att jag var en bra spelare men allt för oborstad att gå längre. Hade även erbjudande från Närpes Kraft som då spelade i div.1 för seniorer erbjöd mig utvecklingskontrakt men den hösten upptäckte jag min bänkpresstalang och slutade med fotbollen. Spelade dock en säsong i div 5 på skoj som sextonåring men då hade gymmet lugnat ner mig så jag fick endast 3 röda kort då. Minns även att jag var över och spelade Umeå Fotbolls festival(?) 2ggr. Finns det nån gammal 83a här som sett en mörk zigenarlik finne som var totalt galen? :)
Det är roligt att minnas tillbaka till de här tiderna och även ta lärdom av hur jävla pantad man var. Men tillika så spelade man med hjärtat och hatade att förlora!

Lady inzane går in till vänster på mittfältet sen när nitro ser BQ i publiken och blir yr. Men frun får ta och sluta filma. Det får man inte göra...:cool:

AWSOME!*kissass* Lovar att göra som du vill lagkapten!

130kg finsk sisu
2008-06-17, 13:59
AWSOME!*kissass* Lovar att göra som du vill lagkapten!
Ok, bra. Nitro utgår i 21a minuten med svårigheter att blicken på planen. In kommer Lady Inzane som blir lite av en spelfördelare till vänster av de 3 centra mittfältarna. Där skall hon mata de offensiva ytterbackarna Allan och Eddie med bollar. Samt fylla på utanför straffområdet för att vinna andra bollen. Defensivt är hon ett rivjärn som gillar fula trixx som att lugga sin motståndare i håret, klösas samt riva i tröjan. Hjälper inte detta sätter hon i dobbtacklingar i penishöjd ala materazzi.

130kg finsk sisu
2008-06-17, 14:04
Återupprepar 11an nu!

Målvakt Koffeman
Vänsterback Allan
Högerback Eddie (Var det höger du ville lira?)
mittbackar jwzrd och pirre
balansspelare 130kg finska piroger
centrala mittfältare damien, roffe, nitro (lady kommer in då nitro får parningstankar)
anfallare Tomme och TP88

Nitrometan
2008-06-17, 14:07
Bra att du redan planerar att byta ut mig - då behöver jag inte satsa på nån extra cardio.

130kg finsk sisu
2008-06-17, 14:10
Bra att du redan planerar att byta ut mig - då behöver jag inte satsa på nån extra cardio.

Förlåt Nitro men du var på vippen att inte slippa med. Men jag ville ha en grovjobbare på mittfältet efter Roffe har fullt upp med att kyssa biccen då det blir defensivt spel. Nu fick jag dock veta att lady inzane är en stor talang med fula tacklingar. Nåväl hoppas du hinenr med ett gult kort före du blir utbytt!*drool*

bubbe
2008-06-17, 14:14
Ville ju gärna vara med i gemenskapen, men kändes som jag inte riktigt hade en klockren roll på planen.

Nu är jag dock något på spåren,

http://sportsmed.starwave.com/i/magazine/new/streaker_soccer.jpg

Eddie Vedder
2008-06-17, 14:17
Högerback Eddie (Var det höger du ville lira?)

VÄNSTER!*gah!*

Jag var som sagt vänsterback och detta utspelade sig på en inomhusturnering i Degerfors bollhall. På högerkanten kommer Örgrytes högerytter i bra fart, jag kommer i bättre fart, ger honom en tackling, han glider med hög fart in i betongväggen och dunkar i bakhuvudet. Det var den värsta bulan jag sett, vi snackar en golfbolls storlek.

Han lades först in på lasarettet som ligger i Karlskoga (en mil från Degerfors) men sedan fick han åka helikopter till Sahlgrenska för tydligen hade han fått hjärnblödning som var några millimeter från vad som hade inneburit döden.:(

Det senare fick jag tack och lov reda på först efter att han klarat sig. Annars hade jag nog brytit ihop under dom dagarna.

Då är taktiken klar också. Vårat spel ska förläggas på vänsterkanten. Filmaren och mördaren.:D

130kg finsk sisu
2008-06-17, 14:25
Japp jag spelar bollen åt lady som vänder upp och ser eddie på kanten som får bollen driver ner den i hörnet slå inlägg där TP och tomme väntar som huvudspelare. Damien gör en diagonallöpning mot främre stolpen. Utanför straffområdet finns roffe,lady och evetuellt allan som smugit upp. Kvar på mittplan finns mittbackarna och undertecknad.
På hörnor lämnar damien och allan och lady på mittplan. Eddie slår hörnorna. jag står framför målvakten. jwzrd, tp, pirre, tomme går på nick. Roffe laddar kanonen vid 15 meter. lady finns traxt bakom roffe och säkrar. Ojojojojoj varför spelar vi inte i champions league?
Så länge nitro spelar är taktiken densamma. men har börjat fundera på att använda nitro som vårt defensiva vapen då vi vill försvara ledning.

Piranha
2008-06-18, 10:15
Ville ju gärna vara med i gemenskapen, men kändes som jag inte riktigt hade en klockren roll på planen.

Nu är jag dock något på spåren,

http://sportsmed.starwave.com/i/magazine/new/streaker_soccer.jpg

Pepz offseason. *whatever*