handdator

Visa fullständig version : Ripfuel+deff

ByggareBob111
2008-04-03, 22:14
Kör just nu en deff, har tagit lite hjälp av twinlabs ripfuel extreme, ser bra resultat efter bara några dagars deffning.. det jag undrar över är lite, hur länge klarar kroppen att ta emot alla olika typer av örter och koffein m.m., när går förbränningen över till att skapa fett istället för överlevnad?, kan jag fortsätta trots att jag knaprat en burk?

Eddie Vedder
2008-04-04, 05:52
det jag undrar över är lite, hur länge klarar kroppen att ta emot alla olika typer av örter och koffein m.m., när går förbränningen över till att skapa fett istället för överlevnad?

Jag förstår inte vad du menar här, "går över till att skapa fett"?:confused: Jättehöga intag av koffein under längre tid o.s.v. kan säkert vara mindre bra ur hälsosynpunkt men vad menar du med "överlevnad" och "skapa fett" i det här sammanhanget?

Danny Devito
2008-04-04, 08:53
Hur kan du se bra resultat efter "några dagars deffning"?
Det går inte att tappa så mkt fett på bara några dagar, vetty. ;)

Ja, du kan självklart fortsätta efter att du har "knaprat en burk".
Fettförbrännande kosttillskott är dock rätt värdelösa ur en effektivitet/pris-synpunkt (min åsikt).

JakeShaft
2008-04-04, 08:58
Kroppen "skapar" alltid fett. Men det Byggarebob menar är nog att efter ett långvarigt energiunderskott försöker öka fettinlagringen och går på att bryta ner protein samt att kroppen försöker sänka förbränningen. Det kanske bara är en myt men det är sådant man lärde sig på Biologin i skolan.

ByggareBob111
2008-04-04, 20:24
Hur kan du se bra resultat efter "några dagars deffning"?
Det går inte att tappa så mkt fett på bara några dagar, vetty. ;)

Ja, du kan självklart fortsätta efter att du har "knaprat en burk".
Fettförbrännande kosttillskott är dock rätt värdelösa ur en effektivitet/pris-synpunkt (min åsikt).

Det är något som försvinner iaf? eftersom jag mätt och kollat så minskar kroppen på något iaf, det kan vara vätska i musklerna, men något försvinner iaf.. dock är väl forumet för att hjälpa? inte för att hugga ner på folk? alla har vi våran egen uppfattning! Eftersom du inte vet min kroppsbild kan du bara anta mitt kroppsfett, jag kan ju tappat 3 kilo på några dagar bara på att ändra livsstil och svälta mig själv.
----------------------------------------------------------
Tillbaka till ämnet:
Jag har forskat vidare och fått veta att tidigare rip fuel innehöll efederin (efedra) vilket ökade förbränningen med 30%. Nuvarande rip fuel får inte innehålla dessa ämnen eftersom det ökar kroppstemperaturen med ca 0.5 grader. Därför anser många som är väldigt seriösa med sin träning att det inte ger nog bra effekt. Dock har dagens ripfuel ändå effekt, men inte till samma grad.

Men det jag egentligen undrade och fick svar på är att det nog inte är farligt fortsätta med dessa tabletter eftersom koffeinet i sig inte är farligt, dock kan man äta koffeintabletter istället som är betydligt billigare och ger ungefär samma effekt.

Rahf
2008-04-04, 20:28
Man minskar inte 3kg fett på lika många dagar. Den största viktförlusten är förmodligen vatten och jovisst kan du säkert se skillnad, vatten tar trots allt plats också, men kom ihåg att denna trend inte kommer att fortsätta utan nu kommer det gå långsammare. Det som skapar din viktnedgång är den negativa balansen i ekvationen energi in - energi ut = viktförändring.

Ripped fuel och liknande tillskott brukar ha rätt många stimulanter i sig (koffein osv) som ger en uppiggande effekt samt en liten termogenisk effekt. De kommer dock inte att bränna fett åt dig om du inte ligger på ett underskott.

Folk klankar inte ner på dig, de ställer frågor. Lycka till och kom ihåg att ta till dig av råden samt inte se alla inlägg som negativa eller fientligt riktade, vissa är lite mer bittra än andra men ta det med en nypa salt.

Danny Devito
2008-04-04, 20:34
Dock är väl forumet för att hjälpa? inte för att hugga ner på folk? alla har vi våran egen uppfattning! Eftersom du inte vet min kroppsbild kan du bara anta mitt kroppsfett, jag kan ju tappat 3 kilo på några dagar bara på att ändra livsstil och svälta mig själv.

Hur kan du tolka det jag skrev som att "hugga ner på folk"? :confused:
Jag försökte bara svara på dina frågor, grabben...

Ja, du minskar såklart i vikt på några dagars deff, men det är inte bara fettförlust som syns på vågen liksom...
Att tappa 1.5 kg glykogen och vätska är klart lättare än att tappa 1.5 kg fett. För att bränna bort 3 kg fett krävs ett underskott på runt 22500 kcal (7500 x 3). Och det är varken lätt eller möjligt att göra på några dagars deff.
Men tappar du i vikt på vågen så är du iaf på rätt väg. Bara att ligga i ett tag så kommer resultaten som ett brev på posten.

Lycka till. :thumbup:

Sniggel
2008-04-04, 21:55
Kom igen killar, ta en titt på användarnamnet och upplägget på hans posts. :D