Visa fullständig version : Installera program på USB-minne?
Slartibartfast
2008-03-01, 10:56
Jag kan inte installera nånting på min arbetsdator, man behöver administratorrättigheter för att göra det. Så nu har jag kommit på den briljanta idén att installera program på mitt USB-minne (4GB). Jag har lyckats installera Skype och VLC-playern, men när jag försökte installera Nokia PC Suite som jag fick med telefonen, så funkar det inte. Varför gör det inte det? Ett USB-minne borde ju vara precis samma som en vanlig håddisk så länge det finns tillräckligt med utrymme?
Granatgiraffen
2008-03-01, 11:23
Vet inte riktigt? Den kanske måste dunka in någon dll-fil eller drivrutiner eller registerinformation som gör att man måste administrationsrättigheter. Stick till ITavdelningen och säg att du är kungen och du vill ha administrationsrättigheter istället.
Snabbaste sättet att bli hatat av dataavdelningen är nog att försöka installera eget skräp på datorerna även om det är via externa lagringsmedia.
Granatgiraffen
2008-03-01, 11:35
Snabbaste sättet att bli hatat av dataavdelningen är nog att försöka installera eget skräp på datorerna även om det är via externa lagringsmedia.
Ja. Om dom nu inte godkänner det då om han frågar. Inte så värst svårt att skicka iväg ett mail och höra efter.
Ja. Om dom nu inte godkänner det då om han frågar. Inte så värst svårt att skicka iväg ett mail och höra efter.
Det var riktat till slarti och inte till dig, har man koll och frågar innan är det ju grönt. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.