Visa fullständig version : Någon som styrketränar i Norrköping?
KlenÅful
2008-02-03, 17:26
Tjena!
Tänkte kolla hur många styrketränande norrköpingsbor det finns inne på Kolo. Kul att veta också - Vilket gym tränar ni på och hur ni skulle betygsätta det på en skala 1-10.
Jag tränar på Sol & Motion, skulle säga att det är 7/10 - ett trevligt litet gym med medelmycket folk på.
KlenÅful
2008-02-03, 19:15
Är man helt ensam att träna i Norrköping...? ..Eller ligger tråden i fel del?
Pudzianovski
2008-02-03, 19:20
Det finns en del. Förvänta dig inte svar av alla bara.
Blir nog ganska drygt om alla ska fråga om vilka som tränar i ens stad, eller vad säger du?
Lasse Kongo
2008-02-03, 19:37
Jag tränar på Sol.
Är väl snarare ett 9/10 gym enligt mig.
KlenÅful
2008-02-03, 19:49
Blir nog ganska drygt om alla ska fråga om vilka som tränar i ens stad, eller vad säger du?
Vet inte - Man behöver inte skriva om man inte vill och jag tycker som sagt att det vore trevligt att se att det finns lite liv i staden, samtidigt som man faktiskt får en liten inblick i hur de olika gymmen är. Vem vet - kanske hittar man någon likasinnad som vill hänga på och träna - som en playdate fast lite modifierad - Workoutdate.
Löjtnant Blank
2008-02-03, 19:53
Vet inte - Man behöver inte skriva om man inte vill och jag tycker som sagt att det vore trevligt att se att det finns lite liv i staden, samtidigt som man faktiskt får en liten inblick i hur de olika gymmen är. Vem vet - kanske hittar man någon likasinnad som vill hänga på och träna - som en playdate fast lite modifierad - Workoutdate.
Kör hårt, jag ser inte heller något fel med tråden.
Metal_boy är även han från Peking, men han kör mest armhävningar och kungsfjäder i köket.
När jag bodde i Norrpan tränade jag på hälsostudion. Där fanns en hårdrockare som vi kallade E-type. På den tiden var gymmet inget att ha, kanske är bättre nu. Tränade lite på Feelgood också eftersom det låg vägg-i-vägg med studentpuben, inte heller så roligt. Vågade aldrig gå på sol-o-motion, bara snygga människor där.
KlenÅful
2008-02-03, 20:23
Vågade aldrig gå på sol-o-motion, bara snygga människor där.
Haha, mycket fint folk finns det.. men sedan finns det dem där ludna, illaluktande typerna som jag som gilder omkring mellan vikterna..och biffarna.
jag håller till på Nautilus. Körde på Nautilus i Linköping när det var nyöppnat och det var ju helt ok alltså, allt nytt. Nu har jag flyttat till Norrköping så nu hänger jag på Nautilus här. Kvalitén är ju förstås inte lika bra som i Linköping, men det funkar. De ska uppgradera styrkelyftsavdelningen men det verkar ta sin tid dessvärre hehe :P
Tränar på hälsostudion eftersom det är billigast och har vad jag behöver. Enda jag saknar är lite längre öppettider. På helgen hinner man inte träna om man jobbat.
Sir Anselm
2008-02-04, 08:40
Jag kör på World Class, eller heter det WorldClass? Jaja, i vilket fall som helst är jag grymt nöjd, tränade ett tag på Hälsostudion, men det var direkt sunkigt, förhoppningsvis har de fräschat till det lite. Men det var ju som sagt billigt iallafall.
WC har precis uppdaterat hela styrkeavdelningen, med massa nya leksaker för ett träningsfreak! Tyvärr har jag sprungit med gips några veckor så jag har inte kunnat köra fullt ut med de nya grejerna riktigt ännu...
Tycket det är bra folk som tränar för det mesta, rent och fräscht hela tiden. En nackdel är att det är lite ont om utrymme för att stretcha.
Tror jag sätter 8/10.
Jaså du gillar inte de nya prylarna? Vi har ju äntligen fått ett powerrack!! :D
Korrekt tolkat.. *spy* Bänkpressen är sne och obekväm, maxvikterna på hantlarna har minskat och så har det blivit värsta "coola" gymmet.. och powerracket är inte speciellt powerish.. ;)
Men de har däremot köpt in en bra "latsdragsmaskin".. :thumbup:
Sir Anselm
2008-02-04, 15:03
Korrekt tolkat.. *spy* Bänkpressen är sne och obekväm, maxvikterna på hantlarna har minskat och så har det blivit värsta "coola" gymmet.. och powerracket är inte speciellt powerish.. ;)
Men de har däremot köpt in en bra "latsdragsmaskin".. :thumbup:
Hm, bänkpressen har jag inte testat, körde lite i de nya smithmaskinerna bara... Maxvikterna på hantlarna har jag inte tänkt på, är för klen för dem ändå ;)
Ha ha, men det är dock ett powerrack och det har jag saknat länge...
Vilken är det? Eller menar du det vanliga latsdraget? Jag tycker den nya kabelrodden är suverän...
Men jag kan lite hålla med om det där med "coola", blev lite annan atmosfär med alla svarta maskiner och gråsvart matta....
Hm, bänkpressen har jag inte testat, körde lite i de nya smithmaskinerna bara... Maxvikterna på hantlarna har jag inte tänkt på, är för klen för dem ändå ;)
Ha ha, men det är dock ett powerrack och det har jag saknat länge...
Vilken är det? Eller menar du det vanliga latsdraget? Jag tycker den nya kabelrodden är suverän...
Men jag kan lite hålla med om det där med "coola", blev lite annan atmosfär med alla svarta maskiner och gråsvart matta....
Den som är borta vid fönstret, man ligger på en limpa och drar upp en vikt.. lite åt t-bar fast ändå inte.. *cupid* förresten menade jag roddmasking och inte lats.. :)
Men hursomhelst så är World Class fortfarande WorldClass!:thumbup:
Kör på hälso, det duger väl i krig.
Sir Anselm
2008-02-04, 18:22
Den som är borta vid fönstret, man ligger på en limpa och drar upp en vikt.. lite åt t-bar fast ändå inte.. *cupid* förresten menade jag roddmasking och inte lats.. :)
Men hursomhelst så är World Class fortfarande WorldClass!:thumbup:
Ah, gotcha!!
Indeed!! :thumbup: :hbang:
KlenÅful
2008-02-04, 21:02
Jag körde på WorldClass ett tag i början, köpte 10kort och så men jag tröttnade efter ett tag. Jag tyckte det var för stort och opersonligt. Vet inte om dem har jobbat på det nu men var inte WC rätt dyrt också?
Löjtnant Blank
2008-02-04, 21:30
He, he. Vem vill träna på ett ställe som heter WC?
Slabbefusk
2008-02-04, 22:45
Comet Gym is da shiet. Bor nära och det är ett mysigt gym.
D Andersson
2008-02-08, 13:19
Jag körde på WorldClass ett tag i början, köpte 10kort och så men jag tröttnade efter ett tag. Jag tyckte det var för stort och opersonligt. Vet inte om dem har jobbat på det nu men var inte WC rätt dyrt också?
Du undrar om de gjort gymmet mindre och mer personligt alltså, namn på hantlarna då eller?
Tränar på C-badet sen snart 2 år, det är ingen höjdare men gratis för mig. Kört några gånger på vilbergens träningscenter också, betydligt bättre, nytt och fräscht. Körde ett år på Friskis & Svettis innan dess, trångt och mycket folk (nästan uteslutande barn under 20 resp. tanter runt 50) men billigt och ganska lätt att skrämma iväg ev. gymnasieelever som var ivägen. Tränade på Worldclass i tre år innan dess, slutade efter att priset i det närmaste fördubblats jämfört med när jag började.
KlenÅful
2008-02-08, 15:05
"Andersson;2807907]Du undrar om de gjort gymmet mindre och mer personligt alltså, namn på hantlarna då eller?"
Förtydligande: Jag fick en steril och tråkig känsla då jag gymmade på WC. Ungefär som ett hus utan möbler (syftar då inte på att de har lite maskiener eller så)
PS: Skäms nästan över att svara på dryga/dumma kommentarer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.