handdator

Visa fullständig version : Ahlgrens Bilar

Erikkk
2003-05-10, 13:00
Tjao! Imorse när jag vaknade hittade jag en halvfull påse med ahlgrens bilar nere i köket. Jag tänkte att jag kunde ta me de och äta dem efter mitt benpass.
Är det bra att äta ahlgrens bilar? För jag tänkte att de är ju lite "skummiga" som t ex skumbananer :)

Varför jag undrar? Jo för alla glodde som fan i omklädningsrummet efteråt när jag stog och stretchade och tuggade glatt på mina bilar. :eating: :em:

Pez
2003-05-10, 13:06
Kör hårt.

/pez :D

King Grub
2003-05-10, 13:17
Allt gelé- och skumgodis = :eating: :hbang:

Action
2003-05-10, 14:10
Köpte ofta 70grams påsar Ahlgrens under min diet inför SM.. fungerar utmärkt efter passet... Mot slutet gick jag över till kalaspuffar istället.. Då får man äta massor.. tar tid vilket jag såg som positivt...

Så ät på du...

King Grub
2003-05-10, 14:18
När det gäller flingor efter träningen, finns det inget som slår:

http://www.teddybaerenmuseum.de/werbung/bilder/chocos.gif

Action
2003-05-10, 14:21
Originally posted by King Grub
När det gäller flingor efter träningen, finns det inget som slår:

http://www.teddybaerenmuseum.de/werbung/bilder/chocos.gif

Ah.. ska kolla upp dem.. de innehåller inte mer fett då än kalaspuffar??

Kalaspuffar är även bra en tävlingsdag då de inte innehåller något natrium.

King Grub
2003-05-10, 14:24
2 gram fett per 100, 80 gram kolhydrater. Det är avfettat kakaopulver som ger den uuuuuuuuuunderbara chokladsmaken.:eating:

Munter
2003-05-10, 14:28
Hm fan va bra tips ni ger. Jag kör på vitt bröd + marmelad nu men det blir ju bara 4-5 skivor för att få i sig nog. Får nog köpa hem lite puffar.

Bamse
2003-05-10, 17:31
Hehe, Nyponsoppa och blåbärssoppa, är det bra kolisar efter ett pass? Ligger några gamla paket i skafferiet, har inte hittat något riktigt bra användningsområde för dem än - men nu kanske jag gjort det? :MrT:

Bobbokrull
2003-05-11, 10:07
Här haglar tipsen tätt!!, like it a lot :hbang:

Chocoflingor blandat med chokladprott-drink måste bara testas. Kan inte smaka annat än :kinky:

gasoliner
2003-05-11, 10:27
Originally posted by Erikkk
Tjao! Imorse när jag vaknade hittade jag en halvfull påse med ahlgrens bilar nere i köket. Jag tänkte att jag kunde ta me de och äta dem efter mitt benpass.
Är det bra att äta ahlgrens bilar? För jag tänkte att de är ju lite "skummiga" som t ex skumbananer :)

Varför jag undrar? Jo för alla glodde som fan i omklädningsrummet efteråt när jag stog och stretchade och tuggade glatt på mina bilar. :eating: :em:

har jag använt i et halvår snart,funkar perfa!
en påse efter ett tungt pass=:thumbup:

Wilson
2003-05-12, 18:01
kom häromdan på att maränger är toppen efter passet... dock får man äta rätt många :rolleyes:

King Grub
2003-05-12, 18:02
Originally posted by Wilson
kom häromdan på att maränger är toppen efter passet... dock får man äta rätt många :rolleyes:

Är inte det bara en fördel? :) En påse maränger i gymbagen - hardcore eller fjolligt? :hbang: :booty:

Bamse
2003-05-12, 18:02
Nå, hur är det med nypon- och blåbärssoppa?

King Grub
2003-05-12, 18:06
Originally posted by Bamse
Nå, hur är det med nypon- och blåbärssoppa?

Vem vet? Jag har aldrig sett någon GI-tabell där dem är med. Med det är garanterat inte långsamma kolhydrater.

Wilson
2003-05-12, 21:57
Originally posted by King Grub

Är inte det bara en fördel? :) En påse maränger i gymbagen - hardcore eller fjolligt? :hbang: :booty:

hehe jo iofs. Vet bara inte ifall maränger är dyra.
Jadu... en svår fråga. Det är iaf fjolligare att käka gainer :)

Action
2003-05-12, 22:01

Gainer går fetbort... Fasen kolhydrater vill man ju tugga... finns så mycket gott man kan äta så varför dricka det... hm..

Lellan
2003-05-12, 22:15

Himla lätta att göra själv är de i all fall? Vet inte om det lönar sig men.. testa tex smaksatt florsocker + äggvitor. :eating:

subliminal
2003-05-13, 01:00
Originally posted by Lellan

Himla lätta att göra själv är de i all fall? Vet inte om det lönar sig men.. testa tex smaksatt florsocker + äggvitor. :eating:

Då får man ju i sig en del protein också. Undrar hur fördelningen socker/protein ser ut? Skulle detta kunna vara ett gainersubstitut? :eating: Fast man kanske får komplettera lite med vassle, vet inte hur snabbt äggproteinet är....

z_bumbi
2003-05-13, 09:27
Originally posted by Action

Gainer går fetbort... Fasen kolhydrater vill man ju tugga... finns så mycket gott man kan äta så varför dricka det... hm..

Spyr man av fast föda direkt efter passet så är gainer inte helt fel, och sen kan det ju vara skönt att slippa tugga också då allt över 4000 kcal/dag gör att man gärna varierar sig.

MIGGE
2003-05-13, 13:00
testade att göra min egen energidryck idag med druvsocker! Fyfan vad äckligt säger jag bara! Jag kunde inte ens dricka upp hälften. Nån annan som provat det?

King Grub
2003-05-13, 13:02
Originally posted by MIGGE
testade att göra min egen energidryck idag med druvsocker! Fyfan vad äckligt säger jag bara! Jag kunde inte ens dricka upp hälften. Nån annan som provat det?

Jodå. Jag förstår inte riktigt vitsen med att plåga i sig något äckelsött och kväljningsframkallande när man kan smaska på kakaoflingor eller bilar eller skumgodis.

ivandrago
2003-05-13, 18:46
grub eller nån som har koll: såg att ahlgrens bilar innehåller vegetabilisk olja, nån som vet hur mycket? gissar att det är pyttelite för att få ytan blank, men man vill ju gärna veta så att man inte tuggar i sig massa proteinupptagningshämmande fett efter passet.

Wilson
2003-05-13, 18:50
mycket godis innehåller olja men det blir ändå inte mer än kanske 0.2 gram fett/100 gram...

Action
2003-05-13, 20:19
mycket godis innehåller olja men det blir ändå inte mer än kanske 0.2 gram fett/100 gram...

Men herregud.. har ni inte läst på innehållsförteckningen på proteinpulvret?? Finns fett även där.... hm...

Lellan
2003-05-13, 20:30
Originally posted by Action

Men herregud.. har ni inte läst på innehållsförteckningen på proteinpulvret?? Finns fett även där.... hm...

Fast det Wilson menade var nog ett svar till ivandrago - att det inte var mängde med olja i ahlgrens bilar (eftersom det inte står angivet på påsen).

Ett tips annars är att titta på ordningsföljden av uppräkningen ingredienser (det det är mest av står först osv) + om det är gelegodis el skumgodis som är lite blanka så är de antagligen bara ytbehandlade med en gnutta olja. :)

Action
2003-05-13, 20:34
Originally posted by Lellan

Fast det Wilson menade var nog ett svar till ivandrago - att det inte var mängde med olja i ahlgrens bilar (eftersom det inte står angivet på påsen).

Ett tips annars är att titta på ordningsföljden av uppräkningen ingredienser (det det är mest av står först osv) + om det är gelegodis el skumgodis som är lite blanka så är de antagligen bara ytbehandlade med en gnutta olja. :)

Det va iof menat till Ivandrago.... Men jag märker ofta att många e så rädda för fett.

ivandrago
2003-05-13, 22:28
är inte rädd för fett annars, men efter träning är det onödigt. Som sagt bryr mig inte om det bara är någon procent eller promille, vilket det förmodligen är, ville bara försäkra mig att det inte handlar om stora mängder.