Visa fullständig version : Typer på gymmet som stör dig?
Instämmer.
Sen är det klart att jag kan bli irriterad när folk inte tar hänsyn till min eller medmänniskornas träning, alltså ifall någon står och kör ex tunga böj och personerna ifråga passerar med typ 2cm mellanrum från han som kör böj.
Blir dock minst lika irriterad på folk som inte låter alla ta samma plats, till viss mån. Det är klart att om Kalle kommer och ska paxa tolv stänger/maskiner samtidigt så finns det en gräns, men har ett praktexempel från mitt eget gym när det är en kvinna som kör bänkpress. Kommer fram en kille och frågar hur många set hon ska köra varpå hon ger sitt svar. Han tar inte svaret som korrekt, utan försöker läxa upp henne i vad som är ett set och vad som är en repetition varpå hon svarar att "Ja, jag ska köra så många set". Hans svar är att han ska ha bänkpressen om 10 minuter och han bryr sig inte.
Sen går det 10 minuter och han går fram till henne och säger åt henne att flytta på sig för att han ska köra nu, och han ger sig inte förrän hon har flyttat på sig - visar sig ett par veckor senare att kvinnan dessutom är gravid.
Så lägger han sig och kör maxsinglar på 70kg i bänkpressen och kallar folk för fjantar, amatörer och pajasar och muttrar att "någon åker fan på en smäll snart".
Då brann det.
Ärkenötter finns det överallt. De är lyckligtvis sällsynta. Jag har ju som jag nyligen tog upp en gök på mitt gym som spyr ur sig galla om tjejer så fort han öppnar munnen.
Har dock aldrig varit med om att någon inte respekterat eventuell väntetid till en viss yta. Däremot var det för ett par veckor sen en dam, fyrtiotaggare, som bestämt körde med två skivstänger trots att vi var två man som väntade på stång. Jag påpekade detta med glimten i ögat enligt "nänä, du kan bara ha en stång" och hon reagerade med att "aa men alltså jag använder båda". Som tur var blev en annan stång ledig i samma ögonblick men annars var hennes inställning förstås ogenomtänkt. Självklart är det orimligt att ockupera två stänger om någon blir utan.
OT: Är det någon som vet hur stark Ako är? 1RM i några övningar?
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Sett honom böja 202,5kg, bänk gjorde han 165 för några år sedan och marken är också en bit över 200 iaf :)
Sett honom böja 202,5kg, bänk gjorde han 165 för några år sedan och marken är också en bit över 200 iaf :)
Väger han 65 kg? Patetiska vikter... folk utan instagram med lite anamma gör ju det på ett åra träning iaf i böj å mark...
Väger han 65 kg? Patetiska vikter... folk utan instagram med lite anamma gör ju det på ett åra träning iaf i böj å mark...
Om man tränar för att bli stark i böj och mark så ja, då kanske man närmar sig dom vikterna på ett par år (Inte på 65kg kv dock). Men Ako har aldrig varit någon styrkelyftare och vikterna jag skrev är såna som jag sett honom göra, sa aldrig att det var hans absoluta max :smash:
Edit: Nu blev det väldigt off topic, ska sluta :)
MackeJuve
2017-01-29, 21:34
Ska man dissa honom bör man utgå från vad han gör i chins och dips, då det är det som han har tävlat i merparten av hans "karriär". Utifrån vad jag vet då.
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
trädgårdsmöbel
2017-01-29, 22:16
Jag har börjat störa mig på "wannabe-ollare", såna där som anser att deras ryckande och stötande gör dem mer berättigade till gymmets enda tyngdlyftningsflak (inte ens ett riktigt flak) än mig som kör axelpress i det. Nu har de aldrig sagt så, men jag tror att de tänker så:D
Nu hade de ju givetvis fått köra emellan om de frågar, men då de istället bara står där och väntar och ser otåliga ut så lägger jag gärna på ett par set extra. Givetvis följer jag med ner och lägger ner stången så försiktigt jag bara kan, så att det blir totalt onödigt att köra på ett flak.
Fan jag är nog mer störig än dem egentligen:D
Bjorneman
2017-01-30, 05:47
Vad är det för trams? Givetvis finns det folk som gör detta, men de är knappast i majoritet. Han har en ganska diger meritlista inom Athletic Fitness och tävlar knappast i mark eller böj.
Lika jävla dumt som när någon skrev att man är en genetisk katastrof om man inte gör 3 * kv i mark och böj och 2 * kv i bänk med lite dunderhonung.
"Mr Hall, ni är en genetisk katastrof." :D
Tycker faktiskt att detta passar i tråden eftersom jag stör mig på dylika vanföreställningar.
shadowfire
2017-01-30, 09:19
Andra människor.
lol. Tråd låst.
Oljeblixten
2017-01-30, 10:00
Människor som kastar vikterna, och med det menar jag inte lägga ner hastigt så det dunkar till utan att ta gummi-tian och kasta den en halvmeter då man lastar av stången. Sker oftast att taniga skitungar.
"Den skrikande blatten" - existerar på mitt gym i grupp, är lite halvgrov och kör timtal av kabelövningar och biceps varje pass. Även om det är tyst har han en sådan hög stämma att små barn börjar gråta och tanter får hjärtsvikt. Han skriker konstant om tjejen han kn**de i helgen och vilken hora hon var medan han slaviskt följer de riktigt grova grabbarna som en liten groupie.
Han hade inte stört mig men jag irriterar mig alltid på folk som är extremt högljudda när de pratar och det verkar vara rätt återkommande för dessa individer. :)
trädgårdsmöbel
2017-01-30, 10:41
"Den skrikande blatten" - existerar på mitt gym i . :)
De där är småpotatis mot när dessa kvoterar in en svenne i bekantskapskretsen, som sitt ursprung till trots lyckas vara ännu mer störig än sina polare.
Jag retar mig på dem som slänger ner vikterna efter användning.
Shqypnia
2017-01-30, 11:09
Jag kanske inte stör mig på det, men jag finner det irriterande att många inte har kommit någonstans med sin träning öht under flera år.
Oljeblixten
2017-01-30, 11:16
De där är småpotatis mot när dessa kvoterar in en svenne i bekantskapskretsen, som sitt ursprung till trots lyckas vara ännu mer störig än sina polare.
De har en skrikande två-äpplen-hög kille som är sjukt grov, som även likt sina mästare skriker om horor och dampar omkring. ;)
Shqypnia
2017-01-30, 11:22
De har en skrikande två-äpplen-hög kille som är sjukt grov, som även likt sina mästare skriker om horor och dampar omkring. ;)
Du kanske ska sluta fokusera på vad och vem andra har satt på under helgen och fokusera på din egen träning.
Alla betahannar till tändstickor som tror borde lyfta mer och gnälla mindre.
Phone
Människor med den ovanstående typen av töntig elitism.
Människor som blåser händerna rena från magnesium efter att de pudrat på av bara helvete. Du ser inte cool ut, du dammar bara ner lokalen.
Brukar inte störa mig på nån på gymmet men det senaste året har en avart börjat dyka upp nu och då som man blir lite irriterad på; crossfit-utövaren.
Tränar på ett litet gym med bara två rack för böj/bänk etc och dessa individer ockuperar alla stänger och hela rummet samtidigt. Brukar fråga hövligt om personen i fråga använder alla stänger och om det tar lång tid och man får en svepande gest över rummet att "Japp, använder alla, kan dröja ett tag". När man återvänder när personen är klar är nästan alltid vikterna kvar på samtliga stänger som om de bara har släppt grejerna och gått.
"Den skrikande blatten" - existerar på mitt gym i grupp, är lite halvgrov och kör timtal av kabelövningar och biceps varje pass. Även om det är tyst har han en sådan hög stämma att små barn börjar gråta och tanter får hjärtsvikt. Han skriker konstant om tjejen han kn**de i helgen och vilken hora hon var medan han slaviskt följer de riktigt grova grabbarna som en liten groupie.
Men hey! Det där var ju en nära på exakt beskrivning av den där idioten jag tog upp som går runt och kallar damer för ho*or hela tiden. Bara kablar och hög stämma - måste vara samma idiot! Alla gym verkar helt enkelt ha sin egen kvinnoförnedrande blattemaskot.
Raschmus
2017-01-30, 14:27
Stör mig måttligt när folk inte hänger av vikterna efter sig. Eller värre, sprider sin skit runt omkring. Hellre lämna 20kgs kakan kvar på stången än att lägga den bakom yogamattorna.
Ibland stör jag mig på mig själv för att jag stör mig. Så försöker att inte störa mig så mycket.
Jag retar mig på de som bara rycker i vikterna och inte göra noggranna reps.
Diomedea exulans
2017-01-30, 14:34
Du kanske ska sluta fokusera på vad och vem andra har satt på under helgen och fokusera på din egen träning.
Nej nej. Det är oerhört viktigt att veta vilken av de grova killarna som har satt på flest snygga tjejer. Då vet man ju vems fysik man ska försöka uppnå.
haha! Ja det kanske är viktigt! :D
SuperSayian99
2017-01-30, 16:04
När man kör tricep pushdown och folk hoppar upp 2 cm ifrån en och gungar en massa chins
Scorpionida
2017-01-30, 22:14
Folk som rakar sig vid det allmänna handfatet i duschutrymmet. Seriöst, raka dig hemma tänkte jag tidigare. Men nu tänker jag att det måste vara extremt manligt att raka sig vid allmänna utrymmen. Jag är man. Jag rakar mig. Enough said liksom.
Arigold1
2017-01-30, 23:35
Folk som curlar i squat racket.....
Folk som curlar i squat racket.....
Eller kör marklyft i densamma.
Folk som plockar med hantlarna till olika delar av gymmet och sedan inte ställer tillbaka dem... ännu värre med de personer som endast tar 1 hantel.
Sohlsken
2017-01-31, 16:41
Folk som plockar med hantlarna till olika delar av gymmet och sedan inte ställer tillbaka dem... ännu värre med de personer som endast tar 1 hantel.
Varför stör det dig om folk bara tar en hantel? Det finns ju rätt många övningar som inte kräver mer än en hantel.
delta_mats
2017-01-31, 17:03
Börjar störa mig lite på den här rövträningshysterin som råder bland alla tjejer. Då tycker jag ändå det är en väldigt fin kroppsdel att titta på, och uppskattar den uppmärksamhet den fått. Men alla hittepå övningar, helst i diverse maskiner avsedda för något annat. Nu senast kördes det hipthrusters i en liggande lårcurlmaskin, det går ju att utföra med fördel på annat sätt, medan jag är förvisad till den för att träna hamstring.
Folk som rakar sig vid det allmänna handfatet i duschutrymmet. Seriöst, raka dig hemma tänkte jag tidigare. Men nu tänker jag att det måste vara extremt manligt att raka sig vid allmänna utrymmen. Jag är man. Jag rakar mig. Enough said liksom.
Det där konceptet kan tas till nya höjder i duschen i simhallar,där har jag nog bevittnat alla tänkbara kroppsdelar rakas,vilket kan upplevas något underligt på gränsen till störigt.
Börjar störa mig lite på den här rövträningshysterin som råder bland alla tjejer. Då tycker jag ändå det är en väldigt fin kroppsdel att titta på, och uppskattar den uppmärksamhet den fått. Men alla hittepå övningar, helst i diverse maskiner avsedda för något annat. Nu senast kördes det hipthrusters i en liggande lårcurlmaskin, det går ju att utföra med fördel på annat sätt, medan jag är förvisad till den för att träna hamstring.
Hur ställer du dig till att träna nacken i liggande lårcurlen? Inget jag störde mig på men har sett det göras:d
I övrigt håller jag med ,det där är störigt samtidigt som man ändock måste imponeras över uppfinningsrikedomen många tjejer uppvisar på området.
Stör mig som fan på han som lassar på typ 400kg i benpressen och har en rörelse på typ 4 cm och tror han är starkast i ben på gymmet.
https://catalog.afproducts.com/site_images/products_zoom/leg-press-ps-zoom.jpg
delta_mats
2017-02-02, 08:54
Stör mig som fan på han som lassar på typ 400kg i benpressen och har en rörelse på typ 4 cm och tror han är starkast i ben på gymmet.
https://catalog.afproducts.com/site_images/products_zoom/leg-press-ps-zoom.jpg
Kör emellan då och lasta på mer än honom :cool:
Bjorneman
2017-02-02, 17:23
Det är rätt underhållande. Vilken jävla uppfinningsrikedom det finns bara för att slippa köra böj.
Scorpionida
2017-02-02, 20:30
För att sticka ut hakan lite...
Nybörjare/spetor som kör vader. Helst med minimal rörelse. Känns som att det vore bättre att köra OH-pressar eller nåt än att slösa bort tid på gymmet på vadträning när man knappt ens har börjat styrketräna.
Samt skylten på ett populärt gym på söder- "Pissa ej i bastun". Inte sett dessa störande typer som gör detta att en sådan skylt behövdes. Men så klart stör det mig fortfarande att veta att det faktiskt finns folk som pissar i bastun. Samt vad pissar de på? På bastuaggregatet?
Kör emellan då och lasta på mer än honom :cool:
Nää, jag kör squats istället, dock inte på 400kg :(
Ozziking
2017-02-03, 07:27
Idk, men börjat störa mig som fan när folk glor som dårar. Brukar glo tillbaka jävligt surt tills de tittar bort
SannedTempos
2017-02-03, 07:43
Alla typer. Jag vill ha ett tomt gym. Med musik som jag själv väljer.
Mvh
Folkilsk
Langster
2017-02-03, 08:42
Folk som kör squats i curlracket.
Folk som kör squats i curlracket.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/a6/87/77/a68777a35fb547f42f8ed03463b78bee.jpg:d
Hehehe! Jag körde faktiskt knäböj i dipsställningen förra veckan. Gymmets enda rack var upptaget så jag fick vara kreativ och komma på en lösning. Stången låg stabilt där men det blev lite bökigt att lägga tillbaka stången när jag hade 120 kg på axlarna och var tvungen att greppa mycket smalt.
Heheh. Jag brukar lösa den problematiken genom att lägga stången på smithmaskinens "säkerhetshakar". Nu är jag inte särskilt stark ännu och vet inte hur mycket man kan ha på dem men 90 kg har iaf inte resulterat i några problem ännu.
Bjorneman
2017-02-04, 00:20
Alla semidvärgar med tillhörande napoleonkomplex. Inte för att de direkt stör just mig, men små hundar skäller mest. Det är ett jävla gapande och de försöker förställa sina kastratsångarröster för att höras och tror att det osar manlighet om dem trots att de mäter blott 170 cm i skor. De allra flesta är heller inga muskelberg utan helt vanliga tunna hobbitar.
Minikubik
2017-02-04, 09:06
Alla semidvärgar med tillhörande napoleonkomplex. Inte för att de direkt stör just mig, men små hundar skäller mest. Det är ett jävla gapande och de försöker förställa sina kastratsångarröster för att höras och tror att det osar manlighet om dem trots att de mäter blott 170 cm i skor. De allra flesta är heller inga muskelberg utan helt vanliga tunna hobbitar.
Tur att man är 175cm utan skor då ;)
Tur att jag inte märker av dem då jag inte ens ser dem med mina 2m.
exevision
2017-02-04, 12:23
Stör mig inte på folk så mycket.
Men att man kör rakmark ståendes på själva dynan till gymmets enda bänkpress...
I övrigt så kan folk få träna som de vill så länge de inte missbrukar utrustningen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170204/a8a7c49e34c193e576c8e18093759b9d.jpg
Börjat se det här rätt ofta. Folk som sitter med mobilen mitt i ett set. Gå bara hem istället, du gör absolut noll nytta.
Blir alltid lite less överlag vid den här tiden på året när alla ska börja träna. Inget emot att folk tar tag i träningen, men väldigt många är mest bara där för att ta upp plats utan någon nytta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Diomedea exulans
2017-02-04, 13:05
[
Börjat se det här rätt ofta. Folk som sitter med mobilen mitt i ett set. Gå bara hem istället, du gör absolut noll nytta.
Blir alltid lite less överlag vid den här tiden på året när alla ska börja träna. Inget emot att folk tar tag i träningen, men väldigt många är mest bara där för att ta upp plats utan någon nytta.
Är det inte mellan två set? Då kan man fråga om man får köra medan hon vilar.
Bjorneman
2017-02-04, 13:31
Jag kanske ska sluta titta ner...
Är det inte mellan två set? Då kan man fråga om man får köra medan hon vilar.
Nej mellan set ser jag inga konstigheter med att kolla mobilen, det gör jag själv med, oftast för att lägga låtar på kö. Dom här ligger och kör några slags halvdana reps samtidigt som dom håller på med telefonen.
C h r i s
2017-02-04, 14:21
Jag kanske ska sluta titta ner...
Tror de är störiga för att de har en störig personlighet, inte pga deras längd. ;)
Stör mig bara på en 30-årig kille som aldrig verkar tvätta sina gymkläder, stinker verkligen. Borde kanske säga till, känns ju halvtaskigt, men han verkar ju inte fatta hur han luktar.
Och där är nästa typ, dom som är långa, men tror att längden gör dom bitiga när dom egentligen bara är utsträckta räkor.
Tur man är mitt emellan kort och lång.
Men tänk om tjejen i benpressen har jour? Står inför ett livsavgörande beslut? Aktieguru? Blir coachad? Smittad?
C h r i s
2017-02-04, 15:12
Men tänk om tjejen i benpressen har jour? Står inför ett livsavgörande beslut? Aktieguru? Blir coachad? Smittad?
Hon försöker kontakta sin pojkvän då det står en läskig person bakom som fotar henne från olika vinklar.
Haha, rakar mig alltid i omklädningsrummet. Varför inte passa på liksom.
Luca Brasi
2017-02-06, 01:37
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170204/a8a7c49e34c193e576c8e18093759b9d.jpg
På F&S träffar man ofta på den headset babblande gubbjäveln™ som sitter på en maskin och pratar sitt jätteviktiga samtal,jättelänge.
Dö!1!!
Oljeblixten
2017-02-06, 09:30
-Går in i en tråd om "Störande individerpå gymmet"
-Stör sig på att någon stör sig.
trädgårdsmöbel
2017-02-06, 11:14
På F&S träffar man ofta på den headset babblande gubbjäveln™ som sitter på en maskin och pratar sitt jätteviktiga samtal,jättelänge.
Dö!1!!
Jävligt störande indeed:) Men jag försöker ha överseende med honom/henne, vissa stackars jävlar har ju det faktiskt så att de "måste" kunna bli nådda 24/7 och telefonen ringer i snitt 3 ggr i timmen under 20 av 24 timmar på dygnet.
Så istället för att bli irriterad försöker jag tänka "Den där rackarn kommer dö av stressrelaterad hjärtinfarkt inom två år ändå", då känns det bättre :/
Jävligt störande indeed:) Men jag försöker ha överseende med honom/henne, vissa stackars jävlar har ju det faktiskt så att de "måste" kunna bli nådda 24/7 och telefonen ringer i snitt 3 ggr i timmen under 20 av 24 timmar på dygnet.
Så istället för att bli irriterad försöker jag tänka "Den där rackarn kommer dö av stressrelaterad hjärtinfarkt inom två år ändå", då känns det bättre :/
I de fall jag sett folk med mobil är det inte stressade människor som jobbar 24/7. Har mest sett ut som lata människor som av någon anledning fått för sig att ändå skaffa gymkort men sitta på Instagram eller smsa under sina set.
Stör mig på allt jävla filmande med mobil i gymmet. Teknikcheck då och då kanske inte är fel, men respektera att alla inte vill vara med i bakgrunden.
Stör mig också på dom som kör någon typ av "funktionell cirkel träning". Halva gymmet skall tas upp, det skall vara skivstänger, kettlebells, mattor, bollar, snören och allt vad man kan hitta. Gärna lite utspritt så ingen annan kan använda ytan medans personen ifråga kör någon av sina andra övningar på ett annat ställe.
Man and Machine
2017-02-08, 18:03
Stör mig på allt jävla filmande med mobil i gymmet. Teknikcheck då och då kanske inte är fel, men respektera att alla inte vill vara med i bakgrunden.
Stör mig också på dom som kör någon typ av "funktionell cirkel träning". Halva gymmet skall tas upp, det skall vara skivstänger, kettlebells, mattor, bollar, snören och allt vad man kan hitta. Gärna lite utspritt så ingen annan kan använda ytan medans personen ifråga kör någon av sina andra övningar på ett annat ställe.
Haha vad fan, tränar vi på samma gym?
Till listan: Människor som luktar, människor som lämnar blodiga plåster på flaket och människor som påstår sig ha mycket kvar men lämnar maskinen efter 1 min, då kokar jag.
Vandrare mellan set. Folk verkar tro man inte kan sitta still i setvilan. Eller stå upp.
Fjantigt men har en som tränar vid mina tider som alltid går två varv runt gymmet mellan setvilan. Går framför mig när jag böjbänkmarkar tungt.
Kanske stör jag mig därav på folk som går framför tunga lyft. Blir dock skitstrressad när folk vandrar omkring i setvilan.
Själv sitter jag och telefonfipplar tio minuter som setvila!
trädgårdsmöbel
2017-03-22, 14:41
"Kontrastduschare" jag har bara stött på en av dessa. Han ockuperar gymmets två duschar, den ena har han vridit upp värmen till max i, den andre är så kall som möjligt. Så alternerar han mellan bägge. Säger man till honom får man vara beredd på en lång utläggning om hälsofördelar med detta, vinterbadande och hur hälsosamt och befriande det är att vara naken utomhus.
Raschmus
2017-03-22, 16:15
Den som startar en konversation med en medan man är mitt under ett set.
Vandrare mellan set. Folk verkar tro man inte kan sitta still i setvilan. Eller stå upp.
Fjantigt men har en som tränar vid mina tider som alltid går två varv runt gymmet mellan setvilan. Går framför mig när jag böjbänkmarkar tungt.
Kanske stör jag mig därav på folk som går framför tunga lyft. Blir dock skitstrressad när folk vandrar omkring i setvilan.
Jag skulle aldrig gå nära dig om i dina lyft men jag är definitivt en vandrare. Om jag lyfter böj eller mark tungt och är still i setvilan så får jag enklare en djävulsk huvudvärk. Går faktiskt bättre om jag rör mig i mellan.
Börjat störa mig som fan på folk som säger squats
HMS Laestander
2017-03-22, 18:45
"Mina squats gick bra idag".
Snälla, gör världen en tjänst.
exevision
2017-03-22, 19:49
Jag skulle aldrig gå nära dig om i dina lyft men jag är definitivt en vandrare. Om jag lyfter böj eller mark tungt och är still i setvilan så får jag enklare en djävulsk huvudvärk. Går faktiskt bättre om jag rör mig i mellan.
+1
Att röra sig lite under setvilan är bra. Men man går inte så man stör andra. Man går definitivt inte nära någon som lyfter tungt!
exevision
2017-03-22, 19:51
Vi hade en kille som störde sig på allt och alla. Precis allt. Tillslut störde sig alla på honom ;)
ApexProcyon
2017-03-22, 20:27
Vi hade en kille som störde sig på allt och alla. Precis allt. Tillslut störde sig alla på honom ;)
Låter som en störd situation.
exevision
2017-03-22, 20:32
Låter som en störd situation.
Han slutade. ;)
Tycker det är lite märkligt att så många stör sig på så mycket. Samtidigt som många har synsättet att ingen ska säga åt mig hur jag ska göra, jag gör som jag vill.... Folk borde slappna av lite.
ARMSTARK
2017-03-22, 21:07
Ja va fan, man kan inte sätta sig ner efter att ha lyft tungt, jag vandrar omkring tills det är dags för nästa set, annars får jag kramp i benen.
Men självklart stör man ingen annan.
Han slutade. ;)
Tycker det är lite märkligt att så många stör sig på så mycket. Samtidigt som många har synsättet att ingen ska säga åt mig hur jag ska göra, jag gör som jag vill.... Folk borde slappna av lite.
Många föds kränkta nuförtiden tydligen.
Folk som "släpper" (eller inte håller emot för 5 öre) vikterna från typ maxhöjd i kabelhissarna så det tjuter i öronen. Blir uppriktigt förbannad på det.
unsuspected
2017-03-23, 22:20
Ibland mig själv.
Niklassson
2017-03-31, 14:13
Om jag markar och inte rör mig emellan mina set känns det som ryggen "låser sig" krampar ihop .
Så jag burkar alltid vandra runt :cryout:
Telefonfipplare stör jag mig på som fan. Kan in inte bara vara in the moment?Måste ni var distraherade hela jävla tiden? Klarar inte av en sekund med er egna hjärna.
Bjorneman
2017-04-01, 10:09
"Squatta". Sen säger de deadlifts trots att de studsar upp repsen. :D
Telefonfipplare stör jag mig på som fan. Kan in inte bara vara in the moment?Måste ni var distraherade hela jävla tiden? Klarar inte av en sekund med er egna hjärna.
Roligare med 9gag än att stirra in i en vägg. Konstigt va?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
De två killarna som övade krav maga mitt i cable crossen. Var väldigt underhållande
Patetiskt inlägg.
Roligare med 9gag än att stirra in i en vägg. Konstigt va?
Poängen är: det kan vara nyttigt för hjärnan att bearbeta lite grejer själv också. Att spendera lite tid med sina egna tankar, istället för att skjuta skiten åt sidan.
Poängen är: det kan vara nyttigt för hjärnan att bearbeta lite grejer själv också. Att spendera lite tid med sina egna tankar, istället för att skjuta skiten åt sidan.
Ja, men inte under setvilan. Hellre hemma i lugn och ro.
Stör mig mest på folk som är övertygade om att deras träning är den bästa och följer löjliga regler etablerade av den generella träningscommunityn. T.ex. curlade jag i ett squat rack för ett tag sen (NO HE DIDN'T OMG) när det fanns 5-6 racks lediga. Detta gjorde jag för att jag ville se mig i spegeln när jag curlade, och det får vara hur jävla löjligt och ocoolt som helst, det skiter jag fullständigt i. I samband med detta kom det fram en cool och äkta™ styrkelyftare och informerade mig om att jag inte fick curla där. När jag sket i honom ställde han sig i vägen och det började bli ganska otrevligt innan han insåg att han kanske tog det lite väl långt i sin nobla kamp för vad som är viktigt i livet.
StarkaUlf
2017-04-01, 11:55
Stör mig mest på folk som är övertygade om att deras träning är den bästa och följer löjliga regler etablerade av den generella träningscommunityn. T.ex. curlade jag i ett squat rack för ett tag sen (NO HE DIDN'T OMG) när det fanns 5-6 racks lediga. Detta gjorde jag för att jag ville se mig i spegeln när jag curlade, och det får vara hur jävla löjligt och ocoolt som helst, det skiter jag fullständigt i. I samband med detta kom det fram en cool och äkta™ styrkelyftare och informerade mig om att jag inte fick curla där. När jag sket i honom ställde han sig i vägen och det började bli ganska otrevligt innan han insåg att han kanske tog det lite väl långt i sin nobla kamp för vad som är viktigt i livet.
:laugh:
Crossfittare som tar upp all plats
Om jag markar och inte rör mig emellan mina set känns det som ryggen "låser sig" krampar ihop .
Så jag burkar alltid vandra runt :cryout:
Jag brukar gå fram och tillbaka på stället om jag kör knäböj. Känns inte bra att bara vara stilla. Man måste ju känns efter hur kroppen känns efter setet. Har man dragit på sig någon ny känning?
Delirium
2017-04-01, 16:38
Folk som klonkar ihop hantlarna när de kör hantelpress.
Framförallt de som insisterar på att själva klonken är en essentiell del av övningen
Folk som trots kö, sitter och vilar i 10 minuter mellan sina set...
Folk som trots kö, sitter och vilar i 10 minuter mellan sina set...
Helt ok om det är så man vill/brukar göra. Inte en chans att jag kortar ner min setvila för någon står och väntar. Det finns garanterat alternativ till övningen du vill köra.
Magnus N
2017-04-01, 19:14
Går ju att köra emellan med, har man då 10 min vila så är det gott om tid för den andra att fixa både på och av vikter innan det är dags igen :)
Om bara viljan att samsas finns där
Helt ok om det är så man vill/brukar göra. Inte en chans att jag kortar ner min setvila för någon står och väntar. Det finns garanterat alternativ till övningen du vill köra.
Det enda som stör i dessa sammanhang är folk som inte kan tänka sig att låta nån köra emellan.
En räka på mitt gym åkte på en tillrättavisning på grund av detta. Hände förra veckan och jag låg bara nån meter därifrån och gjorde plankan.
Han sitter och fipplar med telefonen på crunchbänken när en medelålders kvinna frågar om han har mycket kvar. Han säger att han har två set kvar men vilar just nu och fortsätter fippla med luren. Kvinnan går iväg 5-8 min och han sitter fortfarande och fipplar när hon kommer tillbaka. Så hon sätter sig och väntar och då brister det för en biff som står bredvid. Han skäller högljutt ut räkan efter noter och med nån östeuropeisk brytning: "Du är så jävla nonchalant. Folk är här för att träna och du bara sitter med telefonen och leker. Det här är inte ditt jävla vardagsrum." Jag hajade fan till asså och undrade först vem han syftade på för jag låg med huvet åt andra hållet. Räkan flyger upp från bänken, ursäktar sig och börjar småjogga (!) därifrån.
Biffen var helt andfådd efteråt. Jag tänkte förstås inte på vad som hände först då jag låg åt andra hållet och fokuserade på mitt, men jag frågade kvinnan vad som hade föranlett incidenten.
Lärdomen borde väl vara att man nästan alltid kan och bör erbjuda sig att samsas om utrustningen.
Vi delar alltid på vår klubb om det är möjligt. Svårt att dela böjställning med folk om man är 2m lång dock.
Bjorneman
2017-04-01, 20:48
Vi delar alltid på vår klubb om det är möjligt. Svårt att dela böjställning med folk om man är 2m lång dock.
Det går fan inte. Kan inte ens få upp ställningen till rätt höjd för mig själv. Höjden funkar, men skulle hellre haft upp den lite högre.
Rolfarsson
2017-04-01, 21:04
Människor som stinker så mycket gammal svett så att det förpestar hela frivikts-rummet.
Så hur ska man bete sig för att störa folk så lite som möjligt, med sitt telefonfipplande i setvilan?
Jag har telefonen som träningsdagbok, bockar av sets och kollar upp pb-vikter osv.
Tycker det är jobbigt psykiskt på gymmet för det är mycket folk. Telefonen blir ett hjälpmedel att isolera mig eller så. Tänk att ni sitter i ett smockfullt vänterum på akuten. Då känns det mindre jobbigt om jag tar upp telefonen och fipplar. :P
Spenderar över 14 timmar i veckan på gymmet. Drygt att sitta och glo in i väggarna 7-8 minuter i baslyftsvilan och 3-5 i discovilan. Kan passa på att läsa studier och artiklar om intressanta saker.
trädgårdsmöbel
2017-04-01, 21:51
Så hur ska man bete sig för att störa folk så lite som möjligt, med sitt telefonfipplande i setvilan?
Jag har telefonen som träningsdagbok, bockar av sets och kollar upp pb-vikter osv.
Tycker det är jobbigt psykiskt på gymmet för det är mycket folk. Telefonen blir ett hjälpmedel att isolera mig eller så. Tänk att ni sitter i ett smockfullt vänterum på akuten. Då känns det mindre jobbigt om jag tar upp telefonen och fipplar. :P
Spenderar över 14 timmar i veckan på gymmet. Drygt att sitta och glo in i väggarna 7-8 minuter i baslyftsvilan och 3-5 i discovilan. Kan passa på att läsa studier och artiklar om intressanta saker.
Om det är möjligt, träna på udda tider då det är lite folk. Då har man ett väldigt mycket större utrymme att lägga upp träningen som man själv vill.
Jag känner en slags outtalad och diffus, men ändå, en press på mig att när det är mycket folk: köra kort setvila, max 4 set/övning, inte köra olika övningar med samma utrustning (tex inte köra bänkpress först i 4 set, och sedan ockupera bänken i 4 set till med bänkpress med smalare grepp) att vara beredd att få byta övningsordning eller byta övning från vad man planerat och liknande (Jag känner då att jag inte kan planera att tex: först stångrodd, sedan pull-ups, efter det hantelrodd och sist latsdrag sedan kör jag biceps- utan att jag måste vara beredd på att kunna skifta dessa övningar hur som).
Den pressen slipper man mycket av om man tränar på udda tider.
Jag stör mig inte det minsta på telefonfipplande. Det är väl envars ensak om man vill fippla i setvilan? Vill jag använda utrustningen där nån sitter och fipplar så frågar jag bara om jag kan köra emellan. Vad personen sen svarar avgör min reaktion. Jag har själv suttit och fipplat ett par gånger när jag känt mig nära på tvungen att besvara ett sms.
Att störa sig på nån man inte ens har försökt kommunicera med är ju korkat om nåt.
jag håller även på med telefonen men kollar också väldigt mycket omkring. kommer någon för nära så insisterar jag på att dom ska köra mellan även ifall dom inte ens tar halva mina vikter. räkorna brukar oftast springa iväg fast jag vill så väl :<
Om det är möjligt, träna på udda tider då det är lite folk. Då har man ett väldigt mycket större utrymme att lägga upp träningen som man själv vill.
Jag känner en slags outtalad och diffus, men ändå, en press på mig att när det är mycket folk: köra kort setvila, max 4 set/övning, inte köra olika övningar med samma utrustning (tex inte köra bänkpress först i 4 set, och sedan ockupera bänken i 4 set till med bänkpress med smalare grepp) att vara beredd att få byta övningsordning eller byta övning från vad man planerat och liknande (Jag känner då att jag inte kan planera att tex: först stångrodd, sedan pull-ups, efter det hantelrodd och sist latsdrag sedan kör jag biceps- utan att jag måste vara beredd på att kunna skifta dessa övningar hur som).
Den pressen slipper man mycket av om man tränar på udda tider.
Jag undviker att träna vid rusningstider - 17:00 till 20:00.
Tränar nästan alltid efter lunch (12-15:00). Är mest motionärer och pensionärer då och dessa använder sällan skivstänger eller marklyftspodiet.
Förstår hur du menar! Mina pass går alltid dåligt när det är många som tränar. Blir stressad.
Känner mig dum under kvällspass när jag ockuperar marklyftspodiet med mina RSR-pass. Blir ofta hälften av min vanliga setvila då.
Att störa sig på nån man inte ens har försökt kommunicera med är ju korkat om nåt.
Dagens 'word'!
jag håller även på med telefonen men kollar också väldigt mycket omkring. kommer någon för nära så insisterar jag på att dom ska köra mellan även ifall dom inte ens tar halva mina vikter. räkorna brukar oftast springa iväg fast jag vill så väl :<
Så gör jag också.
Om jag kör i böj- eller bänkställningen och det kommer någon jag vet brukar använda racket, tar jag alltid av mina hörlurar och säger hur mycket jag har kvar. Eller frågar jag om hen ska köra i det.
___
Alltså skulle vilja höra hur folk som nekar andra att köra mellan tänker. Jag hade aldrig kunnat tänka mig det.
Har blivit nekad en gång jag - marklyftspodiet var upptaget, jag kom med förslag att vi skulle köra med två skivstänger och dela på podiet. Blev tillsagd att marka utanför podiet. Han ville ha det för sig själv.
Har sett en del böjrack-bicepscurlande på mitt gym men alltid varit när jag är klar med basövningarna så har inte sagt till. :P
När jag var mindre och hade fått upp lite muskelmassa så brukade jag störa mig på det mesta hos folk. Tänkte folk var totala idioter bara därför att de använde skitkass form på övningar osv. eller så fort jag fick vänta på att använda ett redskap.
Utan att låta för mycket som någon jävla hippie men idag försöker jag skylla på mig själv istället så fort det blir något irritationsmoment och hitta någonting jag själv kunde ha ändrat på för att undvika det jag kände att jag höll på att störa mig på.
Det är betydligt mer hälsosammare att ta ansvar för det själv istället för att gå runt och känna sig sur över någonting man ändå inte kan kontrollera (dvs. andra människors beteende).
Varenda gång jag pallrar mig upp och är på gymmet 05:30 då gymmet öppnar så får jag ju träna ensam och ostört. Så det är snarare mitt eget fel, min egen brist på disciplin att stiga upp tidigt som jag fokuserar på nu.
Men minns dock en fredagskväll för typ 6år sen då jag gymmade ~23:30 i en småstad och trodde jag skulle få köra ensam/ostört. Det fick jag tills det plötsligt kom en kille som såg ut som en komplett nörd med enorma glasögon även fast han hade en del massa.
Grejen var att han Tarzan-vrålade och stönade någonting så helt jävla enormt där i över en timmes tid så att jag kom helt av mig i min egen träning och ville bara nita honom på käften. Sen var han ett par år äldre och jag vågade inte snällt be honom om att hålla tyst, så försökte hålla ut, men fick minns att passet blev totalt värdelöst och att jag var skitsur efteråt.
Men aja... kan inte komma ihåg någon speciell händelse då jag stört mig förutom det. :D
trädgårdsmöbel
2017-04-01, 22:42
Jag undviker att träna vid rusningstider - 17:00 till 20:00.
Tränar nästan alltid efter lunch (12-15:00). Är mest motionärer och pensionärer då och dessa använder sällan skivstänger eller marklyftspodiet.
Förstår hur du menar! Mina pass går alltid dåligt när det är många som tränar. Blir stressad.
Känner mig dum under kvällspass när jag ockuperar marklyftspodiet med mina RSR-pass. Blir ofta hälften av min vanliga setvila då.
. :P
Mitt tips är att skippa RSR- eller direkt planering av passet om du vet att du skall köra när det är mycket folk. Om du känner: "Ok nu är det mycket folk och jag skall köra ben". Är böjracken upptagna kör du benpress, är även den upptagen så kör du böj i smithmaskin. Efter 3-4 set ser du vad som är ledigt, och så kör du ett gäng övningar på måfå tills du inte vill träna mer. Då får du, i mitt tycke ett mycket bättre pass än om du behöver stressa genom seten, köa osv.
När det är lite folk så kör du schemat som planerat, och så kan du kalla den randomträningen du mlm tvingats till när det var mycket folk som mellanpass eller avstickare från planeringen.
Det enda som stör i dessa sammanhang är folk som inte kan tänka sig att låta nån köra emellan.
Då är vi on the same page
Efter att ha jobbat pa ett gym i ett drygt ar nu: typ alla.
99% ar arslen.
99% ar arslen.
På vilket sätt? Låter som att du går runt och är allmänt lättstött.
På vilket sätt? Låter som att du går runt och är allmänt lättstött.
Testa att jobba på Fitness 24/7. Då lär du hålla med.
På vilket sätt? Låter som att du går runt och är allmänt lättstött.Njae. Det handlar nog mest om det klientelet vi har pa varat gym, om jag ska vara arlig. :D Sa fort en ovning ar klar droppas allt. Viktplattor over satans allt, hantlar 500 meter fran hantelstallet, kettlebells lamnas pa lopband av nagon javla anledning, osv, etc.
Jag har aldrig varit pa ett gym dar det ar sadan oreda varje dag, hela dagen.
Testa att jobba på Fitness 24/7. Då lär du hålla med.
Jag tycker i alla fall att de allra flesta går att snacka med på mitt gym. Är inget 24/7 men ändå. Går väl att vara ett arsel på många vis förstås men 99 % är en hyperbol.
Njae. Det handlar nog mest om det klientelet vi har pa varat gym, om jag ska vara arlig. :D Sa fort en ovning ar klar droppas allt. Viktplattor over satans allt, hantlar 500 meter fran hantelstallet, kettlebells lamnas pa lopband av nagon javla anledning, osv, etc.
Jag har aldrig varit pa ett gym dar det ar sadan oreda varje dag, hela dagen.
Trist att höra att det sköts så dåligt. Du som jobbar där råkar inte ha möjlighet att göra något åt det? Det brukar gå att påverka folk att lämna tillbaka redskapen på hyfsat rätt platser.
En enda gång när jag kom in i friviktsrummet på mitt gym låg nästan alla hantlar mellan 10 och 40 kg på golvet kring bänkarna. Oftast är det bara någon enstaka som är på villovägar.
Tips för att förbättra skulle kunna vara att ni helt enkelt inte låter det hinna urarta. Ronda oftare och se till att saker och ting hänger på rätt plats. Sätt upp skyltar med uppmaningar om att hänga tillbaka vikterna. Fokusera viktställen till en plats i rummet istället för att sprida ut dem. Det är knappast en annan människoart på ditt gym än på mitt. Jag tror definitivt ni kan få bättre ordning på det. Sen finns det alltid rötägg.
Diomedea exulans
2017-04-02, 18:44
99% ar arslen.
Fast du har ju väldigt lätt för att ogilla människor också.
Trist att höra att det sköts så dåligt. Du som jobbar där råkar inte ha möjlighet att göra något åt det? Det brukar gå att påverka folk att lämna tillbaka redskapen på hyfsat rätt platser.
En enda gång när jag kom in i friviktsrummet på mitt gym låg nästan alla hantlar mellan 10 och 40 kg på golvet kring bänkarna. Oftast är det bara någon enstaka som är på villovägar.
Tips för att förbättra skulle kunna vara att ni helt enkelt inte låter det hinna urarta. Ronda oftare och se till att saker och ting hänger på rätt plats. Sätt upp skyltar med uppmaningar om att hänga tillbaka vikterna. Fokusera viktställen till en plats i rummet istället för att sprida ut dem. Det är knappast en annan människoart på ditt gym än på mitt. Jag tror definitivt ni kan få bättre ordning på det. Sen finns det alltid rötägg.Jag jobbar bara natt sa jag ser val ungefar 4% av medlemmarna, och de som kommer in efter jag borjat vet att det ar jag som maste plocka undan, sa de skoter sig. Receptionisterna dagtid har sallan tid att kontrollera gymgolvet, men vara PTs under dagen sager at folk och har till och med stangt av folk vid upprepade tillfallen. Det gjorde jag ocksa till en borjan till folk larde sig att inte lamna skit om jag jobbar. Skyltar om att plocka undan hanger overjavlaallt. Men det hjalper inte. Det ar for manga arslen.
Fast du har ju väldigt lätt för att ogilla människor också.Neeeeda. Bara de som gor mitt liv jobbigare/mindre roligt.
Tips för att förbättra skulle kunna vara att ni helt enkelt inte låter det hinna urarta. Ronda oftare och se till att saker och ting hänger på rätt plats. Sätt upp skyltar med uppmaningar om att hänga tillbaka vikterna. Fokusera viktställen till en plats i rummet istället för att sprida ut dem. Det är knappast en annan människoart på ditt gym än på mitt. Jag tror definitivt ni kan få bättre ordning på det. Sen finns det alltid rötägg.
Sant. På mitt gym är det lite dåligt visat var 42kgs hantlarna ska stå och var 16kgs hantlarna ska vara och var 5kg, 10kg, 20kg plattorna ska ligga osv. vilket jag tror bidrar till den oreda som ofta är där. Var det skyltat tydligare skulle det nog bli bättre.
Eller genom att sätta upp sådana här lappar: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/gym-hotar-slarviga-besokare-med-bieber
Sådana lappar har ju lite humor och känns ju som gymbesökare roligare att läsa än som det var i omklädningsrummet på att mina gamla gym där det stod något i stil med "Grabbar, kom igen nu! Din morsa arbetar INTE här. Städa upp efter din egen skit!" Känns bara gnälligt och surt.
Stör mig inte på mycket men har på sistone börjat irritera mig en del på polacker som svär hela tiden. Vissa är sjukt nonchalanta och bara står vid en maskin och snackar i flera minuter och när man frågar om det är ledigt ser han riktigt stött ut, vänder sig snabbt mot kompisen och säger något ofördelaktigt på polska - kurwa, kurwa, kurwa - med ett hånflin. Jävligt tröttsamt att lyssna på idioter som tar sig friheten att snacka skit om allt och alla på gymmet för att de har möjlighet att göra det på ett annat språk. Och även om de inte gör det kan de sluta svära konstant.
Det värsta gymmet jag tränat på är nog sats odenplan eller deras andra gym i city. Det är bara en arbetsplats blandat med lite vikter. Alternativt en modevisning blandat med lite vikter.
Kunde inte koncentrera mig för 5öre. Jag förstår varför folk köper större och större hörlurar och har en keps för ögonen.
Det bästa som hänt mig är att jobbet har ett eget gym som håller bra standard. Kan lira den musiken man vill och man träffar bara folk man gillar. Inte heller någon som behöver klä upp sig inför passet med det senaste ifrån under armour.
ApexProcyon
2017-10-18, 15:46
Stör mig inte på mycket men har på sistone börjat irritera mig en del på polacker som svär hela tiden. Vissa är sjukt nonchalanta och bara står vid en maskin och snackar i flera minuter och när man frågar om det är ledigt ser han riktigt stött ut, vänder sig snabbt mot kompisen och säger något ofördelaktigt på polska - kurwa, kurwa, kurwa - med ett hånflin. Jävligt tröttsamt att lyssna på idioter som tar sig friheten att snacka skit om allt och alla på gymmet för att de har möjlighet att göra det på ett annat språk. Och även om de inte gör det kan de sluta svära konstant.
Revirpinkande hundar kan vara det mest störande som finns oavsett plats. Det värsta är att ifall ger man in en millimeter så ser hundarna det som en vinst och flyttar således fram sina positioner.
Ödmjukhet och vänlighet utstrålar mycket mer säkerhet än en revirpinkande hund.
TSätt upp skyltar med uppmaningar om att hänga tillbaka vikterna.
Jag gissar att det snarare behövs färra lappar och dessutom mera genomtänkta sådana, både vad gäller placeringar och innehåll.
Fokusera viktställen till en plats i rummet istället för att sprida ut dem.
Enligt min erfarenhet blir det snarare sämre då det blir så "långt" att bära tillbaka vikterna. Har man ett ställ vid varje station som använder fria vikter (få gym som har plats för det) så blir det oftast mer naturligt för flertalet att lägga vikterna något så när var de ska vara. Har man dessutom mer plats i ställen än vad man har vikter blir det ännu bättre.
När det gäller att ändra vanor på ett gym så är det dock inte särskilt lätt utan det är en fråga om att verka i flera parallella processer.
Swedishviking
2017-10-18, 15:53
Alla våra nysvenskar som inte vet vad en dusch eller en deodorant är! som stinker ner gymmet med deras otroligt goa lukt! som sticker så härligt i näsan!
MaxTheMarketer
2017-10-18, 17:13
Det enda jag kan "klaga" på men ändå inte är när det är för mycket folk på gymmet så träningsutrustningen blir upptaget.
Annars är jag helt nöjd med gymmet då det är främst tjejer som är där vilket stimulerar den unga manligheten inom mig.
Shqypnia
2017-10-18, 21:00
Jag stör mig på gifta män som använder rummet som en oas för att vara otrogna. Sliskiga män som raggar på tjejer på gymmet, även de som uppenbarligen inte vill ha deras uppmärksamhet.
Folk som inte plockar undan efter sig. Hur svårt kan det vara att förstå?
Jag stör mig även på gym (typ fitness24) som marknadsför sig som styrketräningslokal men har skitkass utrustning. Viktskivorna vobblar vid marklyft, fler 15kg stänger än 20kg osv. Ökar fan skaderisken av att träna där.
På mitt gym har det börjat hänga väldigt många smågäng, oftast ungdomar, men även en del ca 25-åringar som inte riktigt har en atmosfär runt sig som jag uppskattar.
Jag undviker att skriva "attityd" för de har aldrig varit otrevliga mot mig, eller någon annan som jag sett.
Däremot är de väldigt stökiga, högljudda på fel sätt, och är för uppe i dem själva.
Det är synd för när jag tränar på tider de inte är där och det kommer någon och besöker gymmet så brukar den som besöker gymmet ta ett varv eller kanske provträna. När de gängen är där så är det rätt ofta som de stannar precis utanför gymdelen och tittar in istället.
Sen har vi några andra som jag inte fixar - Det är några specifika personer som stirrar på andra som att de vore de häftigaste lirarna i världen, men man kan inte riktigt se om de faktiskt tror det själva eller om de är riktigt osäkra. Det jag märkt är dock att när man stirrar tillbaka och hälsar, alternativt frågar dem om de använder stången, maskinen, whatever, så blir de ofta fromma som lamm.
De kanske bara tittar för att de är trötta och inte tänker sig för egentligen, men det har lyckats störa mig :D
MackeJuve
2017-10-19, 09:01
På mitt gym har det börjat hänga väldigt många smågäng, oftast ungdomar, men även en del ca 25-åringar som inte riktigt har en atmosfär runt sig som jag uppskattar.
Det härliga Grabbgänget! Jag är så jävla nyfiken var mitt grabbgäng tog vägen, en dag var de bara borta. De var så hemska som man kan bli:
- Tre till fem stycken som tränade tillsammans
- EXTREMT högljudda, jag driver inte när jag skriver att "lightweight baby!" var ett av deras vanligaste tillrop till varandra
- Tillhörde de mer muskulösa på gymmet vilket bidrog till både extrem självgodhet samt viss respekt från de yngre killarna
- Extremt vårdslösa med utrustningen. Benpress? Du menar den maskinen där man släpper ned vikterna med full fart till bottenläget för att sedan studsa upp igen?
- Stökade ned. T.ex. köra knäböj på 120 kg och sedan lämna den lastade stången och gå vidare till nästa övning
- Tog upp flera stationer samtidigt. T.ex. så kunde en kille både köra knäböj och benspark samtidigt, då ligger stationerna 30 meter ifrån varandra
- "Fuskade" i övningar. En av killarna hade bättre kropp än mig men såg inte ut att vara bättre på bänkpress. Jag blev sjukt chockad när han en dag lastade på 180 kg i bänkpress(jag hade tippat att på sin höjd bänkade i närheten av mina siffror). Förklaringen kom dock snart då hans kompis körde marklyft med stången samtidigt som den andra bänkade
Alltså, de måste ju ha blivit kickade från gymmet. Inser det när jag läser listan. Jag vet dock inte mer än att de bara var borta en vacker dag. Känns lite skumt att fråga personalen om det, speciellt nu, många månader senare :D
Stökiga grabbgäng tillhör det absoluta bottenskrapet på gym. De tror ofta att de är på någon sorts episk resa mot ära och berömmelse och att det som just DE gör är något beundransvärt som få andra klarar av. Det är dessutom väldigt viktigt att alla andra i närheten är medvetna om hur sjuka de är. Denna medvetenhet försöker de ofta förstärka med hjälp av en tröja med någon "motiverande" text på.
Jag håller mig alltid för mig själv och tar noll konfrontationer på gymmet. När jag tränar är det lurar på och min egna värld, det är som terapi. Tack vare detta missar jag nog många grejer som jag skulle kunna störa mig på. Det enda exemplet från i år är nog den 40- eller 50-åriga mannen som inte gillade att jag kollade på mobilen när jag vilade mellan seten. Körde bänkpress och värmde upp, vilan mellan uppvärmningsseten är av naturliga skäl kort, finns ingen anledning att ta till fem minuters vila när man värmer.
"Använder du den där?". En lite äldre man pekar på bänken som jag sitter på. Jag blir lite ställd då det är rätt uppenbart att jag kör bänkpress. "Ja, kör lite bänkpress vettu" får jag ur mig. "Jag ser det" muttrar han sarkastiskt och vänder sig om och går utan att invänta en replik. Det var helt uppenbart att han inte förväntade sig att få bänken utan att han bara ville pika mig för att jag kollade på telefonen. I hans värld kollar man inte på telefonen när man vilar, man stirrar in i väggen framför sig. Ett tankesätt jag aldrig kommer att förstå. Jag är väldigt lättkränkt på gym så det brann till inom mig när jag insåg hur dryg han hade varit. Resten av bänkpasset utfördes med honom i tankarna. Han stod en bit bort och kunde se mig så jag gav mig fan på att visa honom hur mycket starkare jag är än honom, trots att jag kollar på telefonen när jag vilar. Patetiskt men sant. Fick till ett kanonpass tack vare adrenalinet.
Mannen jag beskrev är en sådan person som har en bestämd idé om hur ett styrkepass ska genomföras. Fem minuters vila mellan tunga arbetsset existerar inte, man kör järnet, vilar några sekunder och kör järnet igen. "När man är på gymmet ska man träna, inte vila" är säkerligen hans mantra. Det har gett honom en taskig fysik och dålig styrka. Just det här med att ens egen metod är den enda rätta är sådant som jag avskyr. Det är så fruktansvärt trångsynt.
Äldre män som är "vän av ordning", kör ofta märkliga övningar och är pigga på att klaga på precis allt som inte är inom ramen för vad de anser är rätt. MackeJuve är väl lite inne på en sådan. Jag har en som brukar vara på mig att jag lever om för mycket trots att jag sätter ner hantlarna lugnt och stilla, men han tycker ändå att jag använder för tunga vikter och ska ta lättare och sluta seten tidigare så jag kan lugnt och stilla gå direkt tillbaka med de och ställa ner de I raket utan minsta lilla ljud.
Vältränade killar och tjejer utan ödmjukhet och som tar sig själva på för stort allvar får mig också att vilja spy.
Jag stör mig på gifta män som använder rummet som en oas för att vara otrogna. Sliskiga män som raggar på tjejer på gymmet, även de som uppenbarligen inte vill ha deras uppmärksamhet.
Har jag faktiskt aldrig stött på. (Och då gymmar jag ändå på innerstads-SATS (Sthlm). Givet hur mkt attraktiva kvinnor som är där borde jag sett det mer tänker jag :-)
Äldre män som är "vän av ordning", kör ofta märkliga övningar och är pigga på att klaga på precis allt som inte är inom ramen för vad de anser är rätt. MackeJuve är väl lite inne på en sådan. Jag har en som brukar vara på mig att jag lever om för mycket trots att jag sätter ner hantlarna lugnt och stilla, men han tycker ändå att jag använder för tunga vikter och ska ta lättare och sluta seten tidigare så jag kan lugnt och stilla gå direkt tillbaka med de och ställa ner de I raket utan minsta lilla ljud.
Vältränade killar och tjejer utan ödmjukhet och som tar sig själva på för stort allvar.
Be honom ödmjukt dra igen kak-hålet.
Ganska fantastiskt att denna tråd är på 75 sidor. Man skulle vilja ha en sammanfattning :D
.
Vältränade killar och tjejer utan ödmjukhet och som tar sig själva på för stort allvar får mig också att vilja spy.
Tjejer och killar ca 20år med märkeskläder och stenhårt ansikte, tänk om minsta leende skulle uppenbara sig! Killar med fantastiska biceps men patetisk underkropp. Tjejer med gudomliga kroppar som nödvändigtvis ska tävla i bikini och förstöra en perfekt fysik, snacka om att göra bort sig.
MackeJuve
2017-10-19, 10:37
Ganska fantastiskt att denna tråd är på 75 sidor. Man skulle vilja ha en sammanfattning :D
Jag skulle snarare vilja ha en topplista med specifika personer som folk har stört sig på, hade varit riktigt rolig läsning :D Gym kan ju verkligen dra till sig original!
Träna i kallingar mannen
Det är tydligen rimligt att träna i tajta kalsonger med hål i grenen och utföra bänkpress!
- Stökade ned. T.ex. köra knäböj på 120 kg och sedan lämna den lastade stången och gå vidare till nästa övning
ALLT du skrev om grabbgänget är så jävla spot on för dessa, men den här hade jag en härlig upplevelse med dem igår.
De hade kört knäböj på ett justerbart rack och när de var klara så skulle jag använda samma rack till Upright Row.
Nu råkar Upright Row/High Pull vara min favoritövning men jag gör inga 150kg i den :D
De hade på 150kg och lämnade det när de gick därifrån.
Jag gick fram till den killen som körde sist och sade att jag hade tänkt använda racket och stången, men jag ville inte plocka undan deras vikter för att kunna göra det.
"Va fan..." sade han men eftersom jag inte svarade utan bara tittade tillbaka på honom så lunkade han sakta över och började lasta av. Halvvägs in tittade han på mig skitirriterad.
"Allt?"
"Lika bra, så får jag värma upp också"
Fy fan vad sura hela gänget var att någon bad dem ta bort sina vikter och inte köpte deras hype :D
ARMSTARK
2017-10-19, 11:09
Verkar som den vanligaste irritationsgrejjen är folk som inte ställer tillbaks vikterna, och jag kan bara hålla med. + stinkisarna.
Det märkliga är att så många irriterar sig på vad andra har på sig, en alldeles för stor T-shirt, eller mössa inomhus. WTF, vem bryr sig liksom?
pluckepuck
2017-10-19, 11:10
Gamla roidgubbar som har ett pannben gjord för plåtslageri och ögonhålor som har sjunkit in 5cm i skallen. Deras gulddagar är långt förbi och dom måste påpeka att det är steroider som skiljer pojkar och män.
Isanningensnamn
2017-10-19, 11:36
Ni som alltid har vattenflaskan på en av träningsbänkarna och lämnar en blöt ring på bänken.
Själv ställer jag alltid flaskan på golvet. Oavsett hur mycket folk det är :smash:
Diomedea exulans
2017-10-19, 12:23
Gamla roidgubbar som har ett pannben gjord för plåtslageri och ögonhålor som har sjunkit in 5cm i skallen. Deras gulddagar är långt förbi och dom måste påpeka att det är steroider som skiljer pojkar och män.
Det är väl fantastiskt att de påpekar att de tagit steroider? Är det något som är irriterande är det alla roidare som påstår att de är rena och att det enda som skiljer dem från folk med mindre muskler är att de har mer viljestyrka.
Bjorneman
2017-10-19, 12:50
Det finns helt klart personer som utstrålar en överlägsen och allmänt störande aura, men det handlar nog mest om mina egna fördomar. Om jag någon gång pratar med någon av dessa så brukar han vara trevlig.
Under de år jag har tränat på gym till och från så har aldrig någon börjat tjafsa eller tillrättavisat mig på något vis. Vad går ni på för gym egentligen?
Dessutom har jag aldrig sett killar stöta på tjejer som de uppenbarligen inte känner sedan tidigare. Det måste vara ovanligt.
På mitt gym har vi två stycken "dubbla kabeldrag" (så att man kan köra flyes etc) och ett gäng vanliga kabeldrag. Ofta är dubbel-dragarna upptagna och inte allt för sällan är det folk som bara använder det ena draget trots att det finns flera singel-drag lediga. Det är lite irriterande tycker jag.
De som inte kan släppa vikterna mjukt i kabelhissarna.
Appropå att släppa vikter så har jag en historia att berätta. Det var 2008 och jag höll på lite och tävlngscyklade och styrketrände lite ben under vintersäsongen på ett litet sunkigt gym i Hammarbyhöjden. En eftermiddag när jag var där och tränade så var det bara jag och en annan kille där, dryga 20 år gammal, rätt så kort men ganska grov. Han hade en allmänt lite jobbig stil, kaxig och aggressiv på något sätt. Stönade och lät när han tränade och gick omkring och skuggboxades mellan seten.
Killen stod och körde tunga bicepcurl och släppte efter varje set ner stången i golvet så det brakade i hela salen. Det var lite irriterande så jag frågade honom om han inte kunde lägga ner stången lite försiktigare. Han grymtade något till svar som jag inte förstod. ”Är det OK eller?” frågade jag. ”Nej det är inte OK” sa han och gav mig en lång blick.
Jag forstsatte att träna. Vi var ensamma på gymmets nedervåning och han blängde på mig varje gång han gick förbi. Svårt att förklara men det var någonting i sättet han såg på mig som fick mig att bli skitskraj. Jag brukar aldrig vara rädd för folk men det vart nånting ihans blick som gjorde att jag trodde han skulle hoppa på mig, jag var livrädd och vågade inte vända honom ryggen till!
Såg aldrig killen på gymmet någe mer den vintern men nästa höst när jag startade nästa vinterträning så träffade jag en annan kille som tränar där och som jag hade berätrat ovanstående historia för. Och han berättade att killen som släppte vikterna i golvet var snubben som på Julafton 2008 (strax efter att vi hade möts på gymmet) sjkutit med automatkarbin in i Casino Cosmopol och skadat tre personer (varav en blev träffad ihuvudet)! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11600938.ab Polisen hade varit på gymmet flera gånger och spanat medan han var efterlyst.
Med tanke på att han blev så lack att han hämtade en automatkarbin efter att ha blivit nobbad att få komma in på casinot så kanske det inte var så konstigt att han hade problem med att en spinkig jävel med rakade ben säger år honom att ta det lugnt med vikterna?
Killen flydde till Thailand men åkte fast till slut och fick tio år så han kommer väl ut snart (om inte redan frigiven, man brukar väl inte få sitta av hela straffet?), hoppas han inte fortfarande är sne på mig... ;-)
trädgårdsmöbel
2017-10-19, 22:55
Killar och män med fördelaktigt utseende. Jag upplever det som att min manlighet och styrka devalveras när sådana är i närheten. Jag vet att jag är starkare, men värdet av det devalveras i närheten av en estetisk manlig fysik.
Om jag skulle öppna ett gym skulle det enbart vara fulfeta tjockstarka män och vältrimmade snygga tjejer som fick träna där.
Folk som pratar i mobilen på gymmet. Det jag inte förstår är varför man vill göra det. Jag tycker det är så oerhört skönt att låsa in den i skåpet.
Minikubik
2017-10-20, 05:33
Folk som pratar i mobilen på gymmet. Det jag inte förstår är varför man vill göra det. Jag tycker det är så oerhört skönt att låsa in den i skåpet.
Jag kan göra det ibland. Då beror det på 1;jag tränar under tider jag faktiskt jobbar och måste alltså svara. Eller 2. Det gäller mina barn.
Är däremot alltid noga med att gå undan till entrén eller liknande för att inte störa, samt plocka undan mitt skit så att andra kan köra där jag höll på medans jag pratar
Raschmus
2017-10-20, 07:25
Har för mig jag skrivit här för några år sedan men mest störigt är folk som skall prata med en mitt under ett tungt set. Att någon säger "tjena, allt bra" under en bicepcurl eller uppvärmningsset är ok men finns de som tycker det är helt naturligt att hålla full konversation under ett maxset i knäböj. Brukar säga till så stör jag mig inte mer.
Annars de som lämnar kvar fullt lastade stänger utan att plocka undan. Det är väl lite störigt
Appropå att släppa vikter så har jag en historia att berätta. Det var 2008 och jag höll på lite och tävlngscyklade och styrketrände lite ben under vintersäsongen på ett litet sunkigt gym i Hammarbyhöjden. En eftermiddag när jag var där och tränade så var det bara jag och en annan kille där, dryga 20 år gammal, rätt så kort men ganska grov. Han hade en allmänt lite jobbig stil, kaxig och aggressiv på något sätt. Stönade och lät när han tränade och gick omkring och skuggboxades mellan seten.
Killen stod och körde tunga bicepcurl och släppte efter varje set ner stången i golvet så det brakade i hela salen. Det var lite irriterande så jag frågade honom om han inte kunde lägga ner stången lite försiktigare. Han grymtade något till svar som jag inte förstod. ”Är det OK eller?” frågade jag. ”Nej det är inte OK” sa han och gav mig en lång blick.
Jag forstsatte att träna. Vi var ensamma på gymmets nedervåning och han blängde på mig varje gång han gick förbi. Svårt att förklara men det var någonting i sättet han såg på mig som fick mig att bli skitskraj. Jag brukar aldrig vara rädd för folk men det vart nånting ihans blick som gjorde att jag trodde han skulle hoppa på mig, jag var livrädd och vågade inte vända honom ryggen till!
Såg aldrig killen på gymmet någe mer den vintern men nästa höst när jag startade nästa vinterträning så träffade jag en annan kille som tränar där och som jag hade berätrat ovanstående historia för. Och han berättade att killen som släppte vikterna i golvet var snubben som på Julafton 2008 (strax efter att vi hade möts på gymmet) sjkutit med automatkarbin in i Casino Cosmopol och skadat tre personer (varav en blev träffad ihuvudet)! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11600938.ab Polisen hade varit på gymmet flera gånger och spanat medan han var efterlyst.
Med tanke på att han blev så lack att han hämtade en automatkarbin efter att ha blivit nobbad att få komma in på casinot så kanske det inte var så konstigt att han hade problem med att en spinkig jävel med rakade ben säger år honom att ta det lugnt med vikterna?
Killen flydde till Thailand men åkte fast till slut och fick tio år så han kommer väl ut snart (om inte redan frigiven, man brukar väl inte få sitta av hela straffet?), hoppas han inte fortfarande är sne på mig... ;-)
Bra story! Han har nog släppt det ; )
pluckepuck
2017-10-20, 07:30
Det är alltså det gubbar som tror att du har tagit steroider. Inget "bra" med det.
SirreASDF
2017-10-20, 07:49
Bra story! Han har nog släppt det ; )
:laugh::laugh:
För att försöka skriva nåt on-topic också så stör jag mig på följande (rangordnat)
Folk som går alldeles för nära där man böjer/markar/rycker etc
Folk som lämnar skivstänger lastade, omöjligt om veta om dom är klara..
Folk som lämnar övrig utrustning lastad/hantlar etc framme
Grupper med yngre killar som lever om (löser jag med alldeles för hög musik i lurarna oftast dock)
MackeJuve
2017-10-20, 08:16
Riktigt bra story, Jocke! Vill läsa mer av det stuket :D
Jag har inga supersjuka historier att delge som jag kommer ihåg men kan återge ett par som är smått speciella:
Bekräftelsebehov-snubben
Riktigt biffig kille är på gymmet med sin date. Hon hänger mest runt och kollar på när han tränar. Biffen kör triceps och frågar om jag kan hjälpa honom när han kör liggande tricepsextensions med stång. Då han kör rätt tungt(~60 kg kanske) så vill han ha att jag ska ge honom stången när han ligger i position. "Watch out so you don't hurt your back" säger han innan och ler. Jag tänker halvirriterat för mig själv att det är inga problem för mig. Han kör några repetitioner innan jag får ta stången och lägga ned den på backen. "Did you hurt your back?" frågar han återigen, denna gång med ett ännu större leende. Helt uppenbart att han försökte imponera på tjejen. 1) SÅ tungt är det ju faktiskt inte och 2) varför skulle det vara roligt om jag skadade ryggen? Jag gav honom från den stunden stämpeln som idiot och har sett ned på honom de senaste åren.
Dålig självekännedom-snubben
En ganska stor kille, i vart fall större än mig på den tiden, ska köra marklyft. Jag drar på den tiden ca 200 kg eller strax över det. Ser att killen har lassat på 220 kg och börjar således att intressera mig lite för lyftet som skall komma. Vi på gymmet är knappast vana vid att se så mycket vikt på en stång. Fram till stången stegar han - och den rör sig inte en millimeter. Av någon anledning, om det är han som ber mig eller om det är ett eget initiativ minns jag inte, så börjar jag prata med honom om hur han ska tänka tekniskt. Vi lastar av till 160 kg och jag drar ett ouppvärmt lyft för att visa honom hur det ska se ut. Han tackar för instruktionerna och gör sig redo att dra. Stången sitter lika mycket fast i backen som på 220 kg. Han ger upp och byter övning :D
Kan inte minnas att jag störde mig på honom så ovanstående stycke är väl lite OT :)
Då jag tränar på ett friskis och svettis gym vid tider då det oftast är pensionärer och medelålders kontorsmän som tränar. Men jag brukar kunna störa mig på följande:
* Gamla gubbar som inte respekterar att det inte är ok att sitta nakna och trycka svettigt kön, röv och pung mot alla sittytor i omklädningsrummet.
* Kontorsmänniskor som inte fattar att man måste ta i för att utvecklas och att det gör ont ibland att träna, och blänger på en när man tar i.
* "Pojkvän som tränar med sin otränade flickvän" och ska köra helt värdelösa isolationsövningar och se svinsur ut hela tiden. Själv har han lite små armgainz och ofta en aura av aggressivitet kring sig.
* Mig själv och att jag stör mig, syns säkert ibland och kan känna dåligt samvete att jag kanske påverkat andra människors träning negativt.
* Stör mig på folk som ska glo på en, men är själv rätt bra på att glo runt i gymmet ibland. Ofta tänker man sig ju inte för förens man märker att man har stirrblick på någon när man är dyngslut efter lite tungt arbete.
OK, jag kan dra en story till:
Detta var också för några år sedan då jag tävlingscyklade och styrketränade främst benen lite under vintersäsongen. Spinkig som fan var jag. Var på Sats Medborgarplatsen och tränade ben (körde ingen överkropp) och i benpressen körde en snubbe som såg allmänt stenhård ut. Riktigt rejält grov och tatuerad över hela kroppen, ingen man vill gå fram och mucka med om man är 70kg cyklist.
När snubben kört klart i benpressmaskinen så sa jag att han kunde lämna kvar vikterna. Jag var ändå rätt så stark i benen och körde tunga låg-reps så jag kunde köra nästan lika tungt som honom fast han var dubbelt så stor.
Jag gjorde mina set, och när jag var klar så var denstora snubben fortfarande kvar och tränade i maskinen. bredvid. Så jag tänkte att jag skulle skoja lite med honom och sa "Jag är klar så du kan ta bort vikterna nu!". Snubben bara stirrade på mig och såg helt chockad ut. Jag lät det gå några sekunder innan jag fortsatte "Äh, skoja bara!" :d och log åt honom och började själva lassa av vikterna. Han verkade dock inte dela min humor för han rörde fortfarande inte en min men en annan kille som var där och tränade verkade tycka det var jättekul och kunde inte hålla tillbaka sitt skratt.
Jag stör mig även på gym (typ fitness24) som marknadsför sig som styrketräningslokal men har skitkass utrustning. Viktskivorna vobblar vid marklyft, fler 15kg stänger än 20kg osv. Ökar fan skaderisken av att träna där.
Det är lite roligt. Jag har alltid blåmärken i händerna efter marklyft, kör på fitness24seven :D
Jag stör mig så ofantligt på alla som kör cirkelpass och ockuperar halva golvytan och 2-3 maskiner samtidigt *gah!*
Och folk som stinker. Oavsett om det är svett, curry, parfym eller bajs så vill jag inte vara i närheten av stinkande människor.
Jag har inga supersjuka historier att delge som jag kommer ihåg men kan återge ett par som är smått speciella:
Bekräftelsebehov-snubben
Riktigt biffig kille är på gymmet med sin date. Hon hänger mest runt och kollar på när han tränar. Biffen kör triceps och frågar om jag kan hjälpa honom när han kör liggande tricepsextensions med stång. Då han kör rätt tungt(~60 kg kanske) så vill han ha att jag ska ge honom stången när han ligger i position. "Watch out so you don't hurt your back" säger han innan och ler. Jag tänker halvirriterat för mig själv att det är inga problem för mig. Han kör några repetitioner innan jag får ta stången och lägga ned den på backen. "Did you hurt your back?" frågar han återigen, denna gång med ett ännu större leende. Helt uppenbart att han försökte imponera på tjejen. 1) SÅ tungt är det ju faktiskt inte och 2) varför skulle det vara roligt om jag skadade ryggen? Jag gav honom från den stunden stämpeln som idiot och har sett ned på honom de senaste åren.
Dålig självekännedom-snubben
En ganska stor kille, i vart fall större än mig på den tiden, ska köra marklyft. Jag drar på den tiden ca 200 kg eller strax över det. Ser att killen har lassat på 220 kg och börjar således att intressera mig lite för lyftet som skall komma. Vi på gymmet är knappast vana vid att se så mycket vikt på en stång. Fram till stången stegar han - och den rör sig inte en millimeter. Av någon anledning, om det är han som ber mig eller om det är ett eget initiativ minns jag inte, så börjar jag prata med honom om hur han ska tänka tekniskt. Vi lastar av till 160 kg och jag drar ett ouppvärmt lyft för att visa honom hur det ska se ut. Han tackar för instruktionerna och gör sig redo att dra. Stången sitter lika mycket fast i backen som på 220 kg. Han ger upp och byter övning :D
Kan inte minnas att jag störde mig på honom så ovanstående stycke är väl lite OT :)
När muppar tror att de är starka. :p
Skorpio76
2017-10-30, 06:23
Jag råkade ut för att en kille trängde ut mig från löparbandet. Han påstod att han bara skulle stretcha lite vid sidan om och sedan hoppa på igen, men att jag inte fick springa på löparbandet under tiden.
Bjorneman
2017-12-01, 20:59
Nu har jag en.
En utländsk gubbe på kanske 40 bast, 165 cm och en ansenlig fetma som han säkert själv skulle kalla för muskler. Han höll, förmodligen av misstag, på att ta mina vikter från smithmaskinen som jag använde. Jag sa typ "hörru, jag använder vikterna". Då gick han fram och skulle rycka ut mina hörlurar. Då svepte jag till med näven och sa "ge fan i det där". Han lät då meddela att jag skulle tilltala honom vid namn och inte "hörru". Jag sa "jag vet väl för fan inte vad du heter" och sen föste hans kamrater iväg honom. Han tittade inte på mig mer sen.
Vad är det för töntig mentalitet? Det var väl tur att det slutade där. Hela gymmet glodde. Jag fick i alla fall ingen vidare pulshöjning.
Raschmus
2017-12-04, 10:33
Vi har en medelåldersman som tokstirrar, dessutom typ den enda människan på jorden som saknar behov av att blinka. För min del så stör det inte något vidare när han kollar in min hockeybaja under ett knäböj men skulle tro att tjejer i sina tajts hade kunnat tycka det är lite osmakligt. Den som uppfann uttrycken glogröt och blängsylta gjorde nog det under iakttagelser av denna man.
Annars kan det vara lite störigt med de som i sin goda välvilja springer fram och passar en mitt i ett set fastän man inte bett om det. Mina lyft ser väl typ lika jobbiga ut oavsett vikt på stången så har hänt att jag har 3-5 reps kvar men som jag får ofrivillig passning på. Men som sagt; tanken är ju god.
Dem som sitter eller står i hantelstället när dom kör och det finns massvis med plats bakåt så man kan ha minst 2 meter mellan där man kör och hantelstället så man enkelt kan gå framför och hämta hantlarna man själv vill ha.
Dem som sitter eller står i hantelstället när dom kör och det finns massvis med plats bakåt så man kan ha minst 2 meter mellan där man kör och hantelstället så man enkelt kan gå framför och hämta hantlarna man själv vill ha.
Det där har jag börjar reta mig på ordentligt senaste tiden. Jag orkar inte gå fram och vara besvärlig så jag bara går hem istället.
Iofs har jag senaste veckorn sagt till flera ggr om folk som lämnar vikterna på stången i bänkpressen fast de är färdiga.
Jag håller med och mer på att förvandlas till en grinig gammal gubbe med ordningsmanna-tendenser.
Folk som verkar tro att man får maximal träningseffekt endast genom att verkligen släppa ner viktplattorna i maskinerna så hårt och högljutt som möjligt..
Folk som verkar tro att man får maximal träningseffekt endast genom att verkligen släppa ner viktplattorna i maskinerna så hårt och högljutt som möjligt..
Känns som sånt beteende blivit värre nu när nästan alla har hörlurar på sig.....
Det där har jag börjar reta mig på ordentligt senaste tiden. Jag orkar inte gå fram och vara besvärlig så jag bara går hem istället.
Iofs har jag senaste veckorn sagt till flera ggr om folk som lämnar vikterna på stången i bänkpressen fast de är färdiga.
Jag håller med och mer på att förvandlas till en grinig gammal gubbe med ordningsmanna-tendenser.
Då man ska klättra över personen när han reppar bara för att markera att han är ivägen. :naughty:
Känns som sånt beteende blivit värre nu när nästan alla har hörlurar på sig.....
I blame crossfit *popcorn*
I blame crossfit *popcorn*
Han hade hörlurar (eller öronproppar, kunde inte se :D) i öronen ja. Tveksamt om han körde crossfit haha, han stirrade på sig själv i spegeln och bara försökte knäcka viktplattorna eller vad han höll på med..
ARMSTARK
2017-12-04, 15:40
Vi har en medelåldersman som tokstirrar, dessutom typ den enda människan på jorden som saknar behov av att blinka. För min del så stör det inte något vidare när han kollar in min hockeybaja under ett knäböj men skulle tro att tjejer i sina tajts hade kunnat tycka det är lite osmakligt. Den som uppfann uttrycken glogröt och blängsylta gjorde nog det under iakttagelser av denna man.
Annars kan det vara lite störigt med de som i sin goda välvilja springer fram och passar en mitt i ett set fastän man inte bett om det. Mina lyft ser väl typ lika jobbiga ut oavsett vikt på stången så har hänt att jag har 3-5 reps kvar men som jag får ofrivillig passning på. Men som sagt; tanken är ju god.
Det skulle kunna vara jag, :d jag ser så djävla dåligt och det är dessutom ganska mörkt i stora delar av gymlokalerna så jag vet inte om jag ser någon rakt i ögonen. För att slippa vara den som stirrar tittar jag ner i golvet rätt mycket men går man om kring så är det oundvikligt.
Nej, jag kan inte ha glasögon när jag tränar, de ramlar bara av.
Diomedea exulans
2017-12-04, 16:05
Det skulle kunna vara jag, :d jag ser så djävla dåligt och det är dessutom ganska mörkt i stora delar av gymlokalerna så jag vet inte om jag ser någon rakt i ögonen. För att slippa vara den som stirrar tittar jag ner i golvet rätt mycket men går man om kring så är det oundvikligt.
Nej, jag kan inte ha glasögon när jag tränar, de ramlar bara av.
Do you even ser vad det står på viktplattorna?
ARMSTARK
2017-12-04, 16:15
Do you even ser vad det står på viktplattorna?
Haha, faktiskt inte, jag går stenhårt efter färgkoderna, rött 25kg, blått 20kg...
Diomedea exulans
2017-12-04, 16:34
3Haha, faktiskt inte, jag går stenhårt efter färgkoderna, rött 25kg, blått 20kg...
Gissar att du inte är en sån som plitar ner dina reps på papper. :P
Tycker lite synd om dig dock, halva anledningen till att man åker och tränar istället för att göra armhävningar på vardagsrumsgolvet är ju att spana yogabyxrövar.
PatekPhillipe
2017-12-04, 16:51
3
Gissar att du inte är en sån som plitar ner dina reps på papper. :P
Tycker lite synd om dig dock, halva anledningen till att man åker och tränar istället för att göra armhävningar på vardagsrumsgolvet är ju att spana yogabyxrövar.
Just därför kommer du aldrig bli varken stor eller stark.
Diomedea exulans
2017-12-04, 17:12
Just därför kommer du aldrig bli varken stor eller stark.
Vadå?
Träningen påverkas inte av vad man tittar på mellan seten.
Rikard Jansson
2017-12-04, 17:16
Vadå?
Träningen påverkas inte av vad man tittar på mellan seten.
Det gör det visst, även om yogabyxrövar säkert inte är negativt :D
Diomedea exulans
2017-12-04, 17:19
Det gör det visst, även om yogabyxrövar säkert inte är negativt :D
Det är väl klart den inte gör? Det enda som spelar roll är hur man tränar.
trädgårdsmöbel
2017-12-04, 17:24
Haha, faktiskt inte, jag går stenhårt efter färgkoderna, rött 25kg, blått 20kg...
Haha, det där kan vara förvirrande ibland med vissa "udda"-märken. Jag är helt ok med att alla plattor är svarta, eller metall, eller den där standardfärgkodningen du beskrev, men märken som har "fel" färger (skiljt från standard) gör mig förvirrad. Tex. blåa 15kgs plattor...hur tänkte tillverkaren där?
Shqypnia
2017-12-04, 18:14
Det är inga typer jag stör mig på men vi har två st som är psykiskt sjuka (legitimt sjuka), som inte har gränser öht. De är väldigt trevliga, men kan vara väldigt provokativa. Vi har alla typer av människor på gymmet, allt från ingenjörer till grovt kriminella.. ett litet missförstånd räcker för att det ska kunna gå riktigt illa.
OnT: Jag stör mig på alla "gangsters" på gymmet.
Folk.
Gjorde missen igår att gå till mitt Friskis & Svettis efter jobbet, dvs kl 17.
Dom var överallt! Några satt i maskinerna och såg ängsliga ut men resten verkade alla köra Biceps och bröst. Framför varenda spegel stod det folk och curlade. När det blev fullt framför hantelstället så stod det folk och curlade i varenda börj-rack också.
Majoriteten var hiphoppare och småglin med inslag av någon 50-åren som försökte att se ut som de förstnämnda.
Noll möjlighet att planera mitt eget pass utan det blev mest ett planlöst glidande mellan övningarna. Bra påminnare om varför jag föredrar att träna kl 6 på morgonen.
Snart dags att investera i ett eget rack tror jag
Diomedea exulans
2017-12-06, 12:41
Det är inga typer jag stör mig på men vi har två st som är psykiskt sjuka (legitimt sjuka), som inte har gränser öht. De är väldigt trevliga, men kan vara väldigt provokativa. Vi har alla typer av människor på gymmet, allt från ingenjörer till grovt kriminella.. ett litet missförstånd räcker för att det ska kunna gå riktigt illa.
OnT: Jag stör mig på alla "gangsters" på gymmet.
Hur vet du att de är psykiskt sjuka och inte har gränser? Jag menar, hur har det märkts?
Shqypnia
2017-12-06, 13:04
Hur vet du att de är psykiskt sjuka och inte har gränser? Jag menar, hur har det märkts?
Jag frågade the boss på gymmet rakt av ganska omgående.
MackeJuve
2017-12-06, 13:13
Angående curlande i böjracket: var på gymmet curlar ni? Nu syftar jag på curls med skivstång. Har ni en given yta som passar bra för ändamålet?
Bubblan84
2017-12-06, 14:01
Angående curlande i böjracket: var på gymmet curlar ni? Nu syftar jag på curls med skivstång. Har ni en given yta som passar bra för ändamålet?
Finns en del stänger i det fria där jag tränar, utan något rack eller liknande. Perfekt för curls :)
Curlar sällan men då finns dels hantlarna och i samma område som hantlarna finns också ett par uppsättningar färdiglastade små skivstänger upp till 30kg samt ett ställ med viktskivor och ett par tomma lite kortare skivstänger och EZ-stång vilket duger alldeles utmärkt.
På anläggningen nära mitt jobb finns bara 2st böjrack med lyftarpodium som jag iaf försöker att vara shysst och endast nyttja till böj, mark och ev. militärpress när det är lite lugnt. När jag är klar med dessa övningar så flyttar jag mig någon annan stans så att andra kan få böja och marka.
Även militärpress kan jag köra utan rack om jag märker att någon annan står på kö. Kör på så låga vikter där så det är inga problem att frivända upp om det skulle behövas.
Man and Machine
2017-12-06, 14:47
Par som gullar på gymmet. Folk som ställer sig i vägen och vilar när man uppenbart använder spegeln. En kombination av båda kan vara det värsta jag vet.
MackeJuve
2017-12-06, 15:02
Par som gullar på gymmet.
Haha. Jag har varit eremit på gymmet så länge nu att jag t.o.m. kan störa mig på par eller grupper som har kul när de tränar :D Åtminstone om det resulterar i höga skratt och tillrop. Jag är medveten om att det är mig det är fel på och inte dom.
Anledningen till att jag frågade om curl-utrymmen är för att vi inte har något sådant på mitt gym. Antingen står man i en "korridor"(mellan stationer) och är i vägen för folk eller så tar man upp utrymme vid racks eller lyftarpodier. Är det lite folk är det skitsamma, då kan jag curla i ett rack, vi har gott om sådana. Är det mycket folk brukar jag backa ifrån racket lite för att demonstrera att jag enbart använder stången. Kan dock tänka mig att det ser ut som att jag använder det ändå då jag tvingas stå väldigt nära det.
Anledningen till att jag frågade om curl-utrymmen är för att vi inte har något sådant på mitt gym. Antingen står man i en "korridor"(mellan stationer) och är i vägen för folk eller så tar man upp utrymme vid racks eller lyftarpodier. Är det lite folk är det skitsamma, då kan jag curla i ett rack, vi har gott om sådana. Är det mycket folk brukar jag backa ifrån racket lite för att demonstrera att jag enbart använder stången. Kan dock tänka mig att det ser ut som att jag använder det ändå då jag tvingas stå väldigt nära det.
Men då får de människorna faktiskt samla mod och gå fram och fråga om de kan använda racket.
HMS Laestander
2017-12-06, 15:46
Håller med Lennix helt och hållet, flyttar man sig ifrån ett rack med några meter signalerar det i min bok "öppet". Samma sak om någon curlar i ett rack så är det ju bara glida fram och fråga om man kan ta över, en majoritet av gångerna är det inga konstigheter och den mindre delen av tillfällena är det människor med bokstavskombinationer. Dem får man ta som dem är.
Märker att jag har börjat bli en lillgammal, dassig gubbe på senare dagar. Får träna strax efter lunchtid (precis när skolorna slutar) tre-fyra gånger i veckan nu och har ett flertal skolor, både högstadie och gymnasium runtom gymmet. Kommer alltid ner ett gäng kids som står i ring och ska snapchatta allt som händer, lasta för mycket vikt, bomma lyft, skratta högljutt och ockupera stora områden. Ibland säger jag ifrån, ibland orkar jag inte. Lämnar de däremot en viktplatta kvar på stängerna när de går.. Det får de höra elva gånger av tio.
Sen finns det en grabb som väger uppskattningsvis 45-50kg på gymmet. Han är där ett par dagar i veckan och kombinerar sina övningar med att dra upp sin tröja och stolt iaktta sina skinnyabs. Hörde häromdagen att han neggade nån kille tillsammans med sin kompis pga "han har inte växt sen vi såg honom första gången". Var bra nära att jag frågade honom hur mycket han har växt sen jag såg honom första gången, men jag orkade inte ta den diskussionen.
Man and Machine
2017-12-06, 15:56
Haha. Jag har varit eremit på gymmet så länge nu att jag t.o.m. kan störa mig på par eller grupper som har kul när de tränar :D Åtminstone om det resulterar i höga skratt och tillrop. Jag är medveten om att det är mig det är fel på och inte dom.
Kul får folk gärna ha men fattar inte varför man måste vara intim, hångla eller på annat sätt inte kunna släppa taget om varandra. "Åhh älskar dig puss puss", händerna glider isär likt ett Titanicmoment och man kastar långa blickar efter varandra med ledsna hundögon. Sen visar det sig att bruden ska upp på ovanvåningen och hämta en pilatesboll.
Curlar själv i racket ibland. Så länge folk beter sig efterblivet och går in i en, ställer sig i vägen eller på annat sätt stör mig tycker jag det är helt legit att stå i böjracket och curla. Enda fredade zonen som finns på gymmet.
Ni som tränar med hörlurar (både on-ear och in-ear) blir ni också pratade till? Är inte hörlurar ett 'stör mig inte/vill inte snacka' signal/tecken, speciellt på gymmet?
Jag går runt med stora on-ear men folk börjar prata med mig ändå. Blev avbryten tio gånger idag av samma person och jag pratade knappt tillbaka. Har svårt att få fram jag inte vill snacka utan lyssna på musik.
ApexProcyon
2017-12-07, 19:27
Ni som tränar med hörlurar (både on-ear och in-ear) blir ni också pratade till? Är inte hörlurar ett 'stör mig inte/vill inte snacka' signal/tecken, speciellt på gymmet?
Jag går runt med stora on-ear men folk börjar prata med mig ändå. Blev avbryten tio gånger idag av samma person och jag pratade knappt tillbaka. Har svårt att få fram jag inte vill snacka utan lyssna på musik.
Du får se till att komplettera hörlurarna med ett ansiktsuttryck och kroppsspråk som gör att hissen går hela vägen upp hos alla.
Jag har också on-ear och när folk vill prata med mig tar jag av ena luren och lyssnar vad de vill, vill jag inte fortsätta konversationen efter att jag svarat på frågan/vad de nu vill tar jag på hörluren igen och börjar träna. Måhända vara oartigt men effektivt!
Jag pratar dock gärna i setvilan och de flesta slutar prata när man visar att man skall börja träna igen.
C h r i s
2017-12-08, 04:10
Håller med Lennix helt och hållet, flyttar man sig ifrån ett rack med några meter signalerar det i min bok "öppet". Samma sak om någon curlar i ett rack så är det ju bara glida fram och fråga om man kan ta över, en majoritet av gångerna är det inga konstigheter och den mindre delen av tillfällena är det människor med bokstavskombinationer. Dem får man ta som dem är.
Märker att jag har börjat bli en lillgammal, dassig gubbe på senare dagar. Får träna strax efter lunchtid (precis när skolorna slutar) tre-fyra gånger i veckan nu och har ett flertal skolor, både högstadie och gymnasium runtom gymmet. Kommer alltid ner ett gäng kids som står i ring och ska snapchatta allt som händer, lasta för mycket vikt, bomma lyft, skratta högljutt och ockupera stora områden. Ibland säger jag ifrån, ibland orkar jag inte. Lämnar de däremot en viktplatta kvar på stängerna när de går.. Det får de höra elva gånger av tio.
Sen finns det en grabb som väger uppskattningsvis 45-50kg på gymmet. Han är där ett par dagar i veckan och kombinerar sina övningar med att dra upp sin tröja och stolt iaktta sina skinnyabs. Hörde häromdagen att han neggade nån kille tillsammans med sin kompis pga "han har inte växt sen vi såg honom första gången". Var bra nära att jag frågade honom hur mycket han har växt sen jag såg honom första gången, men jag orkade inte ta den diskussionen.
Låter precis som mitt gym...
MackeJuve
2017-12-08, 08:13
Mitt liv är i stort sett ett par hörlurar. Lyssnar på något hela tiden. Jag blir aldrig talad till på gymmet, vad vill personen som pratar med dig prata om?
Eller jo förresten, det finns en snubbe som är väldigt social. Han och jag kan snacka lite då och då, men det känns mer trevligt än irriterande. Annars så har jag inte något "stammis-förhållande" med någon på gymmet, trots att det väldigt ofta är samma personer där.
SirreASDF
2017-12-08, 08:47
Jag tycker mina on-ear fungerar bra.. På mina 5 år eller vad det är, är det inte speciellt många som börjat prata med mig. Eller ja, få "okända" personer..
Tränar samtidigt som väldigt många kollegor, och vi pratar väl en del mellan sets och så, men det sker alltid på ett vettigt sett, typ ögonkontakt/kroppsspråk som säger "jag vill växla några ord", så får man svara genom att ta av sig ena hörluren alternativt låtsas att man inte såg signalerna :laugh: Fungerar bra!
Börjar fundera på om det bara är jag som under snart 30 år av till och från träning nästan aldrig, dock hänt ibland, blivit tilltalad av främlingar annat än att ibland heja på personalen.
Nästan så man börjar fundera på sin framtoning. :d
ARMSTARK
2017-12-08, 09:17
Börjar fundera på om det bara är jag som under snart 30 år av till och från träning nästan aldrig, dock hänt ibland, blivit tilltalad av främlingar annat än att ibland heja på personalen.
Hmm, för mig är det precis tvärt om, alla kommer fram och ska snacka. Det är ju trevligt när man är på mingelhumör men dagar då man bara vill gå i sin egna bubbla är det rätt jobbigt faktiskt. Många har svårt för att läsa kroppsspråk, som när man vänder sig bort eller börjar reppa på nån övning, bla bla bla. :MrT:
Ögonkontak och en kort nick, på sin höjd en aningen höjd hand som hälsning. Detta är fullgod kommunikation.
Ozziking
2017-12-08, 09:38
Ögonkontak och en kort nick, på sin höjd en aningen höjd hand som hälsning. Detta är fullgod kommunikation.
This
Blir jämnt störd av andra, äldre för det mesta. Jag vill inte snacka, vill träna. De greppar aldrig, jävla respektlöst.
MackeJuve
2017-12-08, 09:39
Ja men jag har samma, efter 10 års träning ;) Det är bara den där sociala snubben, men det är långt ifrån varje gång som vi snackar. Ibland endast en nick och ibland inte ens det. Jag har nog en väldigt osocial framtoning, trots att jag egentligen är väldigt social. Det är mer att när jag är på gymmet så vill jag träna och inte snacka. Det plus att stammisarna inte känns så intressanta. Hade man vetat att samtalen hade kunnat röra sig mot snack om olika program och dylikt så hade det kunnat vara kul att tjöta. Att snacka om vad man tar i olika lyft och liknande är bara så fruktansvärt ointressant.
Förutom lurarna så spelar det nog in att jag aldrig kör emellan eller ber om passning.
Förutom lurarna så spelar det nog in att jag aldrig kör emellan eller ber om passning.
This.
Enda anledningen att jag började konversera med folk från första början, sedan har man skapat en relation. Vissa nickar man till och vissa vill jag faktiskt veta hur det går med knärehaben eller triathlon satsningen.
Jag själv är jävligt tjötig i allmänhet så jag har inga problem att folk vill prata. Jag också förmågan att avsluta ett samtal effektivt, det är faktiskt inte oartigt att säga att nu skall jag träna så vi får snacka en annan gång.
Du får se till att komplettera hörlurarna med ett ansiktsuttryck och kroppsspråk som gör att hissen går hela vägen upp hos alla.
Denna :P
https://image.spreadshirtmedia.com/image-server/v1/mp/products/P1016399983T1194A648MPC1026101874PA2603PT17X0Y43S3 9/views/1,width=300,height=300,appearanceId=648,background Color=E8E8E8,version=1489111004/headphones-on-world-off-gym-motivation-graphic-tee-t-shirts-unisex-lightweight-terry-hoodie.jpg
Funderar på börja träna i hoodie. Ha luvan på. Då får jag ha hörlurarna under luvan - de ser inte hörlurarna?
Mitt liv är i stort sett ett par hörlurar. Lyssnar på något hela tiden. Jag blir aldrig talad till på gymmet, vad vill personen som pratar med dig prata om?
Eller jo förresten, det finns en snubbe som är väldigt social. Han och jag kan snacka lite då och då, men det känns mer trevligt än irriterande. Annars så har jag inte något "stammis-förhållande" med någon på gymmet, trots att det väldigt ofta är samma personer där.
De vill allt möjligt. Från att kritisera mitt träningssätt, teknik, övningsval, styrkestats, till fysikkomplimanger, väder-, politik- och jobbprat.
Har en som alltid ska påpeka att jag måste stretcha innan jag börjar träna och att jag gör för många uppvärmningsset (som tröttar ut mig). Fått höra detta veckoligen i fyra år nu.
Kan ju tillägga att jag tränar på en gammal, liten (som i liten lokal) styrkelyftsklubb från 80-talet. Är mest pensionärer, motionärer och invandrare här. Hade mest definitivt inte blivit så mycket snack på ett kommersiellt discogym. Tror jag.
Avundsjuk!
Hmm, för mig är det precis tvärt om, alla kommer fram och ska snacka. Det är ju trevligt när man är på mingelhumör men dagar då man bara vill gå i sin egna bubbla är det rätt jobbigt faktiskt. Många har svårt för att läsa kroppsspråk, som när man vänder sig bort eller börjar reppa på nån övning, bla bla bla. :MrT:
Får du inte ångest när du är "otrevlig" om en börjar prata med dig och du skiter i det, tar på hörlurarna igen? Har du tips vad jag kan säga? Det är svårt att få in en: "Okej, men nu ska jag träna, orkar inte prata, vill lyssna musik." Verkligen skitsvårt. Har aldrig lyckats säga så.
Jag har också on-ear och när folk vill prata med mig tar jag av ena luren och lyssnar vad de vill, vill jag inte fortsätta konversationen efter att jag svarat på frågan/vad de nu vill tar jag på hörluren igen och börjar träna. Måhända vara oartigt men effektivt!
Jag pratar dock gärna i setvilan och de flesta slutar prata när man visar att man skall börja träna igen.
Jag tycker mina on-ear fungerar bra.. På mina 5 år eller vad det är, är det inte speciellt många som börjat prata med mig. Eller ja, få "okända" personer..
Tränar samtidigt som väldigt många kollegor, och vi pratar väl en del mellan sets och så, men det sker alltid på ett vettigt sett, typ ögonkontakt/kroppsspråk som säger "jag vill växla några ord", så får man svara genom att ta av sig ena hörluren alternativt låtsas att man inte såg signalerna :laugh: Fungerar bra!
Det är så jag gör! Ser i ögonvrån och hör (ibland, om musikvolymen är låg) att de tilltalar mig, jag låtsas inte höra. :laugh:
This
Blir jämnt störd av andra, äldre för det mesta. Jag vill inte snacka, vill träna. De greppar aldrig, jävla respektlöst.
Hur gör du när de börjar snacka? Har du någon standardreplik du säger, som visar/säger att du inte vill snacka utan träna med musik, ensam? Jag blir mest förbannad på mig själv - att jag är så värdelös, mesig, att jag inte vågar säga rakt ut att jag inte orkar snacka.
MackeJuve
2017-12-08, 09:59
Hahaha :D Jag hade varit så extremt dålig på att ta kritik gällande mitt träningssätt. Inte för att jag tränar optimalt med optimalt utförande utan för att jag är medveten om vad jag gör. Jag känner liksom om ryggen krummas när jag markar eller när röven lyfter från bänken, det behöver ingen berätta för mig. Det är upp till mig att göra en bedömning huruvida jag ska åtgärda något eller skita i det. Efter ett visst antal år på gymmet tycker jag att man har förtjänat rätten att göra vad fan man vill när man tränar.
Jag började för ca ett år sedan träna med huvan uppe, och hörlurarna i. Antalet personer som kom fram och snackade minskade enormt, även om jag alltid hälsar med en nick och ett hej.
Jag tror det sänder ett visst "Vill inte bli störd" till de som ser en.
Om någon skulle be om hjälp i form av en passning eller råd så ger jag det, men om någon tradar för mycket så är jag ganska snabb med ett "Okej mannen, jag måste köra nu, men ha det bra och lycka till!" eller dylikt, och sen fortsätter jag träna.
Avundsjuk!
Lite otippad egenskap att väcka avund med men man tar vad man får! :d
Jobbigt med en sjukt social utstrålning och en introvert personlighet. :d
Agreed, nicken är nära perfektion!
MackeJuve
2017-12-08, 10:13
Detta är lätt min favorittråd :D Så mycket I-landsproblem men så mycket igenkänning. Vill dock läsa fler exempel på störiga typer. Jag tror tyvärr att jag har dragit alla mina.
Helt klart en underhållande tråd, gymhumor är nog mainstream snart med alla tränar väl på gym! :confused:
This
När det går till den punkt att jag vill fortsätta med träningen säger jag till direkt.
"XXXXX, jag ber så mycket om ursäkt, men jag vill så gärna bibehålla det tempo och fokus jag har i passet just nu."
Jag har aldrig, aldrig, fått annat än ursäktande och förstående efter en sån mening. Man behöver inte vara otrevlig, utan det räcker ofta bara att konstatera det och få dem uppmärksamma på att det man gör är viktigt.
Vi är ofta bra rädda att folk ska bli stötta, inte sant? :d
När det går till den punkt att jag vill fortsätta med träningen säger jag till direkt.
"XXXXX, jag ber så mycket om ursäkt, men jag vill så gärna bibehålla det tempo och fokus jag har i passet just nu."
Jag har aldrig, aldrig, fått annat än ursäktande och förstående efter en sån mening. Man behöver inte vara otrevlig, utan det räcker ofta bara att konstatera det och få dem uppmärksamma på att det man gör är viktigt.
Vi är ofta bra rädda att folk ska bli stötta, inte sant? :d
:bow: Ska prova den! Bättre än knappt prata tillbaka (otrevlig), låtsas inte höra. Men det är jävligt svårt att vara sådär rak!
ARMSTARK
2017-12-08, 10:52
Jobbigt med en sjukt social utstrålning och en introvert personlighet. :d
Social utstrålning är det nog inte, däremot syns jag rätt bra, ser inte ut som Svenne-banan precis. Är klart äldst, starkast, störst och en lång fläta på ryggen och långt skägg i ansiktet. Lägg till att jag är där varje dag. Man är "Han gubben med håret" eller nåt annat karakteristiskt. :d
Undrar hur Mitt quote från 1x0s post quotades till ARMSTARK.... :confused:
Social utstrålning är det nog inte, däremot syns jag rätt bra, ser inte ut som Svenne-banan precis. Är klart äldst, starkast, störst och en lång fläta på ryggen och långt skägg i ansiktet. Lägg till att jag är där varje dag. Man är "Han gubben med håret" eller nåt annat karakteristiskt. :d
Någon form av utstrålning måste det ju vara, många tilltalar ju tex inte folk som inte hittar någon form av ögonkontakt:ish.
Rakad skalle och ansiktstatueringar är iofs lite drastiskt men jag tror du skulle slippa oönskad kontakt. :d
MackeJuve
2017-12-08, 11:05
"Ah, men nu ska jag köra vidare du" - standardfras som gör sitt jobb. Ett "kör hårt/ha det fint" kan för extra effekt läggas till efter "du". Folk fattar som sagt :D
"Ah, men nu ska jag köra vidare du" - standardfras som gör sitt jobb. Ett "kör hårt/ha det fint" kan för extra effekt läggas till efter "du". Folk fattar som sagt :D
Japp. Huvudsaken man öppet kommunicerar att samtalet nu behöver vara klart och färdigt. Ju tydligare man formulerar att någonting annat 'tyvärr' behöver mer uppmärksamhet just nu, desto mer förstående brukar folk vara.
Bubblan84
2017-12-08, 11:13
Resting bitchface is your friend! Tyvärr måste du nog byta gym då folket där du tränar nu redan vet att du svarar på tilltal! :D
Ja, jag har den fördelen att jag när jag är helt avslappad i ansiktet, ser jag ut som om jag ska yxmörda alla i gymmet (trots att jag till 95% alltid är glad och pigg). Man slipper alla samtal. Så se arg ut ;).
Bubblan84
2017-12-08, 11:18
Haha, så jävla Östergötland att avsluta meningen med "du"! :D Tänkte på meningen med Norrköpingsdialekt så fort jag läste det. Kollade till vänster och såg att du verkar bo just i Norrköping! :D
På senaste har jag bara stört mig på de som kör i racken just när jag ska köra böj!! Som tur är så har vi fått fler stänger nyligen med tillhörande ställning, lite rangligare än ett rack men det duger gott! :)
Haha, så jävla Östergötland att avsluta meningen med "du"! :D Tänkte på meningen med Norrköpingsdialekt så fort jag läste det. Kollade till vänster och såg att du verkar bo just i Norrköping! :D
På senaste har jag bara stört mig på de som kör i racken just när jag ska köra böj!! Som tur är så har vi fått fler stänger nyligen med tillhörande ställning, lite rangligare än ett rack men det duger gott! :)
"Ursäkta, går det bra om jag delar stången med dig?"
Jag tror ratiot där är 20:1 ja och nej.
Svenska socialfobin är stark. :D
Bubblan84
2017-12-08, 11:37
"Ursäkta, går det bra om jag delar stången med dig?"
Jag tror ratiot där är 20:1 ja och nej.
Svenska socialfobin är stark. :D
Jag vill inte dela stång med någon, jag vill kunna välja set-tempo själv :) Dessutom tränar jag oftast med en polare, så det blir för mycket bök med alla vikter som ska på och av mellan alla set.
Diomedea exulans
2017-12-08, 11:56
Ta för vana att dra av tröjan och köra poseringar i spegeln mitt i gymmet en kvart varje pass, det borde bota att folk tar kontakt med en,
MackeJuve
2017-12-08, 12:58
Ta för vana att dra av tröjan och köra poseringar i spegeln mitt i gymmet en kvart varje pass, det borde bota att folk tar kontakt med en,
Tvärtom skulle jag säga. Gör du det så har du snabbt en handfull nya polare som delar dina poseringsvanor.
Tittar du mycket på folk mellan seten? Jag är nog den som tilltalar och är social snarare än blir tilltalad men om man söker ögonkontakt så ökar ju chansen att få sin närvaro bekräftad. Och jag ser mig mycket omkring i setvilan. Föredrar att "titta långt bort" i rummet för att vila ögonen och tycker även det är trevligt att studera andra som tränar, både teknik och övningsval.
Sen känns det rent av märkligare att inte bekräfta någons närvaro om man tränar bredvid varandra ett tag, speciellt om man bara sitter stilla i en setvila tillsammans. Då föredrar jag att åtminstone åstadkomma en morsning. Samtidigt finns det förstås typer som stressar eller frustar eller nynnar eller tuppar sig så starkt i sin setvila att det skulle kännas alltför påträngande och otajmat att morsa.
Men jag gillar att snacka. Får mig att slappna av. Sen säger jag bara "dags igen!" när jag ska köra vidare. Därefter kan man återuppta samtalet om man uppskattar personen eller nöja sig innan setet genom att avsluta med "härligt! Kör hårt!" eller dyl. Har man bara ett uns social kompetens är det inte svårt att på ett taktfullt sätt snabbt avbryta ett samtal på gymmet. Folk som däremot tilltalar någon mitt under ett set bryter mot en viktig oskriven regel.
Det enda värre jag kan tänka mig är att "komma och passa" någon som inte bett om det, vilket hände mig under en böjtvåa en gång. Och jag filmade också så jag ser efteråt hur han verkligen joggar fram för att komma till undsättning och hjälper till sista biten, skrattar som den jultomte han ser ut som och utbrister med polsk brytning att "det såg så tungt ut". *facepalm*
Tittar du mycket på folk mellan seten? Jag är nog den som tilltalar och är social snarare än blir tilltalad men om man söker ögonkontakt så ökar ju chansen att få sin närvaro bekräftad. Och jag ser mig mycket omkring i setvilan. Föredrar att "titta långt bort" i rummet för att vila ögonen och tycker även det är trevligt att studera andra som tränar, både teknik och övningsval.
Det varierar, men inte söker jag ögonkontakt då jag personligen inte är speciellt intresserad av en social samvaro medans jag tränar.
Mest förvånad att folk verkar bli antastade av pratsamma tränande i någon högre grad. :d
Enda störiga personer jag kan komma på är folk som glor mycket, men inte verkar vilja nått.
Inte för att jag vill prata med någon men behöver ju inte glo så ögona ska ramla ut ;p
Jag är väldigt tattuerad, finns inte mycket plats kvar på kroppen som inte är täckt. har hela halsen o händer osv me.. Har börjat träna i långärmad för jag är så trött på alla ;p
kör alltid med on-ear hörlurar o glor bara i golvet i vilan för inte få kontakt med någon lol ;p o har alltid så hög volym att finns inte ens chans att jag hör om nån pratar med en hehe.
Under snart mina 2 år har jag lyckats inte behöva prata med någon okänd än, att småsnacka lite med nån gammal bekant eller vän är en annan sak ;p
tog mig 30+ år innan jag ens vågade mig på gå te gymmet för lite socialfobi så tackar gud för hörlurar hah :)
Det varierar, men inte söker jag ögonkontakt då jag personligen inte är speciellt intresserad av en social samvaro medans jag tränar.
Mest förvånad att folk verkar bli antastade av pratsamma tränande i någon högre grad. :d
Körde bänkpress en gång och då kom det en kille och tog värsta taget om mina bröst och sa tryck hårdare från brösten !!!
Det hela kändes lite obehagligt haha
Jag är väldigt tattuerad, finns inte mycket plats kvar på kroppen som inte är täckt. har hela halsen o händer osv me.. Har börjat träna i långärmad för jag är så trött på alla ;p
Låter tröttsamt, men kanske inte så konstigt om man har en hel bilderbok på kroppen som folk försöker betrakta.
Körde bänkpress en gång och då kom det en kille och tog värsta taget om mina bröst och sa tryck hårdare från brösten !!!
Det hela kändes lite obehagligt haha
Lite obehagligt känns i underkant.....det enda rätta i den situationen är ju givetvis att kraftigt svinga en viktkaka av lämplig storlek i personens ansikte upprepade gånger och sedan fly skrikandes. :d
Isanningensnamn
2017-12-12, 23:39
Jag blir störd av alla möjliga, senast var det en man bredvid mig på löpbandet som promenerade med hörlurar och drog fötterna efter sig på bandet så det visslade.
Samma sak med er som har hörlurar och smockar ner vikterna i kabelmaskinerna *slap*
Agitator
2017-12-13, 00:10
#snowflakes
Louie Simmons med sitt Westside Barbell ligger sömnlös över alla snöflingor. Därför han skapade sin egen träningsanläggning där folk tränar gratis och bara inbjudan gäller. Inga utomstående får glida in och träna hur som helst. Om jag inte missuppfattat hans koncept helt fel :)
Han var nyligen med på ett JRE avsnitt. Intressant karaktär!
Stör mig på folk som stökar ner och inte städar upp efter.
Eller folk som tränar så intensivt att det konstant droppar om dem där de tränar och lämnar stationen nerdushad eller pölar på golvet. Så svårt är det inte att gå och hämta pappersdukar som finns uppsatta lite överallt i lokalen och torka av.
Jag blir störd av alla möjliga, senast var det en man bredvid mig på löpbandet som promenerade med hörlurar och drog fötterna efter sig på bandet så det visslade.
Hahaha! Fick mig att skratta. Låter som härliga tics.
Stör mig på folk som stökar ner och inte städar upp efter.
Eller folk som tränar så intensivt att det konstant droppar om dem där de tränar och lämnar stationen nerdushad eller pölar på golvet. Så svårt är det inte att gå och hämta pappersdukar som finns uppsatta lite överallt i lokalen och torka av.
Om man inte tränar på ett papperslöst gym.
[spoiler]Det finns små handdukar[\spoiler]
Mjaha, det är inte så spoilers fungerar...
Men F&S har ändå sina små handdukar stationerade överallt. Det är banne mig enklare att snubbla över en hink med såna än att hämta papper på valfritt gym.
MackeJuve
2017-12-13, 09:01
Följdfråga: anser ni att man ska torka av bänken/maskinen efter sig oavsett eller enbart om man verkligen har sölat ned den?
Jag kör på det sistnämnda. Svettas sällan så mycket att jag tycker att det är nödvändigt. Om jag mot förmodan gör det och man ser avtrycken efter mig så hämtar jag en handduk. Nu använder jag maskiner väldigt sällan så det är i princip enbart vid bänkpress som detta är aktuellt för mig.
ARMSTARK
2017-12-13, 09:20
Följdfråga: anser ni att man ska torka av bänken/maskinen efter sig oavsett eller enbart om man verkligen har sölat ned den?
Jag kör på det sistnämnda. Svettas sällan så mycket att jag tycker att det är nödvändigt. Om jag mot förmodan gör det och man ser avtrycken efter mig så hämtar jag en handduk. Nu använder jag maskiner väldigt sällan så det är i princip enbart vid bänkpress som detta är aktuellt för mig.
Bara när det blöta syns, man måste vara realistisk också. På mitt gym är det så många som tränar att om alla skulle ta papper och torka maskinen/bänken efter varje övning skulle personalen få byta soppåsar var 10:e minut.
MackeJuve
2017-12-13, 09:23
Bara när det blöta syns, man måste vara realistisk också. På mitt gym är det så många som tränar att om alla skulle ta papper och torka maskinen/bänken efter varje övning skulle personalen få byta soppåsar var 10:e minut.
Exakt mitt synsätt. Min tanke är att det trots allt är ett gym och att allt inte behöver vara kirurgiskt kliniskt rent. Blir det äckligt är det en annan femma. Finns dock många som torkar efter sig oavsett och har svårt att se att samtliga har svettproblem, så det finns uppenbarligen delade åsikter.
Om man inte tränar på ett papperslöst gym.
[spoiler]Det finns små handdukar[\spoiler]
Mjaha, det är inte så spoilers fungerar...
Snedstrecket är åt fel håll.
Raschmus
2017-12-13, 15:55
Exakt mitt synsätt. Min tanke är att det trots allt är ett gym och att allt inte behöver vara kirurgiskt kliniskt rent. Blir det äckligt är det en annan femma. Finns dock många som torkar efter sig oavsett och har svårt att se att samtliga har svettproblem, så det finns uppenbarligen delade åsikter.
+1
Som fd brottare som ålat omkring på en matta med dyngsvettiga, halvnakna karlar reflekterar sällan över att det skulle vara äckligt att nyttja en maskin efter någon annan när man ändå är träningsklädd.
Skillnad om man är vardagsklädd
Agitator
2017-12-13, 19:38
+1
Som fd brottare som ålat omkring på en matta med dyngsvettiga, halvnakna karlar reflekterar sällan över att det skulle vara äckligt att nyttja en maskin efter någon annan när man ändå är träningsklädd.
Skillnad om man är vardagsklädd
Där är premisserna något helt annat dock. Ni båda som rullar är införstådda med att dela på varandras svett väldigt intimt.
Att komma till en station på gymmet och se någons svettpölar, vi pratar om pölar och inte någons fuktiga avtryck som torkar efter några sekunder är inte så kul direkt.
Jag bryr mig inte om kliniskt rent på gymmet men drar gränsen vid att blöta ner mig i onödan på andras svett om jag kan undvika det.
Hade jag tränat i gi och rullat med någon hade jag inte brytt mig ett dugg.
*uppdate*
Blev tilltalad fyra gånger idag (av 50 årig gubbe) med hörlurar på mig och prata knappt tillbaka.
Körde en: "Ska fokusera nu. Lycka till med ditt pass! Vi hörs!" *tar på mina hörlurar och ignorerar resten av passet*
(Försökte låta trevlig men lät nog förbannad haha!)
Funkade bra!
Raschmus
2017-12-21, 16:46
Där är premisserna något helt annat dock. Ni båda som rullar är införstådda med att dela på varandras svett väldigt intimt.
Att komma till en station på gymmet och se någons svettpölar, vi pratar om pölar och inte någons fuktiga avtryck som torkar efter några sekunder är inte så kul direkt.
Jag bryr mig inte om kliniskt rent på gymmet men drar gränsen vid att blöta ner mig i onödan på andras svett om jag kan undvika det.
Hade jag tränat i gi och rullat med någon hade jag inte brytt mig ett dugg.
Håller visserligen med dig. 1-0
Men F&S har ändå sina små handdukar stationerade överallt. Det är banne mig enklare att snubbla över en hink med såna än att hämta papper på valfritt gym.
Nu verkar folk ha fått för sig att man inte behöver plocka undan dem efter sig. Ser alltid några som ligger övergivna på golvet.
trädgårdsmöbel
2017-12-22, 15:21
Har jag nämnt han förut? Men kontrastduscharen är jäkligt störig. Han ockuperar bägge duscharna, ställer in den ena skållhett och den andra iskallt och varvar mellan dem. Man kan inte säga till honom heller för då blir det en tio minuters utläggning om hur hälsosamt det är för hjärtat och hur det påskyndar återhämtningen. Är han extra pratglad blir det även utläggning om hälsofördelar med vinterbadande varvat med bastu. Bättre att vänta tills han kontrastduschat färdigt.
Har jag nämnt han förut? Men kontrastduscharen är jäkligt störig. Han ockuperar bägge duscharna, ställer in den ena skållhett och den andra iskallt och varvar mellan dem. Man kan inte säga till honom heller för då blir det en tio minuters utläggning om hur hälsosamt det är för hjärtat och hur det påskyndar återhämtningen. Är han extra pratglad blir det även utläggning om hälsofördelar med vinterbadande varvat med bastu. Bättre att vänta tills han kontrastduschat färdigt.
HAHAHAHA hysteriskt roligt. Skrattade rakt ut =D
Agitator
2017-12-22, 20:02
Det finns med andra ord bara 2 dushar där du tränar? Då är det en dryg jävel.
För övrigt kontrastdushade jag alltid som liten i gympan. Man stod och vred fram och tillbaka på kallt och varmt på en dush.
Föreslå för honom att kontrasta i en dush, det är går lika bra det. Kan han inte hantera det så hade jag bara ställt mig i hans varma dush när han går till kalla och sagt att nu är det slut på det roliga.
Det jävla aset som satt i godan ro i omklädningsrummet och klippte sina tånaglar fortfarande två minuter efter stängning. Jag stressade som fan för att personalen skulle få komma därifrån och kände mig som en skurk. Och så sitter det avslappnade rötägget där som om han satt i sitt eget badrum.
Det jävla aset som satt i godan ro i omklädningsrummet och klippte sina tånaglar fortfarande två minuter efter stängning. Jag stressade som fan för att personalen skulle få komma därifrån och kände mig som en skurk. Och så sitter det avslappnade rötägget där som om han satt i sitt eget badrum.
Haha! Vad är det för jeppe som sitter och klipper tånaglarna publikt? :d
En sosse.
Folk som dränker sig i parfym/rakvatten/etc. Var seriöst typ 4-5 snubbar på gymmet idag som stank parfym, när de gick förbi var det som att snorta en sprejburk.
vicarious
2018-01-21, 19:00
Folk som dränker sig i parfym/rakvatten/etc. Var seriöst typ 4-5 snubbar på gymmet idag som stank parfym, när de gick förbi var det som att snorta en sprejburk.
On that note, spraydeo borde fan förbjudas i gemensamma omklädningsrum.*spy*
On that note, spraydeo borde fan förbjudas i gemensamma omklädningsrum.*spy*
Och ägarna arkebuseras.
trädgårdsmöbel
2018-01-21, 19:22
Det finns med andra ord bara 2 dushar där du tränar? Då är det en dryg jävel.
För övrigt kontrastdushade jag alltid som liten i gympan. Man stod och vred fram och tillbaka på kallt och varmt på en dush.
Föreslå för honom att kontrasta i en dush, det är går lika bra det. Kan han inte hantera det så hade jag bara ställt mig i hans varma dush när han går till kalla och sagt att nu är det slut på det roliga.
Jag har civilkurage nog att säga till honom på vad jag anser är ett snällt sätt, men kontrastduscharen tar det inte som att säger till honom, utan frågar: "Det låter intressant det här med kontrastduschande, snälla berätta mera. Vad händer med hjärtat, kranskärlen, och är det avstressande, hjälper mot depression och hur mycket skyndar det på återhämtningen? Snälla kan du inte också berätta lite om hälsofördelarna med bastu, vinterbad, ångbastu kontra torrbastu. Naturism och nudism, hur fungerar det och vad ger det för hälsofördelar?"
Minikubik
2018-01-21, 20:11
Jag har civilkurage nog att säga till honom på vad jag anser är ett snällt sätt, men kontrastduscharen tar det inte som att säger till honom, utan frågar: "Det låter intressant det här med kontrastduschande, snälla berätta mera. Vad händer med hjärtat, kranskärlen, och är det avstressande, hjälper mot depression och hur mycket skyndar det på återhämtningen? Snälla kan du inte också berätta lite om hälsofördelarna med bastu, vinterbad, ångbastu kontra torrbastu. Naturism och nudism, hur fungerar det och vad ger det för hälsofördelar?"
Så honom, hårt. Sen kan du duscha
Så honom, hårt. Sen kan du duscha
Men vafan, då sabbar man ju bakgrundskontrollen för framtida jobb ännu mer. *cry*
Vad anser ni om personer som ockuperar två redskap samtidigt med motivering att de kör ’superset’? Detta i ett fullt gym.
Jag kan bli rejält irriterad att någon anser att jag ska vänta medans redskapet står oanvänt. Är det jag som överreagerar eller vad anser ni?
Magnus N
2018-01-21, 20:17
Vad anser ni om personer som ockuperar två redskap samtidigt med motivering att de kör ’superset’? Detta i ett fullt gym.
Jag kan bli rejält irriterad att någon anser att jag ska vänta medans redskapet står oanvänt. Är det jag som överreagerar eller vad anser ni?
Brukar alltid kunna köra emellan, men skulle personen vägra det och gymmet är fullt som du skriver hade man blivit lite arg
Minikubik
2018-01-21, 20:18
Men vafan, då sabbar man ju bakgrundskontrollen för framtida jobb ännu mer. *cry*
Äh, skyll på mig bara
I ett fullt gym tycker jag inte man behöver ta upp mer än nödvändigt
ApexProcyon
2018-01-21, 20:25
Jag hade gärna anställt någon som tillrättavisat en kontrastduschare, då vet man att personen har hut och kan ta resoluta initiativ vid behov. :hbang:
Undrar just om det finns kontrastduschare som är så uppslukade av sin fixidé att dom har två duschar bredvid varandra hemma. Det kommer väl så småningom antar jag.
Agitator
2018-01-21, 20:28
Det finns värre idioter på gymmet.
Men ja, det är störande med folk som tar upp flera saker under full rusningstid. När det inte är fullt är det mer ok ifall man inte ockuperar sånt det bara finns en sak av. Men oftast så brukar inte folk träna allt för länge i flera maskiner.
https://i.imgur.com/ph3fSOA.mp4
https://i.imgur.com/ph3fSOA.gif
Man i 30-årsåldern, arabiskt utseende, propert klädd, i bra form.
Han som rakade hjässan med rakhyvel på toaletten, naken med öppen dörr, var otränad i 50-årsåldern och hade sydamerikanskt utseende.
Man i 30-årsåldern, arabiskt utseende, propert klädd, i bra form.
Men vafan :P
Har sett en som måste ha rakat sig på toan också, var fullt med skägg i handfatet :D
Nåja, det är väl kulturkrock som vanligt. Som när folk typ käkar frön på tunnelbanan och det ser ut som ett skock bofinkar har slaktat typ 17 talgbollar eller nåt.
vicarious
2018-01-21, 22:03
Det är inte OK. Man får begränsa sig till en maskin i taget om det är mycket folk. Supersetande görs i mån av plats och tillgång på lediga maskiner. I såna fall tar jag helt sonika den maskinen jag vill använda så får dom säga vad dom vill. Säger dom t ex "Hallå jag kör faktiskt där" så är det bara att svara "Nä, du står ju för fan där borta och kör".
Jag stör mig på folk som inte följer basala hygienrutiner. T ex går omkring i barfota i gymmet eller skiter i att tvätta händerna när dom varit på toaletten. Finns en man på mitt gym som pissar med öppen dörr till toan och sen går han direkt utan att varken spola eller tvätta händerna.
Jag har använt följande redskap samtidigt när det varit rusningstid nu medan jag kört Erlings armprogram: scottbänk, bänk, kabelhiss samt skivstång eller hantlar. Dock har ingen ifrågasatt det. Hade någon velat använda den vanliga bänken så hade jag gett upp den och kört en annan tricepsövning som avslutning i mitt triset. Att däremot ockupera flera maskiner och inte låta någon köra mellan, eller att ockupera två skivstänger, är under all kritik.
Men vafan :P
Har sett en som måste ha rakat sig på toan också, var fullt med skägg i handfatet :D
Nåja, det är väl kulturkrock som vanligt. Som när folk typ käkar frön på tunnelbanan och det ser ut som ett skock bofinkar har slaktat typ 17 talgbollar eller nåt.
Har förstås också sett folk som stått och rakat sig. Redan där är ju gränsen för hänsyn passerad. Och ja, kulturkrock verkar tyvärr vara den rimligaste förklaringen i samtliga av dessa fall.
Har förstås också sett folk som stått och rakat sig. Redan där är ju gränsen för hänsyn passerad. Och ja, kulturkrock verkar tyvärr vara den rimligaste förklaringen i samtliga av dessa fall.
Men om jag ska vara ärlig så tycker jag personligen inte att raka sig är något som sticker i ögonen så länge man inte stökar ner och har sig. Men det förutsätter ju att det faktiskt gäller att det är ansiktet som rakas :d
Inte heller klippa naglarna med handen på hjärtat, men det bygger ju på att man faktiskt städar efter sig. Och kanske inte sitter kvar efter stängning.
Med tanke på allt hyss nakna gamla gubbar hittar på i omklädningsrum (sett en gubbe som tog den "fasta hårfönen"/"publika" och typ fistade sig själv med den för att torka arslet och skrevet) så tycker jag man kan komma undan med det mesta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.