Visa fullständig version : Typer på gymmet som stör dig?
Spartansk
2012-02-11, 10:25
Stör mig på när folk som är mindre seriösa än mig är starkare än mig.
När jag läser den här tråden blir jag medveten om hur många jobbiga typer jag slipper se och störa mig på, sen jag började träna på atletklubb :)
Annat var det när jag tränade på Friskis, fyfan :D
BelowAverage
2012-02-11, 11:42
Människor som tränar i grupper som tar mycket plats och får lite gjort.
mangemani
2012-02-11, 11:44
När jag läser den här tråden blir jag medveten om hur många jobbiga typer jag slipper se och störa mig på, sen jag började träna på atletklubb :)
Annat var det när jag tränade på Friskis, fyfan :D
du är minst där och ingen gives a rats ass eller;)?
Jag skrev ett tillägg på detta en stund efter mitt första inlägg.
Jag vet, fortfarande dumt att räkna med att tro att andra förstår att du inte orkar vänta.
Oljeblixten
2012-02-11, 12:53
Men lol. Du lyckades inte sansa dig i tid att svara henne på något sätt innan hon gick därifrån? Smidig tant...
Det jag mest är nyfiken över är hur hon menar att jag ska se mig för, ska jag avbryta mitt set så att hon kan krångla sig in för att hämta vikter bredvid maskinen? o.O
killenigrillen
2012-02-11, 15:02
Jag vet, fortfarande dumt att räkna med att tro att andra förstår att du inte orkar vänta.
Dumt tycker jag verkligen inte att det är.
Att anta att folk reagerar på samma sätt som jag skulle gjort när någon frågar hur många set man har kvar (dvs erbjuda dom att köra mellan) är kanske istället lite naivt och verklighetsfrånkopplat, uppenbarligen. Jag menar, av vilken anledning frågar man egentligen? Jag går inte fram till random dude (eller dudette) på gymmet och frågar "hur mycket har du kvar?" bara för att jag är så sjukt intresserad av hur många set krummiga frontböj personen ifråga gör. Jag frågar ju för att jag också vill använda den utrusning som personen ifråga använder för tillfället.
Nu blev det här en större diskussion än vad som egentligen behövdes men men LOL
Dessutom var väl mitt exempel inte det bästa kanske men jag har nog aldrig blivit erbjuden att köra mellan utan har istället fått fråga, det är ju en sjuk petitess men ändå något jag "stör" mig på.
tanter. är det verkligen lönt att köra 100-reppare på lägsta nivån?
astrodog
2012-02-11, 17:15
du
Ja helt klart även om de kanske skulle tjäna på att köra lite tyngre och färre reps.
Dom kanske vill ha långa och slanka muskler istället för korta och bulliga? :naughty:
astrodog
2012-02-11, 19:38
En kille jag känner med riktigt långa muskler kör bara höga reps, hundratals. Uppskattar hans muskler till minst dubbelt så långa som mina.
Richthofen
2012-02-11, 22:49
Kvinnor med för små träningskläder. Tänker på ett visst däckföretag när dessa svulstiga kvinnor kliver in i lokalen.
Sheogorath
2012-02-11, 23:28
Alla som spänner sig.
mattilainen
2012-02-11, 23:30
Alla som spänner sig.
*flex**flex**flex*
http://blogg.engfors.se/wp-content/uploads/2011/04/Petter_Northug_1149133c-440x247.jpg
Sheogorath
2012-02-11, 23:36
*flex**flex**flex*
http://blogg.engfors.se/wp-content/uploads/2011/04/Petter_Northug_1149133c-440x247.jpg
Fast ett sånt mongo hade förstås bara varit underhållande. De flesta som lyfter på tröjan och smygflexar absen är bara... hur uttryckte någon det? Vanilj?
supercharge
2012-02-12, 01:56
Jag ska väl inte säga att det stör mig så mycket, men jag kan nämna lite typer som jag åtminstone lagt märke till på gymmet.
* Invandrare från mellanöstern ( det är alltid invandrare från mellanöstern ) som kör någon slags beachmuskelgrupps eller överkroppsträning och sedan omedelbart därefter ska spegla sig i närmaste spegelvägg - gärna utan tröja - för att se om de potentiella kvinnomagneterna har växt till sig av det nyligen genomförda träningssettet - eller om det är lika bra att gå vidare till nästa beachmuskelredskap på agendan, och se om man har bättre lycka där.
* Snygga välformade kvinnor i tights. Dessa har en osviklig förmåga att alltid ställa sig längst fram i raderna av löpband och trappmaskiner. Det är lite som att sätta sin välformade rumpa på trappmaskinspiedestal, som om det var något slags konstverk för resten av pöbeln att beskåda. Och sedan stör man träningsresultaten för 95% av männen i lokalen - och förmodligen en och annan äventyrlig kvinna också. Jag är ärligt talat förvånad över att ingen börjat annonsera på dessa kvinnotightsrövar än, men det är väl bara en tidsfråga.
* Kinesgruppen. Jag vet i ärlighetens namn faktiskt inte om det är just kineser - det kan ju vara koreaner, japaner, eller från något annat asiatiskt land, där det bor alldeles för många människor som ser alldeles för lika ut. De här kinserna tränar hursomhelst i grupp - alltid tillsammans - och ser alldeles onaturligt nördiga ut i någon slags tidsförskjutning tillbaka till början på 90-talet. Ni som har sett Seinfeld vet hur det ser ut i träningsklädesväg.
Nu har de varit igång och tränat ett ganska bra tag, utan minsta tillstymelse till resultat - vilket förmodligen beror på en del oortodoxa träningsvarianter i maskinerna (de kör bara maskiner). Den ena har dock lyckats skaffa sig skapligt överutvecklade vader, vilket gör det hela ännu mer egendomligt för han ser aldrig ut att träna dem.
* Ockupationsstyrkan. De flesta här på forumet har säkert lagt märke till den invasion som brukar ske strax efter nyår men också i början av hösten. Svensson och hans fru ska äntligen ta tag i sina liv, och få bort de där kärlekshandtagen eller valkarna på magen. Och så varar det ett par veckor innan Svensson kommer på att det trots allt är roligare att titta på Let's Dance, man är ju så himla trött efter jobbet - och det gör ju ingenting om man missar en gång..
Och det är säkert jättebra ur folkhälsosynpunkt att folk åtminstone försöker eller har någon ambition till hälsa, men för oss som redan är på gymmet är det åt helvete. Varje gång så kommer hela infanteribataljonen av tjocka kärringar i nya träningskläder från Intersport, och otränade killar i mjukisbyxor som terroriserar och skövlar i hela det känsliga ekosystem som gymmet trots allt är. Plötsligt är varenda löpband ockuperat av fläskiga medelåldersfigurer som pratar mer än de går, varenda maskin plågas av stötvisa ryck från pubertala nybörjarkillar, som med svajande stil absolut ska lyfta tio kilo mer än de klarar av. Och hantlar och skivstänger tvingas till de mest förnedrande rörelsemönster i något som bara kan beskrivas som en slags indirekt tidsbokning hos en naprapat.
Kvinnor med för små träningskläder. Tänker på ett visst däckföretag när dessa svulstiga kvinnor kliver in i lokalen.
nej, fler av dessa, härligt och kolla på mellan setten :)
killenigrillen
2012-02-12, 14:55
--
Shit, jag som trodde jag var bitter :)
En grej som förundrar mig är att det verkar finnas folk som tror att de har större rätt att vara på gymmet än andra, lite som du verkar tycka supercharge, rätta mig om jag har fel dock.
Alla betalar samma avgift och har därigenom precis lika mycket rätt att vara där som de som har bestämt sig för att bosätta sig på gymmet.
Jag ska väl inte säga att det stör mig så mycket, men jag kan nämna lite typer som jag åtminstone lagt märke till på gymmet.
* Invandrare från mellanöstern ( det är alltid invandrare från mellanöstern ) som kör någon slags beachmuskelgrupps eller överkroppsträning och sedan omedelbart därefter ska spegla sig i närmaste spegelvägg - gärna utan tröja - för att se om de potentiella kvinnomagneterna har växt till sig av det nyligen genomförda träningssettet - eller om det är lika bra att gå vidare till nästa beachmuskelredskap på agendan, och se om man har bättre lycka där.
* Snygga välformade kvinnor i tights. Dessa har en osviklig förmåga att alltid ställa sig längst fram i raderna av löpband och trappmaskiner. Det är lite som att sätta sin välformade rumpa på trappmaskinspiedestal, som om det var något slags konstverk för resten av pöbeln att beskåda. Och sedan stör man träningsresultaten för 95% av männen i lokalen - och förmodligen en och annan äventyrlig kvinna också. Jag är ärligt talat förvånad över att ingen börjat annonsera på dessa kvinnotightsrövar än, men det är väl bara en tidsfråga.
* Kinesgruppen. Jag vet i ärlighetens namn faktiskt inte om det är just kineser - det kan ju vara koreaner, japaner, eller från något annat asiatiskt land, där det bor alldeles för många människor som ser alldeles för lika ut. De här kinserna tränar hursomhelst i grupp - alltid tillsammans - och ser alldeles onaturligt nördiga ut i någon slags tidsförskjutning tillbaka till början på 90-talet. Ni som har sett Seinfeld vet hur det ser ut i träningsklädesväg.
Nu har de varit igång och tränat ett ganska bra tag, utan minsta tillstymelse till resultat - vilket förmodligen beror på en del oortodoxa träningsvarianter i maskinerna (de kör bara maskiner). Den ena har dock lyckats skaffa sig skapligt överutvecklade vader, vilket gör det hela ännu mer egendomligt för han ser aldrig ut att träna dem.
* Ockupationsstyrkan. De flesta här på forumet har säkert lagt märke till den invasion som brukar ske strax efter nyår men också i början av hösten. Svensson och hans fru ska äntligen ta tag i sina liv, och få bort de där kärlekshandtagen eller valkarna på magen. Och så varar det ett par veckor innan Svensson kommer på att det trots allt är roligare att titta på Let's Dance, man är ju så himla trött efter jobbet - och det gör ju ingenting om man missar en gång..
Och det är säkert jättebra ur folkhälsosynpunkt att folk åtminstone försöker eller har någon ambition till hälsa, men för oss som redan är på gymmet är det åt helvete. Varje gång så kommer hela infanteribataljonen av tjocka kärringar i nya träningskläder från Intersport, och otränade killar i mjukisbyxor som terroriserar och skövlar i hela det känsliga ekosystem som gymmet trots allt är. Plötsligt är varenda löpband ockuperat av fläskiga medelåldersfigurer som pratar mer än de går, varenda maskin plågas av stötvisa ryck från pubertala nybörjarkillar, som med svajande stil absolut ska lyfta tio kilo mer än de klarar av. Och hantlar och skivstänger tvingas till de mest förnedrande rörelsemönster i något som bara kan beskrivas som en slags indirekt tidsbokning hos en naprapat.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :laugh::laugh::laugh::laugh:
så jävla klockrent beskrivet
Shit, jag som trodde jag var bitter :)
En grej som förundrar mig är att det verkar finnas folk som tror att de har större rätt att vara på gymmet än andra, lite som du verkar tycka supercharge, rätta mig om jag har fel dock.
Alla betalar samma avgift och har därigenom precis lika mycket rätt att vara där som de som har bestämt sig för att bosätta sig på gymmet.
Jovisst du har rätt, det som är dock störigt med dessa människor är att dem ej vet hur man tex ska handskas med eventuell utrustning och dem ska genomföra eventuella övningar och hur man ska bete sig
fine det är inte min ensak om dem sabbar sin kropp genom att göra fel men det är fan min ensak då folk kommer in och ska hålla på å glo
om dem glor för att dem kanske vill se hur man gör eller bara för att man se stor ut eller nån annan anledning så ska man fan inte göra det överhuvudtaget den sociala normen tycks dock åka ut genom fönstret när dem kliver in i gymmet, sen om man skulle gå fram till någon av dessa och försöka förklara för dem hur man ska egentligen göra så ses man som en jävla besserwisser (detta vet jag eftersom jag brukade tänka exakt likadant)
Det här funderar jag också en del på när jag läser den här tråden och andra. Jag har genom åren lagt ganska mycket tid och energi på att försöka övertyga folk som vill gå till gymmet men inte törs p.g.a. de farliga gymmarna som befolkar det, att folk i allmänhet är trevliga, inte missunnar dem att vara där och inte skrattar (så mycket) åt dem. Även om de är taniga, feta tanter, medelålders, nyårslöftare etc. etc. Jag hoppas att jag inte är helt fel ute.
Det här funderar jag också en del på när jag läser den här tråden och andra. Jag har genom åren lagt ganska mycket tid och energi på att försöka övertyga folk som vill gå till gymmet men inte törs p.g.a. de farliga gymmarna som befolkar det, att folk i allmänhet är trevliga, inte missunnar dem att vara där och inte skrattar (så mycket) åt dem. Även om de är taniga, feta tanter, medelålders, nyårslöftare etc. etc. Jag hoppas att jag inte är helt fel ute.
Vissa är skitstövlar. Så är det i alla sammanhang.
Nebuchadnezzar
2012-02-12, 18:10
Inte för att det störde mig, men det såg lite lustigt ut sist jag tränade och en kille gled in på gymmet i pikétröja med popped collar och keps. :D
Jag gillar den här damen.
killenigrillen
2012-02-12, 19:19
jag gillar den här damen.
+1
grisbil3n
2012-02-12, 19:52
Stör man sig på någon så gör man, det innebär inte per automatik att man via telepati får personen/personerna att känna sig ovälkomna.
Richthofen
2012-02-12, 21:11
Glöm inte att majoriteten av oss som stör oss aldrig säger det åt personen ifråga. Även om de är taniga, feta tanter, medelålders, nyårslöftare etc. etc.
Det började med att jag märkte att mina skor bytade plats mellan varje träningspass(tränar på ett litet lokalt gym så har mina skor stående där), reagerade inte så mycket på det och förmodade att det kanske var en städerska som städat eller liknande. Men under en vecka jag är sjuk kommer det fram en kille av utländsk härkomst och frågor min träningskamrat om han får låna MINA skor. Jag börjar självklart ta med mig mina skor hem hedanefter.
Lite drygt 2 veckor senare kommer en kille fly förbannad karl inrusande i gymet och undrar vart HANS skor tagit vägen, han går in i konditionsavdelningen och vem tror ni inte står där till synes helt oskylldig om inte denna människa som tallat på mina skor! Lite halvt generad mumlar han för sig själv att han råkat ta fel skor.
Det dröjer inte länge innan det står upp skrivet på annslagstavlan att en person saknar sina skor. Ser inte spåret av denna utlänning längre, stör mig något så kopiöst på denna människa ...*gah!*
Det började med att jag märkte att mina skor bytade plats mellan varje träningspass(tränar på ett litet lokalt gym så har mina skor stående där), reagerade inte så mycket på det och förmodade att det kanske var en städerska som städat eller liknande. Men under en vecka jag är sjuk kommer det fram en kille av utländsk härkomst och frågor min träningskamrat om han får låna MINA skor. Jag börjar självklart ta med mig mina skor hem hedanefter.
Lite drygt 2 veckor senare kommer en kille fly förbannad karl inrusande i gymet och undrar vart HANS skor tagit vägen, han går in i konditionsavdelningen och vem tror ni inte står där till synes helt oskylldig om inte denna människa som tallat på mina skor! Lite halvt generad mumlar han för sig själv att han råkat ta fel skor.
Det dröjer inte länge innan det står upp skrivet på annslagstavlan att en person saknar sina skor. Ser inte spåret av denna utlänning längre, stör mig något så kopiöst på denna människa ...*gah!*
Vad är bytade?
Kebab-Arne
2012-02-13, 16:25
Som några nämnt innan så är det personer som tar ett par hantlar ur hantelstället för att träna med men inte förmår ta 3 steg bakåt utan står precis framför hantlarna och kör sin hantellyft, curl eller vad man nu kör. Inget jag brukar reagera på men nu har det hänt flera gånger på kort tid.
Själv brukar jag curla i powerracket men förstår inte varför jag inte skulle göra det. När jag går dit är det ju ingen som kör så varför skulle jag låta bli att vara där för att det kanske kommer någon som vill vara där? Vill någon köra böj eller nåt så flyttar jag gärna på mig om de frågar. Fast utifrån denna tråd så verkar folk stå med en knuten näve i fickan och svära istället för att fråga. Erbjöd mig själv flytta på mig när en snubbe började köra böj på en ranglig ställning bredvid. "Nej jag ska inte köra så tungt" sa han och lastade på så han körde med 180 kg.
Vad är bytade?
Skånska. Böt/ bytte säger övriga Sverige.
supercharge
2012-02-13, 17:04
Nej inte alls, jag kan inte ens säga att jag egentligen stör mig på det jag nämnde i det föregående inlägget, det är bara lite saker jag råkat observera under min tid på gymmet.
Sedan kan jag väl tycka att just fenomenet att alla ska börja träna vid precis samma tidpunkt två gånger per år är ganska störande ur mitt perspektiv - eftersom det direkt påverkar mig, men det är väl det i så fall.
VA? vart fan säger man böt nånstans :laugh:
Uppland. Vi säger även klöppt istället för klippt.
thethoos
2012-02-13, 17:53
I större delen av Sverige Ado.
vafan inte väl i det sammanhanget han menar det låter bara som dålig svenska, har aldrig i mitt liv hört nån säga "jag böt"
Samma med lös/lyste & rök/rykte.
filmjölk
2012-02-13, 20:30
Man curlar inte i powerracket för att det är god sed att inte göra det. Visst kan man curla där, men man kan också curla på löpbandet, eller varför inte löpträna på en minigolfbana eller göra armhävningar på golf-green eller öva ryggsim i längdhoppningsgropen samtidigt som folk försöker hålla de olympiska spelens längdhoppningstävling där.
Träffade på kinestruppen från tidigare inlägg i tråden, rätt spännande var det iaf. De stod flera stycken och genomförde övningarna på makabra sätt.
Men vad stör jag mig på?
BB-entusiaster som tror att alla vill träna 93218389217983 isolationsövningar som dem och inte kan skillnaden i olika sorters träning alls.
Sen att man delar korridor med entusiasten gör det inte bättre heller.
"Knäböj, vadfan är det liksom? Du kör ju med tom stång också.." Jo hallå yxskaft, det var fyra månader sen nu jag startade med tom stång.
Kom inte och ge mig råd om styrketräning när du hävdar att 25x25 är bra för att maxa styrka i femtioelva isolationsövningar istället för en stadig 5x5 process.
Det blev en suck och ett "Do you even lift" till svar innan jag återgick till mina knäböj. :)
astrodog
2012-02-13, 20:37
En kille på gymmet smällde med vikterna i cable crossen. Ber vederbörande att ta det lugnt på vägen ner. Han hävdar att det var tunga vikter (det var det inte) och att maskinen inte går sönder (säkerligen sant). Jag säger som det är, att ljudet är det störande. Han säger att han gör som han vill. Jag påpekar i all dryghet som sista utväg att det står i reglerna och att han borde läsa dem. Han säger att han läst dem. Kallar honom för en störig jävel och går iväg.
Kolo får bestämma vem som var den dryga, jag eller han.
En kille på gymmet smällde med vikterna i cable crossen. Ber vederbörande att ta det lugnt på vägen ner. Han hävdar att det var tunga vikter (det var det inte) och att maskinen inte går sönder (säkerligen sant). Jag säger som det är, att ljudet är det störande. Han säger att han gör som han vill. Jag påpekar i all dryghet som sista utväg att det står i reglerna och att han borde läsa dem. Han säger att han läst dem. Kallar honom för en störig jävel och går iväg.
Finns aldrig någon anledning att inte sätta ned vikterna lugnt och stadigt, om det inte är vid marklyft imo. Att slänga med vikterna så att det dunkar för varje repetition är vansinningt störande.
Därför kör jag alltid med mp3!
filmjölk
2012-02-13, 21:02
hade du fortsatt tjafsa med honom hade han vart dryg men du vart drygare, nu var du bara korrekt och han var dryg.
Mr.Sjöborg
2012-02-13, 21:04
Du hade helt rätt, oerhört barnsligt att käfta emot om en sånn sak.
Stör mig något oerhört på alla som använder uttryck såsom '' aboo brushaan'', folk som luktar vider, inte kan spola efter sig, medel/äldre herrar som envisas med att stretcha/olja in/skrubba sig i bastun samtidigt som dom låter sina skrynkliga genetalier släpa längs bänkarna, avskyr att folk är så dumma att dom inte kan ställa tillbaka hantlarna på rätt ställe(nu har personalen tom märkt upp platserna för de idioter som inte fattar, funkar ju ändå inte).....hmmm tror att jag fick med de mesta:)
EDIT: Stör mig också på människor som prompt ska ockupera den enda toan som finns för herrarna i 10min för att raka sitt fula jävla huvud medan jag ''turtle-headar''
Finns aldrig någon anledning att inte sätta ned vikterna lugnt och stadigt, om det inte är vid marklyft imo. Att slänga med vikterna så att det dunkar för varje repetition är vansinningt störande.
Därför kör jag alltid med mp3!
Du glömmer ryck bla...
Ej godkänt. Väntar på King Grub's svar med tunga källor.
snelhest
2012-02-13, 23:39
småskit som inte klarar ens 150kg benkpress
att dom sen dessutom går hem och skriver på TRÄNINGSforum är ju extra komiskt. börja träna först?
Proxy, när han går runt och dwarfar alla på gymmet.
filmjölk
2012-02-13, 23:47
småskit som inte klarar ens 150kg benkpress
att dom sen dessutom går hem och skriver på TRÄNINGSforum är ju extra komiskt. börja träna först?
Bra trollat, men en aning för subtilt. :)
Proxy, när han går runt och dwarfar alla på gymmet.
är inte han strax över 170? Rätt svårt att dwarfa någon då
är inte han strax över 170? Rätt svårt att dwarfa någon då
Jag är 169.5 ):
Jag är 169.5 ):
hahaha :)
Spännande hur stor del av Sverige som pratar totalt efterblivet :) Man låter inte intelligent direkt om man säger vare sig bytade eller böt... Bytade är ju dessutom mer eller mindre så som småbarn pratar innan de lär sig att böja orden korrekt :D Inte helt ok för en vuxen att fortfarande prata så
Spännande hur stor del av Sverige som pratar totalt efterblivet :) Man låter inte intelligent direkt om man säger vare sig bytade eller böt... Bytade är ju dessutom mer eller mindre så som småbarn pratar innan de lär sig att böja orden korrekt :D Inte helt ok för en vuxen att fortfarande prata så
rdslpciBFgw
Igår ett helt nyöppnat gym.
Ungefär en vecka sedan invigning av helt nytt gym med ny utrustning. Riktigt fina grejer utan skavanker. :)
Gymmet är fullsatt.
Två stora byggare (som ser offseason ut ;)) kör hantelpress med kanske 35kg hantlar. Efter varje set reser sig den ena upp och inte lägger, inte tappar utan slänger iväg de helt nya, tunga vikterna på det helt nya golvet. (ja, sånt där gymgolv/matta, men ändå.)
Störigt som fan för att de dunsar utav bara helvete och de var ju inte direkt ensamma på stället. Det är en gym-anställd som efter en två, tre set tillslut går fram och ber honom lägga ner vikterna när han är klar.
Jag hör inte hela svaret men det låter som att han säger typ
-Jag trodde man gjorde så här. Jag är ny och vet inte hur man gör.
Alltså, snubben är över 190cm och minst 100kg. Måste ha gymmat minst 5år. Och det är hans svar???!!!
Herreguuuuud! DEN typen stör mig på gymmet! *gah!*
Spännande hur vissa göteborgare vågar sig på att kritisera svearna för deras svenska... ;)
Själv tyckte jag faktiskt bytte låter som bäbisspråk. Jag tycker inte alla de uppländska oregelbundna verben känns bra, och vissa tycker jag känns bra men inser själv att de är dialektala och lite "bonniga". Men just "böt" är en nödvändighet för att jag inte ska känna mig efterbliven.
Spännande hur vissa göteborgare vågar sig på att kritisera svearna för deras svenska... ;)
Själv tyckte jag faktiskt bytte låter som bäbisspråk. Jag tycker inte alla de uppländska oregelbundna verben känns bra, och vissa tycker jag känns bra men inser själv att de är dialektala och lite "bonniga". Men just "böt" är en nödvändighet för att jag inte ska känna mig efterbliven.
Japp! De flesta i Göteborg har inte alls särskilt stark dialekt. Om du inte kollar på 60-åriga varvsarbetare dvs :)
Såna böjningar är faktiskt ganska bonniga. Man hade ju aldrig någonsin skrivit "böt" eller "bytade" i en text, och det är ju just för att det är "fel". Om man kan säga så. Jag vet att det egentligen inte finns språkregler i talat språk på det sättet, men du förstår nog vad jag vill få fram ändå
Rätt kul att vara lite provocerande på kolo för övrigt ;)
snelhest
2012-02-15, 22:39
Igår ett helt nyöppnat gym.
Ungefär en vecka sedan invigning av helt nytt gym med ny utrustning. Riktigt fina grejer utan skavanker. :)
Gymmet är fullsatt.
Två stora byggare (som ser offseason ut ;)) kör hantelpress med kanske 35kg hantlar. Efter varje set reser sig den ena upp och inte lägger, inte tappar utan slänger iväg de helt nya, tunga vikterna på det helt nya golvet. (ja, sånt där gymgolv/matta, men ändå.)
Störigt som fan för att de dunsar utav bara helvete och de var ju inte direkt ensamma på stället. Det är en gym-anställd som efter en två, tre set tillslut går fram och ber honom lägga ner vikterna när han är klar.
Jag hör inte hela svaret men det låter som att han säger typ
-Jag trodde man gjorde så här. Jag är ny och vet inte hur man gör.
Alltså, snubben är över 190cm och minst 100kg. Måste ha gymmat minst 5år. Och det är hans svar???!!!
Herreguuuuud! DEN typen stör mig på gymmet! *gah!*när man kör med lite vikt på hantlarna kan man inte lägga ner dom hur som helst eftersom att det är risk för skador. Förstår att det är svårt att förstå men om du tränar så länge att du själv ligger på 60kgs hantlar i hantelpress så kommer du nog förstå att det inte är så kul att dansa balett med lite tyngre vikter.
när man kör med lite vikt på hantlarna kan man inte lägga ner dom hur som helst eftersom att det är risk för skador. Förstår att det är svårt att förstå men om du tränar så länge att du själv ligger på 60kgs hantlar i hantelpress så kommer du nog förstå att det inte är så kul att dansa balett med lite tyngre vikter.
Men nu var det 35kg hantelpress som det snackades om och då är det inga problem.
när man kör med lite vikt på hantlarna kan man inte lägga ner dom hur som helst eftersom att det är risk för skador. Förstår att det är svårt att förstå men om du tränar så länge att du själv ligger på 60kgs hantlar i hantelpress så kommer du nog förstå att det inte är så kul att dansa balett med lite tyngre vikter.
Men bara släpp dem då för fan. Man behöver ju inte slänga iväg dem. Och han hade en passare med sig. Om han inte orkar med hantlarna själv får väl passaren hjälpa honom med dem.
Kan du inte hantera vikterna så blir det självklart risk för skador men det gäller ju för alla övningar. Visst alla överskattar sin förmåga ibland men om du nått till 60 kg hantlarna så borde du känna din kropp lite bättre och därmed bara ha det som sista utväg.
Jag såg så sent som förra veckan att någon lyckats med konststycket att ha av hantelhandtaget vilket i sig måste vara en stor bedrift om det inte beror på materialutmattning eftersom folk slänger hantlarna kring sig helt i onödan.
killenigrillen
2012-02-17, 12:25
Se och lär
JH2xIWDDvbM
Om en 50+ gubbe med kagge (ingen vanlig 50+ gubbe med kagge iofs) kan göra det så kan du också göra det.
Mr.Sjöborg
2012-02-17, 13:31
Se och lär
Om en 50+ gubbe med kagge (ingen vanlig 50+ gubbe med kagge iofs) kan göra det så kan du också göra det.
Suck...den här diskussionen är lika löjlig som alltid.
Kör du till fail med tyngre hantlar kan du ju försöka använda den tekniken...
Inga problem för grodan på forumet
e64NBrlK8YM
mangemani
2012-02-17, 15:51
Inga problem för grodan på forumet
e64NBrlK8YM
exakt sån där start och avslut har jag med då jag kör hantelpress, allternativt att jag "studsar" ner dem på magen då jag kört så jag inte orkar hålla stabiliteten på vägen ner mot benen, nemas problemas.
har aldrig sett någon poäng i att bara släppa ner hantlarna i marken, stör troligtvis bara de andra som tränar där samt att skaderisken på hantlarna nog är stor.
AhmedGrisen
2012-02-17, 16:01
folk som tittar surt på en men inte kan komma fram och säga vad problemet är.
killenigrillen
2012-02-17, 16:01
Suck...den här diskussionen är lika löjlig som alltid.
Kör du till fail med tyngre hantlar kan du ju försöka använda den tekniken...
Se ovanstående kommentarer
+
Kör du till fail med tyngre hantlar så kanske du ska se till att ha nån som passar dig så att du kan få upp dom på ett säkert sätt både för dig och för utrustningen, utrustningen är där för att användas, inte förstöras.
Dessutom är "tyngre" ett relativt begrepp, jag har kört plan hantelpress med 35 kilos hantlar till fail på en kroppsvikt runt 86kg på 191cm och inte haft några problem med att kontrollerat få tillbaka vikterna efter setet. Varför skulle en person som kör till fail med 60 kilos hantlar (som troligtvis är tyngre och generellt mycket starkare än jag) helt plötsligt ha problem att göra likadant?
filmjölk
2012-02-17, 16:52
Det är när man blivit såpass stark att hantlarna blir för svåra att kontrollera som man kammar sig och kör bänkpress istället.
Mr.Sjöborg
2012-02-17, 17:46
Kör du till fail med tyngre hantlar så kanske du ska se till att ha nån som passar dig så att du kan få upp dom på ett säkert sätt både för dig och för utrustningen, utrustningen är där för att användas, inte förstöras.
Dessutom är "tyngre" ett relativt begrepp, jag har kört plan hantelpress med 35 kilos hantlar till fail på en kroppsvikt runt 86kg på 191cm och inte haft några problem med att kontrollerat få tillbaka vikterna efter setet. Varför skulle en person som kör till fail med 60 kilos hantlar (som troligtvis är tyngre och generellt mycket starkare än jag) helt plötsligt ha problem att göra likadant?
Okej, måste väll lägga mig en aning. Oerhört bra teknik på grodan...spolade till sekvensen då han tar ner hantlarna flera gånger för att försöka se hur han gör. Ska definitivt lära mig de jag också.
Njaaa, skillnaden är att blir du liggandes med ett par 60hantlar på bröstet är de inte så lätt att ta sig upp.
EDIT: När jag pratar fail är de +1 alt 2 reps till jämtemot vad han körde i klippet
OCh nej jag är inte för att slänga hantlarna, men är man i den sitsen kanske man inte har så många utvägar
killenigrillen
2012-02-17, 18:07
Okej, måste väll lägga mig en aning. Oerhört bra teknik på grodan...spolade till sekvensen då han tar ner hantlarna flera gånger för att försöka se hur han gör. Ska definitivt lära mig de jag också.
Njaaa, skillnaden är att blir du liggandes med ett par 60hantlar på bröstet är de inte så lätt att ta sig upp.
EDIT: När jag pratar fail är de +1 alt 2 reps till jämtemot vad han körde i klippet
OCh nej jag är inte för att slänga hantlarna, men är man i den sitsen kanske man inte har så många utvägar
Jo, och jag fattar ju såklart också att det kanske inte finns så mycket alternativ när man är helt slut, grejen är väl att man kanske ska tänka sig för innan man utsätter sig själv, omgivningen och utrustningen för den stora säkerhetsrisken som det är att dänga ner 60kg hantel i backen och hoppas på det bästa.
Det är väl inga problem? Fan det kan väl jag också göra, det är ju lättare än att hantelpressa jävlarna ju. det orkar inte jag.
Skall du ta ut dig till fail så använd passare, annars så skall man hålla det i åtanke att man är ensam.
hanushans
2012-02-22, 20:34
Jag störde mig väl inte direkt, men lite stört var det.
Jag ville ha latsdragmaskinen, och när han som använde den gick iväg lämnade han sin vattenflaska så jag frågade om han var klar. Han sa att han hade lite kvar, så jag ställde mig och väntade en bit bort och höll lite koll så att ingen annan skulle hinna före mig. När killen var klar så flyttade han snabbt ned pinnen till vikterna två plattor och gick iväg.
Jag gav honom "du är så stark och stor"-blicken, och sen var alla nöjda.
dream_theater_
2012-02-22, 20:36
Det var väl snällt av den starka killen att bestämma vilken vikt du skulle köra på, så slapp du tänka på det!
Jag störde mig väl inte direkt, men lite stört var det.
Jag ville ha latsdragmaskinen, och när han som använde den gick iväg lämnade han sin vattenflaska så jag frågade om han var klar. Han sa att han hade lite kvar, så jag ställde mig och väntade en bit bort och höll lite koll så att ingen annan skulle hinna före mig. När killen var klar så flyttade han snabbt ned pinnen till vikterna två plattor och gick iväg.
Jag gav honom "du är så stark och stor"-blicken, och sen var alla nöjda.
Så var det inte. Det var ju han som gav dig blicken "oj jävlar vad stor och stark du ser ut, bäst jag höjer från mina sparvvikter".
hanushans
2012-02-22, 20:45
Aaaah, hoppas ni har rätt :D
Finns det något fördel med att låta *PSSSSSCH* som om man står och steker hamburgare, istället för att blåsa ut *pfhhhhhhh* som när man ska blåsa ut ett ljus?
Har en hamburgestekare på gymmet som överröstar musiken man har i öronen. Spelar ingen roll vilken vikt, alltid ett långt *PSSSSSCH* på varje rep...
Finns det något fördel med att låta *PSSSSSCH* som om man står och steker hamburgare, istället för att blåsa ut *pfhhhhhhh* som när man ska blåsa ut ett ljus?
Har en hamburgestekare på gymmet som överröstar musiken man har i öronen. Spelar ingen roll vilken vikt, alltid ett långt *PSSSSSCH* på varje rep...
Det peppar, ju mer man låter ju mer orkar man ta i.
TheOne1994
2015-04-01, 08:08
personer som luktar svett. Igår var där någon jvl som luktade så mkt svett så det gick över mot ammoniak hållet, det riktigt sticker i ögonen.
Det peppar, ju mer man låter ju mer orkar man ta i.
Om man ändå ska låta så hade jag hellre valt Coleman's *BOO* eller *DAH*. *PSSSSSCH* låter riktigt fjolligt.
AeternusRex
2015-04-01, 08:18
Såg en kul utväxling härom vecka. En liten knubbig arabisk man vaggade upp till hulken jämte mig och frågade "hur du fuska vikten?" hulken stirrar något oförstående på honom och svarar lätt skrattande "ursäkta va?" svaret kommer "ja du fuskar vikten. Jag ser jag ser. Ingen svenne lyfta så mycket" nu ser hulken svenskt förnärmad/förvirrad/irriterad ut. Typ den där minen dom flesta får om någon tränger sig i kön. "va? Jag fattar inte vad du pratar om" han suckar lägger sig ned och vräker upp hantlarna och pressar på. Nogsamt observerad av sin nyfunna antagonist. När han är klar kommer kommentaren " se. Jag ser att du fuskar" hulken stirrar trött på figuren som stör honom. "hur i helvete fuskar man i hantelflyes" varpå kapten mongo viftar med armarna och hojtar om fuskande svennar och hållet låda en bra stund innan han vaggar iväg igen. Hulken tittar över till mig och frågar "va fan hände precis?"
Jag har fortfarande ingen aning. Störningsmoment i gymmet ftw.
*BOO* *DAH*. *PSSSSSCH*
http://static-6.nexusmods.com/15/mods/110/images/28448-1-1355702637.png
Såg en kul utväxling härom vecka. En liten knubbig arabisk man vaggade upp till hulken jämte mig och frågade "hur du fuska vikten?" hulken stirrar något oförstående på honom och svarar lätt skrattande "ursäkta va?" svaret kommer "ja du fuskar vikten. Jag ser jag ser. Ingen svenne lyfta så mycket" nu ser hulken svenskt förnärmad/förvirrad/irriterad ut. Typ den där minen dom flesta får om någon tränger sig i kön. "va? Jag fattar inte vad du pratar om" han suckar lägger sig ned och vräker upp hantlarna och pressar på. Nogsamt observerad av sin nyfunna antagonist. När han är klar kommer kommentaren " se. Jag ser att du fuskar" hulken stirrar trött på figuren som stör honom. "hur i helvete fuskar man i hantelflyes" varpå kapten mongo viftar med armarna och hojtar om fuskande svennar och hållet låda en bra stund innan han vaggar iväg igen. Hulken tittar över till mig och frågar "va fan hände precis?"
Jag har fortfarande ingen aning. Störningsmoment i gymmet ftw.
Bara att glatt leende lämna över hantlarna och säga "visa hur jag fuskade" :D
AeternusRex
2015-04-01, 08:40
Bara att glatt leende lämna över hantlarna och säga "visa hur jag fuskade" :D
Det hade faen varit episkt!
Igår blev det lite av en despyt på gymmet. Det står två tyngdlyftningsplattform bredvid varandra, och båda va upptagna. Jag går fram till den första och frågar hur många set han har kvar och han visar med fingrarna tre. Jag går till den andra och frågar samma fråga där. Killen, som tränar med två tjejer, säger "många". Varpå jag svarar "många som i...?", "vi ska köra bänk, lutande både ner och upp". Jaha, så jag ställer mig vid sidan och värmer upp i väntan på att den första personen ska bli klar med sina tre set.
Jag kommer äntligen fram och kan börja mitt knäböjande. Jag jobbar mig sakta upp med vikterna och jag ser inga vikter på 15 kg som jag behöver. Då får jag syn på att killen som ska köra många set har en som hänger i racket,. Med tanke på att en av tjejerna va mitt uppe i ett set och uppenbarligen inte använde den här vikten tänkte jag att jag tar den för ett set och sen får han tillbaka vikten. När jag precis har satt på vikten på stången kommer han och ska ta den, utan att ens ta ögonkontakt med mig eller fråga varför jag tog den. Då säger jag "jag ska bara köra ett set, du får tillbaka den sen", "jag ska ha den nu". Så tjejen hade inte ens avslutat sitt set innan han hade tagit vikten och väntade på att han skulle köra. Sen blev det lite mer tjafs, men kontentan är att jag stör mig väldigt mycket på folk som inte kan släppa ifrån sig vikterna, ens för ett set. När det är så mycket folk som det brukar vara på gymmet känns det väldigt egoistiskt att inte dela med sig av vikterna, speciellt när den andra personen säger att man får tillbaka dem efter ett set.
filmjölk
2015-04-01, 08:51
Igår blev det lite av en despyt på gymmet. Det står två tyngdlyftningsplattform bredvid varandra, och båda va upptagna. Jag går fram till den första och frågar hur många set han har kvar och han visar med fingrarna tre. Jag går till den andra och frågar samma fråga där. Killen, som tränar med två tjejer, säger "många". Varpå jag svarar "många som i...?", "vi ska köra bänk, lutande både ner och upp". Jaha, så jag ställer mig vid sidan och värmer upp i väntan på att den första personen ska bli klar med sina tre set.
Jag kommer äntligen fram och kan börja mitt knäböjande. Jag jobbar mig sakta upp med vikterna och jag ser inga vikter på 15 kg som jag behöver. Då får jag syn på att killen som ska köra många set har en som hänger i racket,. Med tanke på att en av tjejerna va mitt uppe i ett set och uppenbarligen inte använde den här vikten tänkte jag att jag tar den för ett set och sen får han tillbaka vikten. När jag precis har satt på vikten på stången kommer han och ska ta den, utan att ens ta ögonkontakt med mig eller fråga varför jag tog den. Då säger jag "jag ska bara köra ett set, du får tillbaka den sen", "jag ska ha den nu". Så tjejen hade inte ens avslutat sitt set innan han hade tagit vikten och väntade på att han skulle köra. Sen blev det lite mer tjafs, men kontentan är att jag stör mig väldigt mycket på folk som inte kan släppa ifrån sig vikterna, ens för ett set. När det är så mycket folk som det brukar vara på gymmet känns det väldigt egoistiskt att inte dela med sig av vikterna, speciellt när den andra personen säger att man får tillbaka dem efter ett set.
Den killen tolkade det nog som att du snodde vikten för att få honom att se feg ut framför tjejerna. Tränar han ofta med två tjejer så har han nog vart med om detta en och annan gång att diverse grabbar vill "utmana" honom på gymmet.
awesomooo
2015-04-01, 10:07
* Dom som luktar svett redan innan dom ens börjat träna och på något vänster lyckas lukta ännu starkare under träningens gång
* Killen som tränar i 20-30 min och tittar på mig större delen av passet och sitter sen och flippar med mobilen i omklädningsrummet i 20 minuter
* Folk som sitter i omklädningsrummet och flippar med mobilen och tar massa plats
* Gubbarna som låtsasflåser i omklädningsrummet cirkus 15 min efter själva passat så alla ska veta hur hårt dom jobbar och vad duktiga dom är
* Folk som stönar redan efter första repetitionen när dom kör cirkus 12-15 reps, höj vikten förfan och sluta fejka ditt stönande
* Alla jävla småkidzz som spiller proteinpulver över halva omklädningsrummet och för bara en jävla massa liv
* Samma ungar som ockuperar halva gymmet och bara pratar
* Sen har väl dom flesta gymmen den där skumma konstiga killen som går obehagligt nära än själv och ska titta hela tiden, personen går oftast fram och tillbaka hela tiden och man får sån där obehaglig ögonkontakt med han
* Dom som luktar svett redan innan dom ens börjat träna och på något vänster lyckas lukta ännu starkare under träningens gång
* Killen som tränar i 20-30 min och tittar på mig större delen av passet och sitter sen och flippar med mobilen i omklädningsrummet i 20 minuter
* Folk som sitter i omklädningsrummet och flippar med mobilen och tar massa plats
* Gubbarna som låtsasflåser i omklädningsrummet cirkus 15 min efter själva passat så alla ska veta hur hårt dom jobbar och vad duktiga dom är
* Folk som stönar redan efter första repetitionen när dom kör cirkus 12-15 reps, höj vikten förfan och sluta fejka ditt stönande
* Alla jävla småkidzz som spiller proteinpulver över halva omklädningsrummet och för bara en jävla massa liv
* Sen har väl dom flesta gymmen den där skumma konstiga killen som går obehagligt nära än själv och ska titta hela tiden, personen går oftast fram och tillbaka hela tiden och man får sån där obehaglig ögonkontakt med han
Om du tränar hårdare så slutar du störa dig på folk, de försvinner helt ur din uppmärksamhetssfär.
http://i.imgur.com/A4IBH.jpg
AeternusRex
2015-04-01, 10:56
Du glömde blåshålet till bimbo som kör duckface i spegeln och fotar sig själv mer än hon tränar.
awesomooo
2015-04-01, 11:46
Du glömde blåshålet till bimbo som kör duckface i spegeln och fotar sig själv mer än hon tränar.
Ah, eller ännu värre, killarna som drar upp linnet och spänner magen framför spegeln.
Såhär?
http://images.nymag.com/images/2/daily/2010/07/20100702_situation_250x375.jpg
awesomooo
2015-04-01, 12:01
Exakt
Om du tränar hårdare så slutar du störa dig på folk, de försvinner helt ur din uppmärksamhetssfär.
Skitsnack.
Jag stör mig på han som hade lagt en väldigt stor bakskorv i toan utan att spola. Det låg inget papper kvar utan bara en stor och rejäl korv. Fräscht.
Skitsnack.
Jag stör mig på han som hade lagt en väldigt stor bakskorv i toan utan att spola. Det låg inget papper kvar utan bara en stor och rejäl korv. Fräscht.
haha va?
Skitsnack.
Förlåt.
Ricken13
2015-04-01, 12:58
Är det bara jag som stör mig på den där taniga jäveln i spegeln som inte gör det som man säger åt honom?
AeternusRex
2015-04-01, 13:14
Är det bara jag som stör mig på den där taniga jäveln i spegeln som inte gör det som man säger åt honom?
Jag stör mig ännu mer på den ännu tanigare jäveln som står jämte i dom mest besvärande positioner för att hans 2 muskler skall synas i hans nyinköpta XS tröja från hms barnavdelning.
AeternusRex
2015-04-01, 13:18
Jag har en till. Kapten klubb som vältrar runt på löpbandet likt en valross med ett epileptiskt anfall i 15 minuter flåsande som någon döende i kol. Kudos! Tänkte jag först. Sen går fläsket ner till caféet trycker i sig en bakelse och bälgar en kola innan han tar bilen hem.
Stör mig inte direkt men kan inte låta bli att lägga märke till de två kilarna som ständigt kör högreps och där den ena stönar, snyftar, vrålar under andra halvan av varje set och den andre peppar mycket aktivt. De är lite gulliga.
Däremot stör jag mig på PT och klient som högljutt diskuterar klientens jobb under minst lika mycket tid som de ägnar åt träningen. Fast jag vet, borde skita i det och glädja mig åt att det inte är jag som slösar tid och pengar.
filmjölk
2015-04-01, 13:47
Värre än magspännare som lyfter tröjan för att kolla sin egen mage i spegeln, är ju de som drar ner sina brallor till anklarna för att flexa låren i spegeln. Det är faktiskt inget skämt, har sett det hända!
Värre än magspännare som lyfter tröjan för att kolla sin egen mage i spegeln, är ju de som drar ner sina brallor till anklarna för att flexa låren i spegeln. Det är faktiskt inget skämt, har sett det hända!
Så gör ju byggarna å youtube. Vill man bli grov så tar man efter. För full effekt ska man ha tighta briefs och en kall liten tekannesnorre som undrar vart allt blod tagit vägen.
delta_mats
2015-04-01, 14:13
I princip allt som räknas upp här sker på det gym jag tränar. Men jag stör mig faktiskt inte så mycket på det, det är mest komiskt.
Det enda som verkligen provocerar mig (när jag inte är upptagen med att träna hårt så klart) är folk, oftast tjejer, som bara är på gymmet för att ha på sig de nya träningskläderna och ta massa självporträtt som sedan kan laddas upp till Instagram följt av massa fiffiga hashtags. Skär av mina handleder och låt mig förblöda i ett badkar. Fan, det finns lite mer i livet än Facebookfasaden man konstant försöker upprätthålla. Vad sägs om att göra något för dig själv?
När jag var ung och vältränade och frågade nån hur benen såg ut så visade man ju... Det brukade vara uppskattat.. Nu var det ju inte framför spegeln utan mer mitt i gymmet så alla såg en.
Jag såg två saker som irriterade mig häromdagen,
1. Tjejen som tog en skivstång och gick upp på podiet, och sen använde skivstången som hjulet och rullade fram och tillbaks, det kan du göra var som helst du behöver inte ta den enda vigda platsen för tunga lyft.
2. Killgänget som hade 2 bänkar och en sån där trälåda för att göra armhävningar (vanliga raka utan nåt speciellt djup) och det var ju inte så att dom gick så djupt att dom behövde vara upphöjda, för att sen PTn tycker det är bra istället för att hänvisa dom till att dom lika gärna kan göra det på golvet.
TheOne1994
2015-04-01, 17:19
Det enda som verkligen provocerar mig (när jag inte är upptagen med att träna hårt så klart) är folk, oftast tjejer, som bara är på gymmet för att ha på sig de nya träningskläderna och ta massa självporträtt som sedan kan laddas upp till Instagram följt av massa fiffiga hashtags. Skär av mina handleder och låt mig förblöda i ett badkar. Fan, det finns lite mer i livet än Facebookfasaden man konstant försöker upprätthålla. Vad sägs om att göra något för dig själv?
börjar bli gammal ? :)
jag som då är modell äldre reagerar såå in i bomben på sånt här. Tyvärr idiotförklarar jag hela den generationen...
dom värsta är killar i 20 års åldern som tar foto på toaletten...jag pissar och skiter på toa inget annat. Hade någon sagt att i framtiden kommer gossarna ta foto i speglen hade dom bränt en på bål..
Andra atleter som försöker lära mig hur man böjer/bänkar/markar när de själva kör med studs, utan brygga, noll bendriv, kvartsböjer etc. Tack men nej tack.
EDIT: Tränar på sportcenter.
RagnarÖhman
2015-04-01, 17:57
Folk som inte säger något när de kommer in på en liten atletklubb med ca. 50 medlemmar.
REDaction
2015-04-01, 18:26
Folk som förväntar sig att jag ska prata med dom bara för att vi är på en liten atletklubb med ca 50 medlemmar.
;)
mangemani
2015-04-01, 18:41
När jag var ung och vältränade och frågade nån hur benen såg ut så visade man ju... Det brukade vara uppskattat.. Nu var det ju inte framför spegeln utan mer mitt i gymmet så alla såg en.
Jag såg två saker som irriterade mig häromdagen,
1. Tjejen som tog en skivstång och gick upp på podiet, och sen använde skivstången som hjulet och rullade fram och tillbaks, det kan du göra var som helst du behöver inte ta den enda vigda platsen för tunga lyft.
2. Killgänget som hade 2 bänkar och en sån där trälåda för att göra armhävningar (vanliga raka utan nåt speciellt djup) och det var ju inte så att dom gick så djupt att dom behövde vara upphöjda, för att sen PTn tycker det är bra istället för att hänvisa dom till att dom lika gärna kan göra det på golvet.
jo men då frågade de ju om hur dina ben såg ut, detta är mer påtvingat, vare sig men vill eller inte.
även jag har sett dessa nissar som filmjölk nämner.
ena stunden tränar de normalt, man vänder sig om 1 sek och tillbaks och där står de med brallorna neddragna, gör någon ful grimas då de spänner och ser allmänt korkade ut..."oooook" blir tanken, hån ler och går till andra änden utav gymmet och tränar där.
Jokester
2015-04-01, 19:18
Stör mig på alla som inte förstår att det finns fler människor i världen än dem själva, både på och utanför gymmet, men framförallt på gymmet blir det otroligt irriterande med folk som tar upp onödigt mycket plats/vikter/handtag etc. Klassikern är crossfittor som ska ha alla hantlar och bänkar på hela gymmet för sina superset.
Ungar i 15-16 årsåldern som kommer i stora grupper och delar av dom tränar i jeans och solbrillor. Träna kanske var fel ord, använda gymmet som ungdomsgård!
Nästa gång kommer jag inte kunna håla igen käften!
R Scarpa27
2015-04-01, 19:37
folk som drar till gymmet med senaste sportmodet, mobilen och i ren princip tränar på att ta snygga selfies i nya kläder och poser.
sen ska de laddas upp på sociala medier... sen måste de dricka vassleshake, för de tog ju i när de knäppte bilder och sprang på stan och köpte kläder.
Ozziking
2015-04-01, 20:15
Folk som luktar extremt mycket och äckligt svett. Jag menar, man märker väl när man behöver byta gymkläder?
Folk som blir sura när de inte alltid får köra emellan.
Folk som inte plockar undan efter sig.
Folk med helt skevt utförande i simpla övningar.
Folk som snackar med varandra medans de "kör". Brukar vara ett tjejgäng som då och då sitter och enarms curlar 50 reps var i kabelrodd maskinen och snackar med varandra samtidigt. What. The. Fuck.
Folk som trampar baklänges på crosstrainers???
... Sen brukar det vara en kille på gymmet som jämnt håller för öronen när jag marklyfter eller dylikt, fast än jag inte kastar ner vikten. Sen när han kör då jävlar smäller det så allt flyger.
Killar som kommer till gymmet men tränar knappt utan beter sig som de är ute en fredagkväll innan stängning
IronMaiden
2015-04-01, 21:11
1. människor som inte hänger tillbaka sina vikter, och när de väl gör det är det på fel plats
2. de som alltid ska stretcha eller göra övningar som verkligen inte behövs göras vid racken.
3. de som verkar käka glosoppa och tittsylt till frukost, lunch och middag och ständigt drar sliskiga kommentarer på tjejers attribut under träning istället för att uppmuntra den fysiska prestationen.
4. människor som ska peta i ens pass och typ säger: du borde köra x antal på x vikt istället, ''det där är för lätt '' osv när man följer en specifik periodiserad progressionsplan, och kanske inte just har den övningen de klagar på som huvudövning just det passet.
Detta var i princip standard under varje pass på mitt förra gym, blev så fruktansvärt påfrestande att man tillslut bytte till en anläggning där folk sköter sig :)
Megustaa
2015-04-01, 21:27
Folk som svingar omkring sina kettlebells 2cm från hantel/kettlebellsställen så man tvingas ta dom grejerna man behöver med livet som insats, kan man inte stå en bra bit ifrån så folk som behöver saker kan ta dessa obehindrat?
börjar bli gammal ?
jag som då är modell äldre reagerar såå in i bomben på sånt här. Tyvärr idiotförklarar jag hela den generationen...
dom värsta är killar i 20 års åldern som tar foto på toaletten...jag pissar och skiter på toa inget annat. Hade någon sagt att i framtiden kommer gossarna ta foto i speglen hade dom bränt en på bål..
Lillgammal möjligtvis, mitt pass påstår att jag bara är 20 år gammal. :D
Folk som inte säger något när de kommer in på en liten atletklubb med ca. 50 medlemmar.
Du stör dig på blyga personer? Gå fram och hälsa själv.
Denna tråden gör att mitt införskaffade av hemmagym känns än mer rätt! Fy fan för att städa upp efter andra eller att behöva vänta för att kunna träna.
Okunniga självsäkra människor är f.ö. vad jag störde mig mest på när jag tränade på komersiellt gym.
Att se en människa (som är utbildad pt, vilket den berättat för dem flesta) ena sekunden stå och tillrättavisa en annan för att sedan själv knäböja med en sådan teknik som får en att tro att den övar på Charleston knock knees samtidigt.
C h r i s
2015-04-02, 00:11
Det enda är väl om någon luktar riktigt unket eller är allmänt ofräsch. Har inte någon större lust att använda ollade hantlar...
Allt folk som glor. Tränar med en förhållandevis udda grupp men en del glor så jävla intensivt att de inte verkar göra något annat på gymmet.. Detta är trots att man säkert har tränat samtidigt över 100 pass.
Ozziking
2015-04-02, 06:03
Allt folk som glor. Tränar med en förhållandevis udda grupp men en del glor så jävla intensivt att de inte verkar göra något annat på gymmet.. Detta är trots att man säkert har tränat samtidigt över 100 pass.
+1
Det satte sig en gubbe ca 1 meter bakom mig När jag körde skivstångsrodd och bara stirrade som fan, under alla mina 4 set.
Sen brukar det vara en tjej som jämnt glor på allt runt omkring medans hon tränar, inget fokus liksom. Det stör mig.
Haha jag glor rent allmänt ganska mycket på människor och även på gymmet, brukar alltid gå omkring mellan set och titta på folk :D
Något som stör mig mest är personen på gymmet som alltid ska sänka musiken. Vi hade en rejäl dispyt igår.
RagnarÖhman
2015-04-02, 07:49
Du stör dig på blyga personer? Gå fram och hälsa själv.
Skillnad på blyg och att va en douche ;)
mattilainen
2015-04-02, 07:57
Haha jag glor rent allmänt ganska mycket på människor och även på gymmet, brukar alltid gå omkring mellan set och titta på folk :D
Något som stör mig mest är personen på gymmet som alltid ska sänka musiken. Vi hade en rejäl dispyt igår.
Jag sänker ljudet om det är för högt, jag har ett öra med hörsel vilket gör att jag är ordentligt rädd om det örat. Dock förklarar jag det gärna Innan jag sänker så det inte ska bli missförstånd. Varför sänkte personen? Tänk på det
Jag sänker ljudet om det är för högt, jag har ett öra med hörsel vilket gör att jag är ordentligt rädd om det örat. Dock förklarar jag det gärna Innan jag sänker så det inte ska bli missförstånd. Varför sänkte personen? Tänk på det
Personen sänker för att hon ogillar all musik som spelas, jag respekterar folk men den personen gör inte det. Drar ur folks inkopplade mobiltelefoner, stänger av musiken helt. Volymen där jag tränar brukar inte vara hög, det är ett litet lokalt gym som brukar ha cirka 3-10 st samtidigt.
Det gjorde jag igår. Anledningen var att jag eftersvettades och inte ville klä på mig. Kan löna sig att tänka ett steg längre innan du blir butthurt.
Jag brukar glo runt när jag är mellan set. Ser inte vad problemet är.
STENBITEN
2015-04-02, 08:21
Finns bara två saker som stör mig på gymmet:
1) Om jag blir avbruten under ett set
2) Folk som luktar skit/stark svett
Jag gör mitt under tystnad och skiter fullständigt i vad andra gör med sin tid på gymmet. Låter inte oreda och vikter som hänger fel påverka mig och min träning alls. Det är som det är.
awesomooo
2015-04-02, 08:35
Det gjorde jag igår. Anledningen var att jag eftersvettades och inte ville klä på mig. Kan löna sig att tänka ett steg längre innan du blir butthurt.
Jag brukar glo runt när jag är mellan set. Ser inte vad problemet är.
Syftade mest på personer som gör det i 15-20 min, jag hinner byta om, duscha och dra en liten bastu och dom sitter fortfarande kvar. Personerna på mitt gym som gör detta är oftast dom som är på gymmet i max en halvtimme och det blir inte många knop gjorda under den tiden dom befinner sig på gymmet. Vet inte vad det kan bero på, dom är väl intresserade av nakna män misstänker jag i alla fall.
awesomooo
2015-04-02, 08:39
+1 alltid samma folk som gör det också. Man vet inte riktigt hur man ska reagera så personen i fråga tycker väl säkert likadant om mig.
Vad är problemet med att titta på folk som tränar? Om det är någon som har bra teknik i typ frivändningar eller ryck så tittar jag alltid på mellan mina set. Man behöver iofs inte stirra blankt.
ARMSTARK
2015-04-02, 13:37
Är man så blyg att man inte klarar folk som tittar på en, speciellt när man är 30 pers ihopträngda på 100 m2, så kanske man ska träna hemma eller nåt. Man kan ju inte kräva att folk ska sitta och blunda. Och tittar han åt ett annat håll så tittar han ju på någon annan. :MrT:
alphahanen2
2015-04-02, 17:08
Kan säga att jag personligen hatar folk som inte hälsar på en, men senare glor när man lyfter, för att senare undvika ögonkontakt. Det är riktigt otrevligt och gör mig vansinnig om jag har en dålig dag. Om de visar att det sett mig och inte beter sig så arrogant får det kolla bäst de vill. Kan faktiskt kännas skönt att ha någon som kollar i fall man skulle faila eller göra någon teknikmiss.
Annars tål jag det mesta på gymmet. Förutom de som inte plockar upp efter sig.
Det här med att glo är ju inte alltid som man uppfattar det, stod en gång på en trampmaskin och tittade rakt fram, ser en kille mittemot som försöker få ögonkontakt, han ger upp försöken och kommer fram, presenterar sig och börjar småprata, jag svarar artigt men kort, när han inte slutar prata påtalar jag att jag inte kan prata längre, han blir lite negativt överraskad och säger att han trodde jag ville samtala eftersom jag spanat in honom konstant i 15min, jag suckar och pekar där han stod, vilket var framför den stora tv-skärmen, efter det tittar han alltid ner i marken och blir röd om kinderna
3. de som verkar käka glosoppa och tittsylt till frukost, lunch och middag och ständigt drar sliskiga kommentarer på tjejers attribut under träning istället för att uppmuntra den fysiska prestationen.
4. människor som ska peta i ens pass och typ säger: du borde köra x antal på x vikt istället, ''det där är för lätt '' osv när man följer en specifik periodiserad progressionsplan, och kanske inte just har den övningen de klagar på som huvudövning just det passet.
Detta var i princip standard under varje pass på mitt förra gym, blev så fruktansvärt påfrestande att man tillslut bytte till en anläggning där folk sköter sig :)
Här i gbg?
awesomooo
2015-04-02, 18:45
Är man så blyg att man inte klarar folk som tittar på en, speciellt när man är 30 pers ihopträngda på 100 m2, så kanske man ska träna hemma eller nåt. Man kan ju inte kräva att folk ska sitta och blunda. Och tittar han åt ett annat håll så tittar han ju på någon annan. :MrT:
Vad är problemet med att titta på folk som tränar? Om det är någon som har bra teknik i typ frivändningar eller ryck så tittar jag alltid på mellan mina set. Man behöver iofs inte stirra blankt.
Grejen är den att dom småtittar inte, dom stirrar en rakt in i själen tills man lämnar gymmet. Att man får ögonkontakt titt som tätt är väl inga större provlem men personerna som verkligen hittar sitt byte att stirra på under hela passet är dom som är jobbiga.
IronMaiden
2015-04-02, 22:35
Här i gbg?
japp! en del kanske bara menar väl men kan uppfattas lite störande , men ska inte hänga ut namn här ändå, trevligt gym utöver det! :)
Grejen är den att dom småtittar inte, dom stirrar en rakt in i själen tills man lämnar gymmet. Att man får ögonkontakt titt som tätt är väl inga större provlem men personerna som verkligen hittar sitt byte att stirra på under hela passet är dom som är jobbiga.
+1. klart folk kan glo på andra, och ofta tittar man ju omedvetet på andra när man tränar, eller är nyfikna på andras teknik etc etc, men sen är det är en skillnad på att titta på andra lite casual och att intensivt stirra/förfölja någon under ett helt pass så det känns rent utav obehagligt.
Nu menar jag inte tittar utan glor. Av 2 timmar på gymmet ser de åt vårat håll 1.50. Detta är personer som man inte pratar med eller hälsar på.
Bild för att visa hur det normalt ser ut.
http://i57.tinypic.com/347v9kw.jpg
GaindalfTheWhey
2015-04-03, 10:46
Du menar "mansplaining"? Ja, det är sjukt drygt och onödigt.
GaindalfTheWhey
2015-04-03, 10:48
Nu menar jag inte tittar utan glor. Av 2 timmar på gymmet ser de åt vårat håll 1.50. Detta är personer som man inte pratar med eller hälsar på.
Bild för att visa hur det normalt ser ut.
http://i57.tinypic.com/347v9kw.jpg
Jag försöker förstå vad som händer till höger i din bild. Är det någon som hänger i en dipsställning och bajsar på personen under?
Alla som e större än mig.
Fan vilka jävla ställen folk verkar träna på. Jag kör på stans (västerås) kanske mest kommersiella gym och har aldrig vart med om liknande ni beskriver i tråden.
Det enda jag kan dra mig till minnes är när jag maxade i frivändning och sedan släppte stången ner i podiet, då kom en kille fram och gnällde om att golvet skulle gå sönder :d
Sen är det klart att man får plocka undan vikter efter andra ibland, men det händer inte speciellt ofta så det bryr jag mig inte nämnvärt om.
Stör mig väldigt sällan på personer i gymmet. Har nog med att göra att vi inte har så många idioter på "mitt" gym.
Jag roas mer över folk som kanske inte är så vana vid gym-miljön.
T.ex. en kille häromdagen som gick runt med en iPad i bakfickan som musikspelare, såg lite lustigt / otympligt ut.
Dessutom stod han med en kaffekopp i ena handen medans han passade sin polare som bänkade med andra handen :thumbup:
Senilstudent
2015-04-09, 16:15
Finns en kille på mitt gym som kanske är 20-26 år gammal, han kör nästan enbart armar, han är skitstark i flera övningar trots att han bara tränar där 1-3 gånger varannan vecka, när han väl är på gymmet kör han bröst, armar eller triceps; aldrig ben eller rygg, han har fake-tan som han antagligen har fått från solarium och sist men inte minst så har han enbart ralph lauren.
Jokester
2015-04-09, 16:16
Finns en kille på mitt gym som kanske är 20-26 år gammal, han kör nästan enbart armar, han är skitstark i flera övningar trots att han bara tränar där 1-3 gånger varannan vecka, när han väl är på gymmet kör han bröst, armar eller triceps; aldrig ben eller rygg, han har fake-tan som han antagligen har fått från solarium och sist men inte minst så har han enbart ralph lauren.
Sats spårvagnshallarna?
filmjölk
2015-04-09, 16:53
Är nog troligtvis så att han befinner sig på ett annat gym varannan vecka:)
Senilstudent
2015-04-09, 17:11
Sats spårvagnshallarna?
hehe wut?
Är nog troligtvis så att han befinner sig på ett annat gym varannan vecka:)
Han bor precis bredvid gymmet så det tvivlar jag på.
Det finns två ställningar för bänkpress på gymmet. Om det kommer två polare som ska bänka kan man ju tycka att de kan samsas på en bänk och inte ta upp båda. Att den ena kör på 75kg och den andra kör på 90kg är inte en vettig anledning.
Det finns två ställningar för bänkpress på gymmet. Om det kommer två polare som ska bänka kan man ju tycka att de kan samsas på en bänk och inte ta upp båda. Att den ena kör på 75kg och den andra kör på 90kg är inte en vettig anledning.
Fråga om du får köra emellan?
Fråga om du får köra emellan?
Jag skulle inte köra bänk men det är själva fenomenet som kan irritera mig. Kommer det en färsking på gymmet som ser att båda bänkarna är upptagna och inte lägger märke till att de kör "ihop" kommer han/hon säkert inte ens gå fram och fråga utan börja med en annan övning eller helt enkelt skippa bänkpressen helt.
Det är lite samma fenomen som när man sitter på en ganska fullsatt buss och man satt sig på yttersta sätet med en väska bredvid sig istället för att hoppa in på innersätet och ha väskan i knät.
Toni Radanov
2015-04-12, 11:04
Man sitter över 2 säten för att man är bred.
:D :D :D
Man sitter över 2 säten för att man är bred.
:D :D :D
Det värsta är att du inte skojar.. Räcker med att ha normal kroppsform för att ta upp betydligt mer än 1 sätesbredd på en normal buss.. Det är långt bortom mitt förstånd hur ingentinggörerna ser ut i huvudet som inte ens kan konstruera sittplatser där normala människor får plats.
mangemani
2015-04-12, 13:37
när jag växte upp så var det gott om plats i bussarna, glest mellan sätena, mer säten och trotts att alla sätena var upptagna, så kunde man lätt få in mycket mer folk som kunde stå.
nu har det ändrat så jäkla mycket, säten har offrats för att det ska bli "skönare och bredare", men då typ enbart för 6-8 personer på bussen och de sätes sektionerna är som mest populärast, resten utav sätena ser och är helt mongo, knappt nått rum för benen, mindre glest mellan sätena osv.
för oss större och bredare personer så kan man inte hjälpa att man tar upp 2 säten(mestadels pga axelbredden) och tvingar den som sätter sig bredvid en sitta med halva kroppen utanför sätet.
nä, gör om gör rätt tycker jag.
alphahanen2
2015-04-21, 14:36
Har genom den hårda vägen lärt mig hata en ny typ; de som tränar när de är sjuka. Dels kan det vara jävligt farligt för de själva. Men bortser man från det är det riktigt respektlöst mot andra då man tydligen anser att ens egna träning går före andras. Blir så oerhört arg då jag insjuknat många gånger i samband med gymbesök.
Har genom den hårda vägen lärt mig hata en ny typ; de som tränar när de är sjuka. Dels kan det vara jävligt farligt för de själva. Men bortser man från det är det riktigt respektlöst mot andra då man tydligen anser att ens egna träning går före andras. Blir så oerhört arg då jag insjuknat många gånger i samband med gymbesök.Jag håller med dig här att man borde stanna hemma om man är sjuk, menehhh. Hur vet du att det är i samband med gymbesök? Kan ju vara vilken smittokälla som helst.
Om du nu inte tränar en gång per halvår och varje gång blir sjuk några dagar efter och det har varit så i ett par år, då kan jag tro på dig.
Efter jag har läst 20 sidor av tråden, så kan jag bara säga att jag är så himla lycklig av att få ha äran o träna på ett tomt gym! ;)
Emmapemma
2015-04-21, 15:06
Efter jag har läst 20 sidor av tråden, så kan jag bara säga att jag är så himla lycklig av att få ha äran o träna på ett tomt gym! ;)
Lyllo! Var tränar du? :d
alphahanen2
2015-04-21, 15:25
Jag håller med dig här att man borde stanna hemma om man är sjuk, menehhh. Hur vet du att det är i samband med gymbesök? Kan ju vara vilken smittokälla som helst.
Om du nu inte tränar en gång per halvår och varje gång blir sjuk några dagar efter och det har varit så i ett par år, då kan jag tro på dig.
Jag har ju sett folk som är sjuka. Vissa har t.o.m sagt att de sjuka. Klart att det kan komma från nåt annat ställe. Men när det nästan alltid kommer dagen efter att man varit på gymmet och inte rört sig någon annanstans än på säkra platser. Så klart bakterier och annat skit sprids lätt på gymmet. Det är samma som på tunnelbanan, arbetsplatsen osv.
Skillnad på att vara sjuk och vara smittsam, samma sak nu när pollen kommer och hypokondriker tror att var och varannan är förkyld
personer som luktar svett. Igår var där någon jvl som luktade så mkt svett så det gick över mot ammoniak hållet, det riktigt sticker i ögonen.
Dis. speciellt när man känner på flera meters håll och man knappt kan andas :(
Har knappt stött på konstiga typer på gym... Haha jag är bara inne i mina vikter och musik ;)
King har en serie om störande typer på gymmet:
Denna gång är det "bra pump Pär"
http://www.kingmagazine.se/bloggar/erik-sander/20150928/djungeln-pa-gymmet-bra-pump-par
Bra Pump-Pär lever för pumpet. För dig som inte vet vad ett "bra pump" är så är det när en muskel har tränats till fördärvet. Superset efter superset, högreppare växlat med lågreppare, övning efter övning som adresserar samma muskel – allt för att få ett bra pump. Muskeln svullnar då upp för en stund och blir lite extra vaskulär och till synes imponerande manlig.
Pär har föga förvånande alltid brottarlinne på sig, en variant av linne som den bästa av dagar täcker åtminstone en liten bit av bröstvårtorna, men samtidigt inte mycket annat på överkroppen. Detta för att maximera synlig area av överkroppsmuskulatur som, om allt vill sig väl, kan tänkas få ett bra pump under passet. Underkroppen, som dessvärre inte pumpas lika frekvent som dess antagonist överkroppen, täcks vanligen av ett par generöst tilltagna mjukisbyxor, shorts är uteslutet, risken att en hungrig brunkare förväxlar benen med kycklinglår och äter upp dem är på tok för stor.
All träning fram till den sista övningen för dagen är ren och skär transportsträcka för Bra Pump-Pär. I takt med att övningar avklaras förvandlas Pär mer och mer mot ett julaftonsabstinent ensambarn som inte kan tänka på annat än det som snart komma skall – ett bra pump.
Passet börjar äntligen lida mot sitt slut och Pär placerar sig vid hanstelställningen i höjd med de tyngsta hantlarna, lyfter dem ur ställningen och börjar pumpa. Hantelset efter hantelset plockas upp, pumpas ur och sätts ned i förmån för dess något lättare like. Därefter upprepas proceduren. Först när Pär är nere vid gymmets halvkilostunga rosa hantlar är det äntligen dags. Det är dags att sola sig i glansen av sitt eget pump.
Pär ställer sig då framför spegeln och inspekterar sina svällande biceps vars ytliga ådror dansar jenka och riskerar brista vid eventuell hicka och därmed resultera i en hög med slamsor av blod och muskler på golvet framför spegeln.
Om du själv tänkt använda dig av samma spegel men ser att Pär är mitt inne i härligheten av att skåda ett bra pump – bemöda dig inte med att vänta, det kan dröja innan han går därifrån.
Och i nästa veckas följetong får vi veta mer om - "Funktionella Fredrik"
Fler är:
Brunkarna:
http://www.kingmagazine.se/bloggar/erik-sander/20150921/djungeln-pa-gymmet-brunkarna
Och hockeyspelarna (del 1 i serien)
http://www.kingmagazine.se/bloggar/erik-sander/20150914/foljetong-djungeln-pa-gymmet
Rätt kul!
Alla.
För att jag inte kan träna nu. Bajs på alla!
Jag vet inte om det är riktigt rätt tråd.
Men 'folk som inte har uppsikt'.
Igår så var det någon gruppaktivitet på gymmet, de värmde upp med jogging, lämpligt nog med start och slutpunkt vid powerracket.
Någon backar rakt in i min stång medans jag kör böj. Vadihelvete! Det kunde gått riktigt illa. Den där gruppen borde vara på en lekplats och inte på ett gym.
Dessa 5% typerna. Tror dom på fullaste allvar att nån tycker att det är hardcore och häftig? Är ju fan patetiskt
Dessa 5% typerna. Tror dom på fullaste allvar att nån tycker att det är hardcore och häftig? Är ju fan patetiskt
Jag trodde också att 5% var något "coolt" i början men nu verkar det mera vara typ något sorts trasdocksgäng med Rich Piana i spetsen, dvs folk som kanske inte är som alla andra men som är lika glada för det.
Och det är något jag kan ha förståelse för.
Jag trodde också att 5% var något "coolt" i början men nu verkar det mera vara typ något sorts trasdocksgäng med Rich Piana i spetsen, dvs folk som kanske inte är som alla andra men som är lika glada för det.
Och det är något jag kan ha förståelse för.
Karnevalstyper.
PureWhey
2016-04-24, 11:22
Är väl som alla "Aesthetic crew"-folk som fanns överallt då Zyzz var aktiv samt ett uppsving då han dog. Det var oftast småpågar eller lite äldre 'coola' grabbar. Vikt kring 60-80kg, smalfeta och ingen aning om vad som skedde på gymmet. Dock coola kläder, snap backs och tungan ute varje gång en de passerade en spegel.
Brofessorn
2016-04-24, 11:29
Varje gång folk pratar om vad andra bär på gymmet får det mig att dra paralleller till fjortistjejer. Är det bara jag? :d
lx7Br_8-a_U
Jag vet inte om det är riktigt rätt tråd.
Men 'folk som inte har uppsikt'.
Igår så var det någon gruppaktivitet på gymmet, de värmde upp med jogging, lämpligt nog med start och slutpunkt vid powerracket.
Någon backar rakt in i min stång medans jag kör böj. Vadihelvete! Det kunde gått riktigt illa. Den där gruppen borde vara på en lekplats och inte på ett gym.
Haha en gång när jag körde böj kom en person och började köra situps precis bakom mig/böjracket. Kändes lite farligt om jag skulle ramla baklänges på hen.
Varje gång folk pratar om vad andra bär på gymmet får det mig att dra paralleller till fjortistjejer. Är det bara jag? :d
lx7Br_8-a_U
Hahaha!
Orkar inte läsa igenom senaste sidorna i tråden; har någon klagat på att en har samma kläder på sig kort inpå/samma träningsvecka?
Hade jag bytt träningskläder efter varje träningspass hade jag ju fan fått tvätta 2 ggr i veckan. =p
Brukar handtvätta träningskläderna om jag inte planerat tvättid.
Man byter kläder när dom är ofräscha, och svettas man som en gris varje pass bör man byta mellan varje pass kan jag tycka.
Baskagge
2016-04-24, 13:52
Vissa har ju någon form av funktionskläder som stinker något fruktansvärt och vandrar runt på gymmet som stinkbomber. Det kan jag bli irriterad på.
Man byter kläder när dom är ofräscha, och svettas man som en gris varje pass bör man byta mellan varje pass kan jag tycka.
Vissa har ju någon form av funktionskläder som stinker något fruktansvärt och vandrar runt på gymmet som stinkbomber. Det kan jag bli irriterad på.
Sant grabbar!
En sak jag tänkt på, är när jag var ung och spelade hockey. Det stank aldrig illa i omklädningsrummen! På gymmet känner man stinkbomber (jag är säkert en, ibland) ofta som fan.
I hockeyomklädningsrum borde det stinka svett som fan ju. Underställ som trycker ut all svett i utrustningen, som man sedan förvarar upphängd i omklädningsrummet, hängandes, torkandes.
Ventilation, vänjer sig vid stanken, samt att jag spelade bara hockey upp till 16 år (vuxensvett kanske luktar mer än tonårssvett?), spelar väl in. ;P
Jaja nu gick jag lite offtopic.
ARMSTARK
2016-04-26, 07:58
Haha en gång när jag körde böj kom en person och började köra situps precis bakom mig/böjracket. Kändes lite farligt om jag skulle ramla baklänges på hen.
Hahaha!
Orkar inte läsa igenom senaste sidorna i tråden; har någon klagat på att en har samma kläder på sig kort inpå/samma träningsvecka?
Hade jag bytt träningskläder efter varje träningspass hade jag ju fan fått tvätta 2 ggr i veckan. =p
Brukar handtvätta träningskläderna om jag inte planerat tvättid.
Därför köper man på sig så mycket träningskläder att de räcker för flera veckor. Om man som jag tränar i T-shirt kan man få 4st för 100kr ibland, då köper man 12st. Välj olika förger och tryck så ser folk att du inte tränar i samma tröjja jämt, om du skulle bry dig. :)
PureWhey
2016-04-26, 08:01
Därför köper man på sig så mycket träningskläder att de räcker för flera veckor. Om man som jag tränar i T-shirt kan man få 4st för 100kr ibland, då köper man 12st. Välj olika förger och tryck så ser folk att du inte tränar i samma tröjja jämt, om du skulle bry dig. :)
+1
Lite T-shirts, ett par olika shorts, kanske något linne. Blir ett bra paket till slut.
Polyesterblandningar kanske. Eller så har dom inte sköljt av kläderna efter användning.
Vart hittar man såna där 4 för 100 T-tröjor som har någon form av rimligt längd/bredd förhållande?
Dom flest sådana jag köpt har haft en tendens att vara väldigt korta,dvs en XL tröja är bara bredare än en M tröja och inte ett dugg längre.
Är man inte kräsen så typ vanliga enfärgade t-shirt från ellos funkar utmärkt.
Snubbar som stör mig senaste tiden:
Typ A)
Tränar på gymmen runt Stureplan. Är uppenbart kriminell och tycker om att visa det för andra och sätta sig i "respekt" hos 10-15 år yngre människor som är så långt från gangsters man kan bli. Jag trodde ett undvikande av SATS Odenplan gjorde att man slapp dem, men tydligen inte.
Typ B)
Har tights, djupt urringat linne - allt i senaste stilen från Under armour, Nike, Adidas. Gör gärna avancerade övningar i ställningar och tar upp 4 olika maskiner/ställningar/viktpar samtidigt. Högkonsument av kosttillskott och Nocco/Celsius. Behöver jag tillägga att han (nästan alltid en man denna typ) har en fullständigt icke-existerande muskulatur.
Typ C)
Hyfsad rookie på gymmen och kan inte etiketten alls. Använder böj-racket för de mest banala övningarna. Har sin bänk konsekvent i vägen framför de fria vikterna så ingen annan kan ta någon vikt mellan 10 - 30 kg. Kör 9 av 10 ggr allt annat än basövningar men har nästan alltid gasp/MM sports kläder och vattenflaska.
Jag bär på den fantastiska genen som gör att mitt svett inte luktar! Kan ha samma träningskläder i veckor utan att det luktar illa.
MackeJuve
2016-04-27, 14:56
Har nog hittat lite fler typer som jag stör mig på sen sist jag skrev, samt några som har återupplivats:
A) Typer som frågar när man är klar, "pttja, 10 min kanske", för att sedan sätta sig precis bredvid och vänta. Gärna kollande på klockan och dig, med jämna mellanrum.
B) Typer som är lite väl stolta över en inte så imponerande kropp. Tar sig uttryck i att tröjan dras upp(eventuellt tas av helt) för att spänna magen framför spegeln. Gärna direkt efter lite situps. Typutseendet är fotbollskropp, alternativt lite biffig.
C) Snygga tjejer som placerar sig precis bakom mig när jag är kass i magen och utövar marklyft eller knäböj. Den här är nog värre än både A och B :D
Luca Brasi
2016-04-27, 15:35
Unga kvinnor som mest verkar titta hatiskt på folk som tränar.
Svett.Ljud.Usch vad äckligt och töntigt liksom,omyghaaad.
Cykelcykel
2016-04-27, 18:18
Jag bär på den fantastiska genen som gör att mitt svett inte luktar! Kan ha samma träningskläder i veckor utan att det luktar illa.
Jag har också den genen.
Det enda jag bruksr skryta om ibland :p
För ett par veckor sedan kom en väldigt smal kille fram till mig och frågade om råd vilket var roligt (första gången det har hänt och gav en skön boost till egot :)). Han sa att han var på gymmet lika ofta som mig och körde längre pass, men fick ändå inga resultat. Han undrade vad min "hemlighet" var? Jag ser mig inte som någon expert men försökte ändå ge honom några råd; fokusera på basövningarna, ta i ordentligt och se till att äta tillräckligt för att öka i vikt.
Igår såg jag honom först köra insida lår i "gynokologstolen" och sedan stå framför spegelväggen och köra bicepscurls resten av passet. *gah!*
För ett par veckor sedan kom en väldigt smal kille fram till mig och frågade om råd vilket var roligt (första gången det har hänt och gav en skön boost till egot :)). Han sa att han var på gymmet lika ofta som mig och körde längre pass, men fick ändå inga resultat. Han undrade vad min "hemlighet" var? Jag ser mig inte som någon expert men försökte ändå ge honom några råd; fokusera på basövningarna, ta i ordentligt och se till att äta tillräckligt för att öka i vikt.
Igår såg jag honom först köra insida lår i "gynokologstolen" och sedan stå framför spegelväggen och köra bicepscurls resten av passet. *gah!*
Han kanske inte visste vad du menade med basövningar? Det där är hans basövningar =)
alphahanen2
2016-04-28, 14:14
Varenda jävel på STK :)
Nä nu var jag orättvis... Men iallafall 80% av de.
Baskagge
2016-04-28, 15:47
Gynstolen är ju bästa övningen!?! *cupid* Finns ingen övning som gör lika ont dagen efter. *flex*
Gynstolen är ju bästa övningen!?! *cupid* Finns ingen övning som gör lika ont dagen efter. *flex*
Njae,skulle nog säga att 10x10 i böj generar mer smärta dagarna efter:D
Eller 5set tunga utfallsteg.
Tror den enda personen jag verkligen har stört mig på är en smällfet äldre herre som pratar högljutt med sig själv när han tränar. Även om det är bara jag och han på gymmet.
Nu har man ju vant sig lite mer vid det, men i början störde man sig lite hahaha.
Stör mig på överdrivet snygga människor på gymmet, som fixat till sig ordentligt. Det är lite samma sak som att jag skulle ha gylfen öppen på stan; visst det är väl inte olagligt i säg men det är ju ganska störande.
Jonte321
2016-04-28, 20:00
Sånna som glor på en när man bara tar 50 kg i bänkpress :laugh::laugh:
Man ba bitch im 14 :hbang:
Luca Brasi
2016-04-28, 21:40
Stör mig på överdrivet snygga människor på gymmet, som fixat till sig ordentligt. Det är lite samma sak som att jag skulle ha gylfen öppen på stan; visst det är väl inte olagligt i säg men det är ju ganska störande.
Förlåt.
unsuspected
2016-04-28, 21:45
Huh?
Haha, detta.
MackeJuve
2017-01-23, 10:27
Jag brukar hålla mig i "fria-vikter-avdelningen"(citationstecken eftersom att hantlarna finns i maskinområdet) men makade mig till den andra delen av gymmet igår för att träna lite biccar. Bland de fria vikterna är man relativt skyddad mot pöbeln som håller till bland maskinerna, man kan lugnt betrakta dom från lite avstånd. Närkontakt var dock hemskt. Nu ska jag inte komma dragande med allt de gjorde då mycket av det är ren standard vad gäller saker man stör sig på(vråla, droppa vikter i golvet etc), istället presenterar jag: Wannabe-byggar-snubben som är så självsäker att han pratar högt eller sjunger, för sig själv
En riktigt hemsk typ. Att han bär linne behöver jag inte ens nämna. Han vill visa upp så mycket av sin, faktiskt, relativt goda fysik som han kan. Det är några år bland vikterna som har format denna välsvarvade kropp, det är inte ett års hafsverk. Steroider? Om vi säger så här: jag skulle inte spela pengar mot detta. Lurarna är ständigt i, något vi medtränande får höra. Snubben skiter fullständigt i att det är folk runt omkring honom, han sjunger halvhögt och varvar med att prata lite med sig själv. Han är så extremt självsäker att han gissningsvis inbillar sig att det är ett ganska så coolt beteende. Blicken är oftast tom och sveper över gymmet utan att fästas på något/någon specifikt. Tuggummit saknas men hade varit ett mer än naturligt inslag på denna kung av självförtroende.
ARMSTARK
2017-01-23, 11:36
Folk som bokar upp flera maskiner eller Mark/knäböjs stationer under rusningstid. Nu sist var det en herre som hade två knäböjsställningar, en för knäböj och en för skivstångsrodd. Jag informerade honom om att det var många som ville köra där och att han kunde hålla sig vid EN ställning. Argumentation uppstod och han berättade att han skulle ha sex med min mamma, jag gick därifrån.
Skammen ligger även på det sistnämnda på honom, min mamma är 70 år och inte särskilt snygg.
vicarious
2017-01-23, 11:42
Folk som inte förstår att de är i vägen. Ganska vanligt att folk stannar och börjar tjöta i trappor eller dörröppningar. Flytta på er, jag ska fram och förbi!
Wannabe-byggar-snubben som är så självsäker att han pratar högt eller sjunger, för sig själv
Har en exakt likadan dåre på mitt gym. Linnet hänger så löst och långt ner att man ser killens tvättbräda. Nynnar med lurarna på sig gör han gärna också.
MackeJuve
2017-01-23, 13:56
Har en exakt likadan dåre på mitt gym. Linnet hänger så löst och långt ner att man ser killens tvättbräda. Nynnar med lurarna på sig gör han gärna också.
Man vet inte om man ska vara avundsjuk på hans sinnessjuka självförtroende eller glad över att man inte är i närheten av likadan.
Sheogorath
2017-01-23, 13:56
+1
Idioter som släpper ner vikter i kabelhiss utan att kontrollera nedvägen på sista repen. Låter jävligt högt.
Har tjatat innan i tråden om problem på mitt gym för endast en bänkpresställning och böjrack. Men fattar inte hur folk tänker som ska ockupera bänkpressbänken/platsen med sina nycklar, vattenflaskor och telefoner. När de är 15 meter iväg och kör hantelcurls.
Även jävla bicepscurlande i böjracket och/eller bänkpresställningen. Lägga sig på marklyftspodiet för att göra magövningar.
Allt rännande 5cm från mig när jag gör tunga mark, böj och bänk. Hatar när folk går framför mig, i mitt synfält, när jag knäböjer.
Blir extra känslig för jag styrkelyfter antar jag. Personer som bara discotränar, skiter i progression, tänker förmodligen att jag kan köra mina andra övningar före baslyften etc. Det förstår jag.
Sen om man aldrig har knäböjt tungt vet dom inte om att det är irriterande och orsakar obalans när folk går framför.
Om jag ser någon som håller på och paxar stationer: speciellt/framförallt böjracket eller bänkställningen. Då kommer jag bli riktigt irriterad. :P
2017-01-23, 14:11
Människor med MÖSSA inomhus, samtidigt som han har linne på sig...
Människor med ALL utrustning på, alltid, oavsett övning...
Människor som är obvious dopade och ryggen spricker av finnar, men ska ändå envisas med små-små linne där alla finnar äcklar skiten ur en...
Snubben som känner alla och har gymmet mer som en fritidsgård än ett gym, där han går runt och pratar med alla ständigt...
Tjejer med samma lama och meningslösa övningar HELA TIDEN..
Araber som samtalar SJUKT högt, att man alltid tror att det är någon som bråkar...
Kompisgäng som ockuperar maskiner i timmar...
Folk som lämnar vikter KVAR, alternativt lämnar de tillbaka helt fel...
Killar i tights.. Big no-no...
Folk som äter på gymmet! Visst, en proteinbar eller dylikt är fine, det luktar ingenting, men när folk drar fram saker som luktar som en mix av varm majonnäs och rutten kål...
Nästa gång ska jag mula den jäveln med hans egna misslyckade matkunskaper.
AXE-killarna i omklädningsrummet.
*spy**screwy*
Människor som är obvious dopade och ryggen spricker av finnar, men ska ändå envisas med små-små linne där alla finnar äcklar skiten ur en...
Snubben som känner alla och har gymmet mer som en fritidsgård än ett gym, där han går runt och pratar med alla ständigt...
Araber som samtalar SJUKT högt, att man alltid tror att det är någon som bråkar...
Håller med och förstår allt förutom sista ("Killar i tights.. Big no-no...").
Är sjukt äckligt att knäböja i mjukisbyxor, iallafall om man har 'trycka ut knäna' mycket som böjstil. Också om man vill bedöma djupet efteråt, bra, så är det maskerande att ha pösiga basketshorts. Iallafall om man lowbar-böjer och går till parallell eller bara strax under. ATG-highbar-böjar är lättare att bedöma djup med mjukisbyxor/joggingbyxor/basketshorts (pösiga klädesplagg).
TLDR: Tights = skönt att knäböja i + lätt att se djup efteråt på filmen, efter viktiga set.
Ja, jag blir lite triggered. Skiter dock i att alla tycker det är "gay" (eller vad folk vill få fram) - det är år 2017 inte 1960. :pP
ApexProcyon
2017-01-23, 14:29
Folk som inte förstår att de är i vägen. Ganska vanligt att folk stannar och börjar tjöta i trappor eller dörröppningar. Flytta på er, jag ska fram och förbi!
Finns ingen värre typ av människor än den här typen. Ingången till mataffären är ett vanligt område där underarten Homo Blockadus kan vistas - då gärna i grupp.
Nära besläktad med Homo Ockupadus som färdas i grupp och tar upp hela trottoarer och gärna tränger ut sina medmänniskor i diket eller vägen.
ARMSTARK
2017-01-23, 14:32
Är sjukt äckligt att knäböja i mjukisbyxor, iallafall om man har 'trycka ut knäna' mycket som böjstil. Också om man vill bedöma djupet efteråt, bra, så är det maskerande att ha pösiga basketshorts. Iallafall om man lowbar-böjer och går till parallell eller bara strax under. ATG-highbar-böjar är lättare att bedöma djup med mjukisbyxor/joggingbyxor/basketshorts (pösiga klädesplagg).
TLDR: Tights = skönt att knäböja i + lätt att se djup efteråt på filmen, efter viktiga set.
Ja, jag blir lite triggered. Skiter dock i att alla tycker det är "gay" (eller vad folk vill få fram) - det är år 2017 inte 1960. :pP
Fast det var på 80-talet alla hade tights, inte 2017, och alla var de bögar då, liksom nu. Därmed inte sagt att det är dåligt att vara bög, bara säger. :MrT:
(Men jag böjer iofs ATG, kanske skulle byta läggning om jag körde parallelt. ;) )
nisse1976
2017-01-23, 14:52
Det verkar vara en hel del som stör sig på hur folk klär sig.
Typ att de har mössa eller visar för mycket hud - Man får väl utgå ifrån att de har de för att de tycker det är snyggt.
Varför stör ni er på att folk gör sig snygga på gymmet? Det är ju inte så att det gör deras träning sämre direkt?
Varför är det värre att klä sig på ett sätt man tycker är snyggt på gymmet än på stan? (eller ni kanske stör er på hur folk klär sig på stan också?)
ARMSTARK
2017-01-23, 15:02
Typ att de har mössa eller visar för mycket hud - Man får väl utgå ifrån att de har de för att de tycker det är snyggt.
Varför stör ni er på att folk gör sig snygga på gymmet? Det är ju inte så att det gör deras träning sämre direkt?
Varför är det värre att klä sig på ett sätt man tycker är snyggt på gymmet än på stan? (eller ni kanske stör er på hur folk klär sig på stan också?)
Jag tror inte folk stör sig egentligen, mer lite "Ser de inte hur det ser ut, fniss?"
Jag har svårt att se byxor på halvstång, när man ser hela kalsongen och halva röven. Blir så djävla sugen på att göra kalsongrycket.
MackeJuve
2017-01-23, 15:03
Absolut, snubbar med mössa en varm sommardag kollar man lite tveksamt på. Samma sak med solglasögon när det är mörkt och andra saker. Det tror jag den absoluta merparten stör sig på, hur vissa klär sig alltså.
smeander
2017-01-23, 15:06
Stör mig på folk som bara fokuserar på att flytta en vikt utan att ha en tanke bakom processen.
Jag har mössa på mig ibland, jag har det för att jag har långt hår. Då slipper jag sätta upp håret osv.
Stör mig på folk som bara fokuserar på att flytta en vikt utan att ha en tanke bakom processen.
Mind muscle™?
nisse1976
2017-01-23, 15:19
Absolut, snubbar med mössa en varm sommardag kollar man lite tveksamt på. Samma sak med solglasögon när det är mörkt och andra saker. Det tror jag den absoluta merparten stör sig på, hur vissa klär sig alltså.
Vi kanske menar olika saker med "stör sig på"
Det Armstark skrev kan jag absolut förstå - "Jag tror inte folk stör sig egentligen, mer lite "Ser de inte hur det ser ut, fniss?""
Stör sig på är för mig något som gör mig irriterad och det hoppas jag inte de flesta blir av hur någon annan klär sig eller vad de har framför ögonen.
MackeJuve
2017-01-23, 15:24
Vi kanske menar olika saker med "stör sig på"
Det Armstark skrev kan jag absolut förstå - "Jag tror inte folk stör sig egentligen, mer lite "Ser de inte hur det ser ut, fniss?""
Stör sig på är för mig något som gör mig irriterad och det hoppas jag inte de flesta blir av hur någon annan klär sig eller vad de har framför ögonen.
"Ser de inte hur det ser ut, fniss?" är nog mer "Men vilken tönt, vem tror han att han är?" i mitt fall. Jag finner inte personerna roliga utan snarare muppiga. Jag blir ju inte irriterad till den grad att jag är i närheten av att bli arg men personen får sig en diss i mitt huvud. Det är att störa sig på någon.
Är bara lågt stående människor som bryr sig om hur andra klär sig. Typ kackerlackor.
MackeJuve
2017-01-23, 15:40
Är bara lågt stående människor som bryr sig om hur andra klär sig. Typ kackerlackor.
Nej då, skulle säga att det är mer ovanligt att inte bry sig. Kackerlackor bryr sig med största sannolikhet inte alls.
ApexProcyon
2017-01-23, 16:18
Samtidigt som den kommentaren anlände så kände kvinnor över hela världen en störning i kraften.
Folk som slänger metallvikter så att det låter som fan... Herregud alltså... Ni är PINSAMMA... Träna med lättare vikter om ni inte orkar lägga ner dom som folk...
Fuck you.
Shqypnia
2017-01-23, 21:39
Jag kör alltid i short när jag böjer, i syfte för att enkelt ta på mig knävärmarna om de skulle behövas så jag kan nog inte riktigt relatera till att knäböja i mjukis.
Jag erkänner att jag inte alls är för tights, men jag tkr det är respektabelt om man vet VARFÖR man har de och om det ändå ser ut som någon som åtminstone ser ut att träna hårt och ordentligt. Jag tror jag har skådat för många biceps curlare (som egentlige curlar med ryggen) i tights att fördomarna har tagit över.
Tights.
Inget för mig. Kompression däremot kör jag alltid med när jag böjer. Brukar dock ha mjukisbyxor eller shorts ovanpå dessa då jag tycker det känns för naket att springa omkring i kompressionstightsen.
Forbollsbyxor kör jag med. Smiter åt vid smalbenen men sitter lösare upptill. Perfekta att böja i eller cykla i eller göra vad som helst i utan att störa sig på att det fladdrar.
jag tränar bara i mjukisbyxor. har böjt i dom flera år. kommer jag åka till helvetet nu?
Minikubik
2017-01-24, 09:18
jag tränar bara i mjukisbyxor. har böjt i dom flera år. kommer jag åka till helvetet nu?
Lugn bror, jag kör säckiga gasp byxor och stora T-shirt. Välkommen hem
ARMSTARK
2017-01-24, 10:12
Stora lediga kortbrallor och T-shirt är det enda som går att träna i, mjukisbrallor om man klarar värmen vilket jag inte gör.
meshpants blir man inte så varm i.
Dummaste jag hört. Försöker du psyka mig eller?? :devil:
Shqypnia
2017-01-24, 13:57
Någon mer än mig som stör sig på gamla gubbar med tribal tatueringar och kepsar på gymmet?
Någon mer än mig som stör sig på gamla gubbar med tribal tatueringar och kepsar på gymmet?
Gubbarna kanske var unga killar när tatueringarna gjordes,kepsar på grund av begynnande flint kanske.
Det som stör mig mest är när folk luktar apa, klart man kan svettas på gymmet men deo är att rekommendera även innan en session om man lider av sådana problem.
Ja och även då folk ska fråga om man är färdig snart mitt i ett pågående lyft, det GÅR att vänta 30 sekunder tills det är klart så har jag inga problem att svara sen men kanske inte precis när jag faktiskt utför det moment jag kommit dit för.
I övrigt stör jag mig sällan, allmänt glad faktiskt :D
Folk som äter på gymmet! Visst, en proteinbar eller dylikt är fine, det luktar ingenting, men när folk drar fram saker som luktar som en mix av varm majonnäs och rutten kål...
Nästa gång ska jag mula den jäveln med hans egna misslyckade matkunskaper.
Om folk kan äta bajs som luktar majonnäs på tunnelbanan så får dom gärna göra det på gymmet också. Sen är det väl ändå sällan nån sitter vid en maskin och äter? Glufsandet brukar ske i omklädningsrummet och där luktar det ju som det gör redan.
Luca Brasi
2017-01-24, 14:47
Ja jag stör mig på folk som äter i omklädningsrummet.
Folk som går in med ytterskorna i omklädningsrummet.
Folk som sätter upp lappar med versaler efter man kört marklyft.
"HÄR ANVÄNDER VI INTE KALK"
Jag stör mig på uppenbart förkylda som ändå måste vara på gymmet och snörvla omkring.
Trodde jag hade skrivit detta redan men måste ha varit i nån liknande tråd: stör mig på folk som fyller ett skåp utan att låsa det, men som stänger skåpet så att man tror att det är ledigt.
Vildar som springer omkring nakna i omklädningsrummet mer än nödvändigt.
Folk som vilar länge men ändå vägrar erbjuda sig att låta nån annan köra emellan.
Och så idioterna som snackar skit om kvinnor, högljutt trots att det står kvinnor i närheten som måste lyssna på deras skitsnack. Alltid samma idiot som snackar: "öhh, alla tjejer är ho*or, bla bla bla". Och ingen av de han snackar med säger emot utan bara garvar med, vilket måhända är väntat. Jag skulle väl kunna säga ifrån själv, men onödigt att få en pundare efter sig. Kanske "polarna" resonerar likadant. Så ett fåtal, kanske bara denna enda, riktigt efterblivna snubbe stör mig på gymmet p.g.a. sitt munläder.
Luca Brasi
2017-01-24, 15:05
Jag stör mig på uppenbart förkylda som ändå måste vara på gymmet och snörvla omkring.
Trodde jag hade skrivit detta redan men måste ha varit i nån liknande tråd: stör mig på folk som fyller ett skåp utan att låsa det, men som stänger skåpet så att man tror att det är ledigt.
Vildar som springer omkring nakna i omklädningsrummet mer än nödvändigt.
Folk som vilar länge men ändå vägrar erbjuda sig att låta nån annan köra emellan.
Och så idioterna som snackar skit om kvinnor, högljutt trots att det står kvinnor i närheten som måste lyssna på deras skitsnack. Alltid samma idiot som snackar: "öhh, alla tjejer är ho*or, bla bla bla". Och ingen av de han snackar med säger emot utan bara garvar med, vilket måhända är väntat. Men ett fåtal, kanske bara denna enda, riktigt efterblivna snubbe stör mig på gymmet p.g.a. sitt munläder.
Fråga honom hur det står till med hans mamma.
ARMSTARK
2017-01-24, 15:08
Gubbarna kanske var unga killar när tatueringarna gjordes,kepsar på grund av begynnande flint kanske.
Tänkte också på det, haha, nackdelen med att tattuera in en modegrej, den sitter där för alltid.
Folk som går in med ytterskorna i omklädningsrummet.
Folk som sätter upp lappar med versaler efter man kört marklyft.
"HÄR ANVÄNDER VI INTE KALK"
Använd flytande så blir det inget spill.
Och så idioterna som snackar skit om kvinnor, högljutt trots att det står kvinnor i närheten som måste lyssna på deras skitsnack. Alltid samma idiot som snackar: "öhh, alla tjejer är ho*or, bla bla bla". Och ingen av de han snackar med säger emot utan bara garvar med, vilket måhända är väntat. Jag skulle väl kunna säga ifrån själv, men onödigt att få en pundare efter sig. Kanske "polarna" resonerar likadant. Så ett fåtal, kanske bara denna enda, riktigt efterblivna snubbe stör mig på gymmet p.g.a. sitt munläder.
Låt han hålla på så alla ser vad han går för,förr eller senare blir han avstängd när någon tjej påtalar detta.
Fråga honom hur det står till med hans mamma.
Precis rätt grej att säga egentligen. Jag är för feg bara, eller vad man nu vill kalla det. Han har tränat länge, har bedrövliga tribaler, och ser ut att ha en träskalle stor nog att kunna däcka en grizzlybjörn. Det känns vettigt att avstå, men nog fan är det lockande.
Låt han hålla på så alla ser vad han går för,förr eller senare blir han avstängd när någon tjej påtalar detta.
Får hoppas på det.
Han kör aldrig basövningar. Drar mest i kablar. Ja, herregud vilket förfärligt ordförråd vissa gökar har. Men denna tar priset. Väser högt över halva gymmet och alltid på samma tema: tjejer.
Alla betahannar till tändstickor som tror borde lyfta mer och gnälla mindre.
Phone
Folk som ska filma precis allt de gör så att man måste ducka för att inte hamna i bild. Folk som stretchar där folk ska träna. Folk som har med sig stor väska med klackskor och sbdvärmare som de respektlöst strör kring sig. Folk som tjatar mer om sina fräcka träningsprogram (som de skrivit ut från nätet) än att träna. Öht folk som tror de typ är experter efter 2 års gymmar (ok om man är 19 men inte om man är 30).
Om folk kan äta bajs som luktar majonnäs på tunnelbanan så får dom gärna göra det på gymmet också. Sen är det väl ändå sällan nån sitter vid en maskin och äter? Glufsandet brukar ske i omklädningsrummet och där luktar det ju som det gör redan.
Vem har sagt att dom ska få göra det på tunnelbanan? Halalslakt på dom jävlarna där med. Jodå, på bänkar, stolar, soffor ute i gymmet. Alltid rakade medelålders män med gasptröja och obefintligt dick print i mjukisbyxorna. Luktar som en blandning mellan kebabhak, svett och sopor i det där jävla gymmet tack vare dom nötterna.
Alla betahannar till tändstickor som tror borde lyfta mer och gnälla mindre.
Phone
Vilket skott i foten.
SuperSayian99
2017-01-27, 20:31
Disco grabbar som står i böjracket stör jag mig på
Vem har sagt att dom ska få göra det på tunnelbanan? Halalslakt på dom jävlarna där med. Jodå, på bänkar, stolar, soffor ute i gymmet. Alltid rakade medelålders män med gasptröja och obefintligt dick print i mjukisbyxorna. Luktar som en blandning mellan kebabhak, svett och sopor i det där jävla gymmet tack vare dom nötterna.
Tycker du överdriver. För min del får dom gärna äta bäst dom vill om dom finner miljön trivsam att spisa i. Jag tycker mest synd om dom som måste äta sin kebabrulle i ett svettluktande gym. Om jag är hungrig och känner mig katabol skiter jag helt i var jag befinner mig när jag trycker i mig nutrienterna. Nä, folk som pratar onödigt högt är värre än en hungrig varg.
Jag stör mig otroligt mycket på folk som ser ner på andra som inte nödvändigtvis har samma mål som dem själva. Jag har alltid trott att detta bara är något folk får för sig men det är verkligen så. Tidigare har jag varit hyfsat bitig, säkert top 10-20 i styrka av alla gymmedlemmar. Då kom det alltid fram folk och frågade hur jag kunde vara så stark trots att jag var så liten (vägde typ 70 kg) och folk liksom nästan lämnade plats åt en när man kom gående.
Nu har jag börjat träna lite igen efter en paus på typ 2 år och idag är det mer löpning som är fokus och styrketräningen är där mest för hälsans skull och för att få en mer allsidig fysik. Det roliga är att samma personer som jag nämt ovan nu tar noll hänsyn. Idag när jag körde stångrodd på lätta 60 kg så blev jag nästan ivägmasad för att "han och grabbarna skulle ju marka och det fanns ju andra övningar jag kunde göra". Gissa om idioten kändes sig dum när jag påminde honom om att vi hade träffats för typ 2 år sedan. Men det här är verkligen ett faktum för jag ser det överallt nu. Tycker uppriktigt talat synd om alla människor som försöker komma igång med träningen, kanske för första gången i sitt liv. Det är ju definitivt inte det man behöver när man redan tycker det är jobbigt att vara ny och okunnig inom träningen.
Känner du dig träffad så lägg av bums!
Jag stör mig otroligt mycket på folk som ser ner på andra som inte nödvändigtvis har samma mål som dem själva. Jag har alltid trott att detta bara är något folk får för sig men det är verkligen så. Tidigare har jag varit hyfsat bitig, säkert top 10-20 i styrka av alla gymmedlemmar. Då kom det alltid fram folk och frågade hur jag kunde vara så stark trots att jag var så liten (vägde typ 70 kg) och folk liksom nästan lämnade plats åt en när man kom gående.
Nu har jag börjat träna lite igen efter en paus på typ 2 år och idag är det mer löpning som är fokus och styrketräningen är där mest för hälsans skull och för att få en mer allsidig fysik. Det roliga är att samma personer som jag nämt ovan nu tar noll hänsyn. Idag när jag körde stångrodd på lätta 60 kg så blev jag nästan ivägmasad för att "han och grabbarna skulle ju marka och det fanns ju andra övningar jag kunde göra". Gissa om idioten kändes sig dum när jag påminde honom om att vi hade träffats för typ 2 år sedan. Men det här är verkligen ett faktum för jag ser det överallt nu. Tycker uppriktigt talat synd om alla människor som försöker komma igång med träningen, kanske för första gången i sitt liv. Det är ju definitivt inte det man behöver när man redan tycker det är jobbigt att vara ny och okunnig inom träningen.
Känner du dig träffad så lägg av bums!
Känner inte igen det där alls. Enda gången jag hört eller märkt av nåt nedslående om nån eller några andra på mitt gym är när vissa killar i omklädningsrummet hånar damer som bara tränar rumpa, vilket ju faktiskt är ganska befogat. :laugh:
Cykelcykel
2017-01-28, 06:05
Andra människor.
Haha word!!
Illustrerade mannen
2017-01-28, 08:39
Andra människor.
Ha ha! Håller med!
Ozziking
2017-01-28, 10:44
Nr 1 - Oops :P
Sista, hur kan detta vara big nono?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170128/f5a887e2f0b68fc46d86393e8296d402.png
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MackeJuve
2017-01-28, 16:46
OT: Är det någon som vet hur stark Ako är? 1RM i några övningar?
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Sheogorath
2017-01-28, 17:14
Han gör/gjorde mer än mig i ryckböj och det räcker för att göra mig tillräckligt irriterad för att fortsätta kämpa.
HMS Laestander
2017-01-28, 18:46
Känner inte igen det där alls. Enda gången jag hört eller märkt av nåt nedslående om nån eller några andra på mitt gym är när vissa killar i omklädningsrummet hånar damer som bara tränar rumpa, vilket ju faktiskt är ganska befogat. :laugh:
Instämmer.
Sen är det klart att jag kan bli irriterad när folk inte tar hänsyn till min eller medmänniskornas träning, alltså ifall någon står och kör ex tunga böj och personerna ifråga passerar med typ 2cm mellanrum från han som kör böj.
Blir dock minst lika irriterad på folk som inte låter alla ta samma plats, till viss mån. Det är klart att om Kalle kommer och ska paxa tolv stänger/maskiner samtidigt så finns det en gräns, men har ett praktexempel från mitt eget gym när det är en kvinna som kör bänkpress. Kommer fram en kille och frågar hur många set hon ska köra varpå hon ger sitt svar. Han tar inte svaret som korrekt, utan försöker läxa upp henne i vad som är ett set och vad som är en repetition varpå hon svarar att "Ja, jag ska köra så många set". Hans svar är att han ska ha bänkpressen om 10 minuter och han bryr sig inte.
Sen går det 10 minuter och han går fram till henne och säger åt henne att flytta på sig för att han ska köra nu, och han ger sig inte förrän hon har flyttat på sig - visar sig ett par veckor senare att kvinnan dessutom är gravid.
Så lägger han sig och kör maxsinglar på 70kg i bänkpressen och kallar folk för fjantar, amatörer och pajasar och muttrar att "någon åker fan på en smäll snart".
Då brann det.
har ett praktexempel från mitt eget gym när det är en kvinna som kör bänkpress. Kommer fram en kille och frågar hur många set hon ska köra varpå hon ger sitt svar. Han tar inte svaret som korrekt, utan försöker läxa upp henne i vad som är ett set och vad som är en repetition varpå hon svarar att "Ja, jag ska köra så många set". Hans svar är att han ska ha bänkpressen om 10 minuter och han bryr sig inte.
Sen går det 10 minuter och han går fram till henne och säger åt henne att flytta på sig för att han ska köra nu, och han ger sig inte förrän hon har flyttat på sig - visar sig ett par veckor senare att kvinnan dessutom är gravid.
Så lägger han sig och kör maxsinglar på 70kg i bänkpressen och kallar folk för fjantar, amatörer och pajasar och muttrar att "någon åker fan på en smäll snart".
Jag är mållös! Fetstilta tar priset.
Vad var det för kille, mer info (förutom att han maxar 70kg i bänk)?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.