handdator

Visa fullständig version : Kreatin Hjälper ingenting på mig!

Sly!
2007-12-04, 14:24
Helloj alla.

Jag tar enligt rekomenderade doser av kreatinkapslar
men de ger mig INGEN som helst verkan.

Vad kan fela???

kan de va så att mina dagliga medeciner
och övriga vitaminer kanske slår ut effekten?

Någon som har en ide varför?

Handcuff
2007-12-04, 14:30
Nu kommer en del ropa "nonresponder!!" som många tror att de är bara för att de ej märker av effekten.

Kreatinet är inget mirakeltillskott som gör att du komer rusa upp i vikter eller orka 10 extra reps osv. Efter ett par veckor med kreatin kanske det handlar om en eller ett par extra repetitioner i vissa övningar...för en del mer och för en del lite mindre.

Fartman
2007-12-04, 14:44
Håller med Handcuff.
Är du nybörjare är det rätt stor risk att du inte märker något resultat alls pga att du redan ökar så bra. Jag trodde länge att jag var sk non-responder men senare har jag upptäckt att jag visst svarar på kreatin, det var bara så att jag använde mig av det för tidigt i min träning för att öht märka något. Numera när man ökar ganska så segt så märker jag rätt bra resultat av kreatin faktiskt.

Sly!
2007-12-04, 18:12
Håller med Handcuff.
Är du nybörjare är det rätt stor risk att du inte märker något resultat alls pga att du redan ökar så bra. Jag trodde länge att jag var sk non-responder men senare har jag upptäckt att jag visst svarar på kreatin, det var bara så att jag använde mig av det för tidigt i min träning för att öht märka något. Numera när man ökar ganska så segt så märker jag rätt bra resultat av kreatin faktiskt.

Jag har tränat ganska länge på gym o boxxout mm... mm...
Men däremot nybörjare på kreatinet, jag får väll ha tålamod.:)
Vet inte om de har med kreatinet o göra men lustigt nog så
fick jag mer mjölksyra än vanligt och de gick segare med träningen
eller så kanske de bero på för mycket träning o allmänt stressad
till vardags, kan va många faktorer...

Raggis
2007-12-04, 18:13
Jag har tränat ganska länge på gym o boxxout mm... mm...
Men däremot nybörjare på kreatinet, jag får väll ha tålamod.:)
Vet inte om de har med kreatinet o göra men lustigt nog så
fick jag mer mjölksyra än vanligt och de gick segare med träningen
eller så kanske de bero på för mycket träning o allmänt stressad
till vardags, kan va många faktorer...

Jag är likadan. Presterar sämre på kreatin. Vet inte varför.

loztdignity
2007-12-04, 21:17
Som sagt, trötthet, matvanor, sömnvanor spelar såklart in jättemycket med och slarvar man med dem lär inte Kreatinet hjälpa så mycket.

Honken
2007-12-04, 21:45
Som sagt, trötthet, matvanor, sömnvanor spelar såklart in jättemycket med och slarvar man med dem lär inte Kreatinet hjälpa så mycket.

Gör man det har man antagligen gjort det även innan man började på kreatin. Borde ju vara skillnad oavsett.